abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118934812
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:07 schreef Yreal het volgende:

[..]

Volg jij fiscaal bestuursrecht?
Ja, hoezo?
pi_118934815
quote:
14s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:06 schreef eriksd het volgende:
Een jurist moet de Nederlandse taal foutloos beheersen.
Eens!
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_118934954
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:08 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Ja, hoezo?
Wat is daar nou precies de bedoeling? Ik was er vorige week niet bij en het klinkt nu als een hele grote hocus pocus..

Voornamelijk die hoorzitting.
  woensdag 7 november 2012 @ 14:13:00 #279
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118935027
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:06 schreef Boterbartje het volgende:
Hallo allemaal :W
Welkom terug jongen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118935029
Die hoorzitting is nog weinig over bekend. Daar wordt als het goed is morgen wat meer over verteld.

Maar heb je je ook netjes afgemeld voor die werkgroep dan? Anders lig je er meteen uit. Wat overigens geen ramp is want je kan het vak ook prima halen zonder hoorzitting.
pi_118935181
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:13 schreef Speedy_T het volgende:
Die hoorzitting is nog weinig over bekend. Daar wordt als het goed is morgen wat meer over verteld.

Maar heb je je ook netjes afgemeld voor die werkgroep dan? Anders lig je er meteen uit. Wat overigens geen ramp is want je kan het vak ook prima halen zonder hoorzitting.
Wel braaf het formuliertje ingevuld ja.

Maar is die hoorzitting geen punt dat je moet hebben gehaald om het vak te halen?
pi_118935264
Nee het fungeert enkel als compensatie van je tentamencijfer.
pi_118935310
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:18 schreef Speedy_T het volgende:
Nee het fungeert enkel als compensatie van je tentamencijfer.
Dus als je het tentamen niet haalt mag je de hoorzitting doen om je cijfer wat op te krikken?
pi_118935382
Nee, voor degenen die het intensief volgen bestaat het cijfer voor 1/3 uit de hoorzitting. En volgens die docent is dat cijfer bijna altijd hoger dan de tentamencijfers.

Zonder werkgroep mag je geen hoorzitting doen dus wordt jouw cijfer volledig bepaald door het tentamen.
pi_118935610
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:55 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Aan de uva? Zo ja, hoe kom je aan het cijfer belastingrecht? :+
Vu..
pi_118936639
quote:
Zo ook weer terug? ;)
pi_118936761
quote:
hai
pi_118936996
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:02 schreef Keyos het volgende:
Probleem met spelling is dat mensen er vaak wel op letten wanneer dat word getoetst , maar dit niet meer gebeurd wanneer er lange stukken geschreven moeten worden omdat dan alle " ezelsbruggetjes" en " spellingsregels" weer vergeten zijn. Ik maak mij daar ook schuldig aan.

Zeker bij het schrijven van lange artikelen is een fout snel gemaakt.
Ik wil niet vervelend doen, maar recht is gewoon taal. Een jurist is (later) constant bezig met taal. Natuurlijk sluipt er af en toe wel iets in, maar als je structureel fouten maakt, moet je er wat aan doen.

Een running gag op de Zuidas is zelfs dat er ooit een stagiaire was die 'ik wordt' in een kantoorbrede mail zette. Een partner reageerde daarop, waarna de mail heel Zuid over is gegaan. Het is mierenneukerij, maar dat is gewoon je baan.

Het wordt leuk als je bij het draften (of uberhaupt bekijken) van je eerste SPA straks wordt afgerekend omdat je het woord 'is' (100%) gebruikt in plaats van 'will' (90%) :').
pi_118937518
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar recht is gewoon taal. Een jurist is (later) constant bezig met taal. Natuurlijk sluipt er af en toe wel iets in, maar als je structureel fouten maakt, moet je er wat aan doen.

Een running gag op de Zuidas is zelfs dat er ooit een stagiaire was die 'ik wordt' in een kantoorbrede mail zette. Een partner reageerde daarop, waarna de mail heel Zuid over is gegaan. Het is mierenneukerij, maar dat is gewoon je baan.

Het wordt leuk als je bij het draften (of uberhaupt bekijken) van je eerste SPA straks wordt afgerekend omdat je het woord 'is' (100%) gebruikt in plaats van 'will' (90%) :').
Zegt meer over de fancy smancy 'Zuidas' en hun pretenties dan over de intelligentie of deskundigheid van de betreffende persoon.
Eigenlijk kan ik jullie fiscalisten/belastinginspecteurs ook niks kwalijk nemen. Het regeltjesneuken is een soort van tweede natuur.
pi_118937569
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:14 schreef tonyfaileronie het volgende:

[..]

Zegt meer over de fancy smancy 'Zuidas' en hun pretenties dan over de intelligentie of deskundigheid van de betreffende persoon.
Eigenlijk kan ik jullie fiscalisten/belastinginspecteurs ook niks kwalijk nemen. Het regeltjesneuken is een soort van tweede natuur.
:') en wie ben jij dan wel niet
  woensdag 7 november 2012 @ 15:16:51 #291
165633 eriksd
The grand facade...
pi_118937601
quote:

[..]

Correct!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_118937739
Ach, ik ken een dyslectische jurist die toch meer dan 100k per jaar verdient :'). Zitten soms echt gigantische fouten in brieven van zijn hand.
Geen referral hier.
pi_118937770
quote:

[..]

Het (bijvoorbeeld) draften van een SPA gebeurt buiten de Zuidas op precies dezelfde manier als op de Zuidas. Maargoed, iets met don't feed the trolls en zulks.

Dank voor je input, nu hoef ik komend weekend een paar biertjes minder te drinken omdat jij zojuist toch al een paar hersencellen van mij hebt vernietigd door je mooie stukje proza.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:20 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Ach, ik ken een dyslectische jurist die toch meer dan 100k per jaar verdient :'). Zitten soms echt gigantische fouten in brieven van zijn hand.
Ah, ja dan mag het ineens ook als niet-dyslectische jurist inderdaad.

[ Bericht 8% gewijzigd door Maharbal op 07-11-2012 15:28:08 ]
  woensdag 7 november 2012 @ 15:33:08 #294
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_118938297
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:51 schreef SpotlessMind00 het volgende:

[..]

Zo ook weer terug? ;)
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 14:55 schreef Yreal het volgende:

[..]

hai
Jup, hoi hoi!

Maar ik zal dit topic vandaag en morgen wel niet vervuilen, heb vrijdag namelijk een tentamen en helaas geen rechten maar bedrijfskunde ;)
Al vind ik bedrijfskunde wel erg tof :P
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_118938308
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 08:22 schreef Mister_Bojangles het volgende:
eerste 12 punten van het jaar zijn binnen :) Nu hopen dat ik het derdejaars tentamen ook heb gehaald, dan zijn het er 18 en dat vind ik een prima begin..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
18 it is :7 Punten zijn binnen, maar de cijfers mogen wel wat hoger. Even kijken hoe ik mijn antwoorden gestructureerder ga opschrijven volgende tt week. Is altijd een beetje kriskras alles door elkaar en een race tegen de klok bij mij.
pi_118938351
quote:
7s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:33 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

[..]

Jup, hoi hoi!

Maar ik zal dit topic vandaag en morgen wel niet vervuilen, heb vrijdag namelijk een tentamen en helaas geen rechten maar bedrijfskunde ;)
Al vind ik bedrijfskunde wel erg tof :P
Had je al een cijfer voor je eerste tentamen rechten?
pi_118939191
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 13:57 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik vind het best, zolang je daarna maar niet meer lastiggevallen wordt door:

[ afbeelding ].
Ik weet nu wie jij bent, aangezien ik vrijwel achter je zat toen je op Fok aan het posten was tijdens het hoorcollege van Nuytinck. :P

Ik heb je daarna trouwens ook nog gezien in het studielandschap van Rechten. :X
  woensdag 7 november 2012 @ 15:56:19 #298
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118939273
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:01 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Klopt, het is ook een punt waar ik gewoon hard aan moet werken, je staat gewoon voor lul bij fouten, zeker bij grote taalfouten zoals bovenstaande. Als ze maar blijven hameren op elke spelfout die je maakt zal het vast en zeker beter worden. Je kan natuurlijk niet tijdens je gehele carrière spelfouten maken, zeker niet in een juridische.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  woensdag 7 november 2012 @ 16:01:01 #299
263417 Keyos
Like a Boss
pi_118939464
quote:
0s.gif Op woensdag 7 november 2012 15:54 schreef VonBallusseck het volgende:

[..]

Ik weet nu wie jij bent, aangezien ik vrijwel achter je zat toen je op Fok aan het posten was tijdens het hoorcollege van Nuytinck. :P

Ik heb je daarna trouwens ook nog gezien in het studielandschap van Rechten. :X
De ontmaskering :P . Klopt inderdaad dat ik ook in het studielandschap was, daar kan je nog rustig wat studeren (of zoals vandaag o.a wat artikelen teruglezen over de US elections die ik niet heb kunnen volgen door het onchristelijke tijdstip van het hoorcollege).

Je zit zeker niet toevallig in werkgroep 24 volgend blok?
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_118939520
De koffieautomaat is kapot :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')