abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118677927
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Als Chris Christie voor het Presidentschap was gegaan, had Obama denk ik veel minder kans gehad als nu. Ik ben het ook niet met Christie eens op veel beleidsfactoren, maar ik zou hem VEEL liever in het Witte Huis zien dan Mitt Romney.

Hij moet alleen echt serieus aan zijn gezondheid/gewicht werken. Daar heeft hij het in een uitgebreid interview ook over gehad, en hij heeft ook laten doorschemeren dat dat 1 van zijn voornaamste redenen is om NOG niet te runnen voor het Presidentschap. Krijgt hij zijn gezondheid onder controle, dan kunnen alle stoppen los bij hem. :Y
Is er wel weer eens een dikke president. Lang geleden.
pi_118678042
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:03 schreef Mike het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe nek-aan-nek het is. In 2000 was het 's morgens om 07.30 nog niet bekend en ook in 2004 duurde het lang voor het duidelijk was. De laatste polls sluiten natuurlijk ook pas diep in onze nacht.
:) Bedankt ,erg laat dus
  woensdag 31 oktober 2012 @ 19:25:10 #78
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118678778
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 18:57 schreef fp7igx het volgende:
Hoe laat komt de uitslag binnen op 6 november ?
De eerste stembussen gaan om 20:00 EST dicht, de laatste in de 48 Continentale staten gaan zo rond 20:00 PST dicht. In Nederlandse tijd is dat dus tussen 02:00 en 05:00. Dan moet er geteld worden etc.... het is een beetje afhankelijk van hoe dicht bij elkaar de kandidaten zitten, maar ik zou niet echt veel verwachten voor 03:00 Nederlandse tijd. Veel realistischer is 04:00 Nederlandse tijd omdat veel staten tot 21:00 mogen stemmen.

De stembussen in Hawaii en Alaska sluiten nog veel later, maar die hebben doorgaans ook geen echt groot effect op de verkiezingen. Hawaii is bijna altijd Democratisch, Alaska Republikeins.

Dan zijn er ook nog de territoriale gebieden zoals Puerto Rico en de Virgin Islands aan de oost kant, en Guam en American Samoa in de verre Pacific. Guam en American Samoa zitten aan de andere kant van de datumgrens, dus die stemmen eerder dan wie dan ook in de VS - Maar die stemmen NIET op de President, omdat zij geen kiesmannen hebben. Dat was tot 1964 alleen voorbehouden aan Staten, en sindsdien alleen aan Staten en D.C.

Als je de verkiezingen wil volgen.... zou ik er eerder voor kiezen om zo rond 04:00 eens op te staan, in plaats van de hele nacht opblijven.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_118680959
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 17:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Als Chris Christie voor het Presidentschap was gegaan, had Obama denk ik veel minder kans gehad als nu. Ik ben het ook niet met Christie eens op veel beleidsfactoren, maar ik zou hem VEEL liever in het Witte Huis zien dan Mitt Romney.

Hij moet alleen echt serieus aan zijn gezondheid/gewicht werken. Daar heeft hij het in een uitgebreid interview ook over gehad, en hij heeft ook laten doorschemeren dat dat 1 van zijn voornaamste redenen is om NOG niet te runnen voor het Presidentschap. Krijgt hij zijn gezondheid onder controle, dan kunnen alle stoppen los bij hem. :Y
Bart De Wever was vroeger ook enorm zwaar, en het werd als een soort constante beschouwd en deel van zijn humor, totdat hij het voorbije jaar vermagerde tot iemand man een normaal gewicht.
Misschien zal Christie dat ook doen?

Zijn er trouwens nog verkiezingen, zoals voor gouverneur of judge of sheriff op gevoelige plaatsen, die we in de gaten kunnen houden?
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 20:10:46 #80
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118681287
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:05 schreef zuiderbuur het volgende:

Zijn er trouwens nog verkiezingen, zoals voor gouverneur of judge of sheriff op gevoelige plaatsen, die we in de gaten kunnen houden?
De spanning zit voornamelijk in een aantal senaatszetels. Die tussen Brown en Warren in Massachusetts is bv erg spannend.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:22:45 #81
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_118682005
Romney wilde de rampendienst afschaffen -O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:37:07 #82
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118682826
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:05 schreef zuiderbuur het volgende:
Er wordt van alles gestemd:

- 14 staten kiezen een nieuwe gouverneur.
- 1/3e van de Senaat (elke 2 jaar 1/3e, 33, 33 en 34)
- Alle 438 leden van het Huis van Afgevaardigden. (standaard 2-jaar termijn).

Op staatsniveau zijn er allerlei posities te verkiezen, en de meeste staten hebben ook referenda ("propositions"). Een stuk of 12 deze keer in California, plus nog wat lokale kandidaten.

Mijn verkiezingsbiljetBOEK is ook meerdere pagina's dik, met op elke pagina een stuk of 15 verschillende zaken en/of personen waar ik moet op stemmen.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 20:38:48 #83
862 Arcee
Look closer
pi_118682913
Wat is ook al weer de link naar die site met dat reuzehandige grafische overzicht van de peilingen per staat?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  Moderator woensdag 31 oktober 2012 @ 20:42:07 #85
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_118683093
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:38 schreef Arcee het volgende:
Wat is ook al weer de link naar die site met dat reuzehandige grafische overzicht van de peilingen per staat?
Bedoel je deze? http://fivethirtyeight.blogs.nytimes.com/
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:44:44 #86
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_118683245
quote:
Er is er een met een kaart, ik denk dat ie die bedoelt...?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:47:18 #87
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_118683387
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:44 schreef Tanin het volgende:
Dit is ook een degelijke:

http://www.realclearpolit(...)ral_college_map.html
-
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 31 oktober 2012 @ 20:48:27 #88
862 Arcee
Look closer
pi_118683453
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 20:44 schreef Tanin het volgende:
:Y

Maar die Mike postte is ook niet slecht.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 31 oktober 2012 @ 20:50:48 #89
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_118683573
quote:
Das degene die ik ken en prettig vind inderdaad, wat niet wegneemt dat die van Mike waarschijnlijk beter is als je meer details wilt
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_118684536
quote:
2s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 19:25 schreef maartena het volgende:

[..]

De eerste stembussen gaan om 20:00 EST dicht, de laatste in de 48 Continentale staten gaan zo rond 20:00 PST dicht. In Nederlandse tijd is dat dus tussen 02:00 en 05:00. Dan moet er geteld worden etc.... het is een beetje afhankelijk van hoe dicht bij elkaar de kandidaten zitten, maar ik zou niet echt veel verwachten voor 03:00 Nederlandse tijd. Veel realistischer is 04:00 Nederlandse tijd omdat veel staten tot 21:00 mogen stemmen.

De stembussen in Hawaii en Alaska sluiten nog veel later, maar die hebben doorgaans ook geen echt groot effect op de verkiezingen. Hawaii is bijna altijd Democratisch, Alaska Republikeins.

Dan zijn er ook nog de territoriale gebieden zoals Puerto Rico en de Virgin Islands aan de oost kant, en Guam en American Samoa in de verre Pacific. Guam en American Samoa zitten aan de andere kant van de datumgrens, dus die stemmen eerder dan wie dan ook in de VS - Maar die stemmen NIET op de President, omdat zij geen kiesmannen hebben. Dat was tot 1964 alleen voorbehouden aan Staten, en sindsdien alleen aan Staten en D.C.

Als je de verkiezingen wil volgen.... zou ik er eerder voor kiezen om zo rond 04:00 eens op te staan, in plaats van de hele nacht opblijven.
Thanks vroeg opstaan is inderdaad waarschijnlijk wat verstandiger.
pi_118687361
Wat ik niet helemaal snap is ontzettende overwicht dat Republikeinen op het gebied van gouverneurs hebben. Ik snap dat op lokaal niveau de kleur van je kandidaat wat minder uitmaakt, maar waarom is het zo lopsided? Gouverneurs zijn doorgaans ook een goede kweekvijver voor presidenten, en dat zie je ook bij de Republikeinen. Ik kan me eigenlijk best voorstellen dat dit op termijn voor de Democraten tot talentenarmoede gaat leiden.
pi_118687789
Wat is de verhouding nu dan ongeveer?
pi_118688387
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:04 schreef 99.999 het volgende:
Wat is de verhouding nu dan ongeveer?
http://www.realclearpolit(...)ns_governor_map.html
pi_118688776
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 13:24 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Kansen tellen niet, dan was Nederland nu ook wereldkampioen ;) Bovendien verbaast het me eigenlijk ook dat Obama niet harder inspeelt op de etch-a-sketch romney. Volgens mij moeten er toch wel wat conservatievelingen, die in de primaries nog achter Santorum stonden, niet zo blij zijn met Mitt 4.0? Als die niet op komen dagen volgende week, is Obama er ook. Maar dat lijkt me niet te gebeuren.
Natuurlijk ben ik niet blij met Romney. Maar de keus tussen Obama en Romney is simpel: Romney.

Chris Christie zal zich de volgende keer wel 10 keer bedenken voordat hij zo'n enorme kans op het Witte Huis laat schieten. Als hij had meegedaan, had hij met twee vingers in z'n neus gewonnen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:22:43 #95
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_118688966
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Natuurlijk ben ik niet blij met Romney. Maar de keus tussen Obama en Romney is simpel: Romney.

Chris Christie zal zich de volgende keer wel 10 keer bedenken voordat hij zo'n enorme kans op het Witte Huis laat schieten. Als hij had meegedaan, had hij met twee vingers in z'n neus gewonnen.
Beste grap die ik vandaag heb gehoord. _O-
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_118689117
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:19 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ook Jeb Bush heeft wel wat laten liggen. Fascinerend dat ondanks het geroeptoeter van de Tea Party en ander religieus rechts, de uiteindelijke kandidaat die door de Republikeinse primaries komt dan toch weer tamelijk gematigd lijkt (Romney, McCain, ook Bush in 2000)
pi_118689343
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:22 schreef VeX- het volgende:

[..]

Beste grap die ik vandaag heb gehoord. _O-
Ach kom. Obama heeft niet het perfecte presidentsschap erop zitten, en van alle republikeinse genomineerden sinds papa Bush zou ik Romney het beste zien zitten. De VS is gewoon een conservatief land. En er is zelfs de kans dat Romney meer gedaan krijgt (ook goeds) dan Obama, als hij niet een heel congres tegen zich heeft.
pi_118689786
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:29 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

Ach kom. Obama heeft niet het perfecte presidentsschap erop zitten, en van alle republikeinse genomineerden sinds papa Bush zou ik Romney het beste zien zitten. De VS is gewoon een conservatief land. En er is zelfs de kans dat Romney meer gedaan krijgt (ook goeds) dan Obama, als hij niet een heel congres tegen zich heeft.
Amerika is gewoon een gek land, zal me niks verbazen als Romney t wordt idd
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 31 oktober 2012 @ 22:38:29 #99
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_118689913
quote:
0s.gif Op woensdag 31 oktober 2012 22:29 schreef thijsdetweede het volgende:

[..]

ik verwacht dat er weer oorlog komt en dan gesteund door de christenen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_118697734
quote:
De staat North Carolina kreeg in 2008 nipt een Democratische gouverneur, die nu blijkbaar weigert opnieuw mee te doen, zodat de republikeinen normaal gezien opnieuw de gouverneur zullen leveren.
Blijkbaar heeft het overhellen naar democratische zijde niet lang geduurd in die staat?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')