¤3,90 per kiloquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:39 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Of gewoon powdered oats kopen. $9 per kilo
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If you do what you always did, then you will get what you always got."
"A tiger doesn't lose sleep over the opinion of a sheep."
Ahhhnold! Ahhnold! Aaaaahhhnoooold!!
16.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:34 schreef Pastapipos het volgende:
Hoe oud is de gemiddelde poster hier eigenlijk?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:41 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
¤3,90 per kiloTsja, Australië is een duur landSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
Hmm, net als 2eros etcquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:48 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Tsja, Australië is een duur land
Hoezo duur? Eén kilo Whey Protein met smaak voor rond de 30 ekkies.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:48 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Tsja, Australië is een duur land
Ik koop per 5 kilo. Stuk goedkoper, omdat ze een flat rate shipping hebben en bulk discounts. De prijzen van supplements zijn gelukkig wat aan eht normaliseren onder druk van de webshops. Zit eraant e denken samen etm wat vrienden een 30kg pakket te kopen. Scheelt aardig wat poenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoezo duur? Eén kilo Whey Protein met smaak voor rond de 30 ekkies.
http://www.bulknutrients.com.au/buy/wpi-flavoured-1kg/WPI01KGF
wat.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik koop per 5 kilo. Stuk goedkoper, omdat ze een flat rate shipping hebben en bulk discounts. De prijzen van supplements zijn gelukkig wat aan eht normaliseren onder druk van de webshops. Zit eraant e denken samen etm wat vrienden een 30kg pakket te kopen. Scheelt aardig wat poen
Dit is wat ze durven te vragen bij de GNC op de hoek![]()
![]()
Ben daar dus een keer ingetrapt omdat ik er geen verstand van had
Jaquote:
Dat is inderdaad lekker voordelig.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik koop per 5 kilo. Stuk goedkoper, omdat ze een flat rate shipping hebben en bulk discounts. De prijzen van supplements zijn gelukkig wat aan eht normaliseren onder druk van de webshops. Zit eraant e denken samen etm wat vrienden een 30kg pakket te kopen. Scheelt aardig wat poen
Dit is wat ze durven te vragen bij de GNC op de hoek![]()
![]()
Ben daar dus een keer ingetrapt omdat ik er geen verstand van had
Dat is 2x zo duur als hier...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hoezo duur? Eén kilo Whey Protein met smaak voor rond de 30 ekkies.
http://www.bulknutrients.com.au/buy/wpi-flavoured-1kg/WPI01KGF
Not sure if serieus. Eén kilo isolaat kost bij XXL ¤ 24,95 en daar ¤ 31,23.quote:
Hmm, dat is erg cheap dan ja.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:14 schreef Nic1 het volgende:
Ah isolaat, had ik niet gezien.
Bij B&F is 2KG isolaat 37 euro, nog steeds een stuk goedkoper.
Ik kan als ik een grote hoeveelheid (30kg) bestel de prijs voor isolaat omlaag krijgen naar omgerekend 21 euro de kilo. Ik koop echter altijd concentraat (goedkoper en heb geen problemen met lactose), wat ik voor een euro of 14 de kilo kan krijgen als ik groot bestel bij bulknutrients.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 00:14 schreef Nic1 het volgende:
Ah isolaat, had ik niet gezien.
Bij B&F is 2KG isolaat 37 euro, nog steeds een stuk goedkoper.
Ik neem op workout dagen 2 shakes en op rustdagen 1 shake. 1 shake = 40g concentraat (30g eiwit). Ik kom dan dus uit op grofweg 20 kilo per jaarquote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:20 schreef Stereotomy het volgende:
Kom ik aan met m'n 4 kilo whey consumptie per jaar
Dan maken de prijsverschillen niet denderend meer uit, omgerekend.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:36 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik ben volgens mij een ouwe bok.Whehehe. Ik ben 41 en niet de oudste hier.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jongst is Bendoe (16) en de oudste Sneek (46), volgens mij.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:34 schreef Pastapipos het volgende:
Hoe oud is de gemiddelde poster hier eigenlijk?
Vertel je ze dan ook over je ECA's?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 01:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik neem op workout dagen 2 shakes en op rustdagen 1 shake. 1 shake = 40g concentraat (30g eiwit). Ik kom dan dus uit op grofweg 20 kilo per jaarEn ik deel met mijn huisgenoot, dus er gaat bij ons in huis rustig 35kg whey per jaar doorheen
Net trouwens mijn jewellers micro scales (500g/0.01g) met tare functie binnen. Nu kan ik mijn voeding en supps tenminste goed afwegenJe moet die gezichten zien op het werk als ik bijvoorbeeld mijn nootjes afweeg op 50g en Brinta op 40g. En me dan nog durven te vragen hoe het toch kan dat ik zo 'ripped' ben.
Ik wilde nog eens ff terugkomen op die schouders en sschouderbladen he.quote:
Ik had gisteren deadlift dag, en er loopt een maatje van me die 20jr geleden wedstrijd lifter was, en die heb ik dit dus nog eens gevraagd en of hij nog eens mee wilde kijken.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Zo lang ben ik net weer niet
Ik begrijp wat je bedoelt en zo gaat het hier ook. Zodirekt weer trouwens! Zin in.
Omhoog gaat ie hier wel schadevrij. Omlaag heb ik wat meer moeite. En een witte trainingsbroek met oranje knieeenquote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:35 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ik had gisteren deadlift dag, en er loopt een maatje van me 20jr geleden was i wedstrijd lifter, en die heb ik dit dus nog eens gevraagd en of hij nog eens mee wilde kijken.
Hij kon niks verkeerd van m'n vorm zeggen behalve dat ik weer bebloede schenen had![]()
Ja, men weet dat ik bezig ben met thermogenics. overigens heb ik dus geen ECA, maar een op DMAA gebaseerde fatburner. Ben aan het kijken naar Yohimbine omdat ik het idee heb dat DMAA toch vooral een stimulant is en minder een stubborn fatburner (A2-antagonist).quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Vertel je ze dan ook over je ECA's?
En voor w.b.t.het afwegen:
Meet je ook de temperatuur elke dag om je heen? En hoeveel trappen je op loopt?![]()
Als je op de gram je eten gaat zitten doen, dan zijn dingen als omgeveingstemperatuur en of je wel of geen trui aan hebt gehad die dag nog van een veel groter belang.
Ik snap best dat als je onzinnig ripped wil zijn je erg goed moet op letten, maar je kan niet ontkennen dat als je zo gaat zitten "muggenziften" je zekerweten dagen teweinig eet.
Je bent niet in een opbouwende fase dat weet ik wel, maar dit alles is gewoon alles behalve anabool.
![]()
![]()
Voor w.b.t. het eten op je werk. Ik maak m'n porties thuis, en neem alles gewoon mee elke dag. Hou m'n noten en shit in m'n laadje,
Ben een beetje klaar met " voor wie zijn al die banananen dan!?! " , "waarom neem je nou geen vlaai, past zeker niet in je bb-dieet?", "alweer rijst en kip?"
It's getting old man.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:41 schreef Pastapipos het volgende:
[..]
¤3,90 per kiloOf gewoon euroshopper havermout voor 0.78 euro per kilo...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Dan ga je toch leg pressen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:40 schreef Questular het volgende:
Om op de leeftijd vraag terug te komen : 32.
Vraagje: Ik wil ook beginnen met squaten, deadlift etc maar ik twijfel of ik er wel goed aan doe, dankzij jaren lang voetbal (14 jaar ofzo) heb ik een niet al te beste linker knie, slechte enkels en hamstrings met de rek ter groote van een pindanoot. Ook heb ik een beenlengte verschil waardoor ik aangemeten zolen heb in mn schoenen. Squaten op platte schoenen gaat hem dus sowieso niet worden. Kun je dan uberthaupt wel een goede form aannemem?
Trial & error met een lege barbell. En doe stretch oefeningen om wat flexibeler in je hamstrings te worden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:40 schreef Questular het volgende:
Vraagje: Ik wil ook beginnen met squaten, deadlift etc maar ik twijfel of ik er wel goed aan doe, dankzij jaren lang voetbal (14 jaar ofzo) heb ik een niet al te beste linker knie, slechte enkels en hamstrings met de rek ter groote van een pindanoot. Ook heb ik een beenlengte verschil waardoor ik aangemeten zolen heb in mn schoenen. Squaten op platte schoenen gaat hem dus sowieso niet worden. Kun je dan uberthaupt wel een goede form aannemem?
Idd. Hamstrings beetje stretchen is kinderwerk.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:18 schreef fathank het volgende:
[..]
Trial & error met een lege barbell. En doe stretch oefeningen om wat flexibeler in je hamstrings te worden.
Voor speciale gevallen zou ik eerst een sportarts of sportfysio raadplegen. M.b.t. leniger worden: een tijdje yoga wil wel helpen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 08:40 schreef Questular het volgende:
Als je het droog bewaard wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:31 schreef Levolution het volgende:
Is creatine een beetje lang houdbaar?
Zó blij met onze Trap barquote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:36 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Omhoog gaat ie hier wel schadevrij. Omlaag heb ik wat meer moeite. En een witte trainingsbroek met oranje knieeenziet er wel een beetje vies uit soms.
Nog nooit gezien zo'n dingquote:
Ik vind niet dat je doorgeslagen bent, ze stoppen kinderen tegenwoordig vol met suikers.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:52 schreef MrNiles het volgende:
beetje offtopic..maar ik vraag me af of ik overdrijf of dat andere mensen echt niet beter weten.
dankzij dit topic ben ik bewust gaan eten, kijk altijd op de verpakking wat ik binnen krijg.
Nu heeft mijn dochtertje van 8 maanden op het dagverblijf moeite met het eten van een broodkorst,
dus willen ze haar in Liga geven...dat mag ze gerust hebben..daar zit toch niets in.
Voor de zekerheid zelf even op het pak gekregen..zo'n liga bestaat voor bijna 25% uit suiker.
1 Liga heeft meer suiker dan een suikerklontje...
Nee, niet geven!
dus....ben ik nu doorgeslagen??
Sorry voor offtopic
ah de pavlov methodequote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:55 schreef Awesome_ het volgende:
Ik zou dr van het begin af aan een simple carbvafkeer aanleren, met uitzondering van fruit.
Ook elke keer als je langs de Mac rijdt een keer op dr neus slaan, zodat de afkeer daar tegen ook van jongs af aan ingebakken zit.
Ik had dat serieus als kindquote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:55 schreef Awesome_ het volgende:
Ik zou dr van het begin af aan een simple carbvafkeer aanleren, met uitzondering van fruit.
Ook elke keer als je langs de Mac rijdt een keer op dr neus slaan, zodat de afkeer daar tegen ook van jongs af aan ingebakken zit.
True true, maar besef dat junkfood relatief weinig voedzaam is voor de kcal die het bevat. Kinderen eten vooral graag dingen met veel suiker. Waar zijn dan de eiwitten en goede vetten?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:04 schreef RickoKun het volgende:
Ik betwijfel het ten zeerste als je kinderen vanaf hun geboorte gaat blootstellen aan bodybuild dieeten en andere 'gezonde' shit.
Zo'n kind heeft erg veel energie nodig omdat het groeit, en ook de hersenen.
Tevens zal het later toch wel in aanrakin komen met suiker en omdat je het kind als een dictator van 'ongezonde' zaken hebt afgehouden zal t later toch wel overstappen op de heerlijke junkfood dingen.
Je kan t beter zelf kennis laten maken en op een sport gaan zetten.
Junkfood moet dan ook hoogstens bij grote uitzondering gebruikt worden.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:12 schreef Levolution het volgende:
[..]
True true, maar besef dat junkfood relatief weinig voedzaam is voor de kcal die het bevat. Kinderen eten vooral graag dingen met veel suiker. Waar zijn dan de eiwitten en goede vetten?
En bovendien lusten ze ook niets meer omdat hun smaakpapillen verpest zijn door alle troep.
Af en toe junk moet kunnen, maar als ik moet kiezen tussen een junkdieet en een bb-dieet voor mijn kinderen, dan liever het laatste.
Waarom?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:14 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ik bedoel meer van: je kan beter een ligaatje aan t kind af en toe meegeven dan telkens een gekookt ei met wortelen.
Dit.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:19 schreef Levolution het volgende:
Ik wil dat mijn kinderen blij zijn als ik eten voor ze kook en niet net als veel kinderen zeuren "aaah, alweer? wanneer gaan we naar de Mac?".
En dat als ik ze een keer op de Mac trakteer, dat ze zeggen "heel leuk en aardig papa, maar wij hebben liever jouw epische kookkunsten".
Het ligt echt aan wat je ze van kleins af aan geeft. Een vriend van me heeft altijd zelf baby voer gemaakt uit groenten, en later met wat vlees er doorheen. Zijn kind heeft dus nooit iets uit een potje gekregen. Het jochie is nu 5 en heeft een smile als je een bord groenten voor hem neerzet. Uiteraard heeft hij nu ook wel koekjes enzo ontdekt, maar hij eet ze bij uitzondering, een koekje is een traktatie zeg maar.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:19 schreef Levolution het volgende:
Ik wil dat mijn kinderen blij zijn als ik eten voor ze kook en niet net als veel kinderen zeuren "aaah, alweer? wanneer gaan we naar de Mac?".
En dat als ik ze een keer op de Mac trakteer, dat ze zeggen "heel leuk en aardig papa, maar wij hebben liever jouw epische kookkunsten".
Baby en peuter voeding bevat soms zoveel suiker, dat het bijna crimineel is.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:19 schreef MrNiles het volgende:
e vind ik dat die mensen niet weten wat ze geven
toen ik ze erop
Nee, in principe niet. Het probleem is alleen dat er nogal een kloof zit tussen wat werkelijk gezond is en de maatschappelijke perceptie ervan. Alcohol en tabak zijn volledig geaccepteerd, maar een wheyshake zijn ongezonde anabolen, om maar eens een voorbeeld te noemen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 09:52 schreef MrNiles het volgende:
beetje offtopic..maar ik vraag me af of ik overdrijf of dat andere mensen echt niet beter weten.
dankzij dit topic ben ik bewust gaan eten, kijk altijd op de verpakking wat ik binnen krijg.
Nu heeft mijn dochtertje van 8 maanden op het dagverblijf moeite met het eten van een broodkorst,
dus willen ze haar in Liga geven...dat mag ze gerust hebben..daar zit toch niets in.
Voor de zekerheid zelf even op het pak gekregen..zo'n liga bestaat voor bijna 25% uit suiker.
1 Liga heeft meer suiker dan een suikerklontje...
Nee, niet geven!
dus....ben ik nu doorgeslagen??
Sorry voor offtopic
dat is ook mijn idee van (op)voedingquote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:43 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het ligt echt aan wat je ze van kleins af aan geeft. Een vriend van me heeft altijd zelf baby voer gemaakt uit groenten, en later met wat vlees er doorheen. Zijn kind heeft dus nooit iets uit een potje gekregen. Het jochie is nu 5 en heeft een smile als je een bord groenten voor hem neerzet. Uiteraard heeft hij nu ook wel koekjes enzo ontdekt, maar hij eet ze bij uitzondering, een koekje is een traktatie zeg maar.
Die heb ik gezien, en ik ben blij dat ik die keuzes op school nooit heb gehad, ik kwam volgens mij moddervet van school af.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:54 schreef CarbonC het volgende:
Nog een paar dingen: het is maar dat ik de ruimte niet heb anders kocht ik een broodbakmachine en een pizzaoven. Als je dat goed aanpakt kun je gezond eten maken dat ook geaccepteerd wordt door je kinderen.
En zoek die afleveringen van Jamie Oliver eens op dat hij op Engelse scholen het eten gaat verbeteren: dat is echt schokkend en een must-see IMHO. Het is overigens bewezen dat goed, gezond eten enorm van invloed is op de leerprestaties.
Pizza oven als in: 'verse' pizza is gezond?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:54 schreef CarbonC het volgende:
Nog een paar dingen: het is maar dat ik de ruimte niet heb anders kocht ik een broodbakmachine en een pizzaoven. Als je dat goed aanpakt kun je gezond eten maken dat ook geaccepteerd wordt door je kinderen.
En zoek die afleveringen van Jamie Oliver eens op dat hij op Engelse scholen het eten gaat verbeteren: dat is echt schokkend en een must-see IMHO. Het is overigens bewezen dat goed, gezond eten enorm van invloed is op de leerprestaties.
Kijk in het pizza topic in LIF. Als je er verse tomatensaus en veel groente opkwakt is het echt niet zo slecht en in ieder geval een stuk beter dan kant en klaar of afhaal.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:58 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Pizza oven als in: 'verse' pizza is gezond?
Een pizza kun je net zo gezond of ongezond maken als je wil.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:58 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Pizza oven als in: 'verse' pizza is gezond?
Ik ben ook 16quote:Op woensdag 31 oktober 2012 06:18 schreef Weissman het volgende:
[..]
Jongst is Bendoe (16) en de oudste Sneek (46), volgens mij.
De rest zit er allemaal tussen
Ik ben zelf 25.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben gewoon ouderwets met hollandsche pot opgevoed en moest toch echt iedere keer m;n bord leegvreten, maar zaken als broccoli en bloemkool gaan er bij mij dus echt absoluut pertinent niet in. Ik vind het wel jammer, want ik weet dat het zeer gezond is, maar ik moet er dus gewoon van kokhalzen zo goor.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:25 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Dit.
Smaak is gewoon een kwestie van opvoeding. Niemand wordt geboren met een afkeer tegen een bepaald voedingsmiddel (met uitzondering van allergieën). Als ik kijk naar mezelf en wat ik niet lust is dat allemaal te herleiden naar mijn opvoeding of een overmaat aan het middel, waardoor ik er tegen ben geraakt.
maar MOETEN leeg eten is ook slecht..vol=vol genoeg is genoeg..en ooit ben je mans genoeg om toe te geven dat het zo goor nog niet isquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:15 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Ik ben gewoon ouderwets met hollandsche pot opgevoed en moest toch echt iedere keer m;n bord leegvreten, maar zaken als broccoli en bloemkool gaan er bij mij dus echt absoluut pertinent niet in. Ik vind het wel jammer, want ik weet dat het zeer gezond is, maar ik moet er dus gewoon van kokhalzen zo goor.
Wow wat een aanval. Wegen is imo juist van belang in de cut als je onder de 10% wilt komen. Meten is weten. Er is dus niks mis mee en je weet juist wel hoeveel je eet en geloof mij, dat is nooit te weinig. Snap ook niet waarom je zo raged om wegen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 07:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Vertel je ze dan ook over je ECA's?
En voor w.b.t.het afwegen:
Meet je ook de temperatuur elke dag om je heen? En hoeveel trappen je op loopt?![]()
Als je op de gram je eten gaat zitten doen, dan zijn dingen als omgeveingstemperatuur en of je wel of geen trui aan hebt gehad die dag nog van een veel groter belang.
Ik snap best dat als je onzinnig ripped wil zijn je erg goed moet op letten, maar je kan niet ontkennen dat als je zo gaat zitten "muggenziften" je zekerweten dagen teweinig eet.
Je bent niet in een opbouwende fase dat weet ik wel, maar dit alles is gewoon alles behalve anabool.
![]()
![]()
Voor w.b.t. het eten op je werk. Ik maak m'n porties thuis, en neem alles gewoon mee elke dag. Hou m'n noten en shit in m'n laadje,
Ben een beetje klaar met " voor wie zijn al die banananen dan!?! " , "waarom neem je nou geen vlaai, past zeker niet in je bb-dieet?", "alweer rijst en kip?"
It's getting old man.
Yep, maar nog maar 9 dagen, inclusief vandaag.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 06:18 schreef Weissman het volgende:
[..]
Jongst is Bendoe (16) en de oudste Sneek (46), volgens mij.
Geloof me spruitjes blijven goor :pquote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:16 schreef MrNiles het volgende:
[..]
maar MOETEN leeg eten is ook slecht..vol=vol genoeg is genoeg..en ooit ben je mans genoeg om toe te geven dat het zo goor nog niet is
Ik zou dat ook niet volhouden, eet gewoon waar ik zin in heb. Soms haal ik mijn kcal niet soms ga ik er ruim overheen maar aan het eind van de week is het aardig in balans en sta ik op gestage groei.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 11:19 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wow wat een aanval. Wegen is imo juist van belang in de cut als je onder de 10% wilt komen. Meten is weten. Er is dus niks mis mee en je weet juist wel hoeveel je eet en geloof mij, dat is nooit te weinig. Snap ook niet waarom je zo raged om wegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |