Wat ik reageer toch serieus?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef martijnde3de het volgende:
Waarom krijg ik zo'n weinig serieuze antwoorden op een serieuze vraag?
Jouw bedoel ik ook niet hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:24 schreef t4rt4rus het volgende:
Wat ik reageer toch serieus?
Ik geef een definitie van hel en volgens mij zijn we het er allemaal wel over eens dat die bestaat.
Kom jij anders eens met een andere definitie.
Oké, je hebt gelijk. Sorry.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:21 schreef martijnde3de het volgende:
Waarom krijg ik zo'n weinig serieuze antwoorden op een serieuze vraag?
Ik geloof zelf niet in de hel is verzonnen zodat de mensen aardig tegen elkaar zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:28 schreef bas-beest het volgende:
Aangezien TS moet beginnen... wat is jouw eigen definitie van de hel?
"Weleens horen zeggen" lolquote:Op maandag 29 oktober 2012 19:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb weleens horen zeggen dat de hel en ook de duivel uitvindingen van de kerk zijn, om de massa 'godvrezend' te houden.
Is dat een zin?quote:Op maandag 29 oktober 2012 19:05 schreef martijnde3de het volgende:
[..]
Ik geloof zelf niet in de hel is verzonnen zodat de mensen aardig tegen elkaar zijn.
Ja, want dat is geen Nederlands.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die kon je wel volgen, toch? Of moet er een vertaling voor je worden gemaakt?
Goh...quote:
En nu weet TS voortaan ook hoe het hoort.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Goh...
'Ik geloof zelf niet in de hel. Deze is verzonnen opdat de mensen aardig tegen elkaar zouden zijn.'
Speciaal voor jou.
Zo denk ik er ook over. Het was- en is in bepaalde gebieden een prachtig middel om mensen te onderdrukken en in toom te houden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:33 schreef Natalie het volgende:
Nee, ik geloof niet in de hel. Ik heb sowieso moeite met het idee van goden of (nog erger) één God. Naar mijn idee is die hel een idee van de kerk. Een soort van dreigementje: leid een keurig gelovig leven, of je gaat naar een pit vol vuur en ellende om zo gestraft te worden.
De enige hel is de hel die mensen voor zichzelf (of voor anderen) creëren uit bijv. afgunst, woede of jaloezie.
De meeste, zo niet alle godsdiensten hebben wel een manier om mensen die "niet meedoen" te straffen. Het overgrote deel van de mensen zal niet vanuit zichzelf doen wat "de bijbel" zegt, daar moet een stok voor achter de deur zijn. Het idee dat je (tijdelijk) naar de hel gaat is een beproefd middel om het volk te laten doen wat je wil...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:31 schreef Gray het volgende:
Maar de hel is niet alleen een concept van de (christelijke/katholieke) kerk, ook in het verre oosten bestond het, zoals bij de boeddhisten en de hindoeisten.
Het christendom kwam ook niet ergens uit de ruimte. Ik kan me voorstellen dat het idee van de hel als onderdrukkingsmiddel van anderen is overgenomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:31 schreef Gray het volgende:
Maar de hel is niet alleen een concept van de (christelijke/katholieke) kerk, ook in het verre oosten bestond het, zoals bij de boeddhisten en de hindoeisten.
Uiteraard, maar het is wel grappig dat het Christendom uit het Jodendom voortkomt en die laatste kent/kende geen hel. De Romeinen wel..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het christendom kwam ook niet ergens uit de ruimte. Ik kan me voorstellen dat het idee van de hel als onderdrukkingsmiddel van anderen is overgenomen.
Dat betekent mss. dat het christendom allang is gecorrumpeerd..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:35 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Uiteraard, maar het is wel grappig dat het Christendom uit het Jodendom voortkomt en die laatste kent/kende geen hel. De Romeinen wel..
Scientology kwam wel uit de ruimte trouwens
Zoals elke religie zal het christendom ook veel hebben geleend bij de "buren". Zeker in de eerste paar honderd jaar zal er veel bij en afgehaald zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat betekent mss. dat het christendom allang is gecorrumpeerd..
En de verlokking van de macht.. :quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:56 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Zoals elke religie zal het christendom ook veel hebben geleend bij de "buren". Zeker in de eerste paar honderd jaar zal er veel bij en afgehaald zijn.
Over het algemeen lijken ze in grote lijnen toch wel op elkaar @Manke..quote:Op donderdag 1 november 2012 22:27 schreef Manke het volgende:
het leuke is dat al die verhalen 100% verschillend zijn, ook over de hemel.
quote:The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he does exist.
coolquote:Op donderdag 1 november 2012 22:59 schreef Maron het volgende:
[..]
Over het algemeen lijken ze in grote lijnen toch wel op elkaar @Manke..
Nu heb je genoeg mensen die in dit leven soms al 'de hel op aarde' ervaren..en ik denk dat niemand dat beter weet dan jij...ik geloof wel dat er meer is dan menigeen denkt, en de duivel heeft meerdere gedaanten..en waar jij last van hebt neem ik serieus, en ik geloof ook niet dat het inbeelding is..
"The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he doesn't exist"..
(sterkte btw met je/de stemmen Manke, en vertel ze maar dat ik gezegd heb dat ieder mens een zondaar is..) en dat iedereen wel weet hoe het de vorige keer met de duivel is afgelopen..![]()
Houd je haaks..
Voor mij persoonlijk zou de hel meer zijn zoals in de bijbel de hemel geschetst wordt.quote:Op donderdag 1 november 2012 18:48 schreef TLC het volgende:
Ik denk dat de hel er zo ongeveer uitziet ;
een lege kamer, met een tv, en de enige zenders die je kan ontvangen zijn rtl4 en sbs6.
Helemaal van de pot gerukt dus.quote:Op vrijdag 2 november 2012 02:32 schreef Tayu het volgende:
Een dominee schetste mij ooit dit plaatje van de hel:
Een plek waar iedereen aan een rijk gevulde tafel zit, maar waar de lepels zo lang zijn dat je ze niet naar de eigen mond kunt brengen, en waar je elkaar van voedsel zal moeten voorzien. Maar waar niemand een ander een hap eten gunt, en iedereen van de honger omkomt ondanks het gegeven dat er een overschot aan voedsel aanwezig is.
quote:Op vrijdag 2 november 2012 10:36 schreef delano.888 het volgende:
The following is supposedly an actual question given on a University of Washington chemistry mid-term. The answer by one student was so "profound" that the professor shared it with colleagues, via the Internet, which is, of course, why we now have the pleasure of enjoying it as well.
Bonus Question: Is Hell exothermic (gives off heat) or endothermic (absorbs heat)?
Most of the students wrote proofs of their beliefs using Boyle's Law (gas cools when it expands and heats when it is compressed) or some variant.
One student, however, wrote the following:
First, we need to know how the mass of Hell is changing in time. So we need to know the rate at which souls are moving into Hell and the rate at which they are leaving. I think that we can safely assume that once a soul gets to Hell, it will not leave. Therefore, no souls are leaving.
As for how many souls are entering Hell, let's look at the different Religions that exist in the world today. Most of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to Hell. Since there is more than one of these religions and since people do not belong to more than one religion, we can project that all souls go to Hell.
With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in Hell to increase exponentially. Now, we look at the rate of change of the volume in Hell because Boyle's Law states that in order for the temperature and pressure in Hell to stay the same, the volume of Hell has to expand proportionately as souls are added.
This gives two possibilities:
1. If Hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter Hell, then the temperature and pressure in Hell will increase until all Hell breaks loose.
2. If Hell is expanding at a rate faster than the increase of souls in Hell, then the temperature and pressure will drop until Hell freezes over.
So which is it?
If we accept the postulate given to me by Teresa during my Freshman year that, "it will be a cold day in Hell before I go out with you", and take into account the fact that I went out with her last night, then number 2 must be true, and thus I am sure that Hell is exothermic and has already frozen over.
The corollary of this theory is that since Hell has frozen over, it follows that it is not accepting any more souls and is therefore, extinct . . . leaving only Heaven, thereby proving the existence of a divine being which explains why, last night, Teresa kept shouting "Oh my God."
THIS STUDENT RECEIVED THE ONLY "A."
Wat is de bron? Dit is echt briljantquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:36 schreef delano.888 het volgende:
The following is supposedly an actual question given on a University of Washington chemistry mid-term. The answer by one student was so "profound" that the professor shared it with colleagues, via the Internet, which is, of course, why we now have the pleasure of enjoying it as well.
Bonus Question: Is Hell exothermic (gives off heat) or endothermic (absorbs heat)?
Most of the students wrote proofs of their beliefs using Boyle's Law (gas cools when it expands and heats when it is compressed) or some variant.
One student, however, wrote the following:
First, we need to know how the mass of Hell is changing in time. So we need to know the rate at which souls are moving into Hell and the rate at which they are leaving. I think that we can safely assume that once a soul gets to Hell, it will not leave. Therefore, no souls are leaving.
As for how many souls are entering Hell, let's look at the different Religions that exist in the world today. Most of these religions state that if you are not a member of their religion, you will go to Hell. Since there is more than one of these religions and since people do not belong to more than one religion, we can project that all souls go to Hell.
With birth and death rates as they are, we can expect the number of souls in Hell to increase exponentially. Now, we look at the rate of change of the volume in Hell because Boyle's Law states that in order for the temperature and pressure in Hell to stay the same, the volume of Hell has to expand proportionately as souls are added.
This gives two possibilities:
1. If Hell is expanding at a slower rate than the rate at which souls enter Hell, then the temperature and pressure in Hell will increase until all Hell breaks loose.
2. If Hell is expanding at a rate faster than the increase of souls in Hell, then the temperature and pressure will drop until Hell freezes over.
So which is it?
If we accept the postulate given to me by Teresa during my Freshman year that, "it will be a cold day in Hell before I go out with you", and take into account the fact that I went out with her last night, then number 2 must be true, and thus I am sure that Hell is exothermic and has already frozen over.
The corollary of this theory is that since Hell has frozen over, it follows that it is not accepting any more souls and is therefore, extinct . . . leaving only Heaven, thereby proving the existence of a divine being which explains why, last night, Teresa kept shouting "Oh my God."
THIS STUDENT RECEIVED THE ONLY "A."
De bron is die studentquote:Op zaterdag 3 november 2012 08:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat is de bron? Dit is echt briljant
1 | Ik geloof wel in leven na de dood, ik geloof in reincarnatie maar ik geloof echter niet in termen als hemel en hel. Dat is een verzinsel van de kerk om mensen in het gareel te houden. |
Binnen het paganisme nietquote:Op zondag 4 november 2012 23:35 schreef Villas_Rubin het volgende:
[ code verwijderd ]
Oh, maar binnen het boeddhisme en hindoeīsme wordt ook geloofd in de hel hoor.. meerdere hellen zelfs. Koude hellen, hete hellen... zoek maar eens op. Al zijn die wel tijdelijk, in tegenstelling tot de eeuwige hel van de Islam en het Christendom.
Het concept hel dat bestaat in bepaalde boeddhistische stromingen is afkomstig uit het hindoeisme, waar zoiets als een eeuwige ziel wordt gepredikt, met reincarnatie en een persoonlijke god. In het boeddhisme dat verder van het hindoeisme af ligt gelooft men niet in een eeuwige ziel. Men gelooft in verandering als eeuwige constante, de Realiteit is een alomaanwezige flux. Er kan dus ook geen hel zijn voor die ziel om in te verblijven.quote:Op zondag 4 november 2012 23:35 schreef Villas_Rubin het volgende:
[ code verwijderd ]
Oh, maar binnen het boeddhisme en hindoeīsme wordt ook geloofd in de hel hoor.. meerdere hellen zelfs. Koude hellen, hete hellen... zoek maar eens op. Al zijn die wel tijdelijk, in tegenstelling tot de eeuwige hel van de Islam en het Christendom.
Oh geweldig! Ik wil een pony worden die regenbogen uit zijn aars schiet!quote:Op maandag 5 november 2012 15:19 schreef summer2bird het volgende:
Mensen vinden de hel voor henzelf uit.
Denk jij hierna in het vagevuur te belanden, dan gebeurd dat.
Denk jij dat je hierna vereenigd wordt met je familie, dan gebeurd dat.
Denk jij dat je hierna een pony wordt die regenbogen uit zijn aars schiet, dan gebeurd dat (alleen in een andere universum)
Komt allemaal door de kracht van je eigen geest.
Jaquote:Op maandag 5 november 2012 15:19 schreef summer2bird het volgende:
Mensen vinden de hel voor henzelf uit.
Denk jij hierna in het vagevuur te belanden, dan gebeurd dat.
Denk jij dat je hierna vereenigd wordt met je familie, dan gebeurd dat.
Denk jij dat je hierna een pony wordt die regenbogen uit zijn aars schiet, dan gebeurd dat (alleen in een andere universum)
Komt allemaal door de kracht van je eigen geest.
Als er een hel zou bestaan zou ik er sowieso heen gaan, heb al afgesproken met aantal vrienden dat we strippoker gaan spelen. Dat lijkt me namelijk wel grappig.quote:Op maandag 5 november 2012 17:04 schreef Natalie het volgende:
[..]
Ja
En daarnaast: waarom je eventueel zorgen maken over wat er gebeurt als je dood gaat? Je leeft nu. Daar kun je beter van genieten zonder je zorgen te maken over wat er daarna komt.
Puberquote:Op maandag 5 november 2012 18:40 schreef Catnip het volgende:
[..]
Als er een hel zou bestaan zou ik er sowieso heen gaan, heb als afgesproken met een vrienden dat we strippoker gaan spelen. Dat lijkt me namelijk wel grappig.
Haha ja klopt XD Ik denk dat bijna iedereen dan naar de hel zou gaan, er is namelijk geen mens zonder zondequote:Op maandag 5 november 2012 10:14 schreef sinepedraap het volgende:
Zo'n eeuwige hel kan ook helemaal niet. Dan zouden er zo veel mensen zijn dan hou je geen ruimte meer over joh
1 2 3 4 5 6 | Het concept hel dat bestaat in bepaalde boeddhistische stromingen is afkomstig uit het hindoeisme, waar zoiets als een eeuwige ziel wordt gepredikt, met reincarnatie en een persoonlijke god. In het boeddhisme dat verder van het hindoeisme af ligt gelooft men niet in een eeuwige ziel. Men gelooft in verandering als eeuwige constante, de Realiteit is een alomaanwezige flux. Er kan dus ook geen hel zijn voor die ziel om in te verblijven. Twee andere concepten zouden wellicht 'hel' genoemd kunnen worden in deze stromingen, zoals Samsara en de 'Six Realms'. Samsara is ongeveer het tegenovergestelde van Nirvana (een soort hemel), waarbij Samsara de materiele wereld voorstelt. Dat is dus de wereld waarin we leven! Maar ook Nirvana kan bereikt worden tijdens het leven. De 'Six Realms' zijn bewustzijnstoestanden en zijn dus ook tijdens het leven aanwezig. De natuurlijke staat van de mens is daar al, en reist tijdens het leven door verschillende toestanden. Wat overigens ook geldt voor de 'verlichten'; de boeddha is in al deze toestanden aanwezig en toch ook niet. De boeddha heeft wel uitspraken gedaan die dicht bij het hindoeisme liggen, simpelweg omdat het hindoeisme toen heel sterk was. Hij moest concessies doen om zijn boodschap te kunnen verspreiden. Vandaar oa de introductie van het concept van karma in boeddhisme, wat afkomstig is van hindoeisme. |
Je zou wat dieper moeten duiken in de leer van Boeddha zelf (Siddharta Gautama) om te zien dat hij een zeer praktische man was, die vrijwel alle metafysica verwees. Zelfs het centrale idee van Boeddhisme van Geen Zelf verwees hij deels door niet te reageren op vragen hiernaar. Reden is waarschijnlijk te vinden in The Middle Way en zijn kijk op de skandhas, de delen die een mens opmaken. Deze zijn vergankelijk en vergaan bij de dood en dus is van een leven na de dood geen sprake. Bovendien was er volgens de Boeddha geen leven en geen dood, want dat is wederom een andere vorm van dualisme.quote:Op maandag 5 november 2012 19:56 schreef Villas_Rubin het volgende:
[ code verwijderd ]
Naar hoe ik het heb begrepen was het Boeddhisme juist in het begin een leer waarin God, hemel (verlichting) en Hel (verduistering) wél meededen, maar is dat er bij sommige stromingen juist uitgegaan om dat gekibbel over goden kwijt te raken (wat alleen maar tot geruzie leidde en volgens - vooral meer intellectuelere boeddhisten - van de kern van de leer afleidde. Boeddhisme tegenwoordig is dan ook een soort religie/spiritualiteit dat vooral een nogal intellectuele aard heeft. Je ziet ook dat het Boeddhisme vooral intellectuelen aantrekt.. zeker hier in het westen.
Maar hoe nu de oorspronkelijke leer van Boeddha was? Volgens mij horen daar een eeuwige ziel die in illusie is en Zijn Thuis (terugkeer naar de eeuwigheid; de hemel) meer moet vinden d.m.v. het omschakelen van zijn denken en waarneming tot uiteindelijke Verlichting, maar ook dus tijdelijk (illusoire) hemelen en hellen, net zo goed bij hoor.Ik ga daar wel vanuit in ieder geval. Ik ben niet zo heel erg overtuigd van de waarheid rondom al die intellectuele ideeën over boeddhisme, het leven en de verlichting..
Nou... ik zie itt blijkbaar iedereen bij mijn reply-venster nergens een button waarmee ik kan kan quoten. Dus ik pak steeds de tekst en doe dan zelf maar even [quote]..{/quote]quote:En waarom gebruik je niet gewoon quote-tags?
Dit is een verhaaltje uit het zen-boeddhisme.quote:Heaven and Hell
A huge, rough samurai once went to see a little monk, hoping to acquire the secrets of the universe.
"Monk," he said, in a voice accustomed to instant obedience. "teach me about heaven and hell."
The little monk looked up at the mighty warrior in silence. Then, after a moment, he said to the
samurai with utter disdain, "Teach YOU about heaven and hell? I couldn't teach you about
anything. You're dirty. You smell. Your blade is rusty. you're a disgrace, an embarrassment to the
samurai class. Get out of my sight at once. I can't stand you!"
The samurai was furious. He began to shake all over from the anger that raced through him. A red
flush spread over his face; he was speechless with rage. Quickly, menacingly, he pulled out his
sword and raised it above his head, preparing to slay the monk.
"That's hell." said the little monk quietly.
The samurai was overwhelmed. Stunned. The compassion and surrender of this little man who had
offered his life to give this teaching about hell! He slowly lowered his sword, filled with gratitude,
and for reasons he could not explain his heart became suddenly peaceful.
"And that's heaven," said the monk softly.
quote:A Zen master was asked by a Samurai whether there was hell in sooth as taught in the [Buddhist] Scriptures. "I must ask you," replied he, "before I give you an answer. For what purpose is your question? What business have you, a Samurai, with a thing of that sort? Why do you bother yourself about such an idle question? Surely you neglect your duty and are engaged in such a fruitless research. Does this not amount to your stealing the annual salary from your lord?" The Samurai, offended not a little with these rebukes, stared at the master, ready to draw his sword at another insult. Then the teacher said smilingly: "Now you are in Hell. Don't you see?"
Je ziet niet dit:quote:Op dinsdag 6 november 2012 02:18 schreef Villas_Rubin het volgende:
[..]
Nou... ik zie itt blijkbaar iedereen bij mijn reply-venster nergens een button waarmee ik kan kan quoten. Dus ik pak steeds de tekst en doe dan zelf maar even [quote]..{/quote]
waar dat toch aan ligt mag joost weten, maar het zou wel een stuk leuker zijn als ik ook even op dezelfde manier kon quoten als de rest hier. Heb al geprobeerd adblock uit te zetten voor fok! maar dat hielp ook niet.
*Later even een inhoudelijke reactie...*
Niet de banners, dus...quote:Op dinsdag 6 november 2012 07:59 schreef Gray het volgende:
FOK! heeft niet zoveel banners, dus zet die voor FOK! gewoon uit.
Alhier op m'n werk wel. Die worden geblokkeerd. Krijg ik ook geregeld een melding over (zo'n blauw mededelingen venster), dat er ads worden geblokkeerd en of ik zo vriendelijk wil zijn die blokkering op te heffen voor Fok!, maar ik heb geen adblocker of wat dan ook. Dat gebeurt al ergens op 't netwerk, waar ik geen invloed op heb.quote:
Ik word ook homo !quote:Op vrijdag 9 november 2012 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
daar heb je em weerquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik ben 2 jaar geleden overleden, en ging als homo uiteraard naar de hel. Ik werd persoonlijk verwelkomt door de duivel.
De hel is heel anders dan je denkt. Ik werd rondgeleid in de beach club vol mooie mannen die de hel is. Het is een zonnig strand met kristalhelder water, met een prachtig bos er achter. Overal barretjes en lekker eten.
Heerlijk luieren in een hangmat en een beetje fokken en cocktails drinken, jep, er is internet in de Hel, wat denken jullie dan.
Goed, na een paar dagen had ik zin de buurt een beetje te verkennen. Ik liep het strand af en na een uur of twee lopen kwam ik bij wat een vulkaanachtig gebied was, het rook er naar zwavel. Toen ik over een kraterrand keek zag ik het hellevuur, met gillende mensen erin. Ik was geschokt. De duivel had me belogen. Het was helemaal geen resort.
Daar ik aan de duivel dacht verscheen hij meteen en overstuur schold ik hem uit. Hij keek me minzaam aan en zei, pietje pietje was is er met je aan de hand, waarom ben je zo overstuur.
Ik wees op het hellevuur en zei, je hebt me belogen.
Hij schudde zijn hoofd en lachte, nee joh, das voor de christenen, die willen dat zo, net zoals jij deze beachclub wilt...
Dan moet je niet naar dezelfde beach club as Pietje gaan..Dan hebben al die mooie mannen geen belangstelling voor je. Dat zou idd. de hel zijn.quote:
Nou, genoeg andere leuke dingen daar. Beter dan in de hete zwavel gegooid wordenquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:34 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan moet je niet naar dezelfde beach club as Pietje gaan..Dan hebben al die mooie mannen geen belangstelling voor je. Dat zou idd. de hel zijn.
Zat heteromannen voor wie een gaybeachclub de hel isquote:Op vrijdag 9 november 2012 18:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, genoeg andere leuke dingen daar. Beter dan in de hete zwavel gegooid worden
Dat geloof ik best jaquote:Op vrijdag 9 november 2012 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zat heteromannen voor wie een gaybeachclub de hel is
Inderdaad wel fijn, ik bevries in de winterquote:Op vrijdag 9 november 2012 16:26 schreef night het volgende:
In de hel is het geen pretje maar 's winters wel lekker warm.
Ik niet... Verwarming hier.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:06 schreef Catnip het volgende:
[..]
Inderdaad wel fijn, ik bevries in de winter
Geloof je in een leven na de dood dan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik niet... Verwarming hier.
Maar ok, als ik het zo lees dan is de hel niet een plek (in het hiernamaals) maar een staat van bewustzijn of omstandigheid die we hier ook kunnen ervaren..
Geen idee..quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:47 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Geloof je in een leven na de dood dan?
Of wel een "plek" die dezelfde is maar door iedereen anders wordt ervaren. (zoals die gaybeachclub, voor de één een hemel, voor de ander een hel)quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik niet... Verwarming hier.
Maar ok, als ik het zo lees dan is de hel niet een plek (in het hiernamaals) maar een staat van bewustzijn of omstandigheid die we hier ook kunnen ervaren..
Ik zou het tof vinden mocht het bestaan. Hele nieuwe wereld enzo.quote:
It's the winner who calls, the loser who falls.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:49 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Of wel een "plek" die dezelfde is maar door iedereen anders wordt ervaren. (zoals die gaybeachclub, voor de één een hemel, voor de ander een hel)
Het lijkt me heel bijzonder om tot de ontdekking te komen dat je na je dood er toch nog blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 19:59 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Ik zou het tof vinden mocht het bestaan. Hele nieuwe wereld enzo.
Nooit een OBE gehad?quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het lijkt me heel bijzonder om tot de ontdekking te komen dat je na je dood er toch nog blijkt te zijn.
Eénmalig en heel kort. Gaf me wel een voorproefje van leven na de dood, denk ik.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Nee, ik heb dat nooit mogen meemaken. Jij wel?
Wat gaaf zeg! Het lijkt me makkelijker om aan te nemen dat er zoiets bestaat na zo'n ervaring. Ben je daardoor nou ook anders in het leven komen te staan?quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:09 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Eénmalig en heel kort. Gaf me wel een voorproefje van leven na de dood, denk ik.
Nouja, ik geloofde wel in een leven na de dood toen, nu heb ik meer zekerheid wat dat betreft.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat gaaf zeg! Het lijkt me makkelijker om aan te nemen dat er zoiets bestaat na zo'n ervaring. Ben je daardoor nou ook anders in het leven komen te staan?
Ik heb het altijd een heel moeilijke vraag gevonden. Ik kan me niet voorstellen dat er niks is, maar tegelijkertijd lijkt er geen reden om aan te nemen dat er wel wat is.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:29 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Nouja, ik geloofde wel in een leven na de dood toen, nu heb ik meer zekerheid wat dat betreft.
Is een beetje een existentiële vraag. Wat is het doel van het leven.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb het altijd een heel moeilijke vraag gevonden. Ik kan me niet voorstellen dat er niks is, maar tegelijkertijd lijkt er geen reden om aan te nemen dat er wel wat is.
Je hebt hem door ja. Alles lijkt zo doelloos als er geen hiernamaals is. Tegelijkertijd lijkt het bestaan absurd genoeg om het zo te laten zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:34 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Is een beetje een existentiële vraag. Wat is het doel van het leven.
Ik zou geen rust in mijn hoofd vinden mocht ik zo denken.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Je hebt hem door ja. Alles lijkt zo doelloos als er geen hiernamaals is. Tegelijkertijd lijkt het bestaan absurd genoeg om het zo te laten zijn.
Dan heeft je OBE je eigenlijk een stukje extra rust gegeven in je bestaan? Dat is wel mooiquote:Op vrijdag 9 november 2012 20:55 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Ik zou geen rust in mijn hoofd vinden mocht ik zo denken.
Achja, een geloof doet ook al veel imo.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:57 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dan heeft je OBE je eigenlijk een stukje extra rust gegeven in je bestaan? Dat is wel mooi
Zelfs als het toch niet blijkt te kloppen, dan heb je er een fijner leven door.
Zeker! Als je bedenkt dat ook ziekteverloop beinvloed kan worden met het zg. placebo-effect, dan geloof ik zeker dat geloof een flinke invloed op je bestaan heeft.quote:Op vrijdag 9 november 2012 20:59 schreef Rawberry het volgende:
[..]
Achja, een geloof doet ook al veel imo.
Jup, 't kan bergen verzetten, bij manier van sprekenquote:Op vrijdag 9 november 2012 21:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zeker! Als je bedenkt dat ook ziekteverloop beinvloed kan worden met het zg. placebo-effect, dan geloof ik zeker dat geloof een flinke invloed op je bestaan heeft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |