abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 november 2012 @ 13:01:37 #126
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_118702458
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:59 schreef Levolution het volgende:
dat mijn buik boller wordt in de bulk, natuurlijk zit er extra vet aan, maar niet zoveel dat het daardoor zoveel boller kan worden.

Volle maag rekt toch ook uit..?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 1 november 2012 @ 13:01:44 #127
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_118702466
Ik denk dat volle maag, poep, leverglycogeen en natrium de grootste acute dikmakers zijn idd. :')

Visceraal vet wordt op een glijdende schaal pas een probleem, te veel te lang is nooit goed. Maar 't is niet te zeggen van, onder deze bf% niks aan de hand, boven deze bf% een verhoogd risico etc.

Maar ik zie het probleem niet als een voor de rest gezond iemand een jaartje tussen 15-20 bf% bulkt bijvoorbeeld.
Confidence through competence
  donderdag 1 november 2012 @ 13:02:23 #128
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_118702485
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Dat snap ik ;).

Volgens de calorieteller-app van fatwatch zou ik ook 4100 kcal moeten pakken om aan te komen. Lijkt me erg veel met m'n 1.78 met 76~77 kilo. Ik hou het voorlopig wel rond de 3500 en zie vanaf daar wel hoe het gaat. Wil ook niet heel veel kilo meer pakken, als ik rond de 82 kom op een procentje of 10 ben ik een gelukkig man.
ja, maar die cal tellers zijn dus voor een gemiddeld persoon.
huh dat is trouwens wel enorm veel. Probeer eens een andere teller/app want dat is wat ik moet hebben met 185cm en 100kg
  donderdag 1 november 2012 @ 13:03:40 #129
254206 Levolution
-|||----------|||-
pi_118702522
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:01 schreef fathank het volgende:

[..]

Volle maag rekt toch ook uit..?
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:01 schreef Stereotomy het volgende:
Ik denk dat volle maag, poep, leverglycogeen en natrium de grootste acute dikmakers zijn idd. :')

Visceraal vet wordt op een glijdende schaal pas een probleem, te veel te lang is nooit goed. Maar 't is niet te zeggen van, onder deze bf% niks aan de hand, boven deze bf% een verhoogd risico etc.

Maar ik zie het probleem niet als een voor de rest gezond iemand een jaartje tussen 15-20 bf% bulkt bijvoorbeeld.
Prima, voldoende geruststelling hier. :P
This isn't even my final form.
  donderdag 1 november 2012 @ 13:04:08 #130
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_118702537
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:02 schreef RaymondK het volgende:

[..]

ja, maar die cal tellers zijn dus voor een gemiddeld persoon.
huh dat is trouwens wel enorm veel. Probeer eens een andere teller/app want dat is wat ik moet hebben met 185cm en 100kg
Ook een goed punt. De formules voor metabolismes (Katch-McArdle, Harris-Benedict etc.) zijn gebaseerd op meetpunten van een boel mensen, en daar dan door de onderzoekers een regressielijn doorheen gejast zodat ze op 1 formule voor die regressielijn als gemiddelde komen. 8)7 Dus de kans dat je niet precies op die formule zit is oneindig groot. :+

(als visueel voorbeeld)

En hoe meer je afwijkt van 'normaal' qua lengte, gewicht etc. hoe onnauwkeuriger de formules worden.
Confidence through competence
  donderdag 1 november 2012 @ 13:06:11 #131
157922 fathank
pi_118702612
Achja, ik zie het allemaal wel. Komende tijd weer alles even netjes bijhouden en over een paar weken evt wat dingen aanpassen. Tijd zat nog tot volgende zomer :P.
pi_118702651
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:04 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Ook een goed punt. De formules voor metabolismes (Katch-McArdle, Harris-Benedict etc.) zijn gebaseerd op meetpunten van een boel mensen, en daar dan door de onderzoekers een regressielijn doorheen gejast zodat ze op 1 formule voor die regressielijn als gemiddelde komen. 8)7 Dus de kans dat je niet precies op die formule zit is oneindig groot. :+

[ afbeelding ]

(als visueel voorbeeld)

En hoe meer je afwijkt van 'normaal' qua lengte, gewicht etc. hoe onnauwkeuriger de formules worden.
Gelukkig heb je altijd de spiegel nog O+
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  donderdag 1 november 2012 @ 13:11:39 #133
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
  donderdag 1 november 2012 @ 13:12:04 #134
157922 fathank
pi_118702790
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:07 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Gelukkig heb je altijd de spiegel nog O+
En meetlint niet te vergeten. En de fotocamera. Want een geleidelijke verandering merk je zelf niet zo snel op. Als je foto's van jezelf naast elkaar legt met een tussentijd van 2 maanden zie je veel sneller het verschil terwijl je zelf denkt dat je geen centimeter bent gegroeid.

Had het van de zomer ook, kreeg regelmatig te horen "zozo, weer flink aan het trainen" (in be4 de postbode die vraagt of ik aan de aannabboollluuuhh zit :')) terwijl ik zelf neit echt het idee had dat ik zoveel was gegroeid. Toen maar wat foto's naast elkaar gelegd en tot de conclusie gekomen dat er toch behoorlijk wat progressie in zat.
pi_118702858
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:12 schreef fathank het volgende:

[..]

En meetlint niet te vergeten. En de fotocamera. Want een geleidelijke verandering merk je zelf niet zo snel op. Als je foto's van jezelf naast elkaar legt met een tussentijd van 2 maanden zie je veel sneller het verschil terwijl je zelf denkt dat je geen centimeter bent gegroeid.

Had het van de zomer ook, kreeg regelmatig te horen "zozo, weer flink aan het trainen" (in be4 de postbode die vraagt of ik aan de aannabboollluuuhh zit :')) terwijl ik zelf neit echt het idee had dat ik zoveel was gegroeid. Toen maar wat foto's naast elkaar gelegd en tot de conclusie gekomen dat er toch behoorlijk wat progressie in zat.
Haha, ja bekend fenomeen.

Had dat gisteren dus met m'n speklaagje. Best dom, want ik zit al meer dan een maand op m'n reet waar ik normaal redelijk tot zeer hard werk. En spiergroei zie je idd zelf ook niet zo goed. Laatst een foto van mezelf gezien uit 2005.... Mjah... Dan zie je het wel ja. Jezus :')

Alleen met foto's zo'n gedoe met belichting?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  donderdag 1 november 2012 @ 13:17:27 #136
157922 fathank
pi_118702989
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:14 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Haha, ja bekend fenomeen.

Had dat gisteren dus met m'n speklaagje. Best dom, want ik zit al meer dan een maand op m'n reet waar ik normaal redelijk tot zeer hard werk. En spiergroei zie je idd zelf ook niet zo goed. Laatst een foto van mezelf gezien uit 2005.... Mjah... Dan zie je het wel ja. Jezus :')

Alleen met foto's zo'n gedoe met belichting?
Als je altijd voor dezelfde spiegel (of gewoon met de zelfontspanner natuurlijk..) foto's maakt is dat niet zo'n issue. Neem als voorbeeld de foto's van SunTzu die hij hier wel eens geplaatst heeft. In de kleedkamer van de gym in dezelfde pose.
  donderdag 1 november 2012 @ 13:20:27 #137
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_118703126
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:17 schreef fathank het volgende:

[..]

Als je altijd voor dezelfde spiegel (of gewoon met de zelfontspanner natuurlijk..) foto's maakt is dat niet zo'n issue. Neem als voorbeeld de foto's van SunTzu die hij hier wel eens geplaatst heeft. In de kleedkamer van de gym in dezelfde pose.
idd. concistentie met foto's maken.
Liefst zonder spiegel want gymspiegels zijn vaak vergrotend, en de spiegel van je moeder d'r kaptafel verkleinend :+

Gewoon met een goed toestel (geen iphone met fish eye view lens) zwarte achtergrond, licht van boven

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 01-11-2012 13:42:15 ]
pi_118703229
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:20 schreef RaymondK het volgende:

[..]

idd. concistentie met foto's maken.
Liefst zonder spiegel want gymspiegels zijn vaak vergrotend, en de spiegel van je moeder d'r kaptafel verkleinend :+

Gewoon met een goed toestel (geen iphone met fish eye view lens) zwarte achtergrond, licht van boven, juiste belichting.
Hier, daar ga je al :+

In de kleedkamer van de sportschool hier moet je wel heel precies positie kiezen :P
  donderdag 1 november 2012 @ 13:25:03 #139
157922 fathank
pi_118703315
Ik heb de kleedkamer van m'n gym nog nooit van binnen gezien :').
  donderdag 1 november 2012 @ 13:34:49 #140
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_118703660
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:25 schreef fathank het volgende:
Ik heb de kleedkamer van m'n gym nog nooit van binnen gezien :').
haha.
ik ga nooit douchen daar. Er is ook een sauna, en het is er 30 graden in de kleedruimte. Als ik dna ga douchen, ben ik daarna nog natter dan dat ik d'r in ging lol.
Gewoon ff snel handoekje d'r langs, en 's ochtends er na douch ik wel weer :@
pi_118704094
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:59 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Weissman do u even lift? Kap eens met die kinderachtige reacties en laat mensen posten wat ze wilen. Waz met jou?
Sommige mensen weten het verschil niet tussen fitness en bodybuilding. Tussen cutten en ''lijnen''. Tussen olympische lifts en korfbal.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 11:57 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ja klopt heb wel iets van 15kg vet ofzo maar 3800 klinkt moeilijk veel ö
Ik zat gemiddeld over de 4400 kCals :')
  donderdag 1 november 2012 @ 13:51:54 #142
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_118704296
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef Weissman het volgende:

[..]

Sommige mensen weten het verschil niet tussen fitness en bodybuilding. Tussen cutten en ''lijnen''. Tussen olympische lifts en korfbal.

[..]

Dan nog hoef je mensen niet om de haveklap belachlijk te maken met je trieste opmerkingen.
Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar voor als nog ben vooral jij de gene die hier een abonnementje op heeft.
Dit alles terwijl we nog nooit iets van jou gezien hebben behalve zo goed als allemaal onzinposts.
pi_118704420
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:51 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Dan nog hoef je mensen niet om de haveklap belachlijk te maken met je trieste opmerkingen.
Ik weet niet of je het in de gaten hebt, maar voor als nog ben vooral jij de gene die hier een abonnementje op heeft.
Dit alles terwijl we nog nooit iets van jou gezien hebben behalve zo goed als allemaal onzinposts.
Iemand moet het vuile werk doen he.

Ik offer me op door de idioten er uit te pikken en de eckte eckte te waarderen.

Ondankbaar stuk meathead dat je bent.
  donderdag 1 november 2012 @ 13:55:52 #144
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_118704455
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:55 schreef Weissman het volgende:

[..]

Iemand moet het vuile werk doen he.

Ik offer me op door de idioten er uit te pikken en de eckte eckte te waarderen.

Ondankbaar stuk meathead dat je bent.
Het is onnodig en zet meteen een kutsfeer neer.
pi_118704484
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:55 schreef Snakey het volgende:

[..]

Het is onnodig en zet meteen een kutsfeer neer.
:')
pi_118705516
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:50 schreef fathank het volgende:

[..]

Traditioneel bulken is leuk voor een beginnende ecto, maar daarna echt een waste of time imho. Eerst een speklaag aanleggen om in Maart/April weer als een malle op de crosstrainer te gaan staan om het eraf te werken.
Precies :Y

quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:54 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Persoonlijk zou ik zelf geen getal willen noemen zoals scooby dat doet. Denk dat 10-20% boven je TDEE wel een mooie richtlijn is voor de meesten. Hangt ook van je voorkeur af. :)

Maar idd 100% boven je TDEE zitten is 8)7 en je moet dat vet er toch weer aftrainen.
:Y

Zeg trouwens niet dat 4200 (ofzo) kcal voor iedereen overbodig is. Alleen dat een surplus van vele honderden kcal je echt niet meer progressie oplevert, behalve in je speklaag en maagomvang.
pi_118705742
Kom net van de MRI af. Viel best mee om eerlijk te zijn. 16 november weet ik meer.

quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 01:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd kloppen. Je lichaam signaleert een laag vetpercentage en door middel van o.a. leptine probeert het je verbranding + lichaamsprocessen dusdanig omlaag te schroeven dat je alsnog meer eet dan je verbrandt, ondanks dat je juist bewust minder probeert te eten.

Door af en toe een refeed of een zeer grote maaltijd ( ! IF heeft doorgaans grote maaltijden ivm kleine feed window) erdoorheen te jassen denkt je lichaam minder dat je in een staat van hongersnood bent.
Weet ik dat ook weer. ^O^

quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 13:47 schreef Weissman het volgende:

[..]

[..]

Ik zat gemiddeld over de 4400 kCals :')
En wie ben jij om die mensen in een hokje te plaatsen lol. Minder huilen en meer je muil dichthouden. En zo niet dan steek ik gelijk. :D
If not now, then when.
pi_118705887
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 12:58 schreef Snakey het volgende:

[..]

Precies. En daarvoor hoef je niet speciaal IF te doen. Dat lijkt wel eens vergeten te worden.
Dat heb ik ook geleerd ja. IF doe ik voornamelijk omdat het fit voor mij en voor de overige voordelen. Ik weet echter niet hoe ik mijn bulk ga aanpakken (IF of anders). Vooral omdat Stereo eens vertelde dat eiwitten de morgen na de training belangrijk kunnen zijn.
If not now, then when.
  donderdag 1 november 2012 @ 14:42:16 #149
157922 fathank
pi_118706034
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:37 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat heb ik ook geleerd ja. IF doe ik voornamelijk omdat het fit voor mij en voor de overige voordelen. Ik weet echter niet hoe ik mijn bulk ga aanpakken (IF of anders). Vooral omdat Stereo eens vertelde dat eiwitten de morgen na de training belangrijk kunnen zijn.
Vraag kidkash19 hoe het hem afgaat. Alhoewel hij niet echt bulkt volgens mij is ie wel beresterk. En ook nog American Football speelt dus sowieso een hoop kcal nodig heeft..
  donderdag 1 november 2012 @ 14:47:00 #150
153887 kidkash19
Woo Woo Woo..you know it
pi_118706188
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2012 14:42 schreef fathank het volgende:

[..]

Vraag kidkash19 hoe het hem afgaat. Alhoewel hij niet echt bulkt volgens mij is ie wel beresterk. En ook nog American Football speelt dus sowieso een hoop kcal nodig heeft..
Ik bulk inderdaad niet echt, doe wel een vorm van IF en dat gaat opzich goed af. Althans ik merk geen krachtverlies gewoon geleidelijk omhoog, het staat allemaal net wat strakker (niet dat ik bizar laag in % zit ofzo) en heb weinig problemen ermee.

Nou moet ik wel zeggen dat ik (zonder op te scheppen) héél erg makkelijk spier aanzet maar net zo makkelijk vet wat ik met IF aardig tegen ga.

Ik eet vooral veel koolhydraten rond mn krachttraining (vooral erna) en dan heb ik het over soms 300 a 400 gram + dan nog de proteine.
Ik heb wel geleerd om bijna de helft van mn proteinen overdags te eten in kleine delen wat de last van savonds weer verlicht.

En beresterk valt wel mee denk ik ;)
Im a bad man....but i forgive myself
Luck is for losers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')