"AJAX-ZOOM is a powerful image zoom & pan plugin with 360° rotate option, jQuery image gallery option based on jQuery (JavaScript) and PHP. It is a completely packaged and free / low cost jQuery zoom solution to present high resolution images on the web. With over 300 other options AJAX-ZOOM is very flexible regarding it's appearance and can be seamlessly integrated into any website - branding free!"quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:20 schreef TwenteFC het volgende:
Heeft iemand misschien een idee hoe ik Javascript een zoom kan maken zoals hier:
http://simpleviewer.net/postcardviewer/app/
Heb geen idee hoe ik dat kan doen, of hoe deze manier van zoomen überhaupt heet.
Graag alleen in de goede richting wijzen en geen complete antwoorden, want het is een soort van huiswerkvraag en ik wil het graag zelf doen.
Had ik moeten zeggen, we mogen geen libraries/frameworks gebruiken.quote:Op woensdag 20 februari 2013 23:57 schreef wdn het volgende:
[..]
"AJAX-ZOOM is a powerful image zoom & pan plugin with 360° rotate option, jQuery image gallery option based on jQuery (JavaScript) and PHP. It is a completely packaged and free / low cost jQuery zoom solution to present high resolution images on the web. With over 300 other options AJAX-ZOOM is very flexible regarding it's appearance and can be seamlessly integrated into any website - branding free!" )
Mijn oplossing zou dan zijn: downloaden en kijken wat ze doenquote:Op woensdag 20 februari 2013 23:57 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Had ik moeten zeggen, we mogen geen libraries/frameworks gebruiken.
Min punten geven voor alles wat is gerealiseerd d.m.v. Ajax-zoom.quote:Op donderdag 21 februari 2013 00:00 schreef wdn het volgende:
[..]
Mijn oplossing zou dan zijn: downloaden en kijken wat ze doen
Met een reden natuurlijk.quote:Op donderdag 21 februari 2013 16:53 schreef mschol het volgende:
even snel gegoogled:
http://stackoverflow.com/(...)-image-and-center-it
de site die je aanhaalt gebruikt flash voor het effect..
1 2 3 4 5 6 7 | if(computerChoice == 'voor' || computerChoice == 'naast' ){ x = "Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer."; }else if(computerChoice == 'achter' || computerChoice == 'dak') { x = "De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer."; } } // <- is dat er niet één teveel? |
hey bedankt voor je snelle reactie!quote:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | switch(computerChoice) { case 1: computerChoice = "enemy staat voor jou!"; break; case 2: computerChoice = "enemy staat naast jou!"; break; case 3: computerChoice = "enemy staat achter jou!"; break; case 4: computerChoice = "enemy staat op het dak!"; break; }; console.log(computerChoice); if(computerChoice == 1 || computerChoice == 2 ){ x = "Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer."; }else if(computerChoice == 3 || computerChoice == 4) { x = "De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer."; } |
Op regel 18 is computerChoice geen getal meer maar een tekst (die is in de switch overschreven).quote:Op vrijdag 8 maart 2013 16:59 schreef luna1988 het volgende:
Ik heb er nu dit staan. Heeft het misschien te maken dat ik x niet defined heb?
Ok, dus als ik het begrijp moet de aangepaste code van Crutch het dus doen? Want ik probeer nu van alles, maar het wil nog steeds niet werken. Sorry voor de domme vragen ben nog lerende...quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:13 schreef Aether het volgende:
[..]
Op regel 18 is computerChoice geen getal meer maar een tekst (die is in de switch overschreven).
enquote:"context.putImageData(imgData,x,y,dirtyX,dirtyY,dirtyWidth,dirtyHeight);"
Is dirty width en height wat ik moet gebruiken want het doet namelijk niets, hij kopieert het gewoon in de normale grootte.quote:dirtyWidth Optional. The width to use to draw the image on the canvas
1 2 3 4 | function resize(size){ var imgData = ctx.getImageData(0,0,size,size); ctx.putImageData(imgData,0,0,0,0,256,256); } |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 | confirm("Let's play a shooter!"); // Vraag of je een shooter wilt spelen. var userName = prompt("Vul je naam in"); // Je kan je naam hier invullen. var weapon = 'Geen wapen'; // Als je bij chooseWeapon iets anders invult dan assault, shotgun of sniper dan krijg je 'Geen wapen' te zien. alert("Start de game."); // De game starten. var chooseWeapon = prompt("Wil je een assault, shotgun of een sniper?"); // Pop up vraagt welk wapen je wilt gebruiken. switch(chooseWeapon) { // Elke case is gelinkt aan een weapon. case 'shotgun': weapon = 'shotgun'; break; case 'sniper': weapon = 'sniper'; break; case 'assault': weapon = 'assault'; break; } console.log("Je naam is " + userName + " en je kiest een " + weapon + "."); // In console krijg je te nog eens te zien wat je had ingevuld. var richting = 'geen richting kiezen? Blijf dan maar lekker staan'; // Als je niks invoert welke richting je opgaat krijg je dit zinnetje te zien. var welkeRichting = prompt("Wil je naar links, rechts of rechtdoor?"); // Vraagt welke richting je op wilt gaan. switch(welkeRichting) { // Elke case is gelinkt aan een richting. case 'links': richting = 'naar links'; break; case 'rechts': richting = 'naar rechts'; break; case 'rechtdoor': richting = 'rechtdoor'; break; } console.log(" Je gaat " + richting); // In console krijg je te zien welke richting je opgaat. var computerChoice = Math.floor((Math.random()*4)+1); // De computer kiest willekeurig waar de enemy staat. var uitkomst = ''; switch(computerChoice) { // Elke case is gelinkt aan een computerChoice. case 1: uitkomst = "enemy staat voor jou!"; break; case 2: uitkomst = "enemy staat naast jou!"; break; case 3: uitkomst = "enemy staat achter jou!"; break; case 4: uitkomst = "enemy staat op het dak!"; break; } console.log(uitkomst); // In console krijg je te zien wat de computer gekozen heeft. if(computerChoice <= 2 ){ // Als computer voor case 1 of 2 heeft gekozen dan geeft console aan dat je hebt gewonnen. console.log("Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer. Je hebt gewonnen! =D" ); }else if(computerChoice >= 3) { // Als computer voor case 3 of 4 heeft gekozen dan geeft console aan dat je hebt verloren. console.log("De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer. Je hebt verloren =("); } |
quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:15 schreef luna1988 het volgende:
[ code verwijderd ]
Ok, mijn code werkt inmiddels. Alleen zit nu met een probleem van dat er eigenlijk een default case nog bij elke switch moet komen et staan. Alleen zie ik het nut hier niet van in...
Wie kan mij zeggen of het wel nodig is??
You don't say.quote:// Vraag of je een shooter wilt spelen.
Geen idee ben ook een noob in javascript. Als jij het in een betere code kan laten zien graag! =)quote:Op zaterdag 9 maart 2013 18:53 schreef KomtTijd... het volgende:
@luna1988
van wie moet dat?
en wat is in hemelsnaam het nut van die eerste twee switches?
eh...quote:Op zondag 10 maart 2013 00:07 schreef luna1988 het volgende:
[..]
Geen idee ben ook een noob in javascript. Als jij het in een betere code kan laten zien graag! =)
1 2 | weapon = chooseWeapon; richting = welkeRichting; |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |