abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118635245
Ik betaal nu 120 per maand, straks nog maar 20 O+
Leve Rutte en Samsom _O_
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_118635402
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Werken is in dit land dan ook nooit lonend geweest, hoe meer je gaat verdienen hoe meer je betaald
Dan verdien je dus niet genoeg :P
pi_118635500
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus rijke mensen zijn dan in theorie ongezonder?
Nee rijke mensen gaan gewoon minder naar de dokter. o.a. Omdat ze daar gewoon minder tijd voor hebben in tegenstelling tot de uitkeringstrekkers die om elk pijntje bij de huisarts zitten
-XOXO-
pi_118635596
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:41 schreef pinine het volgende:

[..]

Tsja een bijstanduitkering voor een alleenstaande is 50% van het minimumloon, zie daar maar eens van rond te komen, zorg- en huurtoeslag is dan een welkome aanvulling.
Dan moeten die mensen van hun gat af komen en werken :(
-XOXO-
pi_118635809
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:52 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Dan moeten die mensen van hun gat af komen en werken :(
Precies, dit is bijna een soort stimulans. Of je nou werkt of niet, geld voor je hobby's enzo heb je toch niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_118638532
Mijn zwager, zeg maar meneer 1, die ongeveer 1900,- netto per maand verdiend, woont in een zelfde soort huurhuis als meneer 2. Maar krijgt geen enkele subsidie, of toeslag.
De slimmere meneer 2, die een uitkering heeft, die krijgt wel overal korting, subsidie kwijtschelding en toeslag op.
meneer 1 moet elke dag om 05:15 uit bed en totaal 2 uur reizen naar en van zijn werk voor 90 euro reiskostenvergoeding p/maand, en heeft hierdoor per jaar dikke extra kosten aan zijn auto door slijtage en extra brandstof.

meneer 2 is elke dag vrij, kan elke dag uitslapen, heeft geen stress, geen torenhoge kosten aan zijn auto (rijdt er zelfs nog een motor bij) krijgt bijna alle zorg vergoed, krijgt subsidie op de gekste dingen die je maar kan bedenken en houdt elke maand netto evenveel geld over van zijn uitkering als meneer 1.

1 verschil, werken is gezonder, dus minder zorgkosten. Toch?
pi_118639873
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 20:39 schreef Bathurst.vxr8 het volgende:
Mijn zwager, zeg maar meneer 1, die ongeveer 1900,- netto per maand verdiend, woont in een zelfde soort huurhuis als meneer 2. Maar krijgt geen enkele subsidie, of toeslag.
De slimmere meneer 2, die een uitkering heeft, die krijgt wel overal korting, subsidie kwijtschelding en toeslag op.
meneer 1 moet elke dag om 05:15 uit bed en totaal 2 uur reizen naar en van zijn werk voor 90 euro reiskostenvergoeding p/maand, en heeft hierdoor per jaar dikke extra kosten aan zijn auto door slijtage en extra brandstof.

meneer 2 is elke dag vrij, kan elke dag uitslapen, heeft geen stress, geen torenhoge kosten aan zijn auto (rijdt er zelfs nog een motor bij) krijgt bijna alle zorg vergoed, krijgt subsidie op de gekste dingen die je maar kan bedenken en houdt elke maand netto evenveel geld over van zijn uitkering als meneer 1.

Zoals je meneer 1 en 2 omschrijft heeft meneer 2 een heel wat relaxter leven en zou dus gezonder moeten zijn maar ja met de versoepeling van het ontslagrecht heeft meneer 1 eerder kans op ontslag en krijgt dan ook een relaxt leventje met minder stress waardoor hij dus minder zorgkosten maakt, tis maar net hoe je het bekijkt ;) (meneer 1 houdt uiteindelijk echt een stuk meer over hoor)
pi_118640734
Ik zie ook niet echt het nut van deze hele exercitie in. Het zou nivellerend moeten werken, maar het komt er vooral op neer dat de "hoge" inkomens veel mer kwijt zijn (waarbij een hoog inkomen kennelijk al alles boven het minimumloon is), terwijl de lage inkomens er niet noemenswaardig op vooruit gaan.

Bij het Journaal lieten ze een aantal rekenvoorbeelden zien. Iemand in de bijstand betaalt nu zeg EUR 100 per maand, dat wordt dan straks EUR 20. Maar omdat de zorgtoeslag wegvalt (in dit geval zou dat EUR 69 per maand zijn), is het uiteindelijke voordeel "slechts" EUR 11 per maand.

Op de site van Elsevier staat dat je straks maandelijks aan premie betaalt EUR 21,25 per maand PLUS 11,1% van je inkomen boven de EUR 19.400 (minimumloon).

In dat geval zou ik met een belastbaar loon van EUR 24.000 per jaar (toch absoluut geen hoog inkomen) EUR 64 per maand kwijt zijn.

Nu betaal ik EUR 71 per maand (verzekerd bij Anderzorg met maximaal eigen risico) en ontvang ik EUR 53 zorgtoeslag. Per saldo betaal ik dus EUR 18 per maand.

In het nieuwe stelsel zou ik dus meer dan 3x zoveel kwijt zijn. Een verhoging van dik 250%! Dat heeft toch geen reet meer met nivelleren te maken? :(

Of begrijp ik het nu verkeerd?

Overigens is het nu ook zo dat je een nominaal en een inkomensafhankelijk deel hebt, waarbij de laatste 1 op 1 gecompenseerd wordt door je werkgever. Maar of dat in het nieuwe stelsel ook zo blijft is niet duidelijk. Vooral omdat ze de plannen voor de nieuwe zorgverzekering zo presenteren alsof het nieuw is dat de premie inkomensafhankelijk wordt, terwijl hij dat nu in feite ook al is.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_118640859
quote:

meneer 1: Veel contact met de buitenwereld, Kans om hogerop te komen en meer te verdienen, Degelijke middenklasser auto, meer aanzien van andere mensen, kans op een mooie werkende vriendin, bespaart op stroom/gas kosten doordat hij veel werkt, vakantiegeld, pensioenopbouw,

meneer 2, elke maand bij de cwi, solliciteren, wordt lui, kansen op een vriendin neemt af, kansen op een baan neemt af bij elke maand uitkering trekken, hoge g/w/l rekening, weinig op vakantie,

zo zie ik het tenminste
pi_118641287
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 21:17 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Elsevier
het is nog veeeeeeeeeeeeel te vroeg om conclusies te trekken

1> eigen risico is nog onbekend
1> aanvullende dekkingen of dekkingen die onder de zorg vallen is ook nog onbekend.
pi_118646561
Ik zou nu toch wel willen weten wat de echte berekening is.
Die van elsevier klinkt beter dan ze in diverse nieuwsberichten aangeven. Daar melden ze een premie van 120 bij een modaal inkomen, wat mij waanzin lijkt.
die 11,1% + bedrag klinkt realistischer, alleen waar blijft je goedkope zorgpolis dan? Ergens zou de premie omlaag moeten gaan als je een goedkope polis en of maatschappij kiest.

Na raadpleging van regeerakkoord:
Volgens mij klopt er geen fuck van al die nieuwsberichten. Wat staat er in het akkoord:
De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk gemaakt. De nominale premie komt
gemiddeld uit op ¤400 in 2017. De inkomensafhankelijke premie wordt geheven vanaf
het wettelijk minimumloon (incl. vakantiegeld) tot een grens van 2x modaal en het tarief
wordt geharmoniseerd. De inkomensgrens van de inkomensafhankelijke bijdrage (IAB)
wordt eveneens verhoogd naar 2x modaal. De IAP en de IAB worden beide uitgevoerd
door de belastingdienst.
De zorgtoeslag wordt met de invoering van de inkomensafhankelijke premie afgeschaft.
Het budget van de zorgtoeslag in 2014 wordt teruggesluisd via een verlaging van de
belastingtarieven tweede en derde schijf met 4,05%.

Oftewel de max ligt op 2x modaal = ongeveer 66.000 euro. Iets lager dan de 70.000 dus.
Daarnaast is 400 euro ongeveer 33 euro per maand ipv 20.
Een verlaging van de tarieven met 4,05% betekent bij huidige boxen 1520 euro minder belasting indien je meer 56.000 euro per jaar verdient. De 126 euro uit het nieuwsbericht zou dus per maand zijn.

Is dit dan op individueel niveau? man/vrouw die niet werkt a 20 euro, en de ander die 70.000 verdient betaalt 480 euro. Of het gemiddelde.. Blijven nog veel vragen open staan.

[ Bericht 32% gewijzigd door Piger op 30-10-2012 22:54:05 ]
Eerst denken, dan typen
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 23:17:42 #37
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_118649102
Echt een kanker regeling voor die uitkeringspaupers die sowieso nooit belasting hoeven te betalen.

Verdien je net iets meer dan kan je 400 euro extra gaan lappen.

Terwijl die uitkerings teringhonden met hun ongezonde gedrag lekker vaak van de zorg slobberen. En een kerngezond persoon als ik mag flink gaan lappen omdat ik ook nog eens werk.
pi_118650136
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:31 schreef koekii het volgende:
Wel jammer. 70 euro is toch wat.
Toch wat? :P Dat is meer dan de helft van je premie. :(
pi_118655138
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:15 schreef GZ1000 het volgende:
Mensen die zorg nodig hebben :')!
Mensen die in het ziekenhuis liggen. :')
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_118655922
quote:
99s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 11:24 schreef Gary_Oak het volgende:
Wacht de nieuwe premies nou maar af. :') Lijkt me sterk dat die met maximaal een euro of 70-80 dalen. :{
Lijkt me vrijwel zeker dat ze met max 70-80 euro dalen.
Oh, and that's a bad miss!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 09:10:03 #41
340390 sinepedraap
lieve baggeraar
pi_118655982
Dus 70 euro per maand minder kutzooi
Mijn nieuwe ondertitel
pi_118656181
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 22:35 schreef Piger het volgende: Wat staat er in het akkoord:
[i]De zorgpremie wordt inkomensafhankelijk gemaakt. De nominale premie komt
gemiddeld uit op ¤400 in 2017.
De berichten blinken niet uit in duidelijkheid. Overigens is die EUR 400 de nominale premie in 2017, de eerdergenoemde EUR 255 per jaar is de nominale premie voor 2014.

Dat zou wel betekenen dat zelfs die bijstandstrekker er straks financieel op achteruit kan gaan. Zeker omdat hij niks aan het beloofde belastingvoordeel heeft. Die heeft immers enkel betrekking op de 2e en 3e schijf, en wie minder dan EUR 19.000 per jaar verdient komt niet eens in die 2e schijf.

Maar ik heb het idee dat de berekeningen die de diverse media ons tonen nogal voorbarig zijn, omdat er een paar dingen niet duidelijk zijn omtrent het inkomensafhankelijke deel. Namelijk:

1) Is dit nu hetzelfde als de post "bijdrage ZVW" op je loonstrookje, die momenteel 7,1% bedraagt?
2) Indien nee: Komt het ene dan in de plaats van het ander, of betaal je het straks allebei?
3) In beide gevallen: Als het op je loon word ingehouden, wordt je er dan net als met de bijdrage ZVW door de werkgever (of uitkeringsinstantie) voor gecompenseerd?

Zonder een duidelijk antwoord op bovenstaande heb je eigenlijk niets aan al die rekenvoorbeelden waar diverse sites en actualiteitenrubrieken nu mee strooien.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:36:39 #43
354558 BDIL
Soul Plane.. We Sky High son..
pi_118660260
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:42 schreef Shispeed het volgende:
wat de neuk, als je meer als 70.000 euro verdient ga je 5000 euro premie per jaar betalen. als je 16000 (bijstand) verdiend ga je 240 euro per jaar betalen. dat is niet eens meer nivelleren maar gewoon hogere inkomens anaal vernederen :')
De inkomens heffingen zijn verlaagd voor de rijke dus niet piepen, je draagt minder belasting over je inkomen en je betaalt meer premie voor zorg omdat je meer kan betalen.
Hala Madrid !
Champions League : 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002,2014 10x
Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Toefjes het volgende:
Ja, als je me nog 1 keer pedo noemt, dan nemen we afscheid van je :)
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:32:22 #44
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_118679110
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:36 schreef BDIL het volgende:

[..]

De inkomens heffingen zijn verlaagd voor de rijke dus niet piepen, je draagt minder belasting over je inkomen en je betaalt meer premie voor zorg omdat je meer kan betalen.
Het mindere aan belasting is geen compensatie voor het meerdere aan premie. Ik zie de dokter vrijwel nooit, de tandarts 1 a 2 keer per jaar en voor de rest heb ik 0 zorg nodig. Waarom moet ik dan de hoofdprijs betalen omdat ik toevallig wat meer verdien.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  donderdag 1 november 2012 @ 10:33:16 #45
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_118697910
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:36 schreef BDIL het volgende:

[..]

check [url=dit]https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0Ak0Ry8TO1a3udEgweHJfbkVaMTNkVUREUmZBQWE1a1E#gid=0[/url]

even 4000 euro extra aan zorgpremie, dat krijg je echt niet terug aan belastingverlagingen. zou je eens bij lage inkomens moeten proberen om even 10% van hun loon aan zorgpremie te eisen. Bovendien maken de meeste hoge inkomens veel minder gebruik van zorg. ik ga 1 keer per jaar naar de tandarts en dat was het.
pi_118698017
Het solidariteitsprincipe in de zorg wordt veel heel ver uitgerekt met dit plan. Mag hopen dat deze het dan ook niet haalt. Best wel raar dat juist de groep die het meest gebruik maakt van de zorg ook nog eens "wordt" met een aanzienlijke lagere premie ....
pi_118698314
quote:
13s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:42 schreef Shispeed het volgende:
wat de neuk, als je meer als 70.000 euro verdient ga je 5000 euro premie per jaar betalen. als je 16000 (bijstand) verdiend ga je 240 euro per jaar betalen. dat is niet eens meer nivelleren maar gewoon hogere inkomens anaal vernederen :')
Mensen die ¤6000,- + p.m verdienen mogen inderdaad een stuk meer betalen, maar ¤20,- p.m voor mensen in de blijstand is natuurlijk weer het andere uiterste.
'T is huilen met de pet op :stress:
  donderdag 1 november 2012 @ 11:14:28 #48
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_118699113
We gaan allemaal meer betalen, ga daar maar vanuit.
  donderdag 1 november 2012 @ 11:25:28 #49
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_118699411
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dus rijke mensen zijn dan in theorie ongezonder?
Als je geld hebt om te snuiven dan heb je ook geld voor zorgpremies
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 1 november 2012 @ 11:27:07 #50
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_118699461
quote:

Dan werk je toch lekker niet, wat een rechts geleuter weer. Kan de uitkeringstrekker 3x per jaar op vakantie, koophuis nemen, snuiven tot hij er bij neervalt?

Werken doe je omdat je dat wilt, niet voor het geld. Nogal wat issues over je dead-end job ofzo?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')