Dat komt nog wel uit de tijd dat we veronderstelden dat de aarde plat was..quote:Op maandag 26 november 2012 11:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is idd de voorstelling die wij mensen er van hebben.
De hel onder ons, de hemel boven ons.
Nou nee hoor.quote:Op maandag 26 november 2012 12:10 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat komt nog wel uit de tijd dat we veronderstelden dat de aarde plat was..
Ja maar die voorstelling van zaken komt nog wel uit die tijd..We denken nog steeds aan de hel als onder de aarde en de hemel boven ons, dat wel...quote:Op maandag 26 november 2012 12:18 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou nee hoor.
Je leest het ook vaak in overlijdensberichten: "We hopen en weten dat hij/zij nu boven in de hemel is"
Zoals Bill_E ook aangaf, dat wordt lastig voor mensen die dus worden gemarteld & vermoord.quote:Op maandag 26 november 2012 09:28 schreef sinepedraap het volgende:
Er is niet 1 hemel en 1 hel. Hoe zou dat nou weer kunnen. Dat is voor iedereen toch anders. Als iemand heel er van katten houdt en iemand anders niet dan zouden ze toch niet in dezelfde hemel komen ook al zijn ze allebei lief.
Het zit gewoon tussen je oren. De laatste gevoelens en gedachtes die je hebt voor je dood gaat, dat definieert 'hemel' en 'hel' imo
Nou, als je het zo stelt ... ga ik liever naar de helquote:Op maandag 26 november 2012 10:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
mss Is dat ook wel de clou van het verhaal.. Iedereen gaat naar de plek die het leukst voor hem is. De hel is leuk voor slechte mensen. Die houden van perverse seks en drugs enzo..
De hemel is meer voor braveriken die houden van bloemetjes water geven en zingen voor God enzo..
elke jaquote:Op maandag 26 november 2012 06:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vertel, waar zit die in de Noorse Sagen?
Hmmm, ik wat mij betreft zijn zowel de hel als de hemel ergens 'boven'.quote:Op maandag 26 november 2012 11:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is idd de voorstelling die wij mensen er van hebben.
De hel onder ons, de hemel boven ons.
Voor mij zijn ze allebei hier.quote:Op maandag 26 november 2012 20:39 schreef Natalie het volgende:
Hmmm, ik wat mij betreft zijn zowel de hel als de hemel ergens 'boven'.
De 'hel' (hoewel ik daar niet in geloof, maar als je het toch een naam moet geven) ben ik al geweest. Voor mij is het alleen 'hemel' nuquote:Op maandag 26 november 2012 20:48 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Voor mij zijn ze allebei hier.
Soms zweef ik door de één, soms ga ik door de ander, meestal hang ik ergens tussenin
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |