abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 november 2012 @ 01:04:54 #161
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_118795598
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 00:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ah kijk, je betrekt het dus slechts op de zaken die niet in jouw straatje liggen, maar zo werkt het niet! Wie is papierversnipperaar eigenlijk, wat is zijn identiteit, groot vraagteken!
Ik heb geen straatje. Ik begin bij feiten, overgiet het met een saus van logica, en dan heb je de kenbare realiteit. Dat is mijn uitgangspunt.

Mijn identiteit is wie ik ben.

Jij lult alles naar je straatje.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_118795844
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het enige godsbewijs in de geschiedenis is dat van Octopus Paul, Vuvuzela zij Zijn naam.
Alle andere godsbewijzen bestaan uit louter aannames of onlogica.
Flauwekul.

quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 01:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik heb geen straatje. Ik begin bij feiten, overgiet het met een saus van logica, en dan heb je de kenbare realiteit. Dat is mijn uitgangspunt.

Mijn identiteit is wie ik ben.

Jij lult alles naar je straatje.
Je hebt geen idee wat je zegt of waar je je mee bemoeit.
pi_118796008
"Diderot wist dat verhalen noodzakelijk zijn voor ons begrip en ons voortbestaan, maar dat het wel gewoon verhalen zijn en blijven, aan de ene kant een samenzwering waaraan we meedoen, maar aan de andere kant in twijfel getrokken, in een voortdurend dialectische beweging."

Geert Mak citeert in een bijdrage de Hongaars-Amerikaanse historicus John Lukacs: "de taak van de historicus is in de eerste plaats het streven naar de waarheid door het uitbannen van onwaarheid."

Let wel: niet de onwaarheid maar onwaarheid.

En verder rust ik mijn Kees.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  zondag 4 november 2012 @ 01:28:31 #164
pi_118796194
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 01:12 schreef DeParo het volgende:

[..]

Flauwekul.

[..]

Je hebt geen idee wat je zegt of waar je je mee bemoeit.
Geloof jij maar lekker in je leugens als dat zo lekker is.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_118796355
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 01:19 schreef Kees22 het volgende:
"Diderot wist dat verhalen noodzakelijk zijn voor ons begrip en ons voortbestaan, maar dat het wel gewoon verhalen zijn en blijven, aan de ene kant een samenzwering waaraan we meedoen, maar aan de andere kant in twijfel getrokken, in een voortdurend dialectische beweging."

Geert Mak citeert in een bijdrage de Hongaars-Amerikaanse historicus John Lukacs: "de taak van de historicus is in de eerste plaats het streven naar de waarheid door het uitbannen van onwaarheid."

Let wel: niet de onwaarheid maar onwaarheid.

En verder rust ik mijn Kees.
Het is niet aan een historicus om te bepalen wat wel of niet waar is. Een historicus probeert een representatie te geven van waarschijnlijkheden, hij kan concluderen, maar door te stellen naar waarheden te streven en onwaarheden uit te bannen loopt hij het risico dezelfde fouten te maken (of zij).

quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 01:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Geloof jij maar lekker in je leugens als dat zo lekker is.
Wie ben jij om te bepalen dat het leugens zijn, noem eens zo'n leugen, ik ben erg benieuwd.
pi_118796412
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:55 schreef DeParo het volgende:
Eenvoudige stellingen de wereld ingooien help je niemand mee, doet Geert Mak ook niet, een controversiële meningen is ook niet meteen waarheid omdat het controversieel en taboe is binnen een bepaalde samenleving.
Het helpt alleen wel om even e.e.a. te relativeren. :)
pi_118796505
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 01:39 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het helpt alleen wel om even e.e.a. te relativeren. :)
Dat ligt er net aan waar je op doelt.
Nog niet zo lang geleden hebben we een hele periode gehad dat het alles maar gezegd moest worden, oproepen verspreid en versterkt door onder meer populaire mediums als internet en televisie, maar op een gegeven moment werden mensen daar ook snel zat van.

De Jackass periode is ingestort en Southpark is al lang niet meer zo controversieel als het was. Niet alles kan en misschien is dat maar goed ook. Sommige meningen helpen vastgeroeste ideeën wel enigszins relativeren maar het ligt er natuurlijk net aan binnen welke context je dat plaatst.

Doe je het om een hypocriete neoliberale samenleving iets bij te brengen of doe je het puur voor je eigen genot, omdat jij het leuk vindt, of omdat je gewoon te weinig verstand hebt van context en de situatie.

Kortom, het gaar met dit soort zaken is dat het ten eerste doorslaat, of ten tweede dat het gebruikt wordt door mensen die er gewoon geen verstand van hebben en een slecht doordachte meningen willen propaganderen.
  zondag 4 november 2012 @ 01:49:41 #168
pi_118796597
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 01:36 schreef DeParo het volgende:

Wie ben jij om te bepalen dat het leugens zijn, noem eens zo'n leugen, ik ben erg benieuwd.
Ik ben Papierversnipperaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 november 2012 22:55 schreef DeParo het volgende:
Als je alles nu opeens gaat relativeren wat houd je dan over, God,
God bestaat niet.
pi_118797876
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 01:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dus?

[..]
quote:
God bestaat niet.
God bestaat wel!
pi_118807741
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 00:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee, niet iedereen is verslaafd aan religie of andere propaganda.
Iedereen een eigen gemeenschap.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_118809207
quote:
7s.gif Op zondag 4 november 2012 01:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

[..]

God bestaat niet.
God misschien niet, maar Octopus Paul heeft toch duidelijk laten zien dat Hij almachtig is.
Zie http://www.speld.nl/2010/06/07/uitslagen-wk-voetbal-gelekt/

De door de oppermachtige FIFA voorgekookte uitslagen bleken niet uit te komen. Na een zoektocht naar de oorzaak kwam men er achter, dat een Octopus in Zuid-Duitsland de zaken anders regelde. Nou, en wie de oppermachtige FIFA kan weerstreven, moet wel almachtig zijn. Dus Octopus Paul is almachtig.
Q.E.D.
Breekt dat inzicht eenmaal door, dan vallen er veel dingen op hun plaats.

Ik vind persoonlijk het grote voordeel, dat Hij geen heilig boek geschreven heeft. Terwijl Hij dat natuurlijk met Zijn Eigen inkt en acht armen heel goed zou kunnen. Maar daar krijg je maar gezeik van als de gelovigen elkaar met interpretaties om de oren gaan slaan. Dus Hij geeft iedereen de vrije beschikking over Zijn heilige inkt, dan kan iedereen een heel persoonlijk eigen heilig boek schrijven, helemaal voor zichzelf alleen geldig.

En nou zul je zeggen: "Maar Hij is toch dood!" En dan zeg ik: "Nee, dat is alleen Zijn stoffelijke lichaam. Zijn oneindige geest incarneert gewoon opnieuw, ergens in een Octopus in de oceaan."
Vandaaruit waakt Hij niet over ons.
Oh ja, en bidden tot Hem heeft geen enkele zin: Hij heeft geen oren en kan dus je gebeden niet horen, laat staan verhoren. Je mag dus lekker alles zelf oplossen.
Staat tegenover dat Hij ook geen problemen heeft met vloeken.

Er is overigens een topic over Hem, of zelfs twee, geloof ik. Zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Vuvuzela!

Hier een: Polypus collectio
en nog een: Eindelijk een godsbewijs: Octopus Paul is onze Schepper

[ Bericht 5% gewijzigd door Kees22 op 04-11-2012 15:45:44 ]
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118809731
Mensen, dit is geen religieuze topic maar een politieke.
#freefrederike
pi_118810582
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 15:47 schreef PizzaMizza het volgende:
Mensen, dit is geen religieuze topic maar een politieke.
Scheiding van kerk en staat, je hebt gelijk.

Toch heeft het feit dat Octopus Paul de ware Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten is, ook politieke gevolgen. Neem bijvoorbeeld de joodse symbolen als de zespuntige ster of de zevenarmige kandelaar. Die zijn het nèt niet, ze halen nèt de heilige acht niet. Dat geeft een diepgevoelde onrust in de gelovigen, die zich duidelijk al eeuwenlang uit in het van hot naar her zwerven. En als ze dan een eigen land inpikken, blijven ze onrustig zoeken naar dat kleine stukje dat ze nog missen. Ze blijven ontevreden bezig papiertjes in hun klaagmuur te stoppen. Terwijl ze beter aan flessenpost zouden kunnen gaan doen.
Boeddhisten met hun achtvoudige pad hebben het veel makkelijker: die zijn er al bijna.
Christenen zitten met hun vierarmige kruis, dat is een veel duidelijker verschil met acht en ook eenvoudiger compleet te maken door een verdubbeling.

Als Hij zich eerder geopenbaard had (en aanvaard was natuurlijk), dan was het nu veel rustiger geweest in het Midden-Oosten.
Maar het is nog niet te laat, men kan zich nog bekeren!
Vuvuzela!
pi_118811048
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Scheiding van kerk en staat, je hebt gelijk.

Toch heeft het feit dat Octopus Paul de ware Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten is, ook politieke gevolgen. Neem bijvoorbeeld de joodse symbolen als de zespuntige ster of de zevenarmige kandelaar. Die zijn het nèt niet, ze halen nèt de heilige acht niet. Dat geeft een diepgevoelde onrust in de gelovigen, die zich duidelijk al eeuwenlang uit in het van hot naar her zwerven. En als ze dan een eigen land inpikken, blijven ze onrustig zoeken naar dat kleine stukje dat ze nog missen. Ze blijven ontevreden bezig papiertjes in hun klaagmuur te stoppen. Terwijl ze beter aan flessenpost zouden kunnen gaan doen.
Boeddhisten met hun achtvoudige pad hebben het veel makkelijker: die zijn er al bijna.
Christenen zitten met hun vierarmige kruis, dat is een veel duidelijker verschil met acht en ook eenvoudiger compleet te maken door een verdubbeling.

Als Hij zich eerder geopenbaard had (en aanvaard was natuurlijk), dan was het nu veel rustiger geweest in het Midden-Oosten.
Maar het is nog niet te laat, men kan zich nog bekeren!
Vuvuzela!
Prachtig hoe je het Jodendom in een negatief daglicht stelt, en andere religies vereert. Als ik geen kennis had van zaken, zou ik je geloven. Echter, ik ben geen onderbuikmens en ik spot jouw haat richting de Joden en het jodendom.

Ik wil je wel 1 ding zeggen: Het 'beloofde land' gebeuren is niets meer dan een dekmantel om de bevolking erin te laten geloven dat het imperialisme van Israel naar Palestina toe rechtvaardig zou zijn. Neemt niet weg dat de Palestijnen NOG minder recht hebben op dat gebied dan Israel, omdat zij namelijk de resolutie van de VN afkeurden, terwijl Israel dit niet deed.
#freefrederike
pi_118811242
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 16:14 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Prachtig hoe je het Jodendom in een negatief daglicht stelt, en andere religies vereert. Als ik geen kennis had van zaken, zou ik je geloven. Echter, ik ben geen onderbuikmens en ik spot jouw haat richting de Joden en het jodendom.
Toch mooi dat je op een opzichtig sarcastische post erin slaagt om je alsnog op je tenen te laten trappen. Een beetje gezonde dosis zelfrelativering kan geen kwaad.
pi_118811373
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 16:14 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Andere religies vereren? :?
quote:
Ik wil je wel 1 ding zeggen: Het 'beloofde land' gebeuren is niets meer dan een dekmantel om de bevolking erin te laten geloven dat het imperialisme van Israel naar Palestina toe rechtvaardig zou zijn. Neemt niet weg dat de Palestijnen NOG minder recht hebben op dat gebied dan Israel, omdat zij namelijk de resolutie van de VN afkeurden, terwijl Israel dit niet deed.
Ja, met die eerste zin kan ik het wel eens zijn. Je moet een goed verhaal opstellen om je zelf tot zaken te brengen waarvan je geweten gaat knagen. Ik vind het wel mooi dat je het als dekmantel erkent.
Dat de Palestijnen nog minder recht hebben, klopt natuurlijk niet: ze woonden er al, en rechtmatig ook.
Overigens weet ik niet meteen over welke van de vele VN-resoluties je het hebt.
pi_118811491
Ik kom hier later op terug als je dat goed vindt, ben momenteel aan het leren voor een tentamen :) .
#freefrederike
pi_118811570
quote:
14s.gif Op zondag 4 november 2012 16:23 schreef PizzaMizza het volgende:
Ik kom hier later op terug als je dat goed vindt, ben momenteel aan het leren voor een tentamen :) .
Sterkte en succes!!
pi_118811609
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 15:34 schreef Kees22 het volgende:

[..]

God misschien niet, maar Octopus Paul heeft toch duidelijk laten zien dat Hij almachtig is.
Zie http://www.speld.nl/2010/06/07/uitslagen-wk-voetbal-gelekt/

De door de oppermachtige FIFA voorgekookte uitslagen bleken niet uit te komen. Na een zoektocht naar de oorzaak kwam men er achter, dat een Octopus in Zuid-Duitsland de zaken anders regelde. Nou, en wie de oppermachtige FIFA kan weerstreven, moet wel almachtig zijn. Dus Octopus Paul is almachtig.
Q.E.D.
Breekt dat inzicht eenmaal door, dan vallen er veel dingen op hun plaats.

Ik vind persoonlijk het grote voordeel, dat Hij geen heilig boek geschreven heeft. Terwijl Hij dat natuurlijk met Zijn Eigen inkt en acht armen heel goed zou kunnen. Maar daar krijg je maar gezeik van als de gelovigen elkaar met interpretaties om de oren gaan slaan. Dus Hij geeft iedereen de vrije beschikking over Zijn heilige inkt, dan kan iedereen een heel persoonlijk eigen heilig boek schrijven, helemaal voor zichzelf alleen geldig.

En nou zul je zeggen: "Maar Hij is toch dood!" En dan zeg ik: "Nee, dat is alleen Zijn stoffelijke lichaam. Zijn oneindige geest incarneert gewoon opnieuw, ergens in een Octopus in de oceaan."
Vandaaruit waakt Hij niet over ons.
Oh ja, en bidden tot Hem heeft geen enkele zin: Hij heeft geen oren en kan dus je gebeden niet horen, laat staan verhoren. Je mag dus lekker alles zelf oplossen.
Staat tegenover dat Hij ook geen problemen heeft met vloeken.

Er is overigens een topic over Hem, of zelfs twee, geloof ik. Zal eens kijken of ik die nog kan vinden.

Vuvuzela!

Hier een: Polypus collectio
en nog een: Eindelijk een godsbewijs: Octopus Paul is onze Schepper
Octopus Paul?
God bestaat!
pi_118811687
quote:
0s.gif Op zondag 4 november 2012 16:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Toch mooi dat je op een opzichtig sarcastische post erin slaagt om je alsnog op je tenen te laten trappen. Een beetje gezonde dosis zelfrelativering kan geen kwaad.
Dan ken jij Kees22 nog niet zo goed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')