Dan is het maar te hopen dat je vrouw voor het bonusbedrag van ¤ 20,= per maand verzekerd is.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:36 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Nee. Vanaf 66.000 euro per jaar betaal je de maximale premie.
[..]
66.000 euro is natuurlijk niet bijster veel als je vrouw niet werkt en de kinderen opvangt en het huishouden doet.
En daarom heb ik dus weer NIET gestemd. Ze beloven je van alles, maar zodra de deurtjes dichtgaan en de onderhandelingen beginnen verkopen ze zelfs je grootmoeder.quote:
Mijn zorgverzekering was in de VS een stuk lager dan wat het hier wordt, zo'n $1500/jaar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef Leandra het volgende:
Het zijn behoorlijk Amerikaanse bedragen.... daar mogen wel een Amerikaans belastingtarief en Amerikaanse inkomens bij.
Oh, ongetwijfeld zullen er wat AOW'ers zijn met een aanvullend pensioen zijn, maar slechts bij 1 op de 3 is dit meer dan 1000 euro p/maand.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:40 schreef bazb het volgende:
[..]
Ok, maar er zit een overschot in je eerste schatting, wil je deze ten goede laten komen aan de rijkere? of armere?
Scherp. Ik denk dat dat grafiekje uit het vorige topic dit topic heb ik alleen even vluchtig gescand een belangrijk element mist, namelijk de huidige ca. 7% inkomensafhankelijke werkgeversbijdrage. Ik ben benieuwd of die niet via een soort overhevelingstoeslag niet direct door de werkgever afgedragen wordt zoals nu, maar ipv daarvan eerst via de werknemer loopt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:24 schreef GSbrder het volgende:
Ik vraag me nog wel af of die lastenverhoging volledig bij de werknemer terecht zal komen, ook voor inkomens > 34.000 euro. Mogelijk is het 50/50 tussen werkgever en werknemer, getuige de laatste zin van het regeerakkoord over inkomensafhankelijke premie:
[..]
Haha, dat zou het verhaaltje wel helemaal compleet (en een klucht) maken natuurlijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:44 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Scherp. Ik denk dat dat grafiekje uit het vorige topic dit topic heb ik alleen even vluchtig gescand een belangrijk element mist, namelijk de huidige ca. 7% inkomensafhankelijke werkgeversbijdrage. Ik ben benieuwd of die niet via een soort overhevelingstoeslag niet direct door de werkgever afgedragen wordt zoals nu, maar ipv daarvan eerst via de werknemer loopt.
Leaseauto's zijn ook nog een aardige factor in deze. Zometeeen moet je niet alleen bijtelling gaan betalen maar ook nog extra zorgpremie over je leaseauto. Tenminste, dat is mijn interpretatie van wat ik vandaag langs heb zien komen.
Terecht! Aanpakken die graaiersquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:40 schreef Evenveel het volgende:
[..]
In 2014 ben je dan ook meteen weer arm
Dat doet deze toch nu al? Hij wordt bij je bruto inkomen opgeteld, dan betaal je belasting erover, en daarna wordt het er weer vanaf gehaald.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:44 schreef CafeRoker het volgende:
Scherp. Ik denk dat dat grafiekje uit het vorige topic dit topic heb ik alleen even vluchtig gescand een belangrijk element mist, namelijk de huidige ca. 7% inkomensafhankelijke werkgeversbijdrage. Ik ben benieuwd of die niet via een soort overhevelingstoeslag niet direct door de werkgever afgedragen wordt zoals nu, maar ipv daarvan eerst via de werknemer loopt.
Ik ben benieuwd wat de definitieve uitgewerkte versie zal zijn want zoals het hier voorgespiegeld wordt is absurd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:44 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Leaseauto's zijn ook nog een aardige factor in deze. Zometeeen moet je niet alleen bijtelling gaan betalen maar ook nog extra zorgpremie over je leaseauto. Tenminste, dat is mijn interpretatie van wat ik vandaag langs heb zien komen.
Dit. Het wordt straks wel heel aantrekkelijk om in het buitenland te gaan werken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:44 schreef Theebag het volgende:
Ze proberen toch echt wel de technisch opgeleide mensen het land uit te jagen. Werk zat in de wereld.
En wat draagt de Belgische belastingbetaler bij? Want wij gaan blijkbaar ook naar een zorgpremie van een paar tientjes per maand...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:43 schreef _VoiD_ het volgende:
Komt m'n vriendin uit Belgie aan met haar zorgverzekering. Verplichte mutualiteit van 70 euro per jaar, en dan nog een aanvullende hospitalisatie (niet verplicht!) waarin ze echt ALLES heeft. En daar betaalt ze dan net 50 euro per maand voor. Dus totaal misschien 55 euro per maand....
Mwah, verkijk je niet.... er zijn AOW'ers die samen incl. pensioen netto meer dan ¤ 3.000 per maand hebben, die zitten bruto dus nog een behoorlijk eind boven die 34kquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:38 schreef GSbrder het volgende:
Natuurlijk zijn er AOW'ers met een aanvullend pensioen, maar de kans is klein dat dit ze over de 34.000 euro heen tilt.
Vrouwen anno nu zijn echt niet meer de huisvrouwen van vroeger. Die werken, verdienen ook 35k+ gemiddeld en hop, daar zit je dan met zijn tweeenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan is het maar te hopen dat je vrouw voor het bonusbedrag van ¤ 20,= per maand verzekerd is.
En hoe hoog is je eigen risico dan voor ze gaan vergoeden?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:44 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Mijn zorgverzekering was in de VS een stuk lager dan wat het hier wordt, zo'n $1500/jaar.
Mijn vriendin werkt gewoon, en ze houdt van 2400 euro bruto iets van 1600 over. Redelijk vergelijkbaar met ons dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En wat draagt de Belgische belastingbetaler bij? Want wij gaan blijkbaar ook naar een zorgpremie van een paar tientjes per maand...
33.000 is modaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:44 schreef marcb1974 het volgende:
hoe dan ook, het blijft een bizarre verhoging voor de mensen die net wat meer dan gemiddeld verdienen. Waarbij de vraag is of 33.000 nog wel modaal is.
http://www.rijksoverheid.(...)-modaal-inkomen.htmlquote:Het bruto modaal inkomen is in 2012 op ¤ 33.000 gesteld.
Dat mis ik al heel lang bij Nederlanders. Toch laten ze de laatste tijd wat meer van zich horen. Dus we gaan de goede kant op.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef FAUSTINO het volgende:
Zo jongens en meisjes wanneer gaan we staken zoals de Fransen dat doen? Of blijven we lekker op een forum klagen?
Want dat mis ik toch bij de Nederlanders de zin om eens de straat op te gaan en te laten zien wat het volk van hun overheid denkt
Haha, in het kort komt het daar wel op neer natuurlijk. My god, ik weet niet of ik moet huilen of moet lachen hierom.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Haha, dat zou het verhaaltje wel helemaal compleet (en een klucht) maken natuurlijk.
Het ging me even om het voorbeeld van Wokkel, van de man met 66K wiens vrouw voor het huishouden en de kinderen zorgt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vrouwen anno nu zijn echt niet meer de huisvrouwen van vroeger. Die werken, verdienen ook 35k+ gemiddeld en hop, daar zit je dan met zijn tweeen
Kijk alleen met een lullig vlaggetje gaat het mij echt niet lukken hoorquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Dat mis ik al heel lang bij Nederlanders.
Denk niet dat ik mijn vriendin zo ver ga krijgen om thuis te zitten uit economische motievenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het ging me even om het voorbeeld van Wokkel, van de man met 66K wiens vrouw voor het huishouden en de kinderen zorgt.
En ja, ze zijn er nog; het gereformeerde Schubbekutteveen zit er vol mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |