de zwaarste schouders dragen inderdaad de zwaarste lasten. dat betekend echter niet dat het zo kan zijn dat de hoge inkomens PERCENTUEEL 5x zo veel betalen als de lage inkomens. een recht evenredige verdeling lijkt me meer op zijn plaats.quote:Op donderdag 1 november 2012 10:46 schreef Oja-Joh het volgende:
[..]
Mensen die ¤6000,- + p.m verdienen mogen inderdaad een stuk meer betalen, maar ¤20,- p.m voor mensen in de blijstand is natuurlijk weer het andere uiterste.
Onzin,mensen in de bijstand krijgen 70 euro zorgtoeslag dus zouden ze er 10 euro op ''vooruit'' gaanquote:Op donderdag 1 november 2012 12:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En als je op de bank zit te niksen dag-in dag-uit en geen moeite doet om werk te vinden ga je er 80 euro op vooruit per maand, eerlijk inderdaad. En dat (mede) door een partij die uitkeringstrekkers wou aanpakken, dit klinkt mij meer in de oren als een beloning dan een aanpak.
Wat een onzin, er zijn zat studies waar je kan fluiten naar 2500bruto/maand als starter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:28 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Precies en dat ga je na je studie echt wel verdienen.
Jup, minimaal 28 ofzo dacht ikquote:Op donderdag 1 november 2012 18:09 schreef Skillstorm het volgende:
Wacht.... ik wist niet dat de premie's ook omlaag gingen?
Dus straks nog maar 40-30 per maand betalen ipv 110?
Zolang er geen basisuitkering zonder sollicitatieverplichting voor iedereen is gaat dat voor 99% van de mensen niet op. Dat er verschil zit in enthousiasme over de (gekozen) werkzaamheden is een ander verhaal.quote:Op donderdag 1 november 2012 11:27 schreef corehype het volgende:
Werken doe je omdat je dat wilt, niet voor het geld.
Mensen die het meest verdienen, werken dan ook niet evenredig veel. dus niet zeiken.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:00 schreef Shispeed het volgende:
[..]
de zwaarste schouders dragen inderdaad de zwaarste lasten. dat betekend echter niet dat het zo kan zijn dat de hoge inkomens PERCENTUEEL 5x zo veel betalen als de lage inkomens. een recht evenredige verdeling lijkt me meer op zijn plaats.
Klopt ze werken vaak meer dan de gemiddelde uitkeringstrekkerquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:04 schreef corehype het volgende:
[..]
Mensen die het meest verdienen, werken dan ook niet evenredig veel. dus niet zeiken.
Vieze vuile schooier, ga werken voor je geld.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:46 schreef BabeWatcher het volgende:
Ik betaal nu 120 per maand, straks nog maar 20
Leve Rutte en Samsom
En hebben ook geld voor alcohol, coke en bitchez.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:35 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Klopt ze werken vaak meer dan de gemiddelde uitkeringstrekker
Wel als die prima belachelijk hoog word terwijl je er exact dezelfde zorg voor terug krijgt als iemand die maar 2 tientjes betaald.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:52 schreef corehype het volgende:
[..]
En hebben ook geld voor alcohol, coke en bitchez.
Dan is zorgpremie geen probleem...
hier ga ik niet eens meer op antwoordenquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:52 schreef corehype het volgende:
[..]
En hebben ook geld voor alcohol, coke en bitchez.
Dan is zorgpremie geen probleem...
Dit is zo misplaatstquote:Op vrijdag 2 november 2012 08:37 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Vieze vuile schooier, ga werken voor je geld.
Altijd als ik naar m'n huisdokter ga heb ik moeite om niet.steeds.naar.haar tieten oh zo seksy geile mooie inkijk te gluren.quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:18 schreef dustbrain het volgende:
Mensen zonder privé dokter^99 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:43 schreef IkBenSjoerd het volgende:
Naast dat dit plan inderdaad helemaal van de gekke is, omdat blijkbaar mensen die 2x modaal verdienen opeens 10% van hun inkomen aan fucking zorgverzekering moeten betalen, terwijl mensen laag aan de sociale ladder zelfs minder hoeven te betalen, hoezo solidariteit, gelijkheid en sociaal, heb ik gisteren op de televisie gezien, dat tweeverdieners met een inkomen van 30,000+40,000 euro=70,000 euro er een tientje of iets dergelijks op vooruit gaan, maar een éénverdiener met een inkomen van 70,000 euro er 180 euro op achteruit gaat. Hoe kan dit in godsnaam. Daarnaast betaalt de éénverdiener al een hogere inkomensbelasting, dus ben je uiteindelijk veel meer geld kwijt?
Er maar 35 euro per maand op achteruit gaan en dan klagen in deze barre tijden...quote:Op vrijdag 2 november 2012 17:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Inmiddels heeft Samsom wat meer duidelijkheid verschaft. Die 11,1% loonafhankelijke premie is iets COMPLEET ANDERS dan de 7,1% bijdrage ZVW die nu op je loonstrookje staat.
Dus je betaalt 11,1% EXTRA over dat deel van je loon dat boven het minimumloon ligt, maar omdat de 2e belastingschijf met 4% daalt (en die begint ook bij het minimumloon, nml EUR 18.800 per jaar) kost het je per saldo 7,1% extra.
In mijn geval betaal ik met een jaarinkomen van EUR 24.000 een totale premie van EUR 53 per maand. Dat lijkt een hele verbetering tov de huidige nominale premie.
Maar in ALLE berekeningen die ik tot nu toe heb gezien wordt gemakshalve vergeten dat de zorgtoeslag wegvalt. Nu betaal ik netto (na aftrek van zorgtoeslag) EUR 18 per maand, en dat stijgt naar 53! Dat is een stijging van 194%!
Dus wat er nu nivellerend is aan deze maatregel begrijp ik niet. Als je dezelfde berekening die ik hier voor mezelf heb uitgevoerd loslaat op andere inkomens (en hou daarbij rekening met de af te schaffen zorgtoeslag) dan zie je dat ook de lagere inkomens er niet beter van worden. Want die betalen straks EUR 22,50 per maand, maar dat is ongeveer hetzelfde als wat ze nu betalen na compensatie door de zorgtoeslag.
Eigenlijk zijn de enigen die er wel beter van worden de hoge inkomens. En dan heb ik het niet over 2x modaal, maar over mensen die tonnen verdienen.
Dus zo bezien heeft de VVD het goed gedaan. Hoewel ze het ontkennen blijven ze toch de partij voor de rijken. Degenen uit de achterban die nu teleurgesteld zijn zijn vooral de VVD-stemmers die DACHTEN tot de rijken te behoren, of zij die dachten door op de VVD stemmen rijk te worden.
Ken anders een hele hoop mensen die juist hun uitkering opsnuivenquote:Op donderdag 1 november 2012 11:27 schreef corehype het volgende:
[..]
Dan werk je toch lekker niet, wat een rechts geleuter weer. Kan de uitkeringstrekker 3x per jaar op vakantie, koophuis nemen, snuiven tot hij er bij neervalt?
Werken doe je omdat je dat wilt, niet voor het geld. Nogal wat issues over je dead-end job ofzo?
Mijn klacht betreft dat deze maatregel zogenaamd de lagere inkomens zou moeten bevoordelen, maar dat is niet zo. Alleen de uitersten van het spectrum hebben er baat bij, dus mensen in de bijstand en mensen die een ton of meer verdienen per jaar.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:20 schreef IkBenSjoerd het volgende:
[..]
Er maar 35 euro per maand op achteruit gaan en dan klagen in deze barre tijden...
Leuk cirkeltje zit je in dan.quote:Op vrijdag 2 november 2012 18:26 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ken anders een hele hoop mensen die juist hun uitkering opsnuiven
LOLquote:Op donderdag 1 november 2012 11:27 schreef corehype het volgende:
Werken doe je omdat je dat wilt, niet voor het geld.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |