abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119099851
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:37 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Oh, dat valt nog mee. Van 2000 t/m 2010 1.086 dode joden en 5.999 pineute Palestijnen. 1 op 6.

Inderdaad: wie vermoordt wie?
Wie zijn de Palestijnen?
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 20:39:08 #262
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119099917
de Palestijnen moeten stoppen met vechten want ze verliezen er alleen maar mensen, materiaal en land mee ... Israel moet alle nederzettingen ontmantelen, Jeruzalem compleet annexeren en de Palestijnse staat erkennen

problem solved
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_119099943
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 18:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat begrijp ik ook nooit.
Ik hoor net op het nieuws dat Palestina begon met een regen van raketten. Moet Israël dat dan allemaal maar pikken en niks terugdoen?
Kan iemand hier me dat uitleggen?
Nee, de vraag wie er nou eigenlijk begon kan inmiddels niemand je nog uitleggen.
Het is gewoon een vete geworden, zoals gebruikelijk schijnt te zijn onder neven in die contreien.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 20:39:50 #264
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119099966
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:38 schreef DeParo het volgende:

[..]

Wie zijn de Palestijnen?
die figuren die in de Palestijnse gebieden wonen
pi_119100029
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:39 schreef sp3c het volgende:
de Palestijnen moeten stoppen met vechten want ze verliezen er alleen maar mensen, materiaal en land mee ... Israel moet alle nederzettingen ontmantelen, Jeruzalem compleet annexeren en de Palestijnse staat erkennen

problem solved
Waarom Jeruzalem compleet annexeren?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 20:44:07 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119100264
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:40 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waarom Jeruzalem compleet annexeren?
of compleet verlaten, maar dat zal er wel niet ingaan

zolang er maar duidelijk vastgelegd word wie er de baas is in evt vredesakkoorden met die Palestijnse staat ... het is nu ook al feitelijk van Israel, maak dat maar officieel en ruil het tegen die nederzettingen

geven en nemen enzo
pi_119100867
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

of compleet verlaten, maar dat zal er wel niet ingaan

zolang er maar duidelijk vastgelegd word wie er de baas is in evt vredesakkoorden met die Palestijnse staat ... het is nu ook al feitelijk van Israel, maak dat maar officieel en ruil het tegen die nederzettingen

geven en nemen enzo
Het is toch eenvoudig in de stad te verdelen? Verdeel en vrede heerst.
En voor de heilige plaatsen kun je een regeling bedenken.

En overigens ben ik het wel met je eens, maar is het met name Israel dat stug doorgaat (laat gaan) met bezetten en bouwen. Daarmee het verbod daarop van de VN extra beargumenterend.
pi_119100920
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:39 schreef sp3c het volgende:

[..]

die figuren die in de Palestijnse gebieden wonen
Volgens mij krijgen ze elke eeuw weer een andere naam afhankelijk van waar ze wonen.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:01:40 #269
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119101618
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het is toch eenvoudig in de stad te verdelen? Verdeel en vrede heerst.
En voor de heilige plaatsen kun je een regeling bedenken.
wat met een muur erdoorheen ... volgens mij staan daar al genoeg muren _O-

Israel heeft ook een win nodig, zeker omdat ze vanuit een min of meer onkwetsbare positie onderhandelen

ze hoeven simpelweg niet te onderhandelen, die paar doden per jaar kunnen ze wel hebben grof gezegd
de Palestijnen on the other hand zitten klem, onderhandelen vanuit een verloren positie en het word tijd dat ze dat accepteren

als die laatsten Jeruzalem als onderhandelbaar op tafel leggen dan worden Israelische onderhandelaars ineens een stuk redelijker gok ik

quote:
En overigens ben ik het wel met je eens, maar is het met name Israel dat stug doorgaat (laat gaan) met bezetten en bouwen. Daarmee het verbod daarop van de VN extra beargumenterend.
beide partijen gaan even hard door met hun onzinnige beleid dat nergens heen gaat

die nederzettingen moeten weg, dienen geen enkel militair doel en afaik staan ze nog leeg ook want je moet wel een loony zijn als je daar wilt wonen maar de palestijnen moeten ook gewoon stoppen met raketten schieten en dat soort onzin want dat gaat ook helemaal nergens over ... je kunt het storend vuur noemen maar effectief is het niet echt
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:01:56 #270
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119101635
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 20:53 schreef DeParo het volgende:

[..]

Volgens mij krijgen ze elke eeuw weer een andere naam afhankelijk van waar ze wonen.
lekker belangrijk
pi_119101675
Israël wilt geen Palestina staat? 8)7
pi_119101702
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

lekker belangrijk
Zeer relevant als je wilt gaan praten over eerlijke verdelingen.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:03:51 #273
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119101772
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zeer relevant als je wilt gaan praten over eerlijke verdelingen.
niemand wil praten over eerlijk delen
pi_119101878
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

niemand wil praten over eerlijk delen
Dan beginnen wij toch.
Kijken we wie volgt.
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:08:44 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119102101
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan beginnen wij toch.
Kijken we wie volgt.
ik geloof helemaal niet in eerlijk delen

Israel heeft oorlog met die figuren in die gebieden, al een jaar of 50
beide partijen willen daar ongetwijfeld ook een keer vanaf en daarvoor moeten ze met elkaar aan tafel

voor mijn part noem je ze groepX, de smurfen of volk zonder naam zolang er aan het einde van de dag maar wat handtekeningen gezet worden
pi_119102229
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik geloof helemaal niet in eerlijk delen

Israel heeft oorlog met die figuren in die gebieden, al een jaar of 50
beide partijen willen daar ongetwijfeld ook een keer vanaf en daarvoor moeten ze met elkaar aan tafel

voor mijn part noem je ze groepX, de smurfen of volk zonder naam zolang er aan het einde van de dag maar wat handtekeningen gezet worden
Ik denk dat Israel liever geen oorlog heeft maar als er na al die tijd vrede komt dat zij er nu wel als overwinnaar uitkomen en dat gelijk geef ik ze.
De Palestijnen hebben weinig aan vrede, ze zijn ingegaan met het idee alles te pakken, ze zijn sowieso de verliezers dus waarom zouden ze dan opgeven kan je je afvragen.
pi_119102360
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat met een muur erdoorheen ... volgens mij staan daar al genoeg muren _O-

Israel heeft ook een win nodig, zeker omdat ze vanuit een min of meer onkwetsbare positie onderhandelen

ze hoeven simpelweg niet te onderhandelen, die paar doden per jaar kunnen ze wel hebben grof gezegd
de Palestijnen on the other hand zitten klem, onderhandelen vanuit een verloren positie en het word tijd dat ze dat accepteren

als die laatsten Jeruzalem als onderhandelbaar op tafel leggen dan worden Israelische onderhandelaars ineens een stuk redelijker gok ik
Daar zou ik zelf niet meer op gokken, daar hebben de Palestijnen zich al vaker mee vergist. Israel stelt dan gewoon weer nieuwe, onhaalbare en in elk geval onredelijke eisen. Of ze negeren de toezegging of ze zeggen haar niet te geloven.
quote:
[..]

beide partijen gaan even hard door met hun onzinnige beleid dat nergens heen gaat

die nederzettingen moeten weg, dienen geen enkel militair doel en afaik staan ze nog leeg ook want je moet wel een loony zijn als je daar wilt wonen maar de palestijnen moeten ook gewoon stoppen met raketten schieten en dat soort onzin want dat gaat ook helemaal nergens over ... je kunt het storend vuur noemen maar effectief is het niet echt
Nou, daar kunnen vriend en vijand het wel over eens zijn.

Of hoor ik daar al weer iemand over recht om te wonen van 2000 jaar geleden?
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:13:04 #278
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119102446
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:10 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik denk dat Israel liever geen oorlog heeft maar als er na al die tijd vrede komt dat zij er nu wel als overwinnaar uitkomen en dat gelijk geef ik ze.
De Palestijnen hebben weinig aan vrede, ze zijn ingegaan met het idee alles te pakken, ze zijn sowieso de verliezers dus waarom zouden ze dan opgeven kan je je afvragen.
omdat er iedere keer als ze goed hard gaan proberen te vechten binnen het half uur tanks door de straat rollen die alles kapot schieten

ze hebben al verloren en ze verliezen ieder jaar meer
  Moderator zondag 11 november 2012 @ 21:14:26 #279
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_119102549
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:12 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Daar zou ik zelf niet meer op gokken, daar hebben de Palestijnen zich al vaker mee vergist. Israel stelt dan gewoon weer nieuwe, onhaalbare en in elk geval onredelijke eisen. Of ze negeren de toezegging of ze zeggen haar niet te geloven.
zonder een beetje vertrouwen heeft het sowieso geen zin om te onderhandelen

bovendien hebben de Palestijnen gewoon weinig keuze
pi_119102560
quote:
0s.gif Op zondag 11 november 2012 21:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

omdat er iedere keer als ze goed hard gaan proberen te vechten binnen het half uur tanks door de straat rollen die alles kapot schieten

ze hebben al verloren en ze verliezen ieder jaar meer
Maar hun leiders profiteren van hun leed, krijgen geld van de internationale gemeenschap en wapens van bondgenoten, uiteindelijk zijn het niet de echt slachtoffers die mogen onderhandelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')