Eens!quote:Op woensdag 7 november 2012 14:06 schreef eriksd het volgende:
Een jurist moet de Nederlandse taal foutloos beheersen.
Wat is daar nou precies de bedoeling? Ik was er vorige week niet bij en het klinkt nu als een hele grote hocus pocus..quote:
Welkom terug jongen.quote:
Wel braaf het formuliertje ingevuld ja.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Speedy_T het volgende:
Die hoorzitting is nog weinig over bekend. Daar wordt als het goed is morgen wat meer over verteld.
Maar heb je je ook netjes afgemeld voor die werkgroep dan? Anders lig je er meteen uit. Wat overigens geen ramp is want je kan het vak ook prima halen zonder hoorzitting.
Dus als je het tentamen niet haalt mag je de hoorzitting doen om je cijfer wat op te krikken?quote:Op woensdag 7 november 2012 14:18 schreef Speedy_T het volgende:
Nee het fungeert enkel als compensatie van je tentamencijfer.
Vu..quote:Op woensdag 7 november 2012 13:55 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Aan de uva? Zo ja, hoe kom je aan het cijfer belastingrecht?
Ik wil niet vervelend doen, maar recht is gewoon taal. Een jurist is (later) constant bezig met taal. Natuurlijk sluipt er af en toe wel iets in, maar als je structureel fouten maakt, moet je er wat aan doen.quote:Op woensdag 7 november 2012 14:02 schreef Keyos het volgende:
Probleem met spelling is dat mensen er vaak wel op letten wanneer dat word getoetst , maar dit niet meer gebeurd wanneer er lange stukken geschreven moeten worden omdat dan alle " ezelsbruggetjes" en " spellingsregels" weer vergeten zijn. Ik maak mij daar ook schuldig aan.
Zeker bij het schrijven van lange artikelen is een fout snel gemaakt.
Zegt meer over de fancy smancy 'Zuidas' en hun pretenties dan over de intelligentie of deskundigheid van de betreffende persoon.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar recht is gewoon taal. Een jurist is (later) constant bezig met taal. Natuurlijk sluipt er af en toe wel iets in, maar als je structureel fouten maakt, moet je er wat aan doen.
Een running gag op de Zuidas is zelfs dat er ooit een stagiaire was die 'ik wordt' in een kantoorbrede mail zette. Een partner reageerde daarop, waarna de mail heel Zuid over is gegaan. Het is mierenneukerij, maar dat is gewoon je baan.
Het wordt leuk als je bij het draften (of uberhaupt bekijken) van je eerste SPA straks wordt afgerekend omdat je het woord 'is' (100%) gebruikt in plaats van 'will' (90%).
quote:Op woensdag 7 november 2012 15:14 schreef tonyfaileronie het volgende:
[..]
Zegt meer over de fancy smancy 'Zuidas' en hun pretenties dan over de intelligentie of deskundigheid van de betreffende persoon.
Eigenlijk kan ik jullie fiscalisten/belastinginspecteurs ook niks kwalijk nemen. Het regeltjesneuken is een soort van tweede natuur.
Correct!quote:Op woensdag 7 november 2012 15:14 schreef tonyfaileronie het volgende:
[..]
Zegt meer over de fancy smancy 'Zuidas' en hun pretenties dan over de intelligentie of deskundigheid van de betreffende persoon.
Eigenlijk kan ik jullie fiscalisten/belastinginspecteurs ook niks kwalijk nemen. Het regeltjesneuken is een soort van tweede natuur.
Het (bijvoorbeeld) draften van een SPA gebeurt buiten de Zuidas op precies dezelfde manier als op de Zuidas. Maargoed, iets met don't feed the trolls en zulks.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:14 schreef tonyfaileronie het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ah, ja dan mag het ineens ook als niet-dyslectische jurist inderdaad.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ach, ik ken een dyslectische jurist die toch meer dan 100k per jaar verdient. Zitten soms echt gigantische fouten in brieven van zijn hand.
[ Bericht 8% gewijzigd door Maharbal op 07-11-2012 15:28:08 ]
quote:
Jup, hoi hoi!quote:
quote:Op woensdag 7 november 2012 08:22 schreef Mister_Bojangles het volgende:
eerste 12 punten van het jaar zijn binnenNu hopen dat ik het derdejaars tentamen ook heb gehaald, dan zijn het er 18 en dat vind ik een prima begin..
18 it isSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Punten zijn binnen, maar de cijfers mogen wel wat hoger. Even kijken hoe ik mijn antwoorden gestructureerder ga opschrijven volgende tt week. Is altijd een beetje kriskras alles door elkaar en een race tegen de klok bij mij.
Had je al een cijfer voor je eerste tentamen rechten?quote:Op woensdag 7 november 2012 15:33 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
[..]
Jup, hoi hoi!
Maar ik zal dit topic vandaag en morgen wel niet vervuilen, heb vrijdag namelijk een tentamen en helaas geen rechten maar bedrijfskunde
Al vind ik bedrijfskunde wel erg tof
Ik weet nu wie jij bent, aangezien ik vrijwel achter je zat toen je op Fok aan het posten was tijdens het hoorcollege van Nuytinck.quote:Op woensdag 7 november 2012 13:57 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik vind het best, zolang je daarna maar niet meer lastiggevallen wordt door:
[ afbeelding ].
Klopt, het is ook een punt waar ik gewoon hard aan moet werken, je staat gewoon voor lul bij fouten, zeker bij grote taalfouten zoals bovenstaande. Als ze maar blijven hameren op elke spelfout die je maakt zal het vast en zeker beter worden. Je kan natuurlijk niet tijdens je gehele carrière spelfouten maken, zeker niet in een juridische.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:01 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik wil niet vervelend doen, maar recht is gewoon taal. Een jurist is (later) constant bezig met taal. Natuurlijk sluipt er af en toe wel iets in, maar als je structureel fouten maakt, moet je er wat aan doen.
Een running gag op de Zuidas is zelfs dat er ooit een stagiaire was die 'ik wordt' in een kantoorbrede mail zette. Een partner reageerde daarop, waarna de mail heel Zuid over is gegaan. Het is mierenneukerij, maar dat is gewoon je baan.
Het wordt leuk als je bij het draften (of uberhaupt bekijken) van je eerste SPA straks wordt afgerekend omdat je het woord 'is' (100%) gebruikt in plaats van 'will' (90%).
De ontmaskeringquote:Op woensdag 7 november 2012 15:54 schreef VonBallusseck het volgende:
[..]
Ik weet nu wie jij bent, aangezien ik vrijwel achter je zat toen je op Fok aan het posten was tijdens het hoorcollege van Nuytinck.
Ik heb je daarna trouwens ook nog gezien in het studielandschap van Rechten.![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |