SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door BE op 25-10-2012 09:26:34 ]Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Niet als je je elke avond weegt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:37 schreef rhubarbje het volgende:
s avonds wegen vind ik altijd rot (of nou ja rot)
je buikje zit vol eten en drinken
het geeft geen goed beeld en je naait jezelf alleen op
Dat moet je je vlgs mij bij de site waar je hem aangemaakt hebt je nieuwe gewicht invoeren en dan wordt dat hier automatisch weergegeven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:19 schreef mirjammajrim het volgende:
Weet iemand hoe ik mijn ticker laat lopen? Of hoe je dat ook noemt
Is weg.quote:
Thanks, het is gelukt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
Wat lekker Mirjam!
[..]
Dat moet je je vlgs mij bij de site waar je hem aangemaakt hebt je nieuwe gewicht invoeren en dan wordt dat hier automatisch weergegeven.
Ik ga voortaan maar om 7 uur naar bed of zo 's avonds.![]()
Het gaat de hele dag supergoed, echt zonder problemen, en dan in de avond gaat het zo finaal mis.
![]()
nou ik weeg mij wel eens na het sporten, voor de lolquote:Op donderdag 25 oktober 2012 06:55 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet als je je elke avond weegt.
ophjaa.. ehm.. ik wist niet eens dat het in de OP stondquote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Is weg.
En is ook onzin wmb.Als je iets wil weten dan ga je maar teruglezen in het vorige topic toch?
mja.. daar is toch de "open nieuw deel" knop voor??quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:23 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vermoeden had ik idd wel, nieuw topic openen, OP kopieren en gaan.
Daarom moet die OP ook gewoon zo simpel mogelijk blijven.
Gewoon dapper doorgaan en probeer het op een verstandige manier aan te pakken. Dus: vooral goed en gezond blijven eten en je niet gek laten maken door de weegschaal als het even minder hard gaat.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:50 schreef mirjammajrim het volgende:
Het is zo naar als je omgeving geen vertrouwen in je heeft![]()
Mijn ouders denken dat ik het toch niet ga redden om het vol te houden.
Maar dat geeft wel extra motivatie om te bewijzen dat ik het wél kan!!
Die post had ik er in gezet (5 deeltjes geleden, dat dan weer wel). Het gebeurt wel vaker trouwens.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 17:28 schreef Barreltje het volgende:
ohh ik "voelde " het ook niet rot hoor!
ik vind het achteraf gewoon raar dat dat er in sond.. geen idee ook wanneer en hoe dat in de OP geslopen is ? vast vaste prik in een andere SC/reeks
ik ben stiekem ook gewoon te lui om dat soort dingen te doen![]()
Dat zeggen ze van water ook. Ik vind dat soort verhalen maar bullshit. Afvallen doe je door te eten, ik vind het ook wel een wat karig lijstjequote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:31 schreef MNR het volgende:
Citroen onderdrukt de trekMaar ik ben het wel met Rhu eens (over de hoeveelheid voedsel). Verder kan het zijn dat je een week tot 3 weken "ontgifting" hebt. Dat komt héél zeldzaam voor. Maar je kunt natuurlijk altijd beter je huisarts raadplegen voor dit soort vragen
tel eens voor de gein op hoevel kcal je op een dag eet?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 16:45 schreef mirjammajrim het volgende:
Eet ik te weinig? Ik eet meer, voornamelijk vaker dan voorheen. Honger heb ik nog niet gehad. Zolang ik geen honger heb lijkt het me goed toch? De worteltjes nam ik rond etenstijd, toen was mijn vriend nog lang niet thuis voor het eten, dus heb ik vast wortels gegeten.
De citroen doe ik door mijn water, omdat ik het dan net wat lekkerder vind. Echt maar een klein scheutje hoor.
Wat voedingsmiddelen zouden jullie toevoegen aan mijn lijstje?
Buikpijn is over trouwens. Dat heeft maar een uurtje geduurd.
Oke, tof dat je je levensstijl wilt veranderen. Is waar bijna iedereen hier mee bezig is en volgens mij het enige dat op de lange termijn resultaat blijft opleveren.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:28 schreef mirjammajrim het volgende:
Oke, ik snap jullie punt.
Ik heb er van tevoren redelijk wat over gelezen, maar ik vind het moeilijk want overal staat wat anders,
Het is absoluut niet zo dat ik honger heb. Sterker nog, ik voel me beter dan ooit. Ik voel me veel fitter.
Misschien kunnen jullie me helpen. Wat zouden jullie qua producten toevoegen aan mijn eetlijstje zoals hierboven? Ik heb zelf lopen puzzelen maar zie door de bomen het bos niet meer.
Het is eigenlijk niet mijn bedoeling om echt een dieet te gaan volgen. Ik zou graag mijn hele eetpatroon willen aanpassen, en veranderen in een goed en gezonde levensstijl.
Ik wil niet onverantwoordelijk bezig zijn.![]()
Afvallen gaat wel als een speer trouwens.. Dat is dan wel weer fijn. Ook ben ik blij dat ik me zoveel gezonder en fitter voel als voorheen. Mijn hele kijk op voedsel is ook ineens veranderd. De knop is echt omgegaan. Vanmiddag liep ik door de hema en het snoepgoed sprong me zowat tegemoet. En het enige wat ik dacht was: gadverdamme. Ik verafschuwde al die zoete en ongezonde meuk gewoon.
Hartstikke bedankt! Ja, hier kan ik zeker iets mee.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:01 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Oke, tof dat je je levensstijl wilt veranderen. Is waar bijna iedereen hier mee bezig is en volgens mij het enige dat op de lange termijn resultaat blijft opleveren.
Over je lijstje:
O: twee broodjes met filet american met ei. Waarom broodjes? Neem volkorenboterhammen. Daar zitten meer vezels enzo in en je lichaam moet dus meer moeite doen om het af te breken. Ja, de boterhammen waren volkoren boterhammen.
T: twee mandarijnen Fruit met niks erbij is qua vitamientjes enzo wel oke, maar er zit veel suiker in, waardoor je suikerspiegel snel omhoog gaat. Ik zou in je tussendoortje iets toevoegen. Gooi die mandarijntjes eens in een bakje yoghurt ofzo.
L: Flinke bak kwark met noten Wat voor kwark en hoeveel en welke noten en hoeveel? Zeker geen slechte keuze dit, maar hoeveelheid kan een hoop uitmaken, net als de soort kwark die je eet. Magere vruchtenkwark uit een potje zit vaak vol met suiker, bijvoorbeeld. Een bakje kwark met wat noten kan op prima met een boterham of twee erbij. Ik eet met m'n lunch zo'n 200 ml yoghurt en daar nog twee boterhammen bij. Zorgt door de eiwitten uit de zuivel ook voor een wat mindere piek in je bloedsuikerspiegel door de koolhydraten. Het was ongeveer 200 gr magere naturel kwark, met ong 25 gram gemengde ongezouten noten (walnoten, cashewnoten, hazelnoten)T: 200 gr worteltjes Lekker! Groente! Zeker gezien je avondeten (afhankelijk van wat er in de soep zit, maar alsie uit blik is, wrs niet genoeg groente) een goed tussendoortje. Ik vind het wel knap dat je het hier op volhoudt de hele dag. Maak anders eens een yoghurtdip erbij en neem dan bijvoorbeeld ook wat volkoren soepstengels, een extra portie fruit (2 mandarijntjes is 1 portie) of een cracker met beleg erbij.
D: Kippensoep met bruine bolletjes met kipfilet en komkommer Soep uit blik? Daar zit vaak heel veel zout en weinig voedzaams in. Niet per se, maar verdiep je eens in de verpakking. Zelf soep maken en invriezen in porties is een goed alternatief. Ook hier zijn bolletjes niet de beste keus. Neem dan een, eventueel geroosterde, volkorenboterham.
De soep was niet uit blik maar met van die aanmaakbouillon uit een flesje, met extra veel groente en kipfilet toegevoegd
Kun je hier wat mee?
Klopt ook wel. Ik heb eigenlijk overal gelezen dat een volwassen vrouw ongeveer 1500 kcal nodig heeft. Maar ik dacht juist dat je minder kcal tot je moet nemen als je af wilt vallen dan die 1500, vandaar mijn keuzes. Ik zal er op letten dat ik wat meer koolhydraten eet. Ook jij bedankt voor je input.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 19:55 schreef rhubarbje het volgende:
Nou volgens mij staat ook overal wel dat je niet onder de 1500 moet gaan
ik zou de kunch uitbreiden en eventueel het acondeten
met koolhydraten want ik ben daar niet mega tegen
Gewoon 2 boterhammen met wat er op bij de lunch
Normaal gesproken makkelijkquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:10 schreef Susie het volgende:
Tink, 1 glaasje rose? Op een feestje? Red je dat echt?
Hoeveel jij nodig hangt af van hoe groot je bent (hoe lang en hoe 'dik') en van hoeveel je verbrandt doordat je vanalles doet.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 20:16 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Klopt ook wel. Ik heb eigenlijk overal gelezen dat een volwassen vrouw ongeveer 1500 kcal nodig heeft. Maar ik dacht juist dat je minder kcal tot je moet nemen als je af wilt vallen dan die 1500, vandaar mijn keuzes. Ik zal er op letten dat ik wat meer koolhydraten eet. Ook jij bedankt voor je input.
*slikt commentaar in*quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:31 schreef teletubi13 het volgende:
Heel lang verhaal over 3 ingrediënten en allerlei verboden producten
Geloof me na een maand of 2 zul je al het fabrieksvoer missen als kiespijn.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
*slikt commentaar in*
Ieder z'n ding, maar hier zou ik absoluut ongelukkig van worden...
Als het voor jou werkt, is het prima. Ik ben op mijn manier al 31 kilo kwijt en al bijna een jaar op gewicht. Ieder z'n ding dusquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:22 schreef teletubi13 het volgende:
[..]
Geloof me na een maand of 2 zul je al het fabrieksvoer missen als kiespijn.
Helemaal geen gepuzzel. Ik hanteer: eet niets uit pakjes, zakjes of wat in een fabriek verpakt is.quote:Op zondag 28 oktober 2012 10:34 schreef mirjammajrim het volgende:
Oeff wat een gepuzzel. Maar wel fijne waardevolle info!
Ja, ik zie nu met eigen ogen dat ik veel te weinig gegeten heb de afgelopen dagen.
Mijn lichaam verbrand in absolute rust 1635 kcal. Om mijn huidige gewicht te behouden heb ik ongeveer 1900 kcal nodig per dag, maar ik moet er dus onder gaan zitten.
Ik denk dat 1600 kcal per dag een goede richtlijn is voor mij.
Ik volg dat niet voor 100%, maar ik heb inmiddels een berg hele lekkere recepten en dus komt er hier ook geen pakjes en zakjes spul meer te voorschijn voor het avondeten. Maar nog wel bijvoorbeeld een voorverpakte naan bij een lekkere zelfbereide curry. Die ene stap verder heb ik nog niet gezet. Hetzelfde als kaas en vleeswaren, die komen gewoon van de supermarkt.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Helemaal geen gepuzzel. Ik hanteer: eet niets uit pakjes, zakjes of wat in een fabriek verpakt is.
Werkt heel goed.
Ik eet stoofpotten met wel 20 ingredienten. Door elkaar! Of salades.quote:Op zondag 28 oktober 2012 11:22 schreef teletubi13 het volgende:
[..]
Geloof me na een maand of 2 zul je al het fabrieksvoer missen als kiespijn.
Dat was overigens ook het eerste wat in mij op kwamquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:00 schreef sigme het volgende:
Ik eet stoofpotten met wel 20 ingredienten. Door elkaar! Of salades.
Geen fabrieksvoer heeft niet veel te maken met de hoeveelheid ingredienten.
Je lijst met "overgang tips" (sec) bevat teveel uitroeptekens. Tip: geloof nooit een tekst met meer dan 3 uitroeptekens.
Ja, ik eerlijk gezegd ook wel. En dat zuurdesembrood en die kokosolie enzo zie ik ook niet helemaal zitten.Ik begrijp dat het gezonder is, maar op die manier zou ik het echt niet volhouden denk ikquote:Op zondag 28 oktober 2012 11:14 schreef Tink89 het volgende:
[..]
*slikt commentaar in*
Ieder z'n ding, maar hier zou ik absoluut ongelukkig van worden...
Het gaat er om dat je deze ingrediënten los en vers hebt gekocht, niet dat je maaltijd niet uit meerdere ingrediënten mag bestaan.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik eet stoofpotten met wel 20 ingredienten. Door elkaar! Of salades.
Geen fabrieksvoer heeft niet veel te maken met de hoeveelheid ingredienten.
Je lijst met "overgang tips" (sec) bevat teveel uitroeptekens. Tip: geloof nooit een tekst met meer dan 3 uitroeptekens.
Wat ik me afvraag: hoe komen ze aan de opslagpercentages op die tweede site? (dus waar je 1 t/m 5 in moet vullen)quote:Op zondag 28 oktober 2012 09:51 schreef sigme het volgende:
Met snelle uitleg:
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php
Met wat uitgebreidere uitleg:
http://www.giantpt.com/vo(...)jouw-caloriebehoefte
Wat heerlijk voor je!!quote:Op zondag 28 oktober 2012 13:32 schreef MNR het volgende:
Ej, blijven jullie lekker rekenen![]()
Ik stond vanmorgen in de sportschool mijn haar te fohnen na een work-out, komt er een dame na me toe en die zegt prompt tegen mij dat ik echt knap ben geworden met mijn mooie strakke taille. Yeah!!
Eerlijk gezegd hecht ik heel weinig geloof aan de berekeningen. Het zijn -op z'n best- berekeningen op basis van gemiddelden. Maar de ene persoon heeft een lichaamstemperatuur die een graad hoger ligt dan die van een ander. Dat maakt nogal verschil voor de hoeveelheid energie die die lichamen nodig hebben om bedlegerig in stand te blijven. Enzovoorts.quote:Op zondag 28 oktober 2012 12:21 schreef Ciske- het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag: hoe komen ze aan de opslagpercentages op die tweede site? (dus waar je 1 t/m 5 in moet vullen)
Als ik het vergelijk met de PAL waarden uit de Voedingsnormen 2006 (link, zie 2e hit, pagina 17), dan zijn die getallen heel anders.
Van een bedlegerig / zittend persoon moet je daar de BMR al vermenigvuldigden met een PAL waarde van 1,2. Van "bewegingsarmoede" wordt al gesproken bij een PAL waarde van 1,5-1,6. Terwijl je vlgs die site 1,55 moet gebruiken als je 3-5x per week sport.
Ik ben dus wel benieuwd hoe ze dan aan die getallen komen, want ze lijken me erg laag.
Hopelijk? Als je doet wat je nu doet en je voelt je er goed bij, hoef je maar 1 ding te doen: herhalen, herhalen, herhalenquote:Op zondag 28 oktober 2012 13:44 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Wat heerlijk voor je!!
Ohh ik ben jaloers, hopelijk krijg ik dat ook, een mooie strakke taille.
Maar jij rekent dus niet met zulke formules enzo. Wat is jouw aanpak dan?
ja maar geen maaltijd dus?quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:50 schreef MNR het volgende:
Tuurlijk wel Rhu's Ochtends en 's middags een voedingsshake.
Ik heb altijd enorm sceptisch en negatief tegenover shakes gestaan. Dus ik snap de reactie 'ieder zijn ding', maar ik ben echt 180 graden gedraaid.
Dat is dus negatieve imago (dat ik bedoelde en wat ook mijn grootste argument was). Er zit een verschil tussen maaltijdvervangers (gem. 100Kcal.) en voedingshakes (gem. 200Kcal). We kennen allemaal de gevolgen van je lichaam in de spaarstand zetten.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:42 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
ja maar geen maaltijd dus?
Tja... ik weet niet
ken een aantal mensen die er kilos op verloren zijn inderdaad
maar niemand blijvend
Ah, mooi... Daar ga ik dus echt niet mee afvallen danquote:Op zondag 28 oktober 2012 12:17 schreef teletubi13 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat je deze ingrediënten los en vers hebt gekocht, niet dat je maaltijd niet uit meerdere ingrediënten mag bestaan.
eet ook eens noten en avocado, lekker veel (goeie) vettenquote:Op zondag 28 oktober 2012 22:43 schreef mirjammajrim het volgende:
Het lukt me nog niet echt om meer calorieën te eten.
Vandaag zit ik op de 1377 kcal. Ik weet, veel te weinig.
Voor mijn veranderde eetpatroon at ik redelijk weinig, maar zo ongezond. Ik kon gerust t ontbijt overslaan, smiddags een chocoreep en een hamburger wegkauwen en savonds nog een pizzaWhat was i thinking? Dan zit je zo op de 2500 kcal,maar je hebt amper iets gegeten, qua hoeveelheid.
Nu eet ik dus veeel meer, met minder kcal, maar mijn lijf is de hoeveelheden eten nog niet gewend.
Ik eet nu 6 kleinere maaltijden op een dag.
Maarja, working on it! Elke dag een beetje meer.
Dit kan heel goed hoor. Het is dan ook geen kilo vet, maar een combi van eten en vocht vast houden etc. etc.quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:42 schreef mirjammajrim het volgende:
En ik ben gewoon een kilo aangekomen in een dag tijd. Ik snap er helemaal niks van. Heb me op hetzelfde moment Cam de dag gewogen. Volgens mij is de weegschaal stuk.
Dat dus. En hou het bij, dan leer je op zeker moment hoe je lichaam werkt. Ik kan ondertussen heel goed inschatten wat de weegschaal gaat weergeven (en word niettemin soms nog wel eens verrast).quote:Op maandag 29 oktober 2012 09:45 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit kan heel goed hoor. Het is dan ook geen kilo vet, maar een combi van eten en vocht vast houden etc. etc.
Weeg je óf 1 keer in de week, óf elke dag maar neem dan een gemiddelde van 7 dagen als 'je gewicht' en pin je niet vast op dat wat je die bewuste dag op de weegschaal ziet.
Oeff jaa dat is niet leukquote:Op maandag 29 oktober 2012 10:36 schreef rhubarbje het volgende:
Ik vind het nog steeds een mysterie
Weekend weg geweest en lekker de boel de boel gelaten
mijn vriend zuipt en eet zich een ongeluk en is nog niet de helft aangekomen van wat ik aangekomen ben
Rotjong
quote:Op maandag 29 oktober 2012 10:36 schreef rhubarbje het volgende:
Ik vind het nog steeds een mysterie
Weekend weg geweest en lekker de boel de boel gelaten
mijn vriend zuipt en eet zich een ongeluk en is nog niet de helft aangekomen van wat ik aangekomen ben
Rotjong
Mijn vriendinnetje is er een aantal jaar geleden 12 kilo mee afgevallen. Deze kilo's zijn er nog steeds af. Een andere toffe tante die ik ken is er meer dan 30 kilo mee afgevallen, die kilo's zijn er nog steeds af. Beide gebruiken de shakes niet meer.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:57 schreef rhubarbje het volgende:
Maar hoe bliivend dan?
Je zit nog aan die shakes toch?
De mensen die ik ken kwamen aan toen ze stopte met de shakes
maar hopelijk is het bij jou anders
Ik hoef ze dus niet te blijven gebruiken als ik dat niet wil. Ik zoek geen ontbijt en lunch uit van 200 Kcal. omdat er meer bij komt kijken dan slechts calorieen tellen. Ik tel ook helemaal geen calorieen. Daarnaast is het heerlijk: snel resultaat, gemakkelijk, geen honger.quote:Op zondag 28 oktober 2012 21:58 schreef Brighteyes het volgende:
En als je toch weet dat er 200kcal in die shakes zit? Waarom zoek je dan niet een ontbijt en lunch uit van normaal eten dat op die waarde uit komt?
Prima, zoals we al drie keer zeiden: ieder z'n ding.quote:Op maandag 29 oktober 2012 12:48 schreef MNR het volgende:
Knip over shakes en blijvende resultaten ivm de leesbaarheid
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vanavond ga ik crumble maken. Heb er al weken zin in en als ik heel zuinig doe met het laagje kruimels en veel appels gebruik, mag het best. Doe ik zuinig aan met de pasta en het vlees en eet ik veel groenten bij het avondeten![]()
XxK&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
Ohh heerlijk, geniet ervan! Ik maak straks een overheerlijke magere yoghurttaart.quote:Vanavond ga ik crumble maken. Heb er al weken zin in en als ik heel zuinig doe met het laagje kruimels en veel appels gebruik, mag het best. Doe ik zuinig aan met de pasta en het vlees en eet ik veel groenten bij het avondeten![]()
Xx
Als je het zo doet, is het heus geen ramp!quote:Op maandag 29 oktober 2012 16:04 schreef rhubarbje het volgende:
Wij eten mac en cheese
Ik wou comfort food vanwege mijn tentamens (lame ik weet het)
Maar ik heb het recept wat aangepast
meer groenten minder kaas zeg maar
en wortels on the side om mijn buikje voor een groot deel mee te vullen
Nja ik weet natuurlijk niet wat je de rest van de dag gegeten hebtquote:Op maandag 29 oktober 2012 17:01 schreef rhubarbje het volgende:
Nee maar na dit weekend is een serieuze balansdag meer op zijn plaats
maar ik ben wat minder streng tot de tentamens voor bij zijn (overmorgen)
Uit praktisch oogpunt en om de studiemoraal hoog te houden
tijd voor sporten is er bijvoorbeeld ook ff niet
maar dat is dus oke vind ik
Ja ik ga straks een nieuwe kopen. Morgenochtend begin ik gewoon opnieuw met wegen met een gewicht dat tenminste kloptquote:Op dinsdag 30 oktober 2012 09:57 schreef rhubarbje het volgende:
Voor twee tientjes heb je een nieuwe
vast ook online en dus morgen in huis
quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:06 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik kan volgens mij al merken dat mijn broeken ieeetsje losser gaan zitten!![]()
Verder gaat het nog steeds erg goed, ik eet nog steeds 6 kleine porties op een dag. Heb nog geen hongergevoel gehad.
Maar ik kan het echt niet, vroeg opstaan om te gaan sportenquote:'Sporten voor ontbijt stimuleert vetverbranding'
BAARN - Als je voor het ontbijt al beweegt, verbrand je meer vet dan wanneer je na het ontbijt gaat sporten. Dat blijkt uit een onderzoek van Glasgow University.
Foto: Thinkstock De onderzoekers vroegen tien mannen om drie keer naar de universiteit te komen. Bij het eerste bezoek bewogen de proefpersonen niet. De tweede keer maakten ze voor het ontbijt een stevige wandeling van een uur. Het derde bezoek bestond uit een flinke wandeling, gevolgd door ontbijt.
De proefpersonen die al voor het ontbijt sportten, bleken 33 procent meer vet te verbruiken dan de mannen die na het ontbijt gingen wandelen.
De onderzoekers zagen bij de proefpersonen die de dag met wandelen begonnen ook een grotere daling van de vetten in het bloed die het risico op hart- en vaatziekten vergroten.
Opgeslagen vet
Volgens Jason Gill verbrand je meer als je voor het ontbijt sport, omdat je lichaam dan het opgeslagen vet moet aanspreken.
Hoewel de proefpersonen het bij een wandeling hielden, kun je ook intensiever sporten. Volgens de onderzoeker heb je voldoende reserves om anderhalf tot twee uur te kunnen bewegen zonder van tevoren te eten.
Als je liever wel ontbijt voor het sporten, is dat ook geen ramp. Het verschil in vetverbranding was het grootst tussen de proefpersonen die helemaal niet bewogen en de proefpersonen die dat wel deden. Volgens Gill val je ongeveer een pond af als je tien dagen lang elke dag een uur stevig wandelt.
bron
Fantastisch!!quote:Op woensdag 31 oktober 2012 10:06 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik kan volgens mij al merken dat mijn broeken ieeetsje losser gaan zitten!![]()
Verder gaat het nog steeds erg goed, ik eet nog steeds 6 kleine porties op een dag. Heb nog geen hongergevoel gehad.
Ik heb toevallig net een stuk gelezen over gewoonten en het aanleren van nieuwe goede gewoonten. Misschien heb je er iets aan.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik kan het echt niet, vroeg opstaan om te gaan sportenIk zou willen dat ik daar de discipline voor had.
Waar ik nu dus wil zeggen; als je heel graag wilt sporten maar vroeg opstaan niet jouw ding is, zoek dan naar iets wat je wèl leuk vindt! Go, Go Isabeauquote:Als je toch aan vasthoudt aan je voornemen, dan vind ik het tijd worden de doelstelling te verbreden tot iets wat je wel een kick geeft. Waarom stel je je bijvoorbeeld niet ten doel heel erg goed voor jezelf te gaan zorgen in plaats van je op afvallen te concentreren? Dit houdt een heleboel in: een diëtist raadplegen voor een voedingsschema dat voor je werkt; een persoonlijke trainer in dienst nemen om met je kont van de bank af te komen; elke 14 dagen of elke week naar de masseur; geregeld een schoonheidsbehandeling; je opgeven voor die cursus jazzdansen waar je altijd al heen wilde
Mijn spieren willen 's morgens vroeg niet. Ik ben een keer gaan zwemmen om 7 uur 's morgens, ik zonk als een baksteen.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 12:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar ik kan het echt niet, vroeg opstaan om te gaan sportenIk zou willen dat ik daar de discipline voor had.
Kun je het niet even overtypen?quote:Op woensdag 31 oktober 2012 18:37 schreef Brighteyes het volgende:
Hai, 't gaat niet best hier, vandaar de stilte.![]()
Maar ik zit me nu toch iets lekkers te eten! Dat moest ik even delen: Jambalaya van groenten
[ afbeelding ]
Recept:
[ afbeelding ]
181kcal per 100gram!En echt lekker!
Maar er hoeft ook geen rijst ofzo bij?quote:Op donderdag 1 november 2012 09:40 schreef Brighteyes het volgende:
Dit is een hapjespan, dus wat dieper en zoals je ziet zit hij niet tot aan de rand toe vol. Dan is wmb een kwart daarvan echt niet genoeg om van te leven.
Hoewel... ik snap nu wel waarom heel veel vegegariers graatmager zijn.![]()
+1quote:Op donderdag 1 november 2012 10:04 schreef mirjammajrim het volgende:
Hmm ik heb de afbeelding opgeslagen, maar als ik het vergroot dan worden de letters wazig en onleesbaar
Er zit 75 gram rijst doorheen.quote:Op donderdag 1 november 2012 09:45 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar er hoeft ook geen rijst ofzo bij?
Ik heb dat juist andersom. 's Ochtends hardlopen (om 5 uur) voor het ontbijt: prima.quote:Op woensdag 31 oktober 2012 14:14 schreef helicopter het volgende:
[..]
Mijn spieren willen 's morgens vroeg niet. Ik ben een keer gaan zwemmen om 7 uur 's morgens, ik zonk als een baksteen.![]()
Ook hardlopen heb ik wel eens geprobeerd, ik kon toen al met gemak 20 minuten achter elkaar lopen, 's avonds. 's morgens om een uur of 7 kwam ik mijn straat niet eens fatsoenlijk uit.![]()
Daarna heb ik het dus gewoon maar opgegeven. Sporten doe ik wel 's avonds.
Ja, ik schrok ook behoorlijk. Het is een manegepaard en blijkbaar verstapt ze zich wel vaker, maar echt op d'r knieën had ik 'r nog niet gezien. Achjah, ik zat goed en ben blijven zitten, maar was ik net m'n stijgbeugels aan het verstellen geweest ofzo, had ik er zeker weten voorover af gelegen.quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:38 schreef mirjammajrim het volgende:
Oeff wat schrikken van je paard Tink!
Gisteren finaal de mist ingegaan. Een vriendin had turks gekookt. Dat kan ik gewoon niet weerstaan. Rijst met een soort macaroni erdoor, bereid met véél margarine en olie. En kip met groente, klinkt prima maar ook bereid met veel margarine en olie. Maar het was heerlijk en ik heb genoten.
En drie wijntjes gedronken![]()
Ach eerst dronk ik elke dag. Vandaag gewoon weer opnieuw beginnen.
Die ervaring heb ik niet zo, verschilt per persoon en per omgeving denk ik...?quote:Op vrijdag 2 november 2012 11:20 schreef rhubarbje het volgende:
nou ik zeg het juist expres niet omdat mensen zich er dan mee gaan bemoeien, ongevraagd advies gaan geven, er op gaan letten etc en bij uitblijvend resultaat (of nou ja niet zichtbaar resultaat) ook meteen weer daar van alles over te zeggen hebt terwijl je misschien al heel braaf best wat kwijt bent
het zit denk ik ook echt in mij dat ik op dat gebied geen advies of inspraak kan verdragenquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik niet zo, verschilt per persoon en per omgeving denk ik...?
Ik hou ook niet zo van mensen die vinden dat ik het niet goed doe ofzo, maar ik ben inmiddels blijvend 32 kilo kwijt en als ik dat in de groep gooi, zijn die mensen wel stilquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het zit denk ik ook echt in mij dat ik op dat gebied geen advies of inspraak kan verdragen
ik weet zelf prima hoe ik het wil doen en wat voor resultaat dat geeft
maar ik ben sowieso niet zo'n deler, ik doe dingen liever zelf
ik zou ook niet snel met een probleem naar buiten treden of zo
Dat kun je natuurlijk een beetje op je vingers natellen..quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:38 schreef mirjammajrim het volgende:
Gisteren finaal de mist ingegaan.
Wauw, dat is wel echt super!quote:Op vrijdag 2 november 2012 12:06 schreef Tink89 het volgende:
Overigens realiseerde ik me net dat ik nog 1,6 kilo moet afvallen voor ik mijn grote streef van twee jaar geleden bereik... Best spannend. Wat ga ik daarna doen? Nieuw doel stellen vind ik heel erg lastig, maar zonder doel vind ik het lastig om mijn patroon vol te houden.
Haha. Vrij herkenbaar. Pas als het me zelf echt niet lukt, ga ik ook vragen stellenquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:27 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het zit denk ik ook echt in mij dat ik op dat gebied geen advies of inspraak kan verdragen
ik weet zelf prima hoe ik het wil doen en wat voor resultaat dat geeft
Niet opnieuw beginnen, gewoon doorgaan!quote:Op vrijdag 2 november 2012 08:38 schreef mirjammajrim het volgende:
Oeff wat schrikken van je paard Tink!
Gisteren finaal de mist ingegaan. Een vriendin had turks gekookt. Dat kan ik gewoon niet weerstaan. Rijst met een soort macaroni erdoor, bereid met véél margarine en olie. En kip met groente, klinkt prima maar ook bereid met veel margarine en olie. Maar het was heerlijk en ik heb genoten.
En drie wijntjes gedronken![]()
Ach eerst dronk ik elke dag. Vandaag gewoon weer opnieuw beginnen.
Ze weet het, en ze zou er rekening mee houden en maakte daarom dus kip met lekker veeel groente. En een salade erbij. Prima hoor, maar ik zag hoeveel margarine en olie er door ging en ik wou daar niks van zeggen op het moment, het kwaad was toch al geschiedtquote:Op vrijdag 2 november 2012 11:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe dan ook: Waarom vertel je je vriendin niet dat je aan de lijn bent? Ik maak er geen geheim van en mijn omgeving houdt er rekening mee. Ze bieden me geen gebak aan op een verjaardag en proberen hun 'frieteetavond' te verplaatsen als ik een keertje bij hun ga eten. Ik denk dat je vriendin het fijn vindt om te weten dat je met je gezondheid bezig bent en je daarin best wil steunen... toch? En anders kun je altijd nog een wat kleinere portie nemen.
En 3 wijntjes in een week is zeker al beter dan elke dag. Je mag best een keer genieten. Zolang je niet in je oude gewoontes vervalt en je je ervan bewust bent wat de consequenties (kunnen) zijn, is er nog geen ramp gebeurd hoor.
Hoe ik er in sta.. Nou ik realiseer me dat het geen geweldig idee was om deze keuzes te maken. Maar het is nog altijd beter dan bijvoorbeeld een chocoladetaart of pannekoeken te eten.quote:Hoe zit je er vandaag in?En hoe ga je de volgende keer zo'n situatie aanpakken deze zich opnieuw voordoet? Hetzelfde? Of anders?
Wat ontzettend knap!! *gaat naar ticker om deze te bewonderen*quote:Overigens realiseerde ik me net dat ik nog 1,6 kilo moet afvallen voor ik mijn grote streef van twee jaar geleden bereik... Best spannend. Wat ga ik daarna doen? Nieuw doel stellen vind ik heel erg lastig, maar zonder doel vind ik het lastig om mijn patroon vol te houden.
Ja, precies. Zoals je eerste alinea, zo zie ik het ook.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet opnieuw beginnen, gewoon doorgaan!
Eens een keer een avondje minder goed eten wil niet zeggen dat alles dan verloren is, het was niet de beste avond, maar je hebt genoten, klaar, vandaag gewoon weer gezond en goed eten.
Hier heeft F me ingehaald.Leuk voor hem natuurlijk, maar ik baal als een stekker.
Maar goed, mijn verkoudheid lijkt eindelijk op zijn retour dus volgende week een flinke schop onder mijn hol en gaan! En uiteraard nu al weer gewoon stoppen met dat gevreet in de avond.
We hebben misschien op 19 januari een optreden met de band (voorronde van een bandcompetitie). Mooi streven om er tot die tijd nog 5-8 kilo af te krijgen.
Top!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:39 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Hoe ik er in sta.. Nou ik realiseer me dat het geen geweldig idee was om deze keuzes te maken. Maar het is nog altijd beter dan bijvoorbeeld een chocoladetaart of pannekoeken te eten.
Volgende keer zou ik de rijst laten staan, en wat meer salade pakken. En ik heb het recept gevraagd zodat ik het zelf ook kan makenDe kip en groente dan. Want dat was écht heerlijk, en volgens mij ook te bereiden zonder al die margarine.
Ja zodra ik het heb zal ik het hier plaatsen. Het is alleen wel zo dat de meeste ingrediënten echt typisch turks zijn. Maar er zit vast wel een turkse supermarkt in jullie regio?quote:
Klinkt heerlijk! Maar pindakaas is dus goed? Ik zag het al eerder in eetlijstjes voorbij komen. Ik dacht dat er ontzettend veel vet in zat.quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:58 schreef MNR het volgende:
Overigens, dit is 1 van mijn favoriete lunche gerechten. Erg simpel, lekker en gezond:
- 1 wrap
- heel dun laagje pindakaas met nootjes erop smeren
- klein beetje ijsbergsla erop
- gekruide stukjes kip (gewoon bakken in de pan met kipkruiden)
- geraspte wortel erover (zelf raspen = goedkoper en vaak gezonder)
- eventueel nog wat kruiden erbovenop
- wrap dichtvouwen
Smakelijk eten!![]()
Een gezonde, lekkere maaltijd die goed vult.
Goeie vettenquote:Op vrijdag 2 november 2012 15:06 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Klinkt heerlijk! Maar pindakaas is dus goed? Ik zag het al eerder in eetlijstjes voorbij komen. Ik dacht dat er ontzettend veel vet in zat.
Nog meer mensen die goede receptideeën hebben? Ik zit nagenoeg zonder haha.
Waarom kun je Calve laten staan?quote:Op vrijdag 2 november 2012 15:07 schreef MNR het volgende:
[..]
Goeie vetten
Vergelijk wel even de etiketten in de winkel. Calvé kun je alvast laten staan, hoef je niet naar om te kijken.
Wat lief van jullie allemaal!quote:Op vrijdag 2 november 2012 14:41 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Wat ontzettend knap!! *gaat naar ticker om deze te bewonderen*
Ja gewicht vasthouden lijkt mij een fantastisch doel! Of wil je nog meer kwijt?
Omdat daar een deel van de pinda's is vervangen door suikers om een 'gezonde keuze klaver' te krijgen. Niet de beste keus...quote:Op zaterdag 3 november 2012 16:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom kun je Calve laten staan?
Niet zo krampachtig met de weegschaal bezig zijn... Als je kleding losser gaat zitten en je voelt je goed, wat maakt dat getal dan uit? Als je niet aan het dieeten bent, maar structureel gezonder bezig bent, gaat het vanzelf op de weegschaal ook weer beter. Bovendien is je lijf inmiddels gewend aan je nieuwe eetpatroon en als je weinig kcal's blijft eten (want jij at er te weinig, toch?) gaat je lijf heel hard proberen om alles wat je binnen krijgt, optimaal te benutten...quote:Op zondag 4 november 2012 09:13 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik snap er niks van.
Ik val niet meer af. Al anderhalve week gaat er niks af aan gewicht. Hoe kan dat nou toch?
De eerste week vlogen de kilo's eraf.
Mijn eetpatroon bestaat uit: magere kwark, donkerbruine boterhammen, mager broodbeleg, mager vlees, veel groente en fruit en af en toe wat noten (ongebrand en ongezouten). Ik probeer pasta,rijst en aardappelen een beetje te vermijden.
Verder heb ik wel het idee dat kleding ietsje losser zit. Maar het is toch wel de bedoeling dat mijn gewicht ook mee naar beneden gaat.
Dat is waar. Ik sport niet, maar beweeg wel veel. Wandelen en fietsen enzo.quote:Op zondag 4 november 2012 09:31 schreef rhubarbje het volgende:
Plus je had ook een kapotte weegschaal toen he
naar mijn weten is het trouwe s heel normaal dat het in het begin snel gaat en daarna langzamer
plus is weet niet of je sport maar sinds ik sport gaan de kilos er langzaam af maar veranderd de samenstelling van mijn lijf zeg maar
Ja ik denk het eerlijk gezegd wel, maar wel steeds ietsje meer. Ik zit nu met veel moeite op de 1400 ongeveer.quote:Op zondag 4 november 2012 09:26 schreef Barretje80 het volgende:
En hoeveel kcal eet je ondertussen?
Nog steeds te weinig?
Het duurt 4 weken voordat jij je lijf ziet veranderenquote:Op zondag 4 november 2012 09:13 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik snap er niks van.
Ik val niet meer af. Al anderhalve week gaat er niks af aan gewicht. Hoe kan dat nou toch?
De eerste week vlogen de kilo's eraf.
Mijn eetpatroon bestaat uit: magere kwark, donkerbruine boterhammen, mager broodbeleg, mager vlees, veel groente en fruit en af en toe wat noten (ongebrand en ongezouten). Ik probeer pasta,rijst en aardappelen een beetje te vermijden.
Verder heb ik wel het idee dat kleding ietsje losser zit. Maar het is toch wel de bedoeling dat mijn gewicht ook mee naar beneden gaat.
Da's te weinig.quote:Op zondag 4 november 2012 11:15 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik zit nu met veel moeite op de 1400 ongeveer.
Waar haal je die info vandaan? Volgens de ingrediënten is het 85% pinda's en zijn er geen suikers toegevoegd.quote:Op zondag 4 november 2012 10:57 schreef Tink89 het volgende:
[..]
[..]
Omdat daar een deel van de pinda's is vervangen door suikers om een 'gezonde keuze klaver' te krijgen. Niet de beste keus...
Ow, nog nooit aan gedacht. Best een idee! Smaakt ook prima dan?quote:Op zondag 4 november 2012 14:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zelf pindakaas maken is trouwens ontzettend makkelijk.
Ongebrande pinda's kopen op de markt, zelf je pinda's even bakken in pindaolie, in een blender gooien, wat pinda olie erbij, blenden en je hebt zelfgemaakte pindakaas zonder toevoegingen!
Superlekker! Recept heb ik ooit gekregen van Yppy.quote:Op zondag 4 november 2012 15:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ow, nog nooit aan gedacht. Best een idee! Smaakt ook prima dan?
Je dochter bakken en in de keukenmachine?quote:Op zondag 4 november 2012 15:10 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Superlekker! Recept heb ik ooit gekregen van Yppy.
Kun je ook leuk met je dochter doen natuurlijk.
Ik neem ook regelmatig gewoon 1 lepel pindakaas als tussendoortjequote:Op zondag 4 november 2012 15:15 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Je dochter bakken en in de keukenmachine?
Pindakaas is voornamelijk goed als je gewoon niet aan je kcal toekomt op een dag, of er nou wat meer suiker in zit, is niet echt heeeeeeeeeeeeeeeeeel erg met die hoeveelheden.
Een pakje Honig finesse voor groente ofzo bevat meer suiker
Oh, en lieve schat, ik weet niet of je het weet dus ik denk ik zeg het maar even: maar een gemiddeld persoon eet 2 tot 3 calorien op een dag. Dus 2400 zou een beetje in de buurt komen (al vermoed ik dat het hoger isquote:Op zondag 4 november 2012 11:15 schreef mirjammajrim het volgende:
Ja ik denk het eerlijk gezegd wel, maar wel steeds ietsje meer. Ik zit nu met veel moeite op de 1400 ongeveer.
Tuurlijk, helemaal mee eens maar heel veel nemen b.v.: pastasaus uit potje, kruidenmix voor macaron, 'gezonde' vruchtensappeni oid.quote:Op zondag 4 november 2012 16:07 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik neem ook regelmatig gewoon 1 lepel pindakaas als tussendoortje![]()
Echter ben ik niet eens met je stelling dat het niet heel erg is als er in een product wat meer suiker in zit. Alle kleine beetjes helpen![]()
Zelf pindakaas maken, that sounds funny and why not!?Thanks for the tip @HenkPietKlaasWim!
Zolang het bij je gezicht blijft, zijn de gevolgen niet al te erg.quote:Op zondag 4 november 2012 17:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
"Goedenavond Dikkies, mijn naam is DP en ik stop alles in mijn gezicht wat ik te pakken krijg!"
quote:Op zondag 4 november 2012 17:13 schreef eleusis het volgende:
[..]
Zolang het bij je gezicht blijft, zijn de gevolgen niet al te erg.
Ik fietste 2km door de regen om een Turkse pizza te halen
Dat is precies mijn mood.quote:Op zondag 4 november 2012 17:10 schreef DancingPhoebe het volgende:
"Goedenavond Dikkies, mijn naam is DP en ik stop alles in mijn gezicht wat ik te pakken krijg!"
Nou dat. Behalve dat het bij mij al een maand of 2 aan de gang isquote:Op zondag 4 november 2012 17:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is precies mijn mood.
Kan wel janken. Twee dagen gaat het goed en ik neem net op een verjaardag 1 blokje kaas, en toen nog een en toen een chipje want dat moest van mijn kind en toen... Was het hek van de dam, ik durf niet eens werkelijk op te sommen wat er inmiddels al in gegaan is.
En dan tegelijk woest op mezelf dat ik me gewoon niet weet te beheersen...
Je las over die 'het gaat twee dagen goed' heen?quote:Op zondag 4 november 2012 17:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Nou dat. Behalve dat het bij mij al een maand of 2 aan de gang is
Ooowquote:Op zondag 4 november 2012 17:19 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Je las over die 'het gaat twee dagen goed' heen?![]()
Ow, ik dacht even dat je ging zeggen dat je je eigen kip slachttequote:Op zondag 4 november 2012 17:05 schreef uniekhoorn het volgende:
Dan (dat doe ik ook) geen kipfilet van de supermarkt of slager op brood (zit boordevol suikers!!) maar maak je de avond ervoor iets meer kipfilet bij het warm eten (of tartaar, of vis, of lever of whatever). Doe je dat op brood als beleg, mijd je lots of sugar en zout!
Zo gaan die dingen. Iedereen had allang rijk en slank kunnen zijn. Helaas kwam het leven ertussendoor.quote:Op zondag 4 november 2012 17:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, het is vooral dat. Hoe kan het nou dat ik vrijwel moeiteloos 3-4 maanden gewoon gezond eet, geen snaaibuien heb niks en dat ik nu af en toe bijna wel een junk lijk...
Ik ben een keer naar beneden gestuiterd naar een alltime low en daar zit ik nu een kleine 2kg boven, dat valt nog allemaal mee, maar damn... Met dat kilo'tjes heen en weer mutsen had ik echt al lang makkelijk 5-7 kilo lager kunnen zitten.
Ben al twee weken verkouden en de week daarvoor stervensdruk op mijn werk dus hardlopen schoot er bij in en dan komt de klad er zo snel in... Bluh...
Ja, daar wil ik me ook best op beroepenquote:Op zondag 4 november 2012 17:33 schreef rhubarbje het volgende:
ik denk dat het met het weer te maken kan hebben?
ik had ook even een dip (ook door mijn tentamens)
maar morgen ga ik het weer op pakken, rust ritme en regelmaat
en reinheid dan ook maar voor de goede orde
Ik zou daar geen energie in stoppen. Snaaibuien verminderen, die drang wegnemen? Eet EIWITTEN! Eet eitwitrijk totdat je erbij neervaltquote:Op zondag 4 november 2012 17:32 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, het is vooral dat. Hoe kan het nou dat ik vrijwel moeiteloos 3-4 maanden gewoon gezond eet, geen snaaibuien heb niks en dat ik nu af en toe bijna wel een junk lijk...
quote:Op maandag 5 november 2012 09:55 schreef Tink89 het volgende:
Goedemorgen...
Woej, DP is er weer! En BE is ook weer aan het posten. Tuurlijk iets minder tof dat dat zo is, omdat het niet zo lekker gaat, maar wel gezellig. Kom op lieverds, schouders eronder en gewoon weer verder!
half 8 tot half 10 moet werken en geen koelkast tot m'n beschikking heb, vind ik het te overzien...
Kusje op je dikke bipz!quote:Op maandag 5 november 2012 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
Bij mij is het ook goed mis momenteel, ben 7 kilo aangekomen sinds het begin van mijn vakantie eind augustus.
Ja, ik val snel af, maar ik kom ook snel aan. Dus. En ik weet precies hoe het komt
Anyway, ben inmiddels gestopt met roken, dus misschien kan ik over een paar weken ook wel ècht sporten
En dan maar een eetlijstje:
O: 300 gram magere yoghurt, 40 gram cruesli (ja dat is slecht, maar weggooien is zonde)
T: Appel
L: 4 sneeen volkoren met Slankie Peper
T: Appel, komkommer
D: Spruitjes, aardappelpuree, gehaktbal
Witlofsalade met gehaktbal!quote:Op maandag 5 november 2012 11:41 schreef mirjammajrim het volgende:
Wat moet ik vanavond nou weer koken.. Vind t zo'n gedoe om elke keer wat lekkers te bedenken.
Of couscous met gegrilde groenten en/of kip. Ook lekker met wat fetaquote:Op maandag 5 november 2012 12:57 schreef MNR het volgende:
[..]
Witlofsalade met gehaktbal!
Schrijf gewoon ieder lekker en gezond recept dat je tegenkomt op, heb je zo een boekje en weet je wat je 's avonds wil koken.
Txs, de dag duurt lang en ik ben een beetje op... Gelukkig kan ik m'n salade naar binnen werken bij een collegaatje thuis en hoef ik dus niet achter m'n pc te etenquote:
Nah, ze zijn melkvrij en dus erg handig. Je moet in de supermarkt zoeken bij de babyvoeding. Ze smaken een beetje zoet en zijn lekker om te soppen in je theequote:Op maandag 5 november 2012 09:57 schreef rhubarbje het volgende:
ik wil ook ee nijntjekoek
klinkt cute
SQquote:Op maandag 5 november 2012 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
Bij mij is het ook goed mis momenteel, ben 7 kilo aangekomen sinds het begin van mijn vakantie eind augustus.
Ja, ik val snel af, maar ik kom ook snel aan. Dus. En ik weet precies hoe het komt
Anyway, ben inmiddels gestopt met roken, dus misschien kan ik over een paar weken ook wel ècht sporten
En dan maar een eetlijstje:
O: 300 gram magere yoghurt, 40 gram cruesli (ja dat is slecht, maar weggooien is zonde)
T: Appel
L: 4 sneeen volkoren met Slankie Peper
T: Appel, komkommer
D: Spruitjes, aardappelpuree, gehaktbal
Stoppen met roken is super natuurlijk. Maar meestal desastreus voor je gewichtquote:Op maandag 5 november 2012 11:26 schreef Stormqueen het volgende:
quote:
thanklsquote:Op dinsdag 6 november 2012 09:31 schreef Brighteyes het volgende:
Wauw Mirjam! Wat supersupersupergoed! Wat fijn voor je zeg!
Ik ben echt blij voor je!
Je schijt toch niet over jezelf heen? Ik niet hoor.quote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef mirjammajrim het volgende:
Er is trouwens wel iets wat ik minder fijn vind aan mijn nieuwe eetpatroon.
Ik moet sinds ik bezig ben redelijk vaak naar het toilet, voor een number two![]()
![]()
Echt 5 keer per dag ofzo.
Dat vind ik echt heel vervelend, want ik heb een soort van smetvrees. Wil altijd het liefste douchen daarna..![]()
Kan dit nog veranderen als mijn lichaam gewend is aan mijn nieuwe eetpatroon?
De aanhouder wintquote:Op maandag 5 november 2012 23:09 schreef Mirjam het volgende:
Lekker bezig hier!
Ik ben ook lekker bezig, ik heb tegenwoordig een broek 1 maat kleiner aan
In totaal 8,1 kilo kwijt nu
quote:Op dinsdag 6 november 2012 11:10 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Je schijt toch niet over jezelf heen? Ik niet hoor.
Goed afvegen, handjes wassen en klaar.
Ik vind het echt super van jequote:Op dinsdag 6 november 2012 11:58 schreef Mirjam het volgende:
nou, echt he? Weet je dat ik sowieso nog nooit zoveel ben afgevallen?
Jaquote:Op dinsdag 6 november 2012 10:49 schreef mirjammajrim het volgende:
Er is trouwens wel iets wat ik minder fijn vind aan mijn nieuwe eetpatroon.
Ik moet sinds ik bezig ben redelijk vaak naar het toilet, voor een number two![]()
![]()
Echt 5 keer per dag ofzo.
Dat vind ik echt heel vervelend, want ik heb een soort van smetvrees. Wil altijd het liefste douchen daarna..![]()
Kan dit nog veranderen als mijn lichaam gewend is aan mijn nieuwe eetpatroon?
Yeah, yeah, yeah!!quote:Op maandag 5 november 2012 23:09 schreef Mirjam het volgende:
Lekker bezig hier!
Ik ben ook lekker bezig, ik heb tegenwoordig een broek 1 maat kleiner aan
In totaal 8,1 kilo kwijt nu
quote:Op maandag 5 november 2012 23:04 schreef mirjammajrim het volgende:
Verdeurie, ik wou morgen de witlofsalade maken, maar mn kerel eet morgenavond niet thuis.
Dus die verplaats ik naar woensdag.
Ik had vanavond zoveel zin om te snaaien. Dus ben ik maar de gordijnen korter gaan maken ter afleiding. Dat werd wel een keer tijd want we wonen hier al sinds september. Dus het is nog effectief ook, dat lijnen.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:17 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik dacht mezelf even te trakteren op iets lekkers.
Magere yoghurt, mandarijnen, peer, en wat amandelen in een blender gedouwt. Als een soort smoothie zeg maar.
Zelden zoiets vies gezien en gegeten, en mijn keuken zit onder de smurrie want de dop zat er niet goed op.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 13:17 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik dacht mezelf even te trakteren op iets lekkers.
Magere yoghurt, mandarijnen, peer, en wat amandelen in een blender gedouwt. Als een soort smoothie zeg maar.
Zelden zoiets vies gezien en gegeten, en mijn keuken zit onder de smurrie want de dop zat er niet goed op.
Ik las het begin aan mijn vriend voor en die begon heel hard te lachen en zei 'Every man knows not to go there'quote:Help Her Lose Weight
How to approach weight loss with your wife or girlfriend without getting slapped
Read more at Men's Health: http://www.menshealth.com(...)-goals#ixzz2BSW3KWBm
She was a bombshell when you met her, but as long-term commitment settled in so did a few extra pounds on her hips. We all gain a little weight as we age, but if she now ignores healthy habits altogether, it's time to help her realize the risks, without being cruel. There's a fine line between insulting her, and helping her. Learn how to approach the subject the right way.
You'll never get anywhere if you say, "Looks like you've put on a few pounds" or "Are you really going to eat that?" Most people are well aware that they've gained weight, and criticizing her actions will probably make her increase her unhealthy behavior, to defy her "controlling" husband or boyfriend, says Edward Abramson, Ph. D., Professor Emeritus of Psychology at California State University, Chico, and author of Body Intelligence.
The best thing you can do is to be a nutritional and fitness role model and support healthy behavior. "Let her see you engaging in healthy habits," Dr. Abramson says. "When she does something that's more desirable – like preparing a healthy meal or turning down dessert -- make sure it's recognized and appreciated." Here are 11 ways to get your girl to slim down, without hurting her feelings.
1. Focus on health, not weight
If you want to discuss weight gain with her, do so after she returns from a doctor's appointment, Dr. Abramson says. When she returns from the physician, ask, "Did the doctor bring up any health concerns?" Use this opportunity to discuss high blood pressure, high cholesterol, and the importance of becoming more active and eating healthier together in order to live a longer life, be more active with your children, or to prepare for childrearing if you want to have kids in the future. Always use the phrase, "Let's do this together."
2. Make it a team effort
Do anything you can to encourage physical activity as a couple. Suggest walking after dinner, biking, hiking, working in the yard, or even washing the car. Make it fun. Join a softball team or bowling league together. "Couples that play together, stay together," says Debra Mandel, Ph. D. psychologist and author of Healing the Sensitive Heart. It doesn't have to be a 2-hour sweat session in the gym. Someone who has previously been sedentary won't want to do that right off the bat. "Do anything to get her off the couch and into life," Dr. Mandel says.
3. Go grocery shopping together
"Make grocery shopping a couples' project, so she feels like she has your support," Dr. Mandel says. Establish healthier eating habits by emptying your kitchen cabinets of refined carbohydrates, sugar, soda, junk food, and other processed foods, says Kristin Reisinger M.S. R.D., personal trainer and nutritional consultant. Replace white bread and white rice with whole grain products and more vegetables. "If someone eliminates refined carbohydrates, they'll see weight loss after a few weeks," Reisinger says.
4. Make her dinner
You want her to eat healthier? Then cook for her. Pick up a healthy cookbook or a magazine like Cooking Light, and put together a healthy meal. "Volunteering to do some of the cooking is a great way to show her how to make healthy choices, and on the other hand, the wife or girlfriend is going to appreciate his sharing in that responsibility," Dr. Abramson says. "It makes her life a little easier."
5. Take on more responsibility
Enable her to have the time to work out, says Deanna Conte, M.S., R.D., L.D., co-author of A Guy's Gotta Eat. If you have children, volunteer to watch the kids, or you can simply pick up other responsibilities around the house or take on some of her chores. That way, she can't say, "I don't have time."
6. Make it a habit
If it's affordable, buy 10 personal training sessions, and join the gym together, Dr. Mandel says. If the money's already been spent on the lessons, she'll feel obligated to go. The trainer will help her feel comfortable in the gym, and encourage her with positive reinforcement. Set aside time throughout the week to go to the gym, and make it part of your weekly schedule. "Do it together, so it feels more supportive," Dr. Mandel says.
7. Or take her to the gym with you
If she's intimidated by the gym, take her there and go through all the cardio machines and weight-training methods with her, says Reisinger. Or you can encourage her to take a fitness class like kickboxing, yoga, or pilates and do it with her. Once she's there and sees a lot of other women taking the classes, she'll catch on and want to do it for herself.
And don't ignore weight training. It can help her see results faster. "A lot of times women don't want to work out with weights because they think it will bulk them up," Reisinger says, "Teach her proper form, and her insecurity will go away." Show her basic weight-lifting exercises that hit all areas of the body.
8. Take a dancing class
She'd rather stay home and watch Dancing with the Stars? Engage her interests by signing up for a dance class. Fitness doesn't always have to be attained in a gym. "You need to find physical activities that are enjoyable to her. Dancing is physical, involves movement, and will get her heart rate up," Dr. Abramson says. "It's not seen as a chore, or something she'll dread having to do."
9. Bring it home
Bring fitness equipment and healthy cookbooks into the home, but don't give them as gifts. "I don't recommend going out and buying a Stairmaster, and putting a big bow around it," says Conte. Purchase fitness equipment for yourself, and encourage her to use it with you, she adds. The same goes for diet books. Buy a book like the South Beach Diet for yourself, and say you find it interesting. Set an example of fitness and healthy eating, and hopefully you'll find she'll want to do it for herself.
10. Don't be a hypocrite
If you expect her to care about her weight, it's not helpful to order a pizza and eat it in front of her. "Be conscious of what you're eating," Conte says. "You need to play an active, helping role, whether you're dining out or eating at home." Order healthy items to be supportive. And if you absolutely must have that hot fudge sundae? Go out and eat it elsewhere, instead of bringing it home and eating it in front of her.
11. Have realistic expectations
Men need to understand that a woman's metabolism slows with age, while a man's metabolism stays strong longer in life, Dr. Mandel says. "Men need to be realistic in their goals," she says. "It's not realistic for a woman in her 40s to look like she did in her 20s." Think in terms of health, fitness, and realistic attraction, not Hollywood perfection.
Nou, inderdaad! Jij snapt het, men's health niet.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:26 schreef rhubarbje het volgende:
make it a team effort vind ik alleen maar kut
stomme jong gaat beter en sneller dan ik qua gewicht en vreet zich nog steeds een ongeluk
en dan moet ik elke ochtend die kreetjes horen: oh weer een halve kilo er af! terwijl ie de avond er voor aan het bier zat en ik aan een watertje
en geen halve kilo er af dan voor mij he!
Ohhww vreselijk is dat!! Hier precies hetzelfde. Hij eet vanavond op zn werk met collega's omdat ze moeten overwerken, en ze eten pizza. En die van mij drinkt ook gewoon bier inderdaad. En de kilo's vliegen er maar af bij hem.quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:26 schreef rhubarbje het volgende:
stomme jong gaat beter en sneller dan ik qua gewicht en vreet zich nog steeds een ongeluk
en dan moet ik elke ochtend die kreetjes horen: oh weer een halve kilo er af! terwijl ie de avond er voor aan het bier zat en ik aan een watertje
je moet nog steeds kei laag zitten qua calorieën of niet?quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:55 schreef mirjammajrim het volgende:
Oh mijn eetlijstje van vandaag:
O: omeletje met tomaat en kaas en twee stevig volkoren boterhammen
T: twee mandarijnen:
L: De mislukte smoothie, toch maar opgegeten.
T: knackebrod met philadelphia light en kipfilet
D: makreelsalade (rucola, ijsbergsla, makreelfilet, tomaat, ei, mais, citroensap)
T: vanavond nog een beetje kwark met fruit ofzo.
Die makreelsalade is lekker!
quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:05 schreef Isabeau het volgende:
Ik moest lachenMen's Health article online:
[..]
Ik las het begin aan mijn vriend voor en die begon heel hard te lachen en zei 'Every man knows not to go there'
Men's Health is zo'n fantastisch blad als je eens goed wilt lachenquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:22 schreef Brighteyes het volgende:
F. is dus aan het afvallen aan de hand van het boekje 'on the cover of Mens Health in 100 days' dus die staat hier nu heel erg het rolmodel uit te hangen naast me.
De herkenning!quote:Op dinsdag 6 november 2012 17:26 schreef rhubarbje het volgende:
Omdat ik het belangrijker vind vaker kleine beetjes te eten, dan een keer heel veel.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:08 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
je moet nog steeds kei laag zitten qua calorieën of niet?
waarom neem je dan ook niet gewoon een 'normale' lunch maar zo'n smoothie?
twee boterhammen is een prima klein beetje en als je wil dat je verbranding aan de gang blijft kan je maar beter wel dan een tussendoortje nemen.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:27 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Omdat ik het belangrijker vind vaker kleine beetjes te eten, dan een keer heel veel.
Dus als ik een gewone lunch eet, dan hoef ik daarna geen tussendoortje meer voor het avondeten.
het een sluit het ander niet uitquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:27 schreef mirjammajrim het volgende:
[..]
Omdat ik het belangrijker vind vaker kleine beetjes te eten, dan een keer heel veel.
Dus als ik een gewone lunch eet, dan hoef ik daarna geen tussendoortje meer voor het avondeten.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De herkenning!Of hij gaat staan meuten over 4 ons erbij.
Het lijkt echt wel een wijf!
Sommige mensen willen helaas geen (goed) advies van anderen aannemen....quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het een sluit het ander niet uit
van zo'n smoothie kun je trouwens voller zitten (qua gevoel) dan een 'gewone lunch'
En je wnet er vanzelf aan
ik moest mezelf eerst ook dwingen om te eten ook al had ik geen honger
Nu zegt mijn lijf vanzelf om 4 uur 'he normaal krijg ik nu toch wat?'
Maar om heel eerlijk te zinn vind ik het wat irritant om het te blijven herhalen
ik en andere hebben dit al gezegd
dus ik ga voorlopig maar even niet meer advies aan je geven (veder niet lullig bedoeld maar ik merk gewoon dat ik de neiging krijg om te gaan katten en zo'n soort topic is dit niet dus dat wil ik niet maar misschien kun je er wat mee als iemand het gewoon 1x hard stelt)
Dat heb ik dus idd ook een beetje.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:35 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
het een sluit het ander niet uit
van zo'n smoothie kun je trouwens voller zitten (qua gevoel) dan een 'gewone lunch'
En je wnet er vanzelf aan
ik moest mezelf eerst ook dwingen om te eten ook al had ik geen honger
Nu zegt mijn lijf vanzelf om 4 uur 'he normaal krijg ik nu toch wat?'
Maar om heel eerlijk te zinn vind ik het wat irritant om het te blijven herhalen
ik en andere hebben dit al gezegd
dus ik ga voorlopig maar even niet meer advies aan je geven (veder niet lullig bedoeld maar ik merk gewoon dat ik de neiging krijg om te gaan katten en zo'n soort topic is dit niet dus dat wil ik niet maar misschien kun je er wat mee als iemand het gewoon 1x hard stelt)
je lichaam heeft brandstof nodig om e verbranden. Zelfs snoepen mag, soms. Zo ga ik straks een warme chocolademelk drinken. Kan pirma.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:39 schreef mirjammajrim het volgende:
Het is niet de bedoeling om eigenwijs te zijn. En ik doe hard mijn best. Als ik aan het einde van de dag mijn kcal tel denk ik ook bij mezelf: shit, weer te weinig.
Ik doe het ook pas twee weken en moet gewoon even een goede balans vinden voor mezelf.
Het gaat op een of andere manier ook een beetje tegen mijn natuur in om zoveel te eten terwijl je juist wilt afvallen.
Morgen weer een dag, en dan ga ik weer mijn best doen om meer te eten.
Thanks voor alle feedback.
heeeerlijk!!quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
je lichaam heeft brandstof nodig om e verbranden. Zelfs snoepen mag, soms. Zo ga ik straks een warme chocolademelk drinken. Kan pirma.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 17% gewijzigd door Vicky op 06-11-2012 18:52:28 ]♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
jup. Eten is nietje grootste vijand, je moet gewoon weten hoe ermee om te gaan en dit vasthouden. Mirjam, je eet echt te weinig.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
heeeerlijk!!
Heb ik van de week ook gedaan.
ik mag er momenteel niet te veel over zeggen want mijn motivatie is even ver te zoeken.. maar dat komt wel weer terug. De weegschaal is aardig stabiel en zolang ik niet boven de 79,5 uit kom vind ik het even goed zoquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:47 schreef Mirjam het volgende:
[..]
jup. Eten is nietje grootste vijand, je moet gewoon weten hoe ermee om te gaan en dit vasthouden. Mirjam, je eet echt te weinig.
quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:46 schreef Vicky het volgende:
[..]
heeeerlijk!!
Vorige week is mijn neefje getrouwd en hadden we een feest. Ik wist niet zo goed wat ik aan moest doen, heb jurkje aangedaan en kreeg allemaal complimentjesJij hebt echt een prachtige taille!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ga nou niet de hele dag chococaldemelk drinken alsjeblieft.quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:52 schreef mirjammajrim het volgende:
Ik ga gewoon even goed jullie eetlijstjes bestuderen en de kunst bij jullie afkijken
En die chocolademelk klinkt als een prima idee, dat ga ik dan ook maar eens doen. Ben de thee en water wel even zat nu.
Nee ik ga niet de hele dag chocolademelk drinken ;-)quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:55 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ga nou niet de hele dag chococaldemelk drinken alsjeblieft.
En als je er nog weinig van snapt, maak dan voor jezelf planninglijstjes met wat je kan, wil of gaat eten. Reken vantevoren uit wat je wil nemen en wat dat aan kcal oplevert, en speel daarmee.
4 ons spieren he. Komt door die eiwittenquote:Op dinsdag 6 november 2012 18:27 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
De herkenning!Of hij gaat staan meuten over 4 ons erbij.
Het lijkt echt wel een wijf!
[..]
heeeerlijk!!
Vorige week is mijn neefje getrouwd en hadden we een feest. Ik wist niet zo goed wat ik aan moest doen, heb jurkje aangedaan en kreeg allemaal complimentjesHottie!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Motivatie hè... Geen idee waar te zoeken
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Lekker nog een paar augurkjes met ham ? Gekookt eitje? Mooi en netjes lijstje hoorquote:Op woensdag 7 november 2012 17:23 schreef mirjammajrim het volgende:
Eetlijstje
O: Twee volkoren boterhammen met kip, bakje magere kwark en een mandarijn
T: Twee knackebrod met pindakaas en plakjes banaan.
L: Twee volkoren boterhammen met rookvlees en klein beetje magere kwark met peer
T: Twee granenbiscuit van Lu
D: Witlofsalade met gehaktbal
T: Weet ik nog niet precies
Dan zit ik rond de 1700 kcal.
Jij zag er ook goed uit op die pic!quote:
thnxxquote:Op woensdag 7 november 2012 18:10 schreef rhubarbje het volgende:
[..]
Jij zag er ook goed uit op die pic!Yay!
motivatie voor mij om nog even door te doen!
*gniffelgnif*quote:Op dinsdag 6 november 2012 18:38 schreef Stormqueen het volgende:
Bizarre smetvrees en geen advies aan willen nemen. Does sound familiar?
[..]
heeeerlijk!!
Vorige week is mijn neefje getrouwd en hadden we een feest. Ik wist niet zo goed wat ik aan moest doen, heb jurkje aangedaan en kreeg allemaal complimentjesWow, wat zie je er goed uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Hoor je nog wel in dit topic?Niet stom bedoeld.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
bmi is nog niet onder de 25.. en ik blijf liever hierquote:Op woensdag 7 november 2012 20:27 schreef Soempie het volgende:
[..]
Wow, wat zie je er goed uit!![]()
Hoor je nog wel in dit topic?Niet stom bedoeld.
Ben jij stiekem ook een slankie?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:32 schreef DancingPhoebe het volgende:
Soempie, In slank is alles heel anders... Sommige former-fatties, inc mijzelf blijven liever hier
Ik ben een borderlinerquote:Op woensdag 7 november 2012 20:41 schreef Soempie het volgende:
't Was niet bedoeld om je weg te jagen. Het was een compliment.
[..]
Ben jij stiekem ook een slankie?
Waarom niet beiden?quote:Op woensdag 7 november 2012 20:50 schreef Jimbo het volgende:
hier nog mensen die niet sporten maar wel veel afvallen ?
ik ben lui en vreet teveel. 1 van deze dingen kan ik aanpakken.
sporten werk niet voor me;quote:Op woensdag 7 november 2012 20:52 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Waarom niet beiden?
De combinatie werkt een stuk beter.
Ik sport niet en ik ben nu bijna 10 kg kwijt.quote:Op woensdag 7 november 2012 20:50 schreef Jimbo het volgende:
hier nog mensen die niet sporten maar wel veel afvallen ?
ik ben lui en vreet teveel. 1 van deze dingen kan ik aanpakken.
door? iets speciaals of?quote:Op woensdag 7 november 2012 21:10 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik sport niet en ik ben nu bijna 10 kg kwijt.
Nee, niet eens. Ik ben wat minder slecht gaan eten, maar verder ben ik niet op dieet. En we zorgen er nu voor dat we eten in de vriezer hebben, voor het geval we geen zin hebben om te koken. Wordt het niet zo snel meer pizza of andere afhaal.quote:
Ja dat wel. Ik draag een baby als we naar de supermarkt gaan. Dat is een kwartiertje lopen en hij is 10 kg. Dan terug met baby en boodschappen.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:34 schreef Stormqueen het volgende:
Ik sport ook niet, maar ik beweeg wel
Dat is valsspelenquote:Op woensdag 7 november 2012 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Wel er bij zeggen dat je een kind hebt gekregen soemp
quote:Op woensdag 7 november 2012 21:35 schreef Stormqueen het volgende:
Wel er bij zeggen dat je een kind hebt gekregen soemp
ik bedoel vooral dat je sneller afvalt na een geboorte, niet tijdens de geboorte.quote:Op woensdag 7 november 2012 21:36 schreef Jimbo het volgende:
[..]
Dat is valsspelen
als ik een keer goed schijt ben ik ook 2 kilo kwijt...dat telt ook niet
quote:You are forbidden to be fat in Japan. Although their country already has one of the world’s lowest obesity rates (less than 5 per cent, in contrast to the USA’s 35 per cent), that didn’t stop Japanese lawmakers from setting a maximum waistline size in 2009. Every man aged 40 and over must not have a waist measuring 80cm or above, every woman, 90cm or above. And this from the land that brought us sumo wrestling
wat is de straf?quote:Op woensdag 7 november 2012 22:13 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben vreemde wetten aan het lezen ergens, kom ik dit tegen
[..]
Met mate, er zit tenslotte veel suiker in.quote:Op woensdag 7 november 2012 22:25 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Hoihoi,
Ik ben al een tijdje lekker bezig met mijn 'dieet'bijna 10 kilo kwijt en het gaat nog steeds lekker. Nu ben ik gek op gedroogde dadels. Maar zijn die dingen nou een verstandig om te eten? Lijkt me sowieso beter dan een zak snoep maar toch he ^^
Alvast bedankt!
Lijstjes posten helpt voor mij in ieder geval wel. Ik laat soms een koek liggen, omdat ik weet dat jullie schattekes er commentaar op gaan hebben. Goede motivatiequote:Op woensdag 7 november 2012 17:28 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Lekker nog een paar augurkjes met ham ? Gekookt eitje? Mooi en netjes lijstje hoor![]()
Vind Tink ook vaak mooie lijstjes hebben
Wat meer lijstjes posten is misschien wel wat. Elkaar scherp houden.. het helpt
Ja dat is wel jammer inderdaadquote:Op donderdag 8 november 2012 00:15 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Met mate, er zit tenslotte veel suiker in.
Ik begrijp mijn lijf en vooral mijn brein echt voor geen meter! Ik voel me ook veel lekkerder zonder al die suikers, maar tegelijk crave ik regelmatig troep. Waarom?! Dat is domweg niet logisch als je er rationeel over nadenkt.quote:Op donderdag 8 november 2012 18:35 schreef Brighteyes het volgende:
Altijd!
Ik ga even heel irritant halleluja doen hoor, want ik heb al wel helemaal twee dagen mijn kaken op elkaar.
Maar hebben jullie ook dat je je stiekem veel lekkerder voelt zonder al die overtollige suikers en zooi in je lijf? Ik heb echt zoveel meer energie!En iedere keer merk ik dat, en toch kom ik alsnog in de verleiding te snoepen en te overeten. Wat blijft dat toch een stom en ongrijpbaar iets.
Nou ja goed, voor nu ben ik weer helemaal vastberaden en dat ga ik vasthouden ook!
[..]
heeeerlijk!!
Vorige week is mijn neefje getrouwd en hadden we een feest. Ik wist niet zo goed wat ik aan moest doen, heb jurkje aangedaan en kreeg allemaal complimentjesLeuk jurkje! waar heb je die gekochtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ennuh gezien er vast altijd wel wat te verbeteren valt mijn lijstje.
O 2 meergranen boterhammen met pindakaas
T stuk of 5 gedroogde dadels
L gekookt eitje, 2 meergranen boterhammen, komkommer glas ranja
T dadels
D zelfgemaakte pizza
oke het is een erg slecht lijstje vandaag..
Maar ben al best een tijdje bezig en af en toe heb ik het even nodig om zelf zo'n pizza te bakken en lekker op te eten. ^^
Morgen gaan we het gezonder doen. lekker peultjes enzo.. mjummjum.I solemnly swear i'm up to no good
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |