abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118801622
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 12:11 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Je bent nogal snel geïrriteerd, wat?
Nope, speel slechts voor spiegel. ;)
pi_118802949
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 11:57 schreef Gray het volgende:

[..]

Ligt aan de reden waarom iemand niet werkt. Dat kan vanwege een handicap zijn, maar ook omdat de banen niet voor het oprapen liggen, zeker nu niet. Werkeloosheid stijgt, en dat is niet omdat mensen niet willen werken, maar omdat er bezuinigd moet worden. Die bezuinigingen heb je aan je gekozen leiders te danken, waar je zelf op gestemd hebt. Het is je eigen schuld dat er meer mensen uitkering trekken, dus geheel terecht dat je hard moet werken.

En absolute vrijheid bestaat simpelweg niets, ongeacht wat je doet.
Zo makkelijk om de crisis nu de schuld te geven....de gemiddelde demonstrant (laat ik een keer zo noemen ipv Occupier) werkte ook voor de crisis al niet. Heeft de huidige werkloosheid niets mee te maken. Het is wel een makkelijk excuus om nu te gebruiken, hetgeen ik van jou niet had verwacht.
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 13:03:13 #53
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_118803139
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 11:57 schreef Gray het volgende:

[..]

Ligt aan de reden waarom iemand niet werkt. Dat kan vanwege een handicap zijn, maar ook omdat de banen niet voor het oprapen liggen, zeker nu niet.
Typerend dat je enkel de "kunnen-ze-niks-aan-doen" gevalletjes eruit pikt. Makkelijk discussiëren. Gewoon doen alsof het andere niet bestaat.

:s)
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 13:04:55 #54
249559 crew  Lavenderr
pi_118803200
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 09:54 schreef Gewas het volgende:

[..]

Wat vind je van het gedachtegoed van de SP dan? Die komen misschien nog het dichtst in de buurt bij de kritiek van de Occupybeweging, toch?

(ik ben wel bevooroordeeld als SP-lid, maar ik geloof dat we zeker wel invloed hebben op de politiek)
De SP was in de eerste weken irritant aanwezig bij Occupy-Amsterdam. Zelfs de occupiers waren daar niet blij mee en vreesden dat de SP Occupy ten bate van hun eigen politieke doel zou ge/misbruiken dus hebben ze ze vriendelijk verzocht niet zo prominent aanwezig te zijn.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 13:12:45 #55
249559 crew  Lavenderr
pi_118803437
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 11:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik denk niet dat er zo veel diep nadenkend op de bank zitten. Maar meer dat je juist ziet hoe relatief het allemaal is, en dat waar wij als mensen zo veel om geven eigenlijk een farce is.

Het vaak ten koste gaat van anderen. Dat wij als mens steeds verder van onszelf af komen te staan. Het is daarom juist wel eens goed om na te denken over een te varen koers voor de toekomst.

Menselijker worden en meer nadenken over welke zaken echt een toevoeging zijn voor de mensheid. We blijven maar bouwen, streven, najagen van materiaal en geld, juist hierdoor zie je een morele armoede ontstaan.
Dit soort kreten kan me zo vreselijk irriteren he }:|
Komt het weleens in je op dat men gewoon móet werken, niet om iets na te jagen, maar om zoiets simpels als een hypotheek, huur en eten te betalen?
Dat men misschien geen of weinig tijd heeft om te navelstaren hoe we morele armoede moeten tegengaan?
  zondag 4 november 2012 @ 13:17:00 #56
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_118803560
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 11:38 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Te veel zelfs. Rondhangen op fora en elkaar de kop gek maken.
Uiteraard na hun welverdiende slaapje tot 10:30 uur.
Het heeft weinig zin om vroeg op te staan als je 's nachts moet werken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 13:17:58 #57
341203 3-voud
pi_118803596
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het heeft weinig zin om vroeg op te staan als je 's nachts moet werken.
Als je het over niet-werkende hebt is het reageren hierop met dit nogal way off.
pi_118803662
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:03 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Typerend dat je enkel de "kunnen-ze-niks-aan-doen" gevalletjes eruit pikt. Makkelijk discussiëren. Gewoon doen alsof het andere niet bestaat.

:s)
Voor het gemak neem ik even een meer gepolariseerd standpunt in. ;)

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

De SP was in de eerste weken irritant aanwezig bij Occupy-Amsterdam. Zelfs de occupiers waren daar niet blij mee en vreesden dat de SP Occupy ten bate van hun eigen politieke doel zou ge/misbruiken dus hebben ze ze vriendelijk verzocht niet zo prominent aanwezig te zijn.
Wat ze eigenlijk al deden gezien hun ongewenste aanwezigheid daar.

Achteraf gezien denk ik dat Occupy daar juist op in had kunnen spelen door ze uit te nodigen voor een openlijk en publiekelijk debat. Gewoon plots omroepen dat de aanwezigheid van de SP is opgemerkt en dat ze worden uitgenodigd om per direct een dialoog aan te gaan. Had signalen af kunnen geven naar zowel politiek, publiek en natuurlijk de media. :)

quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit soort kreten kan me zo vreselijk irriteren he }:|
Komt het weleens in je op dat men gewoon móet werken, niet om iets na te jagen, maar om zoiets simpels als een hypotheek, huur en eten te betalen?
Apart eigenlijk toch? Omdat je hier geboren bent, ben je verplicht om te betalen. Alsof je daar zelf voor hebt gekozen. Erger nog is dat je eigenlijk geen keuze hebt, want in vergelijkbare landen is het precies hetzelfde.

quote:
Dat men misschien geen of weinig tijd heeft om te navelstaren hoe we morele armoede moeten tegengaan?
Bizar niet? Mensen zijn veel te bezet of moe of uberhaupt na te denken over hun maatschappij, laat staan er voor te strijden via demonstratie.
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 13:20:23 #59
341203 3-voud
pi_118803694
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:19 schreef Gray het volgende:

[..]

Vermoed eerder dat je voor eigen parochie preekt.
  zondag 4 november 2012 @ 13:21:46 #60
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_118803743
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:17 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Als je het over niet-werkende hebt is het reageren hierop met dit nogal way off.
Jij gaat ervan uit dat mensen die laat wakker worden niet slapen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 13:22:33 #61
341203 3-voud
pi_118803770
Wut?
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 13:22:47 #62
341203 3-voud
pi_118803778
.. of eigenlijk: Wiet?
pi_118803813
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:20 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Vermoed eerder dat je voor eigen parochie preekt.
Dan moet ik je helaas teleurstellen, want dat is niet het geval.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 13:26:22 #64
249559 crew  Lavenderr
pi_118803912
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:22 schreef 3-voud het volgende:
.. of eigenlijk: Wiet?
Ik moest lachen. Sorry Papier
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 13:28:00 #65
249559 crew  Lavenderr
pi_118803978
quote:

[..]

[..]

Wat ze eigenlijk al deden gezien hun ongewenste aanwezigheid daar.

Achteraf gezien denk ik dat Occupy daar juist op in had kunnen spelen door ze uit te nodigen voor een openlijk en publiekelijk debat. Gewoon plots omroepen dat de aanwezigheid van de SP is opgemerkt en dat ze worden uitgenodigd om per direct een dialoog aan te gaan. Had signalen af kunnen geven naar zowel politiek, publiek en natuurlijk de media. :)

[..]

Apart eigenlijk toch? Omdat je hier geboren bent, ben je verplicht om te betalen. Alsof je daar zelf voor hebt gekozen. Erger nog is dat je eigenlijk geen keuze hebt, want in vergelijkbare landen is het precies hetzelfde.

[..]

Bizar niet? Mensen zijn veel te bezet of moe of uberhaupt na te denken over hun maatschappij, laat staan er voor te strijden via demonstratie.
Nee, ik vind het eigenlijk heel normaal. Niets bizars aan.
Er staat zelfs iets over in de bijbel en ik hoop dat ik het goed citeer: 'In het zweet uws aanschijns zult u uw brood verdienen'. Dus is niet iets van de laatste tijd.
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 13:37:33 #66
341203 3-voud
pi_118804367
quote:

Hoeft niet. Ga achteraf in het bos wonen en red jezelf volledig.
Eens kijken hoe lang het duurt voor je met hangende pootjes terug komt om te fokken.
pi_118804427
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:28 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, ik vind het eigenlijk heel normaal. Niets bizars aan.
Er staat zelfs iets over in de bijbel en ik hoop dat ik het goed citeer: 'In het zweet uws aanschijns zult u uw brood verdienen'. Dus is niet iets van de laatste tijd.
Voor niets gaat de zon op, dat snap ik. Wil je leven van een moestuintje, dan zal je deze wel moeten onderhouden. Het is volgens mij alleen niet mogelijk, of iig praktisch, om bijvoorbeeld van 'the grid' te leven hier. Stel dat je aan één vis genoeg hebt per dag, dan zal je alsnog een tweede moeten vangen én verkopen, simpelweg omdat je belasting moet betalen voor de grond waarop je onverhoopt geboren bent.

Het lijkt mij best mooi om als een kluizenaar te leven in een klein hutje en me te voeden met een aantal gewassen die ik zelf onderhoud. Maar volgens mij is dat simpelweg niet mogelijk zonder een flinke geldpot achter de hand om belastingen ed te betalen. Er is geen andere keuze dan je overgeven aan het feit dat je niet kan ontsnappen aan de economische dierentuin die wij onze maatschappij noemen.
  Moderator zondag 4 november 2012 @ 13:43:57 #68
249559 crew  Lavenderr
pi_118804581
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Voor niets gaat de zon op, dat snap ik. Wil je leven van een moestuintje, dan zal je deze wel moeten onderhouden. Het is volgens mij alleen niet mogelijk, of iig praktisch, om bijvoorbeeld van 'the grid' te leven hier. Stel dat je aan één vis genoeg hebt per dag, dan zal je alsnog een tweede moeten vangen én verkopen, simpelweg omdat je belasting moet betalen voor de grond waarop je onverhoopt geboren bent.

Het lijkt mij best mooi om als een kluizenaar te leven in een klein hutje en me te voeden met een aantal gewassen die ik zelf onderhoud. Maar volgens mij is dat simpelweg niet mogelijk zonder een flinke geldpot achter de hand om belastingen ed te betalen. Er is geen andere keuze dan je overgeven aan het feit dat je niet kan ontsnappen aan de economische dierentuin die wij onze maatschappij noemen.
We zitten in de mallemolen en draaien ons rondje mee idd.
Maar of dat nu alleen maar ellende is? Ik vind van niet.
Je kunt je plezier uit allerlei dingen halen en misschien eens focussen op de verworvenheden van deze tijd. Die zijn ook niet gering.
Neem nu alleen het feit dat we hier met elkaar kunnen communiceren, dat was een jaar of 50 geleden nog ondenkbaar.
  zondag 4 november 2012 @ 13:51:47 #69
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_118804852
Verder maak je ook helemaal geen gebruik van de zaken die bekostigd worden door belastingen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_118804899
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:43 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

We zitten in de mallemolen en draaien ons rondje mee idd.
Maar of dat nu alleen maar ellende is? Ik vind van niet.
Je kunt je plezier uit allerlei dingen halen en misschien eens focussen op de verworvenheden van deze tijd. Die zijn ook niet gering.
Neem nu alleen het feit dat we hier met elkaar kunnen communiceren, dat was een jaar of 50 geleden nog ondenkbaar.
Het is zeker niet allemaal ellende. Ik vind de mogelijkheden van vandaag de dag prachtig, die zijn groter dan ooit te voren, en op een plek als Nederland nog meer dan elders. Toch zie ik ook dat veel mogelijkheden nog niet benut worden, waarmee we onszelf onnodig veel pijn doen. Ook lijken veel mensen echt blind te zijn voor bepaalde waarheden in dit leven, simpelweg omdat men niet anders kent.

Maar het is zoals het is, en zo erg is het allemaal niet. :)
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 14:02:22 #71
341203 3-voud
pi_118805170
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 13:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Het is zeker niet allemaal ellende. Ik vind de mogelijkheden van vandaag de dag prachtig, die zijn groter dan ooit te voren, en op een plek als Nederland nog meer dan elders. Toch zie ik ook dat veel mogelijkheden nog niet benut worden, waarmee we onszelf onnodig veel pijn doen. Ook lijken veel mensen echt blind te zijn voor bepaalde waarheden in dit leven, simpelweg omdat men niet anders kent.

Maar het is zoals het is, en zo erg is het allemaal niet. :)
Over in de ruimte lullen gesproken. Klinkt utopisch maar schiet niks raak.
pi_118805337
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:02 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Over in de ruimte lullen gesproken. Klinkt utopisch maar schiet niks raak.
Heeft ook geen nut, mijn utopie is die van een ander niet. Laat staan dat een utopie per definitie niet mogelijk is.
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 14:07:01 #73
341203 3-voud
pi_118805360
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:06 schreef Gray het volgende:

[..]

Heeft ook geen nut, mijn utopie is die van een ander niet. Laat staan dat een utopie per definitie niet mogelijk is.
Laat staan dat je niks zinnigs zegt.
pi_118805443
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:07 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Laat staan dat je niks zinnigs zegt.
Kwestie van perspectief: als ik het zelf niet zinnig vond had ik niets gezegd. ;)
  † In Memoriam † zondag 4 november 2012 @ 14:09:38 #75
341203 3-voud
pi_118805464
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 14:09 schreef Gray het volgende:

[..]

Kwestie van perspectief: als ik het zelf niet zinnig vond had ik niets gezegd. ;)
Precies. Zo kunnen we allemaal wel wat rondblaten.
"Alles is liefde"... hoppa.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')