Een metabolisme vertraagd niet zo snel als mensen denken. Verder geldt hier natuurlijk dat hoe dichter je bij de 0% bodyfat komt hoe meer refeed dagen je moet inplannen om je metabolisme op gang te houden.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:00 schreef wesleydie het volgende:
Vraagje aan Yuri: Hoe zit het met je metabolisme tijdens de IF? Vertraagd die tov. wel etende mensen? En hoeveel calorieen eet je voor en na die afgesproken tijd van vasten?
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat ik vernomen heb is dat hoe dichter bij de nul hoe meer refeeds je moet inplannen. Op een gegeven moment deed zo'n gast 3 refeeds per week (rond de 6%). Op dit moment is één of twee refeeds per twee weken voldoende voor mij. Ik weet alleen niet in welke richting qua carbs ik moet zitten.
Ik eet 2200Kcal op trainingsdagen in die feeding window van 6 uur. Op rustdagen 1500Kcal in die feeding window van 6 uur, van 18:00 tot 00:00 dus. Je kan je eigen window maken, je kan ook vanaf 13:00 tot 21:00 eten. Ik heb voor 18:00-00:00 gekozen omdat ik dan niet op school hoef te eten. Ik kom thuis en eet de hele avond mijn buikje vol.quote:Op donderdag 1 november 2012 01:10 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat lijkt me idd kloppen. Je lichaam signaleert een laag vetpercentage en door middel van o.a. leptine probeert het je verbranding + lichaamsprocessen dusdanig omlaag te schroeven dat je alsnog meer eet dan je verbrandt, ondanks dat je juist bewust minder probeert te eten.
Door af en toe een refeed of een zeer grote maaltijd ( ! IF heeft doorgaans grote maaltijden ivm kleine feed window) erdoorheen te jassen denkt je lichaam minder dat je in een staat van hongersnood bent.
Mijn persoonlijke ervaring is dat refeeds pas nuttig zijn sub 12-10%, of wanneer je op een plateau zit, maar dat is heel individueel.
Doei.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Volgens mij spreek jij jezelf ernstig tegen
Vasten in de zin waar we steeds over praten houdt in - niet eten -
Ga je praten over inname van 400 gram koolhydraten![]()
Nee sorry, volgens mij snap je het zelf niet.![]()
Ook erg triest dat je steeds reageert als een kleuter, ik ben er klaar mee.
Je eet niet tussen 00:00 - 18:00quote:Op donderdag 1 november 2012 23:12 schreef wesleydie het volgende:
Ik ben denk ik al mijn halve leven bezig met IF want ik vreet meestal alleen in de ochtend om op gang te komen en dan nog avondeten.Of is IF totaal iets anders, dan wat ik begrepen heb?
Dat tweede voorbeeld is al een stuk makkelijker, maar dan zit je nog met het geringe aantal calorieen die je mag nuttigen? Of niet?quote:Op donderdag 1 november 2012 23:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je eet niet tussen 00:00 - 18:00
Je eet tussen 18:00 - 00:00
(bovenstaande is van mij)
Voor jou zou bijvoorbeeld kunnen:
Je eet niet tussen 21:00 - 13:00
Je eet tussen 13:00 - 21:00
Mijn voorbeeld is dan ook afgestemd op mij en zo gemaakt dat ik het voor zo lang als nodig kan volhouden. Jij moet je eigen uren afstemmen op de manier waarop jij het langdurig kan volhouden.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:24 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Dat tweede voorbeeld is al een stuk makkelijker, maar dan zit je nog met het geringe aantal calorieen die je mag nuttigen? Of niet?
Eigenlijk wil ik nog een paar maandjes bulken en daarna vet verliezen met behoud van zoveel mogelijk spierweefsel.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Mijn voorbeeld is dan ook afgestemd op mij en zo gemaakt dat ik het voor zo lang als nodig kan volhouden. Jij moet je eigen uren afstemmen op de manier waarop jij het langdurig kan volhouden.
Dat ligt aan wat je doel is. Vet verliezen of zo blijven.
Weet je wat het is. Je moet zelf kijken wat je wilt doen. Ik kan niet gaan zeggen: ja dit en dat. Kijk wat voor jou de meeste resultaten gaat opleveren, op welke manier precies en stick to that. Uiteindelijk is consistentie het allerbelangrijkste.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:34 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Eigenlijk wil ik nog een paar maandjes bulken en daarna vet verliezen met behoud van zoveel mogelijk spierweefsel.
Ja ik denk ook dat hetgeen wat jou het beste gemotiveerd houdt het beste uitwerkt op de langere termijn. Heb wel respect voor je doorzettingsvermogen met dat IF; misschien dat ik het ooit op latere leeftijd overweeg. Maar voor nu, neem ik een andere weg naar Rome.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Weet je wat het is. Je moet zelf kijken wat je wilt doen. Ik kan niet gaan zeggen: ja dit en dat. Kijk wat voor jou de meeste resultaten gaat opleveren, op welke manier precies en stick to that. Uiteindelijk is consistentie het allerbelangrijkste.
Succes man!quote:Op donderdag 1 november 2012 23:39 schreef wesleydie het volgende:
[..]
Ja ik denk ook dat hetgeen wat jou het beste gemotiveerd houdt het beste uitwerkt op de langere termijn. Heb wel respect voor je doorzettingsvermogen met dat IF; misschien dat ik het ooit op latere leeftijd overweeg. Maar voor nu, neem ik een andere weg naar Rome.
Het hele principe van IF is er op gebaseerd dat je binnen een bepaald feeding window (plusminus 8 uur, give or take) al je voedingsstoffen voor de rest van de dag binnen krijgt en dan de resterende tijd van de 24 uur vast. Dus alleen water en/of thee drinkt. Doordat je in je feeding window al je benodigde voedingsstoffen binnen krijgt hoef je de rest van de dag niet meer eten.quote:Op donderdag 1 november 2012 23:03 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Volgens mij spreek jij jezelf ernstig tegen
Vasten in de zin waar we steeds over praten houdt in - niet eten -
Ga je praten over inname van 400 gram koolhydraten![]()
Nee sorry, volgens mij snap je het zelf niet.![]()
Ook erg triest dat je steeds reageert als een kleuter, ik ben er klaar mee.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:00 schreef Noek het volgende:
Je moet je wel heel veel verantwoorden als je zo puur mogelijk eet. Soit! Daarentegen vraag ik me nooit af waarom iemand zoveel crap eet. Ik geef er geen kont om.
Er is geen wetenschappelijk bewijs van een link tussen bepaalde voeding(stoffen) en acné...quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]ik geef er ook geen flikker om
ik vind het ergens wel grappig van die mensen die
zich volstoppen met Hema worsten en shit en dan janken dat ze puisten hebbenof er trots op
zijn dat ze zich iedere avond in slaap huilen blowen en zuipen, dan denk ik joh neem er
nog één ! [ afbeelding ]
Ken je dat?![]()
Maar goed, ik ga straks de docu kieken, ik was gisteravond te moe
Ik had het niet over acné, maar over een puistquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:00 schreef fathank het volgende:
[..]
Er is geen wetenschappelijk bewijs van een link tussen bepaalde voeding(stoffen) en acné...
Heb jij onlangs de speelfilm Snatch gekeken?quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:18 schreef fathank het volgende:
Ook is het verstandig om niet al teveel graanproducten te eten. De mens eet pas een paar honderd jaar zoveel graanproducten als nu, en onze spijsvertering is daar niet op aangepast. Een paar honderdduizend jaar aan evolutie verander je niet zo snel..
Nee hoezo?quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:15 schreef Biekuh het volgende:
[..]
Heb jij onlangs de speelfilm Snatch gekeken?
Ik dacht dat jij niet hoefde af te vallen? Dan blijft er niks van je over zei je een paar pagina's terug.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik kan dat dieet van 5 dagen normaal eten en 2 dagen 600 cal. makkelijk volhouden denk ik.
Volgens mij heb ik nu ook dagen dat ik heel weinig eet, als ik druk bezig ben vergeet ik
vaak te eten, ik tel nooit calorieën maar als ik dat wel zou doen, zou ik volgens mij niet erg
verder dan 600 calorieën komen![]()
Vandaag heb ik 3 kiwi's als ontbijt gegeten en daarna niets meer, dus ik zou vandaag kunnen
beginnen met mijn 600 calorieën dagje, heb ik het dan goed begrepen?
Normaal gesproken eet ik zoveel mogelijk plantaardig, geen vlees in elk geval, sojamelk i.p.v.
gewone melk, daar maak ik dan Brinta van, want sojamelk gewoon vind ik niet te hachelen,
de chocolade sojamelk is wel weer lekker en de toetjes ook, dus is prima te doen, voor de
rest eet ik behoorlijk gezond denk ik, af en toe zondig ik met een glaasje wijn en (ja best erg,
ik heb nog steeds af en toe een ''beloningssigaretje'' ) en héél soms snoep ik bijvoorbeeld
een wafel met slagroom of een ijsje. Voor de rest veel fruit en groente maar ook gewoon brood
aardappelen, spaghetti en zilvervliesrijst.
Ik wil eigenlijk wel weten als de experts dat zo lezen, wat die daarvan vinden?
Sigaretje moet weg, snap ik eigenlijk zelf ook wel, af en toe een wijntje is dat heel slecht?
Wat eten jullie zoal?
Nee, ik hoef ook niet af te vallen, sterker nog, ik wil helemaal niet afvallen, maar daar gingquote:Op vrijdag 2 november 2012 13:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij niet hoefde af te vallen? Dan blijft er niks van je over zei je een paar pagina's terug.
Heb jij de docu wel gezien?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij niet hoefde af te vallen? Dan blijft er niks van je over zei je een paar pagina's terug.
Het wordt vaak wel gebruikt om af te vallen/strakker te worden, maar hoeft niet perse inderdaad.quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, ik hoef ook niet af te vallen, sterker nog, ik wil helemaal niet afvallen, maar daar ging
het toch allang niet meer over? Of heb ik iets gemist?
ja jee, je moet het beestje een naam geven, laten we het ''levensstijl'' noemen dan?quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:01 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Het wordt vaak wel gebruikt om af te vallen/strakker te worden, maar hoeft niet perse inderdaad.
Maar omdat je het er zelf over had als 'dieet'
Haha nee oke dan is dat duidelijk.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja jee, je moet het beestje een naam geven, laten we het ''levensstijl'' noemen dan?
Of voedingspatroon? vind ik ook prima
Euh ja. Het is heel simpel, je hoeft maar één ding niet te doen, niet eten, dawast.quote:
Goede bronquote:Op vrijdag 2 november 2012 09:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik had het niet over acné, maar over een puist
edit: open deur dit, maar om jou een plezier te doen.
Gezonde onbewerkte voeding
Wat je eet, bepaalt volgens Marmur dus deels de gezondheid van je huid.
Een uitgebalanceerd dieet zou je daarom een behoorlijk eind kunnen brengen in het voorkomen
van huidproblemen.
Mensen die aanleg hebben voor acne raad ze aan om onbewerkte, magere voedingsmiddelen te eten. Met hormonen volgepompt vlees en zuivel raad ze af. Net als chocolade, patat en ander junkfood.
Gezonde onbewerkte voeding zoals groente en fruit zou de kans op ontstekingen en uitbraken van puistjes verkleinen.
http://www.dokterdokter.n(...)un-omstreden-relatie
Ah... oké ik ga gewoon uitproberen wat ik het beste vol kan houdenquote:Op vrijdag 2 november 2012 14:08 schreef Noek het volgende:
[..]
Euh ja. Het is heel simpel, je hoeft maar één ding niet te doen, niet eten, dawast.
Fann, ik stop gewoon met eten na 17.00 uur en eet de volgende dag 17.00 uur weer. Ik hou me dus niet aan de 5/2 methode. Maar je kunt gewoon ontbijten met fruit bijvoorbeeld en dan eet je de volgende ochtend weer. Je moet zelf kijken wat je prettig vindt en wat bij je past.
.
Ik ga thee zetten !quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:09 schreef Noek het volgende:
Water, thee enzo, drink drink drink. Je spoelt lekker door. Het helpt ook echt bij de hongergolven die echt overgaan na een paar keer vasten.
Nou kijk, ik werk 'savonds hè, dus ik zou kunnen beginnen met van 18 ( eten voor mn werk=noodzaak) tot 18.(want ik heb toch pas laat honger)quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:09 schreef Noek het volgende:
Water, thee enzo, drink drink drink. Je spoelt lekker door. Het helpt ook echt bij de hongergolven die echt overgaan na een paar keer vasten.
Als je van plan bent 2 dagen per week 600 kcal te eten in plaats van de normale zeg 2000, dan moet je de overige 5 dagen wel 2560 kcal (de 2x1400 kcal van de vastdagen, gedeeld door de 5 eetdagen) eten. Anders val je dus wel af, als je minder eet dan je basaal metabolisme + evt sport. Snap je?quote:Op vrijdag 2 november 2012 13:57 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Nee, ik hoef ook niet af te vallen, sterker nog, ik wil helemaal niet afvallen, maar daar ging
het toch allang niet meer over? Of heb ik iets gemist?
Niet voor je metabolisme, die verandert niet als je lange tijd vast. Maar je lichaam heeft wel dagelijks slaap nodig en je verbrandt ook meer calorieën als je wakker bent en werkt. Dus het is mentaal wel makkelijker om gewoon 8 van die 24 uur te slapen, dan gaat de tijd wat sneller voorbij.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:14 schreef yvonne het volgende:
Maakt het uit of je een groot deel van de 24 uur slaapt? Metabolisme etc bladiebla.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:37 schreef Deeltjesversneller het volgende:
[..]
Als je van plan bent 2 dagen per week 600 kcal te eten in plaats van de normale zeg 2000, dan moet je de overige 5 dagen wel 2560 kcal (de 2x1400 kcal van de vastdagen, gedeeld door de 5 eetdagen) eten. Anders val je dus wel af, als je minder eet dan je basaal metabolisme + evt sport. Snap je?
Nee, Noekman doet niet anders. Die vast altijd op zondag en slaapt zo lang mogelijk uit.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nou kijk, ik werk 'savonds hè, dus ik zou kunnen beginnen met van 18 ( eten voor mn werk=noodzaak) tot 18.(want ik heb toch pas laat honger)
Eigenlijk heb ik vast wel eens zulke dagen gehad, onbewust, oh en als ik at dan ook meteen koek snoep ijs erbij![]()
Maakt het uit of je een groot deel van de 24 uur slaapt? Metabolisme etc bladiebla.
Ligt aan je doel. Waarom wil je het doen? Wil je afvallen, dan moet je gewoon eten wat je gewend bent. Dus niet opeens ontbijten, lunchen en dineren in een uur maar gewoon verder gaan waar je gebleven was. Doe je het om je lijf te laten herstellen, dan eet je gewoon even niet en daarna eet je wat je wil ofzo.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:54 schreef yvonne het volgende:
Oh god, ik voel me nu een zeikerd heur, maarre:
oké, ik vast 24 uur en neem op m'n eetdagen minder caloriën tot me.
En als ik het goed begrijp is het in feite hetzelfde eten alswat je gewend was, maar minder.
Oh ja, arme Brannie. Gewoon niet eten tijdens het lezen, Brannie en je valt af. Amaaaazing!quote:
Afvallen en hopelijk herstelt m'n lijf zich.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:58 schreef Noek het volgende:
[..]
Ligt aan je doel. Waarom wil je het doen? Wil je afvallen, dan moet je gewoon eten wat je gewend bent. Dus niet opeens ontbijten, lunchen en dineren in een uur maar gewoon verder gaan waar je gebleven was. Doe je het om je lijf te laten herstellen, dan eet je gewoon even niet en daarna eet je wat je wil ofzo.
Succes! Laat je wel weten hoe het je vergaat? Fann ook, ben benieuwd.quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:06 schreef yvonne het volgende:
[..]
Afvallen en hopelijk herstelt m'n lijf zich.
Ik heb er zin an
Niet zo stressen yvonne. Bepaal eerst eens goed wat je wilt, 2x per week 24 uur vasten zoals die andere vrouw uit dit topic of elke dag vasten zoals ik bijvoorbeeld doe. 24 uur en werk lijkt imo niet perfect maar dat moet je zelf even uitvogelen/testen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:54 schreef yvonne het volgende:
Oh god, ik voel me nu een zeikerd heur, maarre:
oké, ik vast 24 uur en neem op m'n eetdagen minder caloriën tot me.
En als ik het goed begrijp is het in feite hetzelfde eten alswat je gewend was, maar minder.
Ik ben 3 koppen thee verder en ik heb 1 mango gegeten want ik hield het niet meerquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:42 schreef Noek het volgende:
[..]
Succes! Laat je wel weten hoe het je vergaat? Fann ook, ben benieuwd.
Is mijn manier ook een beetje goed? Of slaat het weer nergens op?quote:Op vrijdag 2 november 2012 19:57 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Niet zo stressen yvonne. Bepaal eerst eens goed wat je wilt, 2x per week 24 uur vasten zoals die andere vrouw uit dit topic of elke dag vasten zoals ik bijvoorbeeld doe. 24 uur en werk lijkt imo niet perfect maar dat moet je zelf even uitvogelen/testen.
Vergeet dat ene ook niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |