"AJAX-ZOOM is a powerful image zoom & pan plugin with 360° rotate option, jQuery image gallery option based on jQuery (JavaScript) and PHP. It is a completely packaged and free / low cost jQuery zoom solution to present high resolution images on the web. With over 300 other options AJAX-ZOOM is very flexible regarding it's appearance and can be seamlessly integrated into any website - branding free!"quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:20 schreef TwenteFC het volgende:
Heeft iemand misschien een idee hoe ik Javascript een zoom kan maken zoals hier:
http://simpleviewer.net/postcardviewer/app/
Heb geen idee hoe ik dat kan doen, of hoe deze manier van zoomen überhaupt heet.
Graag alleen in de goede richting wijzen en geen complete antwoorden, want het is een soort van huiswerkvraag en ik wil het graag zelf doen.
Had ik moeten zeggen, we mogen geen libraries/frameworks gebruiken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:57 schreef wdn het volgende:
[..]
"AJAX-ZOOM is a powerful image zoom & pan plugin with 360° rotate option, jQuery image gallery option based on jQuery (JavaScript) and PHP. It is a completely packaged and free / low cost jQuery zoom solution to present high resolution images on the web. With over 300 other options AJAX-ZOOM is very flexible regarding it's appearance and can be seamlessly integrated into any website - branding free!")
Mijn oplossing zou dan zijn: downloaden en kijken wat ze doenquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:57 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Had ik moeten zeggen, we mogen geen libraries/frameworks gebruiken.
quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Mijn oplossing zou dan zijn: downloaden en kijken wat ze doen
quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:53 schreef mschol het volgende:
even snel gegoogled:
http://stackoverflow.com/(...)-image-and-center-it
de site die je aanhaalt gebruikt flash voor het effect..
1 2 3 4 5 6 7 | if(computerChoice == 'voor' || computerChoice == 'naast' ){ x = "Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer."; }else if(computerChoice == 'achter' || computerChoice == 'dak') { x = "De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer."; } } // <- is dat er niet één teveel? |
hey bedankt voor je snelle reactie!quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | switch(computerChoice) { case 1: computerChoice = "enemy staat voor jou!"; break; case 2: computerChoice = "enemy staat naast jou!"; break; case 3: computerChoice = "enemy staat achter jou!"; break; case 4: computerChoice = "enemy staat op het dak!"; break; }; console.log(computerChoice); if(computerChoice == 1 || computerChoice == 2 ){ x = "Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer."; }else if(computerChoice == 3 || computerChoice == 4) { x = "De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer."; } |
Op regel 18 is computerChoice geen getal meer maar een tekst (die is in de switch overschreven).quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:59 schreef luna1988 het volgende:
Ik heb er nu dit staan. Heeft het misschien te maken dat ik x niet defined heb?
Ok, dus als ik het begrijp moet de aangepaste code van Crutch het dus doen? Want ik probeer nu van alles, maar het wil nog steeds niet werken. Sorry voor de domme vragen ben nog lerende...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:13 schreef Aether het volgende:
[..]
Op regel 18 is computerChoice geen getal meer maar een tekst (die is in de switch overschreven).
enquote:"context.putImageData(imgData,x,y,dirtyX,dirtyY,dirtyWidth,dirtyHeight);"
Is dirty width en height wat ik moet gebruiken want het doet namelijk niets, hij kopieert het gewoon in de normale grootte.quote:dirtyWidth Optional. The width to use to draw the image on the canvas
1 2 3 4 | function resize(size){ var imgData = ctx.getImageData(0,0,size,size); ctx.putImageData(imgData,0,0,0,0,256,256); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 | confirm("Let's play a shooter!"); // Vraag of je een shooter wilt spelen. var userName = prompt("Vul je naam in"); // Je kan je naam hier invullen. var weapon = 'Geen wapen'; // Als je bij chooseWeapon iets anders invult dan assault, shotgun of sniper dan krijg je 'Geen wapen' te zien. alert("Start de game."); // De game starten. var chooseWeapon = prompt("Wil je een assault, shotgun of een sniper?"); // Pop up vraagt welk wapen je wilt gebruiken. switch(chooseWeapon) { // Elke case is gelinkt aan een weapon. case 'shotgun': weapon = 'shotgun'; break; case 'sniper': weapon = 'sniper'; break; case 'assault': weapon = 'assault'; break; } console.log("Je naam is " + userName + " en je kiest een " + weapon + "."); // In console krijg je te nog eens te zien wat je had ingevuld. var richting = 'geen richting kiezen? Blijf dan maar lekker staan'; // Als je niks invoert welke richting je opgaat krijg je dit zinnetje te zien. var welkeRichting = prompt("Wil je naar links, rechts of rechtdoor?"); // Vraagt welke richting je op wilt gaan. switch(welkeRichting) { // Elke case is gelinkt aan een richting. case 'links': richting = 'naar links'; break; case 'rechts': richting = 'naar rechts'; break; case 'rechtdoor': richting = 'rechtdoor'; break; } console.log(" Je gaat " + richting); // In console krijg je te zien welke richting je opgaat. var computerChoice = Math.floor((Math.random()*4)+1); // De computer kiest willekeurig waar de enemy staat. var uitkomst = ''; switch(computerChoice) { // Elke case is gelinkt aan een computerChoice. case 1: uitkomst = "enemy staat voor jou!"; break; case 2: uitkomst = "enemy staat naast jou!"; break; case 3: uitkomst = "enemy staat achter jou!"; break; case 4: uitkomst = "enemy staat op het dak!"; break; } console.log(uitkomst); // In console krijg je te zien wat de computer gekozen heeft. if(computerChoice <= 2 ){ // Als computer voor case 1 of 2 heeft gekozen dan geeft console aan dat je hebt gewonnen. console.log("Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer. Je hebt gewonnen! =D" ); }else if(computerChoice >= 3) { // Als computer voor case 3 of 4 heeft gekozen dan geeft console aan dat je hebt verloren. console.log("De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer. Je hebt verloren =("); } |
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:15 schreef luna1988 het volgende:
[ code verwijderd ]
Ok, mijn code werkt inmiddels. Alleen zit nu met een probleem van dat er eigenlijk een default case nog bij elke switch moet komen et staan. Alleen zie ik het nut hier niet van in...
Wie kan mij zeggen of het wel nodig is??
You don't say.quote:// Vraag of je een shooter wilt spelen.
Geen idee ben ook een noob in javascript. Als jij het in een betere code kan laten zien graag! =)quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:53 schreef KomtTijd... het volgende:
@luna1988
van wie moet dat?
en wat is in hemelsnaam het nut van die eerste twee switches?
eh...quote:Op zondag 10 maart 2013 00:07 schreef luna1988 het volgende:
[..]
Geen idee ben ook een noob in javascript. Als jij het in een betere code kan laten zien graag! =)
1 2 | weapon = chooseWeapon; richting = welkeRichting; |
Ik denk dat je dan niet helemaal het idee achter TDD begrijpt, het gaat niet alleen om de test, maar dat je werkt vanuit usecases/requirements, kortom als het goed is schrijf je dus nooit overbodige code.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 21:50 schreef Catch22- het volgende:
Ik doe dat niet en vind t teveel werk. Gewoon zelf goed testen en nadenken over wat je doet
Ik merk wel dat ik steeds generiekere en herbruikbare code schrijf. In mijn laatste projecten echt goede toolkits gemaakt waarin alles netjes is gestructureerd. Zorgt voor veel betere onderhoudbaarheid en leesbaarheid. Dat is erg belangrijk
Mja ik snap het wel, maar vind het nogal veel overhead in het geval van javascript. Heb het wel eens gebruikt in een applicatie voor classes die veel berekeningen deden, dan is het wel handig, maar voor UI structuren zie ik het nut niet zoquote:Op woensdag 13 maart 2013 11:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik denk dat je dan niet helemaal het idee achter TDD begrijpt, het gaat niet alleen om de test, maar dat je werkt vanuit usecases/requirements, kortom als het goed is schrijf je dus nooit overbodige code.
Helemaal mee eens, voor zaken als berekeningen proberen we dit uberhaupt uit het javascript te halen, ik ben nu voor een aardig grote klant bezig waarin we op de server gewoon de berekening doen, en een JSON terug sturen met daarin alle winkelwagen data, deze kan dan eenvoudig via een javascript template gerendered worden.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Mja ik snap het wel, maar vind het nogal veel overhead in het geval van javascript. Heb het wel eens gebruikt in een applicatie voor classes die veel berekeningen deden, dan is het wel handig, maar voor UI structuren zie ik het nut niet zo
Ik heb Typescript (of Dart) nog nooit gebruikt. Ik ben er wel achter dat ik sneller werk met de tools die ik heb, dan met nieuwe tools die misschien sneller werken, maar een leercurve hebben. Als iets echt hot is en heel veel gebruikt wordt en door de juiste mensen wordt aangeraden ga ik het meestal pas checken
Nice, zelf kom ik maar weinig aan frontend toe, ook al omdat dat bij ons een gescheiden discipline is, wij hebben ongeveer 20 frontenders in dienst die zich daar alleen op focussenquote:Op woensdag 13 maart 2013 13:17 schreef Catch22- het volgende:
die applicatie was in C#Ben als Allround developer begonnen en richt me sinds 2 jaar volledig op de frontend
Is ook het bestequote:Op woensdag 13 maart 2013 13:52 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nice, zelf kom ik maar weinig aan frontend toe, ook al omdat dat bij ons een gescheiden discipline is, wij hebben ongeveer 20 frontenders in dienst die zich daar alleen op focussen
Ja sterker nog, binnen onze frontend afdeling zijn er ook weer specialisaties op scripting en css/sementaiek.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:01 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is ook het besteAls je goed frontenddevelopment wil doen, moet je je daar op focussen.
dan werk je wel in een fors bedrijf of niet?quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ja sterker nog, binnen onze frontend afdeling zijn er ook weer specialisaties op scripting en css/sementaiek.
Wij zijn op Full Service gebied het grootste, overigens werk ik zelf graag het liefst direct samen met frontend, helaas is dat niet altijd mogelijk.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:14 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dan werk je wel in een fors bedrijf of niet?
Ik ben de enige frontender hier. Is ook wel lekker hoor, zelf bepalen wat en hoe je werkt. De backenders komen ook niet aan mijn code of files.
is wel het makkelijkste. Ik heb 5 backenddevelopers "achter" me, dus de lijntjes zijn hier nog kort. Moet er niet aan denken om in zo'n grote organisatie te werken, vind het veel te prettig om kort te kunnen schakelen. Helemaal als je op specialismeoverstijgende vlakken bezig bent (JSon overgooien bijvoorbeeld)quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:16 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wij zijn op Full Service gebied het grootste, overigens werk ik zelf graag het liefst direct samen met frontend, helaas is dat niet altijd mogelijk.
Ik werk zelf over algemeen aan iets kleinere projecten, vind dat zelf ook leuker, alleen nu hadden we vrij grote klus voor enkele maanden, overigens met 1 van de beste frontenders van Nederlanders gewerkt wat natuurlijk wel weer tof isquote:Op woensdag 13 maart 2013 14:17 schreef Catch22- het volgende:
[..]
is wel het makkelijkste. Ik heb 5 backenddevelopers "achter" me, dus de lijntjes zijn hier nog kort. Moet er niet aan denken om in zo'n grote organisatie te werken, vind het veel te prettig om kort te kunnen schakelen. Helemaal als je op specialismeoverstijgende vlakken bezig bent (JSon overgooien bijvoorbeeld)
1 2 3 4 | <form style="margin:0;padding:0" method="post"> <input type="text" name="zoek" id="zoek" onkeydown="if (event.keyCode == 13) document.getElementById('knpZoek').click()" /> <input type="image" src="images/zoeken.png" name="knpZoek" id="knpZoek" onclick="althref('zoeken/'+document.getElementById('zoek').value)" /> </form> |
Probeer dit eens:quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
<input type="image" src="images/zoeken.png" name="knpZoek" id="knpZoek" onclick="althref('zoeken/'+document.getElementById('zoek').value)" />
jquery? Dit is gewoon plain JS hoor.quote:Op woensdag 13 maart 2013 15:00 schreef KomtTijd... het volgende:
Da's nog eens oldschool inline javascript
Je roept een jquery-functie aan op een non-jquery object.
Het is ook gewoon een javascript methode.quote:
Met TypeScript kun je mogelijkheden die in ECMAScript 6 komen al compileren tot compatible JavaScript (ECMAScript 3/5). Open source project wordt door Anders Hejlsberg geleid (ontwikkelaar/hoofd van o.a. Turbo Pascal, Delphi en C#).quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb Typescript (of Dart) nog nooit gebruikt. Ik ben er wel achter dat ik sneller werk met de tools die ik heb, dan met nieuwe tools die misschien sneller werken, maar een leercurve hebben. Als iets echt hot is en heel veel gebruikt wordt en door de juiste mensen wordt aangeraden ga ik het meestal pas checken
Niet zo raar met een API die zo miserabel is als de DOM.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:53 schreef -Datdus- het volgende:
[..]Dit is het probleem tegenwoordig. Iedereen grijpt gelijk naar libraries.
var yolo = document.getElementById('YOLOSWAG');quote:Op woensdag 13 maart 2013 18:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Niet zo raar met een API die zo miserabel is als de DOM.
Mwah ik nog dagelijks dat ik er gemak van heb ook redelijk wat pure javascript ervaring te hebben, maar ik ben zeker niet alwetend zo blijkt maar weer.quote:Op woensdag 13 maart 2013 17:53 schreef -Datdus- het volgende:
[..]Dit is het probleem tegenwoordig. Iedereen grijpt gelijk naar libraries.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |