Als dat het geval is ga ik mijn geld verdienen met scheidingen. Ik ga dan heel erg rijk worden denk ik!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Indien dat wel het geval is, is scheiden nog nooit zo voordelig geweest
Huh? Ik betaal gewoon premie, hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:10 schreef DJ-B het volgende:
[..]
Precies, plus het feit: als je gewoon had kunnen werken, dan had je ook premies kunnen betalen. ;-)
Je hebt niet ieder een belastbaar inkomen ter hoogte van de opgetelde inkomens.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:20 schreef DJ-B het volgende:
[..]
Precies, dat begrijp ik ook niet zo. Echter is het verzamelinkomen wel gelijk aan het belastbaar inkomen.
quote:Financiering van zorg wordt in hoofdzaak inkomensafhankelijk. De zorgtoeslag
verdwijnt. Voor 2017 gaan we uit van een nominale premie van 400, daarna blijft de
verhouding tussen de nominale en inkomensafhankelijke premie constant. Het
bestaande eigen risico wordt budgettair neutraal omgezet in een inkomensafhankelijk
eigen risico. De zorgkosten blijven gelijk verdeeld tussen werkgevers en werknemers.
Sociaal zijn is prima, maar je zal ergens een grens moeten trekken. Met de huidige ontwikkelingen gaat de zorg alleen maar meer kosten (meer dure technologie kost veel geld en met die technologie kunnen we mensen langer laten leven) en zal je dus soms zulke ethische kwesties moeten beslechten. Anders is de zorg in 2040 onbetaalbaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:11 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja die mensen kiezen er wel zelf voor ja. Om ziek te worden. Lekker kapot laten gaan, wat kan het schelen?
Dat je mensen aanpakt die zich volvreten, kapot roken en andere zaken is prima. Maar je kan niet mensen aanpakken die niets aan hun ziekte kunnen doen. Deze mensen hebben recht op de beste zorg om een zo goed mogelijk leven te hebben. Ze hebben er niet zelf voor gekozen. Dat heet sociaal zijn met zijn allen.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Indien dat wel het geval is, is scheiden nog nooit zo voordelig geweest
Ik betaal gewoon 106 euro per maand. Niet iedereen heeft een inkomen van 80.000 euro.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef DJ-B het volgende:
[..]
Pardon. Indien je een volledig inkomen hebt dan betaal je méér premie.
Dat is wat ik bedoel.
Begrijp ik, maar als je volledig zou kunnen werken, dan was je wellicht in staat geweest om wel 80.000 euro te verdienen en daarmee meer premie af te dragen (vanaf 2014, met deze nieuwe regels).quote:
Stevig korten op ontwikkelingssamenwerkingquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:27 schreef bazb het volgende:
Wat zouden jullie als oplossing zien.
Of welke keuze zouden jullie maken om het tekort op te lossen, het moet toch ERGENS vandaan komen lijkt me...
Maar die paar miljoen die daar nog van over is is toch niet genoeg om het te dekken?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:28 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Stevig korten op ontwikkelingssamenwerking
Deze maatregel is géén bezuiniging. Ik vind het goed dat de premie inkomensafhankelijk wordt maar de premies liggen nu wel erg ver uit elkaar. (20 - 482 euro). Ik zou deze wat meer bij elkaar brengen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:27 schreef bazb het volgende:
Of welke keuze zouden jullie maken om het tekort op te lossen, het moet toch ERGENS vandaan komen lijkt me...
ok en wat is dan redelijk? 100-300 eu?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:29 schreef DJ-B het volgende:
[..]
Deze maatregel is géén bezuiniging. Ik vind het goed dat de premie inkomensafhankelijk wordt maar de premies liggen nu wel erg ver uit elkaar. (20 - 482 euro). Ik zou deze wat meer bij elkaar brengen.
Er ligt nog 4,5 miljard euro open bij ontwikkelingssamenwerking. Daar wordt volgens het regeerakkoord 1 miljard op bezuinigd. Van mij mogen ze er gerust nog 1 miljard extra op bezuinigen. Anders moeten wij binnenkort met ze allen naar de voedselbank voor een boterham en wat kaas.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:27 schreef bazb het volgende:
Gewoon een "Niet reanimeren" armband gaan dragen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Mij hoeven ze trouwens echt niet meer laten beginnen met dialyseren als ik 75 ben. Of gereanimeerd enzo.
Misschien moeten we uitjes organiseren naar verpleeghuizen als we de zorg goedkoper willen
Mwah, 50 en 250quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:30 schreef bazb het volgende:
[..]
ok en wat is dan redelijk? 100-300 eu?
Dat vind ik lastig om te beoordelen zonder meteen helder te hebben wat het betekend voor lage, midden en hoge inkomens (wat is het kantelpunt?). Maar 65 - 300 klinkt voor mij al een stuk redelijker.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:30 schreef bazb het volgende:
[..]
Bezuinigen in plaats van alleen maar lastenverzwaringen. Snijden in het ambtenarenapparaat, eens heel kritisch kijken naar allerlei nutteloze subsidies en gemeenten flink korten aangezien die toch altijd maar met geld strooien. Dan kom je al een flink eind.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:27 schreef bazb het volgende:
Ik geloof dat dat ook de plannen waren, naar 5 provincies en veel gemeentes samenvoegen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:34 schreef Devz het volgende:
[..]
Bezuinigen in plaats van alleen maar lastenverzwaringen. Snijden in het ambtenarenapparaat, eens heel kritisch kijken naar allerlei nutteloze subsidies en gemeenten flink korten aangezien die toch altijd maar met geld strooien. Dan kom je al een flink eind.
Het sterkste schouders verhaal moet je in de inkomstenbelasting laten. Door het ook toe te gaan passen op andere zaken als premies, toeslagen etc richt je alleen maar een hoop bureaucratie op die bakken met geld kost.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:30 schreef bazb het volgende:
[..]
Nee. Vanaf 66.000 euro per jaar betaal je de maximale premie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:35 schreef Poolhond39 het volgende:
482 euro lijkt misschien een groot bedrag, maar je moet je wel beseffen dat het hierbij om de premie gaat van mensen die een paar ton of meer per jaar verdienen. Echt de allerrijkste lui in ons land.
66.000 euro is natuurlijk niet bijster veel als je vrouw niet werkt en de kinderen opvangt en het huishouden doet.quote:Als jij tienduizend euro per maand verdiend is 482 euro natuurlijk veel beter te behappen, dan minima die momenteel aanvullend verzekerd zijn en van hun 'inkomen' van 900 - 1000 euro per maand 100 euro kwijt zijn aan een zorgverzekering.
Dan meer 2 in plaats van drie vakanties per jaar, of een BMW in plaats van een Aston Martin.
In die verhoudingen moet je het zien.
Mee eens, ik ben ook voor een flat-tax, iedereen hetzelfde percentage.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:34 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Het sterkste schouders verhaal moet je in de inkomstenbelasting laten. Door het ook toe te gaan passen op andere zaken als premies, toeslagen etc richt je alleen maar een hoop bureaucratie op die bakken met geld kost.
Als Rutte eerlijk was geweest had hij gewoon de belastingschijven met 5% verhoogd, dat is sterkste schouders zwaardere lasten.
Groot gelijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:51 schreef LXIV het volgende:
Wat die mongolen niet begrijpen is dat ik als werkende hoofdverdiener met een gezin dus ongeveer 700 euro per maand meer kwijt ben aan zorgpremies (ook van mijn vrouw). Plus dat woon-werkverkeer mij ook nog eens zo'n 450 euro per maand kost. Plus dat ik nog eens zo'n 600 euro aan kinderopvang kwijt ben.
Dat is in totaal dus 1750 euro. Dat is ca. 3500 euro van mijn bruto salaris! Om alleen maar te kunnen gaan werken!! Per fucking maand!! Bovenop mijn reguliere en torenhoge belastingen!! Alleen maar extra boete omdat ik een werkende Nederlander ben.
Ik kom straks nog maar 800 euro boven het minimumloon. En dan neem ik de scheefhuurboete nog niet eens mee. Ik denk echt dat ik er dan voor kies om parttime te gaan werken voor 2500 euro p/m ofzo. Dat scheelt echt bijna niks meer met fulltime werken. Ze zoeken het maar uit!!
Euh, nee. Dat is dus niet zoquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:35 schreef Poolhond39 het volgende:
482 euro lijkt misschien een groot bedrag, maar je moet je wel beseffen dat het hierbij om de premie gaat van mensen die een paar ton of meer per jaar verdienen. Echt de allerrijkste lui in ons land.
Als jij tienduizend euro per maand verdiend is 482 euro natuurlijk veel beter te behappen, dan minima die momenteel aanvullend verzekerd zijn en van hun 'inkomen' van 900 - 1000 euro per maand 100 euro kwijt zijn aan een zorgverzekering.
Dan maar 2 in plaats van drie vakanties per jaar, of een BMW in plaats van een Aston Martin.
Nee vriend, dit haal je al bij 2x modaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:35 schreef Poolhond39 het volgende:
Lieve schat, bij 5000 euro BRUTO per maand mag je dit al aftikken. Dat betekent dat je op een NETTO inkomen van 3250 euro per maand 500 euro direct mag overmaken naar de staat, waar je niks voor terugkrijgt.quote:Als jij tienduizend euro per maand verdiend is 482 euro natuurlijk veel beter te behappen, dan minima die momenteel aanvullend verzekerd zijn en van hun 'inkomen' van 900 - 1000 euro per maand 100 euro kwijt zijn aan een zorgverzekering.
Ik denk dat jij de verhoudingen eens moet gaan zien in het perspectief van een 40 jarige manager met 10 tot 15 jaar werkervaring die op deze manier gewoon even mag gaan dokken.quote:Dan meer 2 in plaats van drie vakanties per jaar, of een BMW in plaats van een Aston Martin.
Jij bent echt wereldvreemd hèquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:35 schreef Poolhond39 het volgende:
Als jij tienduizend euro per maand verdiend is 482 euro natuurlijk veel beter te behappen, dan minima die momenteel aanvullend verzekerd zijn en van hun 'inkomen' van 900 - 1000 euro per maand 100 euro kwijt zijn aan een zorgverzekering.
Dan maar 2 in plaats van drie vakanties per jaar, of een BMW in plaats van een Aston Martin.
Juist wel, er zijn slechts 130.000 mensen met een inkomen boven de ton, terwijl er twee keer zoveel (260.000) mensen met een bijstand zijn, vier keer zoveel studenten (660.000) en meer dan dertig (!) keer zoveel mensen met een AOW-uitkering (3.000.000). Natuurlijk zijn er AOW'ers met een aanvullend pensioen, maar de kans is klein dat dit ze over de 34.000 euro heen tilt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:32 schreef bazb het volgende:
[..]
ik denk niet dat je daarmee dezelfde dekking bereikt, waar moet het restant vandaan komen?
66k. Twee keer modaal dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:38 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij bent echt wereldvreemd hè
We hebben het hier over een salaris van 70k.
In 2014 ben je dan ook meteen weer armquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:39 schreef tjoptjop het volgende:
Tja tot zover is het nivelleren al gekomen, met ¤70k bruto ben je rijk![]()
Ok, maar er zit een overschot in je eerste schatting, wil je deze ten goede laten komen aan de rijkere? of armere?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Juist wel, er zijn slechts 130.000 mensen met een inkomen boven de ton, terwijl er twee keer zoveel (260.000) mensen met een bijstand zijn, vier keer zoveel studenten (660.000) en meer dan dertig (!) keer zoveel mensen met een AOW-uitkering (3.000.000). Natuurlijk zijn er AOW'ers met een aanvullend pensioen, maar de kans is klein dat dit ze over de 34.000 euro heen tilt.
130.000 x 200 euro minder = -26 miljoen euro
3.920.000 x 20 euro meer = +117,6 miljoen euro
De volgevreten Plompe-patient kost al snel 10 miljoen meer in z'n leven dan de dunne Plompe-patient. Daar kiest-ie zelf voor ja.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja die mensen kiezen er wel zelf voor ja. Om ziek te worden. Lekker kapot laten gaan, wat kan het schelen?
Dat je mensen aanpakt die zich volvreten
Nee, in die verhoudingen moet je het niet zien, er zijn niet voldoende "echte" rijken, zoals de SP'ers het graag noemen, om die tarieven boven de tienduizenden euro's in te laten gaan. Het moet al ingevoerd worden voor inkomens met 3155 euro netto en dan hakt 480 euro erin. Dat is geen BMW i.p.v. een Aston Martin, maar een tweedehandse Multipla i.p.v. een Toyota Avensis.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:35 schreef Poolhond39 het volgende:
Dan staan de Aston Martins, de BMW`s en de vakantie`s in rijen van drie op je riante oprijlaan blijkbaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:39 schreef tjoptjop het volgende:
Tja tot zover is het nivelleren al gekomen, met ¤70k bruto ben je rijk![]()
Dan is het maar te hopen dat je vrouw voor het bonusbedrag van ¤ 20,= per maand verzekerd is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee. Vanaf 66.000 euro per jaar betaal je de maximale premie.
[..]
66.000 euro is natuurlijk niet bijster veel als je vrouw niet werkt en de kinderen opvangt en het huishouden doet.
En daarom heb ik dus weer NIET gestemd. Ze beloven je van alles, maar zodra de deurtjes dichtgaan en de onderhandelingen beginnen verkopen ze zelfs je grootmoeder.quote:
Mijn zorgverzekering was in de VS een stuk lager dan wat het hier wordt, zo'n $1500/jaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Leandra het volgende:
Het zijn behoorlijk Amerikaanse bedragen.... daar mogen wel een Amerikaans belastingtarief en Amerikaanse inkomens bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |