Ligt volledig aan het type motor. Een viercilinder bijvoorbeeld zal al veel rustiger doorrollen dan een driecilinder.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:58 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Laat je motor eens nakijken, het is niet normaal dat hij sterk afremt als je het gas loslaat.
zal een motor zo sterk afremmen doordat het een 1 cilinder is of omdat hij zo weinig weegt?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:13 schreef BlackLining het volgende:
Je moet het voor de grap eens met een ééncilinder proberen. Nou weet ik niet of er auto's zijn met één cilinder, maar als je dat op een motor doet heeft gas loslaten hetzelfde effect als stevig remmen.
Gewicht is niet bijzonder relevant in dit geval, maar nee, dat heeft daar niet mee te maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:25 schreef rival het volgende:
[..]
zal een motor zo sterk afremmen doordat het een 1 cilinder is of omdat hij zo weinig weegt?
een zwaardere auto zal langer doorrollen dan een minder zware, dus gewicht is erg relevant in je verhaal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:50 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Gewicht is niet bijzonder relevant in dit geval, maar nee, dat heeft daar niet mee te maken.
Heb ik wel eens gedaan ja. Geen tijd om op te schakelen en ik had ook geen zin om kilometers lang achter die trekker te blijven. Dus na de rotonde gas blijven geven, zo snel mogelijk er voorbij. (hij maakte wel een pokke herrie trouwensquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
100 in zijn 2? Je hebt best een aparte auto als ie dat kan. De mijne kan geen 100 in zijn 2. Ik denk ook niet dat iemand 100 in zijn 2 rijdt. Dat moet aardig wat benzine kosten.
Mijn huidige auto kan het niet. Die heeft een redelijk lage max in z'n 2...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Koop een fatsoenlijke auto. Zowel deze als mijn vorige kunnen dat.
Heb ik ook wel eens gedaan. Ik zag absoluut niets meer door diegene achter mij. Hij zat m'n trekhaak te zoeken (in de kofferbak want afneembaar) en zijn lampen stonden zo afgesteld dat ze in m'n beide buitenspiegels schenen. En ik zag mijn eigen koplamp schijnsel niet eens meer. Been steeds langzamer gaan rijden, tot hij bij 30km (80km weg) toch maar besloot mij in te halen (lege weg!). Als er geen mogelijkheid is om mij in te halen, raak ik alleen mijn rem aan. Soms is dat voldoende. Als dat niet is, ga ik gewoon langzamer rijden om de afstand tussen mij en m'n voorganger 4 seconden te maken (mijn 2 seconden en die 2 seconden van m'n achterligger)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:36 schreef Marco001 het volgende:
Pizza, ja, ik ben zo'n mongool die gewoon op de motor afremt tot de daar geldende max als iemand enorm bumperkleeft maar mij niet inhaalt terwijl daar voldoende gelegenheid voor is.
Heeft, zoals ik al eerder zei, zelfs al eens geleid tot een complete stilstand op een verder doodstille weg. Mijn remmen zijn niet krachtig genoeg om 2 auto's zonder problemen af te remmen, dus als er iemand zo nodig moet bumperkleven, moet ik even voor wat extra ruimte voor me zorgen.
En de rest ga je niet op in?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:57 schreef rival het volgende:
[..]
een zwaardere auto zal langer doorrollen dan een minder zware, dus gewicht is erg relevant in je verhaal.
Dan zal diegene zichzelf ook meteen verraden dat hij aan het bumperkleven (te weinig afstand houden) was en dus schuldig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:54 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Daar is ook jurisprudentie over. Ook zijn er mensen die rondrijden met een cameraatje achter de voorruit, dan val je direct door de mand.
Een Seat Ibiza, VW Passat of Skoda Superb is dus geen fatsoenlijke auto?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:37 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Koop een fatsoenlijke auto. Zowel deze als mijn vorige kunnen dat.
En het ging hierbij om de theorie dat je met gas los laten wel degelijk hard kunt remmen, iets wat jij zei dat niet normaal was.
Eigenlijk heb ik nu alweer teveel geschreven...
80 dan bij mij..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:14 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Die van mij haalt dat volgens mij in de 2 ook niet, en heb een 2 liter 6-cilinder met 6 versnellingen. Maar dat laatste geef ik je volledig gelijk in. Van die moraalridders die meteen over hun verbruik beginnen brrr. Dat zijn ook die mensen die met 80 invoegen op de snelweg omdat ze ooit geleerd hebben tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen en nooit anders doen... Als ik me aan die max. 2500 rpm regel houdt, zou ik nooit harder dan 90 kunnen rijden
Het bekende "Eentjes-arrest" is een goed voorbeeld(en ook de reden waarom ik niet rem voor dieren.)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:30 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik vind je geen mongool, ik vind je gek dat je je laat opnaaien door een klever en daarop je rijstijl gaat aanpassen, alhoewel ik je wel heel goed snap. Doe het zelfs soms ook, vooral als in het donker iemand achter me zit met verblindende verlichting, wil ik nog wel eens het gas eraf gooien. Wegrijden kost veel geld (zeker als het een LAFje wordt), kan ik uit ervaring zeggen. En ja, klevers zijn irritant, maar ik laat me zo min mogelijk door ze opnaaien. Als jij wilt kleven, ga je gang, ik ga er niet harder van rijden.
Zelfde geldt trouwens voor van die klap jostis die gas bijgeven als ze ingehaald worden...
[..]
Veel succes. Meerdere gevallen bekend inmiddels die dat ook zeiden en de pech hadden dat er iemand met een dashboard camera was, waardoor de remmer kon betalen. Beter gewoon niet doen. Je moet het trouwens ook op het schadeformulier kunnen uittekenen en het is natuurlijk wel frappant dat jij dan als enige een beest zag oversteken en diverse getuigen niet.
Blijkbaar een Lexus IS200 ook al nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:59 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Een Seat Ibiza, VW Passat of Skoda Superb is dus geen fatsoenlijke auto?
Inderdaad..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Blijkbaar een Lexus IS200 ook al niet
Volgens mij zat ik bij een CRX ook al met max. 90 in zijn 2 en die liep door tot 7200rpm... Was een hoogtoerig blokje en dat trok hard, maar kan mij eigenlijk geen auto herinneren die ik gereden heb die wel 100 in zijn 2 reed.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad..
Ben volgens mij nog de E-klasse vergeten, maar durf zo niet te zeggen wanneer dat ding doorschakelde(automaat) als ik het gaspedaal helemaal intrapte.
Ik aan mensen die al in hun 5 rijden terwijl ik pas in de 2 zit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik irriteer me dan ook ontzettend aan mensen die al naar de 3 moeten schakelen terwijl ik nog in de 2 zit.
Ik hoef pas bij 185 naar de 5, ik denk niet dat jouw motor dan nog in de 2 zit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:17 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik aan mensen die al in hun 5 rijden terwijl ik pas in de 2 zit.
Weet niet, eigenlijk nooit echt getest hoe hard die gaat op elke versnelling.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:20 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik hoef pas bij 185 naar de 5, ik denk niet dat jouw motor dan nog in de 2 zit.
Maar tegen een motor red ik het inderdaad niet nee, ook zo irritant als autorijder.
Dan kun je beter de versnellingsbak de schuld geven in plaats van die hoogtoerige motor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:07 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Volgens mij zat ik bij een CRX ook al met max. 90 in zijn 2 en die liep door tot 7200rpm... Was een hoogtoerig blokje en dat trok hard, maar kan mij eigenlijk geen auto herinneren die ik gereden heb die wel 100 in zijn 2 reed.
Niks mis met die versnellingsbak, die zorgde er wel voor dat de 230 goed haalbaar was.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan kun je beter de versnellingsbak de schuld geven in plaats van die hoogtoerige motor.
Dan nog altijd mede schuldig, zo niet onschuldig daar jij onnodig hard gaat remmen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan zal diegene zichzelf ook meteen verraden dat hij aan het bumperkleven (te weinig afstand houden) was en dus schuldig.
half nederland is lantaarnpaal. je kunt prima rijden zonder licht als het zou moeten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanavond eentje die met stadslichten reed. Dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat het wel erg donker is, zo vlak voor je auto? Heb zelf snel even geprobeerd hoe dat is, maar rijden met alleen stadslichten moet je zelf echt wel opvallen. Je kunt amper de koers houden zonder licht. Maar goed.
En weer die fietser zonder verlichting... 't is dat je een soort van schim ziet bewegen dat je denkt van ai dat moet een fietser zijn, even ruimte maken.... maar het is toch zo gevaarlijk....
Ik zie de laatste tijd ook steeds meer en meer autos met slechts 1 koplamp, of 2 remlichten (midden en links OF rechts, gelukkig voor hun krijgen ze geen bekeuring hiervoor omdat 2 het minimum is). Vandaag zag ik zelfs 2 dimlichten oplichten achterin totdat ie gaat remmen, dan ging er links en in midden felle rode lampen branden maar rechts viel de dimlicht uit en zodra ie ophoudt met remmen ging de dimlicht links en rechts weer aan??? Heb nog eens zitten te kijken en ja hoor, ik verbeelde het me niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanavond eentje die met stadslichten reed. Dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat het wel erg donker is, zo vlak voor je auto? Heb zelf snel even geprobeerd hoe dat is, maar rijden met alleen stadslichten moet je zelf echt wel opvallen. Je kunt amper de koers houden zonder licht. Maar goed.
En weer die fietser zonder verlichting... 't is dat je een soort van schim ziet bewegen dat je denkt van ai dat moet een fietser zijn even wat ruimte.... maar het is toch zo gevaarlijk....
Totdat je dagelijks 160km rijd op onverlichte wegenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
half nederland is lantaarnpaal. je kunt prima rijden zonder licht als het zou moeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |