abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 november 2012 @ 10:38:21 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118839835
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:33 schreef WRH het volgende:

[..]

en dat vind ik persoonlijk dus een veelgehoord kulargument.
ja inderdaad, dat doen ze maar als je er niet voor kiest waarom moet je er dan mee geconfronteerd worden?
je wil niet weten wat een paard schijt per dag, maar ik denk dat je heel raar zou staan te kijken als ik dat bij jou als niet-paard eigenaar elke dag in je voortuin zou dumpen.
Als je niet wilt weten hoeveel een paard schijt, dan moet je niet in de wei gaan lopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_118839869
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 10:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je niet wilt weten hoeveel een paard schijt, dan moet je niet in de wei gaan lopen.
come on, begrijpend lezen... wat zeg ik nu dus..
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 5 november 2012 @ 10:41:15 #153
37295 Luigi
mario pls
pi_118839917
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:38 schreef WRH het volgende:
dat vind ik dus niet.
er is zat dat bij het leven hoort, voor mijn part dan geen paard maar een hond, als je geen hond hebt kun je het ook niet waarderen als er eentje dag in dag uit zijn behoefte doet recht voor je voordeur.
dat doen ze in principe ook niet, omdat de meeste honden eigenaren hebben (of zouden moeten hebben) die ervoor zorg draagt dat de troep van hun hond niet terecht komt bij mensen die er geen hebben en er dus ook niet om gevraagd is.
zo moeilijk is het toch niet om je dat te realiseren over eigen kinderen?
Geloof me, ik ben me zeer bewust van het feit dat een kind soms overlast kan veroorzaken. Ik ben zelf ook geen kritiekloze kinderaanbidder. Maar ik snap wel dat je, als je naar buiten stapt, van alles kunt tegenkomen. En ik snap ook nog wel dat niet iedereen zijn hond onder controle heeft waardoor hij het soms op de stoep doet ipv waar het wel mag. (Wat ik dan weer niet snap is dat je dat dan weer niet opruimt, maar soit ;) ).

Je klinkt zo... zuur. En zwart/wit. Haal af en toe eens je schouders op :). En probeer te genieten van een kind dat plezier heeft in zijn eigen wereldje. Dat doe ik ook wanneer ik een stel studenten dronken over straat zie zwalken en zingen (onder het motto, kon dat nog maar ;) ).

Toch iets meer product tolerantie? ;).
  maandag 5 november 2012 @ 10:43:32 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118839997
quote:
dat vind ik dus niet.
er is zat dat bij het leven hoort, voor mijn part dan geen paard maar een hond, als je geen hond hebt kun je het ook niet waarderen als er eentje dag in dag uit zijn behoefte doet recht voor je voordeur.
dat doen ze in principe ook niet, omdat de meeste honden eigenaren hebben (of zouden moeten hebben) die ervoor zorg draagt dat de troep van hun hond niet terecht komt bij mensen die er geen hebben en er dus ook niet om gevraagd hebben.
In hoeverre is de stront van jouw hond in mijn voortuin vergelijkbaar met mijn kind in de supermarkt?
Het is niet alsof ik de poepluiers van mijn kind bij jou in de tuin gooi.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118840010
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:41 schreef Luigi het volgende:

[..]

Geloof me, ik ben me zeer bewust van het feit dat een kind soms overlast kan veroorzaken. Ik ben zelf ook geen kritiekloze kinderaanbidder. Maar ik snap wel dat je, als je naar buiten stapt, van alles kunt tegenkomen. En ik snap ook nog wel dat niet iedereen zijn hond onder controle heeft waardoor hij het soms op de stoep doet ipv waar het wel mag. (Wat ik dan weer niet snap is dat je dat dan weer niet opruimt, maar soit ;) ).

Je klinkt zo... zuur. En zwart/wit. Haal af en toe eens je schouders op :). En probeer te genieten van een kind dat plezier heeft in zijn eigen wereldje. Dat doe ik ook wanneer ik een stel studenten dronken over straat zie zwalken en zingen (onder het motto, kon dat nog maar ;) ).

Toch iets meer product tolerantie? ;).
Tolerantie werkt twee kanten op. Aangezien ouders tegenwoordig 0.0 tolerantie hebben jegens kritiekhebbende mensen op hun kinderen kunnen ze de omgekeerde weg ook wel vergeten. Het lijkt er tegenwoordig heel erg op dat ouders onterecht menen meer rechten te hebben dan niet-ouders.
pi_118840042
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 10:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

In hoeverre is de stront van jouw hond in mijn voortuin vergelijkbaar met mijn kind in de supermarkt?
Het is niet alsof ik de poepluiers van mijn kind bij jou in de tuin gooi.
Nee, je laat je kind in het restaurant/supermarkt/winkel/openbare gelegenheid lekker krijsen, huilen, met eten gooien, rondrennen en overal een janboel van maken.
  maandag 5 november 2012 @ 10:45:31 #157
37295 Luigi
mario pls
pi_118840055
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tolerantie werkt twee kanten op. Aangezien ouders tegenwoordig 0.0 tolerantie hebben jegens kritiekhebbende mensen op hun kinderen kunnen ze de omgekeerde weg ook wel vergeten. Het lijkt er tegenwoordig heel erg op dat ouders onterecht menen meer rechten te hebben dan niet-ouders.
Ja en bejaarden hebben meer recht op rustig aan doen in de supermarkt, moslims op de rascismekaart, studenten op luid en irritant gedrag en tokkie buren op bbq-en met Frans Bauer op 10.

Ik geloof nooit zo in dit soort overdrijvingen, waarschijnlijk heb je nog nooit een ouder aangesproken op wat dan ook (maar nu kom je vast met een voorbeeld waaruit het tegendeel blijkt ;) ).
  maandag 5 november 2012 @ 10:45:54 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118840063
quote:

[..]

Mwah, als het bestaan van mijn kind al vergeleken wordt met hondenpoep in de voortuin dan heb ik verder weinig reden de argumenten van de klager serieus te nemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118840103
quote:

[..]

Waarom zouden ouders kritiek van elke klapjosti op straat moeten aanhoren?
En dan nog al die mensen die weer een andere mening hebben.
Als je problemen hebt met de opvoeding dan haal je toch je schouders op en denk je bij jezelf dat jij het later beter doet..
  maandag 5 november 2012 @ 10:47:53 #160
37295 Luigi
mario pls
pi_118840121
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 10:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mwah, als het bestaan van mijn kind al vergeleken wordt met hondenpoep in de voortuin dan heb ik verder weinig reden de argumenten van de klager serieus te nemen.
Probleem is dat altijd de ánder de eerste stap moet zetten kennelijk. Dus als eerste moeten de ouders door het stof, dán pas kan er over tolerantie gesproken worden. De oorzaak is immers helder, die ligt bij de ouders. Niemand is meer bereid zelf een stapje terug, of opzij desnoods, te maken en zelf te beginnen. Dat is immers een teken van zwakte in deze tijd waarbij iedereen loopt te snauwen, grommen en dreigen.
pi_118840124
en zoals gewoonlijk wordt er weer direct doorgeslagen zodra je ouders ergens op aanspreekt...
pi_118840132
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:45 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ja en bejaarden hebben meer recht op rustig aan doen in de supermarkt, moslims op de rascismekaart, studenten op luid en irritant gedrag en tokkie buren op bbq-en met Frans Bauer op 10.
Ik snap niet helemaal waarom het onder controle hebben van je kind vergeleken wordt met respectievelijk een ouderdomskwaal, een cultureel verschijnsel, een vooroordeel en nog een vooroordeel.

quote:
Ik geloof nooit zo in dit soort overdrijvingen, waarschijnlijk heb je nog nooit een ouder aangesproken op wat dan ook (maar nu kom je vast met een voorbeeld waaruit het tegendeel blijkt ;) ).
Ik zou niet weten waarom ik mijn ervaringen als niet-ouder zou moeten delen met een ouder die bevooroordeeld is. Grote kans dat je a) het niet aanneemt van mij, b) afdoet als een incident en c) begint over mijn al dan niet capaciteiten als toekomstige ouder. Je bent nogal voorspelbaar in discussies namelijk :)
pi_118840135
quote:
dat vind ik dus niet.
dat doen ze in principe ook niet, omdat de meeste honden eigenaren hebben (of zouden moeten hebben) die ervoor zorg draagt dat de troep van hun hond niet terecht komt bij mensen die er geen hebben en er dus ook niet om gevraagd hebben.
oh komop zeg. het is wel een klein beetje muggezifterig om van een ouder te verlangen dat die zijn/haar kind enkel naar buiten laat om naar school te gaan (en wel zachtjes!) omdat jij er anders misschien wel eens last van zou kunnen hebben dat er kinderen bestaan! oh, wacht! scholen zijn ook een bron van irritatie, afschaffen dus. oh, my, waar stopt dit.

ps: als bewoner van drenthe kan ik de wens "ga dan op de hei wonen" niet waarderen. ik laat namelijk geregeld mijn kinderen uit op die hei :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 5 november 2012 @ 10:48:29 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118840148
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nee, je laat je kind in het restaurant/supermarkt/winkel/openbare gelegenheid lekker krijsen, huilen, met eten gooien, rondrennen en overal een janboel van maken.
Tsja, dat doe ik dus niet, naar toch wordt er door de vergelijking gedaan alsof de meeste ouders dat wel doen.

Van die mensen die klagen dat een baby huilt... Ja, dat doen babies wel eens, moet ik dan met een huilende baby uit de bus naar huis stappen en verder lopen zodat het kind nog langer honger heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 5 november 2012 @ 10:48:38 #165
37295 Luigi
mario pls
pi_118840151
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:48 schreef WRH het volgende:
en zoals gewoonlijk wordt er weer direct doorgeslagen zodra je ouders ergens op aanspreekt...
Nou nou, je was zelf ook niet mals he met je aannames en beschuldigingen. Nou niet beginnen te piepen bij tegengas :'). Kom op zeg. Je bent toch geen mietje?
pi_118840171
quote:
2s.gif Op maandag 5 november 2012 10:47 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Waarom zouden ouders kritiek van elke klapjosti op straat moeten aanhoren?
En dan nog al die mensen die weer een andere mening hebben.
Als je problemen hebt met de opvoeding dan haal je toch je schouders op en denk je bij jezelf dat jij het later beter doet..
Dat zeg ik, tolerantie werkt twee kanten op. Als je een ouder niet kan aanspreken op het gedrag van zijn kind, verwacht dan ook 0.0 begrip als ouder zijnde van de andere kant op.
pi_118840190
Als wij uit eten gaan in normale restaurants zit onze dochter gewoon rustig op haar stoel, haar eten op te eten... of een beetje over de Oudegracht uit te kijken... of te kleuren of te spelen met m'n iPad (geluid uit).

En soms gaan we naar restaurants waar ze speelhoeken hebben voor kinderen. Ja, dan gaan kinderen wel eens los. Als je daar last van hebt moet je niet in zulke restaurants komen.
  maandag 5 november 2012 @ 10:50:08 #168
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_118840193
quote:
Tolerantie werkt twee kanten op. Aangezien ouders tegenwoordig 0.0 tolerantie hebben jegens kritiekhebbende mensen op hun kinderen kunnen ze de omgekeerde weg ook wel vergeten.
Ja, ouders van tegenwoordig hebben geen enkel besef van anderen op zich heen :')

quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:48 schreef Scorpie het volgende:
Ik snap niet helemaal waarom het onder controle hebben van je kind vergeleken wordt met respectievelijk een ouderdomskwaal, een cultureel verschijnsel, een vooroordeel en nog een vooroordeel.
Vooroordeel? Je bedoelt jouw vooroordeel dat ouders per definitie geen controle meer hebben?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 5 november 2012 @ 10:50:43 #169
37295 Luigi
mario pls
pi_118840209
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:48 schreef Scorpie het volgende:

Ik zou niet weten waarom ik mijn ervaringen als niet-ouder zou moeten delen met een ouder die bevooroordeeld is. Grote kans dat je a) het niet aanneemt van mij, b) afdoet als een incident en c) begint over mijn al dan niet capaciteiten als toekomstige ouder. Je bent nogal voorspelbaar in discussies namelijk :)
Gelukkig sta je zelf altijd open, neutraal en niet vooringenomen in dergelijke discussies, he ;).
pi_118840222
quote:
1s.gif Op maandag 5 november 2012 10:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Tsja, dat doe ik dus niet, naar toch wordt er door de vergelijking gedaan alsof de meeste ouders dat wel doen.

Van die mensen die klagen dat een baby huilt... Ja, dat doen babies wel eens, moet ik dan met een huilende baby uit de bus naar huis stappen en verder lopen zodat het kind nog langer honger heeft?
Waarom probeer je een natuurlijk verschijnsel in de discussie te betrekken terwijl het hier overduidelijk over geconditioneerd gedrag gaat van kinderen? Daar zit een wereld van verschil tussen. Kinderen en babies zijn twee hele andere dingen, welke van de twee wil je het precies over hebben?
  maandag 5 november 2012 @ 10:51:36 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_118840228
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:48 schreef WRH het volgende:
Nee, het probleem is vooral dat je "de ouders" aanspreekt, terwijl een hoop ouders het gewoon prima doen, zeker degenen die hier posten, want die zijn over het algemeen behoorlijk bewust met de opvoeding bezig.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_118840251
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, tolerantie werkt twee kanten op. Als je een ouder niet kan aanspreken op het gedrag van zijn kind, verwacht dan ook 0.0 begrip als ouder zijnde van de andere kant op.
Ik merk dat je ouders prima kan aanspreken op het gedrag van hun kind. Toen ik nog student was en geen kinderen had werkte ik wel eens in een winkel. Ik heb diverse malen gevraagd of ouders misschien de winkel wilden verlaten omdat hun kind compleet overstuur was. Hier werd altijd gewoon op gereageerd met een reactie als: "Ja natuurlijk, sorry..."

De meeste mensen die klagen over dat ze ouders niet kunnen aanspraken zijn waarschijnlijk gewoon te bang om ouders aan te spreken.
pi_118840281
quote:
0s.gif Op maandag 5 november 2012 10:50 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Ja, ouders van tegenwoordig hebben geen enkel besef van anderen op zich heen :')

Minder ja. Ook menen ouders zich tegenwoordig extra rechten te kunnen toe-eigenen, zoals het voordringen in de rij bij de McDonalds omdat, en ik quote 'Sebastiaan het speelgoedje uit zijn happy meal niet leuk vind'. Afgelopen zaterdag gebeurt.

quote:
Vooroordeel? Je bedoelt jouw vooroordeel dat ouders per definitie geen controle meer hebben?
Vooroordelen zijn niks anders dan ervaringen uit het verleden.
pi_118840294
je merkt gewoon dat ouders er niet goed tegen kunnen als je commentaar hebt op A. kinderen in zijn algemeenheid. B. opvoedkwaliteiten.

Er wordt meteen van alles bijgehaald aan aannames, zoals zuur en zwart/wit, kinderen alleen voor school naar buiten willen laten, ouders door het stof wensen, vergelijkingen van bestaan van kinderen met hondepoep (echt, gewoon begrijpend lezen, snap niet waar je dat ziet staan)
zodra je ouders aanspreekt worden er gewoon cliché zaken bijgehaald en zodra iemand dat aangeeft wordt diegene weer weggezet als zuur en nergens tegen kunnen.

ik kan uitstekend tegen dingen en bovendien; ik woon al in een hutje op de hei (sort of) maar is het dan echt zo moelijk om te begrijpen dat ik niet altijd zit te wachten op slecht gedrag van kinderen en ouders die slecht gedrag niet corrigeren?
als de ouders op dit topic wel corrigeren of gewoon lieve opgevoede kinderen hebben, waarom zouden jullie je dan aangesproken moeten voelen over een gesprek over het soort kinderen dat jullie dus niet hebben?
  maandag 5 november 2012 @ 10:54:24 #175
37295 Luigi
mario pls
pi_118840300
quote:
7s.gif Op maandag 5 november 2012 10:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Minder ja. Ook menen ouders zich tegenwoordig extra rechten te kunnen toe-eigenen, zoals het voordringen in de rij bij de McDonalds omdat, en ik quote 'Sebastiaan het speelgoedje uit zijn happy meal niet leuk vind'. Afgelopen zaterdag gebeurt.
En toen zei jij...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')