abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 maart 2013 @ 23:59:16 #101
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124360532
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:56 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

heb ik, maar of je daar echt een foto van wil zien..........
Ik wil die paarse strepen op je buik zien :9~ sowieso pics van je minderjarige lichaam.
pi_124360539
o en nog even iets voor jullie om te weten, ik woog eerst 71 kilo maar ben extreem afgevallen door 2 maanden lang pfeiffer icm met een abces in mijn keel waardoor ik niet kon eten. spiergeheugen heeft dus ook een rol gespeeld
het leven is een feest, alleen zijn sommige mensen op het verkeerde feestje
pi_124360543
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:55 schreef pannenkoekeneter het volgende:
dit is een goed doel vind ikzelf, en hij weegt ruim over de 80 dat kan ik je zo wel op een briefje geven
1)Ik vermoedde het al, maar weet nu zeker: jij bent slachtoffer van de commercie dat je zoiets onnatuurlijks nastreeft. Wat wil je compenseren ?
2) Met een lengte van 1.80 kom jij er nooit zo uit te zien - verwacht eerder een blokvorm (en nee, je borsten zullen dat atletische niet goed genoeg kunnen uitdragen ter compensatie).
3.Boven de 80kg ? Boven de 100 gok ik zo.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:00:14 #104
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124360559
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:58 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

klopt, maar 80 of 90 is 10 kilo verschil wat in spiermassa een hoop maakt. 10 kilo is al gauw meer dan een jaar werk
Ja laten we zeggen 2 jaar werk als je het goed wilt doen, je moet niet te snel willen. Ik ben aan het cutten en hou in de gaten dat ik niet te snel afval enzo.
pi_124360560
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:59 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ik wil die paarse strepen op je buik zien :9~ sowieso pics van je minderjarige lichaam.
heb ze op mijn bicep en benen, buik gelukkig niet :P en zo mooi is mijn lichaam niet maar wat wil je met 17% BF :')
pi_124360590
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:59 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

1)Ik vermoedde het al, maar weet nu zeker: jij bent slachtoffer van de commercie dat je zoiets onnatuurlijks nastreeft. Wat wil je compenseren ?
2) Met een lengte van 1.80 kom jij er nooit zo uit te zien - verwacht eerder een blokvorm (en nee, je borsten zullen dat atletische niet goed genoeg kunnen uitdragen ter compensatie).
3.Boven de 80kg ? Boven de 100 gok ik zo.
zal je even een foto sturen van iemand die 179 is met 82 kilo en 8% vet momentje
pi_124360622
Is goed. Met bron waar deze bewering bevestigd wordt.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:02:21 #108
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124360641
Ik zou inderdaad ook rekening houden met je lengte, het is niet mooi als je zon bonkje wordt, grotere mannen kunnen dat eerder hebben.
pi_124360674
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:01 schreef AbsurdHero het volgende:
Is goed. Met bron waar deze bewering bevestigd wordt.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/terug-weggeweest-306488/ top fysiek en ongeveer mijn streven
sterker nog hij is 180
pi_124360898
Ziet er niet uit toch :P Ook niet te vergelijken met die ander - waar nog sprake is van verhouding (omdat die wrs langer is - en zwaarder). Deze is al rond de 90 gok ik zo ? Bij een foto van twee jaar terug was hij (na twee jaar pauze) al 85kg.
pi_124361033
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:10 schreef AbsurdHero het volgende:
Ziet er niet uit toch :P Ook niet te vergelijken met die ander - waar nog sprake is van verhouding (omdat die wrs langer is - en zwaarder). Deze is al rond de 90 gok ik zo ? Bij een foto van twee jaar terug was hij (na twee jaar pauze) al 85kg.
hij is 83 kilo en zijn doel is 80 met 6% laatst nog geupdate
pi_124361262
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:14 schreef pannenkoekeneter het volgende:
hij is 83 kilo en zijn doel is 80 met 6% laatst nog geupdate
Oja, dat had je al getypt. Grappig om te zien hoe je er uit komt te zien wanneer je je op ook de kleinere groepen gaat focussen. Maar die armen en schouders joh. Toen ik 85kg was met 6-8% (schommelde heel erg bij mij) was ik een stuk minder breed volgens mij o.O (en ik groeide met een focus op enkel de bovenrug, bi-tri's, schouders en borst) Enig idee wat de omtrek is van zijn bovenarm ?

Maar vind je dit esthetisch verantwoord ? Die absurd dunne taille en enorme schouderpartij ?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2013 00:21:14 ]
pi_124361348
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:20 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Oja, dat had je al getypt. Grappig om te zien hoe je er uit komt te zien wanneer je je op ook de kleinere groepen gaat focussen. Maar die armen en schouders joh. Toen ik 85kg was met 6-8% (schommelde heel erg bij mij) was ik een stuk minder breed volgens mij o.O (en ik groeide met een focus op enkel de bovenrug, bi-tri's, schouders en borst) Enig idee wat de omtrek is van zijn bovenarm ?

Maar vind je dit esthetisch verantwoord ? Die absurd dunne taille en enorme schouderpartij ?
dat zijn zijn genen, maar ik pakte hem even als voorbeeld want gewicht zegt niet altijd alles ik ben 3 kilo lichter en 5 keer zo smal als hem. ook al is mijn BF een stuk hoger. ik dacht 42 CM
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:23:26 #114
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124361397
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:22 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

dat zijn zijn genen, maar ik pakte hem even als voorbeeld want gewicht zegt niet altijd alles ik ben 3 kilo lichter en 5 keer zo smal als hem. ook al is mijn BF een stuk hoger. ik dacht 42 CM
BF is in percentages. Niet in CM
pi_124361415
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:23 schreef Fanta-stick het volgende:
BF is in percentages. Niet in CM
Ik wilde even de omtrek in CM's weten :P
pi_124361516
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:22 schreef pannenkoekeneter het volgende:
Omdat vet niet breed maakt - maar uitgezakt maakt. In die zin zegt gewicht an sich niets over de relatie tot breedheid. Zelfde spiermassa moet toch ongeveer even breed maken (mits dezelfde spiergroepen getraind zijn).
pi_124361550
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:26 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Omdat vet niet breed maakt - maar uitgezakt maakt. In die zin zegt gewicht an sich niets over de relatie tot breedheid. Zelfde spiermassa moet toch ongeveer even breed maken (mits dezelfde spiergroepen getraind zijn).
en toch zit daar ook vaak verschil in, omdat genetisch bij de ene een bepaalde spiergroep veel harder groeit dan bij een ander persoon.
pi_124361602
vet zou bij iemand die veel massa+ veel vet heeft alleen maar een negatief effect hebben op V-taper omdat je vet op je heupen wel verzameld maar op je lats heel weinig. als je droger bent lijk je wel breder
pi_124361657
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:26 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

en toch zit daar ook vaak verschil in, omdat genetisch bij de ene een bepaalde spiergroep veel harder groeit dan bij een ander persoon.
Het gaat niet om groeien - het gaat om de stilstand.

Twee personen met dezelfde lengte en hetzelfde gewicht aan spiermassa bij dezelfde spieren en dezelfde hoeveelheid vetpercentage moeten toch ongeveer even breed zijn ? o.O
pi_124361695
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:28 schreef pannenkoekeneter het volgende:
vet zou bij iemand die veel massa+ veel vet heeft alleen maar een negatief effect hebben op V-taper omdat je vet op je heupen wel verzameld maar op je lats heel weinig. als je droger bent lijk je wel breder
Dat zal het inderdaad wel zijn. Hoe meet jij je vetpercentage op eig ? Alleen op de middel ? Want dat zegt dan niet (per se) iets over de heupen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2013 00:31:28 ]
pi_124361723
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:29 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Het gaat niet om groeien - het gaat om de stilstand.

Twee personen met dezelfde lengte en hetzelfde gewicht aan spiermassa bij dezelfde spieren en dezelfde hoeveelheid vetpercentage moeten toch ongeveer even breed zijn ? o.O
ligt eraan of de benen ook gelijk getrained zijn natuurlijk maar in theorie hoor je gewoon gelijk te hebben
pi_124361756
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:30 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Dat zal het inderdaad wel zijn. Hoe meet jij je vetpercentage op eig ? Alleen op de middel ? Want dat zegt dan niet (per se) iets over de heupen.
elektronische weegschaal maar die is totaal niet betrouwbaar dat ding gaf eerst 15 aan ongeveer terwijl ik absoluut vetter ben dus ga maar van iets meer uit. opzich maakt vet niet heel erg uit het gaat erom hoe het eruit ziet en dat is momenteel gewoon slecht. rug ziet er wel oke uit maar front.......
pi_124361792
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:03 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/terug-weggeweest-306488/ top fysiek en ongeveer mijn streven
sterker nog hij is 180
Every day is arm day?
pi_124361840
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:34 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Every day is arm day?
:P dat is wel waar armen en vooral schouders zijn behoorlijk groot in verhouding
pi_124361918
Het is sowieso een pauper forum vol gasten die 3 maanden trainen en dan naar de anabolen grijpen :') . Stel sjonnies daar.

Maarja, niks mis met trainen, gewoon lekker doorgaan TS. Ouders snappen het ook nooit helemaal, denken dat whey shakes een of ander wondermiddel zijn wat voor instant spiergroei zorgt etc. En een stuk beter dat je nu gezond eet, ipv al die chips. Als je ziet hoeveel jongeren er leven op energydrink en frikandelbroodjes.

Nu alleen wel doorzetten natuurlijk, en niet stoppen na de zomer :P .
pi_124361965
Oh en die mythe dat krachttraining je groei belemmerd :') . Dat is dus niet waar.
pi_124362031
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:33 schreef pannenkoekeneter het volgende:
elektronische weegschaal maar die is totaal niet betrouwbaar dat ding gaf eerst 15 aan ongeveer terwijl ik absoluut vetter ben dus ga maar van iets meer uit. opzich maakt vet niet heel erg uit het gaat erom hoe het eruit ziet en dat is momenteel gewoon slecht. rug ziet er wel oke uit maar front.......
Klopt. Die getalletjes zijn ook niet echt relevant. Je daar op richten kan heel vermoeiend werken. Nog nooit van gehoord trouwens. Hebben ze niet van die apparaatjes in jouw sportschool ? Werd bij mij elke maand opgemeten door de mensen daar.
pi_124362072
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:43 schreef AbsurdHero het volgende:

[..]

Klopt. Die getalletjes zijn ook niet echt relevant. Je daar op richten kan heel vermoeiend werken. Nog nooit van gehoord trouwens. Hebben ze niet van die apparaatjes in jouw sportschool ? Werd bij mij elke maand opgemeten door de mensen daar.
als je calipers bedoelt, nee die hebben we helaas niet. getalletjes zijn inderdaad vermoeiend. zo ging dat bij mij met bulken ook. ik keek alleen nog maar naar de weegschaal en niet naar de spiegel en daardoor ben ik ook zo in vet omhoog gegaan :(
  vrijdag 22 maart 2013 @ 00:49:31 #129
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124362131
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:45 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

als je calipers bedoelt, nee die hebben we helaas niet. getalletjes zijn inderdaad vermoeiend. zo ging dat bij mij met bulken ook. ik keek alleen nog maar naar de weegschaal en niet naar de spiegel en daardoor ben ik ook zo in vet omhoog gegaan :(
Ja herkenbaar, volgens de weegschaal ben ik 2 kg kwijt ( wat ook te verwaarlozen is ) volgens mijn kleding, gezicht en buik wel meer.
pi_124362155
Jammer, want die schijnen behoorlijk accuraat te zijn (denk idd dat die dingen zo heette). Maar ja kan ik begrijpen! Gewoon de tijd nemen zoals je zelf al aangaf - iig nergens op korten. Zelf zo ongelooflijk vaak ziek geworden door teveel te trainen en te weinig eten.
pi_124362173
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:49 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Ja herkenbaar, volgens de weegschaal ben ik 2 kg kwijt ( wat ook te verwaarlozen is ) volgens mijn kleding, gezicht en buik wel meer.
ja soms verdwijnt het op plaatsen waar je het echt goed ziet. en als je 2 kilo vet verliest is dit echt goed zichtbaar hoor. leg maar eens 2 kilo puur vet op tafel, dat is een flinke homp
pi_124362199
wel bedankt voor alle tips, hoe ik het zie... ik ben nog jong en geniet gewoon lekker van mijn jeugd in combinatie met rustig aan groeien. heb alle tijd van de wereld om groter te worden :D
  vrijdag 22 maart 2013 @ 01:03:38 #133
312325 Fanta-stick
Fukkin fegget
pi_124362349
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:54 schreef pannenkoekeneter het volgende:
wel bedankt voor alle tips, hoe ik het zie... ik ben nog jong en geniet gewoon lekker van mijn jeugd in combinatie met rustig aan groeien. heb alle tijd van de wereld om groter te worden :D
Is goed hoor :). Je hebt er nu wel veel verstand van en je zal later zien dat je bijvoorbeeld dingetjes anders had kunnen doen maar dat moet je zelf ontdekken. Je weet ook nog niet wat voor jou het beste werkt daar is het nu te vroeg voor.
pi_124362398
Ja sorry dat ik wat belerend over kwam (terwijl jij een stuk beter ingelezen blijkt) misschien. Gewoon wat persoonlijke ervaring ;)
Maar idd geniet er van.
pi_124362472
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 01:03 schreef Fanta-stick het volgende:

[..]

Is goed hoor :). Je hebt er nu wel veel verstand van en je zal later zien dat je bijvoorbeeld dingetjes anders had kunnen doen maar dat moet je zelf ontdekken. Je weet ook nog niet wat voor jou het beste werkt daar is het nu te vroeg voor.
heb je helemaal gelijk in, ik ben te jong om alles te weten en zal in de toekomst vaak op mijn plaat gaan maar dat is de beste methode om te leren :)
pi_124362478
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 01:06 schreef AbsurdHero het volgende:
Ja sorry dat ik wat belerend over kwam (terwijl jij een stuk beter ingelezen blijkt) misschien. Gewoon wat persoonlijke ervaring ;)
Maar idd geniet er van.
geen probleem, ik had totaal niet die indruk.

maaruh ik ga nu echt slapen ik heb vandaag gesport en rust is ook belangrijk :D
pi_124363013
Ik weet niet of het al gezegd is maar ik zou jezelf niet teveel belemmeren met zo'n dieet enzo. Als je er geen moeite mee hebt is er niks aan de hand. Maar je bent pas 16 en voor hetzelfde geld verschuift je interesse vrij snel naar iets anders toe, en een getraind lichaam ben je zo kwijt. Dus besef goed waar mee je mee bezig bent, de kans is groot dat je anders later erop terugkijkt en vind dat je je tijd ermee verpest hebt. Of je traint dan natuurlijk nog steeds en hebt het lichaam waar je nu naar uitkijkt :P
I'm the motherfucking baboon
  vrijdag 22 maart 2013 @ 02:32:01 #138
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_124363055
Maak gewoon een boodschappen lijstje met producteb die je nodig hebt.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
  vrijdag 22 maart 2013 @ 02:33:43 #139
370366 smitjew
mijn onderschrift is speciaal
pi_124363060
Ben je al dun moet je gewoon veel eiwitten vreten en een goed trainingschema hebben.
Mijn naam is betsy, wil jij ook een vrouw met net zoveel haar als jezelf bel me dan op :
0906-090SEX
pi_124363622
Bij het woord bodybuilden dacht ik ook in eerste instantie aan een zongebruinde met olie ingesmeerde spierbonk, maar als ik het topic doorlees is wel duidelijk dat dit bij jou niet het geval is. 3x per week fitness is ook helemaal niet extreem veel, ik sport ook 4-5x per week en dan fiets ik ook nog elke dag minstens 10 km en geloof me, ik zie er bepaald niet uit als een topsporter en dat ben ik ook niet. :D Laat anders Conflict alle hatercomments wegmodden en laat dan dit topic aan je ouders zien, misschien hebben ze dan wat meer inzicht in hoe de situatie is en doen ze wat makkelijker. :)

--edit ik moet beter de datum van OP's lezen, lekker verouderd dit _O- Nouja, dan maar een leuk verhaaltje voor andere mensen met hetzelfde probleem? :9

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2013 07:45:43 ]
pi_124381024
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:44 schreef JRRY het volgende:
Denk niet dat meisjes bodybuilders nou zo aantrekkelijk vinden.
Dit ja.

Vanaf de grens 'francisco lachowski' kan het alleen maar berg afwaarts gaan.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 18:21:06 #142
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_124381609
bodybuilden :')
je ouders hebben daarbij ongelijk
Gr gr. de KLB Keizer
pi_124384048
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 07:41 schreef msacras het volgende:
Bij het woord bodybuilden dacht ik ook in eerste instantie aan een zongebruinde met olie ingesmeerde spierbonk, maar als ik het topic doorlees is wel duidelijk dat dit bij jou niet het geval is. 3x per week fitness is ook helemaal niet extreem veel, ik sport ook 4-5x per week en dan fiets ik ook nog elke dag minstens 10 km en geloof me, ik zie er bepaald niet uit als een topsporter en dat ben ik ook niet. :D Laat anders Conflict alle hatercomments wegmodden en laat dan dit topic aan je ouders zien, misschien hebben ze dan wat meer inzicht in hoe de situatie is en doen ze wat makkelijker. :)

--edit ik moet beter de datum van OP's lezen, lekker verouderd dit _O- Nouja, dan maar een leuk verhaaltje voor andere mensen met hetzelfde probleem? :9
ja ik was dit topic ook al lang vergeten tot dat iemand het weer open brak _O-
pi_124384151
quote:
7s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 17:59 schreef Dromenvangertje het volgende:

[..]

Dit ja.

Vanaf de grens 'francisco lachowski' kan het alleen maar berg afwaarts gaan.
:') . Hij is zo Facebook ripped, dat lichaam heb je na een half jaar trainen al.
pi_124384666
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 19:36 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

:') . Hij is zo Facebook ripped, dat lichaam heb je na een half jaar trainen al.
dat dacht ik dus ook, het is dat mijn VP hoger is maar heb nu al meer massa dan hem :')
pi_124385149
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 23:53 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

je hoeft het niet te geloven maar het is zo, houd wel in gedachte dat ik creatine gebruik en hierdoor ook een enorme lading vocht vast hou
Dat is max. 2 kg.
Hoeveel squat je?
pi_124385233
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 20:02 schreef CarbonC het volgende:

[..]

Dat is max. 2 kg.
Hoeveel squat je?
squat power record staat op 5x85 DL op 5 x 130 bench op 5 x 70 (met spotter)

nette stats btw man, zag ze onder je naam staan :D
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:24:34 #148
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_124386213
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 oktober 2012 15:33 schreef Leandra het volgende:
Ja, want krachttraining is voor je nog groeiende spieren enorm goed |:(
Je ouders hebben gelijk, wacht er iig mee tot je lichaam uitgegroeid is, dit is niet het moment om aan bodybuilding te gaan doen.
Nee, je kan idd beter wachten tot je 25e wanneer je overgewicht hebt opgebouwd en je hele metabolisme is gevormd door iemand die niet sport.

Onzin. Goed dat TS al aan het trainen is. Hij moet alleen niet gaan overdrijven. Dat doet hij ook niet voor zover ik begrijp, het probleem concentreert zich volgens mij ook in de informatie die hij zijn a sportieve ouders mee geeft.
  vrijdag 22 maart 2013 @ 20:32:53 #149
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_124386592
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2013 22:28 schreef zaanone het volgende:
Hoi Pannenkoekeneter,

Goed dat je al zo vroeg het nut inziet van actief bewegen en je lichaam goed onderhouden!
Ik ben zelf nu 19 jaar, maar ben ook begonnen in de sportschool toen ik net 16 was geworden. Ik herken je situatie heel goed en alles wat je beschrijft heb ik zelf ook gehad.

Ook ik had onwetende ouders die bodybuilden associëren met steroïden. Het is een stereotypering die over het bodybuilding is gekomen o.a. omdat de media alleen de extreme gevallen laat zien (het is ook niet zo dat elke wielrenner of elke hardloper doping gebruikt toch?). Alleen als mensen vaak al het woord 'bodybuilding' horen denken ze gelijk aan brede steroïdeventjes terwijl het letterlijk betekent dat je je lichaam 'opbouwt' en gespierder maakt (waar niets mis mee is).

Ik heb zelf gemerkt dat de weerstand na een tijd wel afneemt en dat steeds meer kan en mag (bij mij thuis tenminste) omdat er simpelweg gewenning optreed. Ik ben over de jaren ook wat supplementen gaan gebruiken (wheypoeder/wheight gainer, creatine en omega3) omdat sommigen naar mijn mening gewoon een hele goede toevoeging zijn op de dagelijkse voeding. De supplementen die ik neem bestaan 100% uit stoffen die ook in je dagelijkse voeding voorkomen, alleen in de supplementen zit gewoon wat extra. Toch nog regelmatig zeggen vrienden en mijn ouders mij dat dit 'onnatuurlijk' is en leggen de link met types als Arnold Schwarzenegger. Ik heb aan die reacties eigenlijk wel een beetje schijt gekregen omdat ik weet dat ze gewoon simpelweg geen idee hebben waar ze over praten en hun meningen baseren op niets. Op het gebied van voeding doe je het gewoon goed zou ik zeggen. Let wel op dat je de lol van eten probeert te houden en eet gewoon lekker eens een pizzaatje mee als al je vrienden dit ook doen, je wordt er heus niet in een keer een kilo zwaarder door, wat ongezonds op z'n tijd is echt niet erg! :)

Je ouders hebben echter niet geheel ongelijk op het 'gewichten' gebied. Van het liften van zware gewichten kan je groei onderdrukt worden en kan dit als resultaat hebben dat je minder groeit en ook een (kleine) kans dat je verkeerd groeit. Het is belangrijk dat je het de eerste 2 jaar (sowieso tot je 18e) niet te zwaar pakt maar misschien meer nadruk probeert te leggen op iets van 15 herhalingen per set (lichter gewicht dus) of oefeningen met eigen lichaamsgewicht. Je hoeft niet bang te zijn dat je dan geen vooruitgang boekt, want dat gebeurt echt wel. Ik weet dat het heel verleidelijk is om zware gewichten te pakken en naar de 'zware' supplementen te grijpen omdat je zo snel mogelijk breed en gespierd wil worden, maar probeer echt jezelf hiervan te weerhouden. Als je al zo vroeg begin met bodybuilden dan ga je je doelen echt wel halen over een paar jaar. Ik ben nu zelf pas sinds een jaar echt zwaarder gaan trainen omdat ik nu wel ben uitgegroeid voor mijn gevoel. Ik ben achteraf blij dat ik toen pas zwaar ben gaan trainen. Ik heb veel vooruitgang geboekt ondanks dat ik een lange tijd wat lichter heb getraind en het valt mensen om mij heen duidelijk op dat ik gespierder/breder ben geworden.

Heb gewoon geduld, blijf trainen en eet gezond. Het maakt niet uit of je wat lichter traint of met eigen lichaamsgewicht, zolang je maar tot het uiterste gaat en je maximale aantal herhalingen eruit haalt tot je echt niet meer kunt. Als je dat doet beloof ik dat je over een paar jaar heel blij kunt zijn met je resultaat.

P.S. het is belangrijker dat je een oefening goed uitvoert dan dat je hem zwaar doet... het is altijd lachen om mensen een oefening te zien doen die ze veel te zwaar doen. Minder spiergroei, kans op langdurige blessures en het ziet er soms ronduit idioot uit :P

Hoop dat je deze reactie nog leest en er misschien wat aan heb ondanks dat hij vrij laat is...
QFT
pi_124386827
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2013 00:03 schreef pannenkoekeneter het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

sterker nog hij is 180
Nice.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')