abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118618181
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:58 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

Laat je motor eens nakijken, het is niet normaal dat hij sterk afremt als je het gas loslaat.
Ligt volledig aan het type motor. Een viercilinder bijvoorbeeld zal al veel rustiger doorrollen dan een driecilinder.

Je moet het voor de grap eens met een ééncilinder proberen. Nou weet ik niet of er auto's zijn met één cilinder, maar als je dat op een motor doet heeft gas loslaten hetzelfde effect als stevig remmen.


Tevens 100 in zijn twee doe ik regelmatig :s) ZItten we aan de 11.000 toeren. Je kunt nog door tot de 110, dan komt ie op 13.000 uit. Tot een kilometer of 70, 80 kan overigens ook prima in zijn een. *O* En tegen de tijd dat we dan naar de 6 schakelen rijden we al zo'n 140. :')

[ Bericht 19% gewijzigd door BlackLining op 30-10-2012 13:18:37 ]
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_118618609
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:13 schreef BlackLining het volgende:

Je moet het voor de grap eens met een ééncilinder proberen. Nou weet ik niet of er auto's zijn met één cilinder, maar als je dat op een motor doet heeft gas loslaten hetzelfde effect als stevig remmen.

zal een motor zo sterk afremmen doordat het een 1 cilinder is of omdat hij zo weinig weegt? ;)
pi_118619506
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:25 schreef rival het volgende:

[..]

zal een motor zo sterk afremmen doordat het een 1 cilinder is of omdat hij zo weinig weegt? ;)
Gewicht is niet bijzonder relevant in dit geval, maar nee, dat heeft daar niet mee te maken. ;)

De zuiger in de motor van een ééncilinder wordt immers tijdens zijn dode slagen niet op gang gehouden door andere cilinders die juist dan in hun arbeidsslag zitten.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_118619822
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:50 schreef BlackLining het volgende:

[..]

Gewicht is niet bijzonder relevant in dit geval, maar nee, dat heeft daar niet mee te maken. ;)

een zwaardere auto zal langer doorrollen dan een minder zware, dus gewicht is erg relevant in je verhaal.
pi_118620833
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:05 schreef Kloonhommel het volgende:

[..]

100 in zijn 2? Je hebt best een aparte auto als ie dat kan. De mijne kan geen 100 in zijn 2. Ik denk ook niet dat iemand 100 in zijn 2 rijdt. Dat moet aardig wat benzine kosten.
Heb ik wel eens gedaan ja. Geen tijd om op te schakelen en ik had ook geen zin om kilometers lang achter die trekker te blijven. Dus na de rotonde gas blijven geven, zo snel mogelijk er voorbij. (hij maakte wel een pokke herrie trouwens :P)

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:37 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Koop een fatsoenlijke auto. Zowel deze als mijn vorige kunnen dat.

Mijn huidige auto kan het niet. Die heeft een redelijk lage max in z'n 2...

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 08:36 schreef Marco001 het volgende:
Pizza, ja, ik ben zo'n mongool die gewoon op de motor afremt tot de daar geldende max als iemand enorm bumperkleeft maar mij niet inhaalt terwijl daar voldoende gelegenheid voor is.
Heeft, zoals ik al eerder zei, zelfs al eens geleid tot een complete stilstand op een verder doodstille weg. Mijn remmen zijn niet krachtig genoeg om 2 auto's zonder problemen af te remmen, dus als er iemand zo nodig moet bumperkleven, moet ik even voor wat extra ruimte voor me zorgen.
Heb ik ook wel eens gedaan. Ik zag absoluut niets meer door diegene achter mij. Hij zat m'n trekhaak te zoeken (in de kofferbak want afneembaar) en zijn lampen stonden zo afgesteld dat ze in m'n beide buitenspiegels schenen. En ik zag mijn eigen koplamp schijnsel niet eens meer. Been steeds langzamer gaan rijden, tot hij bij 30km (80km weg) toch maar besloot mij in te halen (lege weg!). Als er geen mogelijkheid is om mij in te halen, raak ik alleen mijn rem aan. Soms is dat voldoende. Als dat niet is, ga ik gewoon langzamer rijden om de afstand tussen mij en m'n voorganger 4 seconden te maken (mijn 2 seconden en die 2 seconden van m'n achterligger)
pi_118621161
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 13:57 schreef rival het volgende:

[..]

een zwaardere auto zal langer doorrollen dan een minder zware, dus gewicht is erg relevant in je verhaal.
En de rest ga je niet op in? :')

Het verschil is bij lange na niet zo groot als je doet voorkomen. De auto remt immers af door rolweerstand en luchtweerstand. Massa die een bepaalde beweging volgt zal zonder die invloeden dezelfde snelheid aanhouden. Rolweerstand is bij een auto (zwaarder) groter dan bij een motor, evenals de luchtweerstand (groter). Dat compenseert voor de energie die nodig is om de massa tot stilstand te brengen.

Al zou je verhaal waar zijn, wat het dus niet is, dan nog is dat niet waar het over gaat. Immers, een auto met 4 of 6 cilinders remt minder zwaar op de motor dan een auto met 3 cilnders. Zo ook, mijn eigen motor met 4 cilinders loopt erg rustig uit. Motoren met 2 en met name met 1 cilinder remmen erg krachtig af op de motor. En ik heb het dan niet over rustig terugvallen in snelheid, met name de 1 cilinder blokken remmen daadwerkelijk af, zelfs te merken aan het duiken in de voorvork. Binnen dezelfde gewichtsklasse gebeurd er dus hetzelfde.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_118624513
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:54 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Daar is ook jurisprudentie over. Ook zijn er mensen die rondrijden met een cameraatje achter de voorruit, dan val je direct door de mand.
Dan zal diegene zichzelf ook meteen verraden dat hij aan het bumperkleven (te weinig afstand houden) was en dus schuldig.
pi_118624876
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 09:37 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Koop een fatsoenlijke auto. Zowel deze als mijn vorige kunnen dat.

En het ging hierbij om de theorie dat je met gas los laten wel degelijk hard kunt remmen, iets wat jij zei dat niet normaal was.

Eigenlijk heb ik nu alweer teveel geschreven...
Een Seat Ibiza, VW Passat of Skoda Superb is dus geen fatsoenlijke auto? }:|
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118624952
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:14 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Die van mij haalt dat volgens mij in de 2 ook niet, en heb een 2 liter 6-cilinder met 6 versnellingen. Maar dat laatste geef ik je volledig gelijk in. Van die moraalridders die meteen over hun verbruik beginnen brrr. Dat zijn ook die mensen die met 80 invoegen op de snelweg omdat ze ooit geleerd hebben tussen de 2000 en 2500 toeren te schakelen en nooit anders doen... Als ik me aan die max. 2500 rpm regel houdt, zou ik nooit harder dan 90 kunnen rijden :')
80 dan bij mij.. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_118624985
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 12:30 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Ik vind je geen mongool, ik vind je gek dat je je laat opnaaien door een klever en daarop je rijstijl gaat aanpassen, alhoewel ik je wel heel goed snap. Doe het zelfs soms ook, vooral als in het donker iemand achter me zit met verblindende verlichting, wil ik nog wel eens het gas eraf gooien. Wegrijden kost veel geld (zeker als het een LAFje wordt), kan ik uit ervaring zeggen. En ja, klevers zijn irritant, maar ik laat me zo min mogelijk door ze opnaaien. Als jij wilt kleven, ga je gang, ik ga er niet harder van rijden.
Zelfde geldt trouwens voor van die klap jostis die gas bijgeven als ze ingehaald worden...

[..]

Veel succes. Meerdere gevallen bekend inmiddels die dat ook zeiden en de pech hadden dat er iemand met een dashboard camera was, waardoor de remmer kon betalen. Beter gewoon niet doen. Je moet het trouwens ook op het schadeformulier kunnen uittekenen en het is natuurlijk wel frappant dat jij dan als enige een beest zag oversteken en diverse getuigen niet.
Het bekende "Eentjes-arrest" is een goed voorbeeld(en ook de reden waarom ik niet rem voor dieren.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:03:04 #111
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118625003
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:59 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Een Seat Ibiza, VW Passat of Skoda Superb is dus geen fatsoenlijke auto? }:|
Blijkbaar een Lexus IS200 ook al niet }:|
Don't let my username fool you...
pi_118625109
quote:
18s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:03 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Blijkbaar een Lexus IS200 ook al niet }:|
Inderdaad..
Ben volgens mij nog de E-klasse vergeten, maar durf zo niet te zeggen wanneer dat ding doorschakelde(automaat) als ik het gaspedaal helemaal intrapte.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:07:57 #113
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118625150
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad..
Ben volgens mij nog de E-klasse vergeten, maar durf zo niet te zeggen wanneer dat ding doorschakelde(automaat) als ik het gaspedaal helemaal intrapte.
Volgens mij zat ik bij een CRX ook al met max. 90 in zijn 2 en die liep door tot 7200rpm... Was een hoogtoerig blokje en dat trok hard, maar kan mij eigenlijk geen auto herinneren die ik gereden heb die wel 100 in zijn 2 reed.
Don't let my username fool you...
pi_118625286
Ik irriteer me dan ook ontzettend aan mensen die al naar de 3 moeten schakelen terwijl ik nog in de 2 zit. :+
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:17:23 #115
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118625573
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:11 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik irriteer me dan ook ontzettend aan mensen die al naar de 3 moeten schakelen terwijl ik nog in de 2 zit. :+
Ik aan mensen die al in hun 5 rijden terwijl ik pas in de 2 zit.
pi_118625743
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:17 schreef lipjes het volgende:

[..]

Ik aan mensen die al in hun 5 rijden terwijl ik pas in de 2 zit.
Ik hoef pas bij 185 naar de 5, ik denk niet dat jouw motor dan nog in de 2 zit. :P

Maar tegen een motor red ik het inderdaad niet nee, ook zo irritant als autorijder. :+
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:22:19 #117
293860 lipjes
Alleen van boven
pi_118625809
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:20 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik hoef pas bij 185 naar de 5, ik denk niet dat jouw motor dan nog in de 2 zit. :P

Maar tegen een motor red ik het inderdaad niet nee, ook zo irritant als autorijder. :+
Weet niet, eigenlijk nooit echt getest hoe hard die gaat op elke versnelling.
Weet sinds afgelopen weekend wel dat die makkelijk over de 200 heen gaat :+
pi_118626280
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:07 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Volgens mij zat ik bij een CRX ook al met max. 90 in zijn 2 en die liep door tot 7200rpm... Was een hoogtoerig blokje en dat trok hard, maar kan mij eigenlijk geen auto herinneren die ik gereden heb die wel 100 in zijn 2 reed.
Dan kun je beter de versnellingsbak de schuld geven in plaats van die hoogtoerige motor. ;)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 16:50:31 #119
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_118627167
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 16:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dan kun je beter de versnellingsbak de schuld geven in plaats van die hoogtoerige motor. ;)
Niks mis met die versnellingsbak, die zorgde er wel voor dat de 230 goed haalbaar was.
Don't let my username fool you...
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:22:29 #120
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118628476
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 15:50 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Dan zal diegene zichzelf ook meteen verraden dat hij aan het bumperkleven (te weinig afstand houden) was en dus schuldig.
Dan nog altijd mede schuldig, zo niet onschuldig daar jij onnodig hard gaat remmen.

Gelijk hebben is niet automatisch gelijk krijgen, dat zou jij moeten weten.
  † In Memoriam † dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:36:49 #121
25682 2cv
Niet subtiel
pi_118629081
*knip*

Verkeerde topic.

[ Bericht 85% gewijzigd door 2cv op 30-10-2012 17:53:56 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:44:56 #122
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_118635143
Vanavond eentje die met stadslichten reed. Dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat het wel erg donker is, zo vlak voor je auto? Heb zelf snel even geprobeerd hoe dat is, maar rijden met alleen stadslichten moet je zelf echt wel opvallen. Je kunt amper de koers houden zonder licht. Maar goed.

En weer die fietser zonder verlichting... 't is dat je een soort van schim ziet bewegen dat je denkt van ai dat moet een fietser zijn, even ruimte maken.... maar het is toch zo gevaarlijk....
Autocorrect
(zelfst. naamw.)
Een feature die je relatie kan verpesten met één letter.
pi_118635197
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanavond eentje die met stadslichten reed. Dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat het wel erg donker is, zo vlak voor je auto? Heb zelf snel even geprobeerd hoe dat is, maar rijden met alleen stadslichten moet je zelf echt wel opvallen. Je kunt amper de koers houden zonder licht. Maar goed.

En weer die fietser zonder verlichting... 't is dat je een soort van schim ziet bewegen dat je denkt van ai dat moet een fietser zijn, even ruimte maken.... maar het is toch zo gevaarlijk....
half nederland is lantaarnpaal. je kunt prima rijden zonder licht als het zou moeten.
pi_118635457
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:44 schreef gebrokenglas het volgende:
Vanavond eentje die met stadslichten reed. Dat snap ik dan niet. Je ziet toch dat het wel erg donker is, zo vlak voor je auto? Heb zelf snel even geprobeerd hoe dat is, maar rijden met alleen stadslichten moet je zelf echt wel opvallen. Je kunt amper de koers houden zonder licht. Maar goed.

En weer die fietser zonder verlichting... 't is dat je een soort van schim ziet bewegen dat je denkt van ai dat moet een fietser zijn even wat ruimte.... maar het is toch zo gevaarlijk....
Ik zie de laatste tijd ook steeds meer en meer autos met slechts 1 koplamp, of 2 remlichten (midden en links OF rechts, gelukkig voor hun krijgen ze geen bekeuring hiervoor omdat 2 het minimum is). Vandaag zag ik zelfs 2 dimlichten oplichten achterin totdat ie gaat remmen, dan ging er links en in midden felle rode lampen branden maar rechts viel de dimlicht uit en zodra ie ophoudt met remmen ging de dimlicht links en rechts weer aan??? Heb nog eens zitten te kijken en ja hoor, ik verbeelde het me niet.
Op zondag 13 april 2014 19:50 schreef Mss het volgende:
Kloonhommel is echt mijn held van de dag _O_ _O_ _O_
  Moderator dinsdag 30 oktober 2012 @ 19:52:17 #125
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_118635608
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 19:45 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

half nederland is lantaarnpaal. je kunt prima rijden zonder licht als het zou moeten.
Totdat je dagelijks 160km rijd op onverlichte wegen :{w
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')