abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118658992
Nog een paar dingen: het is maar dat ik de ruimte niet heb anders kocht ik een broodbakmachine en een pizzaoven. Als je dat goed aanpakt kun je gezond eten maken dat ook geaccepteerd wordt door je kinderen.

En zoek die afleveringen van Jamie Oliver eens op dat hij op Engelse scholen het eten gaat verbeteren: dat is echt schokkend en een must-see IMHO. Het is overigens bewezen dat goed, gezond eten enorm van invloed is op de leerprestaties.
pi_118659032
Oh ja: en m.b.t beweging: laat je kind lopen als het dat kan: ik zie erg vaak dat kinderen alleen maar in een buggy heen en weer gesleept worden. Wij gebruiken dat ding zelden.
pi_118659064
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:51 schreef CarbonC het volgende:

[..]

thumbs up voor je post..helemaal mijn idee
en natuurlijk krijgt ze vitamine D
pi_118659090
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:54 schreef CarbonC het volgende:
Nog een paar dingen: het is maar dat ik de ruimte niet heb anders kocht ik een broodbakmachine en een pizzaoven. Als je dat goed aanpakt kun je gezond eten maken dat ook geaccepteerd wordt door je kinderen.

En zoek die afleveringen van Jamie Oliver eens op dat hij op Engelse scholen het eten gaat verbeteren: dat is echt schokkend en een must-see IMHO. Het is overigens bewezen dat goed, gezond eten enorm van invloed is op de leerprestaties.
Die heb ik gezien, en ik ben blij dat ik die keuzes op school nooit heb gehad, ik kwam volgens mij moddervet van school af.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 10:58:22 #215
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_118659091
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:54 schreef CarbonC het volgende:

Pizza oven als in: 'verse' pizza is gezond?
pi_118659151
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:58 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Kijk in het pizza topic in LIF. Als je er verse tomatensaus en veel groente opkwakt is het echt niet zo slecht en in ieder geval een stuk beter dan kant en klaar of afhaal.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:02:44 #217
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_118659228
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:58 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Een pizza kun je net zo gezond of ongezond maken als je wil.
pi_118659501
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 06:18 schreef Weissman het volgende:

[..]

Jongst is Bendoe (16) en de oudste Sneek (46), volgens mij.

De rest zit er allemaal tussen :D

Ik ben zelf 25.
Ik ben ook 16 :D
"If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:15:13 #219
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_118659558
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:25 schreef Awesome_ het volgende:

[..]

Dit.
Smaak is gewoon een kwestie van opvoeding. Niemand wordt geboren met een afkeer tegen een bepaald voedingsmiddel (met uitzondering van allergieėn). Als ik kijk naar mezelf en wat ik niet lust is dat allemaal te herleiden naar mijn opvoeding of een overmaat aan het middel, waardoor ik er tegen ben geraakt.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben gewoon ouderwets met hollandsche pot opgevoed en moest toch echt iedere keer m;n bord leegvreten, maar zaken als broccoli en bloemkool gaan er bij mij dus echt absoluut pertinent niet in. Ik vind het wel jammer, want ik weet dat het zeer gezond is, maar ik moet er dus gewoon van kokhalzen zo goor.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_118659605
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:15 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben gewoon ouderwets met hollandsche pot opgevoed en moest toch echt iedere keer m;n bord leegvreten, maar zaken als broccoli en bloemkool gaan er bij mij dus echt absoluut pertinent niet in. Ik vind het wel jammer, want ik weet dat het zeer gezond is, maar ik moet er dus gewoon van kokhalzen zo goor.
maar MOETEN leeg eten is ook slecht..vol=vol genoeg is genoeg..en ooit ben je mans genoeg om toe te geven dat het zo goor nog niet is ;)
pi_118659684
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 07:22 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Vertel je ze dan ook over je ECA's?

En voor w.b.t.het afwegen:
Meet je ook de temperatuur elke dag om je heen? En hoeveel trappen je op loopt? :')
Als je op de gram je eten gaat zitten doen, dan zijn dingen als omgeveingstemperatuur en of je wel of geen trui aan hebt gehad die dag nog van een veel groter belang.

Ik snap best dat als je onzinnig ripped wil zijn je erg goed moet op letten, maar je kan niet ontkennen dat als je zo gaat zitten "muggenziften" je zekerweten dagen teweinig eet.
Je bent niet in een opbouwende fase dat weet ik wel, maar dit alles is gewoon alles behalve anabool.

:Y ;)

Voor w.b.t. het eten op je werk. Ik maak m'n porties thuis, en neem alles gewoon mee elke dag. Hou m'n noten en shit in m'n laadje,
Ben een beetje klaar met " voor wie zijn al die banananen dan!?! " , "waarom neem je nou geen vlaai, past zeker niet in je bb-dieet?", "alweer rijst en kip?"

It's getting old man.
Wow wat een aanval. Wegen is imo juist van belang in de cut als je onder de 10% wilt komen. Meten is weten. Er is dus niks mis mee en je weet juist wel hoeveel je eet en geloof mij, dat is nooit te weinig. Snap ook niet waarom je zo raged om wegen.
If not now, then when.
pi_118659733
Pizza's zijn in Amerika groentes. Gewoon lekker elke dag naast de broccoli erbij.
If not now, then when.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:23:05 #223
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_118659792
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 06:18 schreef Weissman het volgende:

[..]

Jongst is Bendoe (16) en de oudste Sneek (46), volgens mij.

Yep, maar nog maar 9 dagen, inclusief vandaag. :P
pi_118659795
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:16 schreef MrNiles het volgende:

[..]

maar MOETEN leeg eten is ook slecht..vol=vol genoeg is genoeg..en ooit ben je mans genoeg om toe te geven dat het zo goor nog niet is ;)
Geloof me spruitjes blijven goor :p
pi_118659961
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wow wat een aanval. Wegen is imo juist van belang in de cut als je onder de 10% wilt komen. Meten is weten. Er is dus niks mis mee en je weet juist wel hoeveel je eet en geloof mij, dat is nooit te weinig. Snap ook niet waarom je zo raged om wegen.
Ik zou dat ook niet volhouden, eet gewoon waar ik zin in heb. Soms haal ik mijn kcal niet soms ga ik er ruim overheen maar aan het eind van de week is het aardig in balans en sta ik op gestage groei.
pi_118660039
Net gewogen en ik zit onder de 90kg. *O* Volgende maand haal ik zo'n digitale weegschaal en dan wil ik voor de lulz een grafiek bij gaan houden.

/dagboek
If not now, then when.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:33:52 #227
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_118660139
quote:
10s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

't was misschien niet zo aanvallend bedoelt achteraf.
't is alleen dat 't nou al de zoveelste post over hetzelfde was.
Maar goed, dat hoort er bij i guess...
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:34:33 #228
294141 tarantism
hups in die kont
pi_118660169
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 10:51 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Nee, in principe niet. Het probleem is alleen dat er nogal een kloof zit tussen wat werkelijk gezond is en de maatschappelijke perceptie ervan. Alcohol en tabak zijn volledig geaccepteerd, maar een wheyshake zijn ongezonde anabolen, om maar eens een voorbeeld te noemen.

ware woorden
pi_118660224
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:28 schreef Mithras82 het volgende:

[..]

Ik zou dat ook niet volhouden, eet gewoon waar ik zin in heb. Soms haal ik mijn kcal niet soms ga ik er ruim overheen maar aan het eind van de week is het aardig in balans en sta ik op gestage groei.
In de bulk kun je schatten en in je hoofd rekenen, in de cut is wegen aanbevolen. Mensen denken dat ze genoeg eten maar als je alles gaat opschrijven dan kom je tot de conclusie dat je dus te weinig eet. Zo ook mijn klasgenoot die traint. Kerel zegt "ik eet genoeg", hij noemde alles op en het was gewoon veel te weinig.

Ik voel mij zekerder met wegen. Ik zeg ook niet dat je moet wegen.
If not now, then when.
pi_118660279
quote:
11s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:33 schreef RaymondK het volgende:

[..]

't was misschien niet zo aanvallend bedoelt achteraf.
't is alleen dat 't nou al de zoveelste post over hetzelfde was.
Maar goed, dat hoort er bij i guess...
Welke whey heb jij?
If not now, then when.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:40:22 #231
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_118660398
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:00 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Kijk in het pizza topic in LIF. Als je er verse tomatensaus en veel groente opkwakt is het echt niet zo slecht en in ieder geval een stuk beter dan kant en klaar of afhaal.
Zelfgemaakte pizza's _O_ Alle ingredienten vers en geen belachelijk dikke bodem. _O_ Ik vind paprika lekker op een pizza. Spinazi kan ook eventueel icm zongedroogde tomaten en kip.
En nog even een pro-tip: pizza met garnalen en mosselen.

Maarja ik ben ook een fanboy betreft Italiaans eten. Ik kan gerust 5 keer pasta in een week eten. :9~ :9~ :9~ *;
Deathlift or Die.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:41:12 #232
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_118660425
quote:
99s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Net gewogen en ik zit onder de 90kg. *O* Volgende maand haal ik zo'n digitale weegschaal en dan wil ik voor de lulz een grafiek bij gaan houden.

/dagboek
^O^
Deathlift or Die.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:49:49 #233
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_118660695
quote:
99s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:30 schreef Yuri_Boyka het volgende:

/dagboek
Heel goed slankie :9

Nu het allemaal wat duidelijker wordt, heb je al een target bf% waar je op wil gaan zitten?

Al nieuwe kleding gekocht? Ik heb 2x nieuwe kleding moeten kopen toen ik -20kg vet deed. Een keer halverwege wat goedkopere shit en toen nog een keer aan het 'eind' met het idee nooit meer een bolle endo te worden. 8)7
Confidence through competence
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:52:47 #234
55709 Stereotomy
pi_118660794
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:15 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Heb je al verschillende methodes van klaarmaken geprobeerd? Rauw, gekookt, gestoomd?

Condiments erbij: boter, tobasco, sojasaus, oestersaus (niet allemaal tegelijk :')_! tenzij je dat lekker vindt...) ?
pi_118660938
quote:
1s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:36 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

In de bulk kun je schatten en in je hoofd rekenen, in de cut is wegen aanbevolen. Mensen denken dat ze genoeg eten maar als je alles gaat opschrijven dan kom je tot de conclusie dat je dus te weinig eet. Zo ook mijn klasgenoot die traint. Kerel zegt "ik eet genoeg", hij noemde alles op en het was gewoon veel te weinig.

Ik voel mij zekerder met wegen. Ik zeg ook niet dat je moet wegen.
Net eens een cal.teller gedaan en ik krijg op een dag als vandaag 2200kcal binnen, ik dacht ook dat dat meer zou zijn. Nu doe ik niet aan bulken, cutten, IF noem maar op, is 2200 kcal voldoende als je 4/5 keer in de week krachttraining doet?
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:57:26 #236
55709 Stereotomy
pi_118660972
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:56 schreef Questular het volgende:

[..]

Net eens een cal.teller gedaan en ik krijg op een dag als vandaag 2200kcal binnen, ik dacht ook dat dat meer zou zijn. Nu doe ik niet aan bulken, cutten, IF noem maar op, is 2200 kcal voldoende als je 4/5 keer in de week krachttraining doet?
Dat hangt van je lichaamscompositie en totale activiteit af.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:58:23 #237
77130 star_gazer
pi_118661001
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:52 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Heb je al verschillende methodes van klaarmaken geprobeerd? Rauw, gekookt, gestoomd?

Condiments erbij: boter, tobasco, sojasaus, oestersaus (niet allemaal tegelijk :')_! tenzij je dat lekker vindt...) ?
Ook al draagt een aap een gouden ring... Witlof is er ook zoeen: mijn moeder heeft vroeger echt alles geprobeerd om me die troep te laten eten. In heerlijk ruikende ovenschotels met ham en kaas en weet ik het allemaal. Uiteraard zonder mij te vertellen dat er witlof in zat. Een hap en ik ging zowat over m;n nek :') Moet zeggen dat dit ook wel de drie kwaadaardigen zijn voor mij hoor: witlof, bloemkool, broccoli :r Zaken als wortelen, paprika, bonen,mais, erwten en spinazie lust ik prima.

Overigens is spinazie echt een bazengroente. Zitten veel nitraten in, waarvan (bij muizen) is aangetoond dat het van gunstige invloed is op de spierkracht.
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 11:59:29 #238
77130 star_gazer
pi_118661037
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:56 schreef Questular het volgende:

[..]

Wat zijn je stats en wat zijn je doelen? 2200 kcal is wat ik in mijn cut ongeveer eet op een rustdag. Op een workout dag 2700.
-
pi_118661436
quote:
7s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 11:59 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Wat zijn je stats en wat zijn je doelen? 2200 kcal is wat ik in mijn cut ongeveer eet op een rustdag. Op een workout dag 2700.
1,85 mtr 103kg, iets te hoog vet% (afgaande op gemiddelde vet%) en ik wil vooral mn vet randje wegwerken en spiermassa ervoor terug krijgen :)
pi_118661765
ik ben 1,73 en 69kilo.. ik zit op 2200 calorieen volgens verschillende berekeningen.
Lijkt me echt te weinig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')