abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 november 2012 @ 17:26:40 #61
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_118711950
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:22 schreef alors het volgende:

[..]

Ik weet dat dat heel erg duur is, maar als het uitgesmeerd over alle Nederlanders dus 70 cent per maand kost, dan denk ik dat het overgrote deel van de bevolking dat liever heeft dan 20 euro per maand voor CL voetbal achter de decoder. Ik snap de overwegingen wel, commercieel, de belachelijke bedragen die in het voetbal omgaan, geen taak van de PO, etc. Maar pragmatisch bekeken vind ik het prima geregeld zo.
De kosten delen door alle nederlanders. En vervolgens commerciële kosten per abbo bekijken. Ja top rekenwerk man :')

Cl kun je bv ook kijken bij sport 1. + alle buitenlandse competities en bekers. En tennis golf, racen etc.

En dat kost geen 20 ¤ pm
pi_118712031
Lijkt mij juist heel erg makkelijk om op de PO te bezuinigen.

Deze personen verdienen meer dan 190.000 euro. Zullen we ze missen?

quote:
BNN
Patrick Lodiers
Ruben Nicolai
Coen Swijnenberg
Sander Lantinga
KRO
Yvon Jaspers
TROS
Antoinette Hertsenberg
André van Duin óf Ivo Niehe
VARA
Paul de Leeuw
Matthijs van Nieuwkerk
Paul Witteman
http://www.rtl.nl/compone(...)omroep-naar-acht.xml
  donderdag 1 november 2012 @ 17:30:07 #63
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_118712089
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Waarom verdient Paultje eigenlijk meer dan Jeroen _O-
pi_118712100
quote:

[..]

Ik denk dat ze zeker wel gemist worden, maar die salarissen zijn idd buitensporig.
know'm sayin?
word? word.
pi_118712136
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:30 schreef alors het volgende:

[..]

Ik denk dat ze zeker wel gemist worden, maar die salarissen zijn idd buitensporig.
Als ze echt gemist worden is er vast wel een commerciele omroep die ze wil hebben.
pi_118712143
Mooizo, opruimen die geldverslindende bende. Ze weten tegenwoordig niet meer wat ze aanmoeten moet zoveel zendtijd lijkt het. Het ene baggerprogramma na de ander zie ik voorbij komen. Mooi dat hier eindelijk eens iets aan gedaan gaat worden ^O^
pi_118712405
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 17:30 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Waarom verdient Paultje eigenlijk meer dan Jeroen _O-
Hij kan het hardst schreeuwen op TV.
pi_118712788
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 15:30 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Openbare orde is geen vermaak. Ook niet als die openbare orde het vermaak mogelijk maakt.
En rechten is ook geen vermaak maar een juridisch dingetje. Jij koppelt het een los van het ander, en ik doe dat ook.
pi_118727739
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:40 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Ah.. Als vermaak geen functie van de overheid is moet politie inzet bij evenementen voortaan ook maar gewoon bij de organisatie afgerekend worden toch?
Als die organisatie dan ook gewoon zelf een private organisatie mag inzetten voor de handhaving en beveiliging, maar dat mag niet, die taak eist de politie op. Het is dus niet alsof ze veel keuze hebben
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  donderdag 1 november 2012 @ 23:03:30 #70
156695 Tism
Sinds 24, Aug, 2006
pi_118727819
Vanavond lid geworden van de VPRO, hopend op dat ze wat intellect de massa in blijven smijten.. ^O^
....nachtrijder...Nachtzwelgje!
pi_118729375
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:01 schreef Harlon het volgende:

[..]

Als die organisatie dan ook gewoon zelf een private organisatie mag inzetten voor de handhaving en beveiliging, maar dat mag niet, die taak eist de politie op. Het is dus niet alsof ze veel keuze hebben
Je kan de sportrechten toch ook maar bij 1 partij inkopen? Ook geen keuze dus.
pi_118729466
Loverboys van Dennis en Valerio, eerste wat in mij opkomt, wordt dan zeker ook geschrapt. ;(
  vrijdag 2 november 2012 @ 00:34:20 #73
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_118730882
Ik vind bezuinigen op de PO meer dan terecht. Terwijl ik tegelijkertijd juist ook ben voor het behoud van de PO. Maar het een sluit het ander uiteraard niet uit. Het vervelende is echter dat men bij de PO veel te veel bezig is met het redden van het eigen hachje en een beeld creëren van wat het publiek graag wil zien.

Want het grote probleem van de PO is dat ze veel te veel bezig zijn met kijkcijfers. Natuurlijk betekenen lagere kijkcijfers minder reclame inkomsten. Maar die gedachte hoort niet leidend te zijn en dat is die nu wel. Vroeger zal er ook zeer zeker naar het aantal kijkers gekeken zijn, maar het lijkt de laatste jaren er alleen maar erger op te zijn geworden.

Zo wordt er gepocht met de kijkcijfers van BzV en DWDD, terwijl het de vraag is of die programma's wel thuishoren bij de PO. Het zijn namelijk typisch programma's die de commerciëlen ook zouden kunnen maken. Al zal men het daar vaak nog wel wat vlakker maken om meer kijkers te trekken.

Typerend voor de huidige manier van denken bij de PO en de mensen die daar mee werken, was een (kleine) discussie bij DWDD enige tijd geleden. Ik geloof dat Sanne Walles de Vries aankaartte dat het een schande is dat Tegenlicht naar een later tijdstip werd geschopt, waardoor het budget nog verder zou dalen voor dat programma. Reinout Oerlemans, die er toen ook zat, vond dat eigenlijk wel terecht (zei hij niet letterlijk, maar was wel duidelijk dat hij dat bedoelde), want er keken te weinig mensen.

Tegelijkertijd zat hij daar om over zijn programma's te praten, waarvan één, Strictly Come Dancing, op de PO te zien is. En dat is nou typisch zo'n programma die tegenwoordig juist helemaal niet op de PO thuis hoort. Jaren daarvoor heeft RTL meerdere seizoenen dansende sterren op de buis gebracht, met succes. Het is vrij merkwaardig om dan jaren later dit programma (weliswaar in de BBC vorm), naar de PO te halen. Terwijl dit een studioprogramma is en die zijn nu eenmaal erg duur. Er is geen enkele reden te bedenken om dit programma naar de PO te halen. Want het is puur entertainment, wat niet het doel is van de PO. Daarnaast is het duur.

Het gaat er overigens helemaal niet om welke programma's ik zelf leuk vindt, wat dat is vaak het probleem als men over bezuinigingen bij de PO praat. Het gaat erom dat de PO programma's biedt die wel gezien moeten worden, maar door de commerciëlen niet gemaakt zullen worden. Of om programma's die het 'volk' verheffen, informeren, onderwijzen. Dat je bij bepaalde programma's dit combineert met entertainment snap ik volkomen. Maar je moet er niet in doorschieten.

Nog even terugkomend op het niet willen schrappen van de eigen favoriete programma's. Ik ben een sportliefhebber, maar als bepaalde sportrechten te duur zijn, terwijl er andere partijen zijn die het willen uitzenden, dan hoort het niet bij de PO thuis (RTL/SBS zijn zeker wel daar voor in en verder zou ik wel eens willen zien dat Sport1 eens een echte sportzender zou worden). Wel vind ik dat de kleinere sporten gewoon moeten worden uitgezonden worden bij de PO.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_118731909
Als het aan mij lag dan had de overheid alle staatszenders van de hand gedaan of iedergeval Nederland 2 en 3 laten schrappen.
Het voegt niets toe, het kost alleen maar geld en ik geloof dat de commerciele netwerken dit gat makkelijk zelf kunnen invullen.
Dat zijn tenminste bezuinigingen waar de burger wat aan heeft ipv standaard lastenverzwaringen.
pi_118731925
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:20 schreef Rezania het volgende:
inderdaad gewoon naar andere zenders. Behalve dan het Nederlands elftal en zo, dat vind ik wel belangrijk dat je het gratis kan zien.
Dat zit nu al bij de commerciële zenders.

De rest ook morgen privatiseren.

Staats-tv, veel fouter kan niet. :N
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_118731933
quote:

[..]

Ophoeren, een beetje twee ton aan belastinggeld binnenharken, als je zo populair bent ga je maar bij RTL werken. Waarom moeten mensen die daar niet naar kiijken allemaal meebetalen aan Lingo, Pauw en Witteman enzovoort? :r :r :r Om het nog maar niet t ehebben over het probleem van de overheid die media betaalt en neutraliteit. :{
pi_118731962
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:24 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij wil volkssport nummer 1 achter de decoder zien verdwijnen zodat jij wat halfgare kookprogramma's kunt blijven kijken? U, meneer, spoort niet helemaal.
Waarom niet? Sport is een hobby. Eten een noodzaak.
pi_118731967
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 02:41 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Dat zit nu al bij de commerciële zenders.

De rest ook morgen privatiseren.

Staats-tv, veel fouter kan niet. :N
Nu valt dat in Nederland wel mee. Maar bijvoorbeeld de BBC of de ARD/ZDF.... The Horror.
pi_118731991
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 02:55 schreef Ulx het volgende:
Nu valt dat in Nederland wel mee. Maar bijvoorbeeld de BBC of de ARD/ZDF.... The H
Het principe. :{
  vrijdag 2 november 2012 @ 06:24:47 #80
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_118732195
quote:

[..]

Ik weet dat dat heel erg duur is, maar als het uitgesmeerd over alle Nederlanders dus 70 cent per maand kost, dan denk ik dat het overgrote deel van de bevolking dat liever heeft dan 20 euro per maand voor CL voetbal achter de decoder. Ik snap de overwegingen wel, commercieel, de belachelijke bedragen die in het voetbal omgaan, geen taak van de PO, etc. Maar pragmatisch bekeken vind ik het prima geregeld zo.
Ik niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † vrijdag 2 november 2012 @ 07:31:43 #81
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_118732410
Goedzo. Entertainment betaal je maar lekker zelf.
Carpe Libertatem
pi_118732536
quote:

[..]

Ja und? De overheid biedt toch ook geen geld voor een McDonalds franchise licentie om goedkope Big Macs aan te kunnen bieden? Waarom zouden ze dat met voetbal wel doen?
  vrijdag 2 november 2012 @ 07:57:26 #83
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_118732587
De "torenhoge" ( :') ) salarissen van die paar sterren zijn natuurlijk het probleem niet. Veel onnutter en geldverslindender is de kudde Hilversumse bureaubobo's en bestuurderskliek in het hart van de publieke omroep. Die zijn nu al hun kostbare babbelbaantjes aan het veiligstellen, terwijl de hardwerkende cameraman of lichttechnicus voor zijn baan mag vrezen en het grote publiek wordt getreiterd met onheilsboodschappen over sneeuwtelevisie in de nabije toekomst.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_118732869
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 07:57 schreef Ringo het volgende:
De "torenhoge" ( :') ) salarissen van die paar sterren zijn natuurlijk het probleem niet. Veel onnutter en geldverslindender is de kudde Hilversumse bureaubobo's en bestuurderskliek in het hart van de publieke omroep. Die zijn nu al hun kostbare babbelbaantjes aan het veiligstellen, terwijl de hardwerkende cameraman of lichttechnicus voor zijn baan mag vrezen en het grote publiek wordt getreiterd met onheilsboodschappen over sneeuwtelevisie in de nabije toekomst.
Die torenhoge salarissen zijn inderdaad niet enorm veel op de totale kosten, maar waarom zou een Paul de Leeuw en al die BNN-'sterren' (waarom heeft een kleine omroep zoveel topverdieners?) zoveel moeten verdienen bij een publieke omroep? Het is niet zo dat het type programma's en presentatoren onderscheidend laat staan noodzakelijk is voor de PO, het past ook prima bij een RTL.

Prima dat er hier bezuinigd wordt, maar het mag nog wel veel meer zijn.
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:42:59 #85
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_118734026
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Zolang de PO 80% dezelfde baggerprogramma's maakt als de commerciëlen zie ik nauwelijks de meerwaarde van de PO
Enige kwaliteit drama komt van de PO.
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
pi_118734834
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 02:55 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nu valt dat in Nederland wel mee. Maar bijvoorbeeld de BBC of de ARD/ZDF.... The Horror.
Wat is er mis met de BBC? :?
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_118735403
Regel sport nu eens zoals bij de BBC. CL kan zeker bij een commerciële partij, en de eredivisie kan ook op de 'engelse manier' ( samenvattingen op het publieke net na half 12 en voor de rest commercieel) . Een tour de France, tennistoernooien zitten ook prima bij een Eurosport en met een samenvatting bij de PO. Alleen toernooien van 'nationaal belang' ( WK, EK, Olympische spelen) kunnen op het publieke net blijven.
pi_118735671
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 10:28 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Wat is er mis met de BBC? :?
Een geldverslindend staatspropagandakanaal, gerund door pedofielen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2012 11:05:18 ]
  vrijdag 2 november 2012 @ 11:25:55 #89
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_118736278
Ik zit er niet echt mee. Populaire formats kunnen overgenomen worden door de John de Mol-clan en op de commerciele zenders uitgezonden worden.

Voor kinderen zouden Sesamstraat, het Jeugdjournaal en het Klokhuis wel behouden moeten worden, dat vind ik typisch programma's voor de publieke omroep. Net als het journaal en dan nog een actualiteitenprogramma. Van sport de samenvattingen, een prutspel als Lingo erbij voor de oudjes en klaar ben je. Daar heb je geen drie zenders voor nodig.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_118739826
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 11:05 schreef Ulx het volgende:

[..]

Een geldverslindend staatspropagandakanaal, gerund door pedofielen.
In de jaren 70 ja.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')