abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:37:49 #201
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118629118
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenechtelijke_relatie

Je begrijpt dat mensen met die genvariant 2 vaker vreemdgaan? Jij zei dat het niks genetisch is.
Ik stelde van wel en gaf een bron. Kan jij het onderzoek niks vinden maar het niet een op zich zelf staand onderzoek. En blijkbaar vind jij onderzoek nietszeggend ook al beweer jij iets met een aanname en ga je stellen dat het onderzoek nietszeggend is.. zie je niet in hoe jij redeneert dan?
Je snapt niet dat je statistiek misbruikt en verdraaid, door die wetenschap te verdraaien naar "vreemdgaan zit in de genen"?

Mocht dat niet zo zijn, dan mag je weleens verdraaid wat verdraagzamer zijn jegens de mensen die er niets aan kunnen doen dat ze met zulke vreemdgangersgenen zijn geboren. Dan moet je die moraal eraf halen, als het een genenkwestie is, want mensen kunnen er niks aan doen met welke genen ze geboren zijn.

Maar beuh, het zou wel al te eenvoudig zijn om morele keuzes aan je genen op te hangen, niet?
Ik pak mijn brommer en ik ga.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:38:51 #202
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118629155
Vreemdgaan zit niet in je genen. Maar door bepaalde genen wordt de kans dat je vreemdgaat verhoogt. Daarom is het niet raar om te stellen dat sommige mensen het meer in zich hebben dan anderen. Is dit zo moeilijk te begrijpen?
we dan
pi_118629207
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:34 schreef drijfhout het volgende:
Altijd lachwekkend trouwens hoe de aanwezigheid van Taurus het lelijkste losmaakt in mensen die best een redelijk standpunt hebben om te beginnen, maar volkomen uit de bocht vliegen alleen omdat iemand anders een afwijkende mening heeft en die durft uit te dragen. Een topic met Taurus is altijd genieten voor de meelezer. :Y)
Het valt me op dat hier mijn mening een beetje belachelijk wordt gemaakt, terwijl ik voor het meest oprechte aanpak ben. Iemand als Taurus wordt zelfs meer in haar waarde gelaten.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:41:03 #204
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118629234
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Nog even zo doorgaan Taurus en drijfhout en mensen gaan afhaken omdat de discussie te belachelijk wordt en dan kunnen jullie geloven dat jullie gelijk hebben omdat er niemand jullie meer tegenspreekt
Grappig, ik heb nog niet eens een mening gegeven over vreemdgaan, en binnen vier posts veeg je me al op een hoop met een eng mens als die verduvelde Taurus. Alleen omdat ik een argumentatie aan de kaak stel. Grappig. Het Taurus-effect dat mensen doet koken treft nu ook al onschuldige mij. c_/
pi_118629259
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:36 schreef dawg het volgende:

[..]

wat heeft dit nou weer met liefdesverdriet te maken?

je vertrouwen kan op enorm veel manieren geschaad worden, dat hoort bij het leven. ik vind iemand gewoon geen karakter hebben wanneer je mensen moedwillig gaat kwetsen en misbruiken puur voor je eigen genot. je zou zelf ook niet willen dat een ander dat bij jou doet. daarnaast moet je niet onderschatten hoe een dergelijke vertrouwensbreuk impact kan hebben op iemand. en er is niks mis mee om daar rekening mee te houden. ts claimt verliefd te zijn, maar dan nog vind ik dat zoiets triviaals ondergeschikt zou moeten zijn aan het welzijn van andere mensen.

dat heeft te maken met iemands waardigheid, medemenselijkheid, en wanneer iemand laat blijken daar totaal geen acht op te slaan vind ik het niet meer dan logisch dat hij of zij dan op een enigszins agressieve manier bejegend wordt. derhalve vind ik "pijnlijke situatie" nogal een understatement.

hoe vaak heb je nu al dezelfde discussie gevoerd op fok? ~:)
Nee, dat is dus een verschil in hoe we er tegenaan kijken. Ik vind het niets meer dan een 'pijnlijke situatie', maar wel een die voor kan komen en waar wat mij betreft niemand schuld aan heeft. Als mijn vriend verliefd wordt op een ander kan ik boos worden - wat wellicht een begrijpelijke emotie is van mijn kant - maar dat is natuurlijk niet terecht.
En ik lees helemaal niet dat TS geen aandacht geeft aan het feit dat hij de situatie ook pijnlijk vindt, hij vraagt hier juist wat hij moet doen met deze situatie. Maar hij wil wel voor dat meisje gaan, dat begrijp ik wel. Als je echt gek op iemand bent, ga je dat natuurlijk niet tegen houden. Zeker niet als de dame in kwestie laat merken dat zij ook geinteresseerd in jou is op dat vlak.

--

Vaak. Jij ook he?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:42:42 #206
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118629288
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:40 schreef Miss.X het volgende:

[..]

Het valt me op dat hier mijn mening een beetje belachelijk wordt gemaakt, terwijl ik voor het meest oprechte aanpak ben. Iemand als Taurus wordt zelfs meer in haar waarde gelaten.
Dat lees je echt zo he? :')
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:43:08 #207
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118629306
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:41 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Grappig, ik heb nog niet eens een mening gegeven over vreemdgaan, en binnen vier posts veeg je me al op een hoop met een eng mens als die verduvelde Taurus. Alleen omdat ik een argumentatie aan de kaak stel. Grappig. Het Taurus-effect dat mensen doet koken treft nu ook al onschuldige mij. c_/
Jij begint over het onderzoek en ik reageer daarop. Ik weet jouw mening niet nee, dus daar reageer ik ook niet op. Gaat om de discussie. Jij doet nu net alsof ik doe alsof ik jouw mening al weet terwijl ik dat niet stel. Waarom het zo willen verneuken?

En Taurus maakt mensen wat pissig omdat ze doet alsof mensen die vreemdgaan wel echt slecht vinden een trauma moeten hebben e.d. en niet objectief kunnen kijken. Geef ik haar een bron van een onderzoek wat haar aanname tegenspreekt en dan gaat het zo. Kom jij er ook nog bij op die manier en is de pret wel vol ja..
we dan
pi_118629401
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:38 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Vreemdgaan zit niet in je genen. Maar door bepaalde genen wordt de kans dat je vreemdgaat verhoogt. Daarom is het niet raar om te stellen dat sommige mensen het meer in zich hebben dan anderen. Is dit zo moeilijk te begrijpen?
Stapsgewijs komen we er zo wel ja, en dit vind jij hetzelfde als 'dat vreemdgaan heeft altijd in haar gezeten, en nu komt dat tot bloei'? En jij wil beweren dat je - indien je die bepaalde genen bezit - vreemdgaan niet kan bedwingen? Het heeft vooral te maken met je mentaliteit, ben je gedisciplineerd of niet, vind je seks heilig of niet, til je zwaar aan intimiteit of niet? Dit was wat ik zei hoor, ik heb mezelf nog niet tegengesproken. Jij daarentegen dwaalt steeds verder af van de uitspraak die jij probeert te verdedigen: 'het vreemdgaan heeft altijd in haar gezeten, en nu komt dat tot bloei'. Dat zijn rare aannames, niet die van mij. Vreemdgaan is niet genetisch bepaald, en nu zeg je dat zelf ook.
pi_118629486
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:41 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nee, dat is dus een verschil in hoe we er tegenaan kijken. Ik vind het niets meer dan een 'pijnlijke situatie', maar wel een die voor kan komen en waar wat mij betreft niemand schuld aan heeft. Als mijn vriend verliefd wordt op een ander kan ik boos worden - wat wellicht een begrijpelijke emotie is van mijn kant - maar dat is natuurlijk niet terecht.
En ik lees helemaal niet dat TS geen aandacht geeft aan het feit dat hij de situatie ook pijnlijk vindt, hij vraagt hier juist wat hij moet doen met deze situatie. Maar hij wil wel voor dat meisje gaan, dat begrijp ik wel. Als je echt gek op iemand bent, ga je dat natuurlijk niet tegen houden. Zeker niet als de dame in kwestie laat merken dat zij ook geinteresseerd in jou is op dat vlak.

--

Vaak. Jij ook he?
dus als ik je goed begrijp is alles geoorloofd als je verliefd bent, en ben je niet meer toerekeningsvatbaar? aangezien je stelt dat er niemand schuld heeft?

je hoeft ook niet boos te worden om het feit dat je partner verliefd wordt op iemand anders, je mag wel boos worden wanneer je partner actief bezig is met gedragingen die anderen nogal kunnen schaden, incl. jezelf.

en ts heeft dit topic niet geopend om een oplossing te horen, dat is wel duidelijk. hij heeft dit topic geopend om te horen hoe hij deze situatie kan beeindigen in zijn voordeel, de overige betrokkenen lijken hem niet te deren.
-
alleen met jou is deze discussie de moeite waard natuurlijk. :Y)
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:47:47 #210
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_118629508
quote:
15s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:43 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Jij begint over het onderzoek en ik reageer daarop. Ik weet jouw mening niet nee, dus daar reageer ik ook niet op. Gaat om de discussie. Jij doet nu net alsof ik doe alsof ik jouw mening al weet terwijl ik dat niet stel. Waarom het zo willen verneuken?
Luister man, na twee posts van mij roep je dat ik niet zo door moet gaan omdat anders mensen afhaken. Enkel omdat ik dat quoten van nu.nl aan de kaak stel. Wat een lachwekkende manier van discussieren. We komen niet eens aan de inhoud toe, omdat ik je kennelijk zo beledig met een opmerking over hoe een kop van een artikel niet de lading van een onderzoek dekt.

Ik begon niet over dat onderzoek. Ik quootte de verwijzing daarnaar en stelde aan de kaak dat de titel de lading niet dekte, dus niet als argument kon gelden. That's all folks.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:48:12 #211
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118629526
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:45 schreef Taurus het volgende:

[..]

Stapsgewijs komen we er zo wel ja, en dit vind jij hetzelfde als 'dat vreemdgaan heeft altijd in haar gezeten, en nu komt dat tot bloei'? En jij wil beweren dat je - indien je die bepaalde genen bezit - vreemdgaan niet kan bedwingen? Het heeft vooral te maken met je mentaliteit, ben je gedisciplineerd of niet, vind je seks heilig of niet, til je zwaar aan intimiteit of niet? Dit was wat ik zei hoor, ik heb mezelf nog niet tegengesproken. Jij daarentegen dwaalt steeds verder af van de uitspraak die jij probeert te verdedigen: 'het vreemdgaan heeft altijd in haar gezeten, en nu komt dat tot bloei'. Dat zijn rare aannames, niet die van mij. Vreemdgaan is niet genetisch bepaald, en nu zeg je dat zelf ook.
Waar heb ik zoiets nou weer gezegd? Snap je? Dat is ook weer een aanname. Erg vervelend om daar weer op in te moeten gaan. Ze bedoelde toch dat zij er vatbaarder voor was/open voor stond. Dat verwoordde zij op die manier. En jij vind dat een rare aanname. Terwijl jij aanname na aanname doet juist en stelt dat ik afdwaal e.d. Serieus zeg dit is toch niet te discussieren zo.
we dan
pi_118629533
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:40 schreef Miss.X het volgende:

[..]

*O*
pi_118629596
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:48 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Waar heb ik zoiets nou weer gezegd? Snap je? Dat is ook weer een aanname. Erg vervelend om daar weer op in te moeten gaan. Ze bedoelde toch dat zij er vatbaarder voor was/open voor stond. Dat verwoordde zij op die manier. En jij vind dat een rare aanname. Terwijl jij aanname na aanname doet juist en stelt dat ik afdwaal e.d. Serieus zeg dit is toch niet te discussieren zo.
Nee, dat zei ik en jij zei vervolgens dat dat aannames waren. :D En nu weet jij wat zij bedoelde? Ze verwoordde dat op een heel andere manier, dan. ;) Ik ben het met je eens dat dit onderwerp onnodig gerekt wordt, maar dat dat geheel aan mij ligt vind ik niet fair.
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 17:49:58 #214
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118629618
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:47 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Luister man, na twee posts van mij roep je dat ik niet zo door moet gaan omdat anders mensen afhaken. Enkel omdat ik dat quoten van nu.nl aan de kaak stel. Wat een lachwekkende manier van discussieren. We komen niet eens aan de inhoud toe, omdat ik je kennelijk zo beledig met een opmerking over hoe een kop van een artikel niet de lading van een onderzoek dekt.

Ik begon niet over dat onderzoek. Ik quootte de verwijzing daarnaar en stelde aan de kaak dat de titel de lading niet dekte, dus niet als argument kon gelden. That's all folks.
De inhoud was al dat ik aangaf wat een affaire was en jij dat niet eens las. En misschien moet je je richten op het onderzoek dan in plaats van maar iets te zoeken (een titel) om te doen alsof het niet klopt. Maar jij gaat dus in op de titel in plaats van het onderzoek. Dan verneuk je gewoon het onderwerp omdat op die manier er zoveel posts komen over randzaken die helemaal niet van toepassing zijn. En ja daar worden mensen pissig van, ook op internet
we dan
pi_118629689
Dus zij doet het nu met 2 gasten die ze leuk vindt hahaha, goed bekeken. Die wil natuurlijk geen beslissing nemen.

Jammer voor die oprechte vriend en dat de wereld niet eerlijk is.
pi_118630023
quote:
19s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 17:47 schreef dawg het volgende:

[..]

dus als ik je goed begrijp is alles geoorloofd als je verliefd bent, en ben je niet meer toerekeningsvatbaar? aangezien je stelt dat er niemand schuld heeft?
Wat de wet toestaat, dan. Moord, hoe romantisch ook bedoeld, vind ik te ver gaan.

Maar zonder gekheid: ja, ik kan begrijpen dat verliefdheid je wel tot minder nette dingen kan drijven, zeker. Overigens wil ik nog maar eens benadrukken dat ik niet eens zozeer versteld sta van het feit dat 'een meisje afpakken' afgekeurd wordt, het gaat mij om de manier waarop. Zo agressief en lelijk. Ik wantrouw het eerlijk gezegd ook een beetje. Ik vermoed dat menig mens (die zich hier zo nobel en principieel voordoet) egoistischer zou zijn in deze situatie dan nu lijkt. Maar dat kan ook projectie zijn. Ik wil best toegeven dat ik, als ik ervan overtuigd ben dat ik en een man het heel goed samen zouden kunnen hebben, ik niet zoveel om de relatie van die man geef. Kruizig mij. ;)
quote:
je hoeft ook niet boos te worden om het feit dat je partner verliefd wordt op iemand anders, je mag wel boos worden wanneer je partner actief bezig is met gedragingen die anderen nogal kunnen schaden, incl. jezelf.
Welke gedragingen? Of gaan we het nu toch over vreemdgaan hebben?
quote:
en ts heeft dit topic niet geopend om een oplossing te horen, dat is wel duidelijk. hij heeft dit topic geopend om te horen hoe hij deze situatie kan beeindigen in zijn voordeel, de overige betrokkenen lijken hem niet te deren.
-
alleen met jou is deze discussie de moeite waard natuurlijk. :Y)
Tuurlijk, maar dat begrijp jij toch ook wel? Het was toch compleet ongeloofwaardig geweest als TS had gezegd 'och, echt? vinden jullie het zo zielig voor die meneer dat hij zijn vriendin aan mij kwijt raakt, ook al vindt zijn vriendin mij leuk en ik haar? Dan zal ik daar toch eens gehoor aan moeten geven'. Ik geloof dat eerlijk gezegd van niemand. Zijn er serieus mensen die een stap opzij doen als ze verliefd zijn en die persoon vindt hen ook leuk? Zo van 'maar ze is bezet, ik zet haar wel uit mijn hoofd'?

Ik weet niet of ik dat zo nobel/knap vind. Ik vind dat juist een beetje slapjes..
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:01:59 #217
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_118630105
Het najagen van eigen belang en eigen behoeftebevrediging, ook ten koste van een ander, vind jij wel nobel/knap?
The love you take is equal to the love you make.
pi_118630428
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:01 schreef Lienekien het volgende:
Het najagen van eigen belang en eigen behoeftebevrediging, ook ten koste van een ander, vind jij wel nobel/knap?
Niet in elke situatie. In deze situatie vind ik het begrijpelijk, dat heb ik gezegd. Niet iets om boos over te worden. Als ik iemand 'niet nobel en knap vind', wil dat niet automatisch zeggen dat ik de tegenhanger 'wel nobel en knap vind' natuurlijk.
pi_118630658
Ik vind vreemdgaan niet moreel verwerpelijk en een symptoom van menselijkheid. Wel erg veel gefrustreerde zieltjes hier. De wereld is een oneerlijke plek, deal with it.

Tuarus heeft gewoon een afwijkende mening, en krijgt weer de R&P gestapo over zich heen hoor. :')

Even doorbijten TS, je komt er wel.
-nee-
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:18:14 #220
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_118630741
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:16 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind vreemdgaan niet moreel verwerpelijk en een symptoom van menselijkheid. Wel erg veel gefrustreerde zieltjes hier. De wereld is een oneerlijke plek, deal with it.

Tuarus heeft gewoon een afwijkende mening, en krijgt weer de R&P gestapo over zich heen hoor. :')

Even doorbijten TS, je komt er wel.
Nou mensen hebben zo vaak een afwijkende mening. Het heeft ermee te maken hoe ze het presenteert en hoe ze zich gedraagt en ons net zo behandelt als jij doet. Woorden gebruiken als gefrustreert e.d. Zal wel hoor. Alsof mensen niet mogen reageren als een ander hen beledigt. Heeft niks met gestapo te maken. Meer met gedrag van de mensen die het verkondigen
we dan
pi_118630866
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:18 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nou mensen hebben zo vaak een afwijkende mening. Het heeft ermee te maken hoe ze het presenteert en hoe ze zich gedraagt en ons net zo behandelt als jij doet. Woorden gebruiken als gefrustreert e.d. Zal wel hoor. Alsof mensen niet mogen reageren als een ander hen beledigt. Heeft niks met gestapo te maken. Meer met gedrag van de mensen die het verkondigen
Ik heb het hele topic gelezen, de enige reden dat iemand beledigd kan zijn in dit topic is omdat die niet tolerant durft te zijn.

Waar is de TS overigens? Ik ben wel benieuwd naar een reactie/update. :9
-nee-
pi_118631433
Het is toch wel duidelijk dat vreemdgaan puur situatieafhankelijk is? Zoiets zit niet in iemands karakter/persoonlijkheid, maar komt voort uit de situaties waarin mensen zich bevinden. Ieder mens kan vreemdgaan wanneer de omstandigheden maar daar genoeg naar staan. Zeggen dat iemand wel of geen vreemdganger is, het in iemands karakter/persoonlijkheid moet zitten, is daarmee ook flauwekul (zie ook deze Wikipedia-lemma over fundamental attribution error over dit fenomeen).

In die zin is het ook nogal makkelijk om jezelf moreel verheven te voelen boven vreemdgangers, want uiteindelijk is ieder mens zo zondig als de pest. Al betekent dat niet dat alles maar toegestaan is; het betekent dat we verstandig moeten omspringen met ons zwakke vlees en onszelf niet in situaties moeten gooien waarin er een grote kans bestaat dat we de fout in gaan. Dat laatste heeft TS niet gedaan. Sterker nog, hij zocht alsmaar de situaties op.
pi_118631568
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:33 schreef Friek_ het volgende:
Het is toch wel duidelijk dat vreemdgaan puur situatieafhankelijk is? Zoiets zit niet in iemands karakter/persoonlijkheid, maar komt voort uit de situaties waarin mensen zich bevinden. Ieder mens kan vreemdgaan wanneer de omstandigheden maar daar genoeg naar staan. Zeggen dat iemand wel of geen vreemdganger is, het in iemands karakter/persoonlijkheid moet zitten, is daarmee ook flauwekul (zie ook deze Wikipedia-lemma over fundamental attribution error over dit fenomeen).

In die zin is het ook nogal makkelijk om jezelf moreel verheven te voelen boven vreemdgangers, want uiteindelijk is ieder mens zo zondig als de pest. Al betekent dat niet dat alles maar toegestaan is; het betekent dat we verstandig moeten omspringen met ons zwakke vlees en onszelf niet in situaties moeten gooien waarin er een grote kans bestaat dat we de fout in gaan. Dat laatste heeft TS niet gedaan. Sterker nog, hij zocht alsmaar de situaties op.
En ach, hoe fout is vreemdgaan nou eigenlijk? Ik vind het niet zo'n big deal hoor. Zijn wel ergere manieren om het vertrouwen in je relatie te beschamen.
-nee-
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 18:36:26 #224
262 Re
Kiss & Swallow
pi_118631578
Is het daadwerkelijk vreemdgaan als je sequentieel monogaam bent? Die periode van kleine overlap...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_118631822
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 oktober 2012 18:36 schreef Re het volgende:
Is het daadwerkelijk vreemdgaan als je sequentieel monogaam bent? Die periode van kleine overlap...
Dat ook ja. Het is natuurlijk netter om te wachten tot een relatie 'officieel' is beeindigd, voor zover daar een tijdstip aan te geven is, maar ach. Een week later gaan ze het toch ook met elkaar doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')