Dat is ook door mijn hoofd gegaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:38 schreef Gert het volgende:
[..]
Kan het een truc geweest zijn?
Dat ze wilden kijken of hij inderdaad zijn eigen kleding zou brengen om na te gaan of hij loog?
En voor de rest: hij zou tbs moeten krijgen.
Zoals bijvoobeeld? van die kleding is natuurlijk een truc. om te kijken waarmee hij aankomt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 20:25 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Dat is ook door mijn hoofd gegaan.
Ook het feit dat ze hem niet meteen opgesloten hebben, en ook die andere gast eerst hebben laten gaan. Je weet natuurlijk nooit wat voor leuke ontwikkelen zich kunnen voordoen, waar de politie zijn voordeel mee kan doen.
Ja, erg bijzonder.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Zoals bijvoobeeld? van die kleding is natuurlijk een truc. om te kijken waarmee hij aankomt.
Beter 'iets' dan niets.
Maar dat ze hem zo lang hebben laten lopen is voor mij onbegrijpelijk. elke andere burger zat direct vast .
ach, ik zei al in het verleden dat hij meer had gedaan als die 3 bekende zaken.quote:Op zondag 28 oktober 2012 08:32 schreef WRH het volgende:
ik hoor nog maar weinig van alle Marokkanen en de bijbehorende websites dat het allemaal niet waar is en verzonnen is omdat we met zijn allen zo jaloers zijn op deze geweldige succesvolle sporter.
Wat nu écht eens netjes zou zijn, is als de mensen die hem de afgelopen 3 maanden zo de hand boven het hoofd hebben gehouden zich nu ook luid en duidelijk zouden distantiëren van dit rolmodel.
Ik heb het ook een beetje op Marokkaanse websites gevolgd maar daar werd hij net zo hard gehaat, maar dan omdat hij af en toe een wijntje dronk, met niet-islamitische vrouwen omging en een kerstboom hadquote:Op zondag 28 oktober 2012 08:32 schreef WRH het volgende:
ik hoor nog maar weinig van alle Marokkanen en de bijbehorende websites dat het allemaal niet waar is en verzonnen is omdat we met zijn allen zo jaloers zijn op deze geweldige succesvolle sporter.
Wat nu écht eens netjes zou zijn, is als de mensen die hem de afgelopen 3 maanden zo de hand boven het hoofd hebben gehouden zich nu ook luid en duidelijk zouden distantiëren van dit rolmodel.
Er was sprake van eerdere incidenten waar geen aangifte van was en door hem lang te laten lopen kunnen ze het sentiment opwekken bij mensen dat hij er weer mee wegkomt en ze zo misschien alsnog over de streep te trekken voor een aangifte.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:06 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Zoals bijvoobeeld? van die kleding is natuurlijk een truc. om te kijken waarmee hij aankomt.
Beter 'iets' dan niets.
Maar dat ze hem zo lang hebben laten lopen is voor mij onbegrijpelijk. elke andere burger zat direct vast .
Ja, dat vechtsportwereldje zit vol met lieve jongens.quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het is sowieso geen week waarin de Nederlandse vechtsport goed naar voren komt:
-Op vrijdagavond werd de Marokkaanse kickbokser Redouan Stitou geliquideerd en vervolgens gedumpt op een afrit van de A7.
http://www.telegraaf.nl/b(...)kt_kickbokser__.html
-Op zaterdag roste de voormalig freefighter Dick Vrij topcrimineel Willem Holleeder een terras af in Amsterdam.
Holleeder belaagd op terras
En kwam naar buiten dat Badr Hari van veel meer strafbare feiten werd verdacht dan waar men aanvankelijk van uitging. .
Die tegenstrijdige verklaringen werden volgens mij vooral door de verdachte zélf afgelegd. Dat is kennelijk ook reden genoeg om dan niet meteen tot actie over te gaan?quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:
En ja, in dit geval waren de eerste verklaringen nogal tegenstrijdig (e.g. verschillende mensen hebben vrijwel direct 'vals'' aangegeven in de skybox aanwezig te zijn geweest en gezien te hebben dat Hari niets had gedaan).
Nou, ik vind het onbegrijpelijk dat hij naar Marokko kon. Met een beetje pech was 'ie er voor altijd gebleven. Het verbaast me ergens best dat 'ie terug is gekomen....quote:Op zondag 28 oktober 2012 23:57 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Wat een onzin weer in dit topic.
Er is echt weinig raars aan de handelingen van de politie hier. Ja, als jij bij uitgaansgeweld op heterdaad wordt betrapt, kun je het weekend 'sowieso' in de cel afwachten. Maar als iemand, dus niet op heterdaad, bij de politie meldt dat hij door jou ernstig is toegetakeld, gebeurt oppakken echt niet 'zomaar'. Dan gaat de politie 'gewoon' op onderzoek uit en word je echt niet zomaar opgepakt.
En ja, in dit geval waren de eerste verklaringen nogal tegenstrijdig (e.g. verschillende mensen hebben vrijwel direct 'vals'' aangegeven in de skybox aanwezig te zijn geweest en gezien te hebben dat Hari niets had gedaan). Een dergelijke situatie vergt onderzoek, en als een mogelijke verdachte net op vakantie gaat is dat gewoon een kwestie van afwegen (merken we hem nu al aan als verdachte of niet?), waarbij voor beide opties wat te zeggen valt.
Bovendien lijkt het de meeste mensen het bij een dergelijke aanhouding te gaan om een zeker strafelement, terwijl het daar juist niet om gaat. Het is niet de politie of OvJ die beslist over jouw of mijn of Badrs straf. Ja, jij ervaart het misschien als een straf als je wordt aangehouden na een vechtpartij in de stad. Maar ja, Hanna Tokkie ervaart het misschien ook als een straf als ze belasting moet betalen over haar inkomen. Misschien twee seconden langer nadenken over doel en strekking van een aanhouding, mensen?
Er is vrijwel direct een team van 12 rechercheurs op de zaak gezet. Er is huiszoeking verricht, zowel bij Badr Hari als bij Estelle, terwijl de twee tortelduifjes op vakantie waren, om te zoeken naar de kleding die Hari tijdens Sensation droeg. Iemand die denkt dat er hier sprake is geweest van enige klassenjustitie in het voordeel van Hari, omdat Hari een bekende Nederlander is, heeft ze niet alle vijf op een rijtje.
Wij zagen een week of 6 geleden op een zondagmiddag Holleeder ook al op het Plein in Den Haag lopen.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:18 schreef NoCigar het volgende:
Van de site www.misdaadjournalist.nl van HJ Korterink:
Negen aanklachten tegen kickbokser Badr Hari, waaronder poging tot doodslag. Bleek tijdens een pro-formazitting. Wat niet in deze stukken voorkomt – en wat ook nooit tot een officiële aanklacht heeft geleid – is een uitstapje van Badr naar de Hofstad. De laatste tijd kom ik nogal veel in Haagse kringen en dan hoor je wel eens wat. Bijvoorbeeld dat Badr en zijn vriendjes geprobeerd hebben in Den Haag wat horeca af te persen.
Dat is niet verstandig.
Als mij de afgelopen tijd één ding duidelijk is geworden, is het dit: Hagenezen vechten zich liever dood dan zich over te geven, niks is erger dan ‘lafheid’. Badr is te kennen gegeven dat hij dit nóóit meer moest proberen. Het was meteen afgelopen, de boodschap was luid en duidelijk overgekomen.
Blijft het ‘probleem’ dat ‘iedereen’ zegt dat Badr in normale doen zo’n goeie vent is, en zo aardig, ‘niks mis mee’. Maar dat hij zijn momenten heeft. Dat hij zichzelf niet in de hand heeft en helemaal doordraait. Een psychisch probleem. Toen hij in de Arena Koen Everink in elkaar sloeg en schopte was hij misschien niet bij zinnen, maar op het moment dat hij met afpersingen en bedreigingen bezig is, is die knop nog niet om. Dan is hij bij zijn volle verstand. Daar zullen de rechters straks vast rekening mee houden.
je vergeet deze nog:quote:Op maandag 29 oktober 2012 14:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, dat vechtsportwereldje zit vol met lieve jongens.
Nee, Hari had direct diverse "getuigen" die verklaarden in de box aanwezig te zijn geweest (en die de lezing van Hari ondersteunden). Na bestudering van de camerabeelden konden ze van iedereen die Hari vrijpleitte zien dat ze niet in de box waren ten tijde van het incident.quote:Op maandag 29 oktober 2012 15:06 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Die tegenstrijdige verklaringen werden volgens mij vooral door de verdachte zélf afgelegd. Dat is kennelijk ook reden genoeg om dan niet meteen tot actie over te gaan?
Dat klopt ook (het een sluit het ander niet uit), maar je kunt gewoon niet zomaar bij iemand het huis binnenvallen. Dat gebeurt bij jou ook gegarandeerd niet direct als je door iemand in het ziekenhuis beschuldigd wordt van mishandeling. Dat gebeurt echt pas na nader onderzoek.quote:En klopt het dan niet dat hij zélf een setje kleding mocht komen brengen? Bij voorkeur de recent in de ArenA gedragen kleding, maar dat was misschien niet duidelijk gevraagd?
Met een huiszoekingsbevel is dat toch een fluitje van een cent.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:02 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Nee, Hari had direct diverse "getuigen" die verklaarden in de box aanwezig te zijn geweest (en die de lezing van Hari ondersteunden). Na bestudering van de camerabeelden konden ze van iedereen die Hari vrijpleitte zien dat ze niet in de box waren ten tijde van het incident.
[..]
Dat klopt ook (het een sluit het ander niet uit), maar je kunt gewoon niet zomaar bij iemand het huis binnenvallen. Dat gebeurt bij jou ook gegarandeerd niet direct als je door iemand in het ziekenhuis beschuldigd wordt van mishandeling. Dat gebeurt echt pas na nader onderzoek.
Iemand verzoeken zijn kleding in te leveren is meer een niet geschoten is altijd mis-actie. Je verliest er niets mee, en je kunt er *misschien* iets mee winnen. En indirect hebben ze er trouwens ook iets mee gewonnen, want het feit dat Hari hier blijkbaar over liegt, mag volgens vaste jurisprudentie ook worden meegewogen door de rechter.
Dat huiszoekingsbevel gaat echt niet zomaar, en verder... Ja ik ookquote:Op maandag 29 oktober 2012 18:10 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Met een huiszoekingsbevel is dat toch een fluitje van een cent.
Het was duidelijk dat er meer aan de hand was, en gezien de ernst van de zaak lijkt het me niet een zaak waar de politie bij jou of bij mij kleding wil veiligstellen.
Het lijkt me in dit soort gevallen juist zaak dat er snel gehandeld wordt, om te voorkomen dat er bewijsmateriaal verdwijnt.
Ik kijk vast ook teveel CSI-programma's.
Nee, dat weet ik, en gelukkig maar dat het niet zo gemakkelijk gaat, maar in dit geval denk ik dat het OM wel bereid zou kunnen zijn. Of ze waren bang om fouten te maken, dat kan ook natuurlijk.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat huiszoekingsbevel gaat echt niet zomaar, en verder... Ja ik ook[GOLFTASGATE] Wachten op het proces #17
Zelfs met een weedplantage gaat er wel wat aan vooraf, maar Badr was nog niet als schuldig aangewezen door al die mongolen en Estelle Ze hadden even niks, en kon hij lekker op vakantie.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:38 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Nee, dat weet ik, en gelukkig maar dat het niet zo gemakkelijk gaat, maar in dit geval denk ik dat het OM wel bereid zou kunnen zijn. Of ze waren bang om fouten te maken, dat kan ook natuurlijk.
Ik blijf het raar vinden. Als iemand anoniem belt dat er ergens een wietplantage zou zijn, wordt de deur ingeramd. Zullen best wel regels voor zijn, maar krom is het wel.
Ik zou best een vliegje aan de wand willen zijn, dat dan weer wel.quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:44 schreef Soury het volgende:
[..]
Zelfs met een weedplantage gaat er wel wat aan vooraf, maar Badr was nog niet als schuldig aangewezen door al die mongolen en Estelle Ze hadden even niks, en kon hij lekker op vakantie.
Het OM is niet bang om fouten te maken, dat is een dagelijks tafereel toch
Die van Estellequote:Op maandag 29 oktober 2012 18:49 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Ik zou best een vliegje aan de wand willen zijn, dat dan weer wel.
Op het politiebureau.quote:
http://www.welingelichtek(...)-eerst-voor-rechter/quote:Badr Hari voor het eerst voor rechter
AMSTERDAM (ANP) - Kickbokser Badr Hari (27) moet vrijdag voor de eerste keer voor de rechter verschijnen. Bij de rechtbank in Amsterdam vindt een zogeheten pro-formazitting plaats, waarbij de rechter onder meer bekijkt of de verdachte langer vast moet blijven zitten. De inhoudelijke behandeling is later.
Justitie heeft Badr Hari negen zaken ten laste gelegd. Daaronder is een poging tot doodslag op zakenman Koen Everink tijdens dancefeest Sensation in juli in de Amsterdam ArenA. Volgens de dagvaarding heeft de kickbokser samen met een ander Everink in de skybox meerdere malen tegen het hoofd getrapt terwijl hij op de grond lag.
Van de negen zaken gaan er acht over geweld, onder andere in de Amsterdamse clubs Jimmy Woo en Club Air. De negende zaak is een verkeersdelict.
Hari zit sinds juli vast. Hij staat bekend als een van de beste kickboksers ter wereld, maar is ook berucht vanwege een reeks incidenten, zowel binnen als buiten de ring.
als ik die tweets zo lees, die advocaat is ook een beetje wereld vreemdquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:07 schreef stoeltafel het volgende:
Ze Twittert lekker veel, leuk om te lezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |