Als het jaarsalaris onder een bepaald bedrag ligt wel, daarboven ga je volgens mij ook inkomensafhankelijke premie betalen zoals ik hierboven ergens heb uitgelegd.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:32 schreef Worteltjestaart het volgende:
Zoals ik het begrijp, gaan de echte minima enkel die 255 euro/jaar betalen aan premie (excl. eigen bijdrage). Dus grofweg 20 euro/maand, en that's it.
En ik maar denken dat mijn ouders gul warenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:29 schreef sanasoufi het volgende:
HELP! Ik heb geen (vast) inkomen! Tenminste mijn vader stort elke week 500 euro op mijn rekening, omdat hij van me houdt. Dus ik heb wel rond de 2000 per maand op mijn rekening. Zo nu en dan wanneer ik zin heb en de telefoontjes niet mis wordt ik opgeroepen voor opdrachten (catwalk, soms gewoon foto's) dit is natuurlijk niet zwart er gaat dus gewoon belasting vanaf.....echter ik verdien daarmee de ene maand 500 euro, de andere maand 800, dan weer een maand niets etc.
Op dit moment betaal ik 112 euro zorgverz. Wordt het dan gratis voor mij? Of de helft minder?
gul?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:54 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
En ik maar denken dat mijn ouders gul waren
Ik denk dat dat karige budget een subtiele hint van hem is dat hij wil dat je je gaat prostitueren. 'Stimuleren' heet dat in overheidstermen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:01 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
gul?het is niet genoeg
mijn vader betaalt apart mijn collegegeld en studieboeken en samenvattingen.
Die 500 euro....ik zorg zelf voor voedsel en ik ga 1 keer per week zelf uiteten dus zonder date wat betekent dat ik betaal (met date ongeveer 2 keer per week) Buitenshuis etenHoe dan ook dan is nog maar 400 over
deze week gaat ook die 112 zorgverz eraf dus dan nog maar 288....ik koop elke week nieuwe kleren dus dan blijft er snel 50 euro over
extra's moet ik betalen door zelf een paar modellen opdrachtjes te doen. Daar betaal ik vliegtickets mee en sieraden. Met andere woorden hij zou 1000 euro per week moeten storten
Nee, hij geeft me natuurlijk wel gewoon extra geld (los) als ik het hem vraag. Probleem is hij zit meestal in het buitenland (Dubai) en dan kan ik hem niet bereikenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:03 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ik denk dat dat karige budget een subtiele hint van hem is dat hij wil dat je je gaat prostitueren. 'Stimuleren' heet dat in overheidstermen.
Dus....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:01 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
gul?het is niet genoeg
Die 500 euro....ik zorg zelf voor voedsel en ik ga 1 keer per week zelf uiteten dus zonder date wat betekent dat ik betaal (met date ongeveer 2 keer per week) Buitenshuis etenHoe dan ook dan is nog maar 400 over
deze week gaat ook die 112 zorgverz eraf dus dan nog maar 288....ik koop elke week nieuwe kleren dus dan blijft er snel 50 euro over
extra's moet ik betalen door zelf een paar modellen opdrachtjes te doen. Daar betaal ik vliegtickets mee en sieraden. Met andere woorden hij zou 1000 euro per week moeten storten
zo zie ik het niet....ik zie het gewoon als 500 per week! is veels te weinig! nu hoef ik gelukkig geen gas/stroom etc te betalen.....maar toch is 500 heel weinig. Zou jij daarvan kunnen overleven? Het is al dinsdag en ik heb gisteren al 50 euro uitgegeven aan eten en nieuwe oorbellenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:07 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dus....
Overigens zei je dat je 2k per maand te besteden hebt. Als je daar niet van kunt rondkomen ga je het nog erg lastig krijgen.
Dat lijkt me toch wel onwaarschijnlijk; de koopkrachteffecten kunnen dan nooit zo uitpakken als het CPB nu bcijferd heeft.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 14:57 schreef ssebass het volgende:
Is het nu zo dat de IAP nieuw is en dus gewoon 11,1% extra zorgpremie betaald moet worden en de IAB omhoog gaat. Dacht dat dit hetzelfde was, dus 7,1% naar 11,1%. Als dit extra is komt er naast de IAB van 7,1% ook nog eens 11,1% van je inkomen boven minimum aan premie bij. Daarnaast nog eens een verhoogd eigen risico (ook inkomensafhankelijk). Dan is het wel kneiter duur. Nog even 11,1% extra inleveren van een deel van je salaris.
Lijkt mij toch dat eerste... dan komt er in de praktijk 4% bij, berekend over het geheel boven de grens.quote:Edit: hier lijkt het wel hetzelfde http://amweb.nl/-/cpb-kri(...)ankelijke-zorgpremie
Scheelt nog al of het de 7,1% is die naar 11,1% gaat of naast de 7,1% nog eens een 11,1% komt.
Troll hè.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:07 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dus....
Overigens zei je dat je 2k per maand te besteden hebt. Als je daar niet van kunt rondkomen ga je het nog erg lastig krijgen.
hoezo? ouders hebben een plicht tot financiële ondersteuning. Wat zou mijn vader anders met het geld moeten doen?quote:
Maar wat ik eerder had aangegeven is dat de IAB nu door de werkgever wordt vergoed en je alleen de belasting betaalt. Dit zou bij een salaris van 40k iets van 50 euro per maand extra zijn, nog los van de veranderingen in nominal premie. Aangezien deze een stuk lager wordt (bijv van 1440 p/j naar 255 p/j --> bijna 100 euro per maand minder). Daarnaast een verlaging van de derde belastingschijf. Dus bij 40k - 33436= 6564 euro. Daar houd je dus 262 per jaar extra aan over (21 euro per maand).quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch wel onwaarschijnlijk; de koopkrachteffecten kunnen dan nooit zo uitpakken als het CPB nu bcijferd heeft.
[..]
Lijkt mij toch dat eerste... dan komt er in de praktijk 4% bij, berekend over het geheel boven de grens.
Dus voor modaal 33.000 euro komt het neer op 255+(0.111*15500) ofte wel 1976 euro per jaar, ca. 164 per maand.
Eerst had je nog 2k per maand. Misschien moet je je alvast aanmelden bij de shuldsaneringquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:08 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
zo zie ik het niet....ik zie het gewoon als 500 per week! is veels te weinig! nu hoef ik gelukkig geen gas/stroom etc te betalen.....maar toch is 500 heel weinig. Zou jij daarvan kunnen overleven? Het is al dinsdag en ik heb gisteren al 50 euro uitgegeven aan eten en nieuwe oorbellen
Vertel eens, wat betaal je aan schenkingsheffing? Of gaat dit allemaal onder de noemer "belastingfraude"?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:01 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
gul?het is niet genoeg
Was er niet een constructie dat je bijv studerende kinderen financieel mocht ondersteunen en dat dit dan ook nog eens van de belasting aftrekbaar was. Weet dat zoiets vroeger veel werd gedaan. Ouders kinderen sponsoren voor belastingvoordeel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vertel eens, wat betaal je aan schenkingsheffing? Of gaat dit allemaal onder de noemer "belastingfraude"?
Zo zou het voor ons ook positief uitpakken. Lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Maar je weet maar nooit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:23 schreef ssebass het volgende:
[..]
Maar wat ik eerder had aangegeven is dat de IAB nu door de werkgever wordt vergoed en je alleen de belasting betaalt. Dit zou bij een salaris van 40k iets van 50 euro per maand extra zijn, nog los van de veranderingen in nominal premie. Aangezien deze een stuk lager wordt (bijv van 1440 p/j naar 255 p/j --> bijna 100 euro per maand minder). Daarnaast een verlaging van de derde belastingschijf. Dus bij 40k - 33436= 6564 euro. Daar houd je dus 262 per jaar extra aan over (21 euro per maand).
Zou dus 50e per maand extra betalen aan IAB maar na verlaging van nominale zorgpremie en verlaging 3de belastingschijf 121 euro extra overhouden. Oftewel netto een vooruitgang van 71 euro per maand. Kan mij dat niet voorstellen.
Laten we het hopen. Zou leuk zijn voor de veranderingquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:58 schreef poemojn het volgende:
[..]
Zo zou het voor ons ook positief uitpakken. Lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Maar je weet maar nooit.
schenkingquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vertel eens, wat betaal je aan schenkingsheffing? Of gaat dit allemaal onder de noemer "belastingfraude"?
PRECIES! ouders die geen geld geven zijnquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:45 schreef ssebass het volgende:
[..]
Was er niet een constructie dat je bijv studerende kinderen financieel mocht ondersteunen en dat dit dan ook nog eens van de belasting aftrekbaar was. Weet dat zoiets vroeger veel werd gedaan. Ouders kinderen sponsoren voor belastingvoordeel.
Die vergoeding is verplicht, wel treedt op 1-1-2013 de Wet uniformering loonbegrip in werking, waardoor er o.a. geen belasting meer wordt geheven over de vergoeding ZVW. Die verdwijnt dus ook van het loonstrookje (vereenvoudiging van het loonstrookje is dan ook een van de redenen om deze wet in te voeren). Om het verlies aan belastinginkomsten te compenseren wordt het tarief van de inkomstenbelasting in de 1e schijf verhoogd naar 37%.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 13:07 schreef ssebass het volgende:
[..]
Dat is lastig en afhankelijk van meerdere factoren. Heb basis brutosalaris daar wordt volgens mij eerst pensioenpremie, premie AAOP e.d. vanaf gehaald, vervolgens de vergoeding van ZVW bij opgeteld (door werkgever dus vergoed) vervolgens loonheffing, dan van netto salaris weer de ZVW vergoeding als premie weer van je netto salaris afgetrokken. Dan heb je er dus belasting over betaald.
Weet niet of het altijd door de werkgever wordt vergoed. Volgens mij is dat wel gebruikelijk, maar de belasting komt op eigen conto.
Is dit zo? Die heb ik even gemist, dat zou dus een belastingverhoging van 3,9% in de eerste schijf zijn. Hoop het niet. Hmm scheelt 61,50 per maand, valt mee. Als de grens gelijk blijft uiteraard.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 16:54 schreef freako het volgende:
[..]
....wordt het tarief van de inkomstenbelasting in de 1e schijf verhoogd naar 37%.
Je zal maar 70k verdienen, dan ga je dus dik (482-126-100(huidige premie)) * 12 = 3072 netto per jaar er op achteruit.quote:Zorgpremie tussen 20 tot 482 euro
Als de premies in de zorg afhankelijk worden van het inkomen, kunnen ze varieren van 20 tot 482 euro per maand. Dat blijkt uit berekeningen op basis van het regeerakkoord van VVD en PvdA.
Iemand met een modaal salaris, zoals een treinmachinist of een bouwvakker, gaat per maand 140 euro betalen. Nu is dat gemiddeld zo'n 100 euro. In de bijstand is de premie straks 20 euro per maand.
De hogere premies worden voor een deel gecompenseerd door lagere belastingen. Zo wordt de inkomstenbelasting 126 euro per maand minder voor de groep boven de 70.000 euro. Zij gaan het hoogste tarief van 482 euro betalen.
http://nos.nl/tekst/435046-zorgpremie-tussen-20-tot-482-euro.html
Gewoon, je vult die calculator twee keer in, 1x met het ene inkomen en 1x met het andere. De totaalsom van premie is wat je moet betalen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hoe gaat het rekensommetje bij tweeverdieners?
Holy }*^%#*$*!!!!! Samen bijna ¤600 ....quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:54 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Gewoon, je vult die calculator twee keer in, 1x met het ene inkomen en 1x met het andere. De totaalsom van premie is wat je moet betalen.
Je moet wat over hebben voor je medemens. De hele dag bier zuipen en kankeren is op den duur ook niet tof.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:57 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Holy }*^%#*$*!!!!! Samen bijna ¤600 ....
140quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
En je betaalt nu? 110 euro ofzo?
De nieuwe premie geldt alleen voor de basisverzekering, wat je aanvullend wilt verzekeren komt er nog bovenop hequote:
ik betaal nu 70 en krijg 70 toeslagquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Toch best lekker als student met 0 inkomen...21 euro per maandIk betaal nu 110 euro en ik krijg nog 70 euro ofzo zorgtoeslag
Dat zeg ik, auwiequote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De nieuwe premie geldt alleen voor de basisverzekering, wat je aanvullend wilt verzekeren komt er nog bovenop he
Hey Scorpie, ik moet 20 euro betalen en ik neem nog een aanvullende erbij en ik ben goedkoper uit dan eerst. U mad? Vieze veelverdiener jijquote:
Ik niet mad, ik verdrietig. Daar gaat mijn zuurverdiende geldquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hey Scorpie, ik moet 20 euro betalen en ik neem nog een aanvullende erbij en ik ben goedkoper uit dan eerst. U mad? Vieze veelverdiener jij
Met 11% van je verdiende centen die verdwijnt naar de zorgpremie ben je op een werkdag van 8 uur maar liefst 53 minuten bezig om je premie te verdienen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:02 schreef CafeRoker het volgende:
Ik was zo eens aan het rekenen, maar het heeft wel zo z'n voordelen. Maar vier dagen in de week werken wordt zo voor een flink deel door besparing op je ziektekostenverzekering gedekt.
20 euro olé oléquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:12 schreef Mylene het volgende:
Iemand met een modaal salaris gaat per ma
Ja. Hoi. Kutzooi.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 18:27 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Je zal maar 70k verdienen, dan ga je dus dik (482-126-100(huidige premie)) * 12 = 3072 netto per jaar er op achteruit.
En dan moet je niets claimen, anders ben je met het verhoogde ER nog meer kwijt.
https://twitter.com/BenLankamp/status/263343307596378112/photo/1quote:Zorgpremie per jaar in 2014 (blauw) en minimale premie (= nominale premie minus volle zorgtoeslag) in 2012 (groen).
Hèhè.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
https://twitter.com/BenLankamp/status/263343307596378112/photo/1
Hier moet gewoon echt tegen gedemonstreerd worden. Ik ben werkelijk woest. Vies vuil goor schorem dat het is. Alles weer voor de bijstand-allochtoontjes. Kom maar binnen, hier heb je een huis en betalen hoef je bijna niks want dat doen die achterlijke Nederlanders wel. GODVERDOMME.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:18 schreef Confetti het volgende:
Dit is dan eerlijk delen volgens de PVDA.
Die kut communisten zijn werkelijk waar om te kotsen.
Jammer dat ze de lijn niet doortrokken naar 500k ofzo. Zou best mooi zijn voor Nederland.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Dat is echt een druppel op de gloeiende plaat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:36 schreef hattricker het volgende:
De belasting schijven gaan ook omlaag he van 42% naar 38% en 52% naar 49% als ik het mij goed herinner. Neem zoiets dan ook mee in de berekeningen.
OK.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:36 schreef hattricker het volgende:
De belasting schijven gaan ook omlaag he van 42% naar 38% en 52% naar 49% als ik het mij goed herinner. Neem zoiets dan ook mee in de berekeningen.
Ga mijn verzekering maar offshoren naar een buitenlandse aanbieder.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:18 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ga je toch lekker op je rug liggen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 15:08 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
zo zie ik het niet....ik zie het gewoon als 500 per week! is veels te weinig! nu hoef ik gelukkig geen gas/stroom etc te betalen.....maar toch is 500 heel weinig. Zou jij daarvan kunnen overleven? Het is al dinsdag en ik heb gisteren al 50 euro uitgegeven aan eten en nieuwe oorbellen
Niet als je privat gaatquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:46 schreef Tinkepink het volgende:
Jammer dat je in duitsland 14% betaalt. Zorg is echter 100% beter.
Dat denk ik ook.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef DarkerThanBlack het volgende:
Kunnen we dit niet vervangen door de forensentaks? Denk dat de forensentaks een lachertje is in vegelijking met deze maatregel.
Dank je wel voor je solidariteitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:51 schreef muzas het volgende:
Op deze manier zit er toch nog een voordeel aan mijn kutsalaris.
Vind 't overigens best zuur voor de grootverdieners die zelden gebruik maken van de zorg. Paar ruggen kwijt voor jan doedel.
In de bijstand krijg je waarschijnlijk nog zorgtoeslag van rond de 70 euro. Die mensen zijn dus ongeveer 20-30 euro goedkoper uit en niet 80 euro.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:41 schreef Wokkel het volgende:
[..]
OK.
Hou jij ook rekening met het feit dat die schijven omlaag gaan omdat de HRA wordt afgebouwd?
[ afbeelding ]
Ja oké, maar het geld moet ergens vandaan komenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:51 schreef muzas het volgende:
Op deze manier zit er toch nog een voordeel aan mijn kutsalaris.
Vind 't overigens best zuur voor de grootverdieners die zelden gebruik maken van de zorg. Paar ruggen kwijt voor jan doedel.
De bedoeling was volgens mij dat het budgetneutraal wordt uitgevoerd. De koopkrachtplaatjes van gisteren laten ook maar beperkte effecten zien.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:26 schreef CafeRoker het volgende:
Als je dat plaatje hierboven met de natte vinger doorrekent en corrigeert voor belastingteruggave kom je volgens mij op ergens tussen de 5 en 10 miljard 'winst' uit. Dat is toch aanmerkelijk meer dan dat de bedoeling was?
Gaan we werkloze criminele paupers dan ook drie keer zo lang opsluiten omdat ze toch tijd genoeg hebben?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Ze mogen trouwens hetzelfde doen met de verkeersboetes etc. De boetes die we nu hebben als minimum nemen en voor mensen met een hoger salaris het bedrag omhoog knallen
Nee, een verkeersovertreding is iets heel anders dan een misdrijf.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gaan we werkloze criminele paupers dan ook drie keer zo lang opsluiten omdat ze toch tijd genoeg hebben?
Een bron van inkomsten voor de overheid bedoel je..quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:01 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee, een verkeersovertreding is iets heel anders dan een misdrijf.
En dat hoeft helemaal niet slecht te zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:01 schreef Pietverdriet het volgende:
n bron van inkomsten voor de overheid bedoel je
Jij hebt 'beloofd' om over 2 jaar weer terug naar Turkije te gaan, dus je kan daar dan 1 jaartje van profiteren.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:13 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
20 euro olé oléOm de OV kaart te compenseren zeg maar
Ik blijf nog ingeschreven in Nederland zodat ik een uitkering kan trekken. U mad?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij hebt 'beloofd' om over 2 jaar weer terug naar Turkije te gaan, dus je kan daar dan 1 jaartje van profiteren.
Ik ga er iets op achteruit, maar in vergelijking met anderen niet veel. Niet echt dus.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik blijf nog ingeschreven in Nederland zodat ik een uitkering kan trekken. U mad?
Vind het ook wel iets voor de vvd. De echt hoge inkomens worden relatief gezien gespaard.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:05 schreef Nielsch het volgende:
Keihard de middeninkomens pakken, daar wordt Diederikje blij van. Zelf zit hij daar ruim boven dus kan het hem ook niets schelen.
Begreep van 't journaal dat dit geintje de VVD juist behoorlijk op kritiek is komen te staan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:07 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Vind het ook wel iets voor de vvd. De echt hoge inkomens worden relatief gezien gespaard.
Je moet 2x modaal verdienen wil je aan het maximum zitten. Er zullen een hoop mensen geraakt worden door deze regeling, ook veel VVD stemmers.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Begreep van 't journaal dat dit geintje de VVD juist behoorlijk op kritiek is komen te staan.
Terecht.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:08 schreef muzas het volgende:
[..]
Begreep van 't journaal dat dit geintje de VVD juist behoorlijk op kritiek is komen te staan.
Dus je betaald niet naar verzamelinkomen maar ieder voor zich apart ? Als je dus niet werkt b.v vanweg de kinderen- maar je partner wel betaal je dan minder premie in 2014 ? En je man gewoon volgens zijn inkomen ?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:50 schreef Gia het volgende:
Ik ga minder betalen, manlief meer, maar gaat netto meer overhouden. Denk dat wij er op vooruit gaan.
2x modaal zit je snel op, als veertiger.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je moet 2x modaal verdienen wil je aan het maximum zitten. Er zullen een hoop mensen geraakt worden door deze regeling, ook veel VVD stemmers.
Ik vraag 't me af. Ik heb sinds de invoering hooguit een antibioticakuurtje moeten hebben ofzo.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:10 schreef Spatzmann het volgende:
Nou ja ik betaal dit ook wel weer met een glimlach. Dit is goedkoper dan zelf de zorgrekeningen betalen....
Och, daar betaal ik graag premie voor.. Maar als ik dan de CEO van zo'n zorgverzekeraar in een dikke porsche zie rijden krijg ik wel een kronkel in mn maag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:13 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik heb twee maanden ziekenhuis achter de rug, half jaar stoma en drie zware darmoperaties. Bedankt voor jullie solidariteit
Ik mag hopen dat je niet al te lang in bed hebt gelegen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:13 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Ik heb twee maanden ziekenhuis achter de rug, half jaar stoma en drie zware darmoperaties. Bedankt voor jullie solidariteit
Lol, bedank je nu heel Nederland voor het betalen van hun ziektekostenpremie?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:13 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Je betaalt nu toch ook ieder apart! Waarom zou dat veranderen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dus je betaald niet naar verzamelinkomen maar ieder voor zich apart ? Als je dus niet werkt b.v vanweg de kinderen- maar je partner wel betaal je dan minder premie in 2014 ? En je man gewoon volgens zijn inkomen ?
Dat is zo'n kutmaartegel he?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:14 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je niet al te lang in bed hebt gelegen.
Premies worden per persoon uitgerekend. Een huisvrouw met 0 inkomen zal dus 21 euro gaan betalen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Je betaalt nu toch ook ieder apart! Waarom zou dat veranderen?
Ik heb een aanvullende basis, mijn man aanvullend plus.
Hoe het zit met huisvrouwen? Geen idee. Wij hebben beide inkomen.
Hoe is dat nu geregeld met huisvrouwen?
Heb ik nooit bij stilgestaan, je betaald idd ieder apart. Ik heb een aanvullende verzekering mijn man niet want die heeft toch nooit tijd om naar de dokter te gaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Je betaalt nu toch ook ieder apart! Waarom zou dat veranderen?
Ik heb een aanvullende basis, mijn man aanvullend plus.
Hoe het zit met huisvrouwen? Geen idee. Wij hebben beide inkomen.
Hoe is dat nu geregeld met huisvrouwen?
En de man die voor twee verdient, betaalt ook dubbele premie, eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Premies worden per persoon uitgerekend. Een huisvrouw met 0 inkomen zal dus 21 euro gaan betalen.
Als jij daar blij van wordt moet je dat vooral doenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik blijf nog ingeschreven in Nederland zodat ik een uitkering kan trekken. U mad?
Voorwaarden voor zorgtoeslagquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:19 schreef Gia het volgende:
[..]
En de man die voor twee verdient, betaalt ook dubbele premie, eigenlijk.
Krijgen huisvrouwen volledige zorgtoeslag, nu, ongeacht wat hun mannen verdienen?
Zover ik weet niet er wordt gekeken naar het verzamelinkomen en dat bepaald de zorgtoeslag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:19 schreef Gia het volgende:
[..]
En de man die voor twee verdient, betaalt ook dubbele premie, eigenlijk.
Krijgen huisvrouwen volledige zorgtoeslag, nu, ongeacht wat hun mannen verdienen?
Tja, ik krijg nu ook geen zorgtoeslag, omdat wij samen teveel verdienen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zover ik weet niet er wordt gekeken naar het verzamelinkomen en dat bepaald de zorgtoeslag.
Geen idee wat jouw reactie te maken heeft met de verlaging van de belastingschijven en de reden daarvoor?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In de bijstand krijg je waarschijnlijk nog zorgtoeslag van rond de 70 euro. Die mensen zijn dus ongeveer 20-30 euro goedkoper uit en niet 80 euro.
We zullen er maar het beste van hopen maar ik vrees dat ze je gewoon extra laten betalen omdat ze weer naar het verzamelinkomen gaan kijken. Dan betaal je dus evenveel als je man.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, ik krijg nu ook geen zorgtoeslag, omdat wij samen teveel verdienen.
Gaan ze de premie koppelen aan het persoonlijk inkomen, dan zou ik erop vooruit gaan.
Absurd ! Kan me niet voorstellen dat ze dit gaan waarmaken. Kan de achterban van deze partijen het niet tegenhouden ?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Geen idee wat jouw reactie te maken heeft met de verlaging van de belastingschijven en de reden daarvoor?
Zorgtoeslag vervalt trouwens, zit je in de bijstand dan betaal je 20 euro per maand in totaal.
Verdien je 66.000 bruto per jaar dan betaal je 20x zo veel.
Dat verwacht ik ook. Goede reden om voorlopig niet te gaan trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
We zullen er maar het beste van hopen maar ik vrees dat ze je gewoon extra laten betalen omdat ze weer naar het verzamelinkomen gaan kijken. Dan betaal je dus evenveel als je man.
Mss ook ook te gaan scheiden want dan ben je goedkoper uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:38 schreef DJ-B het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook. Goede reden om voorlopig niet te gaan trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan.
Bedacht ik me net ook. De scheiding is binnen een jaartje terug verdient.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mss ook ook te gaan scheiden want dan ben je goedkoper uit
quote:In de oude situatie betaalde je -2331 euro per jaar
Jouw inkomensafhankelijke zorgpremie wordt 5084 euro per jaar
Door het belastingvoordeel bespaar je 1501 euro
Dat betekent dat je 5913 euro per jaar meer kwijt bent
ook als fiscaal partner? of worden dan de inkomens bij elkaar opgeteld en zijn al snel erg veel gezinnen de klos die zo stom zijn om iets van hun leven te maken door alle twee te werken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Premies worden per persoon uitgerekend. Een huisvrouw met 0 inkomen zal dus 21 euro gaan betalen.
De percentages en grenzen voor de inkomstenbelasting 2013 staan hier: http://financieel.infonu.(...)ven-en-schijven.html De schijven zijn ook enigszins aangepast tov 2012, o.a. ook ivm deze wet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:02 schreef ssebass het volgende:
[..]
Is dit zo? Die heb ik even gemist, dat zou dus een belastingverhoging van 3,9% in de eerste schijf zijn. Hoop het niet. Hmm scheelt 61,50 per maand, valt mee. Als de grens gelijk blijft uiteraard.
Premie is per persoon. Fiscaal partner etc maakt dus niets uit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:43 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
ook als fiscaal partner? of worden dan de inkomens bij elkaar opgeteld en zijn al snel erg veel gezinnen de klos die zo stom zijn om iets van hun leven te maken door alle twee te werken.
Och, ik maak er dan ook gretig gebruik van. Plus elk jaar een extra tegemoetkoming in de kosten voor gehandicapten/arbeidsongeschikten. En waarschijnlijk gaat mijn 'loon' er ook netto op vooruit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
We zullen er maar het beste van hopen maar ik vrees dat ze je gewoon extra laten betalen omdat ze weer naar het verzamelinkomen gaan kijken. Dan betaal je dus evenveel als je man.
Dat is vaak al zo en heet de armoedeval.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind de premie die mensen in de bijstand straks hoeven te betalen schandalig laag.
Straks heb je netto meer over als je thuis zit met een uitkering.
Premie is per persoon. Maar toetsing inkomen is fiscaal (gezamelijk) inkomen hoor. Dat is nu ook al.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:44 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Premie is per persoon. Fiscaal partner etc maakt dus niets uit.
Je zou je kapot moeten schamen gezien het feit dat normale burgers met een baan keihard opdraaien voor jou en je ouders. Ik zou je blijheid niet zo enthousiast uitdragen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:45 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ik maak er dan ook gretig gebruik van. Plus elk jaar een extra tegemoetkoming in de kosten voor gehandicapten/arbeidsongeschikten. En waarschijnlijk gaat mijn 'loon' er ook netto op vooruit.
Ben al blij dat mijn ouders, met alleen AOW, erop vooruit zullen gaan.
Heb je op dit moment een negatieve zorgpremie (-2331)?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:47 schreef Re het volgende:
[..]
http://www.rtl.nl/compone(...)gpremie-voor-jou.xml
Juist niet. De rijken lachen hierom. Middeninkomens worden keihard geraakt. Gezinnen met jonge kinderen. Bedankt Diederikje.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:46 schreef nummer_zoveel het volgende:
Als je als rijke stinkerd VVD hebt gestemd moet je je nu wel genaaid voelen zeg.
Ik heb zomaar het idee dat Gia heel graag ook een 'normale' burger zou willen zijn. Ze geeft alleen maar aan dat ze alle middelen gebruikt die beschikbaar zijn. Terecht denk ik, zou jij het anders doen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je zou je kapot moeten schamen gezien het feit dat normale burgers met een baan keihard opdraaien voor jou en je ouders. Ik zou je blijheid niet zo enthousiast uitdragen.
Ik meen eens te hebben gelezen dat Gia ook heel wat voor haar kiezen heeft gehad qua gezondheid, dus ik gun het haar van harte.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:52 schreef DJ-B het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het idee dat Gia heel graag ook een 'normale' burger zou willen zijn. Ze geeft alleen maar aan dat ze alle middelen gebruikt die beschikbaar zijn. Terecht denk ik, zou jij het anders doen?
Ik zou het niet gaan verkondigen in een topic waarin de verhogingen met honderden euro's om je oren vliegen en daar 'blij' om zijn.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:52 schreef DJ-B het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het idee dat Gia heel graag ook een 'normale' burger zou willen zijn. Ze geeft alleen maar aan dat ze alle middelen gebruikt die beschikbaar zijn. Terecht denk ik, zou jij het anders doen?
Het parttime - fulltime rekensommetje gaan wij ook masr eens maken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:51 schreef LXIV het volgende:
Wat die mongolen niet begrijpen is dat ik als werkende hoofdverdiener met een gezin dus ongeveer 700 euro per maand meer kwijt ben aan zorgpremies (ook van mijn vrouw). Plus dat woon-werkverkeer mij ook nog eens zo'n 450 euro per maand kost. Plus dat ik nog eens zo'n 600 euro aan kinderopvang kwijt ben.
Dat is in totaal dus 1750 euro. Dat is ca. 3500 euro van mijn bruto salaris! Om alleen maar te kunnen gaan werken!! Per fucking maand!! Bovenop mijn reguliere en torenhoge belastingen!! Alleen maar extra boete omdat ik een werkende Nederlander ben.
Ik kom straks nog maar 800 euro boven het minimumloon. En dan neem ik de scheefhuurboete nog niet eens mee. Ik denk echt dat ik er dan voor kies om parttime te gaan werken voor 2500 euro p/m ofzo. Dat scheelt echt bijna niks meer met fulltime werken. Ze zoeken het maar uit!!
Ook nu al is dat met 2 kinderen in de opvang vaak opvallend gunstig. Zeker wanneer je met een deel van je inkomen in het 52%'s tarief valt.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:55 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Het parttime - fulltime rekensommetje gaan wij ook masr eens maken.
Je leasebak wordt gewoon in je bruto jaarinkomen meegenomen en dus in de inkomensafhankelijke zorgpremie.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:55 schreef vigier het volgende:
Dit is belachelijk... ik was van plan mijn leasecontract per volgend jaar op te zeggen. Ik krijg dan mijn leasebedrag bruto uitgekeerd waardoor mijn inkomen omhoog gaat. Conclusie, per 2014 ga ik 457 per maand betalen. BELACHELIJK.
Ik begrijp je reactie. Wilde je alleen graag even de andere kant van de medaille tonen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik zou het niet gaan verkondigen in een topic waarin de verhogingen met honderden euro's om je oren vliegen en daar 'blij' om zijn.
weet ik niet, betaal 300 euro er maand zorgverzekeringsbijdrage (7.1%)quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:49 schreef freako het volgende:
[..]
Heb je op dit moment een negatieve zorgpremie (-2331)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |