Ik wist ook wel dat je het niet met me eens zou zijn en dit bedoel ik niet denigrerend; maar iemand met zo een denkwijze als jij, kan dat oprechte wat ik bedoel gewoonweg niet bevatten want dan had je zo'n streek in de eerste plaats nooit uitgehaald. Oprecht jaja. Er is alleen 1 echte waarheid.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:56 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Ben ik niet met eens. In het leven neem je soms stappen die je nooit zou verwachten en tegen je principes ingaan. En dan kun je alsnog oprecht zijn.
ja. het zou nog te verantwoorden zijn als je die gast helemaal niet kende, maar als het een vriend van je is, dan kan dat gewoon niet, vind ik.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:38 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Op mijn beurt moeten wachten totdat ze uit elkaar waren ?
Precies ja. Hij probeert het nog enigszins te relativeren, maar feit blijft dat hij de dader is, verre van een 'slachtoffer van zijn gevoelens'.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:04 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik wist ook wel dat je het niet met me eens zou zijn en dit bedoel ik niet denigrerend; maar iemand met zo een denkwijze als jij, kan dat oprechte wat ik bedoel gewoonweg niet bevatten want dan had je zo'n streek in de eerste plaats nooit uitgehaald. Oprecht jaja. Er is alleen 1 echte waarheid.
Ik weet niet wat jij denkt als je in de spiegel kijkt, maar ik zou me schamen. En die scharrel van je is geen haar beter.
In jouw perfecte wereld wel. Er is ook nog een wereld waar dingen doordacht worden. Zij is degene die het uit moet maken, ik kan dat niet voor haar doen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:04 schreef dawg het volgende:
[..]
zoals ik het lees zijn er ontelbaar veel mannen die jou met gemak overtreffen. je bent gewoon een slappe zak, zo simpel is het.
als je niet geniepig wilde toekijken was je wel naar je zgn vriend gegaan en had je ballen getoond door te zeggen dat je hem zijn vriendin af ging pakken. maar dat doe je niet, omdat je kennelijk weinig respect voor anderen hebt en je dus een slappe zak bent.
Ik zou het opgeven hier hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:22 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
In jouw perfecte wereld wel. Er is ook nog een wereld waar dingen doordacht worden. Zij is degene die het uit moet maken, ik kan dat niet voor haar doen.
Eerlijke duidelijke reactie, sluit ik me helemaal bij aan!quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zou het opgeven hier hoor.Je kunt op fok niet verwachten goed advies te krijgen als je een meisje gaat 'afpakken' (alsof de dame in kwestie zelf geen mondje heeft). Ik heb zelf wel eens het vermoeden dat er veel dames en heren hier zitten die het nooit voor het kiezen hebben gehad en bij de gedachte bedrogen te worden bij wijze van spreken al van de brug willen springen. Vooral gezien de agressieve/boze reacties, fascinerend.
Daarbij is advies vragen ook een beetje dommig, omdat je best weet wat je te doen staat. Je moet van haar duidelijkheid eisen, klaar. Dit volhouden wordt niemand beter van.
Om eerlijk te zijn heb ik een keer geflikt wat TS heeft geflikt en nee, daar ben ik absoluut niet trots op. Zeker omdat in mijn geval het geen bekende meer was, maar een volwaardige vriend. Zodra mensen toegeven aan verleidingen in situaties als deze, kunnen ze mensen die erbij betrokken zijn erg veel pijn doen. Daarnaast heb ik ook nog een keer toen de relatie van een platonische vriendin spaak liep (maar nog niet uit was) er doodleuk voor gekozen om haar te zoenen en haar te gebruiken voor puur eigenbelang/lust (terwijl ik haar vriend kende op soortgelijke wijze als in OP beschreven).quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zou het opgeven hier hoor.Je kunt op fok niet verwachten goed advies te krijgen als je een meisje gaat 'afpakken' (alsof de dame in kwestie zelf geen mondje heeft). Ik heb zelf wel eens het vermoeden dat er veel dames en heren hier zitten die het nooit voor het kiezen hebben gehad en bij de gedachte bedrogen te worden bij wijze van spreken al van de brug willen springen. Vooral gezien de agressieve/boze reacties, fascinerend.
De meid heeft een eigen wil en is vrij. Maar jij hebt het vooral over dat vreemdgaan niet erg is? Maar daar gaat het hier niet om. Als ts en meid samen willen moet de vriend niet aan het lijntje gehouden worden.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Daarbij is advies vragen ook een beetje dommig, omdat je best weet wat je te doen staat. Je moet van haar duidelijkheid eisen, klaar. Dit volhouden wordt niemand beter van.
Dat zeg ik toch? TS moet duidelijkheid eisen van haar.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 08:22 schreef He-man- het volgende:
[..]
De meid heeft een eigen wil en is vrij. Maar jij hebt het vooral over dat vreemdgaan niet erg is? Maar daar gaat het hier niet om. Als ts en meid samen willen moet de vriend niet aan het lijntje gehouden worden.
Ik ben ooit bedrogen, maar dat werd verzwegen. Op zich niet erg. Een misstap kan ik best vergeven. Zelfs verliefd worden en er uiteindelijk aan toegeven kan ik vergeven en dat heb ik ook tegen mijn ex gezegd. Maar een jaar liggen krikken met degene waar je verliefd op bent, voor dat je eindelijk de ballen hebt om op te stappen, dat is nogal zuur. Dus in dit geval vind ik haar nog fouter dan hem.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Een relatie heeft, hoe cliché het ook klinkt, zijn ups en downs. Dat hoort er nou eenmaal bij en die "downs" kunnen net zo goed door een bepaalde gebeurtenis of invloed van buiten de relatie komen, daar heb je met z'n tweeën niet altijd vat op. In beide gevallen was dit van mij ook van toepassing, maar kon de dame in kwestie niet met de druk omgaan die daarbij kwam kijken. Bij mijn eerste vriendin was dat door haar studie, bij de tweede door een gedwongen verhuizing. Ook hebben beide gevallen mij besodemieterd met een klasgenoot. Gozers waar ze dag in dag uit mee samen waren, na school nog 'eventjes' mee naar het stadscentrum gingen, die uiteraard een goed luisterend oor waren voor alle problemen die zich afspeelden en waar ze tot overmaat van ramp eigenlijk meer tijd mee samen waren dan met mij, gezien beide vriendinnen en ikzelf altijd pas na 18:00 thuis waren en dan ook nog eens (huis)werk moesten maken of dingen in het huishouden moeten doen.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:58 schreef Vaandrig het volgende:
Je kunt denigrerend naar mij reageren door mannetje te zeggen, maar vraag jij jezelf niet af hoe het kan dat je 2x besodemieterd bent ? Ook nog eens gezien de duur van je relaties ? Dat gladjanussen zoals jij ze noemt met je vriendin zitten aan te pappen en ze happen ? Denk je dat het dan niet aan jou of je relatie algemeen ligt ?
Ik ben het eens dat dit totaal niet van enig respect getuigd naar hun relatie.
En had die jongen misschien niet gewoon gelijk? Zo'n opmerking komt niet uit de lucht vallen, grote kans dat dit een reactie was op een uitspraak van haar dat ze aandacht tekort kwam. Zoals anderen al opmerken, er zijn meer partijen betrokken bij dit soort situaties. Iemand kan wel gaan lopen trekken aan andermans vriendin, maar die vriendin moet daar zelf ook in mee (willen) gaan, die heeft ook een eigen wil.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 10:29 schreef Impossibruuu het volgende:
[..]
Gewoon het feit dat zo'n gozer tegen jouw eigen vriendin dingetjes als "Je verdient iemand die er meer voor je is!" zit te bléren terwijl jij je ondertussen uit de naad zit te werken om een toekomst met diezelfde meid op te bouwen, is ontzettend smerig.
Niet dat het er hier toe doet, maar nee, die gozers hadden geen gelijk en in beide gevallen heeft het avontuurtje met die gasten nadat ik de betreffende dames de bons had gegeven, weliswaar een paar weekjes geduurd voordat daar het nieuwe en spannende van af was, en is het op niks uitgelopen (goh). En spijt dat die exen daarvan hadden. De laatste ex zit nu, meer dan een jaar na dato, nog steeds in die fase dat ze me terug wilt hebben en stuurt me nog wel eens SMS'jes met de vraag of ik "ons" niet mis en of ik wel gelukkig ben met mijn nieuwe vriendin, want zij was oh zo veel beter voor me.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 11:17 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
En had die jongen misschien niet gewoon gelijk? Zo'n opmerking komt niet uit de lucht vallen, grote kans dat dit een reactie was op een uitspraak van haar dat ze aandacht tekort kwam. Zoals anderen al opmerken, er zijn meer partijen betrokken bij dit soort situaties. Iemand kan wel gaan lopen trekken aan andermans vriendin, maar die vriendin moet daar zelf ook in mee (willen) gaan, die heeft ook een eigen wil.
En ja, zelfs jij bent partij, want als je je vriendin te weinig aandacht geeft moet je niet vreemd opkijken dat ze ingaat op anderen die haar wel die aandacht geven waar ze behoefte aan heeft. (niet dat ik zeg dat dit hier bij jou het geval was, maar ik vind het gewoon te simpel om slechts 1 persoon als schuldige aan te wijzen in dit soort situaties).
Past wel bij je idd die gedachte.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef Taurus het volgende:
Ik heb zelf wel eens het vermoeden dat er veel dames en heren hier zitten die het nooit voor het kiezen hebben gehad en bij de gedachte bedrogen te worden bij wijze van spreken al van de brug willen springen. Vooral gezien de agressieve/boze reacties, fascinerend.
Amen to that.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:18 schreef VeerEli het volgende:
Wanneer een relatie niet meer is hoe het hoort te zijn, of hoe je het wil zien, moet je gewoon opstappen.
Ik vind het zo walgelijk slap en egoïstisch van mensen om dan maar toe te geven aan je zwaktes en vreemd te gaan.
Ik kan mij best voorstellen dat je verliefd wordt op een ander. TS geeft aan dat de meid in het directe begin aangaf een vriend te hebben en daar gelukkig mee te zijn. Op dát moment, toen er dus voor TS nog geen hele heftige gevoelens speelde en er nog geen sprake was van een band tussen beide, had hij het contact al moeten afkappen om dit soort ellende te voorkomen.
Dit is niet gebeurt, prima. Maar dat TS zo door kan gaan terwijl de vriend van die meid zich zo opstelt naar hem, vind ik ronduit schandalig. Je moet je schamen. Ook al is zij het ergst bezig omdat het háár vriend is, jij zegt zelf vriendschappelijk met hem om te gaan nu. Dat dit komt via haar, maakt geen flikker uit.
En wanneer zij niet vreemdgegaan was met jou, wat ik hier niet eens zo heftig in geweest. Verliefd worden kan gebeuren. Dan moet er een keuze gemaakt worden. Negeer die verliefdheid en ga verder met je huidige relatie, of doe wat met die verliefdheid, ga verder met elkaar en sluit je huidige relatie af.
Maar dit gebeurt ook niet en dat vind ik er zo vreselijk aan. Jullie denken écht alleen maar aan jezelf. Zij had vóór jullie neukpartij moeten bedenken wat ze wilde. Jij had vóór jullie neukpartij aan moeten geven dat ze een keuze moest gaan maken.
Dit is gewoon verschrikkelijk voor die vriend. Het is al sneu genoeg dat hij zijn vriendin kwijtraakt aan jou omdat jij zo hebt lopen pushen en drammen. Dat er dan ook nog eens bedrog bij moet komen kijken maakt het nog veel erger. Egoïstische schepsels zijn jullie.
je had je vanaf het moment dat ze vertelde dat ze een vriend heeft afzijdig moeten houden. in plaats daarvan heb je moedwillig gedrag vertoond waarmee je je zogenaamde vriend (echt, ga je schamen) behoorlijke schade aan kan doen. en zelfs nu maak je het jezelf gemakkelijk door te stellen dat zij het maar uit moet maken.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:22 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
In jouw perfecte wereld wel. Er is ook nog een wereld waar dingen doordacht worden. Zij is degene die het uit moet maken, ik kan dat niet voor haar doen.
Ja TS gaat met een beetje mazzel helemaal begrijpen wat ik bedoel met consequentiesquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:18 schreef VeerEli het volgende:
Wanneer een relatie niet meer is hoe het hoort te zijn, of hoe je het wil zien, moet je gewoon opstappen.
Ik vind het zo walgelijk slap en egoïstisch van mensen om dan maar toe te geven aan je zwaktes en vreemd te gaan.
Ik kan mij best voorstellen dat je verliefd wordt op een ander. TS geeft aan dat de meid in het directe begin aangaf een vriend te hebben en daar gelukkig mee te zijn. Op dát moment, toen er dus voor TS nog geen hele heftige gevoelens speelde en er nog geen sprake was van een band tussen beide, had hij het contact al moeten afkappen om dit soort ellende te voorkomen.
Dit is niet gebeurt, prima. Maar dat TS zo door kan gaan terwijl de vriend van die meid zich zo opstelt naar hem, vind ik ronduit schandalig. Je moet je schamen. Ook al is zij het ergst bezig omdat het háár vriend is, jij zegt zelf vriendschappelijk met hem om te gaan nu. Dat dit komt via haar, maakt geen flikker uit.
En wanneer zij niet vreemdgegaan was met jou, wat ik hier niet eens zo heftig in geweest. Verliefd worden kan gebeuren. Dan moet er een keuze gemaakt worden. Negeer die verliefdheid en ga verder met je huidige relatie, of doe wat met die verliefdheid, ga verder met elkaar en sluit je huidige relatie af.
Maar dit gebeurt ook niet en dat vind ik er zo vreselijk aan. Jullie denken écht alleen maar aan jezelf. Zij had vóór jullie neukpartij moeten bedenken wat ze wilde. Jij had vóór jullie neukpartij aan moeten geven dat ze een keuze moest gaan maken.
Dit is gewoon verschrikkelijk voor die vriend. Het is al sneu genoeg dat hij zijn vriendin kwijtraakt aan jou omdat jij zo hebt lopen pushen en drammen. Dat er dan ook nog eens bedrog bij moet komen kijken maakt het nog veel erger. Egoïstische schepsels zijn jullie.
Hoe gaat dit samen met het feit dat ze haar huidige relatie niet wil beëindigen?quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:30 schreef Vaandrig het volgende:
Je kunt haar een snol noemen, maar ik heb haar gepusht. Ze heeft mij geprobeerd te vermijden toen we gevoelens kregen. Als ik niet had gepusht waren onze gevoelens ook niet sterker geworden. Dit is niet zomaar een sletje uit de kroeg die je de rang back-up toekent. Met dit meisje zie ik voor het eerst toekomst.
Dit. Ben blij dat iemand het een keer zegt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:59 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dit vind ik ook raar hoor. Alsof dat iemand typeert. Zoals TS het beschrijft is het gewoon een realistische situatie waarin eigenlijk niemand schuld heeft; er zijn er twee verliefd geworden terwijl er eigenlijk 1 in een relatie zat. Kan gebeuren, lijkt me.
Hoeft natuurlijk helemaal niet te betekenen dat het grietje in kwestie ook bij haar volgende relaties op anderen verliefd wordt.
Beetje jammer van de moraalridders hier, maar goed, ieder zijn eigen pijn. Er wordt hier denk ik te weinig geneukt.quote:Op maandag 29 oktober 2012 21:43 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Je begrijpt het niet...het ''vreemdgaan'' is iets wat altijd in haar heeft bestaan. Met de juiste push en beinvloeding komt dat gewoon tot bloei. Ik zelf ben een vrouw van principe, geen enkele manipulatie/beinvloeding vanuit de wereld zou mij tot zoiets kunnen drijven. Dat komt omdat ik inlevend en oprecht ben. Jij en die meid zijn allebei Fake, nepperds. Zetten een masker op en gaan door. Daarom passen jullie bij elkaar. Soort zoekt soort. Vuil trekt vuil aan.
Jongen, ben benieuwd of je mij sarcastisch een moraalridder zou noemen als een ander met je vriendin lag te wippen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:26 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Beetje jammer van de moraalridders hier, maar goed, ieder zijn eigen pijn. Er wordt hier denk ik te weinig geneukt.
Ik denk zelf dat je er gewoon voor moet gaan, TS. Er gaan nog wel wat pijnlijke dagen komen, maar als het van beide kanten echt liefde is, tja. Dan moet het maar zo.
Onthoud wel dat, mocht het zover komen dat zij haar relatie verbreekt, ze misschien eerst even zin heeft om alleen te zijn. Dan kan je er waarschijnlijk niet zomaar bovenop springen, zeker als de omgeving (vrienden, familie) een oogje in het zeil houdt. Als ze haar relatie verbreekt, is het nog maar de vraag wat voor een reden zij geeft aan die andere jongen, haar vriend. Met een beetje mazzel stuurt ze het zo dat jullie vrij spel hebben, maar haar geweten kan opspelen, en dan moeten jullie naar alle waarschijnlijkheid nog even een pauze inlassen..
Of, als ze er geen problemen mee heeft, moet je het even stiekem doen, voordat de familie begint te stuiteren en een oordeel velt.
Overigens denk ik niet dat vreemdgaan 'in je zit'. Mensen die in de ene relatie het niet zo nauw namen met eerlijkheid kunnen dat in een volgende best wel. Het zijn niet zomaar klootzakken die vreemdgaan. Het zijn mensen die ongelukkig zijn met hun huidige situatie die vreemdgaan. Tuurlijk hoor je wat ruggegraat te tonen, maar als duizenden jaren geschiedenis ons iets leert, is dat het vlees zwak is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |