Och, andersom gebeurt het ook.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:15 schreef Taurus het volgende:
[..]
Daar zeg ik niets over, prima dat jij vreemdgaan verwerpelijk vindt. Ik had het over de agressie waarmee mensen het gedrag van een ander afkeuren.
Dat is in reactie op die agressie. Bovendien is dat een oprecht vermoeden en geen gescheld, daar zal toch iets van frustratie/angst/onbegrip achter zitten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:17 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Och, andersom gebeurt het ook.
Degenen die vreemdgaan duidelijk minder erg vinden roepen dingen als 'moraalridders', of dat diegenen die zo fel tegen zijn vast en zeker minder partnerkeuze hebben...
Een soort van verhevenheid zeg maar.
Whut... heb je ook nog zelf op dit moment een vriendin? Dat maakt t helemaal mooi.quote:Op zondag 28 oktober 2012 22:22 schreef Vaandrig het volgende:
Vaak kwam ik bij hun thuis met mijn vriendin
Moreel verwerpelijk is een groot woord, maar het druist wel tegen mijn normen en waarden in. Het is in mijn ogen een bewuste keuze die je maakt. Als een ander zich als een klootzak wil gedragen, wil dat niet zeggen dat ik dat ook maar moet doen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:16 schreef Marsenal het volgende:
Ik vind vreemdgaan niet moreel verwerpelijk en een symptoom van menselijkheid. Wel erg veel gefrustreerde zieltjes hier. De wereld is een oneerlijke plek, deal with it.
Ok, van jou snap ik 't nog wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:24 schreef Taurus het volgende:
[..]
Dat is in reactie op die agressie. Bovendien is dat een oprecht vermoeden en geen gescheld, daar zal toch iets van frustratie/angst/onbegrip achter zitten.
Nouja advies. Het gaat mij om de inzichten van andere mensen. Zelf zit je op een gegeven moment vast, waar andere meningen fijn zijn om te horen. Hierdoor krijg je zelf nieuwe inzichten en dingen om overna te denken. Ik respecteer ook ieder zijn mening hier, maar dat is helaas door de denigrerende toon van sommigen niet wederzijds. Dat mag ook. Maar een discussie met sommigen waar de denigrerende toon juist herhaalt wordt, toont aan dat vreemdgaan door sommigen hier als zeer verwerpelijk beschouwd wordt, terwijl ik aangaf dat dit geen simpele neukrelatie is. Daar zit voor mij een verschil in.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:29 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik zou het opgeven hier hoor.Je kunt op fok niet verwachten goed advies te krijgen als je een meisje gaat 'afpakken' (alsof de dame in kwestie zelf geen mondje heeft). Ik heb zelf wel eens het vermoeden dat er veel dames en heren hier zitten die het nooit voor het kiezen hebben gehad en bij de gedachte bedrogen te worden bij wijze van spreken al van de brug willen springen. Vooral gezien de agressieve/boze reacties, fascinerend.
Daarbij is advies vragen ook een beetje dommig, omdat je best weet wat je te doen staat. Je moet van haar duidelijkheid eisen, klaar. Dit volhouden wordt niemand beter van.
Nou nee. Niet om flauw te doen, maar dat zijn 'relativerende reacties' op de boosheid die dit verhaal van TS blijkbaar oproept. Als er mensen hier roepen 'vreemdgaan is goed, en iedereen die monogaam is, is debiel, en jullie zijn preutse klootzakken', dan kun je zeggen: daar zit iets van frustratie achter.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:33 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ok, van jou snap ik 't nog wel.
Maar bij degenen die even om de hoek komen kijken om ''moraalridders, het leven is oneerlijk, zo is de natuur etc.'' te roepen, zou daar ook iets van frustratie/angst/onbegrip achter zitten, maar dan andersom?
Haha ik vind het best flauw eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:36 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nou nee. Niet om flauw te doen, maar dat zijn 'relativerende reacties' op de boosheid die dit verhaal van TS blijkbaar oproept. Als er mensen hier roepen 'vreemdgaan is goed, en iedereen die monogaam is, is debiel, en jullie zijn preutse klootzakken', dan kun je zeggen: daar zit iets van frustratie achter.
Ik heb te doen met haar vriend, maar slaap er verder niet slechter om. Niet dat ik hier gevoelloos in sta, maar wel met eigen belang.quote:Op maandag 29 oktober 2012 22:04 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Ik wist ook wel dat je het niet met me eens zou zijn en dit bedoel ik niet denigrerend; maar iemand met zo een denkwijze als jij, kan dat oprechte wat ik bedoel gewoonweg niet bevatten want dan had je zo'n streek in de eerste plaats nooit uitgehaald. Oprecht jaja. Er is alleen 1 echte waarheid.
Ik weet niet wat jij denkt als je in de spiegel kijkt, maar ik zou me schamen. En die scharrel van je is geen haar beter.
Mijn gedrag valt ook niet goed te praten, dat klopt. Je kunt stellen dat we in deze situatie zitten omdat ik heb doorgezet en bleef pushen. Echter is het mij niet mogelijk, als zij hier weerstand in zou bieden. Afkappen, enkel omdat ik aan anderen moet denken, er gevoelens bij komen kijken en ik haar meer dan leuk vind; komt op die momenten niet echt voor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:18 schreef VeerEli het volgende:
Wanneer een relatie niet meer is hoe het hoort te zijn, of hoe je het wil zien, moet je gewoon opstappen.
Ik vind het zo walgelijk slap en egoïstisch van mensen om dan maar toe te geven aan je zwaktes en vreemd te gaan.
Ik kan mij best voorstellen dat je verliefd wordt op een ander. TS geeft aan dat de meid in het directe begin aangaf een vriend te hebben en daar gelukkig mee te zijn. Op dát moment, toen er dus voor TS nog geen hele heftige gevoelens speelde en er nog geen sprake was van een band tussen beide, had hij het contact al moeten afkappen om dit soort ellende te voorkomen.
Dit is niet gebeurt, prima. Maar dat TS zo door kan gaan terwijl de vriend van die meid zich zo opstelt naar hem, vind ik ronduit schandalig. Je moet je schamen. Ook al is zij het ergst bezig omdat het háár vriend is, jij zegt zelf vriendschappelijk met hem om te gaan nu. Dat dit komt via haar, maakt geen flikker uit.
En wanneer zij niet vreemdgegaan was met jou, wat ik hier niet eens zo heftig in geweest. Verliefd worden kan gebeuren. Dan moet er een keuze gemaakt worden. Negeer die verliefdheid en ga verder met je huidige relatie, of doe wat met die verliefdheid, ga verder met elkaar en sluit je huidige relatie af.
Maar dit gebeurt ook niet en dat vind ik er zo vreselijk aan. Jullie denken écht alleen maar aan jezelf. Zij had vóór jullie neukpartij moeten bedenken wat ze wilde. Jij had vóór jullie neukpartij aan moeten geven dat ze een keuze moest gaan maken.
Dit is gewoon verschrikkelijk voor die vriend. Het is al sneu genoeg dat hij zijn vriendin kwijtraakt aan jou omdat jij zo hebt lopen pushen en drammen. Dat er dan ook nog eens bedrog bij moet komen kijken maakt het nog veel erger. Egoïstische schepsels zijn jullie.
9 van de 10 R&P topics werken zo, denk ik. Puur ventileren helpt mensen ook.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Dus je gaat het sowieso doen maar je wou gewoon onze meningen maar was/bent sowieso al niet op andere gedachten te brengen?
Eerder 2 op de 10 ofzo.. meerderheid wil hulp bij keuzes en doet er ook wat mee. En wat had hij dan te ventileren? Dat hij geneukt heeft met een meid met vriend en nu haar af gaat pakken? Hij heeft het er wel zo moeilijk mee dat hij wel moet ventileren ja dat hebben we gemerkt.. ik vind het maar stomquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:09 schreef Marsenal het volgende:
[..]
9 van de 10 R&P topics werken zo, denk ik. Puur ventileren helpt mensen ook.
Tja.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:11 schreef Hiergaanwedan het volgende:
[..]
Eerder 2 op de 10 ofzo.. meerderheid wil hulp bij keuzes en doet er ook wat mee. En wat had hij dan te ventileren? Dat hij geneukt heeft met een meid met vriend en nu haar af gaat pakken? Hij heeft het er wel zo moeilijk mee dat hij wel moet ventileren ja dat hebben we gemerkt.. ik vind het maar stom
Een meisje dat zegt: "ik heb een vriend", dat zinnetje is niet heilig voor mij als ik haar leuk vind. Schade richt je aan door keihard de waarheid te zeggen. Je kunt het beter gedoseerd brengen of de halve waarheid verkondigen. Dat laatste, daar ben ik een voorstander van.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:47 schreef dawg het volgende:
[..]
je had je vanaf het moment dat ze vertelde dat ze een vriend heeft afzijdig moeten houden. in plaats daarvan heb je moedwillig gedrag vertoond waarmee je je zogenaamde vriend (echt, ga je schamen) behoorlijke schade aan kan doen. en zelfs nu maak je het jezelf gemakkelijk door te stellen dat zij het maar uit moet maken.
je bent gewoon een slappe zak en dat heeft echt geen fuck met perfecte wereld te maken, aangezien jij en niemand anders deze wereld nu gecreeerd hebt. maar je bent te laf om er als een vent mee om te gaan.
Ik vroeg om jullie mening. Als ik advies zou moeten volgen van de meerderheid dan moet ik haar vergeten, vergeten wat er gebeurd is en elkaar verder laten gaan in het leven.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:06 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Dus je gaat het sowieso doen maar je wou gewoon onze meningen maar was/bent sowieso al niet op andere gedachten te brengen?
Raar advies ook. In een ander topic zullen diezelfde mensen zeggen dat je er altijd vol voor moet gaan, want liefde en vlinders en bloemen enzo. Maar hohohoho als er een derde persoon in het spel is die gekwetst kan worden. Dan is het huis te klein.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:19 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Ik vroeg om jullie mening. Als ik advies zou moeten volgen van de meerderheid dan moet ik haar vergeten, vergeten wat er gebeurd is en elkaar verder laten gaan in het leven.
Soms heb je het gevoel dat wat je doet verkeerd is, omdat je het stiekem doet. Maar ik ben zeker van mijn zaak en ook sommige meningen hebben dat versterkt. Niet dat ik nu zelf nog terug kan aangezien ze vrijdag het haar zus gaat vertellen, dan is er geen weg meer terug.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:08 schreef Marsenal het volgende:
Hulde voor de openheid. Ben je niet bang voor karma die je kont zal komen schoppen?Of regeren de hormonen? Laten we eerlijk zijn tegen elkaar, je gaat dit gewoon doorzetten, of niet?
All is fair in love and war, zei iemand ooit eens. De sterkste relaties komen voort uit onweer.
Jij bent gemeen. Dus omdat hij minder tof is, verdient hij het om op zo'n manier behandeld te worden? Die meid had op zn minst de relatie kunnen beeindigen voordat ze ging wippen met die vaandrig.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:24 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Raar advies ook. In een ander topic zullen diezelfde mensen zeggen dat je er altijd vol voor moet gaan, want liefde en vlinders en bloemen enzo. Maar hohohoho als er een derde persoon in het spel is die gekwetst kan worden. Dan is het huis te klein.
Die vriend van haar is gewoon aan de verliezende hand, is ook zijn eigen schuld, had ie maar wat toffer moeten zijn.
Wees er maar lekker trots op ja. Ik hoop eigenlijk dat ze jou later ook zo bot aan de kant zetquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:24 schreef Vaandrig het volgende:
[..]
Soms heb je het gevoel dat wat je doet verkeerd is, omdat je het stiekem doet. Maar ik ben zeker van mijn zaak en ook sommige meningen hebben dat versterkt. Niet dat ik nu zelf nog terug kan aangezien ze vrijdag het haar zus gaat vertellen, dan is er geen weg meer terug.
Dat laatste vind ik trouwens een mooie uitspraak. Die schrijf ik op!
Hij verdiend het niet, tuurlijk niet. Het gaat hem wel overkomen. That's life. You win some, you lose some. Ik heb ook wel eens verloren in de liefde. Uiteindelijk wint iedereen wel een keer, dat maakt alles goed.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:30 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Jij bent gemeen. Dus omdat hij minder tof is, verdient hij het om op zo'n manier behandeld te worden? Die meid had op zn minst de relatie kunnen beeindigen voordat ze ging wippen met die vaandrig.
Ik heb niks met brutalen. Maar ben dan ook geen meeloper.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:36 schreef Marsenal het volgende:
Reken er niet op miss X, brutalen hebben de halve wereld..
quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:30 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Jij bent gemeen. Dus omdat hij minder tof is, verdient hij het om op zo'n manier behandeld te worden? Die meid had op zn minst de relatie kunnen beeindigen voordat ze ging wippen met die vaandrig.
quote:Ik denk dat elk mens een safety factor wil hebben. Iedereen wil zeker zijn dat de zekeringen van je veiligheidstouw goed vastzitten dat wanneer je loslaat je niet naar beneden valt op hoogte voordat je de top bereikt hebt. Ja, het is egoïstisch, hufterig en oneerlijk dat ik mensen aan het lijntje houd. De zekeringen van mijn relatie laten vieren totdat ik aan de top ben ga ik niet doen. Mensen kunnen hoog of laag springen, maar dit is wat de meesten zouden doen.
Want als je dit eenmaal doet, doe je dit automatisch tweemaal ? Daar ben ik niet van overtuigd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:32 schreef Miss.X het volgende:
[..]
Wees er maar lekker trots op ja. Ik hoop eigenlijk dat ze jou later ook zo bot aan de kant zet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |