Dat is waar. En de bijgerechtjes zijn nou net zo lekker.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:01 schreef Estrys het volgende:
En alleen Sate op tafel zetten is ook niet des Indo's.
Whehe, Jochem had een echt cakeje en een mezenbolcakeje getrakteerdquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:05 schreef -Spring het volgende:
Ff crossen uit het peutertopic:
Traktatie bij het kdv: twee kleine rolletjes van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een pakje met een stuk of zes Maoammeuk, een snoepketting en een grote chocolademunt.
Come on, zeg. Dat je niet helemaal wilt conformeren aan het antisnoepbeleid en (uit principe) een zakje chips meegeeft is tot daaraan toe, maar een héle fucking zak snoep?
Belachelijk!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:05 schreef -Spring het volgende:
Ff crossen uit het peutertopic:
Traktatie bij het kdv: twee kleine rolletjes van die gekleurde druivensuikersnoepjes, een pakje met een stuk of zes Maoammeuk, een snoepketting en een grote chocolademunt.
Come on, zeg. Dat je niet helemaal wilt conformeren aan het antisnoepbeleid en (uit principe) een zakje chips meegeeft is tot daaraan toe, maar een héle fucking zak snoep?
ik xit er net naar te luisteren...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Sow... leuk die inkomensafhankelijke zorgpremie.... Ik blijf maar werkloos denk ik
Ah, linkje? Of zijn er nog niet echt specifieke cijfers?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Sow... leuk die inkomensafhankelijke zorgpremie.... Ik blijf maar werkloos denk ik
rtl nieuws net...quote:
Nou net bij rtl nieuws. Modaal inkomen +55 euro per jaar voor de basispremie vanaf 2014. En zit je op 50K, +1100 per jaar. 70K +2800 per jaar.quote:
per maand neem ik aanquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:42 schreef Vicky het volgende:
[..]
rtl nieuws net...
Als je jaarsalaris 35000 is ga je per 55 euro meer betalen
Wij zaten elkaar ook al aan te kijken. Hoe gaan we dat betalen? Sporen ze wel helemaal??quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:39 schreef Swetsenegger het volgende:
Ah, dat scheelt al wel een kleine 11 keer 55quote:
Ik ga m'n baas om loonsverlaging vragen ?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:39 schreef Swetsenegger het volgende:
En gaat dat dan over het gezinsinkomen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou net bij rtl nieuws. Modaal inkomen +55 euro per jaar voor de basispremie vanaf 2014. En zit je op 50K, +1100 per jaar. 70K +2800 per jaar.
Oh dat verschil is er wel dus!! Jezus ik schrok er wel van.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Het lullige vind ik dat 50K of 70K per jaar heel veel lijkt. Maar ga er dan eens vanuit dat het het enige gezinsinkomen is. Dan wordt je dus harder geraakt dan wanneer je 2 maal modaal verdient.
2 maal modaal (70K totaal) +110 per jaar. 1 maal 70K, +2800 per jaar.
Nee dus. (tenminste, volgens mij niet) Je kan beter samen modaal verdienen dan 1 keer 70K.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En gaat dat dan over het gezinsinkomen?![]()
*baan opzegt...
Ik ga wel vragen of ik een dag zwart kan werken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:48 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik ga m'n baas om loonsverlaging vragen ?
Je maakt me blijquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dus. (tenminste, volgens mij niet) Je kan beter samen modaal verdienen dan 1 keer 70K.
En het belastingvoordeel was al in deze berekeningen mee genomen.
Langzamerhand moet je je afvragen of werken wel loont. Zeker bij een bepaald inkomen kan een dag minder werken je wel eens héél weinig netto kosten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:48 schreef Joene het volgende:
[..]
Ik ga m'n baas om loonsverlaging vragen ?
Nou ik dacht echt even dat we dus richting de 1000 per maand gingen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, ik lees het al... Nou ja is nog een flinke hap dan, maar dan nog...
Ik heb in het journaal net gezien dat er een advocaten kantoor in Amsterdam is waar ze niet zo moeilijk doen over een beetje zwartwerken .quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ga wel vragen of ik een dag zwart kan werken.
Maar 50K is als een beetje ICT'er echt niet zo gek (3850 per maand bruto). Is ook al +1100 per jaar vergeleken met nu...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:51 schreef Joene het volgende:
[..]
Je maakt me blij70k in m'n eentje red ik voorlopig niet , gezamenlijk net wel /net niet
Klopt ... Goed rekenen ook met kinderopvang etcquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Langzamerhand moet je je afvragen of werken wel loont. Zeker bij een bepaald inkomen kan een dag minder werken je wel eens héél weinig netto kosten.
Dat kunnen we dan inderdaad eens goed doorrekenen. De kinderopvang gaat ook onwijs omhoog. Misschien kan ik dan beter 3 dagen gaan werken en dan maar een andere sector ofzo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Langzamerhand moet je je afvragen of werken wel loont. Zeker bij een bepaald inkomen kan een dag minder werken je wel eens héél weinig netto kosten.
Ja, lagere inkomens gaan er op vooruit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Vicky het volgende:
Maar als ik us minder dan die 35000 verdin dan zou ik dus minder gaan betalen..,
Door de bijtelling van m'n leasewagen ga ik de 50k net niet halenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar 50K is als een beetje ICT'er echt niet zo gek (3850 per maand bruto). Is ook al +1100 per jaar vergeleken met nu...
Volgens RTL nieuws hadden ze dat in deze berekening meegenomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:54 schreef simmu het volgende:
werd dit niet gecompenseerd door lagere loonbelasting en een verlaging van het belastingtarief in groep 3 ofzo?
M verdiend ook he?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef Vicky het volgende:
Maar als ik us minder dan die 35000 verdin dan zou ik dus minder gaan betalen..,
Nee, de veelverdieners zijn echt de sjaak. Hypotheekrente aftrek zijn ze de eerste en nu dus deze maatregel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:54 schreef simmu het volgende:
werd dit niet gecompenseerd door lagere loonbelasting en een verlaging van het belastingtarief in groep 3 ofzo?
Op dit moment zijn de premies voor 2013 nog niet bekend. Wilt u op de hoogte blijven, meld u dan nu aan voor de Zorg Alert.quote:
vlgen mij per persoon toch??quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
M verdiend ook he?
Of gaat het echt per persoon??
Ik denk echt dat ik er niet veel van snap toch.
rechts staat een klein dingetje voor 2014quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:57 schreef Troel het volgende:
[..]
Op dit moment zijn de premies voor 2013 nog niet bekend. Wilt u op de hoogte blijven, meld u dan nu aan voor de Zorg Alert.
Een of meerdere van de door u ingevoerde gegevens zijn incorrect.
Corrigeer de rood gemarkeerde velden en verstuur het formulier opnieuw.
De ingangsdatum dient zowel in de toekomst als in het lopende jaar te liggen.
Maar dan valt het onwijs mee, ik verdien lang niet modaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:57 schreef Vicky het volgende:
[..]
vlgen mij per persoon toch??
Ik snap er ook weinig van...
ik ook niet.. ik krijg geld toe....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dan valt het onwijs mee, ik verdien lang niet modaal.
Als ik uitga van mijn laatste inkomen, ga ik er niet eens op achteruitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:58 schreef E.T. het volgende:
[..]
rechts staat een klein dingetje voor 2014
Dat zeg ik. je kan beter samen 35K verdienen (totaal 70) dan 1 persoon 70K verdienen. Dan heb je hetzelfde gezinsinkomen maar het scheelt 200 euro PER MAAND aan basispremie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:59 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar dan valt het onwijs mee, ik verdien lang niet modaal.
250 zelfs!!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zeg ik. je kan beter samen 35K verdienen (totaal 70) dan 1 persoon 70K verdienen. Dan heb je hetzelfde gezinsinkomen maar het scheelt 200 euro PER MAAND aan basispremie.
Het is totaal belachelijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zeg ik. je kan beter samen 35K verdienen (totaal 70) dan 1 persoon 70K verdienen. Dan heb je hetzelfde gezinsinkomen maar het scheelt 200 euro PER MAAND aan basispremie.
Ja DAN komen we samen op 400 euro basispremie uit en dan nog dik 100 euro voor de aanvullende verzekeringen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het is totaal belachelijk.
Maar eh... Jij zou dan op die 482 komen, maar als het echt pp is dan hoeft et toch maar minimaal te dokken? Dus kom je samen ook rond die 500 per maand uit?
Ja, maar een vette partneralimentatie is natuurlijk geen bruto loon, maar kan je dan ook flink spekken, zonder dat het je premie omhoog brengt...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:04 schreef Ticootje het volgende:
Dan gaat het weer lonen om jezelf helemaal tot je nek in een hypotheek te stoppen, dikke aftrekpost.
Die aanvullingen gaan er inderdaad per 2014 dan uit. Dat kan ik niet betalen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja DAN komen we samen op 400 euro basispremie uit en dan nog dik 100 euro voor de aanvullende verzekeringen.
Nu betalen we 311.
Zolang je per persoon onder modaal verdient ga je er op vooruit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die aanvullingen gaan er inderdaad per 2014 dan uit. Dat kan ik niet betalen.
Tja, maar die keuze moet je wel hebben natuurlijk. Ik wil niet weten wat ik allemaal moet betalen als ik mijn aanvullende polis niet had. Ik ben bang dat dat vele malen meer is dan de premie van mijn aanvullende verzekeringquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Die aanvullingen gaan er inderdaad per 2014 dan uit. Dat kan ik niet betalen.
42500quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zolang je per persoon onder modaal verdient ga je er op vooruit.
Ik ga er dan misschien op vooruit. Maar zoals het eruit ziet dan hebben J en ik in 2014 wel een gezamenlijke huishouding, en dus wat hij meer moet betalen zal ik dan ook wel merken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zolang je per persoon onder modaal verdient ga je er op vooruit.
Zonder de leasewagen die nog bij m'n inkomen wordt opgeteldquote:
Met een kabinet waarmee de werkeloosheid oploopt tot 2017 zou dat kunnen , ik twijfel ook om de bijstand in te gaan . Lekker de kinderen zien opgroeien en 40 eu per maand betalen om je kapot gezopen lever van medicijnen te voorzienquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Tegen die tijd zit ik gelukkig in de bijstand.
Ik denk dat we hier ook wel even gaan rekenen ja. In dit land betaal je blijkbaar de hoofdprijs als je 5 dagen gaat werken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:14 schreef Estrys het volgende:
Mijn man denkt dat hij met een dag minder werken in de week er zelfs op vooruit kan gaanVan het weekend even doorrekenen. Scheelt in ieder geval een dag kinderopvang.
die krijg je niet als Elo werkt....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:14 schreef Swetsenegger het volgende:
Tegen die tijd zit ik gelukkig in de bijstand.
Elo moet gewoon kappen met werken dan dus. Klaar.quote:
ja dan zou het wel kunnen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Elo moet gewoon kappen met werken dan dus. Klaar.
En zodra bijstand dan ga je gewoon zwart wat klussen.
Ja die stopt natuurlijk ookquote:
Als het niet eerder is jaquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Ticootje het volgende:
Maar we gaan dus eind 2013 weer stemmen?
vast wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Ticootje het volgende:
Maar we gaan dus eind 2013 weer stemmen?
New york??? Dit kabinet is een grotere ramp hoor!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
vast wel.
Jeetje wat een ramp in New York...
Mensen negeerde de evacuatiebevelen, vanwege de vorige stormen die niet zo heftig waren. ... Soort KNMI weer alarm gedoe waar we hier ook niks mee doen. Dus veel doden en gewondenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef Vicky het volgende:
[..]
vast wel.
Jeetje wat een ramp in New York...
ja das waar....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
New york??? Dit kabinet is een grotere ramp hoor!
Eigen Volk eerst principequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
New york??? Dit kabinet is een grotere ramp hoor!
Nee, eigen inkomen, volgens mij gaat het per persoon, niet m gezamenlijk inkomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:21 schreef -Spring het volgende:
[..]
Moet je daar nou je gezamelijke inkomen invullen? Ik ben een beetje daaps.
Dan geeft ie voor mij alleen ¤34,- per maand aan. En voor N ¤446.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, eigen inkomen, volgens mij gaat het per persoon, niet m gezamenlijk inkomen.
Jaaaa, zullen we mosselen??quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dan geeft ie voor mij alleen ¤34,- per maand aan. En voor N ¤446.
Ik kan beter op mezelf gaan wonen.
Ja, ik ga zeker niet meer fulltime werken en misschien loont het wel om te stoppen en ik verdien toch echt niet heel slecht.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:37 schreef -Spring het volgende:
[..]
Dan geeft ie voor mij alleen ¤34,- per maand aan. En voor N ¤446.
Ik kan beter op mezelf gaan wonen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |