Zit er geen filter in het apparaat dan?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mmm, ik heb een Nespresso. Met van die cupjes, dus niet gefilterd. En m'n cholesterol is iets te hoog.
best ff interessant om uit te zoeken voor je dan.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mmm, ik heb een Nespresso. Met van die cupjes, dus niet gefilterd. En m'n cholesterol is iets te hoog.
quote:
volgens mij heeft het niks met het schuim te maken dacht ik.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:29 schreef Ethanolic het volgende:
Er zit wel altijd een schuimlaagje op Nespresso koffie, maar die is vaak na twee minuutjes wel weg. Die Nespresso is wel goed trouwens.
Het wordt natuurlijk wel gefilterd, want anders krijg je een bakje koffiemeuk. Bepalende factor is de dichtheid van de filter.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:25 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zit er geen filter in het apparaat dan?
Ik ook 4000+ als ik zo'n 'traditionele' BB bulk doe. Maar die shit hoef ik niet meer.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:10 schreef RaymondK het volgende:
[..]
4200 hier, en het enige vette is wat handjes noten, en pindasaus.
Al had ik afgelopen zondag plannen voor 2 bigmac menus' met 2 grote milkshakes, maar toen ik uit het raam keek, zag ik dat er rommelmarkt was, en het een komen en gaan was bij de mac.
Toen had ik geen zin meer.![]()
My dieet was almoste ruiened.
Nope, de koffie wordt onder hoge druk het cupje uit geperst.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:25 schreef Levolution het volgende:
[..]
Zit er geen filter in het apparaat dan?
M'n LDL (slechte cholestorol) is iets te hoog. Dat is niet goed. Het is niet zorgwekkend, maar wel iets om rekening mee te houden.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
best ff interessant om uit te zoeken voor je dan.
ik weet namelijk niet over welke hoeveelheden we praten.
Misschien zit in een hap biefstuk wel veel meer al.
en opzich is voor ons cholestrol juist goed toch ( niet onzinnig veel natuurlijk) maar voor w.b.t. test aanmaak.
Geen lol zonder cholerstrol
Cholesterol binnen krijgen is niet erg (je eigen cholesterolproductie gaat gewoon omlaag en er ontstaat een evenwicht).quote:Op donderdag 1 november 2012 12:28 schreef RaymondK het volgende:
[..]
best ff interessant om uit te zoeken voor je dan.
ik weet namelijk niet over welke hoeveelheden we praten.
Misschien zit in een hap biefstuk wel veel meer al.
en opzich is voor ons cholestrol juist goed toch ( niet onzinnig veel natuurlijk) maar voor w.b.t. test aanmaak.
Geen lol zonder cholerstrol
Je zou neppe en echte schuim hebben.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:29 schreef Ethanolic het volgende:
Er zit wel altijd een schuimlaagje op Nespresso koffie, maar die is vaak na twee minuutjes wel weg. Die Nespresso is wel goed trouwens.
[..]![]()
![]()
Ohja, logisch. Turkse koffie wordt bijvoorbeeld niet gefilterd, maar dan moet je ook zorgen dat je geen koffiedik drinkt.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef Zith het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk wel gefilterd, want anders krijg je een bakje koffiemeuk. Bepalende factor is de dichtheid van de filter.
Mooie foto's.quote:Bij espresso zijn de gaatjes niet klein genoeg om deze stoffen tegen te houden (zie: http://www.flickr.com/pho(...)t-72157623029496708/ eigen foto), daarom heeft een goede espresso ook een dikke volle smaak (de substantie is ook dikker). Bij Nespresso (wat een nep-espresso is) zal het filteringsproces hetzelfde zijn.
Nee maar je moet wel zelf rauwe koffiebonen kopen bij ongebrand.nl, deze branden in een koffiebrander (bijv. Behmor 1600), binnen 2 weken malen in een koffiemaler met conische maalschijven (bijv. MACAP MX), en zetten in een goede e61 espressomachien (handmatige druk dmv een hendel is vaak beter).quote:Op donderdag 1 november 2012 12:36 schreef drumstickNL het volgende:
Oh, koffietopic geworden?
Nu we het toch over koffie hebben, dat spul zuip ik de hele dag. Is dat slecht voor je?
Ah, nu begrijp ik waarom het Nespresso heet.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:33 schreef Zith het volgende:
[..]
Het wordt natuurlijk wel gefilterd, want anders krijg je een bakje koffiemeuk. Bepalende factor is de dichtheid van de filter.
Bij espresso zijn de gaatjes niet klein genoeg om deze stoffen tegen te houden (zie: http://www.flickr.com/pho(...)t-72157623029496708/ eigen foto), daarom heeft een goede espresso ook een dikke volle smaak (de substantie is ook dikker). Bij Nespresso (wat een nep-espresso is) zal het filteringsproces hetzelfde zijn.
Wat een gedoe, ik slurp gewoon lekker makkelijk Senseo weg, tot ergernis van koffiesnobs.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee maar je moet wel zelf rauwe koffiebonen kopen bij ongebrand.nl, deze branden in een koffiebrander (bijv. Behmor 1600), binnen 2 weken malen in een koffiemaler met conische maalschijven (bijv. MACAP MX), en zetten in een goede e61 espressomachien (handmatige druk dmv een hendel is vaak beter).
Dat is eigenlijk best wel nice, ook al is je post vrij sarcastischquote:Op donderdag 1 november 2012 12:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Nee maar je moet wel zelf rauwe koffiebonen kopen bij ongebrand.nl, deze branden in een koffiebrander (bijv. Behmor 1600), binnen 2 weken malen in een koffiemaler met conische maalschijven (bijv. MACAP MX), en zetten in een goede e61 espressomachien (handmatige druk dmv een hendel is vaak beter).
quote:Op donderdag 1 november 2012 12:40 schreef Zith het volgende:
[..]
Tering, ben jij een Barista als baan?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:40 schreef Zith het volgende:
[..]
En als je dan nog je cappucino mooi kan opschenken krijg je bonuspunten
[ afbeelding ]
Wut? Thuis op je aanrecht?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef drumstickNL het volgende:
[..]Heb alleen zo'n machine van illy
smaakt wel super.
[ afbeelding ]
Mijn post was expres snobby omdat ik voor duizenden euro's aan materiaal heb en anderen genieten van senseo, is niet eerlijk.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:45 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Dat is eigenlijk best wel nice, ook al is je post vrij sarcastisch. Heb nu zo'n espressomachine waar je gewoon een zak met bonen in kan gooien.
Hobby, kan net zo lang op de fora van koffie-fanaten meelezen (http://www.home-barista.com/forums/) als over BB-dingen. Beetje discussieren of een halve graad verschil nou betere of slechtere koffie geeft, het effect van type maler op verschillende soorten koffiebonen..quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Tering, ben jij een Barista als baan?
De maler bedoel je? Dat is een rebranded broertje van de Mazzer Super Jolly lijkt me (http://www.espressoparts.com/MAZSUP). Kan je de Illy bonencontainer er niet uit slopen zodat je er betee koffie in kan doen?quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef drumstickNL het volgende:
[..]Heb alleen zo'n machine van illy
smaakt wel super.
[ afbeelding ]
Ja dat bedoelde ik inderdaad, wist even niet hoe het te verwoorden.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:46 schreef Zith het volgende:
[..]
Mijn post was expres snobby omdat ik voor duizenden euro's aan materiaal heb en anderen genieten van senseo, is niet eerlijk.
Traditioneel bulken is leuk voor een beginnende ecto, maar daarna echt een waste of time imho. Eerst een speklaag aanleggen om in Maart/April weer als een malle op de crosstrainer te gaan staan om het eraf te werken.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:34 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik ook 4000+ als ik zo'n 'traditionele' BB bulk doe. Maar die shit hoef ik niet meer.
Je wordt alleen maar vet en er is geen bewijs dat die extra kcal je meer massa opleveren.
+200/250 is ruiiim voldoende imo.
Scooby () beweert zelfs dat een surplus van 100kcal al voldoende is om gains te maken.
Haha ja ik ben die beginnende ecto inderdaad. Wilde gewoon even snel aankomen, zit op +500kcal ongeveer.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Traditioneel bulken is leuk voor een beginnende ecto, maar daarna echt een waste of time imho. Eerst een speklaag aanleggen om in Maart/April weer als een malle op de crosstrainer te gaan staan om het eraf te werken.
Helemaal mee eens. Persoonlijk zou ik zelf geen getal willen noemen zoals scooby dat doet. Denk dat 10-20% boven je TDEE wel een mooie richtlijn is voor de meesten. Hangt ook van je voorkeur af.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:34 schreef 16meter het volgende:
[..]
Ik ook 4000+ als ik zo'n 'traditionele' BB bulk doe. Maar die shit hoef ik niet meer.
Je wordt alleen maar vet en er is geen bewijs dat die extra kcal je meer massa opleveren.
+200/250 is ruiiim voldoende imo.
Scooby () beweert zelfs dat een surplus van 100kcal al voldoende is om gains te maken.
+500 vind ik nog wel meevallen, dan gaat het nog niet heel hard qua vetaanzet. Vooral als je hard blijft trainen en je lean mass ook groeit. Heb het meer over zo'n dreamer bulk van maanden met een hoop junkfood en GOMAD.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:52 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Haha ja ik ben die beginnende ecto inderdaad. Wilde gewoon even snel aankomen, zit op +500kcal ongeveer.
Maarja inderdaad, in maart/april even kijken hoe het ervoor staat. Crosstrainer weet ik niet zeker, alleen door IF en voeding kun je al enorm veel kwijtraken dat cardio niet eens echt nodig is.
Je raakt niks kwijt door IF. Je raakt vet kwijt door de energiedeficientie die je creeëert met IF.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:52 schreef Sapstengel het volgende:
alleen door IF en voeding kun je al enorm veel kwijtraken
quote:Op donderdag 1 november 2012 12:50 schreef fathank het volgende:
[..]
Traditioneel bulken is leuk voor een beginnende ecto, maar daarna echt een waste of time imho. Eerst een speklaag aanleggen om in Maart/April weer als een malle op de crosstrainer te gaan staan om het eraf te werken.
ja maar jongens, niet iedereen zit met 4200kcal op 100% overschot. Ik zit dan op ca 700kcal overschot. Op off dagen zit wat lager overigens.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:54 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Persoonlijk zou ik zelf geen getal willen noemen zoals scooby dat doet. Denk dat 10-20% boven je TDEE wel een mooie richtlijn is voor de meesten. Hangt ook van je voorkeur af.
Maar idd 100% boven je TDEE zitten isen je moet dat vet er toch weer aftrainen.
Daarom praat ik ook liever in percentages TDEE, dan kan iedereen dat op z'n eigen situatie vertalenquote:Op donderdag 1 november 2012 12:55 schreef RaymondK het volgende:
ja maar jongens, niet iedereen zit met 4200kcal op 100% overschot. Ik zit dan op ca 700kcal overschot. Op off dagen zit wat lager overigens.
ja precies, maar net werd 4000kcal + als onzinnig afgedaanquote:Op donderdag 1 november 2012 12:57 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Daarom praat ik ook liever in percentages TDEE, dan kan iedereen dat op z'n eigen situatie vertalen
Precies. En daarvoor hoef je niet speciaal IF te doen. Dat lijkt wel eens vergeten te worden.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:55 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je raakt niks kwijt door IF. Je raakt vet kwijt door de energiedeficientie die je creeëert met IF.
Ja okee.quote:Op donderdag 1 november 2012 12:57 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja precies, maar net werd 4000kcal + als onzinnig afgedaan
AMENquote:Op donderdag 1 november 2012 12:58 schreef Snakey het volgende:
[..]
Precies. En daarvoor hoef je niet speciaal IF te doen. Dat lijkt wel eens vergeten te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |