abonnement Unibet Coolblue
pi_123142198
Heeft iemand misschien een idee hoe ik Javascript een zoom kan maken zoals hier:
http://simpleviewer.net/postcardviewer/app/

Heb geen idee hoe ik dat kan doen, of hoe deze manier van zoomen überhaupt heet.

Graag alleen in de goede richting wijzen en geen complete antwoorden, want het is een soort van huiswerkvraag en ik wil het graag zelf doen. :P
  woensdag 20 februari 2013 @ 23:57:00 #52
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_123143971
quote:
19s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:20 schreef TwenteFC het volgende:
Heeft iemand misschien een idee hoe ik Javascript een zoom kan maken zoals hier:
http://simpleviewer.net/postcardviewer/app/

Heb geen idee hoe ik dat kan doen, of hoe deze manier van zoomen überhaupt heet.

Graag alleen in de goede richting wijzen en geen complete antwoorden, want het is een soort van huiswerkvraag en ik wil het graag zelf doen. :P
"AJAX-ZOOM is a powerful image zoom & pan plugin with 360° rotate option, jQuery image gallery option based on jQuery (JavaScript) and PHP. It is a completely packaged and free / low cost jQuery zoom solution to present high resolution images on the web. With over 300 other options AJAX-ZOOM is very flexible regarding it's appearance and can be seamlessly integrated into any website - branding free!" :+
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_123144007
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:57 schreef wdn het volgende:

[..]

"AJAX-ZOOM is a powerful image zoom & pan plugin with 360° rotate option, jQuery image gallery option based on jQuery (JavaScript) and PHP. It is a completely packaged and free / low cost jQuery zoom solution to present high resolution images on the web. With over 300 other options AJAX-ZOOM is very flexible regarding it's appearance and can be seamlessly integrated into any website - branding free!" :+)
Had ik moeten zeggen, we mogen geen libraries/frameworks gebruiken.
  donderdag 21 februari 2013 @ 00:00:39 #54
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_123144182
quote:
19s.gif Op woensdag 20 februari 2013 23:57 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Had ik moeten zeggen, we mogen geen libraries/frameworks gebruiken.
Mijn oplossing zou dan zijn: downloaden en kijken wat ze doen ;)
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind
Disgaea 5 *O* Horizon Zero Dawn *O* Nier Automata *O* Persona 5 *O*
pi_123144256
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 00:00 schreef wdn het volgende:

[..]

Mijn oplossing zou dan zijn: downloaden en kijken wat ze doen ;)
;) Min punten geven voor alles wat is gerealiseerd d.m.v. Ajax-zoom.
pi_123164043
Maar verder niemand een idee hoe ik dit met plain javascript kan doen?

:@ Ik mis GlowMouse.
pi_123166636
even snel gegoogled:
http://stackoverflow.com/(...)-image-and-center-it

de site die je aanhaalt gebruikt flash voor het effect..
  donderdag 21 februari 2013 @ 16:58:11 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_123166871
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_123168344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 16:53 schreef mschol het volgende:
even snel gegoogled:
http://stackoverflow.com/(...)-image-and-center-it

de site die je aanhaalt gebruikt flash voor het effect..
;) Met een reden natuurlijk.

Maar ik zal er straks weer eens naar kijken, in ieder geval bedankt voor het antwoorden jullie 2. ^O^
pi_123796031
Hi guys,

Ik moet voor morgen (zaterdag) een javascript game inleveren.
Ben bezig met een mini shooter game in javascript en wil er nu een if / else en een loop erin zetten voor als je de game weer opnieuw wilt spelen..
Ik ben echt een noob in javascript en kom even niet verder.
Dit is mijn code:

confirm("Let's play a shooter!");
var userName = prompt("Vul je naam in");
var weapon = 'Geen wapen';

alert("Start de game.");

var chooseWeapon = ["assault, shotgun, sniper"]
var chooseWeapon = prompt("Wil je een assault, shotgun of een sniper?");

switch(chooseWeapon){
case 'shotgun':
weapon = 'shotgun';
break;
case 'sniper':
weapon = 'sniper';
break;
case 'assault':
weapon = 'assault';
break;

};

console.log("Je naam is " + userName + " en je kiest een " + weapon + ".");

var richting = 'geen richting kiezen? Blijf dan maar lekker staan';

var welkeRichting = prompt("Welke richting wil je op? Links, rechts, rechtdoor");

switch(welkeRichting){
case 'links':
richting = 'naar links';
break;
case 'rechts':
richting = 'naar rechts';
break;
case 'rechtdoor':
richting = 'rechtdoor';
break;

};

console.log(" Je gaat " + richting);

//var action = ["Loop naar links", "Loop naar rechts", "Loop rechtdoor", "Camp"];

var computerChoice = Math.floor((Math.random()*4)+1);

switch(computerChoice) {
case 'voor':
computerChoice = "tegenstander staat voor jou!";
break;
case 'naast':
computerChoice = "tegenstander staat naast jou!";
break;
case 'achter':
computerChoice = "tegenstander staat achter jou!";
break;
case 'dak':
computerChoice = "tegenstander staat op het dak!";
break;
};

console.log(computerChoice);



if('voor' + 'naast' ){
x = "Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer."
}else('achter' + 'dak') {
x = "De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer."
}

}



tot aan het dikgedrukte gaat alles prima, maar daarna zou ik graag willen hebben dat als de computer ''voor of ''naast'' random heeft gekozen je dan het berichtje krijgt bij de if regel en bij de else regel het ander zinnetje.

Onder deze if else regel moet ik nog een loop regel maken die weer teruglinkt naar chooseWeapon.

Kan iemand mij please helpen! danku!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 16:49:23 #61
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_123796462
1
2
3
4
5
6
7
if(computerChoice == 'voor' || computerChoice == 'naast' ){
x = "Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer.";
}else if(computerChoice == 'achter' || computerChoice ==  'dak') {
x = "De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer.";
}

} // <- is dat er niet één teveel?
Je moeder is een hamster
pi_123796879
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:49 schreef Crutch het volgende:

[ code verwijderd ]

hey bedankt voor je snelle reactie!
Ja dat klopt ik had er één teveel neergezet!

Alleen heb ik jou aangepaste code nu toegevoegd, maar hij gaat nog steeds niet verder? =(
Ik heb bij de cases "voor", "naast", "achter", "dak" vervangen met 1,2,3,4.

Nu geeft de script in console wel aan wat de computer heeft gekozen, maar hij zegt niet wat er daarna gebeurt...

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
switch(computerChoice) {
    case 1:
        computerChoice = "enemy staat voor jou!";
    break;
    case 2:
        computerChoice = "enemy staat naast jou!";
    break;
    case 3:
        computerChoice = "enemy staat achter jou!";
    break;
    case 4:
        computerChoice = "enemy staat op het dak!";
    break;
};

console.log(computerChoice);

if(computerChoice == 1 || computerChoice == 2 ){
x = "Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer.";
}else if(computerChoice == 3 || computerChoice ==  4) {
x = "De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer.";
}

Ik heb er nu dit staan. Heeft het misschien te maken dat ik x niet defined heb?
pi_123797403
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 16:59 schreef luna1988 het volgende:
Ik heb er nu dit staan. Heeft het misschien te maken dat ik x niet defined heb?
Op regel 18 is computerChoice geen getal meer maar een tekst (die is in de switch overschreven).
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_123797605
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:13 schreef Aether het volgende:

[..]

Op regel 18 is computerChoice geen getal meer maar een tekst (die is in de switch overschreven).
Ok, dus als ik het begrijp moet de aangepaste code van Crutch het dus doen? Want ik probeer nu van alles, maar het wil nog steeds niet werken. Sorry voor de domme vragen ben nog lerende...
pi_123801510
Waarom doe je überhaupt die if/else? kan toch gewoon in je switch erbij?
pi_123833183
Ik hoop zooo dat jullie me kunnen helpen! Ik wil met canvas een deel van mijn canvas kopieren met getImageData, dat gaat prima maar nu wil een met putImagedata plakken maar dan 2x zo groot. Nu staat er op W3S

quote:
"context.putImageData(imgData,x,y,dirtyX,dirtyY,dirtyWidth,dirtyHeight);"
en
quote:
dirtyWidth Optional. The width to use to draw the image on the canvas
Is dirty width en height wat ik moet gebruiken want het doet namelijk niets, hij kopieert het gewoon in de normale grootte. -O-

1
2
3
4
function resize(size){    
    var imgData = ctx.getImageData(0,0,size,size);
    ctx.putImageData(imgData,0,0,0,0,256,256);
}
Lekker happen
pi_123833626
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
confirm("Let's play a shooter!"); // Vraag of je een shooter wilt spelen.
var userName = prompt("Vul je naam in"); // Je kan je naam hier invullen.
var weapon = 'Geen wapen'; // Als je bij chooseWeapon iets anders invult dan assault, shotgun of sniper dan krijg je 'Geen wapen' te zien.
    
alert("Start de game."); // De game starten.

var chooseWeapon = prompt("Wil je een assault, shotgun of een sniper?"); // Pop up vraagt welk wapen je wilt gebruiken.

switch(chooseWeapon) { // Elke case is gelinkt aan een weapon.
    case 'shotgun':
        weapon = 'shotgun';
    break;
    case 'sniper':
        weapon = 'sniper';
    break;
    case 'assault':
        weapon = 'assault';
    break;

}

console.log("Je naam is " + userName + " en je kiest een " + weapon + "."); // In console krijg je te nog eens te zien wat je had ingevuld.

var richting = 'geen richting kiezen? Blijf dan maar lekker staan'; // Als je niks invoert welke richting je opgaat krijg je dit zinnetje te zien.

var welkeRichting = prompt("Wil je naar links, rechts of rechtdoor?"); // Vraagt welke richting je op wilt gaan.

switch(welkeRichting) { // Elke case is gelinkt aan een richting. 
    case 'links':
        richting = 'naar links';
    break;
    case 'rechts':
        richting = 'naar rechts';
    break;
    case 'rechtdoor':
        richting = 'rechtdoor';
    break;

}

console.log(" Je gaat " + richting); // In console krijg je te zien welke richting je opgaat.

var computerChoice = Math.floor((Math.random()*4)+1); // De computer kiest willekeurig waar de enemy staat.
var uitkomst = ''; 

switch(computerChoice) { // Elke case is gelinkt aan een computerChoice.
    case 1:
        uitkomst = "enemy staat voor jou!";
    break;
    case 2:
        uitkomst = "enemy staat naast jou!";
    break;
    case 3:
        uitkomst = "enemy staat achter jou!";
    break;
    case 4:
        uitkomst = "enemy staat op het dak!";
    break;

}

console.log(uitkomst); // In console krijg je te zien wat de computer gekozen heeft.

if(computerChoice <= 2 ){ // Als computer voor case 1 of 2 heeft gekozen dan geeft console aan dat je hebt gewonnen.
    console.log("Je geeft de tegenstander een headshot en hij valt dood neer. Je hebt gewonnen! =D" );
}else if(computerChoice >= 3) { // Als computer voor case 3 of 4 heeft gekozen dan geeft console aan dat je hebt verloren.
    console.log("De tegenstander raakt en geeft jou een headshot. Je valt dood neer. Je hebt verloren =(");
}

Ok, mijn code werkt inmiddels. Alleen zit nu met een probleem van dat er eigenlijk een default case nog bij elke switch moet komen et staan. Alleen zie ik het nut hier niet van in...
Wie kan mij zeggen of het wel nodig is??
pi_123834433
Jongens, geen hulp meer nodig. Ik heb het anders opgelost. :)

http://beyondsimple.nl/perlin/

ik was bezig met een perlin noise generator. Ik wil er later een game level mee genereren. :D
Lekker happen
pi_123834899
@luna1988
van wie moet dat?

en wat is in hemelsnaam het nut van die eerste twee switches?
pi_123835451
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:15 schreef luna1988 het volgende:

[ code verwijderd ]

Ok, mijn code werkt inmiddels. Alleen zit nu met een probleem van dat er eigenlijk een default case nog bij elke switch moet komen et staan. Alleen zie ik het nut hier niet van in...
Wie kan mij zeggen of het wel nodig is??
quote:
// Vraag of je een shooter wilt spelen.
You don't say. :D _O-
Lekker happen
pi_123851302
quote:
5s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 18:53 schreef KomtTijd... het volgende:
@luna1988
van wie moet dat?

en wat is in hemelsnaam het nut van die eerste twee switches?
Geen idee ben ook een noob in javascript. Als jij het in een betere code kan laten zien graag! =)
pi_123851360
quote:
6s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 19:05 schreef -Datdus- het volgende:

[..]

[..]

You don't say. :D _O-
^O^
pi_123851987
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 00:07 schreef luna1988 het volgende:

[..]

Geen idee ben ook een noob in javascript. Als jij het in een betere code kan laten zien graag! =)
eh...
1
2
weapon = chooseWeapon;
richting = welkeRichting;

zoiets? al is het in de eerste plaats al vrij nutteloos die variables überhaupt dubbel toe te kennen...
pi_123979165
Ik ben sinds kort m'n javascript code wat meer aan het testen en ook een beetje aan het experimenteren met Test Driven Development. Ik gebruik hiervoor Jasmine en dat bevalt goed, maar ik merk dat ik in verhouding veel meer regels met tests schrijf dan functionele code. Is dat normaal? Ik merk trouwens wel dat mijn uiteindelijke code een stuk netter en beter doordacht is.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:50:59 #75
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_123980692
Ik doe dat niet en vind t teveel werk. Gewoon zelf goed testen en nadenken over wat je doet

Ik merk wel dat ik steeds generiekere en herbruikbare code schrijf. In mijn laatste projecten echt goede toolkits gemaakt waarin alles netjes is gestructureerd. Zorgt voor veel betere onderhoudbaarheid en leesbaarheid. Dat is erg belangrijk
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')