Bronquote:'Zorgpremies van 20 tot 482 euro'
Als de premies in de zorg afhankelijk worden van het inkomen, kunnen ze variëren van 20 tot 482 euro per maand. Dat blijkt uit berekeningen op basis van het regeerakkoord van VVD en PvdA.
De 482 euro geldt voor mensen met een bruto jaarinkomen van boven de 70.000 euro. De premie van 20 euro is van toepassing op bijvoorbeeld mensen in de bijstand. Iemand met een modaal salaris, zoals een treinmachinist of een bouwvakker, gaat per maand 140 euro betalen. Nu is de gemiddelde premie nog zo'n 100 euro per maand.
Hogere premies
De hogere premies worden voor een deel gecompenseerd door lagere belastingen. Zo gaat de groep boven de 70.000 euro 126 euro per maand minder inkomstenbelasting betalen. Het nieuwe systeem moet in 2014 ingaan.
VVD-onderhandelaar Blok erkent dat de premies voor sommige groepen fors omhoog gaan. "Een regeerakkoord is een kwestie van geven en nemen." Hij benadrukt dat er belastingverlaging tegenover staat.
Eerlijk delen
PvdA-leider Samsom vindt het systeem van de inkomensafhankelijke zorgpremie een kwestie van eerlijk delen. "Het is eerlijk als je van mensen met meer geld meer vraagt." Net als Blok wijst hij erop dat er ook belastingverlagingen komen. Samsom benadrukt dat mensen met lage inkomens juist minder gaan betalen.
SP-leider Roemer is blij met het principe van de inkomensafhankelijke zorgpremies, maar vindt de uitwerking onacceptabel.
Echte rijken
D66-leider Pechtold zegt dat door de afspraken over de premies niet alleen echte rijken veel meer gaan betalen. Volgens hem worden de kosten vooral bij de werkenden gelegd.
Maar die hypotheek kan je niet meer aftrekken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:03 schreef Wokkel het volgende:
Straks betaal je meer aan premie dan aan een hypotheek voor een leuk huis.
Net iets meer dan 2 keer modaal.... en voor een 2 onder 1 kap in de Randstad heb je al meer nodig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef Evenveel het volgende:
Het verbaast mij dat mensen 5300 euro bruto per maand voor een gezinsinkomen rijk vinden!
Mijn idee is dat het nog niet helemaal duidelijk is. Er staan wat mij betreft nog twee vragen open:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef vigier het volgende:
Om het beeld even helder te krijgen:
Nu betaal ik 7,1% tot 50.0064 + plm 1.000 aan mijn verzekeraar
Straks betaal ik 11,1% over salaris tot aan 2x modaal?
Is dat juist?
Dat kan zijn, maar ik kan het niet rijmen metquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:00 schreef freako het volgende:
[..]
[..]
Waarbij IAP de premie is die door de werknemer betaald wordt en IAB de bijdrage van de werkgever is.
Als hier niet iets van overgeheveld wordt is die verhouding waarvan gezegd wordt dat die gelijk zal blijven zoek.quote:De zorgkosten blijven gelijk verdeeld tussen werkgevers en werknemers
¤ 2.546 euro. De helft dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:06 schreef Poolhond39 het volgende:
5300 euro voor een gezinsinkomen IS rijk, verdiep je eens in wat een modaal inkomen is.
Maak je geen zorgen, omdat niemand meer een cent te makken heeft kan de huizenprijs maar één kant op de komende jaren: de afgrond in.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:03 schreef Wokkel het volgende:
Straks betaal je meer aan premie dan aan een hypotheek voor een leuk huis.
Deel het eens door 2, en je hebt gewoon het salaris van 2 fulltime HBO-ers, pa & ma, die bv administratief medewerker of hoofdagent zijn. Niks bijzonders hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef Evenveel het volgende:
Het verbaast mij dat mensen 5300 euro bruto per maand voor een gezinsinkomen rijk vinden!
Een modaal inkomen is 2500 bruto per maand.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:06 schreef Poolhond39 het volgende:
5300 euro voor een gezinsinkomen IS rijk, verdiep je eens in wat een modaal inkomen is.
Nee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef vigier het volgende:
Om het beeld even helder te krijgen:
Nu betaal ik 7,1% tot 50.0064 + plm 1.000 aan mijn verzekeraar
Straks betaal ik 11,1% over salaris tot aan 2x modaal en niets meer aan de verzekeraar?
Is dat juist?
Dat is in jouw belevenis misschien zo, maar 'rijk' is het niet hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:06 schreef Poolhond39 het volgende:
Het verschil is dat iemand met twee keer modaal daar over het algemeen 40+ uur voor werkt, oplopend tot 60 of meer. Terwijl de bijstandstrekker alleen thuis z'n handje op zit te houden. Daar hóórt ook verschil in te zitten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:00 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Onzin. Met een uitkering kan je je simpelweg geen plasma-tv permiteren. Dat is dan eerder het gevolg van bijverdienen door zwartwerken. Maar dat is een andere kwestie.
Ik kijk er dus anders tegenaan dan jij blijkbaar, dat kan: ik kijk er sec naar wat mensen overhouden door bepaalde maatregelen, en zie dat mensen met een dubbel-modaal inkomen nog steeds een heel mooi leven op na kunnen houden, materieel gezien, ondanks die verhoging van de zorgkosten en zeker in verhouding tot de mensen die het niet zo breed hebben.
Jij vind het blijkbaar disproportioneel, ik niet.
Jawel! De Aston Martins zijn niet aan te slepen als je 3300 euro p/maand op je rekeningetje krijgtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is in jouw belevenis misschien zo, maar 'rijk' is het niet hoor.
Vergeleken met mijn inkomen ben je dus wel erg rijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is in jouw belevenis misschien zo, maar 'rijk' is het niet hoor.
Zo zo. De effecten daarvan kan jij vast ook wel doorrekenen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:08 schreef Poolhond39 het volgende:
Het is logisch dat je de hypotheekkosten straks niet meer kan aftrekken: het is een verkapte subsidie die averechts werkt en de woningprijzen onnatuurlijk opdrijft.
Om eerlijk te zijn vind ik dat de onderhandelaars van de PVDA zich er te gemakkelijk vanaf hebben gemaakt: een half procent minder hypotheekrente-aftrek betekent een paar tientjes per maand. Dat had 'gewoon' 1 of 2 procent moeten zijn.
Verdiep JIJ je eens.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:06 schreef Poolhond39 het volgende:
Tuurlijk, in het licht van een uitkering bekeken is het erg veel, maar zoals ik al zei, stel dat je pa & ma hebt die beiden fulltime werken en een HBO opleiding hebben genoten. Die halen beiden 2650 euro bruto binnen, dan is dat echt niet zo bijzonder hoog. Denk eraan dat bv HBO-starters op dit moment tussen de 2000 en 2300 zitten, en je komt er zo aan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Vergeleken met mijn inkomen ben je dus wel erg rijk
De 11,1% premie waarover gesproken wordt, wordt geheven over het inkomen boven het minimumloon, tot 2x modaal. De werkgeversbijdrage gaat over het hele inkomen tot 2x modaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:07 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Dat kan zijn, maar ik kan het niet rijmen met
[..]
Als hier niet iets van overgeheveld wordt is die verhouding waarvan gezegd wordt dat die gelijk zal blijven zoek.
Dat is ongeveer 2 keer modaal. Daar moet je toch behoorlijk van kunnen leven hoor, zelfs met opgroeiende kinderen. Ik schat dat 80% van de huishoudens het met minder moet doenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef Evenveel het volgende:
Aha... dus het gedeelte dat ik al betaalde (die 7,1%) blijft en de 11,1% komt in plaats van het bedrag dat ik aan premie aan de zorgverzekeraar betaal...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:08 schreef Wokkel het volgende:
11,1% komt erbij voor inkomens tussen de 18
Hoezo? Dat is, ongeveer wat wij hebben. 3000 netto.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:05 schreef Evenveel het volgende:
Die route bewandel ik nu ook, maar ik betwijfel of dat iets gaat opleveren als dit erdoor isquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef Kowloon het volgende:
Hoe zit het met het eigen risico? Nu kan ik met een vrijwillig eigen risico van 500 Euro de premie stevig drukken. Dat gaat zo te zien dus verdwijnen?
Geen kinderbijslag? Geen kinderopvangtoeslag?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:09 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Verdiep JIJ je eens.
Samen met mijn vrouw verdien ik 7000 euro bruto per maand en wij zijn NIET rijk. Wij krijgen geen subsidies of toeslagen, wij betalen ons blauw aan kinderopvang en wonen in de randstad en zien dat natuurlijk terug in de woonlasten. Ik heb het niet slecht nee, maar als ik straks bijna 1000 euro per maand moet gaan betalen voor mijn zorgpremie dan merk ik dat wel iets heftiger dan een keer minder op vakantie gaan.
5300 bruto is bij jou 4000 netto?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Dat is, ongeveer wat wij hebben. 4000 netto.
En ik vind dat wij best rijk zijn.
Ik hoef niet naar koopjes te kijken, bijvoorbeeld.
Hier kan 's avonds best wat lekkers op tafel. Als ik nieuwe kleren of schoenen wil, geen probleem.
Ja, ik voel me rijk.
Dat is geen 5300 euro bruto meid.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Dat is, ongeveer wat wij hebben. 4000 netto.En ik vind dat wij best rijk zijn.
Hier kan 's avonds best wat lekkers op tafel. Als ik nieuwe kleren of schoenen wil, geen probleem.
Ja, ik voel me rijk.
Eigen risico wordt ook afhankelijk van salaris dus als je als bijstandstrekker je been breekt krijg je waarschijnlijk geld toe en bij 2x modaal kan je je nier verkopen :-)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die route bewandel ik nu ook, maar ik betwijfel of dat iets gaat opleveren als dit erdoor is.
Nee, het ER wordt OOK inkomensafhankelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef Kowloon het volgende:
Hoe zit het met het eigen risico? Nu kan ik met een vrijwillig eigen risico van 500 Euro de premie stevig drukken. Dat gaat zo te zien dus verdwijnen?
Dus met een laag inkomen mag je geen hoog vrijwillig ER nemen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:13 schreef quo_ het volgende:
Nee, het ER wordt OOK inkomensafhankelijk.
Hahaha. Iemand met een inkomen van 70.000+ (de zogenoemde graaiersgrens) kan straks voor een vrijwillig eigen risico gaan van 20.000 euro, in ruil voor 6.000 euro premiereductiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:13 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
Eigen risico wordt ook afhankelijk van salaris dus als je als bijstandstrekker je been breekt krijg je waarschijnlijk geld toe en bij 2x modaal kan je je nier verkopen :-)
Kinderbijslag is 170 euro per kwartaal oid... Dat hadden ze van mij best mogen houdenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Geen kinderbijslag? Geen kinderopvangtoeslag?
Waarom zou je? Aanvullende verzekeringen kosten geen zak.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:14 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dus met een laag inkomen mag je geen hoog vrijwillig ER nemen?
Wat een onzin.quote:Het verschil is dat iemand met twee keer modaal daar over het algemeen 40+ uur voor werkt, oplopend tot 60 of meer. Terwijl de bijstandstrekker alleen thuis z'n handje op zit te houden. Daar hóórt ook verschil in te zitten.
Scheelt premiequote:
skiën in december dus voortaan. Been breken en 2 weken wachten. Wellicht dat je dan dat jaar dan nog net de ER ontloopt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:13 schreef quo_ het volgende:
[..]
Nee, het ER wordt OOK inkomensafhankelijk.
Ben er niet jaloers op en zoals al gezegd dit is toch echt te gortig. Ik vraag mij wel af of er met andere partijen tot hetzelfde plaatje was gekomen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk, in het licht van een uitkering bekeken is het erg veel, maar zoals ik al zei, stel dat je pa & ma hebt die beiden fulltime werken en een HBO opleiding hebben genoten. Die halen beiden 2650 euro bruto binnen, dan is dat echt niet zo bijzonder hoog. Denk eraan dat bv HBO-starters op dit moment tussen de 2000 en 2300 zitten, en je komt er zo aan.
Vooralsnog ga ik nog uit van een "we laten ze schrikken zodat ze akkoord gaan met een compromis"-strategie. Waarbij ik vermoed dat het geheugen van de gemiddelde stemmer een te korte spanningsboog heeft om dit glashard af te straffen bij volgende verkiezingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:13 schreef Nielsch het volgende:
Samson snapt toch ook wel dat Nederland compleet naar de tyfus gaat door deze maatregel. Toch?
Niemand vraagt je 60 uur per week te werken, correct.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:15 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Je zult best mensen hebben die het misschien fijn vinden om in een uitkering te zitten, terwijl ze zwart bijverdienen, maar dat is toch echt de minderheid. En mensen die zwart bijverdienen mag je wat mij betreft keihard aanpakken. Heb je overigens ooit van sollicitatieplicht gehoord?
Daarnaast, niemand vraagt je om 60 of meer uur per week te werken. Je kan ook minder of part-time werken als je wilt. Het is maar net welke materiele eisen je stelt.
Het is gewoon misplaatste kinnesinne als je gaat afgeven op mensen in de bijstand die het volgens jou zo goed en gemakkelijk hebben (niet dus), terwijl je er misschien zelf voor kiest om jezelf af te beulen in een weinig verheffende baan voor meer dan 60 uur per week. Keuzevrijheid heb je.
Er blijft een nominale premie over, van zo'n ¤255/jaar. Daar kunnen verzekeraars kortingen op gaan geven, waar eventueel een hoger eigen risico tegenover staat. Het CPB waarschuwt er wel voor dat het niet te verwachten is dat verzekeraars negatieve nominale premies gaan offreren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef Kowloon het volgende:
Waarom discussieer je niet normaal? Je kan toch gewoon meningsverschillen hebben, zonder denigrerend woorden als 'meid' en 'schat' te gebruiken?quote:Dat is geen 5300 euro bruto meid.
Omdat dat veel goedkoper is. Op dit moment is het zo dat de bespaarde premie dusdanig is dat je veel beter zelf die eerste 500 Euro (+ wettelijk ER) zelf kan betalen als je maar zelden of nooit zorg consumeert.quote:
Daar ben ik het dan wel mee eens. Genoeg mensen in de bijstand (zeker nu) die daar niet in willen zitten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:15 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Je zult best mensen hebben die het misschien fijn vinden om in een uitkering te zitten, terwijl ze zwart bijverdienen, maar dat is toch echt de minderheid. En mensen die zwart bijverdienen mag je wat mij betreft keihard aanpakken. Heb je overigens ooit van sollicitatieplicht gehoord?
Daarnaast, niemand vraagt je om 60 of meer uur per week te werken. Je kan ook minder of part-time werken als je wilt. Het is maar net welke materiele eisen je stelt.
Het is gewoon misplaatste kinnesinne als je gaat afgeven op mensen in de bijstand die het volgens jou zo goed en gemakkelijk hebben (niet dus), terwijl je er misschien zelf voor kiest om jezelf af te beulen in een weinig verheffende baan voor meer dan 60 uur per week. Keuzevrijheid heb je.
Van een systeem met een no-claim bonus, via een stelsel met ER-mogelijkheden, naar een situatie waarin je gewoon fucked bent als gezonde werknemer.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:16 schreef freako het volgende:
[..]
Er blijft een nominale premie over, van zo'n ¤255/jaar. Daar kunnen verzekeraars kortingen op gaan geven, waar eventueel een hoger eigen risico tegenover staat. Het CPB waarschuwt er wel voor dat het niet te verwachten is dat verzekeraars negatieve nominale premies gaan offreren.
Knap, want als jouw WAO netto ¤ 1.000 per maand zou zijn, dan zou het bruto zo'n ¤ 1.300 zijn, betekent dat je man bruto ¤ 4.000 zou verdienen, en dat is netto zo'n ¤ 2.640....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Hoezo? Dat is, ongeveer wat wij hebben. 4000 netto.
En ik vind dat wij best rijk zijn.
Ja, ik voel me rijk.
Nivellering FTWquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:17 schreef vigier het volgende:
Hmm.. interessant. Dan ben ik dus sowieso 7,1+11,1+49 = 67,2% van elke euro die ik verdien kwijt aan belasting en zorgpremie. Om ¤ 100 netto extra in de maand over te houden moet ik dus ¤ 305 extra gaan verdienen. Belachelijk.
Waarbij je ook nog rekening moet houden dat die 7,2% nu over max 50.064 wordt berekend en in 2014 over max 66.000. Dat is dus al netto 1147 euro extra.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef vigier het volgende:
[..]
Aha... dus het gedeelte dat ik al betaalde (die 7,1%) blijft en de 11,1% komt in plaats van het bedrag dat ik aan premie aan de zorgverzekeraar betaal...
KUT.
Volgens de RTL site heb ik 1501 extra belastingvoordeel en ga ik per jaar 2880 extra betalen t.o.v. nu. Dat is 240 euro per maand meer ??? Zijn ze wel helemaal goed bij hun hoofd?
Modaal inkomen is in feite gedefinieerd als: iets onder de voormalige ziekenfondsgrens of iets onder het maximum-bijdrageinkomen voor de Zvw (in 2011: 33.489 euro). Voor een gezin (dus beide partners samen) is 1 keer modaal weinig.quote:
Straks wordt het gewoon het SP principe.. iedereen houdt 2000 over, de rest lever je in.quote:
Vergeet de BTW niet over de producten die je met je inkomen aanschaft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:17 schreef vigier het volgende:
Hmm.. interessant. Dan ben ik dus sowieso 7,1+11,1+49 = 67,2% van elke euro die ik verdien kwijt aan belasting en zorgpremie. Om ¤ 100 netto extra in de maand over te houden moet ik dus ¤ 305 extra gaan verdienen. Belachelijk.
Ik heb 1200 wao, netto.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Knap, want als jouw WAO netto ¤ 1.000 per maand zou zijn, dan zou het bruto zo'n ¤ 1.300 zijn, betekent dat je man bruto ¤ 4.000 zou verdienen, en dat is netto zo'n ¤ 2.640....
Op mijn calculator is dat samen geen ¤ 4.000, maar een dikke ¤ 350,= minder.
Als het een inkomen van ¤ 5.300 bruto zou zijn dan zou het netto ¤ 3.300 zijn
Dan wordt het wel lonend om toch eens naar 32 uur te gaan kijken, dáár zal het thuisfront dan wel weer blij mee zijnquote:
Bron?quote:Niemand vraagt je 60 uur per week te werken, correct.
Maar de Nederlandse economie draait wel op hen die zo gek zijn dat te doen. Zulk gedrag moet je niet ontmoedigen .
Een vrijwillig eigen risico heeft weinig nut als de premie aan de verzekeraars maar 250 euro is. De rest is belasting en daar krijg je sowieso geen korting op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:11 schreef Kowloon het volgende:
Maar je geeft dus toe dat je wel degelijk toeslagen krijgt terwijl je net nog zegt dat je niks krijgtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:15 schreef Evenveel het volgende:
[..]
Kinderbijslag is 170 euro per kwartaal oid... Dat hadden ze van mij best mogen houden
En die toeslag is niet zo veel met een hoger inkomen.
Mijn vrouw kan straks beter stoppen met werken
Goede toevoeging, of was het een correctiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:19 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Modaal inkomen is in feite gedefinieerd als: iets onder de voormalige ziekenfondsgrens of iets onder het maximum-bijdrageinkomen voor de Zvw (in 2011: 33.489 euro). Voor een gezin (dus beide partners samen) is 1 keer modaal weinig.
daar kies ik dan voor. vraag me af hoeveel er dan van die 482 overblijft. Nu betaal ik met een 880 euro eigen risico (max) ook maar 75 p/m.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:14 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hahaha. Iemand met een inkomen van 70.000+ (de zogenoemde graaiersgrens) kan straks voor een vrijwillig eigen risico gaan van 20.000 euro, in ruil voor 6.000 euro premiereductie?
Volgens RTL ga ik per jaar ¤ 4.381 netto meer betalen dan nu. Eigenlijk nog meer, omdat ik nu 300 per jaar minder betaal aan zorgpremie dan waar RTL van uit gaat. Als ik de aanpassingen aan de belastingtarieven meereken, dan ga ik ¤ 2.880 NETTO PER JAAR MEER BETALEN....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:19 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waarbij je ook nog rekening moet houden dat die 7,2% nu over max 50.064 wordt berekend en in 2014 over max 66.000. Dat is dus al netto 1147 euro extra.
Waarom nog zo veel? Gewoon lekker 20-24 uur. Met een beetje mazzel is het inkomen dan weer zo laag dat je weer wat toeslagen enzo aan kunt vragen en dat het netto heel weinig scheelt tov fulltimequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan wordt het wel lonend om toch eens naar 32 uur te gaan kijken, dáár zal het thuisfront dan wel weer blij mee zijn.
Oh, hard werken is iets voor macho's. Juist jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:21 schreef Poolhond39 het volgende:
[..]
Bron?
Volgens mij werkt de gemiddelde Nederlander, de meerderheid dus, 24 - 40 uur per week (vrouwen meegerekend), en bepalen die mensen dus ook grotendeels het BNP.
Dat sommige mensen nu zo dom zijn om 60 uur per week te besteden aan het verkopen van nutteloze verzekeringen, en dat ze dat doen omdat veel werken 'stoer' zou zijn, is wat anders....
En als je kijkt naar de nieuwe premies, moet je ook rekenen met de nieuwebelastingtarieven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Knap, want als jouw WAO netto ¤ 1.000 per maand zou zijn, dan zou het bruto zo'n ¤ 1.300 zijn, betekent dat je man bruto ¤ 4.000 zou verdienen, en dat is netto zo'n ¤ 2.640....
Op mijn calculator is dat samen geen ¤ 4.000, maar een dikke ¤ 350,= minder.
Als het een inkomen van ¤ 5.300 bruto zou zijn dan zou het netto ¤ 3.300 zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |