Renault ook he?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:58 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij hebben echt alle pech wel gehad met deze auto. Met als hoogtepunt het stuk gaan van de stuurkolom 2 dagen na het verlopen van de garantie.. Heeft met enorm veel coulance toch nog zo'n 1500 euro gekost dat geintje. Leuk joh!
Ach het niet commerciele heeft voordelen , en nadelenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:00 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja, da's de andere kant van de medaille. No way dat ik ooit weer de commerciele hoek in ga, of het moet écht niet anders kunnen. Ik ben dolverliefd op m''n 36 uurtjes, relaxte en sociale werkgevers en goede arbeidsomstandigheden.
Ik zou het echt heel slecht doen in de commerciele wereld vrees ik.
Mja. Verder wel een hele fijne auto hoor, echt de meest luxe die we ooit gehad hebben en hij rijdt als een droom... maar dat onderhoud.... brrrrrrr.quote:
Ik ken het...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:02 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja. Verder wel een hele fijne auto hoor, echt de meest luxe die we ooit gehad hebben en hij rijdt als een droom... maar dat onderhoud.... brrrrrrr.
Jij was toch zo van het leven en laten leven?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, ik ben daar allergisch voor dus.
Wij gingen vroeger ook altijd met de oude Opel Kadett op vakantie, zus en ik achterin op een stapel dekens en proppen maar. Of dat mensen persé dat jaren '30 vrijstaande huis moeten hebben want ja, je weet maar nooit of je doorfokt tot 86 kinderen en dat KAN toch niet in een flatje he.
Ik zeg ook niet dat het niet mag maar heb er best een mening over hoor. Ik zou nooit iemand iets verbieden op dat vlak.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:03 schreef -Spring het volgende:
[..]
Jij was toch zo van het leven en laten leven?
Mensen en wensen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:04 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet mag maar heb er best een mening over hoor. Ik zou nooit iemand iets verbieden op dat vlak.
Maar denk wel dat sommige mensen zich door de verkeerde dingen laten leiden ja..
Je lijkt wel een oude man. Zo begint mijn schoonvader ook altijd. 'Vroeger gingen we in een eend naar Italie. Met 8 kinderen'.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, ik ben daar allergisch voor dus.
Wij gingen vroeger ook altijd met de oude Opel Kadett op vakantie, zus en ik achterin op een stapel dekens en proppen maar. Of dat mensen persé dat jaren '30 vrijstaande huis moeten hebben want ja, je weet maar nooit of je doorfokt tot 86 kinderen en dat KAN toch niet in een flatje he.
Nu nog?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je lijkt wel een oude man. Zo begint mijn schoonvader ook altijd. 'Vroeger gingen we in een eend naar Italie. Met 8 kinderen'.Vroeger ja. 'En daar deden we dan drie dagen over'.
Sterker nog, ik gun al die mensen hun wensen en eisen. En je mag je best in de schulden steken. Vooral doen! Maar dan niet op de maatschappij terugvallen als het fout gaat. Ik heb weinig medelijden met mensen met tophypotheken en dikke auto's die nog geen stuiver per maand kunnen missen omdat dan het hele kaartenhuis in elkaar flikkert. Allemaal zelf daan!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mensen en wensen...
Het is niet verkeerd om meer te willen... (Al denk ik dat je je er soms op kan blind staren wat je zou willen en daardoor niet kan genieten van wat je hebt.)
Maar er is volk genoeg, die dan alles op alles zet om dat ene te krijgen, ookal moeten ze zich er diep voor in de schulden steken.
Vroeger hadden we iig geen schuldencrisis.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef Estrys het volgende:
[..]
Je lijkt wel een oude man. Zo begint mijn schoonvader ook altijd. 'Vroeger gingen we in een eend naar Italie. Met 8 kinderen'.Vroeger ja. 'En daar deden we dan drie dagen over'.
Ik ben een beetje allergisch voor: 'vroeger'
Maar dan kom je wel op televisie bij Martijn of John... En dan is het allemaal zo vreselijk zielig en moet iedereen bijspringen om te helpen en richten ze toch weer een huis voor je in..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:08 schreef Luigi het volgende:
[..]
Sterker nog, ik gun al die mensen hun wensen en eisen. En je mag je best in de schulden steken. Vooral doen! Maar dan niet op de maatschappij terugvallen als het fout gaat. Ik heb weinig medelijden met mensen met tophypotheken en dikke auto's die nog geen stuiver per maand kunnen missen omdat dan het hele kaartenhuis in elkaar flikkert. Allemaal zelf daan!
Als ze toen eens niet allemaal 10 kinderen hadden gekregen, hadden we nu niet met al die babyboomers gezeten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:09 schreef Luigi het volgende:
[..]
Vroeger hadden we iig geen schuldencrisis.
Nou, kennelijk zijn de 7 zitters nu nog steeds niet aan te slepen dus of we er van geleerd hebben...?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:11 schreef Estrys het volgende:
[..]
Als ze toen eens niet allemaal 10 kinderen hadden gekregen, hadden we nu niet met al die babyboomers gezeten.
Nee, die schijn je nodig te hebben voor 5 konten..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:12 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou, kennelijk zijn de 7 zitters nu nog steeds niet aan te slepen dus of we er van geleerd hebben...?
Mensen willen een 7 zitter terwijl ze hem niet nodig hebbenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:12 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou, kennelijk zijn de 7 zitters nu nog steeds niet aan te slepen dus of we er van geleerd hebben...?
Mja, net hier ook een mopperende collega met drie kinderen en net een nieuw huis. Over de HRA natuurlijk. Weer zo iemand die het randje heeft opgezocht. Neuk eens met een condoom en verhuis niet omdat het kán maar omdat het moét en je leven ziet er een stuk fleuriger uit. Maar nee hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Mensen willen een 7 zitter terwijl ze hem niet nodig hebben
Dat is precies de reden waarom we nu allemaal kunnen betalen. Diegene die altijd gespaard hebben om iets te kunnen kopen dat ze graag wilde bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:08 schreef Luigi het volgende:
[..]
Sterker nog, ik gun al die mensen hun wensen en eisen. En je mag je best in de schulden steken. Vooral doen! Maar dan niet op de maatschappij terugvallen als het fout gaat. Ik heb weinig medelijden met mensen met tophypotheken en dikke auto's die nog geen stuiver per maand kunnen missen omdat dan het hele kaartenhuis in elkaar flikkert. Allemaal zelf daan!
Zelfde als mensen die perse een 5 kamer woning moeten hebben, want ieder moet ook zn eigen plekje hebben...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:12 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Mensen willen een 7 zitter terwijl ze hem niet nodig hebben
Wij hebben de eerste 2 jaar met onze dochter op een flatje gezeten, nou, je had ze moeten horen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zelfde als mensen die perse een 5 kamer woning moeten hebben, want ieder moet ook zn eigen plekje hebben...
Die collega moet niet zeiken, tenzij hij een huis heeft van meer dan 500.000 eu... Dan mag je sowieso niet gaan lopen miauwen over dat je volgend jaar 8 euro per maand gaat inleveren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:14 schreef Luigi het volgende:
[..]
Mja, net hier ook een mopperende collega met drie kinderen en net een nieuw huis. Over de HRA natuurlijk. Weer zo iemand die het randje heeft opgezocht. Neuk eens met een condoom en verhuis niet omdat het kán maar omdat het moét en je leven ziet er een stuk fleuriger uit. Maar nee hoor.
Ik zou al blij zijn met een driekamerwoningquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zelfde als mensen die perse een 5 kamer woning moeten hebben, want ieder moet ook zn eigen plekje hebben...
Wat de neuk is nou weer een lodgy.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik twijfel eraan m'n dustert in feb in te ruilen voor een lodgy. Moet ik wel werk hebben natuurlijk
Lodgy's zijn heel heel heel heel erg lelijk!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:15 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik twijfel eraan m'n dustert in feb in te ruilen voor een lodgy. Moet ik wel werk hebben natuurlijk
Ik huur een 3 kamer woning, met een 3e op komst... Past prima.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:16 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik zou al blij zijn met een driekamerwoning
Dacia's ...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Lodgy's zijn heel heel heel heel erg lelijk!
Lekker belangrijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:16 schreef Joene het volgende:
[..]
Lodgy's zijn heel heel heel heel erg lelijk!
Ja? Als je in zo'n blik stapt voel je je piemel toch gewoon krimpen?quote:
Ik zou zo blind een volgende kopen. Want wat een heerlijk rijdende auto is mijn Duster. En dat voor een knaak en een bounty.quote:
Ze zijn enorm lelijk maar wel ontzettend ruim! Die zou ik ook best willen hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De dacia 7-zitter. Voor 18K heb je een wereldauto.
Die groeit centimeters als ik vervolgens uitreken wat het kostquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja? Als je in zo'n blik stapt voel je je piemel toch gewoon krimpen?
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die groeit centimeters als ik vervolgens uitreken wat het kost
Dat... Ik probeer het toch iedere keer hoor, omdat het erop zit... Maar het is gewoon onwijs gekloot...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:18 schreef Luigi het volgende:
Alsof je in NL op de cruise control kunt rijden. Ben je net 4 minuten los kun je weer in de bremsen voor de volgende file.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die groeit centimeters als ik vervolgens uitreken wat het kost
Wij zitten nog steeds met kind op drie-hoog-achter, kan prima.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:16 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij hebben de eerste 2 jaar met onze dochter op een flatje gezeten, nou, je had ze moeten horen.. Wat je zo'n kind niet aaaaaaaandoet. Zeker toen m'n vrouw net zwanger was "goh dan gaan jullie zeker ook wel snel verhuizen?" Ehm... nee?
Mja vind ik dus ook. Maar hij beheert de centenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:18 schreef Luigi het volgende:
Alsof je in NL op de cruise control kunt rijden. Ben je net 4 minuten los kun je weer in de bremsen voor de volgende file.
Dat is ook bedoeld voor die drie vakanties per jaarquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:18 schreef Luigi het volgende:
's Nachts gaat het nog wel eens... mits je geen werkzaamheden tegenkomtquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat... Ik probeer het toch iedere keer hoor, omdat het erop zit... Maar het is gewoon onwijs gekloot...
Stadstuintje?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij zitten nog steeds met kind op drie-hoog-achter, kan prima.
Maar een tuin zou wel fijn zijn met kind, dat dan weer wel.
's nachts slaap ik...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:20 schreef Luigi het volgende:
[..]
's Nachts gaat het nog wel eens... mits je geen werkzaamheden tegenkomt.
Spullen kopen op uitzonderingen. Nog zoiets waar ik mee gestopt ben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat is ook bedoeld voor die drie vakanties per jaar
Klein beetje stiekem wel.quote:
Zou ik leuk vinden, B niet, dus dan houdt het op.quote:
Of wat je leuk vindt en het geld voor hebt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Spullen kopen op uitzonderingen. Nog zoiets waar ik mee gestopt ben.
Grote keukentafel voor die 2 keer per jaar dat er mensen komen eten ->
Enorme tuinset voor die 2 keer dat je er in dit land in kunt zitten ->
60 delig servies ->
Gewoon kopen wat je écht dagelijks nodig hebt.
Waar je geld voor hebt en geen lening voor af hoef te sluiten (buiten een huis uiteraard).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Of wat je leuk vindt en het geld voor hebt.
Het hoeft toch niet allemaal alleen maar praktisch?
Mijn schoonvader vond dat hij eigenlijk twee vaatwassers moest hebben. Dan hoefde hij hem nooit meer uit te ruimen. En de vieze vaat zet hij dan in de andere tot die vol was.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:22 schreef Luigi het volgende:
[..]
Spullen kopen op uitzonderingen. Nog zoiets waar ik mee gestopt ben.
Grote keukentafel voor die 2 keer per jaar dat er mensen komen eten ->
Enorme tuinset voor die 2 keer dat je er in dit land in kunt zitten ->
60 delig servies ->
Gewoon kopen wat je écht dagelijks nodig hebt.
Wat zei je, vroeger had je een teiltje en borstel PA!quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:25 schreef Estrys het volgende:
[..]
Mijn schoonvader vond dat hij eigenlijk twee vaatwassers moest hebben. Dan hoefde hij hem nooit meer uit te ruimen. En de vieze vaat zet hij dan in de andere.We hebben hem van het idee af kunnen praten.
Het geld voor hebt betekent voor mij dat je er geen lening voor af hoeft te sluiten. Anders heb je het geld dus nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:25 schreef Tally het volgende:
[..]
Waar je geld voor hebt en geen lening voor af hoef te sluiten (buiten een huis uiteraard).
Als je het wilt en kan betalen waarom niet.
Ja maar zo simpel denken mensen nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het geld voor hebt betekent voor mij dat je er geen lening voor af hoeft te sluiten. Anders heb je het geld dus niet
Maar je kunt heel goed eten van simpele goedkope witte borden, maar sommige mensen vinden het leuk om een leuk stel borden te hebben, bijvoorbeeld.
Leuk hoor, simpel leven, maar het moet wat mij betreft geen doel op zich worden.
Tuurlijk mag het best leuk zijn maar dergelijke aanschaffen als een auto kies je toch niet uit op uitzonderingen? "Ja want als we op vakantie gaan en Pietje neemt nog een vriendje mee én de dakkoffer zit vol térwijl ik zwanger ben dán is die auto eeeeeeeecht te klein hoor!".quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het geld voor hebt betekent voor mij dat je er geen lening voor af hoeft te sluiten. Anders heb je het geld dus niet
Maar je kunt heel goed eten van simpele goedkope witte borden, maar sommige mensen vinden het leuk om een leuk stel borden te hebben, bijvoorbeeld.
Leuk hoor, simpel leven, maar het moet wat mij betreft geen doel op zich worden.
het interesseert me echt geen reet. Als het maar betrouwbaar en betaalbaar is. En die Dacia voldoet bij mij aan alle verwachtingen. Zou die lodgy wel willen hebben om de mogelijkheid te hebben iemand extra mee te nemen.quote:
Als je het je kunt veroorloven, waarom dan niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:30 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tuurlijk mag het best leuk zijn maar dergelijke aanschaffen als een auto kies je toch niet uit op uitzonderingen? "Ja want als we op vakantie gaan en Pietje neemt nog een vriendje mee én de dakkoffer zit vol térwijl ik zwanger ben dán is die auto eeeeeeeecht te klein hoor!".
Ik heb ook zo;n familielid, maar frustratie heb ik er gelukkig niet meer om.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:29 schreef Tally het volgende:
[..]
Ja maar zo simpel denken mensen nietOf althans de meeste mensen gezien de hoeveelheid schuld die er is. Want hej als ik het wil kan ik toch een PL afsluiten! Dan is het ook van mij.
Dat geld komt later wel
En ja daar zit een stukje frustratie van mijWant ik heb zo'n familielid.
Ja, nee, dat is prima. Maar het is voor veel mensen de reden om tóch die tophypotheek aan te gaan bijv.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je het je kunt veroorloven, waarom dan niet?
Dat is het punt wat mij betreft. Als je het je niet kunt veroorloven, dan doe je het met minder, heel simpel.
Dat probeer ik dus eigenlijk te zeggen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:33 schreef De_Taartjesfee het volgende:
3 kinderen waarvan 1 in zitje, 1 2-meter volwassene en 1 kreupele met rolstoel in een ouwe mazda 323f, check
Past best. Mensen moeten niet zo zeiken
Waarom niet? Als het kan waarom nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:30 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tuurlijk mag het best leuk zijn maar dergelijke aanschaffen als een auto kies je toch niet uit op uitzonderingen? "Ja want als we op vakantie gaan en Pietje neemt nog een vriendje mee én de dakkoffer zit vol térwijl ik zwanger ben dán is die auto eeeeeeeecht te klein hoor!".
Ja, maar dat vind ik dus ook dom. En wat mij betreft zitten die mensen zelf op de blaren. Wij konden dik 2 ton meer aan hypotheek krijgen toen we deze woning kochten. En laatst keek ik eens wat we nu zouden kunnen lenen, en dat is nog steeds dik een ton meer dan we nu hebben, maar dat is toch echt geen optie, hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, nee, dat is prima. Maar het is voor veel mensen de reden om tóch die tophypotheek aan te gaan bijv.
Ik probeer het los te laten maar word er vaak mee geconfronteerd. En die frustratie is niet omdat ik jaloers ben. Maar omdat ik OOK hard moet werken voor mijn geld en het bij haar zo maar aan lijkt te komen vliegen zonder er iets voor hoeven doen omdat anderen wel betalenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:33 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik heb ook zo;n familielid, maar frustratie heb ik er gelukkig niet meer om.
Die mensen denken niet naquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:34 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, nee, dat is prima. Maar het is voor veel mensen de reden om tóch die tophypotheek aan te gaan bijv.
Haha ja hier ook. Volgens de meest simpele check op Hypotheker.nl zelfs bijna 130k meerquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar dat vind ik dus ook dom. En wat mij betreft zitten die mensen zelf op de blaren. Wij konden dik 2 ton meer aan hypotheek krijgen toen we deze woning kochten. En laatst keek ik eens wat we nu zouden kunnen lenen, en dat is nog steeds dik een ton meer dan we nu hebben, maar dat is toch echt geen optie, hoor.
Waarom heb je met 2 kinderen een 7 zitter?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:40 schreef Vicky het volgende:
Wij zitten met 2 kinderen in een 4,5 kamerappartement op 4 hoog..
We hebben een 7 zitter, topauto maar hij moet eruit...
Ik weet nog dat ik als mini Luigietje bij de Hypotheker zat, als IT'er midden in de IT hausse van de jaren '90... Beleggingshypotheek rechts, tophypotheek daar... als ik bedenk wat er allemaal mis had kunnen gaan...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:41 schreef Tally het volgende:
Toen wij gingen lenen hadden wij een tophypotheek.
Beleggingshypotheken... Ik snap uberhaupt niet dat mensen dat hebben afgesloten..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:42 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet nog dat ik als mini Luigietje bij de Hypotheker zat, als IT'er midden in de IT hausse van de jaren '90... Beleggingshypotheek rechts, tophypotheek daar... als ik bedenk wat er allemaal mis had kunnen gaan...
Je moet erbij zijn geweest. De sky was écht de limit toen. De jaren '90 kenmerken zich door ongebreideld optimisme. De wereldvrede stond echt op het punt van uitbreken en voor alles was een oplossing.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Beleggingshypotheken... Ik snap uberhaupt niet dat mensen dat hebben afgesloten..
wij hadden, toen.ik.zwanger was van.Amber, allebei een auto. Ik een kleine La, M een amerikaanse racebak met een veel te lage instap en totaal niet geschikt als gezinsauto. Aangezien die auto nergens ongeruild kon worden behalve bij de amerikaanse dealer, moesten we daar een andere auto uitzoeken. De enige degelijke gezinsauto die ze.hadden was de 7zitter... er zitten 5 losse stoelen in, 2 ervan hebben we eruit.gehaald. Het is echt een.hele fijne auto maar hik begint steeds meer kuren te vertonen. Ergens zit er een lek, de ventilator draait alleen nog maar op stand 5 en er zit het een en ander los..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:41 schreef Luigi het volgende:
[..]
Waarom heb je met 2 kinderen een 7 zitter?(oprechte interesse hoor doe vooral verder wat je niet laten kunt
).
De jaren 90... Toen ging ik net naar de middelbare school..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je moet erbij zijn geweest. De sky was écht de limit toen. De jaren '90 kenmerken zich door ongebreideld optimisme. De wereldvrede stond echt op het punt van uitbreken en voor alles was een oplossing.
Dachten we.
Maar moet je nagaan... Na 10 jaar heb je 2500 eu op een rekening staan... Als je dat geld in je sok had gestopt had je nog meer zeg maar...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:47 schreef De_Taartjesfee het volgende:
beleggingshypotheek..wij hadden geen geld en tóch een huis nodig. Na 10 jaar is de waarde ongeveer 2500 euro
Gelukkig verkopen we dat huis komende zomer
Prachtige tijd maar als 'men' toen iets realistischer was geweest hadden we nu op rozen gezeten denk ik.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:48 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De jaren 90... Toen ging ik net naar de middelbare school..
Als dat huis mijn spaarpot had moeten zijn was ik flink genaaid geweest, op een manier die ik niet lekker vindquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:49 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar moet je nagaan... Na 10 jaar heb je 2500 eu op een rekening staan... Als je dat geld in je sok had gestopt had je nog meer zeg maar...
Wat een wanproduct..
Dat hoef je tegenwoordig niet meer te proberen...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:48 schreef She-Wolf het volgende:
Toen ik in 1999 weer alleen ging wonen heb ik ook een beleggingshypotheek afgesloten met een gedeelte aflossingsvrij. Ik was sowieso niet van plan om langer dan 5 jaar in dat huisje te blijven wonen, dus de goedkoopste hypotheekvariant gekozen.
Niks mis mee, na 2 1/2 jaar zette ik het te koop, verkocht het binnen een week en maakte nog 20.000 euro winst.
Mjah ik was echt een kind van de jaren '80 want die hosannastemming van de jaren '90 is echt aan me voorbij gegaan. Het ging goed, maar ik zag achter elke boom de volgende crisis wel opdoemen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:46 schreef Luigi het volgende:
[..]
Je moet erbij zijn geweest. De sky was écht de limit toen. De jaren '90 kenmerken zich door ongebreideld optimisme. De wereldvrede stond echt op het punt van uitbreken en voor alles was een oplossing.
Dachten we.
Nee, nu heb ik ook een degelijke spaarhypotheek.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat hoef je tegenwoordig niet meer te proberen...
En stel dat je dus dan 7 jaar in je woning hebt gewoond en je wilt verhuizen, dan heb je en niets in je spaarpotje / aflospotje zitten en je huis is minder waard.
Ik gok zomaar dat 80 % van de mensen geen idee heeft wat ze nu eigenlijk afsluiten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:51 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Nee, nu heb ik ook een degelijke spaarhypotheek.
Maar ik wist heel goed wat ik deed, ik was destijds zelf hypotheekadviseur dus prima op de hoogte van alle risico's en/of voordelen.
Bijna check.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat hoef je tegenwoordig niet meer te proberen...
En stel dat je dus dan 7 jaar in je woning hebt gewoond en je wilt verhuizen, dan heb je en niets in je spaarpotje / aflospotje zitten en je huis is minder waard.
Je bent de enige niet met die situatie...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:52 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Bijna check.
70% aflossingsvrij. Flatje staat voor minder te koop dan de hypotheek en er zit zo'n 3000 euro in het spaarpotje
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Je bent de enige niet met die situatie...
Dat hele aflosvrije, dat nekt nu een hoop mensen.
Dan kun je nooit meer verhuizen... Maar dikke kans ook dat de bank eens contact gaat opnemen dat het onderpand niet voldoende is voor de lening die erop staat...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:56 schreef She-Wolf het volgende:
80% is wat aan de hoge kant gok ik, maar dat er veel mensen zijn die het niet weten, dat is zeker.
Was destijds ook al zo. Veel mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, zonder de mogelijke gevolgen op lange termijn te overzien.
En dan heb je een probleem, als je 10 jaar geleden je hypotheek bij de DSB bank hebt afgeloten bijv en je hebt heel veel extra geleend voor een leuke verbouwing, en een boot en een leuk autootje. En nu raak je je huis aan de straatstenen niet kwijt en is het sowieso bijna een ton minder waard dan wat je er als hypotheek op hebt zitten.
Als je nu kunt sparen, doen... Alles wat je zelf straks kunt bijleggen is mooi meegenomen.. Je kunt wel iets van restschuld meenemen in een nieuwe financiering...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]![]()
Hier afgesloten op basis van een start salaris (niet meer kunnen betalen dan die 70% aflossingsvrij). Het huis en hypotheek zijn ook start daar niet van maar het huis is gewoon minder waard helaas
Wij hebben een hele lage hypotheek. Daar zouden de meesten hier erg om lachen maar het huis is het niet meer waard dus er blijft een restschuld over en het spaarpotje dekt die schuld niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:59 schreef She-Wolf het volgende:
Aflosvrij hoeft niet erg te zijn, als je een lage hypotheek hebt waardoor je er bij verkoop toch op vooruit gaat bijv. Of als je, zoals veel ouderen, op latere leeftijd een (levensloopbestendig)huis gekocht hebben en daar pas weggaat in een houten pyjama.
Dan zou je niet moeten verhuizen, maar als je nou bijv. gaat scheiden?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:58 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dan kun je nooit meer verhuizen... Maar dikke kans ook dat de bank eens contact gaat opnemen dat het onderpand niet voldoende is voor de lening die erop staat...
Als je dus met een rest van 100.000 eu zit, kun je je misschien wel beter failliet laten verklaren..
Maar ik las dat van de huizen die nu onderwater staan de gemiddelde restschuld ook al 35.000 eu is...
Die mensen hebben we zelfs binnen OUD hier en dat is echt een hele nare situatiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:00 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dan zou je niet moeten verhuizen, maar als je nou bijv. gaat scheiden?
Een vriendin van mij zit in dit schuitje, beiden kunnen het huis niet alleen betalen. Failliet verklaren is niet zo zinvol, kun je beter de schuldhulpverlening in proberen te komen.
Gelukkig kan mijn ex de hypotheek wel dragen... We moeten nog steeds de hypotheek op zijn naam zetten, maar dat heeft wat mij betreft niet veel haast.. Zolang ik er geen last van heb.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:00 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Dan zou je niet moeten verhuizen, maar als je nou bijv. gaat scheiden?
Een vriendin van mij zit in dit schuitje, beiden kunnen het huis niet alleen betalen. Failliet verklaren is niet zo zinvol, kun je beter de schuldhulpverlening in proberen te komen.
Ja, maar dat bedoel ik niet. Dan is je hypotheek niet zo laag dat je toch winst maakt. Maar het eerste flatje waar ik bijvoorbeeld ging wonen, had mijn exvriend destijds gekocht voor 35.000 gulden. Daar zou je zelfs nu nog dikke winst op maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wij hebben een hele lage hypotheek. Daar zouden de meesten hier erg om lachen maar het huis is het niet meer waard dus er blijft een restschuld over en het spaarpotje dekt die schuld niet.
Klopt...quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:02 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Die mensen hebben we zelfs binnen OUD hier en dat is echt een hele nare situatie
Ja, maar als je dat flatje 7 jaar geleden had gekocht... Niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:02 schreef She-Wolf het volgende:
[..]
Ja, maar dat bedoel ik niet. Dan is je hypotheek niet zo laag dat je toch winst maakt. Maar het eerste flatje waar ik bijvoorbeeld ging wonen, had mijn exvriend destijds gekocht voor 35.000 gulden. Daar zou je zelfs nu nog dikke winst op maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |