Jaren terug een vriendin gehad die vreemdging. Deed hartstikke zeer, heb de relatie verbroken. En 't heeft mij veel geleerd over hoe liefde en emoties werken. Zelf nooit vreemdgegaan. Maar vreemdgangers zijn geen slechte mensen. Het zijn emotionele mensen die emotionele keuzes maken. Er schuilt een vreemdganger in ons allen. Je moet alleen de juiste/verkeerde tegenkomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:43 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Jongen, ben benieuwd of je mij sarcastisch een moraalridder zou noemen als een ander met je vriendin lag te wippen.
Dan zou je vast tegen je vriendin die vreemdgaat, zeggen...ja ik begrijp je schat, jullie moesten meer neuken..
Het deed dus zeer, maar toch wens je het een ander toequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:45 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Jaren terug een vriendin gehad die vreemdging. Deed hartstikke zeer, heb de relatie verbroken. En 't heeft mij veel geleerd over hoe liefde en emoties werken. Zelf nooit vreemdgegaan. Maar vreemdgangers zijn geen slechte mensen. Het zijn emotionele mensen die emotionele keuzes maken. Er schuilt een vreemdganger in ons allen. Je moet alleen de juiste/verkeerde tegenkomen.
Ik wens de TS geluk toe, en dat ieder eindigt in een relatie die voor hem werkt. En soms doen dingen zeer. Langdurige relaties die nooit zeer doen bestaan niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:47 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Het deed dus zeer, maar toch wens je het een ander toe
Ik zou het fijn vinden als je niet voor mij, en anderen die er hetzelfde over denken zou spreken. Ik zeg ook niet dat vreemdgangers slechte mensen zijn, ik ken een paar dictators die ik persoonlijk nog iets erger vind, ik vind vreemdgangers meer egoistische mensen, die schijt hebben aan een ander.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:45 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Jaren terug een vriendin gehad die vreemdging. Deed hartstikke zeer, heb de relatie verbroken. En 't heeft mij veel geleerd over hoe liefde en emoties werken. Zelf nooit vreemdgegaan. Maar vreemdgangers zijn geen slechte mensen. Het zijn emotionele mensen die emotionele keuzes maken. Er schuilt een vreemdganger in ons allen. Je moet alleen de juiste/verkeerde tegenkomen.
Nou nou. Je zal in sommige (misschien meer gevallen dan ik denk) gevallen gelijk hebben. Maar toch zijn het nou ook niet bepaald de beste slag mensen hoor. Vreemdgaan wordt als slecht ervaren en als je slechte dingen doet ben je (tot in zekere gradatie) een slechter persoon dan wanneer je die slechte dingen niet doet.. ik heb het idee dat veel mensen juist bewust ook vreemdgaan (of bewust die situatie uitlokken door dronken te worden terwijl ze weten dat ze er vatbaar voor zijn) en dat vind ik wel slecht.. heeft lang niet altijd met emoties te maken op die manier.. juist een soort van gevoelloosheid kan ook aan de basis ervan staan o.a.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:45 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik hoop dat iemand eens zo achterbaks bij TS doetquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:48 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik wens de TS geluk toe, en dat ieder eindigt in een relatie die voor hem werkt. En soms doen dingen zeer. Langdurige relaties die nooit zeer doen bestaan niet.
De TS heeft de ballen gehad om zich bloot te stellen hier op het forum en zijn nare acties toe te geven, dat vind ik best een constructieve stap in de juiste richting.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:51 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik hoop dat iemand eens zo achterbaks bij TS doetgewoon om het af te leren..
Gevoelloze mensen kan je weinig kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou nou. Je zal in sommige (misschien meer gevallen dan ik denk) gevallen gelijk hebben. Maar toch zijn het nou ook niet bepaald de beste slag mensen hoor. Vreemdgaan wordt als slecht ervaren en als je slechte dingen doet ben je (tot in zekere gradatie) een slechter persoon dan wanneer je die slechte dingen niet doet.. ik heb het idee dat veel mensen juist bewust ook vreemdgaan (of bewust die situatie uitlokken door dronken te worden terwijl ze weten dat ze er vatbaar voor zijn) en dat vind ik wel slecht.. heeft lang niet altijd met emoties te maken op die manier.. juist een soort van gevoelloosheid kan ook aan de basis ervan staan o.a.
Ook hier wil ik eigenlijk 'nou nou' zeggen. Een constructieve stap terwijl hij al op het punt staat om haar van hem af te pakken en al sex heeft gehad... beetje te laat om het nog dusdanig te noemen vind je niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:54 schreef Marsenal het volgende:
[..]
De TS heeft de ballen gehad om zich bloot te stellen hier op het forum en zijn nare acties toe te geven, dat vind ik best een constructieve stap in de juiste richting.
Hoe de TS het aanpakt maakt me niet zoveel uit. Dat uiteindelijk iedereen gelukkig eindigt vind ik belangrijker. En soms moeten er dingen als dit gebeuren voordat dat gebeurd. Voor de TS en zeker ook voor zijn vriendin en eventuele toekomstige vriendin.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:55 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Ook hier wil ik eigenlijk 'nou nou' zeggen. Een constructieve stap terwijl hij al op het punt staat om haar van hem af te pakken en al sex heeft gehad... beetje te laat om het nog dusdanig te noemen vind je niet?Verder zie ik het een beetje als showen in plaats van ballen hebben.. dus ja
Oke nou ja in mijn idee juist wel. Aangezien gevoelloze (minder gevoelige mensen is beter verwoord) niet terug kunnen vallen op hun emoties als excuus en vaak wel goed kunnen redeneren.. als je beredeneert dat je een stelletje moet verneuken e.d. zonder emoties vind ik het juist wat erger eigenlijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:55 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Gevoelloze mensen kan je weinig kwalijk nemen.
Mja, da's wel een significant verschil van inzicht ja.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:57 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Oke nou ja in mijn idee juist wel. Aangezien gevoelloze (minder gevoelige mensen is beter verwoord) niet terug kunnen vallen op hun emoties als excuus en vaak wel goed kunnen redeneren.. als je beredeneert dat je een stelletje moet verneuken e.d. zonder emoties vind ik het juist wat erger eigenlijkmaar ja verschil in mening zoiets en is niet erg
Nou ja in dat geval moet ik het volgende zeggen. TS zegt genoeg meiden te kunnen krijgen, aanbod e.d. Hij kiest ervoor om contact op te zoeken met een meid die een vriend heeft (goede vriend) en die in eerste instantie geen verder contact wou. Toch maakt hij het juist zo dat het uiteindelijk zover is gekomen.. Iedereen had gelukkig kunnen zijn zoals ik het zie maar hij verneukt het voor die vriend in ieder geval. Dus dan is TS zijn actie toch niet het beste voor 'gelukkigheid voor iedereen'?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hoe de TS het aanpakt maakt me niet zoveel uit. Dat uiteindelijk iedereen gelukkig eindigt vind ik belangrijker. En soms moeten er dingen als dit gebeuren voordat dat gebeurd. Voor de TS en zeker ook voor zijn vriendin en eventuele toekomstige vriendin.
Ja maar kan die oen TS dan gewoon niet wachten met seks totdat zijn besluitloze neukje de relatie beeindigt. Of anders kon TS toch gewoon naar een andere vrouw gaan, als zijn Oh zo grote liefde niet eens in staat is om een relatie te beeindigen. Vaag gedoequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:57 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Hoe de TS het aanpakt maakt me niet zoveel uit. Dat uiteindelijk iedereen gelukkig eindigt vind ik belangrijker. En soms moeten er dingen als dit gebeuren voordat dat gebeurd. Voor de TS en zeker ook voor zijn vriendin en eventuele toekomstige vriendin.
Nou ja is toch vrij duidelijk hoe de vork in de steel zit eigenlijk juist?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:02 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ja maar kan die oen TS dan gewoon niet wachten met seks totdat zijn besluitloze neukje de relatie beeindigt. Of anders kon TS toch gewoon naar een andere vrouw gaan, als zijn Oh zo grote liefde niet eens in staat is om een relatie te beeindigen. Vaag gedoe
Vind jij hun gedrag logisch? Nou ik niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:03 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja is toch vrij duidelijk hoe de vork in de steel zit eigenlijk juist?althans denk ik.
Nou ja de vriendin is blij met een goede vriend maar zoekt nog wel een avontuurtje blijkbaar (bij nader inzien van haarzelf) of is toch nog niet klaar voor een erg lange relatie.. TS vind haar leuk en het maakt hem niet zoveel uit wat correct is om te doen en gaat zijn gang en zij laat dat toe.. Vind het wel logisch als dit de situatie is. Maar het is niet netjes en goed.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:04 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Vind jij hun gedrag logisch? Nou ik niet.
Ik vind het pas logisch als die meid eerst een relatie had beeindigd alvorens met een ander te wippen. Ik zie het zwart-wit, er zijn geen ''goede'' tussengebieden in mijn ogen wat dit betreft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Nou ja de vriendin is blij met een goede vriend maar zoekt nog wel een avontuurtje blijkbaar (bij nader inzien van haarzelf) of is toch nog niet klaar voor een erg lange relatie.. TS vind haar leuk en het maakt hem niet zoveel uit wat correct is om te doen en gaat zijn gang en zij laat dat toe.. Vind het wel logisch als dit de situatie is. Maar het is niet netjes en goed.
quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:43 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet...het ''vreemdgaan'' is iets wat altijd in haar heeft bestaan. Met de juiste push en beinvloeding komt dat gewoon tot bloei. Ik zelf ben een vrouw van principe, geen enkele manipulatie/beinvloeding vanuit de wereld zou mij tot zoiets kunnen drijven. Dat komt omdat ik inlevend en oprecht ben. Jij en die meid zijn allebei Fake, nepperds. Zetten een masker op en gaan door. Daarom passen jullie bij elkaar. Soort zoekt soort. Vuil trekt vuil aan.
Iemand die in staat is haar eigen vriend op zo een sneaky manier te bedriegen, vind jij dus interessant en zij vindt jou nog steeds leuk ondanks dat jij in staat bent om een ''vriend'' zo een rotstreek te leveren.
Daarnaast is het ook een zwakke vrouw op meerdere fronten. Durft niet eens een beslissing te nemen en eerst een relatie te eindigen voordat ze met een ander gaat rotzooien.
Zeg waar gaat het allemaal over....Denk na.
Och ik neem iemand als jij die het vreemdgaan bijna goedkeurt, niet eens serieus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:10 schreef Taurus het volgende:
[..]Dit is best een komisch stukje. "Het vreemdgaan is iets wat altijd in haar heeft bestaan", dat is toch niet serieus hoop ik?
Kan logisch voor jou zijn. En ik ben ook tegen vreemdgaan trouwens hoor. Zit hier niet het vreemdgaan te verdedigen. Maar ik heb het gevoel dat het meer een kwestie is van goed of fout in plaats van logisch.. als een meid vreemd wil gaan en ze krijgt de kans en doet het dan is dat ook logisch omdat het een situatie is die logischerwijs uit de andere situatie voortvloeit.. maar het is niet goed te noemenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:10 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik vind het pas logisch als die meid eerst een relatie had beeindigd alvorens met een ander te wippen. Ik zie het zwart-wit, er zijn geen ''goede'' tussengebieden in mijn ogen wat dit betreft.
Daar zeg ik niets over, prima dat jij vreemdgaan verwerpelijk vindt. Ik had het over de agressie waarmee mensen het gedrag van een ander afkeuren. Dat doet mij vermoeden dat er veel mensen met trauma's hier zitten die zichzelf of hun relatie absoluut niet kunnen relativeren en die vreemdgaan beschouwen als een misdaad waar je u tegen zegt, en zich absoluut niet kunnen voorstellen, laat staan accepteren, dat er mensen zijn die vreemdgaan als een wat minder zwaar vergrijp beschouwen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 12:51 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Past wel bij je idd die gedachte.
Het heeft natuurlijk verder helemaal niets te maken met het feit dat er (gelukkig) nog altijd veel mensen zijn die vreemdgaan verwerpelijk vinden.
Waarom niet? Sommige mensen zijn toch eerder geneigd tot vreemdgaan dan anderen? Althans zo lijkt het wel te zijn.. en dan kan je toch stellen dat het dus in haar karakter zit..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:10 schreef Taurus het volgende:
[..]Dit is best een komisch stukje. "Het vreemdgaan is iets wat altijd in haar heeft bestaan", dat is toch niet serieus hoop ik?
Ok Taurus, ben benieuwd of je nog zo stoer zou praten als je vriend een ander in alle standjes lag te neuken. Ja dan zou je vast zo stoicijns blijvenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Daar zeg ik niets over, prima dat jij vreemdgaan verwerpelijk vindt. Ik had het over de agressie waarmee mensen het gedrag van een ander afkeuren. Dat doet mij vermoeden dat er veel mensen met trauma's hier zitten die zichzelf of hun relatie absoluut niet kunnen relativeren en die vreemdgaan beschouwen als een misdaad waar je u tegen zegt, en zich absoluut niet kunnen voorstellen, laat staan accepteren, dat er mensen zijn die vreemdgaan als een wat minder zwaar vergrijp beschouwen.
Het is bijna treurig om te lezen hoe TS wordt aangevallen hierover, terwijl er op zich gewoon een realistisch een vooral menselijke situatie wordt geschetst. Niets misdadigs aan. Wel iets waar je het niet mee eens kunt zijn of wat je anders zou doen uiteraard, maar daar houdt het dan wel bij op.
Het zodanig afkeuren dat er schelden/negativiteit aan te pas komt duidt wat mij betreft op een behoorlijke angst of beperktheid bij de agressor in kwestie, dat zegt niets over het gedrag van TS.
De mate van toegerekende misdadigheid wordt bepaald door de persoon die zich genaaid voelt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Daar zeg ik niets over, prima dat jij vreemdgaan verwerpelijk vindt. Ik had het over de agressie waarmee mensen het gedrag van een ander afkeuren. Dat doet mij vermoeden dat er veel mensen met trauma's hier zitten die zichzelf of hun relatie absoluut niet kunnen relativeren en die vreemdgaan beschouwen als een misdaad waar je u tegen zegt, en zich absoluut niet kunnen voorstellen, laat staan accepteren, dat er mensen zijn die vreemdgaan als een wat minder zwaar vergrijp beschouwen.
Het is bijna treurig om te lezen hoe TS wordt aangevallen hierover, terwijl er op zich gewoon een realistische en vooral menselijke situatie wordt geschetst. Niets misdadigs aan. Wel iets waar je het niet mee eens kunt zijn of wat je anders zou doen uiteraard, maar daar houdt het dan wel bij op.
Het zodanig afkeuren dat er schelden/negativiteit aan te pas komt duidt wat mij betreft op een behoorlijke angst of beperktheid bij de agressor in kwestie, dat zegt niets over het gedrag van TS.
Wel nee, dat heeft puur te maken met hoe je tegen relaties, seks, mensen en normen en waarden aan kijkt. Dat zit echt niet in je genen hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:16 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Waarom niet? Sommige mensen zijn toch eerder geneigd tot vreemdgaan dan anderen? Althans zo lijkt het wel te zijn.. en dan kan je toch stellen dat het dus in haar karakter zit..
Je moest eens weten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:16 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ok Taurus, ben benieuwd of je nog zo stoer zou praten als je vriend een ander in alle standjes lag te neuken. Ja dan zou je vast zo stoicijns blijven
dat komt omdat ts moedwillig gehandeld heeft, moedwillig gedrag vertoont waarmee hij zijn vriendin, en een ander -waarvan hij ook nog claimt dat het zijn vriend is- behoorlijke schade mee kan aandoen. hij zei nota bene zelf dat wanneer hij niet gepusht zou hebben, er waarschijnlijk ook geen verdere gevoelens aan te pas waren gekomen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het is bijna treurig om te lezen hoe TS wordt aangevallen hierover, terwijl er op zich gewoon een realistische en vooral menselijke situatie wordt geschetst. Niets misdadigs aan. Wel iets waar je het niet mee eens kunt zijn of wat je anders zou doen uiteraard, maar daar houdt het dan wel bij op.
Dat zeg ik. Er zitten hier dus veel mensen met trauma's of angst hun relatie kwijt te raken. Voor hen is dit blijkbaar zodanig misdadig dat ze er niet meer objectief naar kunnen kijken, maar de emotie de overhand neemt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:18 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
De mate van toegerekende misdadigheid wordt bepaald door de persoon die zich genaaid voelt.
Het is gewoon vluchtgedrag, niet voor de consequenties op willen draaien enzo. Met wat Taurus gisteren al postte, kan ik niet anders concluderen dat zij liever in een soort schijnwaarheid wil leven, waar wat niet weet, wat niet deert hoogtij viert, maar het eigenlijk gewoon een kwestie is van geen verantwoordelijkheid willen dragen voor eigen daden. Sowieso kan je dan al niet over vertrouwen spreken en dergelijke. Voor mij zou het niks zijn, ik heb vertrouwen hoog in het vaandel staan, ik zou zo absoluut niet kunnen leven en mezelf al helemaal niet in de spiegel aan durven kijken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:16 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ok Taurus, ben benieuwd of je nog zo stoer zou praten als je vriend een ander in alle standjes lag te neuken. Ja dan zou je vast zo stoicijns blijven
http://www.nu.nl/gezondheid/2393840/vreemdgaan-zit-in-genen.htmlquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
Wel nee, dat heeft puur te maken met hoe je tegen relaties, seks, mensen en normen en waarden aan kijkt. Dat zit echt niet in je genen hoor.![]()
Natuurlijk kun je jezelf principieel dwingen - en ook zonder moeite, zo moeilijk is het nou ook weer niet je vingers thuis te houden - om het bij 1 partner te houden wat seks betreft, maar daar heb je dan gewoon een reden voor bedacht (hoop ik). Die kuisheid zit niet in je, dat heb je jezelf opgelegd.
Dat is prima overigens, zeg ik er nog maar eens bij, maar het is niet zo dat dat een eigenschap is of iets dergelijks. Heeft met je mentaliteit te maken en die verschilt gelukkig van mens tot mens. Overigens is die ook niet onveranderlijk. Je kunt gewoon tot andere inzichten komen, waardoor je absoluut niet over iemand kunt zeggen 'die is ooit vreemdgegaan, en zal dat weer doen'.
En ik moest vooral lachen om de manier waarop het was geschreven. "Dat vreemdgaan heeft altijd al in haar gezeten en komt nu tot bloei". Je kan me wegdragen, het kan aan mij liggen natuurlijk maar ik hoor dat voor het eerst.
Op zich komen we allemaal wel over liefdesverdriet heen, van schade en schande wordt men wijzer. Ik kan daar nooit zo vreselijk over treuren, hoort bij het leven. Uiteraard heeft TS dit moedwillig gedaan, TS is namelijk verliefd. Dat kun jij dan weer onzin vinden maar dat is niet aan jou, lijkt me. Als TS beweert zo gek op dit meisje te zijn dat hij dit niet kon maar vooral niet wilde stoppen heb ik daar alle begrip voor. Het lijkt me lastiger als dat grietje bij haar vriend blijft terwijl ze naar een ander hunkert. Tevens is het voor TS niet draaglijk om bevriend met die beste jongen te blijven als hij op zijn vriendin geilt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:21 schreef dawg het volgende:
[..]
dat komt omdat ts moedwillig gehandeld heeft, moedwillig gedrag vertoont waarmee hij zijn vriendin, en een ander -waarvan hij ook nog claimt dat het zijn vriend is- behoorlijke schade mee kan aandoen. hij zei nota bene zelf dat wanneer hij niet gepusht zou hebben, er waarschijnlijk ook geen verdere gevoelens aan te pas waren gekomen.
dat is helemaal geen realistische situatie, ook niet menselijk. mededogen en empathie zijn menselijk.
dat mensen agressief reageren vind ik nogal logisch, het is moreel verwerpelijk gedrag, ongeacht wat iemand denkt over vreemdgaan. dit gaat iets verder, dat gezeur over vreemdgaan is wel jouw stokpaardje maar daar gaat dit topic helemaal niet over. ik vind het beperkt als je dat negeert, zoals jij lijkt te doen.
Gelukkig dat er iemand nog met mij eens lijkt te zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:23 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Het is gewoon vluchtgedrag, niet voor de consequenties op willen draaien enzo. Met wat Taurus gisteren al postte, kan ik niet anders concluderen dat zij liever in een soort schijnwaarheid wil leven, waar wat niet weet, wat niet deert hoogtij viert, maar het eigenlijk gewoon een kwestie is van geen verantwoordelijkheid willen dragen voor eigen daden. Sowieso kan je dan al niet over vertrouwen spreken en dergelijke. Voor mij zou het niks zijn, ik heb vertrouwen hoog in het vaandel staan, ik zou zo absoluut niet kunnen leven en mezelf al helemaal niet in de spiegel aan durven kijken.
Nou word jij ook niet helemaal eerlijk bejegend hier, dus ik vergeef je je kort door de bocht reactiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:22 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Er zitten hier dus veel mensen met trauma's of angst hun relatie kwijt te raken. Voor hen is dit blijkbaar zodanig misdadig dat ze er niet meer objectief naar kunnen kijken, maar de emotie de overhand neemt.
Vind ik een nietszeggend onderzoek. Er staat niet dat die mensen het alsnog niet kunnen bedwingen, hooguit dat ze er meer plezier aan beleven als ze wel vreemdgaan, one night stands hebben of alcohol drinken of gokken. Dat is iets anders dan 'vreemdgaan heeft altijd in je gezeten, en nu komt het tot bloei' of 'als je eens bent vreemdgegaan, zul je dat sowieso vaker doen'. Die aannames zijn wat mij betreft grappiger dan die van mij.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:24 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gezondheid/2393840/vreemdgaan-zit-in-genen.html
Voor een verdere discussie alsjeblieft minder aannames maken
Vooruit. Omdat ik zoveel begrip heb voor het menselijke aspect ga ik wel met je mee hierin.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:28 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Nou word jij ook niet helemaal eerlijk bejegend hier, dus ik vergeef je je kort door de bocht reactieMaar ik ben het er niet mee eens.
Hoeft niet te gaan om trauma's. Als ik loyaal ben aan iets of iemand, verwacht ik dat terug. Ik neem dat serieus (een van de weinige zaken die ik serieus neem). Dus het is voor mij een gevoelig punt, want ik leef mij altijd in in de situatie van de FOK!ker
Maar je punt an sich is wel waar. Sommige mensen kunnen nogal extreem reageren op verhalen van anderen. Is ook niet gezond.
Maar wel menselijk.
Neuken?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vooruit. Omdat ik zoveel begrip heb voor het menselijke aspect ga ik wel met je mee hierin.
Mens, ik vind jouw hele denkwijze grappig. Jouw opmerkingen slaan kant noch wal. Zou me niks verbazen als jij die vriendin bent haha.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vind ik een nietszeggend onderzoek. Er staat niet dat die mensen het alsnog niet kunnen bedwingen, hooguit dat ze er meer plezier aan beleven als ze wel vreemdgaan, one night stands hebben of alcohol drinken of gokken. Dat is iets anders dan 'vreemdgaan heeft altijd in je gezeten, en nu komt het tot bloei' of 'als je eens bent vreemdgegaan, zul je dat sowieso vaker doen'. Die aannames zijn wat mij betreft grappiger dan die van mij.
Pfffrrrt, je verwart de kop van nu.nl met de inhoud van het onderzoek.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:24 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/gezondheid/2393840/vreemdgaan-zit-in-genen.html
Voor een verdere discussie alsjeblieft minder aannames maken
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenechtelijke_relatiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:30 schreef Taurus het volgende:
[..]
Vind ik een nietszeggend onderzoek. Er staat niet dat die mensen het alsnog niet kunnen bedwingen, hooguit dat ze er meer plezier aan beleven als ze wel vreemdgaan, one night stands hebben of alcohol drinken of gokken. Dat is iets anders dan 'vreemdgaan heeft altijd in je gezeten, en nu komt het tot bloei' of 'als je eens bent vreemdgegaan, zul je dat sowieso vaker doen'. Die aannames zijn wat mij betreft grappiger dan die van mij.
Jij weet blijkbaar ook niet wat een affaire betekent. Kom op zeg lezen mensen. Het is irritant om dit extra te moeten posten omdat mensen niet lezenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:32 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Pfffrrrt, je verwart de kop van nu.nl met de inhoud van het onderzoek.
De kop is net zo lachwekkend als de uitspraak van Miss X. Nog even en jullie gaan doorbetogen dat vreemdgangers een genetisch defect hebben. Toon eerst even een van de onderzoekers zelf die het zo formuleert, in plaats van op de kop af te gaan die media a la de telegraaf en nu.nl er van maken.
wat heeft dit nou weer met liefdesverdriet te maken?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:27 schreef Taurus het volgende:
[..]
Op zich komen we allemaal wel over liefdesverdriet heen, van schade en schande wordt men wijzer. Ik kan daar nooit zo vreselijk over treuren, hoort bij het leven. Uiteraard heeft TS dit moedwillig gedaan, TS is namelijk verliefd. Dat kun jij dan weer onzin vinden maar dat is niet aan jou, lijkt me. Als TS beweert zo gek op dit meisje te zijn dat hij dit niet kon maar vooral niet wilde stoppen heb ik daar alle begrip voor. Het lijkt me lastiger als dat grietje bij haar vriend blijft terwijl ze naar een ander hunkert. Tevens is het voor TS niet draaglijk om bevriend met die beste jongen te blijven als hij op zijn vriendin geilt.
Dat het een pijnlijke situatie is hoor je mij niet ontkennen, maar het is geen misdadige situatie. Overigens zeur ik nooit over vreemdgaan hoor, dat doen jullie.
Lees jij die onderzoeken die je hier plaatst zelf wel? Er staat niets anders dan dat sommige mensen meer risico nemen of gevoeliger zijn voor verslavingen of zwaktes dan andere mensen. Dat wil toch niet zeggen dat vreemdgaan an sich in je genen zit? Diezelfde mensen zijn gevoeliger voor bepaalde zaken, dat is alles.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:34 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenechtelijke_relatie
Je begrijpt dat mensen met die genvariant 2 vaker vreemdgaan? Jij zei dat het niks genetisch is.
Ik stelde van wel en gaf een bron. Kan jij het onderzoek niks vinden maar het niet een op zich zelf staand onderzoek. En blijkbaar vind jij onderzoek nietszeggend ook al beweer jij iets met een aanname en ga je stellen dat het onderzoek nietszeggend is.. zie je niet in hoe jij redeneert dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |