abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118728115
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:00 schreef wesleydie het volgende:
Vraagje aan Yuri: Hoe zit het met je metabolisme tijdens de IF? Vertraagd die tov. wel etende mensen? En hoeveel calorieen eet je voor en na die afgesproken tijd van vasten?
Een metabolisme vertraagd niet zo snel als mensen denken. Verder geldt hier natuurlijk dat hoe dichter je bij de 0% bodyfat komt hoe meer refeed dagen je moet inplannen om je metabolisme op gang te houden.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 21:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat ik vernomen heb is dat hoe dichter bij de nul hoe meer refeeds je moet inplannen. Op een gegeven moment deed zo'n gast 3 refeeds per week (rond de 6%). Op dit moment is één of twee refeeds per twee weken voldoende voor mij. Ik weet alleen niet in welke richting qua carbs ik moet zitten.
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 01:10 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Dat lijkt me idd kloppen. Je lichaam signaleert een laag vetpercentage en door middel van o.a. leptine probeert het je verbranding + lichaamsprocessen dusdanig omlaag te schroeven dat je alsnog meer eet dan je verbrandt, ondanks dat je juist bewust minder probeert te eten.

Door af en toe een refeed of een zeer grote maaltijd ( ! IF heeft doorgaans grote maaltijden ivm kleine feed window) erdoorheen te jassen denkt je lichaam minder dat je in een staat van hongersnood bent.

Mijn persoonlijke ervaring is dat refeeds pas nuttig zijn sub 12-10%, of wanneer je op een plateau zit, maar dat is heel individueel.
Ik eet 2200Kcal op trainingsdagen in die feeding window van 6 uur. Op rustdagen 1500Kcal in die feeding window van 6 uur, van 18:00 tot 00:00 dus. Je kan je eigen window maken, je kan ook vanaf 13:00 tot 21:00 eten. Ik heb voor 18:00-00:00 gekozen omdat ik dan niet op school hoef te eten. Ik kom thuis en eet de hele avond mijn buikje vol. :P

Maar de aantal calorieën bepaal je door je onderhoud te berekenen.
If not now, then when.
pi_118728203
quote:
13s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Volgens mij spreek jij jezelf ernstig tegen :')
Vasten in de zin waar we steeds over praten houdt in - niet eten -
Ga je praten over inname van 400 gram koolhydraten :')

Nee sorry, volgens mij snap je het zelf niet. 8)7

Ook erg triest dat je steeds reageert als een kleuter, ik ben er klaar mee.
Doei. :W
If not now, then when.
pi_118728246
Ik ben denk ik al mijn halve leven bezig met IF want ik vreet meestal alleen in de ochtend om op gang te komen en dan nog avondeten. :') Of is IF totaal iets anders, dan wat ik begrepen heb?
pi_118728425
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:12 schreef wesleydie het volgende:
Ik ben denk ik al mijn halve leven bezig met IF want ik vreet meestal alleen in de ochtend om op gang te komen en dan nog avondeten. :') Of is IF totaal iets anders, dan wat ik begrepen heb?
Je eet niet tussen 00:00 - 18:00
Je eet tussen 18:00 - 00:00

(bovenstaande is van mij)

Voor jou zou bijvoorbeeld kunnen:

Je eet niet tussen 21:00 - 13:00
Je eet tussen 13:00 - 21:00
If not now, then when.
pi_118728710
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je eet niet tussen 00:00 - 18:00
Je eet tussen 18:00 - 00:00

(bovenstaande is van mij)

Voor jou zou bijvoorbeeld kunnen:

Je eet niet tussen 21:00 - 13:00
Je eet tussen 13:00 - 21:00
Dat tweede voorbeeld is al een stuk makkelijker, maar dan zit je nog met het geringe aantal calorieen die je mag nuttigen? Of niet?
pi_118728896
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:24 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Dat tweede voorbeeld is al een stuk makkelijker, maar dan zit je nog met het geringe aantal calorieen die je mag nuttigen? Of niet?
Mijn voorbeeld is dan ook afgestemd op mij en zo gemaakt dat ik het voor zo lang als nodig kan volhouden. Jij moet je eigen uren afstemmen op de manier waarop jij het langdurig kan volhouden.

Dat ligt aan wat je doel is. Vet verliezen of zo blijven.
If not now, then when.
pi_118729121
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:28 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Mijn voorbeeld is dan ook afgestemd op mij en zo gemaakt dat ik het voor zo lang als nodig kan volhouden. Jij moet je eigen uren afstemmen op de manier waarop jij het langdurig kan volhouden.

Dat ligt aan wat je doel is. Vet verliezen of zo blijven.
Eigenlijk wil ik nog een paar maandjes bulken en daarna vet verliezen met behoud van zoveel mogelijk spierweefsel. :@
pi_118729224
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:34 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Eigenlijk wil ik nog een paar maandjes bulken en daarna vet verliezen met behoud van zoveel mogelijk spierweefsel. :@
Weet je wat het is. Je moet zelf kijken wat je wilt doen. Ik kan niet gaan zeggen: ja dit en dat. Kijk wat voor jou de meeste resultaten gaat opleveren, op welke manier precies en stick to that. Uiteindelijk is consistentie het allerbelangrijkste.
If not now, then when.
pi_118729337
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Weet je wat het is. Je moet zelf kijken wat je wilt doen. Ik kan niet gaan zeggen: ja dit en dat. Kijk wat voor jou de meeste resultaten gaat opleveren, op welke manier precies en stick to that. Uiteindelijk is consistentie het allerbelangrijkste.
Ja ik denk ook dat hetgeen wat jou het beste gemotiveerd houdt het beste uitwerkt op de langere termijn. Heb wel respect voor je doorzettingsvermogen met dat IF; misschien dat ik het ooit op latere leeftijd overweeg. Maar voor nu, neem ik een andere weg naar Rome. :)
pi_118729520
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:39 schreef wesleydie het volgende:

[..]

Ja ik denk ook dat hetgeen wat jou het beste gemotiveerd houdt het beste uitwerkt op de langere termijn. Heb wel respect voor je doorzettingsvermogen met dat IF; misschien dat ik het ooit op latere leeftijd overweeg. Maar voor nu, neem ik een andere weg naar Rome. :)
Succes man! ^O^
If not now, then when.
pi_118730458

ik moet nog kijken hoor, dus ik heb nog effe geen mening :P

ik was druk... :@
  vrijdag 2 november 2012 @ 01:41:43 #262
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_118731684
Interessant, ik ga de docu en pdf nog lezen. Wel jammer voor Braddie dat zijn topic nu ondergesneeuwd is door IF. Misschien handig dat er een IF topic komt ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_118732613
Wat ook van belang is, is dat je goede voedingsstoffen binnenkrijgt. Los van IF of vasten. Wanneer je zorgt dat je je lijf dat geeft, wat het nodig heeft, dan taalt deze ook niet naar crap. Ik eet echt ontzettend veel fruit en groenten. Alles zelf maken en koken. Zo kan ik een awesome pizza maken met een bodem van bloemkool. Srsly! Je gaat gewoon anders eten en ik vind het lekkerder. Als ik nu snoep dan proef ik suiker op een bedje van suiker. :Y) Alhoewel een pint B&J geen uitdaging is, 2 ook niet. :')

Je moet je wel heel veel verantwoorden als je zo puur mogelijk eet. Soit! Daarentegen vraag ik me nooit af waarom iemand zoveel crap eet. Ik geef er geen kont om.
Go hard or go home
  vrijdag 2 november 2012 @ 08:18:54 #264
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_118732784
quote:
13s.gif Op donderdag 1 november 2012 23:03 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Volgens mij spreek jij jezelf ernstig tegen :')
Vasten in de zin waar we steeds over praten houdt in - niet eten -
Ga je praten over inname van 400 gram koolhydraten :')

Nee sorry, volgens mij snap je het zelf niet. 8)7

Ook erg triest dat je steeds reageert als een kleuter, ik ben er klaar mee.
Het hele principe van IF is er op gebaseerd dat je binnen een bepaald feeding window (plusminus 8 uur, give or take) al je voedingsstoffen voor de rest van de dag binnen krijgt en dan de resterende tijd van de 24 uur vast. Dus alleen water en/of thee drinkt. Doordat je in je feeding window al je benodigde voedingsstoffen binnen krijgt hoef je de rest van de dag niet meer eten.

Het 6 keer per dag eten is onzin evolutionair gezien. Een paar duizend jaar geleden deden ze dat ook niet. Ook is het verstandig om niet al teveel graanproducten te eten. De mens eet pas een paar honderd jaar zoveel graanproducten als nu, en onze spijsvertering is daar niet op aangepast. Een paar honderdduizend jaar aan evolutie verander je niet zo snel..
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_118733224
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:00 schreef Noek het volgende:

Je moet je wel heel veel verantwoorden als je zo puur mogelijk eet. Soit! Daarentegen vraag ik me nooit af waarom iemand zoveel crap eet. Ik geef er geen kont om.
:D ik geef er ook geen flikker om :') ik vind het ergens wel grappig van die mensen die

zich volstoppen met Hema worsten en shit en dan janken dat ze puisten hebben :Y) of er trots op

zijn dat ze zich iedere avond in slaap huilen blowen en zuipen, dan denk ik joh neem er
nog één !

Ken je dat? :+

Maar goed, ik ga straks de docu kieken, ik was gisteravond te moe oO<
  vrijdag 2 november 2012 @ 09:00:50 #266
157922 fathank
pi_118733348
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:52 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:D ik geef er ook geen flikker om :') ik vind het ergens wel grappig van die mensen die

zich volstoppen met Hema worsten en shit en dan janken dat ze puisten hebben :Y) of er trots op

zijn dat ze zich iedere avond in slaap huilen blowen en zuipen, dan denk ik joh neem er
nog één ! [ afbeelding ]

Ken je dat? :+

Maar goed, ik ga straks de docu kieken, ik was gisteravond te moe oO<
Er is geen wetenschappelijk bewijs van een link tussen bepaalde voeding(stoffen) en acné...
pi_118733487
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 09:00 schreef fathank het volgende:

[..]

Er is geen wetenschappelijk bewijs van een link tussen bepaalde voeding(stoffen) en acné...
Ik had het niet over acné, maar over een puist (8>

edit: open deur dit, maar om jou een plezier te doen.

Gezonde onbewerkte voeding
Wat je eet, bepaalt volgens Marmur dus deels de gezondheid van je huid.
Een uitgebalanceerd dieet zou je daarom een behoorlijk eind kunnen brengen in het voorkomen
van huidproblemen.

Mensen die aanleg hebben voor acne raad ze aan om onbewerkte, magere voedingsmiddelen te eten. Met hormonen volgepompt vlees en zuivel raad ze af. Net als chocolade, patat en ander junkfood.

Gezonde onbewerkte voeding zoals groente en fruit zou de kans op ontstekingen en uitbraken van puistjes verkleinen.

http://www.dokterdokter.n(...)un-omstreden-relatie
pi_118737742
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 november 2012 08:18 schreef fathank het volgende:
Ook is het verstandig om niet al teveel graanproducten te eten. De mens eet pas een paar honderd jaar zoveel graanproducten als nu, en onze spijsvertering is daar niet op aangepast. Een paar honderdduizend jaar aan evolutie verander je niet zo snel..
Heb jij onlangs de speelfilm Snatch gekeken? :+
  Admin vrijdag 2 november 2012 @ 12:25:38 #269
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_118738037
En nu?
Kan ik gewoon beginnen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 2 november 2012 @ 12:55:27 #270
157922 fathank
pi_118738772
quote:
10s.gif Op vrijdag 2 november 2012 12:15 schreef Biekuh het volgende:

[..]

Heb jij onlangs de speelfilm Snatch gekeken? :+
Nee hoezo?
pi_118740184
Ik kan dat dieet van 5 dagen normaal eten en 2 dagen 600 cal. makkelijk volhouden denk ik.

Volgens mij heb ik nu ook dagen dat ik heel weinig eet, als ik druk bezig ben vergeet ik
vaak te eten, ik tel nooit calorieën maar als ik dat wel zou doen, zou ik volgens mij niet erg
verder dan 600 calorieën komen :')

Vandaag heb ik 3 kiwi's als ontbijt gegeten en daarna niets meer, dus ik zou vandaag kunnen
beginnen met mijn 600 calorieën dagje, heb ik het dan goed begrepen?

Normaal gesproken eet ik zoveel mogelijk plantaardig, geen vlees in elk geval, sojamelk i.p.v.
gewone melk, daar maak ik dan Brinta van, want sojamelk gewoon vind ik niet te hachelen,
de chocolade sojamelk is wel weer lekker en de toetjes ook, dus is prima te doen, voor de
rest eet ik behoorlijk gezond denk ik, af en toe zondig ik met een glaasje wijn en (ja best erg,
ik heb nog steeds af en toe een ''beloningssigaretje'' ) en héél soms snoep ik bijvoorbeeld
een wafel met slagroom of een ijsje. Voor de rest veel fruit en groente maar ook gewoon brood
aardappelen, spaghetti en zilvervliesrijst.

Ik wil eigenlijk wel weten als de experts dat zo lezen, wat die daarvan vinden?
Sigaretje moet weg, snap ik eigenlijk zelf ook wel, af en toe een wijntje is dat heel slecht?

Wat eten jullie zoal?
pi_118740336
Ow ja, ik heb nog een vraagje, moeten de twee ''vastdagen'' persé achterelkaar of
kan je ook bijvoorbeeld zoals ik nu op vrijdag ''vasten'' en dan op dinsdag weer?
  vrijdag 2 november 2012 @ 13:55:17 #273
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_118740684
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:40 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik kan dat dieet van 5 dagen normaal eten en 2 dagen 600 cal. makkelijk volhouden denk ik.

Volgens mij heb ik nu ook dagen dat ik heel weinig eet, als ik druk bezig ben vergeet ik
vaak te eten, ik tel nooit calorieën maar als ik dat wel zou doen, zou ik volgens mij niet erg
verder dan 600 calorieën komen :')

Vandaag heb ik 3 kiwi's als ontbijt gegeten en daarna niets meer, dus ik zou vandaag kunnen
beginnen met mijn 600 calorieën dagje, heb ik het dan goed begrepen?

Normaal gesproken eet ik zoveel mogelijk plantaardig, geen vlees in elk geval, sojamelk i.p.v.
gewone melk, daar maak ik dan Brinta van, want sojamelk gewoon vind ik niet te hachelen,
de chocolade sojamelk is wel weer lekker en de toetjes ook, dus is prima te doen, voor de
rest eet ik behoorlijk gezond denk ik, af en toe zondig ik met een glaasje wijn en (ja best erg,
ik heb nog steeds af en toe een ''beloningssigaretje'' ) en héél soms snoep ik bijvoorbeeld
een wafel met slagroom of een ijsje. Voor de rest veel fruit en groente maar ook gewoon brood
aardappelen, spaghetti en zilvervliesrijst.

Ik wil eigenlijk wel weten als de experts dat zo lezen, wat die daarvan vinden?
Sigaretje moet weg, snap ik eigenlijk zelf ook wel, af en toe een wijntje is dat heel slecht?

Wat eten jullie zoal?
Ik dacht dat jij niet hoefde af te vallen? Dan blijft er niks van je over zei je een paar pagina's terug.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_118740754
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:55 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik dacht dat jij niet hoefde af te vallen? Dan blijft er niks van je over zei je een paar pagina's terug.
Nee, ik hoef ook niet af te vallen, sterker nog, ik wil helemaal niet afvallen, maar daar ging
het toch allang niet meer over? Of heb ik iets gemist?
pi_118740856
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 november 2012 13:55 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Heb jij de docu wel gezien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')