Ik rij zelf wedstrijden dus heb wel enige kennis van zaken. Ik zeg ook niet dat ik de waarheid in pacht heb, maar het gevoel heerst bij mij nu wel momenteel. Een voorbeeld, Boogerd zegt nooit te hebben gebruikt, blijkt goede vriend met Stefan de Jongh te zijn (die waarschijnlijk wel heeft gebruikt). Boogerd wordt 5e in een Tour met allemaal pakhazen. En zo ook met Knaven en nog meer.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:26 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het hangt ook af wat voor definitie van 'gebruiken' je gebruikt. Voedingssupplementen bijvoorbeeld?
Voor de rest, veel plezier met je mening, die niet gehinderd door enige kennis van zaken is vermoed ik -of anders wel erg cynisch is.
Stevenquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik rij zelf wedstrijden dus heb wel enige kennis van zaken. Ik zeg ook niet dat ik de waarheid in pacht heb, maar het gevoel heerst bij mij nu wel momenteel. Een voorbeeld, Boogerd zegt nooit te hebben gebruikt, blijkt goede vriend met Stefan de Jongh te zijn (die waarschijnlijk wel heeft gebruikt). Boogerd wordt 5e in een Tour met allemaal pakhazen. En zo ook met Knaven en nog meer.
Ik zeg ook dat ik het denk, en wat ik denk hoeft niet de waarheid te zijn.
Selectieve verontwaardiging van journalisten en publiek. Het lijkt me sterk dat als men 30 jaar geleden al doping gebruikte in het voetbal dat men dat in de afgelopen 10 jaar niet heeft gedaan.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:56 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/video/43404(...)tsen-in-de-kuip.html
Vanaf 2:30.
alleen Kenny van Hummelquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:22 schreef Leatherface het volgende:
En toch zullen er daadwerkelijk renners zijn geweest die niet gebruiken. Geen EPO althans.
quote:Wielerploeg Team Sky heeft zondag op de website alleen het vertrek van ploegleider Sean Yates bevestigd. Volgens de Britse krant Daily Telegraph stapt naast Yates ook Steven de Jongh op. De krant suggereerde daarbij dat het vertrek van beide ploegleiders te maken heeft met de eis van de ploeg dat het personeel schriftelijk bevestigt zich nooit te hebben ingelaten met doping.
Sky-manager Dave Brailsford weerlegt die suggestie, in ieder geval wat Yates betreft. ,,Na een lange loopbaan in het wielrennen heeft Sean ons verteld dat hij om persoonlijke redenen iets anders gaat doen. In de gesprekken die we gevoerd hebben vanwege ons antidopingbeleid is uit niets gebleken dat we hem hadden moeten opdragen het team te verlaten.''
Hopelijk gaat zijn zaak snel beginnen, ik ben toch zeer benieuwd wat hij hier tegenover wil stellen.quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:50 schreef marcodej het volgende:
Het is wel aardig om de timeline van @JohanBruyneel te lezen de laatste dagen.
EPO is maar 1 van de duizenden producten die op de dopinglijst staan, ik lees nu het boek van hamilton en daar werd hij clean helemaal zoek gereden,quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:22 schreef Leatherface het volgende:
En toch zullen er daadwerkelijk renners zijn geweest die niet gebruiken. Geen EPO althans.
klopt, dat noemen ze het american football model, daar testen ze er weining en worden soms vantevoren ingelicht, af en toe pakken ze er eentje om de schijn op te houdenquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:44 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Selectieve verontwaardiging van journalisten en publiek. Het lijkt me sterk dat als men 30 jaar geleden al doping gebruikte in het voetbal dat men dat in de afgelopen 10 jaar niet heeft gedaan.
Ik heb de afgelopen dagen het een en ander gelezen op http://tennishasasteroidproblem.blogspot.nl/. Volgens mij is de doofpot in het tennis nog veel erger dan in het wielrennen. Waar in het wielrennen tenminste nog renners bestraft en geschorst worden heb ik de indruk dat in het tennis met voorbedachte rade niet eens serieus gecontroleerd wordt.
en de UCI toch ook?quote:Op zondag 28 oktober 2012 17:51 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Sky houdt dus gewoon de omerta in stand.
door wie?quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
Nu hopen dat ook de andere sporten onder de loep wordt genomen. Zou mooi zijn als Spanje te boek gaat staan als DDR 2.0
Krijgen we toch nog een ster op de borst.
Als het goed is beginnen in januari de verhoren in Operacion Puerto, dus we gaan het zien. En in Italie wordt de Padova-zaak als het goed is deze week afgerond.quote:Op zondag 28 oktober 2012 19:07 schreef Klopkoek het volgende:
Nu hopen dat ook de andere sporten onder de loep wordt genomen. Zou mooi zijn als Spanje te boek gaat staan als DDR 2.0
Spanje heeft (of had) geen dopingwetgeving en de getuigen (renners e.d.) zullen niet gestraft worden omdat de zaken toen nog niet strafbaar waren.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb meer vertrouwen in de Italianen dan in de Spanjaarden.
Of is er in Spanje een onderzoeksrechter op de zaak gezet die wel tot de bodem wil gaan?
Als je het koersverloop van die wedstrijd niet meer kan herinneren moet je ook niet insinueren. Toen Knaven ging was Museeuw net teruggepakt en hield de benen stil. En als Knaven daarna continue 55 in het uur rijdt, moet je al wel kop over kop rijden om hem terug te pakken. En dat deden ze dus net niet, want niemand die met Museeuw naar de streep wilde. Dus was het een gelukje dat Knaven won.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:16 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Knaven was zelf vroeger ook een renner die verschrikkelijk hard kon fietsen. Schoon P-R winnen terwijl Museeuw en consorten wel gebruikten lijkt mij vreemd.
Niveau Millar?quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:08 schreef marcodej het volgende:
Zo, boekje Hamilton vanavond uitgelezen.
waar heb je dat boek gehaald?quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:08 schreef marcodej het volgende:
Ik vond het ook een hoogst interessant boek. Vanaf dat ik het had heb ik er elke dag wel een stukje in gelezen. Mooie insight hoe ze te werk gingen en ook hoe men er in het peleton mee omging.quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:08 schreef marcodej het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |