Dat zou niet hoevenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:57 schreef datismijnmening het volgende:
De batterij gaat er toch uit tijdens het gourmetten
die moet ik inderdaad nog aanschaffen voor in de auto en een blusdeken voor in de keuken. Wat betreft brandmelders zit het wel goed hierquote:
Als je een brandblusser zoekt voor je auto: 2kg poederquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:13 schreef Sjeen het volgende:
[..]
die moet ik inderdaad nog aanschaffen voor in de auto en een blusdeken voor in de keuken. Wat betreft brandmelders zit het wel goed hier
De kans op koolmonxide in huis is vrij klein als we praten over de huidige apparatuur.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:19 schreef Zapata het volgende:
Ik dacht dat een koolmonoxide melder minstens zo belangrijk was?
Die zin begrijp ik niet.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:21 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
De kans op koolmonxide in huis is vrij klein als we praten over de huidige apparatuur.
Vroeger was de kans op koolmonoxide-vergiftiging erg groot. Kachel verbrandde de boel niet volledig waarbij dat restproduct nogal vors vrijkwam.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:22 schreef Zapata het volgende:
[..]
Die zin begrijp ik niet.
Huidige apparatuur?
Ik zet je naam op de lijst.quote:
Maar ik heb een gaskachel..quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:25 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Vroeger was de kans op koolmonoxide-vergiftiging erg groot. Kachel verbrandde de boel niet volledig waarbij dat restproduct nogal vors vrijkwam.
Dankzij de huidige CV's is die kans klein tot nihil.
De meeste mensen hebben een gaskachel.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:27 schreef Zapata het volgende:
[..]
Maar ik heb een gaskachel..
Rare voorlichter ben jij.
Ok laat maar.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:28 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
De meeste mensen hebben een gaskachel.
Wat bedoel je?quote:
Dat je blijkbaar geen zin hebt om fatsoenlijk antwoord te geven op min vraag waarom koolmonoxide melders niet nodig zijn.quote:
Die zijn wel nodig, maar rook- en hittemelders zijn het belangrijkste.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:32 schreef Zapata het volgende:
[..]
Dat je blijkbaar geen zin hebt om fatsoenlijk antwoord te geven op min vraag waarom koolmonoxide melders niet nodig zijn.
Krijg je er een bij.quote:
Als het overleg echt klaar is hoor je het.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:54 schreef FAUSTINO het volgende:
Wie is de fabrikant eigenlijk of mag dat niet gezegd worden?
Goedzo.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:25 schreef Ireth het volgende:
Wow! Wat een mooi initiatief! Wij hebben vorig jaar van onze woningbouw rookmelders gekregen! Dus ik hoef niet, maar vind het een heel erg mooi gebaar!
Bedankt.quote:
Wat voor een type melder hangt er nu?quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:47 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Super!
Nog adviezen waar deze te hangen (kamers en lokatie in de kamer, hoogte etc)
Uhm rookmelder van de actionquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:48 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Wat voor een type melder hangt er nu?
Rook- of hittemelder?quote:
quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 21:58 schreef NanKing het volgende:
Psy, dude! Toffe actie. Ik heb er geen eentje nodig maar toch eem een pluim
Nu krijg je zeker weten een knuffel
Komt goed.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 22:16 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Oh dat weet ik eigenlijk niet eens zeker, drie jaar geleden gekocht. Ik denk rook
Er zijn nog behoorlijk veel huurhuizen met dingen als open geisers hoor.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:21 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
De kans op koolmonxide in huis is vrij klein als we praten over de huidige apparatuur.
Als ik het geld hadquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Er zijn nog behoorlijk veel huurhuizen met dingen als open geisers hoor.Die krengen moet je goed in de gaten houden of het vlammetje wel mooi blauw blijft branden.
Kun je een foto sturen?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:01 schreef Ireth het volgende:
Hoe weet ik trouwens of wij een rook, hitte of koolmonixidemelder hebben? We hebben ze gekregen van de woningbouw, die hebben ze ook opgehangen, maar zit me nu heel suf te bedenken dat ik niet eens weet wat we hebben?
Zal ik dan morgen even maken, sta min of meer al met 1 been in bed zeg maarquote:
Primaquote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:02 schreef Ireth het volgende:
[..]
Zal ik dan morgen even maken, sta min of meer al met 1 been in bed zeg maar
ik vraag me af wat jij meer bent als ik voor de woningbouw want ik heb helemaal niks gehadquote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:01 schreef Ireth het volgende:
Hoe weet ik trouwens of wij een rook, hitte of koolmonixidemelder hebben? We hebben ze gekregen van de woningbouw, die hebben ze ook opgehangen, maar zit me nu heel suf te bedenken dat ik niet eens weet wat we hebben?
Dan zou ik als ik jou was morgenmiddag Theo aan zijn mouw trekken want de hele wijk heeft ze gehad? Ergens voor de zomervakantie?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:03 schreef marcelpetra1 het volgende:
[..]
ik vraag me af wat jij meer bent als ik voor de woningbouw want ik heb helemaal niks gehad
Ook op de lijst.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 12:08 schreef seeewpaall het volgende:
mijn kleine slaapt op zolder, hebben alleen een rookmelder op de eerste..
Dankje.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:25 schreef knoblaucha6 het volgende:
Onwijs goed en lief aanbod Psy![]()
Hier hangt alles op elke verdieping dus ik ben compleet voorzien, val ook niet in de doelgroep maar mag ik stiekum gelijk even de vrijheid nemen om iedereen die nog een geiser of gashaard/-kachel heeft zeer zeker te denken aan een koolmonoxide-melder? Koolmonoxide is verraderlijk, je ruikt, voelt en merkt het niet en het heeft in 1973 (toen al die melders nog lang niet bestonden helaas) mijn broer het leven gekost. Ik ben derhalve dan ook een soort van koolmonoxide-melder-goerroe
Nee, neem je niets kwalijk. Je hebt groot gelijk.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 15:54 schreef knoblaucha6 het volgende:
Thanx maar belangrijker: het gebeurt anno 2012 nog steeds en nog veel te vaak dus vandaar dat ik even onbeleefd maar goedbedoeld inbrak op je topic....
Strakke actie![]()
dan heb je hem niet goed hangenquote:Op dinsdag 23 oktober 2012 19:57 schreef datismijnmening het volgende:
De batterij gaat er toch uit tijdens het gourmetten
Wel oppassen met persoonsgegevensquote:Op woensdag 24 oktober 2012 21:54 schreef marcelpetra1 het volgende:
[..]
Ik ken alleen ireth ik ben er nog niet zo lang ben nog aan het leren hihi
ja dat heb ik al geleerd hihi ik let wel op wat ik doequote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:06 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Wel oppassen met persoonsgegevens
Een grotere wel.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:10 schreef Vermon het volgende:
Ik woon in een oud houten huis en heb geen brandblussers, brandmelders oid.
Verder heb ik veel electronica in huis staan.
Is er een grote kans dat ik dood ga?
Je staat erop.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:34 schreef marcelpetra1 het volgende:
[..]
ja dat heb ik al geleerd hihi ik let wel op wat ik doe![]()
maar ik zou trouwens nog wel graag op je lijstje komen te staan aangezien ik dus de rookmelders niet heb gekregen
Toegevoegd. Wel goed dat je een ladder hebt. En vergeet het vluchtplan inderdaad niet zoals opdekorrel zegt.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:43 schreef maffemuts het volgende:
handig en belangrijk! *vraagt om toevoeging op de lijst*
wel een vluchttrap van 10m om te kunnen vluchten hebben maar niet weten wanneer je moet vluchten zonder dat de vlammen door je huis razen is niet echt handig
Hier ook alles gelijkvloers maar wel 2 kinderkamers. In een ideale situatie heb je volgens mij in elk vertrek een rookmelder nodig, brand door bv kortsluiting kan overal gebeuren zoals ik gisteren las op internet toen ik zat te googlen na opgave in dit topic over de beste plaatsing. Ik plaats de brandmelder uit dit topic straks eerst tussen beide kinderkamers en probeer daarna te investeren in meerdere zodat het een betere verdeling wordt.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:00 schreef Neo-- het volgende:
Ik heb alles gelijkvloers. Dan is 1 toch ruim voldoende? Heb je eventueel een goede locatie om hem op te hangen ?
Een is afdoende, als je het kan missen het liefst ook de slaapkamer. Begin altijd in de gang, middenin maar wel 20-30cm weg van de lamp, die kan storing geven.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 09:00 schreef Neo-- het volgende:
Ik heb alles gelijkvloers. Dan is 1 toch ruim voldoende? Heb je eventueel een goede locatie om hem op te hangen ?
Met deze gegevens is de kans dat jij dood gaat 100%.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:10 schreef Vermon het volgende:
Mmm, goede observatie.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:10 schreef SlechtValk het volgende:
[..]
Met deze gegevens is de kans dat jij dood gaat 100%.
Op de lijstquote:Op donderdag 25 oktober 2012 15:55 schreef sugar4 het volgende:
Ik heb ook wel interesse. Mijn dochter gaat vanaf januari boven slapen en moet er dus ook één komen. Nu alleen beneden 2.
Midden gedeeld door midden bedoel je? Dus een op 3,5mtr van de muur en vice versa?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 18:56 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn woning is gelijkvloers en 15 meter lang. Heb een rookmelder aan de ene kant van de 15 meter en eentje aan de andere kant. Heb 3 slaapkamers die vlabij de ene rookmelder liggen, dat moet toch voldoende zijn?
Dan kan kem net zo goed laten afbranden. Poeder is troep en sloopt je auto. Poeder is eigenlijk nergens een goed idee voor.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 20:14 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Als je een brandblusser zoekt voor je auto: 2kg poeder
Liefst een blusdeken van 180x180cm in de keuken en koolzuursneeuw of schuim in huis.
Dat is niet waar en poeder kan een oplossing zijn op plekken waar geen elektronica is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 01:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dan kan kem net zo goed laten afbranden. Poeder is troep en sloopt je auto. Poeder is eigenlijk nergens een goed idee voor.
Het is een budget-overweging.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 08:59 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Zoals?
Dat spul gaat echt overal in zitten en overal zit er electronica bij een auto. En bij auto's veroorzaakt het roest. Beter schuim kopen dan is ook geschikter tegen vloeistof brand.
Ook voor thuis poeder is gewoon rommel en moet je gewoon niet willen hebben.
Diverse brandweermannen hierover gesproken en delen allemaal dezelfde mening over poeder.
Nee eentje aan het begin, dus een cm of wat van de buitenmuur en de andere aan de andere kant, overigens wel een meter of 3 van de buitenmuur (dus op 12 mtr van de eerste).quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:59 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Midden gedeeld door midden bedoel je? Dus een op 3,5mtr van de muur en vice versa?
Altijd in het midden hangen, anders heb je er niets aan.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:18 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Nee eentje aan het begin, dus een cm of wat van de buitenmuur en de andere aan de andere kant, overigens wel een meter of 3 van de buitenmuur (dus op 12 mtr van de eerste).
Het is dat of een total-loss.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:01 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Die dan verkeerd uitpakt en je belachelijk veel nevenschade hebt.
Bij een auto misschien, ligt er echt aan waar je hem voor gaat gebruiken.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:11 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Dat is hij met een poederblusser ook. En als je pech heb dekt je verzekering de schade niet.
Ik weet het en je punt is duidelijk. Wil niet zeggen dat poeder onbruikbaar is.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 10:52 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
De schade die ontstaat zal langzaam maar zeker je electronica kapot maken. De gevolg schade komt later pas en zal da waarschijnlijk niet door de verzekeringsmaatschappij geaccepteerd worden.
Als je een brandblusser koopt doe het dan gewoon goed. Poeder is rommel. Ook bij inademing kan het leuke effecten geven. Poeder gaat overal inzitten en sloopt alles. Gewoon schuim kopen dat kan je in de meeste gevallen prima gebruiken.
oh, nou ja weer wat geleerd.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 09:37 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Altijd in het midden hangen, anders heb je er niets aan.
Ik rook alleen op een kamer met rookmelder. Als het blauw gaat staan van de rook gaat 'ie denk ik wel af.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:51 schreef Moira. het volgende:
Goeie actie!
Wij hebben het hier ook niet breed (en we wonen in een 110 jaar oud huis, wel brandgevoelig dus) en onze rookmelders zijn al jaren stuk.
Wij wilden alleen in financieel betere tijden brandmelders aanschaffen.
Er wordt hier in huis flink gerookt namelijk en -toen ze het nog wel deden- gingen die rookmelders regelmatig af. Schijtvervelend dus.
Kan je met z'n 10en in een kamer kettingroken zonder dat hij af gaat, en dat hij dan wél af gaat als er echt rook van brand is?
Zo ja; dan hou ik me aanbevolen voor deze mooie liefdadige actie
Pfffrrrrrrrrrrrrtquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:51 schreef Moira. het volgende:
Goeie actie!
Wij hebben het hier ook niet breed (en we wonen in een 110 jaar oud huis, wel brandgevoelig dus) en onze rookmelders zijn al jaren stuk.
Wij wilden alleen in financieel betere tijden brandmelders aanschaffen.
Er wordt hier in huis flink gerookt namelijk en -toen ze het nog wel deden- gingen die rookmelders regelmatig af. Schijtvervelend dus.
Kan je met z'n 10en in een kamer kettingroken zonder dat hij af gaat, en dat hij dan wél af gaat als er echt rook van brand is?
Zo ja; dan hou ik me aanbevolen voor deze mooie liefdadige actie
Jajaja, ik betaal 13 euro per 2 weken aan sigaretten (lang leve zelf-klik-potten-shag). En roken stilt bij mij de honger dus dat scheelt ook weer een hoop.quote:
Ja, hij hing hier ook op een kamer waar het wel eens blauw stond van de rookquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 18:15 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Ik rook alleen op een kamer met rookmelder. Als het blauw gaat staan van de rook gaat 'ie denk ik wel af.
Maar je kunt hem het beste in de gang hangen, neem aan dat daar niet wordt gerookt.
Ze zijn gelukkig minder gevoelig tegenwoordig. En liefst rookmelder in de gang, dan detecteert hij het snelste brand vanuit keuken, woonkamer, etc.quote:Op zondag 28 oktober 2012 04:33 schreef Moira. het volgende:
[..]
Ja, hij hing hier ook op een kamer waar het wel eens blauw stond van de rookEn sowieso was hij oud, neem aan dat dat ding dan wat gevoeliger is voor dingen die niet-echt-brand zijn dan die van tegenwoordig.
Maar mocht ik er een ontvangen ga ik die hier zeker op de gang hangen inderdaad!
Jammer maar maakt niet uit, niet jou schuld.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:54 schreef Psy-freak het volgende:
De leverancier heeft zich teruggetrokkensorry.
quote:Op donderdag 29 november 2012 18:00 schreef Cindy1988 het volgende:
[..]
Jammer maar maakt niet uit, niet jou schuld.
We hebben wel tips van je gehad <3
Jee das lullig (naar jou toe, want jij kan dat hier komen melden... sta je daar met je goede bedoelingenquote:Op donderdag 29 november 2012 17:54 schreef Psy-freak het volgende:
He, wat jammer! Want het was een hartstikke tof aanbod.quote:Op donderdag 29 november 2012 17:54 schreef Psy-freak het volgende:
Ja die kans is 100%quote:Op woensdag 24 oktober 2012 22:10 schreef Vermon het volgende:
Mja, het is niet anders. Kan het zelf ook niet betalen. Maar bedanktquote:Op donderdag 29 november 2012 22:09 schreef Ireth het volgende:
[..]
Jee das lullig (naar jou toe, want jij kan dat hier komen melden... sta je daar met je goede bedoelingen)
Het aanbod was iig lief bedoeld en je stortte je er enthousiast in!![]()
Dankje, ja... slotje helaas...quote:Op donderdag 29 november 2012 22:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
He, wat jammer! Want het was een hartstikke tof aanbod.![]()
Slotje dan maar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |