Dat kun je niet terugdraaien. Althans, dit jaar niet. Volgend jaar zijn de regels anders (dan worden ze hetzelfde als voor fiscaal partnerschap). Ik krijg nu dus geen zorgtoeslag door het inkomen van mijn vriend, terwijl ik zelf de maximumtoeslag zou krijgen. Doe je niks aan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Zijn jullie geen toeslagenpartners danDoor mij krijgt G geen zorgtoeslag meer namelijk en we hebben er nooit om gevraagd om toeslagenpartners te worden. Hoe draai ik dit terug?
gaafquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:53 schreef LadyBlack het volgende:
Ohja, en ik heb de trein op tijd gehaald, met een veel te zware koffer*pfffff*
Nu eerst eten en slapen bij mn vriendin in Amsterdam, en dan morgen naar Schiphol & Canada!
Je bent in Amsterdam, en stuurt mij geeneens een berichtje om te meeten?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:53 schreef LadyBlack het volgende:
Nu eerst eten en slapen bij mn vriendin in Amsterdam, en dan morgen naar Schiphol & Canada!
Heel even diep ademen... en dan hier posten. Het luchtte bij mij eerder echt wel opquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:09 schreef B.ertha het volgende:
Ik heb zin om mijn hart te luchten over een collega maar geen zin om het hele verhaal te typen![]()
(Hypocriet, deed ze zelf de eerste keer duidelijk ook niet)quote:Komt mij niet uit. Graag in de agenda kijken.
(niet met grote letters)quote:Hoi ....,
Daar staat met grote letters “pasregeling” dan werk ik dus niet.
Sorry even verder kijkenwaarvoor dank
Ik wil net zeggen...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:26 schreef B.ertha het volgende:
Gaf ik daar toch zo mijn naam weg voor het hele Internetz
Niet dat jullie hier het nog niet weten, maar toch
De meest voorspelbare reactie die er is: je bent zwangerquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:13 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb een ijzersmaak in m'n mond en het gevoel alsof ik buiten adem ben. Terwijl ik gewoon op m'n stoel zit.
Te weinig gedronken? Laag Hb? Neem een dropje en een glas waterquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:13 schreef Etcetera het volgende:
Ik heb een ijzersmaak in m'n mond en het gevoel alsof ik buiten adem ben. Terwijl ik gewoon op m'n stoel zit.
/BHVquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:37 schreef B.ertha het volgende:
Te weinig gedronken? Laag Hb? Neem een dropje en een glas water
Hartaanval kan ook nog
Ook dat heb ik daar niet geleerdquote:
Ik ben minder vaste klant hier, denk ik. In ieder geval korter en vaak met tussenpozen. Ik mis dus nog wel eens wat. Vandaar dat ook niemand bezwaard moet zijn als ik ergens niet op reageerquote:
Nee hoor, ik zal die grap niet nog een keer maken. Je hebt gelijk: gezond verstand gebruikenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:43 schreef B.ertha het volgende:
Ook dat heb ik daar niet geleerdKom op mensen, gaan we dat nu iedere keer vragen/zeggen? Er is ook nog zoiets als gezond verstand
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:04 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Je bent in Amsterdam, en stuurt mij geeneens een berichtje om te meeten?
Geintje
Leuk, veel plezier alvast
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:00 schreef Diaan73 het volgende:
![]()
Ik was afgelopen zondag in Amstelveen
![]()
Ik rijd nu een tunnel in....quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:55 schreef B.ertha het volgende:
Ik bel naar huis om even iets te bespreken. Krijg ik als afscheid de poes aan de telefoon (spin spin) en word ik geacht om tegen haar te praten (ik zit gewoon aan mijn bureau met collega's om me heen). Vraagt Sheep ook nog "wat zei ze?"![]()
En zo leerde ik heel subtiel iemand af te schepen terwijl mijn omgeving niets in de gaten had
Sorry... met kinderen was ik er zelfs. Maar we een playdate in Koog aan de Zaan. We hebben Peace alleen afgezet bij P60.quote:
Wellicht heeft ze de kleine al in de armenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:45 schreef B.ertha het volgende:
Oof al aan het persen? Haar meldplicht is al lang overschreden
Afstandelijk is op zich niet erg, ik hoef niet met elke collega heel vriendschappelijk om te gaan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:50 schreef Soempie het volgende:
Ik kan sowieso al niks met mensen die afstandelijk en direct zijn.Nare combinatie vind ik het.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:55 schreef B.ertha het volgende:
Ik bel naar huis om even iets te bespreken. Krijg ik als afscheid de poes aan de telefoon (spin spin) en word ik geacht om tegen haar te praten (ik zit gewoon aan mijn bureau met collega's om me heen). Vraagt Sheep ook nog "wat zei ze?"![]()
En zo leerde ik heel subtiel iemand af te schepen terwijl mijn omgeving niets in de gaten had
Ik had toch wel verwacht te werpen voor jij vertrokquote:Op woensdag 31 oktober 2012 13:53 schreef LadyBlack het volgende:
Dat bezoek, dat duurt nou al 42 weken. Wanneer schop je die er een keertje uit?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nog niets te melden hoor, behalve wat bezoek en een broodje eten
de jongen op de foto is de pottenbakker, however, op de foto is hij niet aan het pottenbakkenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:11 schreef Soempie het volgende:
Heb je een beetje kunnen slapen, Ophelia?
PS, is die ene jongen op de foto dé pottenbakker?
Boh... kan me zo voorstellen dat je het nu wel een keer zat bent, of niet?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:28 schreef _Ophelia_ het volgende:
Nog niets te melden hoor, behalve wat bezoek en een broodje eten
[..]
Ik had toch wel verwacht te werpen voor jij vertrok![]()
Geen issues met Sandy meer te verwachten?
40 wekenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:29 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Dat bezoek, dat duurt nou al 42 weken. Wanneer schop je die er een keertje uit?
O ja, 40quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:32 schreef _Ophelia_ het volgende:
40 wekenEn kindjes schoppen mag niet van de politie....
Vooral als je met een oortje in belt. Dan denkt helemaal iedereen dat je kierewiet bent, als je zo in het luchtledige aan het babbelen bentquote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:23 schreef iamredleader het volgende:
Trouwens, ik vind het wel leuk als ik naar huis bel en Jair wil ook nog even met papa praten. Dan krijg je in de trein van die gekke gesprekken
Nog zo'n term waar ik me aan stoor. "Scheefwonen''quote:De huurtoeslag blijft intact om woningen voor lagere inkomens betaalbaar te houden.
Dat maakt een gedifferentieerde huurverhoging mogelijk. Voor huurders met een
huishoudinkomen tot 33.000 is dat 1,5 procent plus inflatie. Bij mensen met een
inkomen tussen de 33.000 en 43.000 gaat het om 2,5 procent bovenop de inflatie.
Boven de 43.000 is de huurverhoging 6,5 procent plus inflatie. Verhuurders mogen
hierbij werken met een huursombenadering. De systematiek met een
huurliberalisatiegrens blijft intact. Het systeem voor woningwaardering wordt sterk
vereenvoudigd met als grondslag 4,5 procent van de waarde op basis van de wet
waardering onroerende zaken. Daarmee komt een einde aan het ingewikkelde
puntensysteem. Voor huurders met een inkomen boven 43.000 wordt de maximale
huurprijs op basis van het woning waarderingssysteem tijdelijk buiten werking
gesteld. Na vertrek van de zittende bewoners geldt de maximale huurprijs weer. Zo
pakken we scheefwonen aan en blijft de sociale woningvoorraad in stand.
koop dan een klein huis voor een kleine prijs. Goedkope huurwoningen zijn bedoeld voor mensen die niet meer kunnen betalen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:35 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Nog zo'n term waar ik me aan stoor. "Scheefwonen''
Wat nou als je een goed salaris hebt maar toch goedkoop wilt wonen? Mag dat niet? En wat is daar precies op tegen?
Ik geef mijn geld liever uit aan 6x per jaar op vakantie gaan dan in een dure vinexwijk wonen en thuisblijven.
Er is blijkbaar meer vraag naar goedkope woningen dan aanbod; doe daar dan wat aan.
Dat inderdaadquote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:37 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
koop dan een klein huis voor een kleine prijs. Goedkope huurwoningen zijn bedoeld voor mensen die niet meer kunnen betalen.
Je woont in een zelfde huis, maar betaalt meer.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat inderdaadgoedkope huurhuizen zijn voor mensen met weinig geld, dat is wel zo eerlijk. Als je veel verdient lijkt het me niet meer dan logisch dat je meer aan huur betaalt
maar wat is meer? 700, 1000, 1200 euro, zeg het maar...quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat inderdaadgoedkope huurhuizen zijn voor mensen met weinig geld, dat is wel zo eerlijk. Als je veel verdient lijkt het me niet meer dan logisch dat je meer aan huur betaalt
Nibud norm is een redelijk handvat qua financieringslasten, afhankelijk van het inkomen zou je tussen de 30 en 40% kunnen aanhouden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:06 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Hoeveel procent van je netto inkomen wordt gezien als een redelijke huur/ hypotheek?
Zo eerlijk vind ik dat niet. Next up: parkeren inkomensafhankelijk. Prijs van een paspoort inkomensafhankelijk. Trouwen inkomensafhankelijk. Enzovoorts enzovoorts.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 17:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik neem aan van het netto inkomen? Dan kom je niet ver met een inkomen van 45kquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:17 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Nibud norm is een redelijk handvat qua financieringslasten, afhankelijk van het inkomen zou je tussen de 30 en 40% kunnen aanhouden.
Nee, bruto. Maar het is wat complexer dan alleen maar een % te noemen. Ik wil wel een keer een "masterclass" geven hier in Amstelveen voor de akqscquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:22 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
ik neem aan van het netto inkomen? Dan kom je niet ver met een inkomen van 45k
Maar ik kan me het gevoel van WG ook wel voorstellen. In Nederland moet je onderhand X% aan wonen, Y% aan eten, Z% aan kleding etc. uitgeven anders voldoe je niet aan "de norm". Je wordt in een keurslijf gedwongen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:17 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Nibud norm is een redelijk handvat qua financieringslasten, afhankelijk van het inkomen zou je tussen de 30 en 40% kunnen aanhouden.
Dat, dus.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:36 schreef iamredleader het volgende:
Ik ook. En tot op zekere hoogte is het prima om solidair te zijn (hoger inkomen = meer belasting), maar als ik hoogopgeleid ben, hard werk en daarom meer betaald krijg, mag ik toch zeker ook zelf weten wat ik met dat geld doe?
En ik ben het ook eens met WG: scheefwonen is ook deels te wijten aan een gebrek aan gewoon betaalbare huurwoningen en "goedkope" koopwoningen.
en goedkope koopwoningen worden niet gebouwd omdat de overheid, in de vorm van de gemeentes, weer veel te veel willen verdienen aan bouwgrondquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:36 schreef iamredleader het volgende:
Ik ook. En tot op zekere hoogte is het prima om solidair te zijn (hoger inkomen = meer belasting), maar als ik hoogopgeleid ben, hard werk en daarom meer betaald krijg, mag ik toch zeker ook zelf weten wat ik met dat geld doe?
En ik ben het ook eens met WG: scheefwonen is ook deels te wijten aan een gebrek aan gewoon betaalbare huurwoningen en "goedkope" koopwoningen.
Dat, dusquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:42 schreef TradeMarkie het volgende:
en goedkope koopwoningen worden niet gebouwd omdat de overheid, in de vorm van de gemeentes, weer veel te veel willen verdienen aan bouwgrond
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 15:55 schreef B.ertha het volgende:
Dit dus.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 16:21 schreef iamredleader het volgende:
Maar de combinatie is inderdaad kil en onprettig
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |