Leuk dat een modaal iemand 40 euro per maand meer gaat betalen en dat mensen met meer dan 70K 126 euro minder aan inkomstenbelasting kwijt zijn.quote:Iemand met een modaal salaris gaat per maand 140 euro betalen. Nu zijn mensen gemiddeld nog zo'n honderd euro per maand kwijt.
Lagere belastingen moeten de hogere premies deels compenseren. Mensen die meer dan zeventigduizend euro verdienen, zijn bijvoorbeeld 126 euro minder kwijt aan inkomstenbelasting.
Blijkbaar wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:01 schreef xibalba het volgende:
[..]
Waarom? Als je meer te besteden wilt hebben, zul je meer/harder moeten werken (even afgezien van de salarisverschillen tussen verschillende beroepsgroepen). Het is echt niet zo dat het loont om niet meer te gaan werken. Stop dan maar met werken als je dat echt denkt.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:12 schreef poemojn het volgende:
In ons geval kan mijn man mooi 2 dagen minder gaan werken. Als ik die dagen dan wel werk, voor minder dan het minimumloon (of anderhalve dag voor iets meer dan dat) blijven we netto op hetzelfde niveau. Maar komen hoger uit door toeslagen ed waar we anders buiten vallen. En ouderschapsverlof opgebruiken wordt dan ook mogelijk.
Dat wordt toch al verrekend via de inkomstenbelasting? Het is nu al zo dat de 20% meestverdienenden bijna 50% van de belastingen en premies betaalt. Laten we dat lekker nog meer scheef trekken.quote:Je moet alleen niet denken dat het bedrag wat je maandelijks te besteden hebt, evenredig hard stijgt met de toename van je salaris. Maar het stijgt wel.
Zie http://www.rtl.nl/compone(...)gpremie-voor-jou.xmlquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Leuk dat een modaal iemand 40 euro per maand meer gaat betalen en dat mensen met meer dan 70K 126 euro minder aan inkomstenbelasting kwijt zijn.
Waar is het voordeel voor mensen met een modaal salaris? Zijn die 40 euro minder kwijt aan inkomstenbelasting? Dat lees ik nergens.
Omdat je dan de lagere inkomens weer een zorgtoeslag oid moet geven.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:06 schreef Tarado het volgende:
Waarom moet de staffel bij 20 euro beginnen en niet bij 100 zoals het gemiddeld voor iedereen was?
Lijkt me dat je dan op wat redelijkere verhoudingen uit kan komen
Omdat iedereen het gemiddelde laten betalen niet samen gaat met premiedifferentiatie. Iets met logica...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:06 schreef Tarado het volgende:
Waarom moet de staffel bij 20 euro beginnen en niet bij 100 zoals het gemiddeld voor iedereen was?
Lijkt me dat je dan op wat redelijkere verhoudingen uit kan komen
Maandelijks ¤450,- voor een zorgverzekering betalen vind ik al belachelijk, als straks mensen ¤1.000,- per maand moeten betalen wordt het echt te gek.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:00 schreef Peak het volgende:
[..]
Hey hey, ik ben ook niet voor dit plan. Maar als dit plan er komt en we gaan naar rato betalen voor zorg dan vind ik dat er ook voor mensen met een echt dik inkomen moet gelden. Kortom liever dit plan niet, maar als dit plan er wel komt dan wil ik iemand met een inkomen van 100.000 (tweede kamer lid) meer zien betalen dan iemand die 70.000 verdient. Dat lijkt me dan wel zo eerlijk, toch?
En als ze het nou zorgbelasting noemen en rechtstreeks van je inkomen afhouden?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:11 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Maandelijks ¤450,- voor een zorgverzekering betalen vind ik al belachelijk, als straks mensen ¤1.000,- per maand moeten betalen wordt het echt te gek.
Dubbele progressie? De eerste progressie is dat iemand die een hoger inkomen heeft 'al' meer belasting betaalt omdat hij hetzelfde percentage moet betalen? Het is mijn vakgebied niet maar het lijkt mij discutabel of dat dat progressie is maar goed, zelfs veel rechtse mensen vinden dit volstrekt normaal dus daar hoeft toch niet over gediscussiëerd te worden?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:00 schreef eriksd het volgende:
Verder is het natuurlijk vreemd dat er naast de dubbele progressie in de IB en premies nu ook nog eens een extra correctie plaatsvindt in de zorgpremies. En dan ook een enorme. Aanfluiting dit Mark.
Dat zou aanzienlijk beter zijn. Wég met de illusie van marktwerking.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:13 schreef xibalba het volgende:
[..]
En als ze het nou zorgbelasting noemen en rechtstreeks van je inkomen afhouden?
Je bedoelt de Zvw-premie? Daarvoor geldt een maximum.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:13 schreef xibalba het volgende:
[..]
En als ze het nou zorgbelasting noemen en rechtstreeks van je inkomen afhouden?
Het is maar net wat je gewend bent.
Deze regeling levert netto niks op voor de staat. Het is slechts een andere verdeling.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:14 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
... ik hoop echter wel dat hiermee niet aan symptoombestrijding is gedaan in plaats van het onderliggende probleem aan te pakken: de alsmaar stijgende zorgkosten. Voor een deel moeten we dat aanvaarden gezien de vergrijzing maar het is niet alleen de vergrijzing die hiervoor zorgt zoals jullie weten.
Een andere verdeling die moet helpen 15 miljard op te leveren. Dat klinkt onzettend budgetneutraal, jaquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:16 schreef xibalba het volgende:
[..]
Deze regeling levert netto niks op voor de staat. Het is slechts een andere verdeling.
Het zal netto sowieso een klein beetje geld kosten of opleveren al naargelang de administratieve kosten voor beide systemen maar dat is relatief gezien weinig. Ik heb geen idee of dat de overheid netto meer wil innen via de hogere inkomens, het lijkt er wel op afgaande op de bedragen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:16 schreef xibalba het volgende:
[..]
Deze regeling levert netto niks op voor de staat. Het is slechts een andere verdeling.
Altijd, ik boycot het OV, zelfs als ik straks naar Zaandam ga fies ik liever 40 kilometer dan dat ik trein pak.quote:
Het gat in de begroting had je kunnen oplossen door in betere tijden een reserve op te bouwen, maar toen ging men weer allerlei douceurtjes uitgeven, echt hoe kortzichtig kan je zijn.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het gat in de begroting op korte termijn verkleinen lukt je nu eenmaal niet zonder lastenverhogingen. Hoe mooi dat ook zou zijn.
toch wordt je wel hard genaaid als je een huurhuisje en auto hebt in een normale stad en dat allemaal van 1 inkomen moet betalen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Dat zal wel meevallen.
Tenzij je golft of iets dergelijks.
Kijk, iemand die wakker isquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:11 schreef nikk het volgende:
Is het al duidelijk hoe het zit met de inkomensafhankelijke gedeelte van de premie via de werkgever? Komt deze te vervallen? Want in dat geval gaat iedereen tot ongeveer modaal er flink op vooruit. En zijn de klappen boven modaal relatief gezien niet zo extreem als gesteld wordt.
En als het gaat om een aanpassing van de tarieven van de werknemers gedeelte, ook dan valt het uiteindelijk wel mee...
Dat ligt er maar aan. Ik vind het belachelijk dat mensen met een inkomen van 70.000 euro straks 482 moeten gaan betalen en mensen met het dubbele inkomen ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:11 schreef Arth_NL het volgende:
[..]
Maandelijks ¤450,- voor een zorgverzekering betalen vind ik al belachelijk, als straks mensen ¤1.000,- per maand moeten betalen wordt het echt te gek.
klopt, ben het dus ook met je eensquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Niets, maar inkomensafhankelijk maken heeft daar niks mee te maken.
Excuus meneer de spellings-naziquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niets, in tegenstelling tot jouw grammaticabeheersing.
Achteraf kijk je een koe in de kontquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gat in de begroting had je kunnen oplossen door in betere tijden een reserve op te bouwen, maar toen ging men weer allerlei douceurtjes uitgeven, echt hoe kortzichtig kan je zijn.
Ze moeten nog beginnen aan het wetsvoorstel. Alles wat nu gebeurt is giswerk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:49 schreef Sharpdressedman het volgende:
Weet iemand of je bruto inkomen getoetst wordt of fiscaal inkomen? (dus bijv inclusief leaseauto)
Was de moord op Pim Fortuyn ook een linkse maatregelquote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Trouwens, is dit niet de eerste linkse maatregel van de Nederlandse overheid (centrale overheid) sinds dat Pim Fortuyn werd vermoord?
Ah dankje.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ze moeten nog beginnen aan het wetsvoorstel. Alles wat nu gebeurt is giswerk.
Ik had liever gezien dat de overheid afslankt en wij gewoon ons zuurverdiende geld mogen houden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat de reiskostenvergoeding volledig belast zou gaan worden.
En als je renteniert betaal je slechts 255 Euro.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:55 schreef Peak het volgende:
SP staat wel te springen als het plafond er uit gaat. Dat snap ik wel. Of je nu 70.000 of 1.000.000 verdient je betaald evenveel. Dat vind ik wel vreemd.
Wat jij doet is netto extra kosten door het bruto inkomen, dat zegt niet zo veel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:39 schreef xibalba het volgende:
[..]
Dat is volgens mij nog geen 1.7% van je inkomen extra. Er zijn maatregelen die er harde inhakken/in zouden kunnen hakken.
Dat klopt niet:quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:42 schreef Peak het volgende:
Volgens mij worden tweeverdieners toch juist minder hard getroffen.
Prachtig weer maar realistisch gezien ontkom je op dit moment niet aan lastenverzwaringen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:59 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik had liever gezien dat de overheid afslankt en wij gewoon ons zuurverdiende geld mogen houden.
Realistisch gezien is het natuurlijk een PR-misser van jewelste om niet de nadruk te leggen op alle bezuinigingen die géén lastenverzwaring zijn (ja ja, lastenverzwaringen zijn nooit bezuinigingen, ik weet het).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prachtig weer maar realistisch gezien ontkom je op dit moment niet aan lastenverzwaringen.
Ik begrijp werkelijk niet wat daar realistisch aan is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Prachtig weer maar realistisch gezien ontkom je op dit moment niet aan lastenverzwaringen.
De overheid is er om ons leven beter te maken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Realistisch gezien is het natuurlijk een PR-misser van jewelste om niet de nadruk te leggen op alle bezuinigingen die géén lastenverzwaring zijn (ja ja, lastenverzwaringen zijn nooit bezuinigingen, ik weet het).
Nu komt de overheid over alsof ze de hand niet in eigen boezem willen steken en de rekening daarvoor geheel en al bij de burger neer willen leggen. Volgens mij is dat niet ver van de waarheid verwijderd, maar het zou geen slecht idee zijn als dat imago enigszins ontkracht werd.
Reken daar maar niet op.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:12 schreef HD9 het volgende:
iemand met een flink bedrag hypotheekrente aftrek betaalt dus ook nog eens veel minder zorgpremie
Dat zou al een veel beter imago zijn, ja. Alhoewel het wel een hoog "er rijden geen tanks door Bagdad heen"-gehalte heeft op het moment.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:17 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
De overheid is er om ons leven beter te maken.
Je voorbeeld is een beetje oneerlijk. Je rekent voor tweeverdieners met het minimale inkomen(55.000) voor het hoogste tarief en bij de eenverdiener met het dubbele van het minimale inkomen (70.000). Dat het vreemd is dat er een plafond inzit ben ik helemaal met je eens.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:09 schreef andreko777 het volgende:
[..]
Dat klopt niet:
Tweeverdieners die elk 55.000 euro verdienen, betalen straks elk 4207 euro zorgpremie, dus samen 8414 euro.
Een éénverdiener die 150.000 euro verdient, betaalt straks 5650 euro zorgpremie.
Dus de éénverdiener verdient (veel) meer dan de tweeverdieners samen, maar betaalt minder zorgpremie.
dat is onderhand wel duidelijkquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:16 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik begrijp werkelijk niet wat daar realistisch aan is.
Die Hollande kan je veel van zeggen maar die verpakt het pakket van hem wel mooi. 1/3 besparingen van de overheid, 1/3 lastenverhoging voor bedrijven en 1/3 lastenverhoging voor de consument. Kan je van vinden wat je wilt maar het verkoopt wel aardig natuurlijk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:16 schreef Litpho het volgende:
[..]
Realistisch gezien is het natuurlijk een PR-misser van jewelste om niet de nadruk te leggen op alle bezuinigingen die géén lastenverzwaring zijn (ja ja, lastenverzwaringen zijn nooit bezuinigingen, ik weet het).
Nu komt de overheid over alsof ze de hand niet in eigen boezem willen steken en de rekening daarvoor geheel en al bij de burger neer willen leggen. Volgens mij is dat niet ver van de waarheid verwijderd, maar het zou geen slecht idee zijn als dat imago enigszins ontkracht werd.
Wie zei er ook weer dat goede (politieke) speeches altijd in drieën gingen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die Hollande kan je veel van zeggen maar die verpakt het pakket van hem wel mooi. 1/3 besparingen van de overheid, 1/3 lastenverhoging voor bedrijven en 1/3 lastenverhoging voor de consument. Kan je van vinden wat je wilt maar het verkoopt wel aardig natuurlijk.
Hij is inderdaad verkozen omdat de aversie tegen Sarkozy gewoon te groot was.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:32 schreef Litpho het volgende:
[..]
Wie zei er ook weer dat goede (politieke) speeches altijd in drieën gingen?
Oh, en "niet Sarko" zijn was wel het eerste positieve wat ik over Hollande kan zeggen.
Totdat je beseft dat de laatste twee op het bordje van de consument komen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Die Hollande kan je veel van zeggen maar die verpakt het pakket van hem wel mooi. 1/3 besparingen van de overheid, 1/3 lastenverhoging voor bedrijven en 1/3 lastenverhoging voor de consument. Kan je van vinden wat je wilt maar het verkoopt wel aardig natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |