SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door BlindeMeloen op 25-10-2012 16:12:57 (typo) ]
Ik wil de mijne ook dit weekend af maken.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:34 schreef ranja het volgende:
weekend, zit helemaal klaar voor nieuwe lijsten
Ik ga er voor zitten.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 11:34 schreef ranja het volgende:
weekend, zit helemaal klaar voor nieuwe lijsten
Lees de OP even door...quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:57 schreef Misty_eyes het volgende:
[ afbeelding ]
1. The White Album - The Beatles
2. Moon Safari - AIR
3. Nevermind - Nirvana
4. Homework - Daft Punk
5. Electric Cafe - Kraftwerk
6. Abbey Road - The Beatles
7. (What’s the Story) Morning Glory? - Oasis
8. Jagged Little Pill - Alanis Morissette
9. Rubber Soul - The Beatles
10. Nevermind the Bollocks etc. - Sex Pistols
3x Beatles in een top 10 is helaas te veel..quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:57 schreef Misty_eyes het volgende:
1. The White Album - The Beatles
6. Abbey Road - The Beatles
9. Rubber Soul - The Beatles
quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 15:45 schreef pfaf het volgende:
010 Roosbeef - Ze Willen Wel Je Hond Aaien Maar Niet Met Je Praten ( 2008 )
051 The Like - Release Me (2010)
075 Letters To Cleo - Go! ( 1997 )
quote:
Hmmm... oké, ik heb de lijst aangepast.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:50 schreef ranja het volgende:
[..]
3x Beatles in een top 10 is helaas te veel..
je had er ook een top 50 van kunnen makenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:05 schreef Misty_eyes het volgende:
Hmmm... oké, ik heb de lijst aangepast.
Hehe, dat viel mij ook op. Maar t leek me wel een goed teken eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 23:03 schreef Beregd het volgende:
hehe, dat starten van scratch levert toch niet veel spectaculaire verschillen op, pfaf
Ik zie niks!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:07 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik wil de mijne ook dit weekend af maken.
Ik ook niet!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
Nee, hoezo?quote:Op maandag 29 oktober 2012 18:03 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Had je een 'politiebericht' op je computer, felagund?
Dat is wel redelijk schandalig, maar goed.quote:Op maandag 29 oktober 2012 17:56 schreef pfaf het volgende:
Ik zie nu dat ik inderdaad Forever Changes vergeten ben." />
die had ik nar aanleiding van de lijstjes vorig jaar aangeschaft. Idd best goedquote:Op maandag 29 oktober 2012 20:22 schreef methodmich het volgende:
[..]
Dat is wel redelijk schandalig, maar goed.
Ik kende hem eigenlijk ook nog niet, maar klinkt wel aardig ja. Wel in lijn met onlangse (her)ontdekkingen van Tim Buckley en die psychedelische folkmuziek.quote:Op maandag 29 oktober 2012 20:24 schreef Beregd het volgende:
[..]
die had ik nar aanleiding van de lijstjes vorig jaar aangeschaft. Idd best goed
Bedankt, wat vind jij van dat album? Ik kan niets ontdekken wat beter had gekund (behalve hooguit drie regels zang - edit 31 okt.), niets is overbodig, het is perfect. Desondanks is 9 natuurlijk een bespottelijk hoge plaats voor een album dat ik nog nooit in een aller-tijden-lijst heb gezien, misschien kom ik er volgend jaar op terug.quote:Op dinsdag 30 oktober 2012 23:59 schreef DO2 het volgende:
Je bent 'n Beep vergeten, Tim. Leuke lijst verder.
dat is wel eentje teveel..quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:24 schreef Gatenkaas het volgende:
4. Porcupine Tree – Fear of a Blank Planet
15. Porcupine Tree – Nil Recurring
19. Porcupine Tree – In Absentia
33. Porcupine Tree – Lightbulb Sun
46. Porcupine Tree – Stupid Dream
95. Porcupine Tree – Voyage 34
Er is geen beste Neilquote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:50 schreef Norrage het volgende:
Leuk progrock lijstje met ineens Arcade Fire ertussenEn de beste Neil als eerste
Jij bent ook al heel oud natuurlijk, geloof ik. Ik vind het in ieder geval beter dan Fugazi.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:14 schreef DO2 het volgende:
Er zijn honderden albums die in aanmerking zouden komen voor mijn top 100 allertijden ( - waar ik overigens niet meer aan ga beginnen ). En in jouw top 50 allertijden staan er al gauw 'n stuk of 35.
Maar dat album is er nu net eentje waarvan ik zeker weet dat ie niet in aanmerking zou komen voor een plaats in mijn top 100 allertijden.
Ik ben dus iets minder enthousiast.
Leuk album, maar geen allertijden materiaal.
Haha. Dank!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:21 schreef On het volgende:
Volgens mij het eerst dat ik de woorden Bob Dylan en krautrock zo dicht bij elkaar heb zien staan. Leuke lijst tim.
Zijn ze allemaal slecht of allemaal even goed?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik zou niet weten wat leeftijd ermee te maken heeft... En zo oud ben ik nu ook weer niet,quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:17 schreef tim. het volgende:
[..]
Jij bent ook al heel oud natuurlijk, geloof ik. Ik vind het in ieder geval beter dan Fugazi.
Ik vind Q and Not U soms een beetje puberaal, maar ook op latere leeftijd kun je daar natuurlijk van genieten.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 21:36 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat leeftijd ermee te maken heeft... En zo oud ben ik nu ook weer niet,.
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:17 schreef Norrage het volgende:
Van die bands waar ik nog nooit van gehoord heb. Is zeker hardcore of heavy metal ofzo?Ik durf er niet eens naar te luisteren als ik jullie er zo over hoor praten
Post-hardcore/'dance-punk' van het Dischord-label. Het doet denken aan Fugazi, maar ik las eens: "Deze Amerikanen deden in 2000 al wat Britse bands als Bloc Party vijf jaar later deden, maar dan beter" (parafrase) en dat klopt ook.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 23:32 schreef DO2 het volgende:
't Wordt onder Indie Rock/Pop geschaard, geloof ik.
Dus jij - als notoire Indie-hoer - kan 't vast wel waarderen, Norrage.
Mijn lijst is zo goed als klaar. (paar plaatswijzigingen misschien) Alleen vandaag en morgen geen tijd meer. Zondag/maandag hoop ik hem af te hebben. Dus ja, al wacht je alleen maar op mijquote:Op vrijdag 2 november 2012 10:25 schreef ranja het volgende:
Zijn er nog mensen met lijstjes bezig? Ik heb wel een week langer gedaan omdat ik denk dat ik er zaterdag en zondag niet veel tijd voor zal hebben maar ik hoop wel dat er dan nog wat extra lijstjes komen (we zitten nu op ongeveer 55).
Moet lukken, ik wil hem toch grotendeels op het lijstje van vorig jaar baseren omdat ik niet heel veel nieuws heb ontdekt dit jaar.quote:Op zondag 4 november 2012 17:41 schreef ranja het volgende:
[..]
gaat het je lukken voor woensdag? ik wil toch liever niet tot volgend weekend wachten.
Mooie lijst, maar ik zie het debuutalbum van The Smiths er niet in staan, had je die niet eerst in je top 10 staan? Of verraadt mijn geheugen mij terwijl iedereen toekijkt?quote:
Om even het eerder genoemde cliché te bevestigen dat mensen vooral complimentjes geven aan lijsten die ze aan die van zichzelf doen denken: mooie lijst.quote:
Ik vond het ook al een mooie lijst, en die van jou ook al. Wat een toeval.quote:Op maandag 5 november 2012 00:16 schreef On het volgende:
[..]
Om even het eerder genoemde cliché te bevestigen dat mensen vooral complimentjes geven aan lijsten die ze aan die van zichzelf doen denken: mooie lijst.
Haha, precies. Ik geef of een lijstje wat echt bijna identiek is een compliment, of een lijstje dat overeenkomsten bevat maar ook hele rare originele keuzes. Zoals die van Thys bijvoorbeeld. Zit erg interessant en onbekend spul tusseninquote:Op maandag 5 november 2012 00:24 schreef Felagund het volgende:
Het is ook vreemd om een lijstje een compliment te geven waar je niks mee hebt.
tuurlijkquote:Op maandag 5 november 2012 11:40 schreef cafca het volgende:
Ga je daarna ook weer de single top 100 doen, ranja?
Nee, die heb ik nog nooit in mijn top 10 gezet. Ik heb ook maximaal 3 albums per artiest aangehouden om het voor mezelf niet te ingewikkeld te maken.quote:Op zondag 4 november 2012 21:38 schreef tim. het volgende:
[..]
Mooie lijst, maar ik zie het debuutalbum van The Smiths er niet in staan, had je die niet eerst in je top 10 staan? Of verraadt mijn geheugen mij terwijl iedereen toekijkt?
Dank je.quote:Op maandag 5 november 2012 00:16 schreef On het volgende:
[..]
Om even het eerder genoemde cliché te bevestigen dat mensen vooral complimentjes geven aan lijsten die ze aan die van zichzelf doen denken: mooie lijst.
Dat moet ik dan zeker maar eens doen, op een of andere bizarre reden is dit ook meteen het enige album van Bonnie wat ik thuis heb. Normaalgesproken hou ik eerder van wat rauwer en ongepolijster dan gladde uitvoeringen, dus dat zou moeten werken.quote:Op maandag 5 november 2012 16:02 schreef methodmich het volgende:
Kijk, nog een rijtje nieuwe albums.
Pipster, gezien je #94 raad ik je aan de originelen van Palace eens op te zoeken, die vind ik beter dan de gladdere versies op het latere album.
hehe ja klopt, in Excel (Numbers) ziet het er wat minder verwarrend uitquote:Op maandag 5 november 2012 16:22 schreef The_Substitute het volgende:
Dacht al dat je Neu! - Neu! er 2x in had staan. Leest nogal raar met die vorige notities achter de titels.
Thanksquote:
Thanks, ja beetje kill-your-darlings dat wel, ik heb vooral gekeken wat ik het afgelopen jaar heb gedraaid en dat EPtje ben ik dit jaar heel erg gaan waarderenquote:Op maandag 5 november 2012 16:28 schreef On het volgende:
Zekers toffe lijst Gehenna.Opvallende BoC keuze wel. Een EP boven één van hun grote albums.
Wat kwaliteit betreft vind ik die EP niet onder doen voor Music Has the Right to Children of Geogaddi, alleen heb ik bewust geen EPs in mijn lijst opgenomen.quote:Op maandag 5 november 2012 16:28 schreef On het volgende:
Zekers toffe lijst Gehenna.Opvallende BoC keuze wel. Een EP boven één van hun grote albums.
Goeie catch, zo stond hij er nog in sinds 2010quote:Op maandag 5 november 2012 17:57 schreef Gillingham het volgende:
Leuke lijst Gehenna, genoeg variatie.
Het is trouwens wel 'Since I Left You' en niet 'Before I Left You'.
[..]
Wat kwaliteit betreft vind ik die EP niet onder doen voor Music Has the Right to Children of Geogaddi, alleen heb ik bewust geen EPs in mijn lijst opgenomen.
Die discussies zijn op zich ook juist leuk.quote:Op maandag 5 november 2012 18:30 schreef ranja het volgende:
Wat ik bij EP's wel doe is een nummer uitkiezen en die in de song top 100 laten meedoen.
Ik heb wel eens gedacht over een EP lijst maar ik vrees dat dat teveel discussie oplevert wat een EP is en wat niet. Als ik alleen al naar RateYourMusic en de discussies daar kijk... mensen vinden mini albums ep's, anderen vinden maxi singles ep's, weer anderen kijken naar aantal nummers of naar de totale speelduur... schiet niet op.
Mooie lijst, en Morphine ben ik nog niet vaak tegengekomenquote:Op dinsdag 6 november 2012 21:04 schreef Felagund het volgende:
Ik zal vast nog wel iets vergeten zijn (vorig jaar mijn favoriete Radiohead & Mountain Goats album vergeten) , maar dit moet hem dan maar zijn:
[..]
Bij Morphine staan er net altijd teveel kutnummers op een album, maar voor de singleslijst komen ze zeker in aanmerkingquote:Op woensdag 7 november 2012 10:22 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Mooie lijst, en Morphine ben ik nog niet vaak tegengekomen
Respect.quote:Op dinsdag 6 november 2012 21:04 schreef Felagund het volgende:
4. (3, 5, --) Curtis Mayfield – Superfly (1972)
Ik weet nooit welke ik beter vind, Curtis of Superflyquote:
En omdat:quote:Op woensdag 7 november 2012 11:18 schreef DO2 het volgende:
Ja, ze verdienen allebei 'n hoge notering. Ik vind Curtis zelfs nog iets beter. En 't is z'n debuut.
En omdat:
Behalve Miss Black americaquote:Op woensdag 7 november 2012 11:23 schreef DO2 het volgende:
Ach ja, die hele plaat is gewoon krankzinnig goed.
Oh, daar heb ik ook helemaal geen moeite mee, hoor.quote:
quote:En ik wilde net zeggen, laten we doorpraten in het Curtis topic...maar er is geen Curtis topic, wtf echt![]()
![]()
Hier is ie. Ik heb er erg mijn best op gedaan!!quote:Op woensdag 7 november 2012 11:56 schreef DO2 het volgende:
Krijg de indruk dat ie er nu - as we speak - mee bezig is.
maar dit komt natuurlijk niet goedquote:Op woensdag 7 november 2012 12:08 schreef WeezerButler het volgende:
22 Arcade Fire - Funeral
30 Arcade Fire - Funeral
ja, die stuitert een beetje heen en weer. In 2010 77, in 2011 buiten de top 100 en nu ineens weer hoog er in...quote:
Jaquote:Op woensdag 7 november 2012 16:06 schreef The_Substitute het volgende:
14 overeenkomsten t.o.v. 3 vorig jaar.
Het gevoel bekruipt me dat ik me teveel laat beïnvloeden door die standaard-obscure indie-lijsten hier.
vorig jaar deed ik dan ook niet meequote:Op woensdag 7 november 2012 15:56 schreef ranja het volgende:
[..]
ja, die stuitert een beetje heen en weer. In 2010 77, in 2011 buiten de top 100 en nu ineens weer hoog er in...
En het blijft het verkeerde GYBE album, F# is echt veel beter.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:56 schreef ranja het volgende:
[..]
ja, die stuitert een beetje heen en weer. In 2010 77, in 2011 buiten de top 100 en nu ineens weer hoog er in...
Van dat album word ik altijd totaal paranoïde.quote:Op woensdag 7 november 2012 16:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
En het blijft het verkeerde GYBE album, F# is echt veel beter.
daarom is ie zo mooiquote:Op woensdag 7 november 2012 17:18 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Van dat album word ik altijd totaal paranoïde.
Een zure ende treurige zaak. Die top 100 moet nu wel heeeeel goed zijn.quote:Op woensdag 7 november 2012 15:10 schreef ranja het volgende:
Als eerste zeggen wetegen de volgende albums:
123 (58) The Stone Roses - The Stone Roses (1989) 311 (7)
127 (100) The White Stripes - White Blood Cells (2001) 305 (7)
147 (81) Bob Dylan - Blonde on Blonde (1966) 282 (5)
180 (91) Pixies - Surfer Rosa & Come on Pilgrim (1988) 246 (5)
249 (62) dEUS - In A Bar, Under The Sea () 189 (4)
Moet ik even een verzoekje plaatsen bij Feedback voor een bericht op de FP? Of wordt het dan te veel werk voor je?quote:Op woensdag 7 november 2012 19:42 schreef ranja het volgende:
En mocht je 't nog gemist hebben, inmiddels ook geopend: FOK! song top 100 allertijden 2012
prima hoor, ik zit er weer helemaal klaar voorquote:Op woensdag 7 november 2012 20:08 schreef The_Substitute het volgende:
Moet ik even een verzoekje plaatsen bij Feedback voor een bericht op de FP? Of wordt het dan te veel werk voor je?
meer aandacht, meer lijsten; voor de duidelijkheid
Ok.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:13 schreef ranja het volgende:
prima hoor, ik zit er weer helemaal klaar voor
Dit, wel een heerlijke plaat, eigenlijk pas na het maken van mijn lijst weer heel veel gedraaid.quote:
Top 100 dramatische comebacks misschien.quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:24 schreef tim. het volgende:
Mooie lijst, mooie nummer 1. Ik begrijp niet waarom jullie Pink Floyd zo hoog in jullie lijsten zetten. The Stone Roses hebben niets in een top 100 aller tijden te zoeken. Bedankt ranja!
Ja!quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:37 schreef On het volgende:
[..]
Top 100 dramatische comebacks misschien.
Tja, die vervelende Paul met z'n suffe music hall muziek...quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:58 schreef tim. het volgende:
[..]
Ja!
Ik heb gemerkt dat ik, als ik Beatles-albums draai, vaak nummers skip. Nee, die staan ook iets te hoog.
Op Abbey Road, Revolver, Rubber Soul en Sgt. Peppers vind ik dat twijfelachtig, daar staan inderdaad een paar nummers die niet van het topkwaliteitsniveau zijn. Maar het meeste matige werk stamt toch uit de 1962-1965 periode. Daar vind ik het bijna 50/50 eigenlijkquote:Op vrijdag 9 november 2012 01:07 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Tja, die vervelende Paul met z'n suffe music hall muziek...![]()
Op elk album staan inderdaad wel een paar bijzonder matige nummers.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Op Abbey Road, Revolver, Rubber Soul en Sgt. Peppers vind ik dat twijfelachtig, daar staan inderdaad een paar nummers die niet van het topkwaliteitsniveau zijn. Maar het meeste matige werk stamt toch uit de 1962-1965 periode. Daar vind ik het bijna 50/50 eigenlijk
Mijn nummer 1 heeft juist geen een zwak nummer. En dat wordt dan per album iets zwakker. (wat ook een logische top100 maakt natuurlijkquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
En iets als the White Album staat natuurlijk ook veel briljants maar ook veel troep op (tsja, dubbel album he). Ach, ik ken weinig artiesten die een volledig consistente plaat hebben uitgebracht. Zelfs mijn #1 heeft er 1 matig nummer op staan.
The Beatles zijn er bij mij niet met de paplepel ingegoten, dus dat valt nog wel enigszins mee.quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:18 schreef DO2 het volgende:
Waarschijnlijk skip je die nummers omdat ze al ontelbaar veel keren voorbij zijn gekomen in je leven.
En je kan onmogelijk zeggen dat er slechte nummers staan op albums als Abbey Road, Revolver, Rubber Soul, Sgt. Pepper's...
Ja, je kan het wel zeggen, maar dan moet je daarna wel op de biechtstoel.
Mijn nummer #1 is denk ik de enige waarop ik geen enkel matig nummer vind staanquote:Op vrijdag 9 november 2012 08:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
En iets als the White Album staat natuurlijk ook veel briljants maar ook veel troep op (tsja, dubbel album he). Ach, ik ken weinig artiesten die een volledig consistente plaat hebben uitgebracht. Zelfs mijn #1 heeft er 1 matig nummer op staan.
Wat deze man zegt.quote:Op vrijdag 9 november 2012 10:41 schreef DO2 het volgende:
Dat zijn toch echt geen slechte nummers, Gillingham. Staan allemaal als een huis.
Het zijn ook allemaal nummers met een vette knipoog, trouwens.
Ik kan me best voorstellen dat ze je niet aanspreken vanwege de vrolijke - bijna kinderlijke - noot.
Maar dat je ze uit volle borst mee kunt zingen maakt ze nog niet slecht.
Ik ben die albums langsgegaan om de slechte nummers te noteren, maar de uitslag viel me tegen dus plaats ik die niet. Ik kan Paul McCartney zeker wel waarderen, waar ik me vooral aan stoor is de sitar.quote:Op vrijdag 9 november 2012 01:18 schreef DO2 het volgende:
Waarschijnlijk skip je die nummers omdat ze al ontelbaar veel keren voorbij zijn gekomen in je leven.
En je kan onmogelijk zeggen dat er slechte nummers staan op albums als Abbey Road, Revolver, Rubber Soul, Sgt. Pepper's...
Ja, je kan het wel zeggen, maar dan moet je daarna wel op de biechtstoel.
quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:44 schreef IAmKloot het volgende:
de enige twee beatles albums zonder ruk nummers zijn de rode en de blaauwe verzamelaars
Dat zijn dus geen albums.quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:44 schreef IAmKloot het volgende:
de enige twee beatles albums zonder ruk nummers zijn de rode en de blaauwe verzamelaars
quote:Op vrijdag 9 november 2012 14:44 schreef IAmKloot het volgende:
Obladi is geniaalquote:Op vrijdag 9 november 2012 15:19 schreef pipster het volgende:
Daarnaast staat op de blauwe verzamelaar Ob la die volgens mij, en dat is mischien wel de rukste van allemaal.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:19 schreef pipster het volgende:
Daarnaast staat op de blauwe verzamelaar Ob la die volgens mij, en dat is mischien wel de rukste van allemaal.
Wel echt heel slecht, maar misschien daarom juist briljant?quote:
Nee joh. Dan denk ik eerder aan All You Need is Love. Daar krijg ik echt braakneigingen van.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:25 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wel echt heel slecht, maar misschien daarom juist briljant?
Verder vind ik Michelle toch wel het slechtste wat de 4 heren hebben gemaakt. Vreselijk janknummer.
Bij de beoordeling van popnummers is objectiviteit überhaupt niet mogelijk, dat is nu juist het leuke aan de hele oefening. Hoe veel stappen ik ook terugneem, een Ob-La-Di-La-Di-Da-Di-Da blijft een vreselijk slecht nummer.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:33 schreef DO2 het volgende:
Ja, het is wel duidelijk, hoor.
We zijn allemaal mensen, en we hebben allemaal zo onze voorkeuren.
Waar 't mij om gaat is dat, wanneer je een stap terugneemt en de nummers objectief zou bekijken, je onmogelijk kan stellen dat ze slecht zijn.
Zoals je ook naar een huis kunt kijken en kunt stellen dat het qua constructie verdomd goed in mekaar zit, maar dat je het desondanks toch niet mooi vindt.
En na die simpele conclusie mag je al die nummers persoonlijk weer heel slecht vinden.
Einde oefening.
Ja, ik hoor ook wel dat dat verschillende nummers zijn.quote:Op vrijdag 9 november 2012 15:41 schreef DO2 het volgende:
Nou, ik hoor gelukkig nog wel het verschil tussen Ob-La-Di Ob-La-Da en een willekeurig nummer van - bijvoorbeeld - een Bryan Adams. Maar goed.
Doe mij maar Revolverquote:Op vrijdag 9 november 2012 17:31 schreef methodmich het volgende:
Gewoon allemaal Rubber Soul op 1 zetten dan, die bevat geen slechte nummers. Toch?
Subjectief gezien dan.
Haal ik nou die 2 albums door elkaar? Die ene met Norwegian Wood is de beterequote:
quote:Op dinsdag 13 november 2012 08:45 schreef RonnieHansen het volgende:
Beetje raar dat er geen kwalitietsmuziek in staat van bijvoorbeeld een Jan Smit, Helemaal Hollands, Jannes, Frans Bauer of Marianne Weber en Corry Konings. Ik denk dat er Fokkers zijn die er (nog) niet voor uit durven te komen dat ze van die muziek houden. Kom op, kom uit de Nederlandstalige muziekkast, je hoeft je er echt niet voor te schamen. Dat doe ik ook niet.
Soms is het luisteren naar een hitje van Jan Smit, Frans Duijts etc. wel enig, maar een heel album kunnen vrijwel alle muziekliefhebbers van fok! niet uitzitten.quote:
Dat begrijp ik, dat heb ik met een album van bijvoorbeeld Pink Floyd ook.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:13 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Soms is het luisteren naar een hitje van Jan Smit, Frans Duijts etc. wel enig, maar een heel album kunnen vrijwel alle muziekliefhebbers van fok! niet uitzitten.
Ik toevallig ook met Pink Floyd, maar een heel album PF is in elk geval wél een stuk minder voorspelbaar en muzikaal complexer dan een heel album Frans Duijts.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:29 schreef RonnieHansen het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, dat heb ik met een album van bijvoorbeeld Pink Floyd ook.
Er zijn maar weinig albums die van begin tot het eind boeiend zijn. Ook die van Frans Duijts niet hoor.quote:Op dinsdag 13 november 2012 17:58 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Ik toevallig ook met Pink Floyd, maar een heel album PF is in elk geval wél een stuk minder voorspelbaar en muzikaal complexer dan een heel album Frans Duijts.
True, op elk album staan wel liedjes die ze konden weglaten. Zelfs op mijn favoriete albums allertijden...quote:Op dinsdag 13 november 2012 18:36 schreef RonnieHansen het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig albums die van begin tot het eind boeiend zijn. Ook die van Frans Duijts niet hoor.
goeie lijst al mis ik pers. nog één album. nl. it takes a nation of millions to hold us back. van public enemy....maar dat is strikt persoonlijk.quote:Op woensdag 7 november 2012 12:08 schreef WeezerButler het volgende:
01 Love - Forever Changes
02 the Smiths - the Queen is Dead
03 the Replacements - Pleased to meet me
04 David Bowie - Station to Station
05 Matthew Sweet - Altered Beast
06 R.E.M. - Life's rich paegent
07 the Pixies - Bossanova
08 Joy Division - Unknown Pleasures
09 Bon Iver - For Emma, forever ago
10 Thin Lizzy - Live and dangerous
11 Talk Talk - Colour of Spring
12 World Party - Goodbye Jumbo
13 Afghan Whigs - Congregation
14 the Chameleons - Script of the Bridge
15 the Beatles - Revolver
16 Simple Minds - New Gold Dream
17 the Chameleons - Strange Times
18 the Kinks - Are the Village Green Appreciation Society
19 Belle and Sebastian - If you're Feeling Sinister
20 The The - Dusk
21 Spoon - Ga ga ga ga ga
22 Arcade Fire - Funeral
23 Magazine - Secondhand Daylight
24 David Bowie - Hunky Dory
25 Dinosaur Jr - Where you been
26 Rory Gallagher - Stage Struck
27 Eels - Blinking Lights
28 Marvin Gaye - What's going on
29 Roxy Music - Siren
30 Arcade Fire - Funeral
31 dEUS - the Ideal crash
32 the Clash - London Calling
33 Rush - Hemispheres
34 Fleetwood Mac - Rumours
35 Tim Hardin - 1
36 LCD Soundsystem - Sound of Silver
37 New Order - Low-Life
38 Mogwai - Come On Die Young
39 Radiohead - the Bends
40 Wipers - Over the Edge
41 the Police - Regatta de Blanc
42 Pete & the Pirates - Little Death
43 Nick Drake - Five Leaves Left
44 Wilco - Sky Blue Sky
45 the Commodores - Live
46 Tears for Fears - the Hurting
47 Sophia - People are like seasons
48 Kurt Vile - Childish Prodigy
49 Teenage Fanclub - Grand prix
50 Big Star - #1
51 Neil Young - After the goldrush
52 Lou Reed - Transformer
53 the Chills - Kaleidoscope World
54 Prince - Purple Rain OST
55 Tragically Hip - Road Apples
56 Johan - Pergola
57 Daft Punk - Homework
58 Pet Shop Boys - Behavior
59 Julian Cope - Fried
60 the Doors - Strange Times
61 the Rolling Stones - Between the buttons
62 N*E*R*D - In search of ...
63 the Sparks - Kimono my house
64 Pulp - His 'n' Hers
65 Blur - Parklife
66 Led Zeppelin - IV
67 the Stooges - the Stooges
68 the Sound - From the lion's mouth
69 Kraftwerk - Radio-activity
70 Creedence Clearwater Revival - Chronicals
71 Prefab Sprout - Steve McQueen
72 Queen - 2
73 Nirvana - Nevermind
74 Phoenix - It's never been like that
75 Iggy Pop - Lust for Life
76 Hot Chip - the warning
77 Urban Dance Squad - Life 'n perspectives of a genuine crossover
78 Citizen Cope - the Clarence Greenwood recordings
79 MGMT - Oracular Spectacular
80 Sisters of Mercy - First and last and always
81 The God Machine - Scenes From the Second Storey
82 Beach Boys - Pet Sounds
83 New Radicals - Maybe You've Been Brainwashed Too
84 Sufjan Stevens - Seven Swans
85 Kowalski - Schlagende Wetter
86 Japan - Gentlemen take polaroids
87 D.A.F. - Alles ist gut
88 Nas - Illmatic
89 This Mortal Coil - it'll end in tears
90 Talking Heads - Fear of Music
91 Beach House - Devotion
92 Life Of Agony - River Runs Red
93 Steve Earle - I feel alright
94 the Strokes - Is this it?
95 the Kinks - Something Else
96 Siouxie and the Banshees - JuJu
97 Ramones - Rocket to russia
98 Kelis - Nasty
99 Kurt Vile - Smokering for my halo
100 Spoon - Gimme Fiction
Beetje een J.D. Kroeske lijste als ik er zo naar kijk ......
Had je dit al gezien dan? Ben je nog wel op tijd voor: MUZ / FOK! song top 100 allertijden 2012 #2quote:Op vrijdag 30 november 2012 01:30 schreef Tchock het volgende:
Vergeten een lijst in te sturen, maar als ik die top 10 zie was het niet nodig geweestFuneral en OK Computer zijn mijn nummer 2 en 1, respectievelijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |