Yups; you're in shitcityquote:
Voor haarzelf niet meer, maar voor de kinderen in principe wel. Maar dan moet er bij de vader wel draagkracht zijn en dat is er blijkbaar niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:56 schreef error_404 het volgende:
Aangezien je bij je nieuwe partner inwoont, zal die eventuele extra kosten moeten betalen. Ik vraag me zelf af of je wel recht hebt op alimentatie om die reden, maar daar heb ik te weinig kaas van gegeten.
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Een groot deel van jouw kosten (moeten) worden betaald door je nieuwe liefde. Lijkt me ook redelijk in deze situatie. Hij vergroot jouw draagkracht enorm.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Iejoren het volgende:
Dus het komt er in feite op neer volgens jullie dat mijn ex alleen de lusten heeft wb de kinderen en niet de lasten? En dat dit niet te veranderen is meer?
Had je misschien aan moeten denken voor je de derde keer zwanger werd?quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:58 schreef Iejoren het volgende:
Maar volgend jaar ga ik wel weer werken, als ik bevallen ben na deze zwangerschap. Dan komen die kosten weer terug, en komt dat weer op mij terecht. Plus dat mijn oudste volgend jaar naar school gaat, ze zijn beiden nog niet zindelijk en kosten dus ook eten, luiers, kleren etc. Krijg volgend jaar een kindje erbij van mijn huidige relatie, dus dan zou ik botweg op ¤900 eb zitten aan kinderopvang alleen?
Volgens mij zou hij wel allimentatie voor de kinderen moeten blijven betalen ondanks dat jij samenwoont, maarja als hij te weinig inkomen heeft om dit te doen komt het op jouw schouders neer inderdaad.quote:Op maandag 29 oktober 2012 13:59 schreef Iejoren het volgende:
Dus het komt er in feite op neer volgens jullie dat mijn ex alleen de lusten heeft wb de kinderen en niet de lasten? En dat dit niet te veranderen is meer?
Natuurlijk klopt het wel. Ik neem aan dat je steeds zelf bij de bevruchtingen aanwezig bent geweest. En ook bij met maken van de schulden. Waarom zou het kloppen dat de samenleving die kosten voor jou gaat dragen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:00 schreef Iejoren het volgende:
Er is bij mij dus ook niet echt draagkracht, maar omdat ze bij mij wonen moet ik het maar gewoon uitzoeken? Ik ben er bang voor dat dat klopt, maar aan de andere kant klopt er natuurlijk niks van dat dat zo werkt.
Je hebt jezelf klemgezet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:03 schreef Iejoren het volgende:
In feite zou ik dan beter een klotebaantje kunnen hebben volgend jaar zodat ik meer geld terug krijg voor de kinderopvang dan dat ik me helemaal het zweet in de naad werk en daardoor minder voor opvang krijg toch.. Ik zit echt hartstikke klem in feite
Waarom heb je dan niet gekozen voor co-ouderschap?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Iejoren het volgende:
Maar mijn ex is ook bij de bevruchting van mijn eerste twee kinderen geweest, het kan toch niet zijn dat ik alleen aansprakelijk ben voor hun kosten en dat hij ze alleen een weekendje ophaalt, met ze speelt en naar de Mc gaat en ze dan weer thuis brengt?
Hij heeft helaas te weinig draagkracht. Was het omgekeerd geweest, dan was hij de lul. Mocht jij 12 van de 14 dagen feestvieren met de kinders en moest hij dokken voor 2 dagen in de 14 dagen lolquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Iejoren het volgende:
Maar mijn ex is ook bij de bevruchting van mijn eerste twee kinderen geweest, het kan toch niet zijn dat ik alleen aansprakelijk ben voor hun kosten en dat hij ze alleen een weekendje ophaalt, met ze speelt en naar de Mc gaat en ze dan weer thuis brengt?
Het is heel relevant, want je hebt jezelf daarmee in de nesten gewerkt. Je kunt nu niet werken en gaat met een nieuw kleintje omhoog in de kosten van de kinderopvang én een hele drukke en dure tijd tegemoet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Iejoren het volgende:
Het kind in mn buik zit er al, dus het is voor het verhaal compleet niet relevant of het een ongelukje was of niet, of ik een grote meid was of niet en of ik bij de bevruchtingen aanwezig was
Omdat mijn ex een labiele mafkees is. Hij heeft vorig jaar een psychose gehad, staat dus niet sterk in zijn schoenen en co-ouderschap houdt in dat hij ze de ene week zou hebben en ik de andere week. Dat lijkt me niet echt gezond 'voor de kinderen met zo'n psychotisch geval als hun vader.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom heb je dan niet gekozen voor co-ouderschap?
Jullie hebben schulden gemaakt, dus samen daarvoor boeten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:05 schreef Iejoren het volgende:
En wat had je verwacht, dat hij van 1500 in de maand en in een Wsnp-traject genoeg geld over zou houden om de kosten van de kinderen mede te betalen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:08 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Omdat mijn ex een labiele mafkees is. Hij heeft vorig jaar een psychose gehad, staat dus niet sterk in zijn schoenen en co-ouderschap houdt in dat hij ze de ene week zou hebben en ik de andere week. Dat lijkt me niet echt gezond 'voor de kinderen met zo'n psychotisch geval als hun vader.
Nee, zonder deze zwangerschap was jij nog gewoon aan het werk en omdat je nieuwe vriend deelt in jullie gezamenlijke kosten, heb jij meer over dan je ex. En dus draai jij op voor de kosten van de kinderen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:09 schreef Iejoren het volgende:
Zonder deze zwangerschap kom ik dus in de problemen omdat hij niks bijdraagt. Mijn huidige vriend betaalt dat nu allemaal, maar hij is dus niet hun verwekker.
Top toch, probleem opgelost !quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:09 schreef Iejoren het volgende:
....Mijn huidige vriend betaalt dat nu allemaal, maar hij is dus niet hun verwekker.
Als hij klaar is het het afbetalen van zijn deel van de schuld zal hij echt wel weer alimentatie moeten gaan betalen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:11 schreef Iejoren het volgende:
Eigenlijk is het toch heel krom, mijn ex heeft wel inspraak in naar welke school ze moeten bijv, naar welke opvang en ik betaal het vervolgens. Is toch raar dat hij verder alle rechten en plichten heeft maar verder niks hoeft bij te dragen?
Hij kán toch niet bijdragen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:11 schreef Iejoren het volgende:
Eigenlijk is het toch heel krom, mijn ex heeft wel inspraak in naar welke school ze moeten bijv, naar welke opvang en ik betaal het vervolgens. Is toch raar dat hij verder alle rechten en plichten heeft maar verder niks hoeft bij te dragen?
Vind je het ook krom dat het in traditionele gezinnen zo werkt: man werkt, brengt al het geld binnen. Vrouw verdient geen cent, maar mag wel van alles beslissenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:11 schreef Iejoren het volgende:
Zo werkt het natuurlijk niet. Je houdt met een goede baan altijd meer over, ook na kinderopvangtoeslag, dan met een 'klotebaantje'.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:03 schreef Iejoren het volgende:
In feite zou ik dan beter een klotebaantje kunnen hebben volgend jaar zodat ik meer geld terug krijg voor de kinderopvang dan dat ik me helemaal het zweet in de naad werk en daardoor minder voor opvang krijg toch.. Ik zit echt hartstikke klem in feite
Vier dagen per week, twee kinderen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:12 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Je houdt met een goede baan altijd meer over, ook na kinderopvangtoeslag, dan met een 'klotebaantje'.
Als je nu 600 euro spendeert aan kinderopvang, dan breng je dat kind dus vijf dagen in de week?
In feite is dat net zo goed krom, maar dan is dat een gezamelijke keuze en nu dus niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Vind je het ook krom dat het in traditionele gezinnen zo werkt: man werkt, brengt al het geld binnen. Vrouw verdient geen cent, maar mag wel van alles beslissen
Maar je werkt toch zelf niet? Dus wat doen die kinderen daar dan de hele week?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:13 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Vier dagen per week, twee kinderen.
Ook nu is het een gezamenlijke keuze, alleen wil jij dat niet echt zien. Jullie hebben samen schulden gemaakt, samen besloten dat de relatie niet meer werkt. Jij hebt besloten een nieuwe relatie aan te gaan en zwanger te worden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:14 schreef Iejoren het volgende:
[..]
In feite is dat net zo goed krom, maar dan is dat een gezamelijke keuze en nu dus niet.
Nu gaan ze dus ook niet meer, maar tot begin van deze maand dus wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:14 schreef error_404 het volgende:
[..]
Maar je werkt toch zelf niet? Dus wat doen die kinderen daar dan de hele week?
Dan moet je ook de lasten dragen van het feit dat je pa bij de kinderen weghaalt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:08 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Omdat mijn ex een labiele mafkees is. Hij heeft vorig jaar een psychose gehad, staat dus niet sterk in zijn schoenen en co-ouderschap houdt in dat hij ze de ene week zou hebben en ik de andere week. Dat lijkt me niet echt gezond 'voor de kinderen met zo'n psychotisch geval als hun vader.
En als ik de kinderen bij hem had gelaten en hij had ze de strot doorgesneden, dan had iedereen hier weer een grote bek en mening gehad omdat moeders dan niet tijdig in had gegrepen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan moet je ook de lasten dragen van het feit dat je pa bij de kinderen weghaalt.
Je ex gaat gewoon weer alimentatie betalen zodra hij uit het WSNP traject is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:11 schreef Iejoren het volgende:
Het is ook niet duidelijk waar jij wel om vraagt. Je ex zit al in de Wsnp, dus je mag ervan uitgaan dat die nog maar een minimum aan geld heeft om van rond te komen, om zo zijn aandeel in jullie schuld af te betalen. Straks zit jij in dezelfde situatie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Iejoren het volgende:
Als je wilt rellen dan kun je dat natuurlijk altijd wel doen. Ik ga niet een kindje in mn buik laten vermoorden, een kindje van mijn huidige relatie, omdat ik problemen heb met mijn ex en zijn niet-betalen. Soms zijn de dingen niet anders. Ik vroeg alleen maar om evt tips als die er zouden zijn. Ik snap ook wel dat het niet handig is om nu nog een koter op de wereld te zetten, en sterilisatie wordt ook meteen gedaan als ik bevallen ben, maar dat is niet waar ik om vraag bij jullie.
Sorry hoor maar denk even na, jij hebt de kinderen bijna 90% van de tijd. Dan is het toch niet raar als jij ook 90% van de kosten draagt. Veder vind ik het ook redelijk raar dat je een derde kind neemt terwijl je de eerste twee al financieel niet aan kan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Iejoren het volgende:
Als je wilt rellen dan kun je dat natuurlijk altijd wel doen. Ik ga niet een kindje in mn buik laten vermoorden, een kindje van mijn huidige relatie, omdat ik problemen heb met mijn ex en zijn niet-betalen. Soms zijn de dingen niet anders. Ik vroeg alleen maar om evt tips als die er zouden zijn. Ik snap ook wel dat het niet handig is om nu nog een koter op de wereld te zetten, en sterilisatie wordt ook meteen gedaan als ik bevallen ben, maar dat is niet waar ik om vraag bij jullie.
Wij geven alleen aan dat je zelf verantwoordelijk bent voor deze situatie. Wat had je precies voor tips verwacht eigenlijk, ik ben even nieuwsgierig? Wat draagt jouw huidige partner bijvoorbeeld bij aan de kinderen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Iejoren het volgende:
Het is niet zijn niet betalen. Er is simpelweg geen geld voor, het is letterlijk net zo goed jouw schuld als de zijne.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Iejoren het volgende:
Als je wilt rellen dan kun je dat natuurlijk altijd wel doen. Ik ga niet een kindje in mn buik laten vermoorden, een kindje van mijn huidige relatie, omdat ik problemen heb met mijn ex en zijn niet-betalen.
Waarom maak je uberhaupt kinderen met zo'n held?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:19 schreef Iejoren het volgende:
[..]
En als ik de kinderen bij hem had gelaten en hij had ze de strot doorgesneden, dan had iedereen hier weer een grote bek en mening gehad omdat moeders dan niet tijdig in had gegrepen.
Je zou eens bij de gemeente moeten informeren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:22 schreef Iejoren het volgende:
Ik zit straks dus ook in de WSNP, waarbij ik naar een bijstandsinkomen terug zal gaan. Ik weet dus niet of hierbij wel rekening gehouden wordt met kosten vd kinderopvang, omdat ik hiervoor dus al zo belachelijk veel geld neerleg. Als we beiden op bijstandsinkomen zitten, dan neem ik aan dat het zo zou moeten zijn dat mijn ex ook een redelijk deel aan de kinderen bij zal moeten betalen, omdat we samen verantwoordelijk zijn voor hen en samen de schulden gemaakt hebben. En als dit niet zo is, omdat hij helemaal geen cent zou kunnen missen, is er dan nog een potje oid waarmee ik dan de kinderopvang zou kunnen betalen? Dat is dus in feite mijn vraag.
Zijn maar 2 schuldeisers, 1 van ¤37.000 na verkoop huis door uit elkaar gaan. Niet dat we leuk een grote TV aan de muur hebben hangen oid. Daar zit ook wel wezenlijk verschil in.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:23 schreef made het volgende:
Waarom hebben jullie zo veel schulden ???
¤ 40.000.- wtf....
Dan heb je gewoon ontzettend veel geluk dat er zo iets is als WSNP !!
Maar dat is blijkbaar niet goed genoeg... voor zulke mensen zou de wsnp gewoon niet mogelijk moeten zijn.
Jullie hebben er toch ook samen voor gekozen die 40,000 Euro schuld te maken?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:14 schreef Iejoren het volgende:
[..]
In feite is dat net zo goed krom, maar dan is dat een gezamelijke keuze en nu dus niet.
Ex en ik zijn ruim 9 jaar samen geweest, dus ik ben geen geflipte tienermoeder met een huis vol ongelukjes. Dat mn ex door zou draaien, dat heeft niemand van tevoren aan zien komen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:26 schreef Luigi het volgende:
Wat kosten condooms eigenlijk ook alweer?
Ik mag het niet zeggen, maar in die negen jaar tijd had je wel kunnen begrijpen dat ex-lief toch niet de beste vaderfiguur zou zijn, gezien je huidige aversie jegens hem.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:27 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Ex en ik zijn ruim 9 jaar samen geweest, dus ik ben geen geflipte tienermoeder met een huis vol ongelukjes. Dat mn ex door zou draaien, dat heeft niemand van tevoren aan zien komen.
Ik zeg 3 jaar 500 tot 700 eurotjes in de maand aflossen.....quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:25 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Zijn maar 2 schuldeisers, 1 van ¤37.000 na verkoop huis door uit elkaar gaan. Niet dat we leuk een grote TV aan de muur hebben hangen oid. Daar zit ook wel wezenlijk verschil in.
En dat jij daar zo kapot van bent dat je van de ene relatie in de andere overstapt, inlcusief samenwonen en nieuw kindje had vast ook niemand aan zien komen...quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:27 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Ex en ik zijn ruim 9 jaar samen geweest, dus ik ben geen geflipte tienermoeder met een huis vol ongelukjes. Dat mn ex door zou draaien, dat heeft niemand van tevoren aan zien komen.
Nogmaals: wiens schuld is het dat je niet kunt betalen? Niet de onzequote:Op maandag 29 oktober 2012 14:24 schreef Iejoren het volgende:
Stel dat mijn vriend bijv dood zou gaan of weg zou gaan, dan zou ik dus alsnog alle kosten voor de kinderen betalen terwijl ik dan net zoveel inkomen heb als mijn ex en verder niks omdat meneer het niet kan betalen terwijl ik dat zelf ook niet kan? Dat is toch raar?
Hij is nooit labiel geweest oid, maar dat is sinds twee jaar wel anders. Toen waren beide kinderen er al.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik mag het niet zeggen, maar in die negen jaar tijd had je wel kunnen begrijpen dat ex-lief toch niet de beste vaderfiguur zou zijn, gezien je huidige aversie jegens hem.
Is ie dan niet gewoon ziek in plaats van een lamlul?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:29 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Hij is nooit labiel geweest oid, maar dat is sinds twee jaar wel anders. Toen waren beide kinderen er al.
Dit dus. Met 3K aan inkomen (wat dus echt je redding is) moet je dat 'makkelijk' redden. Misschien 3 jaar even geen vakanties of andere uitspatting, maar aflossen die bende!quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:28 schreef made het volgende:
[..]
Ik zeg 3 jaar 500 tot 700 eurotjes in de maand aflossen.....
Tja, en dat zijn niet de leukste 3 jaar, maar dan ben je er vanaf.
Dus pa is te genezen en kan over een paar jaar co-ouderschap krijgen nadat hij uit de WSNP is gekomen. Goed om te horen, krijgen jij en je nieuwe kindje ook wat meer lucht.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:29 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Hij is nooit labiel geweest oid, maar dat is sinds twee jaar wel anders. Toen waren beide kinderen er al.
En dan laat je hem in de steek ,en ga je gelijk naar je nieuwe vriend waarvan je ookal in verwachting bent?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:29 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Dat mag ze ook waarschijnlijk niet. Als ze met de bank (want dat zal die ene grote schuldeiser wel zijn) een betalingsafspraak kan maken, zit ze er iets langer dan 3 jaar aan vast, maar kan ze ook schoon schip maken. Leuk is het niet, maar de consequentie van haar eigen keuzes. Hoe lullig ook. Want ik zou niet graag in haar schoenen staan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:30 schreef made het volgende:
snap ook niet waarom ze uberhaupt in de wsnp mag ?
Maar op welke basis zou ze dan ergens recht op hebben? Ik kan het niet bedenken. Jij?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:24 schreef Lienekien het volgende:
Je zou eens bij de gemeente moeten informeren.
Geen NHG?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:25 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Zijn maar 2 schuldeisers, 1 van ¤37.000 na verkoop huis door uit elkaar gaan. Niet dat we leuk een grote TV aan de muur hebben hangen oid. Daar zit ook wel wezenlijk verschil in.
Dat probeer ik dus ook, ik denk dan ook aan minstens ¤600 aflossen per maand. Maar als de kinderopvang dan ook nog eens ¤600 moet kosten, dan blijft er wel weinig over en eerlijk is het ook niet om mijn huidige vriend alleen op te laten draaien voor de huur, vaste lasten en boodschappen etc. Dat is het kromme eraan. Ik wil alles er aan doen om netjes de schuld op te lossen en hiervoor ook krom te liggen, maar daarbij is mijn vriend dan de dupe in feite.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:30 schreef Luigi het volgende:
[..]
Dit dus. Met 3K aan inkomen (wat dus echt je redding is) moet je dat 'makkelijk' redden. Misschien 3 jaar even geen vakanties of andere uitspatting, maar aflossen die bende!
Ja, ik wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Maar op welke basis zou ze dan ergens recht op hebben? Ik kan het niet bedenken. Jij?
Waarom niet? Je vriend en jij hebben voor elkaar gekozen, en aangezien het serieus is want zwanger dan draait vriendlief hier met liefde voor op.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:35 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Dat probeer ik dus ook, ik denk dan ook aan minstens ¤600 aflossen per maand. Maar als de kinderopvang dan ook nog eens ¤600 moet kosten, dan blijft er wel weinig over en eerlijk is het ook niet om mijn huidige vriend alleen op te laten draaien voor de huur, vaste lasten en boodschappen etc. Dat is het kromme eraan. Ik wil alles er aan doen om netjes de schuld op te lossen en hiervoor ook krom te liggen, maar daarbij is mijn vriend dan de dupe in feite.
En dat is dan weer zijn keuze. Hij had ook kunnen besluiten jullie niet in huis te nemen en te gaan latten. Persoonlijk vind ik het eerlijker dat je vriend opdraait voor jullie kosten dan dat de gemeenschap opdraait voor jullie kosten.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:35 schreef Iejoren het volgende:
Dat probeer ik dus ook, ik denk dan ook aan minstens ¤600 aflossen per maand. Maar als de kinderopvang dan ook nog eens ¤600 moet kosten, dan blijft er wel weinig over en eerlijk is het ook niet om mijn huidige vriend alleen op te laten draaien voor de huur, vaste lasten en boodschappen etc. Dat is het kromme eraan. Ik wil alles er aan doen om netjes de schuld op te lossen en hiervoor ook krom te liggen, maar daarbij is mijn vriend dan de dupe in feite.
Als je niks bij te dragen hebt, zeg dan niks. Als jij je kinderen van 1 en 2 jaar wel bij een partner in huis zou laten die stemmen hoort en lachen, en dingen ziet die er niet zijn, dan denk ik inderdaad dat we uitgepraat zijn.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:31 schreef Drolflap het volgende:
[..]
En dan laat je hem in de steek ,en ga je gelijk naar je nieuwe vriend waarvan je ookal in verwachting bent?
Kijk, dat is alweer een andere boeg: je vriend is dan in feite de dupe.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:35 schreef Iejoren het volgende:
[..]
daar heeft je vriend toch ook gewoon voor gekozen? Neem aan dat je hem dit wel verteld hebt en hij ervan wist?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:35 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Is ook niet eerlijk, maar wel de waarheid.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:35 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Dat gaat niet op. Nieuwe partner zit niet in een trajectquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
http://overheidsloket.ove(...)ct&product_id=901685
Dat is gezamelijk, maar de bank is (volgens de kredietbank) een nognetniet malafide instantie omdat zij veel rente vragen en hierdoor aflossen bijna onmogelijk is. En we zijn die schuld samen aangegaan, dus we kunnen dit niet door 2en delen. Maar als hij na 3 jaar uit de wsnp is, kunnen ze alsnog het hele bedrag van mij eisen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:37 schreef made het volgende:
Naar die 37K is dat per persoon of mag jij de helft betalen ? Dus 18.5K ???
Die voorwaarden die daar staan, zijn allemaal niet van toepassingquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:38 schreef Lienekien het volgende:
[..]
http://overheidsloket.ove(...)ct&product_id=901685
Tsja, zou kunnenquote:Er zijn nog enkele situaties waarin een tegemoetkoming van de gemeente mogelijk is. Neem contact op met uw gemeente als u wilt weten of u hiervoor in aanmerking komt.
Welke bank is dat dan?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:39 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Dat is gezamelijk, maar de bank is (volgens de kredietbank) een nognetniet malafide instantie
Voor welke schuld zit je ex dan in de wsnp ?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:39 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Dat is gezamelijk, maar de bank is (volgens de kredietbank) een nognetniet malafide instantie omdat zij veel rente vragen en hierdoor aflossen bijna onmogelijk is. En we zijn die schuld samen aangegaan, dus we kunnen dit niet door 2en delen. Maar als hij na 3 jaar uit de wsnp is, kunnen ze alsnog het hele bedrag van mij eisen.
Door de reacties na jouw post te lezen is je hopelijk duidelijk geworden dat sommige mensen echt een feilloos talent hebben voor het zich steeds dieper in de nesten werken. Echt, ze bestaan... Zucht.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:36 schreef Swetsenegger het volgende:
40K schuld, gescheiden met 2 kinderen onder de 4 jaar en zwanger van de 3e van nieuw neukertje. en dan roepen dat het allemaal zo onrechtvaardig is.
Dit moet een troll zijn toch? Toch?
Voor de schuld van ¤40.000, hij betaalt in drie jaar af wat hij kan en de rest komen ze dan weer bij mij halen en hem kunnen ze er dan niet meer verantwoordelijk voor houdenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:41 schreef made het volgende:
[..]
Voor welke schuld zit je ex dan in de wsnp ?
Sorry, maar dat betekent dat je samen met je ex ook wel hele domme beslissingen hebt genomen op financieel gebied. Iedereen weet dat je bij die gasten uit de buurt hoort te blijven. Je kon zeker geen hypotheek krijgen bij een gevestigde hypotheekverstrekker en toen ben je in zee gegaan met deze gasten?quote:
Da's zuur.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:42 schreef Iejoren het volgende:
Voor de schuld van ¤40.000, hij betaalt in drie jaar af wat hij kan en de rest komen ze dan weer bij mij halen en hem kunnen ze er dan niet meer verantwoordelijk voor houden
http://blog.eyeopen.nl/ey(...)nk-finata-slechtste/quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, maar dat betekent dat je samen met je ex ook wel hele domme beslissingen hebt genomen op financieel gebied. Iedereen weet dat je bij die gasten uit de buurt hoort te blijven. Je kon zeker geen hypotheek krijgen bij een gevestigde hypotheekverstrekker?
Klopt inderdaad, alleen die omgangsregeling is er dus al.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:38 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Is ook niet eerlijk, maar wel de waarheid.
Jij zit met die schuld, je ex betaald nu alles af van zijn deel en straks als hij daar mee klaar is mag hij weer "vrolijk" alimentatie gaan betalen.
En uiteraard een omgangsregeling afdwingen.
Ga jij nou eerst je kind maar eens krijgen en dan heel fanatiek solliciteren!quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:44 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, alleen die omgangsregeling is er dus al.
Is er iets of iemand die je hierbij zou kunnen helpen? Ik wil best die hele schuld alleen aflossen, alleen heb geen idee aan welke touwtjes ik moet trekken. Het interesseert me niks als ik helemaal krom moet liggen om het af te lossen, maar ik red dat niet alleen.
Nee maar hij werd ons fijn aangeraden door de Hypotheekshop waar we destijds het huis gekocht hebben. We wisten echt niet beter, anders had ik het vanzelf wel anders gedaan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, maar dat betekent dat je samen met je ex ook wel hele domme beslissingen hebt genomen op financieel gebied. Iedereen weet dat je bij die gasten uit de buurt hoort te blijven. Je kon zeker geen hypotheek krijgen bij een gevestigde hypotheekverstrekker en toen ben je in zee gegaan met deze gasten?
Ik denk dat deze bank jullie enige manier was om uberhaupt het (te hoge?) hypotheekbedrag op te hoesten. Iets te veel boven jullie stand geleefd?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:46 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Nee maar hij werd ons fijn aangeraden door de Hypotheekshop waar we destijds het huis gekocht hebben. We wisten echt niet beter, anders had ik het vanzelf wel anders gedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |