Als jij daar blij van wordt moet je dat vooral doenquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:05 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik blijf nog ingeschreven in Nederland zodat ik een uitkering kan trekken. U mad?
Voorwaarden voor zorgtoeslagquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:19 schreef Gia het volgende:
[..]
En de man die voor twee verdient, betaalt ook dubbele premie, eigenlijk.
Krijgen huisvrouwen volledige zorgtoeslag, nu, ongeacht wat hun mannen verdienen?
Zover ik weet niet er wordt gekeken naar het verzamelinkomen en dat bepaald de zorgtoeslag.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:19 schreef Gia het volgende:
[..]
En de man die voor twee verdient, betaalt ook dubbele premie, eigenlijk.
Krijgen huisvrouwen volledige zorgtoeslag, nu, ongeacht wat hun mannen verdienen?
Tja, ik krijg nu ook geen zorgtoeslag, omdat wij samen teveel verdienen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Zover ik weet niet er wordt gekeken naar het verzamelinkomen en dat bepaald de zorgtoeslag.
Geen idee wat jouw reactie te maken heeft met de verlaging van de belastingschijven en de reden daarvoor?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 19:57 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
In de bijstand krijg je waarschijnlijk nog zorgtoeslag van rond de 70 euro. Die mensen zijn dus ongeveer 20-30 euro goedkoper uit en niet 80 euro.
We zullen er maar het beste van hopen maar ik vrees dat ze je gewoon extra laten betalen omdat ze weer naar het verzamelinkomen gaan kijken. Dan betaal je dus evenveel als je man.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, ik krijg nu ook geen zorgtoeslag, omdat wij samen teveel verdienen.
Gaan ze de premie koppelen aan het persoonlijk inkomen, dan zou ik erop vooruit gaan.
Absurd ! Kan me niet voorstellen dat ze dit gaan waarmaken. Kan de achterban van deze partijen het niet tegenhouden ?quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Geen idee wat jouw reactie te maken heeft met de verlaging van de belastingschijven en de reden daarvoor?
Zorgtoeslag vervalt trouwens, zit je in de bijstand dan betaal je 20 euro per maand in totaal.
Verdien je 66.000 bruto per jaar dan betaal je 20x zo veel.
Dat verwacht ik ook. Goede reden om voorlopig niet te gaan trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
We zullen er maar het beste van hopen maar ik vrees dat ze je gewoon extra laten betalen omdat ze weer naar het verzamelinkomen gaan kijken. Dan betaal je dus evenveel als je man.
Mss ook ook te gaan scheiden want dan ben je goedkoper uitquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:38 schreef DJ-B het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook. Goede reden om voorlopig niet te gaan trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan.
Bedacht ik me net ook. De scheiding is binnen een jaartje terug verdient.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Mss ook ook te gaan scheiden want dan ben je goedkoper uit
quote:In de oude situatie betaalde je -2331 euro per jaar
Jouw inkomensafhankelijke zorgpremie wordt 5084 euro per jaar
Door het belastingvoordeel bespaar je 1501 euro
Dat betekent dat je 5913 euro per jaar meer kwijt bent
ook als fiscaal partner? of worden dan de inkomens bij elkaar opgeteld en zijn al snel erg veel gezinnen de klos die zo stom zijn om iets van hun leven te maken door alle twee te werken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:17 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Premies worden per persoon uitgerekend. Een huisvrouw met 0 inkomen zal dus 21 euro gaan betalen.
De percentages en grenzen voor de inkomstenbelasting 2013 staan hier: http://financieel.infonu.(...)ven-en-schijven.html De schijven zijn ook enigszins aangepast tov 2012, o.a. ook ivm deze wet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 17:02 schreef ssebass het volgende:
[..]
Is dit zo? Die heb ik even gemist, dat zou dus een belastingverhoging van 3,9% in de eerste schijf zijn. Hoop het niet. Hmm scheelt 61,50 per maand, valt mee. Als de grens gelijk blijft uiteraard.
Premie is per persoon. Fiscaal partner etc maakt dus niets uit.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 20:43 schreef FreedonNadd het volgende:
[..]
ook als fiscaal partner? of worden dan de inkomens bij elkaar opgeteld en zijn al snel erg veel gezinnen de klos die zo stom zijn om iets van hun leven te maken door alle twee te werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |