Maar als ze al thuis zit dan is het wel te hopen dat die premie die bij 66K hoort alleen geldt voor degene die het verdient, en niet ook nog eens voor zijn vrouw zonder inkomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:50 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Denk niet dat ik mijn vriendin zo ver ga krijgen om thuis te zitten uit economische motieven
Ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Goed de politiek volgen de komende tijd. D'r gaat de komende maanden enorm veel gebeuren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef FAUSTINO het volgende:
[..]
Kijk alleen met een lullig vlaggetje gaat het mij echt niet lukken hoor
Ik onderhoud liever persoonlijk een bijstandsmoeder van mijn bruto inkomen, is dat voldoende ter compensatie?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:51 schreef Poolhond39 het volgende:
He jongens, ik heb het een beetje gechargeerd hier om iets duidelijk te maken.
Wanneer je 5000 bruto per maand verdient heb je een zwaar bovenmodaal inkomen, toch?
En op een netto-inkomen van 3250 euro per maand, betekent dit dat je nog 2750 euro per maand overhoudt. Nog steeds ruim bovenmodaal en genoeg om een leuk huis, een leuke auto en een redelijk welvarende levensstijl erop na te houden, toch?
Je kan dan wel gaan kankeren, maar het feit blijft dat mensen in de bijstand of met een minimum-inkomen rekenen in euro's en tientjes, niet in honderdjes. Iedere besparing op de zorgkosten geeft hen weer de mogelijkheid om enigszins gezond voedsel te kunnen kopen, en niet bij de sociale dienst te hoeven leuren wanneer hun wasmachine kapot is.
In die verhoudingen moet je het zien.
Polis er even bij gepakt:quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
En hoe hoog is je eigen risico dan voor ze gaan vergoeden?
Ze bestaan, maar hoeveel AOW'ers (1400 euro p/maand) hebben samen meer dan 1600 euro aan aanvullend pensioen? Ik meen te hebben gelezen dat het aantal vrouwen met een aanvullend pensioen minder dan 1 op de 5 is, waarbij ze lang niet zo'n hoog pensioen hebben als mannen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, verkijk je niet.... er zijn AOW'ers die samen incl. pensioen netto meer dan ¤ 3.000 per maand hebben, die zitten bruto dus nog een behoorlijk eind boven die 34k
Tegenwoordig is dat dubbel modaal ja.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:51 schreef Poolhond39 het volgende:
Wanneer je 5000 bruto per maand verdient heb je een zwaar bovenmodaal inkomen, toch?
Dat ligt er maar net aan of je 2 studerende kinderen hebt of in de opvang hebt zitten, je partner werkt etc.quote:En op een netto-inkomen van 3250 euro per maand, betekent dit dat je nog 2750 euro per maand overhoudt. Nog steeds ruim bovenmodaal en genoeg om een leuk huis, een leuke auto en een redelijk welvarende levensstijl erop na te houden, toch?
Rechtvaardigt dat een verhoging van 300% of meer voor iets waar je misschien helemaal geen gebruik van maakt? Mocht je nou toch nivellering willen toepassen, doe dat dan lekker via de IB.quote:Je kan dan wel gaan kankeren, maar het feit blijft dat mensen in de bijstand of met een minimum-inkomen rekenen in euro's en tientjes, niet in honderdjes.
Nogal een aanname. Wie zegt dat ze die besparing niet uitgeven aan een nieuwe plasma, pizza van de Domino`s of een slof sigaretten? Koffiedik kijken dit dus.quote:Iedere besparing op de zorgkosten geeft hen weer de mogelijkheid om enigszins gezond voedsel te kunnen kopen, en niet bij de sociale dienst te hoeven leuren wanneer hun wasmachine kapot is.
Ik zie het anders.quote:In die verhoudingen moet je het zien.
Ik dacht dat die al lang niet meer actief was, maar wel dus?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Kut, wat heb jij voor waardeloze nick? Ik dacht de hele tijd dat je deze user was:
Piet_Piraat
In ruil daarvoor gaan studiekosten ook geleidelijk naar amerikaanse niveau's terwijl je mogelijkheden om dat binnen een enigszins redelijke tijd terug te verdienen steeds beperkter worden. Ik maak me daar best wel zorgen overquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Leandra het volgende:
Het zijn behoorlijk Amerikaanse bedragen.... daar mogen wel een Amerikaans belastingtarief en Amerikaanse inkomens bij.
Hier word ik zo moe van! Joh ben afgekeurd en met het geld wat ik heb per maand kan ik rondkomen nu hoef ik geen auto meer want werk thuis ja echtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:51 schreef Poolhond39 het volgende:
En op een netto-inkomen van 3250 euro per maand, betekent dit dat je nog 2750 euro per maand overhoudt. Nog steeds ruim bovenmodaal en genoeg om een leuk huis, een leuke auto en een redelijk welvarende levensstijl erop na te houden, toch?
Je kan dan wel gaan kankeren, maar het feit blijft dat mensen in de bijstand of met een minimum-inkomen rekenen in euro's en tientjes, niet in honderdjes. Iedere besparing op de zorgkosten geeft hen weer de mogelijkheid om enigszins gezond voedsel te kunnen kopen, en niet bij de sociale dienst te hoeven leuren wanneer hun wasmachine kapot is.
In die verhoudingen moet je het zien.
Nederlanders doen het anders, die passen hun gedrag aan. Als dit doorzet wedden dat er een massale verschuiving van full- naar parttime komt. Net zoals de alsmaar stijgende autokosten zorgde voor de opkomst van de mrb vrije BMW's en Volvo's.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef FAUSTINO het volgende:
Zo jongens en meisjes wanneer gaan we staken zoals de Fransen dat doen? Of blijven we lekker op een forum klagen?
Want dat mis ik toch bij de Nederlanders de zin om eens de straat op te gaan en te laten zien wat het volk van hun overheid denkt
Dat is je deductible?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Polis er even bij gepakt:
$50/injury or illness (outpatient)
$100/injury or illness (inpatient)
$20 prescription drugs
Nee, die blijft bestaan, wordt volledig betaald door de werkgever, en staat los van de inkomensafhankelijke premie waar dit topic over gaat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:44 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Scherp. Ik denk dat dat grafiekje uit het vorige topic dit topic heb ik alleen even vluchtig gescand een belangrijk element mist, namelijk de huidige ca. 7% inkomensafhankelijke werkgeversbijdrage. Ik ben benieuwd of die niet via een soort overhevelingstoeslag niet direct door de werkgever afgedragen wordt zoals nu, maar ipv daarvan eerst via de werknemer loopt.
Oh, je mag tegenwoordig alles netto houden wat je bruto verdient?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:54 schreef bazb het volgende:
[..]
Bijstand houd over: 639
Hoogste houd over: 4820 (7.54x zoveel)
heb je daar een bron van?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:57 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, die blijft bestaan, wordt volledig betaald door de werkgever, en staat los van de inkomensafhankelijke premie waar dit topic over gaat.
Maakt het niet minder bizar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:54 schreef bazb het volgende:
[..]
Bijstand houd over: 639
Hoogste houd over: 4820 (7.54x zoveel)
Mensen met een minimum inkomen gaan er zoveel op vooruit, dat ze daar de eigen bijdrage van kunnen betalen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Stevig korten op ontwikkelingssamenwerkingToch wel dieptreurig als mensen in de problemen komen daardat de zorgverzekering zo duur is en ze dan niet meer naar de dokter durven omdat de eigen bijdrage helemaal niet meer op te brengen is.
Zover zie ik het wel komen als die onverantwoordelijke idioten dit er echt doordrijven.
Klopt en het mag best wat minder in Nederland echter ben je nu aangeland op een bepaalde grens dat mensen welke redelijk verdienen ''iets'' moeten inleveren prima! Dit is te gortig en gaat ten koste van de economie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:56 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Nederlanders doen het anders, die passen hun gedrag aan. Als dit doorzet wedden dat er een massale verschuiving van full- naar parttime komt. Net zoals de alsmaar stijgende autokosten zorgde voor de opkomst van de mrb vrije BMW's en Volvo's.
Ach, waarom zou je jezelf de moeite getroosten om de studie van je kinderen te betalen; ben je te arm, dan tikt de overheid (per kind) toch wel even 250 euro aan aanvullende beurs voor je kids af. Ook mooi 6.000 euro p/jaar dat je voor een jaar of 4 tot 5 mag betalen als werkende sukkelaar t.o.v. een bijstandsgerechtigde.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:55 schreef Poolhond39 het volgende:
Inderdaad 'het moet eerlijker' wat mij betreft:
Probeer jij mij maar eens met 659 euro per maand te leven....
Dat is toch echt iets anders dan gaan mekkeren over nivellering, wanneer je nog steeds in een (redelijk) mooi koophuis woont (met HRA), ieder jaar op vakantie kan gaan, een auto bezit, de studie van je kinderen kan betalen etc.
En met een inkomen van 5300 euro per maand is je levensstandaard echt wel een paar graadjes hoger (understatement) dan de uitkeringstrekker die je blijkbaar zo benijd.
quote:
Waarbij IAP de premie is die door de werknemer betaald wordt en IAB de bijdrage van de werkgever is.quote:42. Invoering inkomensafhankelijk zorgpremie en terugsluis zorgtoeslag
De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk gemaakt. De nominale premie komt
gemiddeld uit op ¤400 in 2017. De inkomensafhankelijke premie wordt geheven vanaf
het wettelijk minimumloon (incl. vakantiegeld) tot een grens van 2x modaal en het tarief
wordt geharmoniseerd. De inkomensgrens van de inkomensafhankelijke bijdrage (IAB)
wordt eveneens verhoogd naar 2x modaal. De IAP en de IAB worden beide uitgevoerd
door de belastingdienst.
Onzin. Met een uitkering kan je je simpelweg geen plasma-tv permiteren. Dat is dan eerder het gevolg van bijverdienen door zwartwerken. Maar dat is een andere kwestie.quote:Nogal een aanname. Wie zegt dat ze die besparing niet uitgeven aan een nieuwe plasma, pizza van de Domino`s of een slof sigaretten? Koffiedik kijken dit dus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |