Wat een kul-vergelijking. Als ik vreemdga doe ik fysiek niemand kwaad, waar een pedofiel dat wel doet.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:40 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ja dat kan ik wel; mensen worden niet graag bedonderd, ze willen weten met wie ze ze inlaten. Vind je het prima om met pedofielen om te gaan zolang ze maar verzwijgen wat ze doen? Schaadt jou toch niet als het jou niet vertelt wordt?
Mijn partners weten overigens met wie ze zich in laten, het ging hier over TS. Ik zit hier niet een compleet nieuwe visie alleen op fok te vertellen, mensen om mij heen weten natuurijk precies wie ik ben en hoe ik hierover denk, ook mijn partners. Wat betreft TS: ik heb geen idee of zijn vriendin tegen haar vriend heeft gezegd dat ze niet zwaar tilt aan vreemdgaan, maar ik krijg de indruk dat het gewoon een pijnlijke situatie is. Een situatie waarin ze verliefd is geworden op een ander, en waarbij TS verliefd is geworden op een bezette dame. Dat er bij verliefdheid ook fysiek verlangen komt kijken zal geen nieuws zijn, en dat het niet netjes is dit te doen terwijl de relatie nog in stand is ook niet. Het gaat er echter om wat je er mee doet; en ik vind vertellen aan die jongen dat ze ook seks hebben gehad, in plaats van alleen zeggen dat zij verliefd is op een ander, een onverstandige zet die meer pijn oplevert dan wanneer dat verzwegen zou worden.quote:Je wil het weten omdat je wil weten met wie je je in laat, punt. Dat hij zo egoïstisch kunt zijn te denken dat jij dat voor ander te bepalen hebt is jouw probleem.
Neen, ik laat de waarheid weg omdat het voor mij en mijn partner consequenties heeft, niet alleen voor mij. Dat heb jij maar aan te nemen, dat jij dat niet kunt maar vooral niet wilt geloven is jouw probleem.quote:Nee, jij laat de waarheid weg omdat het voor jou consequenties heeft, de waarheid vertellen zou namelijk betekenen dat je verantwoordelijkheid durft te nemen voor wat jij gedaan hebt in plaats te ontsnappen aan de reacties daarop. Dan voeg je aan de daar van vreemdgaan nog eens leugens en lafheid toe.
Het gaat me prima af, nogmaals; ik ervaar geen probleem.quote:Als je het niet vertelt uit angst om diegene te verliezen maar de angst om diegene te verliezen is niet genoeg om niet vreemd te gaan omdat jij vind het voor jou meer telt dat jij doet wat jij wilt, in hoeverre ben je dan in staat een relatie te hebben? Helemaal als je weet dat het weer kan gebeuren?
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:59 schreef Canillas het volgende:
[..]
Nee, het heeft te maken met weten met wat voor persoon je je inlaat. Als jij zegt dat je vreemdgaan in bepaalde gevallen niet kan laten, dus dat je in bepaalde gevallen iets niet kunt laten én daar vervolgens ook niet eerlijk over zal zijn dan zegt dat best wel iets toch? Alhoewel, je zal wel iets heftigs hebben meegemaakt waardoor je vind dat jij dat kan maken tegenover een ander.
Dat is niet echt wat ik tussen de woorden door meen te lezen. Ze vertelt het haar zus, dát is al een hele grote stap en daarmee is de stap om het hem te vertellen weer een stuk kleiner. Die logica volg ik niet helemaal. Ik vraag me af of TS nu aan het lijntje wordt gehouden door zijn naïviteit, of dat 't 'r zelf aan 'guts' ontbreekt om het haar vriend gewoon recht op de man af te zeggen. En nee, dan heb ik het niet over seks, maar over het hele punt met dat zij kennelijk dus verder wil met TS i.p.v. haar huidige vriend.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:49 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nee, als ze achterwege laat dat er al seks heeft plaatsgevonden. Ze kan natuurlijk beter gewoon aan haar vriend vertellen dat ze verliefd is geworden op een ander. "Ben je vreemdgegaan?" "nee, natuurlijk niet". Done.
Nog steeds een pijnlijke situatie, maar niet half zo pijnlijk dan wanneer ze toegeeft dat ze al op TS heeft gezeten. Dat bedoelt 'ie waarschijnlijk met 'makkelijker om haar vriend te vertellen'. Ze moet gewoon bepaalde dingen achterwege laten, die zijn niet relevant. Zeker niet omdat het toch al uitgaat. Bespaar die jongen dan de details.
Hmmm hij refereert naar mijn eerdere uitspraken, en die zijn toch echt dat de halve waarheid gunstiger is dan de hele waarheid wat betreft het vreemdgaan en het verliefd worden op een ander. Niet dat het vertellen aan de zus het makkelijker zou maken, en aangezien jij die redenering al niet snapt en ik ook niet denk ik niet dat TS dat bedoelt.quote:Op donderdag 1 november 2012 00:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is niet echt wat ik tussen de woorden door meen te lezen. Ze vertelt het haar zus, dát is al een hele grote stap en daarmee is de stap om het hem te vertellen weer een stuk kleiner. Die logica volg ik niet helemaal. Ik vraag me af of TS nu aan het lijntje wordt gehouden door zijn naïviteit, of dat 't 'r zelf aan 'guts' ontbreekt om het haar vriend gewoon recht op de man af te zeggen. En nee, dan heb ik het niet over seks, maar over het hele punt met dat zij kennelijk dus verder wil met TS i.p.v. haar huidige vriend.
Je doet diegene emotioneel pijn als hij erachter zou komen en dat is een risico wat bestaat, vervolgens neem jij de keuze dat te negeren en te doen wat jij wil en het te verzwijgen en maar te hopen dat wat je gedaan hebt nooit aan het licht komt; jij vind op een bepaalde manier dat je dat kan maken tegenover iemand omdat jij dat wil op dat moment.quote:Op donderdag 1 november 2012 00:30 schreef Taurus het volgende:
Wat een kul-vergelijking. Als ik vreemdga doe ik fysiek niemand kwaad, waar een pedofiel dat wel doet.Je kunt er een enorm moreel verhaal van maken; feit is dat bij vreemdgaan de partner niet wordt geschaad als hij of zij er niet achter komt/het niet weet, klaar.
Dat is al een tijdje duidelijk, dat geldt trouwens ook voor veel misdadigers en mishandelaars etc, zij vinden dat ze hun redenen hebben om te mogen doen wat ze doen, als ze het maar voor zichzelf goed praten.Zolang jij maar geen probleem ervaart.quote:Het gaat me prima af, nogmaals; ik ervaar geen probleem.
Vind je dan ook dat vreemdgaan bij wet strafbaar moet worden gesteld? Zoals het geval is bij misdaden. Zo niet, dan zijn er toch wel wat behoorlijk essentiële verschillen, niet?quote:Op donderdag 1 november 2012 08:36 schreef Canillas het volgende:
Zijn al wat meer overeenkomsten zo, geen kul-vergelijking, niet alleen voor pedofielen maar iedereen die een misdaad begaat redeneert zo. Als je niet wordt je gepakt heb je het niet gedaan. Zijn leuke mensen die zo redeneren.
Maakt het wat uit dan dat het niet strafbaar is ?quote:Op donderdag 1 november 2012 08:57 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Vind je dan ook dat vreemdgaan bij wet strafbaar moet worden gesteld? Zoals het geval is bij misdaden. Zo niet, dan zijn er toch wel wat behoorlijk essentiële verschillen, niet?
Niet bij de wet, maar de straf die je zal ondergaan is dat je hoogstwaarschijnlijk je partner kwijt raakt als je vertelt wat je hebt gedaan, dat is de consequentie. Door te verzwijgen/niet bekennen manipuleer je zo dat die consequentie wegblijft.quote:Op donderdag 1 november 2012 08:57 schreef Cruoninga het volgende:
Vind je dan ook dat vreemdgaan bij wet strafbaar moet worden gesteld? Zoals het geval is bij misdaden. Zo niet, dan zijn er toch wel wat behoorlijk essentiële verschillen, niet?
quote:Op donderdag 1 november 2012 00:36 schreef Taurus het volgende:
Nou nee, mijn houding tegenover vreemdgaan heeft te maken met wat ik mijzelf toesta en dat ik streven naar monogamie voldoende vind, dit ook probeer te doen, maar vergissingen wat dit betreft menselijk vind. Niet met iets 'heftigs te hebben meegemaakt'. Ik zie de bal die jij probeer terug te kaatsen, maar je slaat mis. Ik ben niet degene die een probleem heeft met de houding van TS namelijk> dat ben jij en de persoon tegen wie ik die opmerking maakte. Die persoon vindt vreemdgaan zo verschrikkelijk dat dat een vermoeden bij mij opwekt dat ze iets heftigs heeft meegemaakt op dat gebied.
Je meest memorabele post, was em niet vergeten, klinkt erg gezond dit, goede redenaties om je keuzes op te baseren en helemaal om anderen op te 'adviseren'.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:10 schreef Taurus het volgende:
Absoluut moet je zaken afwegen en nadenken over wat je doet, maar in het geval van vreemdgaan hebben we het over gevoelens, lust, drift, etc. Dat is echt te vergelijken met woede die je voor iemand kan voelen waarbij je bijvoorbeeld een keer een mep verkoopt. Zo kun je ook een ontzettende lust voelen en zwichten voor de verleiding, en ik wil ook zo zijn.n' e Ik wil helemaal niet leven met beloftes en uitspraken als 'ik zal nooit slaan 'ik zal nooit vreemd gaan'. Ik vind eigenlijk ook dat anderen dat niet kunnen zeggen, maar goed, dat is niet aan mij natuurlijk.
Maar dit wil niet zeggen dat ik nergens over nadenk of nooit bewust keuzes maak, ik vind echter bij dit soort zaken emotie en gevoelens niet te onderschatten.
Dit, helemaal mee eens. Maar het niet vertellen en dingen verzwijgen is lekker makkelijk hè, dan hoef je nergens verantwoordelijk voor te zijn. Dan kan je gewoon de kuthoer uithangen en er niet voor aangekeken worden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:10 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik gun hem de waarheid en dat hij niet met een leugen blijft leven. En ik geloof zeker dat hij beter af is als hij weet met wie hij te maken heeft (gehad).
Zal voor hem makkelijker zijn om haar uit zijn hoofd te zetten, tenminste daar ga ik van uit.
Beetje eng, wat jij nu doet. Ik heb overigens nooit iemand geslagen.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:16 schreef Canillas het volgende:
[..]
[..]
Je meest memorabele post, was em niet vergeten, klinkt erg gezond dit, goede redenaties om je keuzes op te baseren en helemaal om anderen op te 'adviseren'.
Ik vond jouw post juist meer eng, vandaar dat ik em nog wist en waar ie stond. Vooral dat zo willen zijn gedeelte, denk dat je daarin behoorlijk verschilt van anderen, die zouden namelijk wel willen kunnen. Jij vind dat je er geen uitspraken over kunt doen omdat jij dat niet kan, dat kan zo zijn maar zegt over de rest van de mensheid verder niks.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:58 schreef Taurus het volgende:
Beetje eng, wat jij nu doet. Ik heb overigens nooit iemand geslagen.
Ik vind dat je over dat soort zaken geen beloftes kunt doen, ik zeg nergens dat slaan of vreemdgaan goed is of aan te raden valt.
Dus naast het hele vreemdgaan an sich, is het de beslissing van vriendin wat zij haar vriendje vertelt? Zij bepaalt wat ze denkt dat hij wil weten, en ontneemt hem daarmee gewoon het recht op de waarheid. En waarom? Om vriendlief minder te kwetsen? Nah, als dat echt belangrijk was geweest had ze het hele gedoe wel iets anders aangepakt (en TS ook).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:05 schreef Taurus het volgende:
[..]
Voor niks? Alsof hij geen liefdesverdriet heeft als ze hem vertelt dat ze hem heeft bedrogen. Dat maakt het vast een stuk draaglijker ja..Het lijkt me een feit dat het minder erg is voor die jongen als hij niet weet dat ook seks hebben gehad. Dat kun je moeilijk ontkennen.
Maar jij gunt het hem om 'te weten met wat voor snol hij is samen geweest', nouja, dat zijn jouw woorden en jouw gedachten hierover, als jij dat als prettiger zou ervaren is dat toch gewoon jouw advies? Ieder z'n mening.
Had het zelf niet beter kunnen verwoorden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:17 schreef Canillas het volgende:
[..]
Dat ook, als iemand een fout maakt en vreemd gaat is dat 1 ding, maar vervolgens ook nog vinden dat jij voor een ander te bepalen hebt of diegene met de waarheid over wie je bent leeft of niet is meteen een stuk ernstiger, bijna ziekelijk. Als je kennelijk zo'n groot ego hebt dat je vind dat jij dat voor een ander te bepalen hebt neigt dat richting naar narcisme.
Maar goed, die vinden van zichzelf dat ze nooit fouten zitten natuurlijk en praten wat ze doen goed om buiten schot te blijven, getuige Taurus.
Schattig dat je denkt dat het verzwijgen ook maar iets met empathie te maken heeft. Als vriendin en TS echt zo empathisch waren geweest, hadden ze NOOIT seks met elkaar gehad terwijl vriendin nog iets met haar vriendje had.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:23 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat verzachtend werkt eerlijk gezegd.Sowieso zou ik liever, met iemand om wie ik veel geef, vriendschappelijk uit elkaar gaan dan met knallende ruzie. Je hebt een mooie tijd samen gehad, blijf dat in vredesnaam zo zien, zou ik zeggen. Maar bij mij is het glas dan ook vaak half vol hoor.
[..]
Beetje raar, als zij zegt dat ze verliefd is op een ander lijkt me dat duidelijker einde verhaal dan 'ik ben vreemdgegaan met een ander'. Is het nou werkelijk zo dat jij/jullie (want meerdere mensen redeneren zo in dit topic) het erger vindt/vinden dat er wat lichaamssappen en orgasmes zijn uitgewisseld, dan dat je partner verliefd is op een ander? Met alle respect, maar wat een vreemde prioriteit?
[..]
Iedereen denkt voor anderen, en gelukkig. Dat heet empathie en daar is niets mis mee; je houdt rekening met elkaar. Met jouw/jullie redenatie waarbij je niet voor de ander mag denken wijst dat net zo goed op een egoistische 'ik ik ik'-mentaliteit, en juist in een relatie is het prima om zaken goed af te wegen en goed na te denken over wat je de ander vertelt. Blunt de waarheid zeggen omdat het de waarheid is; dat is echt een vergissing. Denk na wat die waarheid met iemand doet. Laat iemand vooral je intenties weten, die zijn belangrijk.
Verzwijgen zou wellicht ALLEEN ietsjes (en dan ook maar een heel klein beetje) helpen als alle drie na het uitmaken, hun eigen weg gaan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:27 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat er een mate van egoisme in zit, tuurlijk niet. Als iemand besluit zoiets niet te melden omdat hij wil dat zijn relatie in stand blijft zal dat ook zijn vanwege de angst om diegene kwijt te raken. Maar prettige bijkomstigheid is dat het niet vertellen de ander niet schaadt. Ik wil best meegaan in het bombarderen van de vreemdganger tot duivel, maar je kunt niet ontkennen dat het verzwijgen toch een voordeel voor de partner heeft.
Die drang tot het vertellen van alle waarheid is zo ingebakken dat we het niet eens meer kunnen motiveren; dat lijkt me geen goede zaak. Vaak is de waarheid fijn omdat het voor iedereen beter is; zeker als het verzwijgen van de waarheid consequenties heeft! Maar in dit geval heeft de waarheid juist consequenties. Nogmaals; durf eens na te denken in plaats van gewoon aan normen en waarden vast te houden. (Niet per se aan jou gericht).
Het punt van conflict hier is dat jij niet zoveel om de complete waarheid geeft, en denkt dat anderen (zelfs geliefden) te mogen onthouden om een of andere persoonlijke reden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:48 schreef Taurus het volgende:
[..]
Jij dramatiseert nogal, vind ik. Deze discussie heeft in die zin geen nut, omdat jij dit al 'ziekelijk' vindt en jij vreemdgaan betrekt op iemands gehele persoon ('eerlijk zijn over wie je bent') terwijl ik vreemdgaan in de eerste plaats al niet zo beschouw. Daarom kan ik er rationeel en nuchter naar kijken, en vind ik dat wanneer een man en een vrouw bij elkaar willen blijven er soms beter niet vertelt kan worden wat de man met een ander heeft uitgespookt, ooit. Maar jij ziet vreemdgaan als zo'n groot vergrijp dat het blijkbaar de partner helemaal vormt en jij je partner niet meer als dezelfd
Taurus heeft altijd haar zegje klaar staan hoor. Ook op jouw postst zal ze allerlei non-redenaties los laten. Ze wilt het denk ik gewoon niet inzien.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Het punt van conflict hier is dat jij niet zoveel om de complete waarheid geeft, en denkt dat anderen (zelfs geliefden) te mogen onthouden om een of andere persoonlijke reden.
Ik heb wat dat betreft gewoon minder vertrouwen in de mens (mezelf incluis) dan jij. Ik kan juist wel met bepaalde dingen goed omgaan, je redeneert voortdurend vanuit jouw visie: ik ervaar het niet als een probleem en mijn partner ook niet. Wat is er dan aan de hand? Dat mensen aanstoot nemen aan mijn redenaties mag, dat vind ik juist wel interessant en in dit geval verbaast het me ookn iet.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:16 schreef Canillas het volgende:
[..]
Ik vond jouw post juist meer eng, vandaar dat ik em nog wist en waar ie stond. Vooral dat zo willen zijn gedeelte, denk dat je daarin behoorlijk verschilt van anderen, die zouden namelijk wel willen kunnen. Jij vind dat je er geen uitspraken over kunt doen omdat jij dat niet kan, dat kan zo zijn maar zegt over de rest van de mensheid verder niks.
Daar komt bij dat als je weet dat je met bepaalde dingen niet goed om kan gaan je daar verantwoordelijkheid voor neemt en zorgt dat je er uit de buurt blijft, of je nu verslaafde bent, over geweldpleger, mishandelaar, wat dan ook. Dat doe jij niet, je praat wat je doet goed en geeft an daar geen problemen mee te hebben, prima, jouw leven etc, maar zou niet al te verbaasd opkijken als mensen aanstoot nemen aan je redenaties, net zoals ze dat met misdadigers en zedendelict plegers doen, die konden wat zij deden waarschijnlijk 'ook niet laten' en konden ze hun gevoel niet aan of wat dan ook.
Zij bepaalt sowieso wat ze vertelt natuurlijk. Ik weet niet hoe jouw relaties in elkaar zitten, maar ik blijf mezelf en ik doe niet aan samensmelten met mijn partner. Ik leef mijn eigen leven en bepaal dus ook zelf wat ik de ander vertel. Mijn partner heeft dan ook eigenlijk nergens 'recht op', zo beschouw ik een relatie niet.quote:Op donderdag 1 november 2012 14:05 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus naast het hele vreemdgaan an sich, is het de beslissing van vriendin wat zij haar vriendje vertelt? Zij bepaalt wat ze denkt dat hij wil weten, en ontneemt hem daarmee gewoon het recht op de waarheid. En waarom? Om vriendlief minder te kwetsen? Nah, als dat echt belangrijk was geweest had ze het hele gedoe wel iets anders aangepakt (en TS ook).
Niet volledig eerlijk zijn in deze is niets meer dan jezelf een hoop gezeik en boze blikken besparen.
Ik snap sowieso niet hoe mensen zo makkelijk voor een ander invullen wat zij wel of niet willen weten.
Jawel, nogmaals; dit is gewoon het slechte in de mens willen zien. Waarom jullie toch zo sterk die neiging hebben is me een raadsel. Dat meisje is verliefd geworden, of heeft zich in ieder geval dusdanig aangetrokken tot TS dat ze zich niet in heeft willen houden. Dat bestaat gewoon, ik vind dat niet heel raar. Wat je er daarna mee doet: het direct vertellen of het verzwijgen heeft wel degelijk ook effect op het vriendje. Dus los van dat ze daarmee haar eigen hachje redt (in jullie ogen, het slechte) denkt ze dan ook aan wat het effect is voor haar vriendje (het goede, wat volgens jullie blijkbaar met de neukpartij met TS volledig uit haar is gevloeidquote:Op donderdag 1 november 2012 14:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Schattig dat je denkt dat het verzwijgen ook maar iets met empathie te maken heeft. Als vriendin en TS echt zo empathisch waren geweest, hadden ze NOOIT seks met elkaar gehad terwijl vriendin nog iets met haar vriendje had.
Niet eens. Dat is niet de enige reden denk ik. Bij mij zou dat in ieder geval niet de enige reden zijn. Maar jij bent blijkbaar niet in staat nog één goed woord over te hebben voor iemand die verliefd is geworden op een ander en er ook al op is gaan zitten. Dat mag. Ik denk daar anders over. En dat mag ook.quote:Dit is geen empathie. Dit is bang zijn voor de lelijke consequenties. Boze blikken en terecht veroordeeld worden door je omgeving. Dat is de enige reden waarom vriendin niet de hele waarheid zou vertellen.
Dat spreekt mij zeker aan. Ben ik groot liefhebber van. Overigens volop romantiek. Ik oordeel ook niet over jou, doe eens lief.quote:Dat je zelfs dit probeert te romantiseren.. dieptriest, en heeft geen fuck met romantiek te maken. Eerder met hedonisme. (dat spreekt je denk ik wel aan Taurus)
Ik heb altijd eerst seks. Ik vind seks vreselijk belangrijk en plezierig, misschien denkt vriendinnetje van TS er ook wel zo over.quote:En over verliefdheid vs neuken, en wat men erger vindt. Het komt bij sommige/veel mensen in een relatie voor dat ze op een bepaald moment gevoelens voor een ander krijgen. Dan zou je kunnen zeggen dat ze verliefd zijn. Er zijn dan echter genoeg mensen die niets met dat gevoel doen, en eerst gaan kijken hoe ze die vonk weer in hun eigen relatie terug krijgen, voordat ze op de pik van een ander springen. Daarom is, binnen een relatie, verliefdheid op een ander minder erg dan er meteen mee neuken. Bij een gevoel kan je er voor kiezen er niets mee te doen. Bij vreemdgaan dmv neuken geef je gehoor aan dat gevoel, en volgt een actie die je nooit meer ongedaan kan maken.
Let op, ga je weer de mist in met je overdrijvingen: jij mag seks als iets heiligs beschouwen, maar ik doe dat niet. Waar heeft probeer getypt dat hij seks als iets heiligs zietquote:Op donderdag 1 november 2012 15:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Zij bepaalt sowieso wat ze vertelt natuurlijk. Ik weet niet hoe jouw relaties in elkaar zitten, maar ik blijf mezelf en ik doe niet aan samensmelten met mijn partner. Ik leef mijn eigen leven en bepaal dus ook zelf wat ik de ander vertel. Mijn partner heeft dan ook eigenlijk nergens 'recht op', zo beschouw ik een relatie niet.
Mijn partner mag en moet wel weten wie ik echt ben; dat is wel zo handig, niet alleen voor hem maar ook voor mij. Mijn visie over mijn eventuele oneerlijkheid als ik eens een misstap bega met en ander heb ik dan ook gewoon besproken met vrijwel iedereen om mij heen; dat is gewoon een interessant en bespreekbaar onderwerp.
Jij bepaalt ook voor mensen wat zij wel en niet willen weten, je zit toch niet de hele dag je gedachten eruit te spuwen hoop ik?
Mensen maken fouten, even los van moordenaars of zedendelicten (), dit gebeurt aan de lopende band en dat is niet voor niets: mensen hebben behoeften en driften, niet te vergelijken met moordlust, dit ligt veel oppervlakkiger. Dat meisje van TS heeft zich niet netjes gedragen, mocht ze zo naar TS overgaan in plaats van naar haar vriend, maar meer is het niet in mijn ogen. Ze had natuurlijk moeten wachten met seks hebben, maar dat is in mijn ogen slechts een formaliteit (ze gaan het toch wel doen, waar hebben we het over?). Nogmaals: jij mag seks als iets heiligs beschouwen, maar ik doe dat niet. Dan is het niet raar en overigens ook niet slecht dat dit mijn visie op het gebeurde in de OP is.
Heel verhaal weer, gaat alleen voorbij het punt dat jij gelooft dat jij voor een ander mag bepalen welke versie van de waarheid jij diegene voorhoudt. Je ben er zo van overtuigd het allemaal kan en kan gebeuren maar er eerlijk over zijn durf je dan niet. Daarnaast is het duidelijk dat je in je relaties duidelijk een afstand houdt, je zal je wel niet kwetsbaar op durven stellen.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:52 schreef Taurus het volgende:
Zij bepaalt sowieso wat ze vertelt natuurlijk. Ik weet niet hoe jouw relaties in elkaar zitten, maar ik blijf mezelf en ik doe niet aan samensmelten met mijn partner. Ik leef mijn eigen leven en bepaal dus ook zelf wat ik de ander vertel. Mijn partner heeft dan ook eigenlijk nergens 'recht op', zo beschouw ik een relatie niet.
Mijn partner mag en moet wel weten wie ik echt ben; dat is wel zo handig, niet alleen voor hem maar ook voor mij. Mijn visie over mijn eventuele oneerlijkheid als ik eens een misstap bega met en ander heb ik dan ook gewoon besproken met vrijwel iedereen om mij heen; dat is gewoon een interessant en bespreekbaar onderwerp.
Jij bepaalt ook voor mensen wat zij wel en niet willen weten, je zit toch niet de hele dag je gedachten eruit te spuwen hoop ik?
Mensen maken fouten, even los van moordenaars of zedendelicten (), dit gebeurt aan de lopende band en dat is niet voor niets: mensen hebben behoeften en driften, niet te vergelijken met moordlust, dit ligt veel oppervlakkiger. Dat meisje van TS heeft zich niet netjes gedragen, mocht ze zo naar TS overgaan in plaats van naar haar vriend, maar meer is het niet in mijn ogen. Ze had natuurlijk moeten wachten met seks hebben, maar dat is in mijn ogen slechts een formaliteit (ze gaan het toch wel doen, waar hebben we het over?). Nogmaals: jij mag seks als iets heiligs beschouwen, maar ik doe dat niet. Dan is het niet raar en overigens ook niet slecht dat dit mijn visie op het gebeurde in de OP is.
Fatsoenlijk vreemdgaan met seks...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 22:32 schreef Vaandrig het volgende:
Is de lijn van fatsoenlijk vreemdgaan overschreden wanneer je seks gehad hebt ?
Wat een gelul. Je kunt altijd terug, je hebt alles zelf in de hand. Als je niet terug kunt is het omdat je niet wilquote:Op woensdag 31 oktober 2012 20:02 schreef Vaandrig het volgende:
. Echter kan ik nu al niet meer terug zelfs al zou ik dat willen.
Rustig rustig - adem in, adem uit.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:05 schreef _Lily_ het volgende:
Taurus is een notoire vreemdganger en haar partner vindt het best. Nja prima als dat goed werkt
Jup, mijn partner en ik zijn samengesmolten tot 1 wezen en we gebruiken seks om samen als 1, een hoger en goddelijker platform te bereikenquote:Op donderdag 1 november 2012 15:52 schreef Taurus het volgende:
[..]
Hier ben ik het weer helemaal mee eens.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef Canillas het volgende:
[..]
Heel verhaal weer, gaat alleen voorbij het punt dat jij gelooft dat jij voor een ander mag bepalen welke versie van de waarheid jij diegene voorhoudt. Je ben er zo van overtuigd het allemaal kan en kan gebeuren maar er eerlijk over zijn durf je dan niet. Daarnaast is het duidelijk dat je in je relaties duidelijk een afstand houdt, je zal je wel niet kwetsbaar op durven stellen.
Maar jij vind dat oké, en daar gaat het uiteindelijk om, dat jij het oké vind. Je krijgt veel reacties op je denkwijze en manier van doen en dat is een positief iets, zou niet best zijn als de meerderheid er zo over dacht. Het is het egoïsme wat zorgt voor het vreemdgaan op zich, je moet namelijk eerst vinden dat je dat kan maken, jezelf zo zien tegenover een ander. Vervolgens praat je dat egoïsme weer 'goed'.
Hier ben ik nou ook benieuwd naar.quote:Op donderdag 1 november 2012 17:57 schreef Friek_ het volgende:
Wat gaat er gebeuren TS? Ga je het zo manipulatief weten te spelen dat ze voor jou kiest en jullie beiden er relatief schadevrij mee wegkomen? Iedereens mening over vreemdgaan kennen we inmiddels wel.
daar zit een contradictie in en in het algemeen... Hou het een beetje normaal hier, dus niet op de man/vrouw spelenquote:Op donderdag 1 november 2012 18:05 schreef _Lily_ het volgende:
Taurus is een notoire vreemdganger en haar partner vindt het best. Nja prima als dat goed werkt
Het punt is niet zozeer dat TS is vreemdgegaan. Het ligt 'm - voor mij tenminste - veel meer in de beslissingen die daarna worden genomen en de wijze waarop TS en het vriendinnetje in spé omspringen met de hele situatie.quote:Op donderdag 1 november 2012 15:52 schreef Taurus het volgende:
Zo bedoel ik het niet. Het maakt mij verder niet uit hoor. Ik bedoel ermee aan te geven dat adviezen van iemand met dit soort opvattingen vaak niet werken voor iemand die een normale relatie wil. Wat TS wil neem ik aan. Toch zie ik zoveel posts van haar waaruit ik concludeer dat weer een topic is verzand in een discussie waarbij enkele mensen vallen over de opvattingen van Taurus. En waar is TS in deze?quote:Op donderdag 1 november 2012 18:30 schreef Re het volgende:
[..]
daar zit een contradictie in en in het algemeen... Hou het een beetje normaal hier, dus niet op de man/vrouw spelen
Uit zijn opvatting dat seks buiten een relatie om iets is wat ze 'indien ze haar vriend niet had willen kwetsen wel anders had aangepakt'. Heilig is wellicht overdreven, maar jij en ook anderen praten erover alsof het je hele persoonlijkheid én gevoelens naar je partner bepaalt. Ik ben het daar niet mee eens, dat kan best los staan. Een enkeling gaat zelfs zo ver de gedachten erachter te vergelijken met moordenaars of zedendelictplegers. Zo heftig zie ik het bedrijven van seks niet, en TS volgens mij ook niet (gezien hij aangeeft het ook verstandiger te vinden het vreemdgaan an sich achterwege te laten).quote:Op donderdag 1 november 2012 16:11 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Let op, ga je weer de mist in met je overdrijvingen: jij mag seks als iets heiligs beschouwen, maar ik doe dat niet. Waar heeft probeer getypt dat hij seks als iets heiligs ziet
Die vergelijking slaat nergens op (sorry). Dat zie je zelf ook wel denk ik. Een extreem voorbeeld, en anders ga ik het niet snappen?quote:Ow en nog een pareltje van jou: ze had natuurlijk moeten wachten met seks hebben, maar dat is in mijn ogen slechts een formaliteit (ze gaan het toch wel doen, waar hebben we het over?).
Uhm misschien verlaat ze haar vriend niet eens voor TS, dus waar komt dat: ''ze gaan het toch wel doen'' vandaan? Dat is net zoiets als iemand neersteken en denken; och iedereen gaat toch dood. Even een heel extreem voorbeeld, maar anders ga je het denk ik niet snappen.
En vreemdgaan zie ik overigens niet als iets misdadigs..maar de logica die jij erbij gebruikt, vind ik gewoon fout. Dat ze het toch wel gaan doen (wanneer ze een relatie hebben) en dat het niet uitmaakt of het nu of over 2 weken gebeurt.
Ik leg je niets in de mond; ik had het over mijn visie, niet over die van jou. Wat 'samensmelten' betreft, bedoel ik. Ik vind dat mijn partner niet altijd recht heeft op de waarheid. Ik vind de waarheid niet altijd welkom, en ik vind dat je moet nadenken over wat je opbiecht en zegt. Dat is een verschil in mentaliteit tussen jou en mij, ik kan die van mij beredeneren zonder die van jou af te keuren. Nu jij nog.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:08 schreef probeer het volgende:
[..]
Jup, mijn partner en ik zijn samengesmolten tot 1 wezen en we gebruiken seks om samen als 1, een hoger en goddelijker platform te bereiken.
Je legt me allemaal onzin in de mond. De aannames die je hierin maakt raken kant nog wal. Het enige punt dat ik aandraag in deze post, is dat ik vind dat mijn partner recht heeft op de waarheid. Punt. Klaar.
Dat is niet juist natuurlijk. Ik ben vreemdgegaan, in het verleden. Mijn huidige partner vindt vreemdgaan niet best, maar accepteert dat ik zo mijn keuzes maak in wat ik hem vertel en niet. Ik snap dat het voordeliger voor jou is het zo naar zwart wit te trekken, maar redelijkheid eist iets meer nuance. Als jij daar niet aan wil voldoen en het beeld simpel wil houden begrijp ik dat best; maak het je zo makkelijk mogelijk zou ik zeggen.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:05 schreef _Lily_ het volgende:
Ik durf dat wel, het komt alleen niet in jou op dat ik er voor kies dat niet te doen. Uit onwil. Vanwege de consequenties, voor mij en voor hem. Blijkbaar kun jij je niets anders dan angst daarachter voorstellen, maar dat is projectie. Bij mij zit er egoisme en empathie achter. Ik red mijn eigen relatie en zijn geluk. En zo denkt hij er ook over; dus in vredesnaam; wie ben jij om dat te betwisten. Jij hebt van zo'n afstand een andere visie, so be it.quote:Op donderdag 1 november 2012 16:31 schreef Canillas het volgende:
[..]
Heel verhaal weer, gaat alleen voorbij het punt dat jij gelooft dat jij voor een ander mag bepalen welke versie van de waarheid jij diegene voorhoudt. Je ben er zo van overtuigd het allemaal kan en kan gebeuren maar er eerlijk over zijn durf je dan niet. Daarnaast is het duidelijk dat je in je relaties duidelijk een afstand houdt, je zal je wel niet kwetsbaar op durven stellen.
In eerste instantie zeker ja. En ik betwijfel ook of jij niet in je leven voor jezelf kiest. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat iederen voor zichzelf leeft. Hoe dat tot uiting komt verschilt; ik kies voor mezelf, maar ik ben alleen gelukkig als ik mijn partner ook gelukkig zie. En dat is wat jij niet gelooft en wat je niet in mijn persoon wil zien omdat ik in het verleden wel eens een orgasme heb gekregen van een ander en daar niet te zwaar over denk. Ik hoop dat je zelf ook ziet hoe stom dit klinkt; je moet toegeven dat jouw bezwaren wat dat betreft gebaseerd zijn op normen en waarden die jou zijn bijgebracht en waar je vierkant achter blijft staan. Dat mag ook, maar ik denk dat die niet realistisch zijn. Ik vind het prima als jij je daaraan vast blijft houden, maar ik doe dat niet. Ik beloof geen eeuwige trouw, en ik verwacht dat van mijn partner ook niet. Wel verwacht ik dat je daar je best voor doet; en dat is ook wat ik doe en wat mijn partner ook doet.quote:Je redeneert zo ''ik doe wat ik wil en als ik iets doe wat een ander niet oke vind als hij het wist dan vertel ik het niet want ook dat wil ik en die 'last' van het liegen draag ik zelf'' en daar voeg je aan toe ''ik kan die last zonder problemen dragen, ondervind er geen last aan''. Dus ''ik doe wat ik wil want dat telt voor mij het meest''.
Ik heb niet alleen het geluk hoor, ik pleeg bewust geen strafbare feiten.quote:Je vind het ook prima om toe te geven dat je egoïsme je hierin leidt en hebt daar geen problemen mee, dat werkt voor jou, jij hoeft op deze manier nergens last van te hebben, anderen vinden zulke egoïsme iets kwalijks. Het gaat ook niet per se over het vreemdgaan maar het egoïsme, het willen hebben van iets, verkiezen boven of je een ander daarmee iets aan doet. Dat is met mensen die misdaden etc. plegen precies hetzelfde, jij hebt alleen het 'geluk' dat je geen strafbare feiten pleegt.
Ik hoef dat dus niet 'goed te praten', want ik vind het al goed. Overigens vind ik vreemdgaan in essentie niet goed; ik heb nu al meerdere keren aangegeven dat ik streef naar monogamie. En dat dat me over het algemeen ook prima lukt. Zo moeilijk is dat inderdaad niet, als je om iemand geeft en met diens wensen (dat ik het niet met een ander doe) rekening houdt. Het is echter blijkbaar voor jou en anderen interessanter om mij voor te doen als notoire vreemdganger.quote:Maar jij vind dat oké, en daar gaat het uiteindelijk om, dat jij het oké vind. Je krijgt veel reacties op je denkwijze en manier van doen en dat is een positief iets, zou niet best zijn als de meerderheid er zo over dacht. Het is het egoïsme wat zorgt voor het vreemdgaan op zich, je moet namelijk eerst vinden dat je dat kan maken, jezelf zo zien tegenover een ander. Vervolgens praat je dat egoïsme weer 'goed'.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 02:12 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik leg je niets in de mond; ik had het over mijn visie, niet over die van jou. Wat 'samensmelten' betreft, bedoel ik. Ik vind dat mijn partner niet altijd recht heeft op de waarheid. Ik vind de waarheid niet altijd welkom, en ik vind dat je moet nadenken over wat je opbiecht en zegt. Dat is een verschil in mentaliteit tussen jou en mij, ik kan die van mij beredeneren zonder die van jou af te keuren. Nu jij nog.
quote:Op donderdag 1 november 2012 14:26 schreef probeer het volgende:
Edit: ik lees net een van je eerdere posts. Mjah, netjes. lijkt me niets mis met op zon manier een relatie aangaan. Als je al van elkaar weet dat je in bepaalde gevallen niet kiest voor de complete waarheid, maar eerder voor een halve om elkaar te besparen. Prima, en helemaal niets mis mee.
Let wel, in zon situatie hebben 2 partners met elkaar duidelijk afgesproken wat ze wel en niet willen weten. In de situatie van TS zou dat meisje voor haar vriendje in gaan vullen wat hij wel of niet wil weten. En dat vind ik echt enorm hartstikke fout. Groot verschil.
quote:Op donderdag 1 november 2012 18:14 schreef probeer het volgende:
En dan wil ik ook graag even duidelijk aangeven waar het me nu steekt Taurus. Kijk dat jij op zon manier leeft en dat het voor jou werkt. Helemaal prima. Serieus tof voor je. En zoals je aangeeft weten de mensen om je heen dat jij zo denkt etc etc, dus hoeft een vriendje die eerlijkheid/waarheid ook niet van je te verwachten.
Maar, hoe zit dat bij de situatie van TS? Is dat meisje met haar vriendje ook zo open qua relaties en hebben ze met elkaar afgesproken dat soort uitstapjes/vreemdgaan te verzwijgen? Dat lijkt me dus niet het geval (anders was het niet zon enorm probleem in dit topic). Dan mag je aannemen dat vriendje en vriendinnetje uit de OP niet op dezelfde manier in hun relatie staan als jij en je vriendje. En dat dat vriendje dus wel gewoon de waarheid wil weten.
Dat meisje ontneemt hem zijn keuze.
Niet zo katten, nergens voor nodig. -quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:45 schreef Seven. het volgende:
Oh wacht, Taurus heeft al bevestigd dat ze buiten de pot gepist heeft. Bedankt voor je tegengeluid, maar ik ben je nu wel beu met je eeuwige geleuter over hoe jij dit beleeft vanuit je eigen nauwe straatje. We snappen nu precies hoe JIJ dit voor jezelf goedpraat en da's prima dat jij ermee kunt leven. Dit topic gaat over TS, over the object of his affection en haar vriend.
Dus TS: heeft ze het haar zus inmiddels al verteld?
Misschien is dan de vraag hoeveel werkelijke empathie er overblijft wanneer je die in het hokje van egoïsme stopt, en of het niet meer empathie is die jou goed uitkomt ipv de ander.quote:Op vrijdag 2 november 2012 02:26 schreef Taurus het volgende:
Bij mij zit er egoisme en empathie achter.
Joh, als jij dat zo graag zo wilt bekijken dan doe je dat toch gewoon? Ik ken mijn beweegredenen om te handelen en te redeneren zoals ik doe goed genoeg. Ik begrijp heel goed, vanuit jouw optiek, dat je ze wantrouwt of betwijfelt, maar ik ga daar natuurlijk niet aan toegeven als dat - ook niet stiekem - niet is hoe ik het voel/zie.quote:Op zaterdag 3 november 2012 12:47 schreef Canillas het volgende:
[..]
Misschien is dan de vraag hoeveel werkelijke empathie er overblijft wanneer je die in het hokje van egoïsme stopt, en of het niet meer empathie is die jou goed uitkomt ipv de ander.
quote:Op zaterdag 3 november 2012 15:43 schreef Impossibruuu het volgende:
Mensen als Taurus en de TS bewijzen maar al te goed hoe verschrikkelijk oversekst, materialistisch en respectloos de gemiddelde persoon tegenwoordig is. Walgelijk. Dan blijf ik maar lekker 'ouderwets', maar ondanks dat ik in het verleden al 2 keer besodemieterd ben en volgens hun redenatie des te meer reden zou hebben om wantrouwend te zijn, ga ik respectvol met mijn partner om en wordt er, wanneer zich akkefietjes of zelfs problemen mochten voordoen, gepraat in plaats van bij iemand anders in de armen of nog erger, onder de lakens te vliegen.
Respectvol? Schijnbaar vind je het normaal om wanneer je jeuk aan je poes hebt of wanneer het even tegen zit in je relatie, maar met een ander te gaan rampetampen, afgezien van het feit of je partner daar bewust van is of niet. Kan aan mij liggen, maar ik vind dat alles behalve respectvol. Niet alleen jegens je partner, maar ook jezelf.quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:53 schreef Taurus het volgende:
Ik ga ook respectvol om met mijn partner hoor.
Dat ligt dus aan jou, inderdaad. Vooral omdat ik meerdere keren heb uitgelegd dat ik het begrijpelijk vind, niet normaal, goed, of iets wat ik met enige regelmaat in praktijk breng.quote:Op zaterdag 3 november 2012 17:02 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Respectvol? Schijnbaar vind je het normaal om wanneer je jeuk aan je poes hebt of wanneer het even tegen zit in je relatie, maar met een ander te gaan rampetampen, afgezien van het feit of je partner daar bewust van is of niet. Kan aan mij liggen, maar ik vind dat alles behalve respectvol, niet alleen jegens je partner, maar ook jezelf.
Helemaal mee eensquote:Op zaterdag 3 november 2012 15:43 schreef Impossibruuu het volgende:
Mensen als Taurus en de TS bewijzen maar al te goed hoe verschrikkelijk oversekst, materialistisch en respectloos de gemiddelde persoon tegenwoordig is. Walgelijk. Dan blijf ik maar lekker 'ouderwets', maar ondanks dat ik in het verleden al 2 keer besodemieterd ben en volgens hun redenatie des te meer reden zou hebben om wantrouwend te zijn, ga ik respectvol met mijn partner om en wordt er, wanneer zich akkefietjes of zelfs problemen mochten voordoen, gepraat in plaats van bij iemand anders in de armen of nog erger, onder de lakens te vliegen.
Ik snap niet waarom jij en anderen hier zouden toegeven vreemdgegaan te zijn of seks te hebben gehad en het complete verhaal te vertellen. Waarom zou je zoiets tot de seks aan toe vertellen? Omdat je zelf een schuldgevoel hebt en je er zelf niet mee kan leven, of omdat je juist aan een ander denkt en weet dat je toch niet meer terug in de tijd kan om het te voorkomen of anders te doen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:10 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik gun hem de waarheid en dat hij niet met een leugen blijft leven. En ik geloof zeker dat hij beter af is als hij weet met wie hij te maken heeft (gehad).
Zal voor hem makkelijker zijn om haar uit zijn hoofd te zetten, tenminste daar ga ik van uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |