abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119102637
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat met een muur erdoorheen ... volgens mij staan daar al genoeg muren _O-

Israel heeft ook een win nodig, zeker omdat ze vanuit een min of meer onkwetsbare positie onderhandelen

ze hoeven simpelweg niet te onderhandelen, die paar doden per jaar kunnen ze wel hebben grof gezegd
de Palestijnen on the other hand zitten klem, onderhandelen vanuit een verloren positie en het word tijd dat ze dat accepteren

als die laatsten Jeruzalem als onderhandelbaar op tafel leggen dan worden Israelische onderhandelaars ineens een stuk redelijker gok ik

[..]

beide partijen gaan even hard door met hun onzinnige beleid dat nergens heen gaat

die nederzettingen moeten weg, dienen geen enkel militair doel en afaik staan ze nog leeg ook want je moet wel een loony zijn als je daar wilt wonen maar de palestijnen moeten ook gewoon stoppen met raketten schieten en dat soort onzin want dat gaat ook helemaal nergens over ... je kunt het storend vuur noemen maar effectief is het niet echt
Overigens hebben de nederzettingen wel degelijk te rechtvaardigen doel, zijn ze dat ook enigszins voorbij geschoten, maar ze hebben wel degelijk een te rechtvaardigen doel.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:16:08 #282
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119102644
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:14 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar hun leiders profiteren van hun leed, krijgen geld van de internationale gemeenschap en wapens van bondgenoten, uiteindelijk zijn het niet de echt slachtoffers die mogen onderhandelen.
wrede wereld he?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:16:35 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119102689
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:16 schreef DeParo het volgende:

[..]

Overigens hebben de nederzettingen wel degelijk te rechtvaardigen doel, zijn ze dat ook enigszins voorbij geschoten, maar ze hebben wel degelijk een te rechtvaardigen doel.
vertel
pi_119102696
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

zonder een beetje vertrouwen heeft het sowieso geen zin om te onderhandelen

bovendien hebben de Palestijnen gewoon weinig keuze
Maar precies dat laatste geeft Israel de kans om onbetrouwbaar te blijven tot op het bot.
Zeker zolang het westen ze geen strobreed in de weg legt.

Zonder de voortdurende stroom van steun uit en van de VSvA hadden de kaarten nu heel anders gelegen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:17:32 #285
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119102747
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar precies dat laatste geeft Israel de kans om onbetrouwbaar te blijven tot op het bot.
Zeker zolang het westen ze geen strobreed in de weg legt.

Zonder de voortdurende stroom van steun uit en van de VSvA hadden de kaarten nu heel anders gelegen.
lijkt me sterk maar het helpt wel idd :)
pi_119103048
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

wrede wereld he?
Daarom stel ik dat wij beter alvast kunnen beginnen met eerlijk verdelen.
Kijken wie volgt, als je nee zegt, werk je er ook zelf aan mee.

quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:16 schreef sp3c het volgende:

[..]

vertel
Op het moment dat dat werd ingevoerd was het enige doel van de Palestijnen het verwijderen van de Joodse staat Israel. Er viel niet te onderhandelingen, er waren geen andere voorwaarden, de enige eis van de Palestijnen was dat Israel weg zou moeten. De nederzettingen hebben nieuwe onderhandelingsvoorwaarden gemaakt waardoor de Palestijnen wel worden gedwongen normaal te onderhandelen over vrede. Het is enigszins het doel voorbij geschoten maar het heeft wel ervoor gezorgd dat veel Palestijnen al blij zijn als ze de gebieden van na 1967 kunnen behouden dus.
pi_119103078
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

lijkt me sterk maar het helpt wel idd :)
Een normaal land van die omvang kan zich niet zo'n groot leger veroorloven zonder failliet te gaan.
Dus het land had zich een stuk beschaafder moeten gedragen dan het gedaan heeft.

Maar goed, de zaken zijn gegaan zoals ze gegaan zijn. Helaas.

Ik hoop dat Obama zijn afkeer van de liegende en draaiende Netanyahu eens in daden omzet, deze keer.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_119103180
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Een normaal land van die omvang kan zich niet zo'n groot leger veroorloven zonder failliet te gaan.
Dus het land had zich een stuk beschaafder moeten gedragen dan het gedaan heeft.

Maar goed, de zaken zijn gegaan zoals ze gegaan zijn. Helaas.

Ik hoop dat Obama zijn afkeer van de liegende en draaiende Netanyahu eens in daden omzet, deze keer.
Obama heeft geleerd dat het niet Netanyahu is die liegt en draait, hoe dan ook, vertel nog eens een verhaaltje over het Oude Testament want dat is schijnbaar jouw drijfveer om hier te reageren.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:24:14 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119103181
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:22 schreef DeParo het volgende:

[..]

Op het moment dat dat werd ingevoerd was het enige doel van de Palestijnen het verwijderen van de Joodse staat Israel. Er viel niet te onderhandelingen, er waren geen andere voorwaarden, de enige eis van de Palestijnen was dat Israel weg zou moeten. De nederzettingen hebben nieuwe onderhandelingsvoorwaarden gemaakt waardoor de Palestijnen wel worden gedwongen normaal te onderhandelen over vrede. Het is enigszins het doel voorbij geschoten maar het heeft wel ervoor gezorgd dat veel Palestijnen al blij zijn als ze de gebieden van na 1967 kunnen behouden dus.
ja dat is dus die schending van het oorlogsrecht waar ik het eerder over had
pi_119103196
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:24 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja dat is dus die schending van het oorlogsrecht waar ik het eerder over had
Welke schending?
En dit is toch geen reactie op wat ik zeg?
pi_119103332
Wat zijn jullie eigenlijk opgeschoten met deze discussie die eeuwig door zal gaan?
pi_119103383
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 21:26 schreef Ga.aguyim het volgende:
Wat zijn jullie eigenlijk opgeschoten met deze discussie?
Ongeveer evenveel als de strijdende partijen?
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:28:23 #293
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119103428
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:24 schreef DeParo het volgende:

[..]

Welke schending?
het permanent veranderen van de situatie op de grond in door jou bezet gebied is een schending van het oorlogsrecht

dat te rechtvaardigen doel is niet te rechtvaardigen volgens internationale wetgeving waar ook Israel mee akkoord is gegaan

quote:
En dit is toch geen reactie op wat ik zeg?
wel :?

jij reageerde op mij
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:29:52 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119103519
quote:
Wat zijn jullie eigenlijk opgeschoten met deze discussie die eeuwig door zal gaan?
wat ben jij opgeschoten met je 11669 posts op fok! tot nu toe?
pi_119103534
quote:
Kees22 heeft weer eens laten blijken wat z'n echte drijfveer is, hij is namelijk van mening dat de duivel het Oude Testament geschreven heeft, dat het getuigt van moordzucht haat en wreedheid en hij stelt dat de schrijvers, de Joden dus, gek zijn en alleen maar uit op conflict en doodslag. Dat is Kees22 manier om dit conflict te beschrijven en te zien dus ik denk dat we heel wat zijn opgeschoten wat betreft beeldvorming over deze man, Kees22, ondanks zijn leugens.
pi_119103631
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

het permanent veranderen van de situatie op de grond in door jou bezet gebied is een schending van het oorlogsrecht

dat te rechtvaardigen doel is niet te rechtvaardigen volgens internationale wetgeving waar ook Israel mee akkoord is gegaan

[..]

jij reageerde op mij
Vet van mij.
Is dat zo? Er zijn diverse verdragen waar Israel niet aan meedoet, zoals het non-proliferatieverdrag en een of twee oorlogsrechtverdragen.
Hoe het zit met het door jou bedoelde verdrag weet ik niet direct.

Maar het tekent natuurlijk wel het verschil tussen een beschaafde en een onbeschofte staat.
pi_119103665
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het heeft dan ook geen permanente status dus wat betreft zie ik de schending niet maar het is een manier om een onderhandelingsvoorwaarde te creëren en in geval van vrede kan je dit middel dus best rechtvaardigen.

[..]

quote:

jij reageerde op mij
Ik zei dat het dus wel een doel had :P :P.
pi_119103753
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:27 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ongeveer evenveel als de strijdende partijen?
Praten helpt niet?
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:29 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat ben jij opgeschoten met je 11669 posts op fok! tot nu toe?
Niks en toch blijf ik het doen.
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:30 schreef DeParo het volgende:

[..]

Kees22 heeft weer eens laten blijken wat z'n echte drijfveer is, hij is namelijk van mening dat de duivel het Oude Testament geschreven heeft, dat het getuigt van moordzucht haat en wreedheid en hij stelt dat de schrijvers, de Joden dus, gek zijn en alleen maar uit op conflict en doodslag. Dat is Kees22 manier om dit conflict te beschrijven en te zien dus ik denk dat we heel wat zijn opgeschoten wat betreft beeldvorming over deze man, Kees22, ondanks zijn leugens.
ow..
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:36:02 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119103950
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:31 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
Is dat zo? Er zijn diverse verdragen waar Israel niet aan meedoet, zoals het non-proliferatieverdrag en een of twee oorlogsrechtverdragen.
Hoe het zit met het door jou bedoelde verdrag weet ik niet direct.

Maar het tekent natuurlijk wel het verschil tussen een beschaafde en een onbeschofte staat.
ja, 4de Geneefse conventie oa
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:37:32 #300
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119104064
quote:
10s.gif Op zondag 11 november 2012 21:33 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Niks en toch blijf ik het doen.

precies, we zitten op een discussieforum en we vinden het onderwerp om welke reden dan ook interessant en dus voeren we deze discussie tot het einde der tijden of tot het ons niet meer kan boeien

je stelde een domme vraag ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')