Hij kán toch niet bijdragen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:11 schreef Iejoren het volgende:
Eigenlijk is het toch heel krom, mijn ex heeft wel inspraak in naar welke school ze moeten bijv, naar welke opvang en ik betaal het vervolgens. Is toch raar dat hij verder alle rechten en plichten heeft maar verder niks hoeft bij te dragen?
Vind je het ook krom dat het in traditionele gezinnen zo werkt: man werkt, brengt al het geld binnen. Vrouw verdient geen cent, maar mag wel van alles beslissenquote:Op maandag 29 oktober 2012 14:11 schreef Iejoren het volgende:
Eigenlijk is het toch heel krom, mijn ex heeft wel inspraak in naar welke school ze moeten bijv, naar welke opvang en ik betaal het vervolgens. Is toch raar dat hij verder alle rechten en plichten heeft maar verder niks hoeft bij te dragen?
Zo werkt het natuurlijk niet. Je houdt met een goede baan altijd meer over, ook na kinderopvangtoeslag, dan met een 'klotebaantje'.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:03 schreef Iejoren het volgende:
In feite zou ik dan beter een klotebaantje kunnen hebben volgend jaar zodat ik meer geld terug krijg voor de kinderopvang dan dat ik me helemaal het zweet in de naad werk en daardoor minder voor opvang krijg toch.. Ik zit echt hartstikke klem in feite
Vier dagen per week, twee kinderen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:12 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Zo werkt het natuurlijk niet. Je houdt met een goede baan altijd meer over, ook na kinderopvangtoeslag, dan met een 'klotebaantje'.
Als je nu 600 euro spendeert aan kinderopvang, dan breng je dat kind dus vijf dagen in de week?
In feite is dat net zo goed krom, maar dan is dat een gezamelijke keuze en nu dus niet.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:12 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Vind je het ook krom dat het in traditionele gezinnen zo werkt: man werkt, brengt al het geld binnen. Vrouw verdient geen cent, maar mag wel van alles beslissen
Maar je werkt toch zelf niet? Dus wat doen die kinderen daar dan de hele week?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:13 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Vier dagen per week, twee kinderen.
Ook nu is het een gezamenlijke keuze, alleen wil jij dat niet echt zien. Jullie hebben samen schulden gemaakt, samen besloten dat de relatie niet meer werkt. Jij hebt besloten een nieuwe relatie aan te gaan en zwanger te worden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:14 schreef Iejoren het volgende:
[..]
In feite is dat net zo goed krom, maar dan is dat een gezamelijke keuze en nu dus niet.
Nu gaan ze dus ook niet meer, maar tot begin van deze maand dus wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:14 schreef error_404 het volgende:
[..]
Maar je werkt toch zelf niet? Dus wat doen die kinderen daar dan de hele week?
Dan moet je ook de lasten dragen van het feit dat je pa bij de kinderen weghaalt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:08 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Omdat mijn ex een labiele mafkees is. Hij heeft vorig jaar een psychose gehad, staat dus niet sterk in zijn schoenen en co-ouderschap houdt in dat hij ze de ene week zou hebben en ik de andere week. Dat lijkt me niet echt gezond 'voor de kinderen met zo'n psychotisch geval als hun vader.
En als ik de kinderen bij hem had gelaten en hij had ze de strot doorgesneden, dan had iedereen hier weer een grote bek en mening gehad omdat moeders dan niet tijdig in had gegrepen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan moet je ook de lasten dragen van het feit dat je pa bij de kinderen weghaalt.
Je ex gaat gewoon weer alimentatie betalen zodra hij uit het WSNP traject is.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:11 schreef Iejoren het volgende:
Het is ook niet duidelijk waar jij wel om vraagt. Je ex zit al in de Wsnp, dus je mag ervan uitgaan dat die nog maar een minimum aan geld heeft om van rond te komen, om zo zijn aandeel in jullie schuld af te betalen. Straks zit jij in dezelfde situatie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Iejoren het volgende:
Als je wilt rellen dan kun je dat natuurlijk altijd wel doen. Ik ga niet een kindje in mn buik laten vermoorden, een kindje van mijn huidige relatie, omdat ik problemen heb met mijn ex en zijn niet-betalen. Soms zijn de dingen niet anders. Ik vroeg alleen maar om evt tips als die er zouden zijn. Ik snap ook wel dat het niet handig is om nu nog een koter op de wereld te zetten, en sterilisatie wordt ook meteen gedaan als ik bevallen ben, maar dat is niet waar ik om vraag bij jullie.
Sorry hoor maar denk even na, jij hebt de kinderen bijna 90% van de tijd. Dan is het toch niet raar als jij ook 90% van de kosten draagt. Veder vind ik het ook redelijk raar dat je een derde kind neemt terwijl je de eerste twee al financieel niet aan kan.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Iejoren het volgende:
Als je wilt rellen dan kun je dat natuurlijk altijd wel doen. Ik ga niet een kindje in mn buik laten vermoorden, een kindje van mijn huidige relatie, omdat ik problemen heb met mijn ex en zijn niet-betalen. Soms zijn de dingen niet anders. Ik vroeg alleen maar om evt tips als die er zouden zijn. Ik snap ook wel dat het niet handig is om nu nog een koter op de wereld te zetten, en sterilisatie wordt ook meteen gedaan als ik bevallen ben, maar dat is niet waar ik om vraag bij jullie.
Wij geven alleen aan dat je zelf verantwoordelijk bent voor deze situatie. Wat had je precies voor tips verwacht eigenlijk, ik ben even nieuwsgierig? Wat draagt jouw huidige partner bijvoorbeeld bij aan de kinderen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Iejoren het volgende:
Het is niet zijn niet betalen. Er is simpelweg geen geld voor, het is letterlijk net zo goed jouw schuld als de zijne.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Iejoren het volgende:
Als je wilt rellen dan kun je dat natuurlijk altijd wel doen. Ik ga niet een kindje in mn buik laten vermoorden, een kindje van mijn huidige relatie, omdat ik problemen heb met mijn ex en zijn niet-betalen.
Waarom maak je uberhaupt kinderen met zo'n held?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:19 schreef Iejoren het volgende:
[..]
En als ik de kinderen bij hem had gelaten en hij had ze de strot doorgesneden, dan had iedereen hier weer een grote bek en mening gehad omdat moeders dan niet tijdig in had gegrepen.
Je zou eens bij de gemeente moeten informeren.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:22 schreef Iejoren het volgende:
Ik zit straks dus ook in de WSNP, waarbij ik naar een bijstandsinkomen terug zal gaan. Ik weet dus niet of hierbij wel rekening gehouden wordt met kosten vd kinderopvang, omdat ik hiervoor dus al zo belachelijk veel geld neerleg. Als we beiden op bijstandsinkomen zitten, dan neem ik aan dat het zo zou moeten zijn dat mijn ex ook een redelijk deel aan de kinderen bij zal moeten betalen, omdat we samen verantwoordelijk zijn voor hen en samen de schulden gemaakt hebben. En als dit niet zo is, omdat hij helemaal geen cent zou kunnen missen, is er dan nog een potje oid waarmee ik dan de kinderopvang zou kunnen betalen? Dat is dus in feite mijn vraag.
Zijn maar 2 schuldeisers, 1 van ¤37.000 na verkoop huis door uit elkaar gaan. Niet dat we leuk een grote TV aan de muur hebben hangen oid. Daar zit ook wel wezenlijk verschil in.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:23 schreef made het volgende:
Waarom hebben jullie zo veel schulden ???
¤ 40.000.- wtf....
Dan heb je gewoon ontzettend veel geluk dat er zo iets is als WSNP !!
Maar dat is blijkbaar niet goed genoeg... voor zulke mensen zou de wsnp gewoon niet mogelijk moeten zijn.
Jullie hebben er toch ook samen voor gekozen die 40,000 Euro schuld te maken?quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:14 schreef Iejoren het volgende:
[..]
In feite is dat net zo goed krom, maar dan is dat een gezamelijke keuze en nu dus niet.
Ex en ik zijn ruim 9 jaar samen geweest, dus ik ben geen geflipte tienermoeder met een huis vol ongelukjes. Dat mn ex door zou draaien, dat heeft niemand van tevoren aan zien komen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:26 schreef Luigi het volgende:
Wat kosten condooms eigenlijk ook alweer?
Ik mag het niet zeggen, maar in die negen jaar tijd had je wel kunnen begrijpen dat ex-lief toch niet de beste vaderfiguur zou zijn, gezien je huidige aversie jegens hem.quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:27 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Ex en ik zijn ruim 9 jaar samen geweest, dus ik ben geen geflipte tienermoeder met een huis vol ongelukjes. Dat mn ex door zou draaien, dat heeft niemand van tevoren aan zien komen.
Ik zeg 3 jaar 500 tot 700 eurotjes in de maand aflossen.....quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:25 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Zijn maar 2 schuldeisers, 1 van ¤37.000 na verkoop huis door uit elkaar gaan. Niet dat we leuk een grote TV aan de muur hebben hangen oid. Daar zit ook wel wezenlijk verschil in.
En dat jij daar zo kapot van bent dat je van de ene relatie in de andere overstapt, inlcusief samenwonen en nieuw kindje had vast ook niemand aan zien komen...quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:27 schreef Iejoren het volgende:
[..]
Ex en ik zijn ruim 9 jaar samen geweest, dus ik ben geen geflipte tienermoeder met een huis vol ongelukjes. Dat mn ex door zou draaien, dat heeft niemand van tevoren aan zien komen.
Nogmaals: wiens schuld is het dat je niet kunt betalen? Niet de onzequote:Op maandag 29 oktober 2012 14:24 schreef Iejoren het volgende:
Stel dat mijn vriend bijv dood zou gaan of weg zou gaan, dan zou ik dus alsnog alle kosten voor de kinderen betalen terwijl ik dan net zoveel inkomen heb als mijn ex en verder niks omdat meneer het niet kan betalen terwijl ik dat zelf ook niet kan? Dat is toch raar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |