Tevens herkenbaar. Overigens ken ik meer mensen die het op deze manier doen dan de laat-maar-waaien-taktiek (die ken ik helemaal niet nu ik er over nadenkquote:Op maandag 5 november 2012 09:31 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Herkenbaar![]()
Gisteren werd er een biebboek op de grond gesmeten door de oudste (nog net geen 4 jaar oud). Kostte een halfuur, maar hij heeft nu goed door dat het hem geen steek verder brengt door niet te luisteren...
Hangt ervan af wat er gedaan is.quote:Op maandag 5 november 2012 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik geloof niet in dubbel straffen. Ik zou de verdiende straf van school niet betwisten opzoek er zou best nog over gepraat worden, maar een straf voor een vergrijp vind ik wel zo eerlijk.
Nou ik zie bij vriendinnetjes van haar wel dat die een laat maar waaien-tactiek toepassen, gewoon zwaar inconsequent zijn (dreigen met straf en niet doen, de ene keer wel straffen voor iets en de andere keer niet), geen stabiel thuisleven hebben (bv nooit samen aan tafel eten maar half om de beurt en zo of ouders die hun kids tegen elkaar uitspelen tijdens ruzies) en dan zie je ook dat dat kind strontvervelend is.quote:Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef Luigi het volgende:
[..]
Tevens herkenbaar. Overigens ken ik meer mensen die het op deze manier doen dan de laat-maar-waaien-taktiek (die ken ik helemaal niet nu ik er over nadenk). Maar hey, op FOK! is iedereen dagelijks omgeven door 45 gillende niet luisterende kinderen, woont iedereen in hét islamitische ghetto van Nederland en hebben we allemaal een piemel van 25cm
.
Naast dat ouders hun kinderen opvoeden, worden kinderen ook 'opgevoed' (bij gebrek aan een betere term) door de maatschappij. Dus alles wat ze meekrijgen in het openbare leven, op televisie, op internet, etc. En dat is natuurlijk ook niet fris. Probeer daar maar eens tegen op op te voeden.
Oh, reken maar dat ze thuis nog straf kan krijgen als ze écht iets geflikt heeft op school. Dubbel straffen of niet.quote:Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat er gedaan is.
Wat mij betreft niet. Als er al een straf is uitgedeeld door iemand, geef ik er niet nog een straf bij. Zoals gezegd, er zal over gesproken worden, en als het een groot iets is, zal er veel en goed over gesproken worden, maar ik geef geen extra straf.quote:Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ligt ook een beetje aan de definitie van 'straf'.quote:Op maandag 5 november 2012 09:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Wat raar. Je zou ook kunnen zeggen dat beide een halve straf uitdelen en dat die 2 straffen bij elkaar de straf compleet maken. Waarom zie je het als dubbel straffen en waarom zou dat per definitie slecht zijn?quote:Op maandag 5 november 2012 09:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft niet. Als er al een straf is uitgedeeld door iemand, geef ik er niet nog een straf bij. Zoals gezegd, er zal over gesproken worden, en als het een groot iets is, zal er veel en goed over gesproken worden, maar ik geef geen extra straf.
Hangt ook weer volledig van de leerkracht af. De vorige die wij hadden was een slappe oude vaatdoek die er geen zin meer in had.quote:Op maandag 5 november 2012 09:40 schreef Luigi het volgende:
Daarnaast, wat voor straffen deelt een school nog uit tegenwoordig?.
Ik ervaar het in ieder geval niet zo.quote:[b]Op maandag 5 november 2012 09:27 schreef WRH het volgende:[
en 24/7?
ja natuurlijk, opvoeden van kinderen kent toch geen pauze of zie ik dat verkeerd?
waar het nu juist zo vaak verkeerd gaat is toch ook precies daar; het niet consequent zijn bij opvoeden, dus op allerlei dingen Nee zeggen dus ook als ouders moe, oververwerkt, changrijning of verdrietig zijn, dat is toch juist de point?
Ja, die hele zweeftevenarij is er een beetje uit aan het gaan, dat is wel goed idd. Daar slaan sommigen echt wel compleet in door.quote:Op maandag 5 november 2012 09:42 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hangt ook weer volledig van de leerkracht af. De vorige die wij hadden was een slappe oude vaatdoek die er geen zin meer in had.
Nu heeft ze een jonge lerares () die echt vrij streng en strikt is en je ziet gewoon dat die kids ervan opleven. Echt, kinderen houden van duidelijkheid en striktheid (binnen bepaalde marges natuurlijk).
Daar was ik dan ook altijd al een fervent tegenstander van. Ben alles behalve een boeman, maar eis gewoon een normaal gedrag en een bepaald 'respect' (quote:Op maandag 5 november 2012 09:44 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja, die hele zweeftevenarij is er een beetje uit aan het gaan, dat is wel goed idd. Daar slaan sommigen echt wel compleet in door.
jup! Heeeel herkenbaar!quote:Op maandag 5 november 2012 09:40 schreef TripleS het volgende:
Pfff ik word altijd zo moe van die "blikken" in het openbaar als ik mn kind op der donder geef .
Bij mij kan veel , maar nee=nee en als je je niet kan gedragen dan staan daar consequenties tegenover
Dus het wil weleens dat ik mijn dochter in het openbaar moet straffen en voel me haast een beul als ik de blikken van anderen moet geloven , ach nu trek ik me er niets meer van aan maar het is wel irritant
quote:Op maandag 5 november 2012 09:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Ik ben de vader, niet het beste vriendje.
Ja leuk is dat.quote:Op maandag 5 november 2012 09:47 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
jup! Heeeel herkenbaar!
Maar ja, ik vond het wel nodig dat mijn kinderen er op kunnen vertrouwen dat ik thuis en buiten gewoon hetzelfde ben en hetzelfde reageer.
Grappig is dat ze nu zelf het verschil zien. Mijn middelste van 11 constateerde laatst dat ie blij was dat hij van ons geleerd had niet te rennen in de winkel. Want dat is echt vet irritant zeg!grappig.
Ik neem aan dat er bij een serieus probleem op school met mij als ouder contact opgenomen wordt. Dan kunnen school en ouders samen de straf bespreken. In alle andere gevallen heeft school voldoende instrumenten om te straffen, denk ik.quote:Op maandag 5 november 2012 09:42 schreef Leandra het volgende:
Ik kan me zomaar voorstellen dat een serieuze misdraging op school bijvoorbeeld ook nog een weekje huisarrest oplevert.
Het is namelijk mijn kind, en ik ben degene die bepaalt wat een geschikte straf is, niet een ander (de school) die toch behoorlijk beperkt is in de strafmaatregelen die ze kunnen treffen.
Daarbij zijn zij niet degene die mijn kind opvoeden, dus dubbel straffen zou wel gebeuren als ik de straf van school te beperkt vind.
Ik ben het eens dat consequent zijn heel erg belangrijk is.quote:Op maandag 5 november 2012 09:40 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het hangt mi allemaal met consequent zijn af. Heb gewoon vanaf dag 1 vrij strikte, duidelijke regels gehanteerd en ik overleg niet met kleuters. Wij zijn de baas en als ik zeg dat je iets moet doen en wel of niet mag, dan heb je het maar te doen. Zeker als ze oudere kleuters zijn komt constant de 'waarom' vraag omhoog en ik leg het 1 keer uit, maar zeker niet iedere keer en ik ga al helemaal niet in discussie met ze.
ja gebeurt dat echt?quote:Op maandag 5 november 2012 09:40 schreef TripleS het volgende:
Pfff ik word altijd zo moe van die "blikken" in het openbaar als ik mn kind op der donder geef .
Bij mij kan veel , maar nee=nee en als je je niet kan gedragen dan staan daar consequenties tegenover
Dus het wil weleens dat ik mijn dochter in het openbaar moet straffen en voel me haast een beul als ik de blikken van anderen moet geloven , ach nu trek ik me er niets meer van aan maar het is wel irritant
Ehmm...quote:Op maandag 5 november 2012 09:54 schreef Luigi het volgende:
Als je daar structureel grote problemen mee hebt kun je vast ook niet tegen slome bejaarden, hoofddoekjes
als het echt iets is wat thuis ook een zwaar vergrijp is zou er denk ik wel een sanctie volgen hoor! Gewoon om aan te geven dat onze regels ook buiten ons zicht gewoon blijven gelden.quote:Op maandag 5 november 2012 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er bij een serieus probleem op school met mij als ouder contact opgenomen wordt. Dan kunnen school en ouders samen de straf bespreken. In alle andere gevallen heeft school voldoende instrumenten om te straffen, denk ik.
en dat vind ik persoonlijk dus een veelgehoord kulargument.quote:Op maandag 5 november 2012 09:54 schreef Luigi het volgende:
En daarnaast he. We kunnen hier wel heel zuur en volwassen gaan zitten doen met z'n allen maar kinderen zijn vooral... kinderen. Die moeten af en toe razen, niet luisteren, gillen of rennen.
Omdat ze net zo goed bij het leven horen als die bejaarden, moslims of studenten. In het openbare leven kun je van alles tegenkomen, je moet er natuurlijk ook een beetje mee om wíllen gaan.quote:Op maandag 5 november 2012 10:33 schreef WRH het volgende:
[..]
ja inderdaad, dat doen ze maar als je er niet voor kiest waarom moet je er dan mee geconfronteerd worden?
Mijn oudste heeft toch fijn een week huisarrest gekregen bovenop de straf van school toen hij gespijbeld had.quote:Op maandag 5 november 2012 09:52 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat er bij een serieus probleem op school met mij als ouder contact opgenomen wordt. Dan kunnen school en ouders samen de straf bespreken. In alle andere gevallen heeft school voldoende instrumenten om te straffen, denk ik.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |