En dat hogere bedrag gaan ze hoe onderbouwen?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 01:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
446 euro is de schikking, mochten ze het voor laten komen zullen zo sowieso voor een fiks hoger bedrag gaan.
Psssst .... Voorwerk IIquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 01:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat wordt dan ¤ 490,36....
¤ 250,00 advocaatkosten
¤ 240,00 administratiekosten
¤ 0,36 voor één woord....
Citeren mag in beginsel dan weer welquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 00:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dan gaat de rekening naar Danny.... vandaar dat er niet meer uit Trouw geciteerd mag worden.
Zelfs dat heeft helaas geen zin, want ook dan krijg je alsnog een factuurtje van Trouw. Ook al heb je het artikel vorig jaar al van je site verwijderd.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 00:22 schreef egeltje1985 het volgende:
Je hebt het bericht al van je site gehaald neem ik aan?
Ja het zal wel hoger worden, maar een deel van de kosten is dan weer voor de hele rechtszaak. Niet meer copy/pasten dus van Trouw / ADquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 01:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
446 euro is de schikking, mochten ze het voor laten komen zullen zo sowieso voor een fiks hoger bedrag gaan.
Waarom zijn het zielepieten? Ik ben het ook niet met de werkwijze eens maar ik kan ze enigszins nog wel begrijpenquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 09:38 schreef Snoepje5 het volgende:
Ach, die zielenpoten moeten ook ergens hun geld vandaan krijgen. De trouw wordt al nauwelijks gelezen.
Ik ben van mening dat ze je eerst een waarschuwing moeten geven. Gebruikt je website daarna in de toekomst nogmaals een artikel ongeautoriseerd dan mogen ze een boete opleggen.
Ik vraag me af of de boete in verhouding staat met de eventuele geleden schade. 0.37 per woord is natuurlijk niet meer dan schandelijk als je een website hebt waar het artikel slechts door enkele tientallen personen wordt gelezen.
Waarom waarschuwen? Dat doe je met een winkeldief toch ook niet? Dat de spullen uit zijn huis terug worden gehaald en dat je dan zegt: Okay, niet meer doen hoor!quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 09:38 schreef Snoepje5 het volgende:
Ach, die zielenpoten moeten ook ergens hun geld vandaan krijgen. De trouw wordt al nauwelijks gelezen.
Ik ben van mening dat ze je eerst een waarschuwing moeten geven. Gebruikt je website daarna in de toekomst nogmaals een artikel ongeautoriseerd dan mogen ze een boete opleggen.
Ik vraag me af of de boete in verhouding staat met de eventuele geleden schade. 0.37 per woord is natuurlijk niet meer dan schandelijk als je een website hebt waar het artikel slechts door enkele tientallen personen wordt gelezen.
Die periode staat inderdaad bekend om de zeer strenge handhaving van het auteursrecht.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:21 schreef Oksel het volgende:
Deze manier van werken doet mij denken aan '40-'45.
Zijn er nog meer bladen en kranten die je niet mag quoten?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 12:52 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Klopt. [NWS FeedBack] Welkom VS!
Trouw let daar erg fel op.
Van stelen weet iedereen dat dat niet mag, iemand citeren met bronvermelding is nou niet meteen strafbaar. Zij krijgen op deze manier meer pageviews en doordat zij zo te werk gaan bereiken ze het tegenovergestelde effect.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:25 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Waarom waarschuwen? Dat doe je met een winkeldief toch ook niet? Dat de spullen uit zijn huis terug worden gehaald en dat je dan zegt: Okay, niet meer doen hoor!
Het mag gewoon niet. En logisch ook, een artikel kost geld. Content levert geld op, er is gewoon een zakelijk belang.
Dat het voor TS klote is snapt iedereen wel. Het is veel geld.
AD werd ergens genoemd samen met Trouw. Ik neem aan dat dit de enige 2 flutkranten zijn die je niet "gratis" mag citeren.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:27 schreef Staal het volgende:
[..]
Zijn er nog meer bladen en kranten die je niet mag quoten?
Dit van Trouw is al nieuw voor me.
Blijkbaar niet bij Trouw. Probeer het eens zou ik zeggen, en dan plaatsen op je eigen website/blog.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:30 schreef Lastpost het volgende:
Citeren uit een openbare tekst mag altijd mits je aan bronvermelding doet, het compleet overnemen van een artikel is echter weer een ander verhaal.
De wet niet kennen is geen excuus.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:28 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Van stelen weet iedereen dat dat niet mag, iemand citeren met bronvermelding is nou niet meteen strafbaar. Zij krijgen op deze manier meer pageviews en doordat zij zo te werk gaan bereiken ze het tegenovergestelde effect.
Ts heeft niks geciteerdquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:30 schreef Lastpost het volgende:
Citeren uit een openbare tekst mag altijd mits je aan bronvermelding doet, het compleet overnemen van een artikel is echter weer een ander verhaal.
Er is geen probleem.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 10:33 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Daar zit hem dan ook het probleem (want dat mag óok bij een Trouw-artikel)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |