Ik snel overtuigd?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:34 schreef me_gusta het volgende:
[..]
Koerdistan bestaat.
Ik nodig je uit om naar de KRG, Zuid-Koerdistan te komen.
Zul jij zien dat het gecontroleerd en geregeerd wordt door de Koerden en de Peshmerga's, waarbij de Arabieren 2e rangsburgers zijn en Bagdad er totaal geen macht heeft. Waar de Koerdische vlag wappert en waar Koerdisch de officiële taal is en Newroz de nationale feestdag, waar de Ey Reqib uit volle borst gezongen wordt en Ba'athisten en Arabieren, Turken, Perzen of wie dan ook, die de Koerdische taal, cultuur of mensen ten schande maken, zonder pardon aangepakt zullen worden en er niemand naar hen om zal kijken. Waar geen enkele regering, Ankara, Tehran, Damascus of Bagdad, er iets aan zal kunnen doen.
Alleen dan beseffen onwetende mensen zoals jij dat er wel degelijk een Koerdistan bestaat. Maar blijkbaar geil jij op lijntjes op een stukje papier. Dat zegt iets over jou: namelijk dat jij een snel overtuigd en zwak persoon bent.
Toedeloe Bagdad, welkom Erbil!quote:United States builds the largest building for its consulate in Arbil
According to a source that the United States intends to build a larger building for his country's consulate in Erbil.
Safeer News Agency quoted from a Kurdish source did not mention his name said "The United States is planning to build a larger building for its consulate in Arbil as its embassy building in Baghdad but did not disclose its area.
Source: http://www.kurdiu.org/en/hawal/index.php?pageid=112482
United States builds the largest building for its consulate in Arbilquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik snel overtuigd?
Welnee, dan was ik wel meegegaan in je fabel over het land van Oz. Die KRG is weinig anders dan een Aruba of Curacao. Autonoom, maar zeker geen onafhankelijk land, wat 'verdragen' ook zeggen. Tenminste, zo staat het overal op internet, maar jij weet 't ongetwijfeld beter dan 7 miljard anderen.
Aruba heeft Papiamento als taal, een eigen vlag, een eigen cultuur, een eigen bestuur, een eigen economie en inderdaad ook eigen verdragen en zelfs een eigen munt. Het enige wat mist is jouw Amerikaanse ambassade van 20 etages hoog. Kortom, waar maak je je druk om?quote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef me_gusta het volgende:
[..]
United States builds the largest building for its consulate in Arbil
O ja? Aruba heeft een grotere Amerikaanse Ambassade/Consulaat dan Amsterdam en ze hebben een leger van 300,000 man, eigen taal, vlag, cultuur, bestuur, onafhankelijke economie en verdragen?
NIET DUS. Droom maar lekker verder joh.
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAquote:Op donderdag 25 oktober 2012 21:53 schreef Aloulou het volgende:
Barzani was afgelopen week bij het AKP congres als goede vriend. Erdogan houdt hem heel slim dicht bij zich en Noord-Irak maakt hij economisch afhankelijk van zijn land. Zorgen dat die hand goed en strak om de Koerden heen zit dat als Barzani ooit in zijn hoofd haalt iets gek te doen die vriendelijke hand direct omgedraaid kan worden in een strakke vuist waar Barzani dan diep in verdwijnt. Aangezien Amerika Turkije in het nieuwe onzekere Midden-Oosten meer dan ooit nodig heeft zullen ook zij Turkse belangen zwaarder laten doorwegen dan Koerdische onafhankelijkheid. En daarmee houdt het sprookje op....
Geen Turken, Perzen of Arabieren meer nodig voor zulke producten.quote:The Kurdistan Regional Government’s Minister for Natural Resources, Ashti Hawrami , has announced that the Kurdish region will be self-sufficient in oil products next year
He expects an increase in Kurdistan refinery’s production from 40,000 to 100,000 barrels per day, resulting in a surplus of oil products.
Minister Hawrami also disclosed that there are more oil companies interested in workin in Iraqi Kurdistan.
http://www.gulan-media.com/english/t_de ... =1&id=2568
quote:Kurdistan seeks to achieve food sufficiency by bringing giant Australian agricultural companies
Kurdistan Regional Government announced on Wednesday, seeking to achieve food sufficiency by bringing two giant Australian companies in the agricultural investments field.
According to the government statement in which "Shafaq News", received a copy of it, "the Minister of Agriculture and Water Resources, Sirwan Baban met on Tuesday, the Australian Ambassador to Baghdad and his accompanying delegation."
"The two sides discussed the economic and joint trade cooperation and the animals import from Australia to Kurdistan Region in accordance with the health and international specifications standard.
"The two sides stressed the issue of the coming of the giant two Australian agricultural companies soon to the region for the purpose of implementing major projects in the agriculture field and developing appropriate mechanisms for their work."
The statement pointed out that "Baban announced the availability of the facilities and the right climate to attract investments to Kurdistan in the development fields of the agricultural and irrigation projects."
The Ministry of Agriculture and Water Resources in the regional government had demanded earlier last September that the Prime Minister of Kurdistan has officially allocated 10% of the general budget for Kurdistan for next year, away from the annual budget allocated to the Ministry to improve and develop the agricultural sector in the region, in order to improve conditions and achieve self-sufficiency in this sector. "
It is noted that the ministry carried out since 2009, a five-year plan, including grants, loans and advances to farmers in the agricultural region to achieve sufficiency with regard to agricultural products in Kurdistan.
24 October 2012
http://www.shafaaq.com/en/news/3892--ku ... anies.html
Helebje water system project underwayquote:Number of banned fruit and veg in S.Kurdistan reaches 20
ERBIL, July 30 (AKnews) A source from the Ministry of Agriculture and Water Resources announced that so far 20 types of fruits and vegetables have been banned in the region since the beginning of this year.
The ministry has decided to add more types of produce from August.
Director of follow-up and planning Anwar Omer said the barred fruit and vegetable types include watermelon, melon, onion, grape, aubergine, potato, courgette and many more.
Omer added that the ministry will ban both apple and pomegranate next month due to full ripening of home fruits.
DROOM LEKKER VERDER JOH!quote:
Capacity: supply clean water for 250,000 people
Duration: 730 days
Cost: $200 million
Company: Sang Yong (S.Korean)
52 companies participated in the bidding auction.
http://www.aknews.com/ku/aknews/2/327135/
Kan ook wel op een andere manier, hou die Turks-Koerdische ruzie maar ergens anders buiten dit forum.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:05 schreef me_gusta het volgende:
[..]oet poepie op broodje en serveert*
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Zijn alle Turken zo ''slim'' als jij?
Het is alsof je tegen een betonnen muur praat.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 22:25 schreef Aloulou het volgende:
Komt die met fruit en waterzuiverings nieuwsberichten aanzetten![]()
Je snapt het maar niet en moet die roze bril ff afzetten. Enige onafhankelijkheid die Noord-Irakese Koerden krijgen en kunnen afdwingen is als zij de VS of een andere grote wereldmacht meehebben. Zelf eenzijdig kunnen zij niets. Nogmaals, eenzijdig kunnen zij niets. En de VS kiest voor Turkije omdat die veel belangrijker voor hen zijn. Of je nou duizenden fruitsoorten zelf produceert, tientallen wolkenkrabbers neerzet, 500 Amerikaanse ambassade's van tien hoog, 200 contracten met allerlei Europese landen wat samenwerking of 100.000 olievaten per uur. Zolang Amerika niet mee is voor een onafhankelijk Koerdistan houdt het op.
Nu mag jij weer even mij uitleggen hoeveel "goedbewapende, moderne, strakgetrainde, ervaren, dappere, bereid-martelaat-te-worden" peshmerga's jullie wel niet hebben
OK, dat zijn we eens. Hartgrondig zelfs, omdat je weet waar ik het over heb.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 02:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Maar dat zeg ik toch ook? Engeland is toch een land binnen het VK. Net zoals Schotland, Wales en N-I? En Curacao is toch een land binnen het Koninkrijk Nederland?
''Veilig op een Turkse bank'' --> een Koerd die Turkse banken promoot... nah. Not in this universe.quote:Ik adviseer je om aan je famillie te zeggen dat ze hen posities in de regering moeten opzeggen nu het nog kan. Haal ze naar Europa en zet je corrupte geld veilig op een Turkse bank want ook Zuid-Koerdistan heeft er schoon genoeg van. Jullie hebben al Sullamania verloren. Halabja verloren. Heel het oosten hebben jullie verloren. De grens met turkije hebben jullie verloren. Hewler zal snel volgen. Dehok zal niet eens vechten voor jullie aangezien het uit een zal vallen omdat het een economische stad is. Tijdens de oorlog is het dood daar. Er valt niet te leven.
Dank voor de verduidelijking.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 18:18 schreef Peunage het volgende:
Met jullie bedoelt hij Barzanis en Barzanistan.
quote:YPG's retaliation attack in Aleppo killing 19
ALEPPO (DIHA) - YPG forces made a retaliation attack in Aleppo city of Syria towards the Free Syrian Army groups, that assaulted on the civilian in Esrefiye neighbourhood of Aleppo and killed 5 people. It has been stated that 19 members of FSA were killed and lots others were wounded and caught with their armies.
The clash lasted to the late hours (yesterday) between Yekîneyên Parastina Gel (People's Defense Unities) and so-called Free Syrian Army groups in the Esrefiye neighbourhood of Aleppo. FSA members fired at the civilians and killed 5 people. Therupon, YPG forces made a retaliation attack in Aleppo city of Syria towards the so-called Free Syrian Army groups. It has been stated that 19 members of FSA were killed and lots others were wounded and caught with their armies.
Source: http://www.diclehaber.com/2/1002/viewNews/327408
Het grappige is dat computerprobleem gelooft in 1 Kurdistan terwijl de Koerden uit de verschillende landen elkaar het liefst de nek om zouden draaien.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 01:31 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dank voor de verduidelijking.
We aanschouwen hier een Koerdische stammenstrijd, als ik het goed begrijp.
Folklore.
Moet kunnen. Levert niks op, maar moet kunnen.
Dit is dan ook weer onzin.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het grappige is dat computerprobleem gelooft in 1 Kurdistan terwijl de Koerden uit de verschillende landen elkaar het liefst de nek om zouden draaien.
Het grappige is dat Turken dat denken. Maar dat is niet zo. Wij Koerden zien geen verschillen want we worden allemaal hetzelfde behandeld door de buitenwereld dus waarom zouden wij verschillen onderling zien?quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 13:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Het grappige is dat computerprobleem gelooft in 1 Kurdistan terwijl de Koerden uit de verschillende landen elkaar het liefst de nek om zouden draaien.
Wanneer hou je nou op met die onzinquote:Op zaterdag 27 oktober 2012 14:20 schreef me_gusta het volgende:
Maar de Arabieren van Syrië hebben HELEMAAL GEEN hulp gehad, terwijl er iets van 21 Arabische landen zijn!
Hij zegt niet dat Kirkoek 'Koerdisch' is. Hij zegt dat de meerderheid van de inwoners Koerden zijn, en daarom vind hij het onrealistisch dat Arabieren en Turkmenen in de stad even veel eisen als de Koerden. Maar hij zegt niet dat de Arabieren en Turkmenen weg moeten gaan, als jij het zo begrijpt.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 03:34 schreef me_gusta het volgende:
Ook de Sjiieten beginnen in te zien dat Kirkuk Koerdisch is.
Ik kan het niet lezen, laten vertalen.
Waar het op neer komt:
Amar Hakim a Shiite leader: "Kirkuk is Kurdish majority, arabs and turkmen ask unrealistic demands"
[ afbeelding ]
Helemaal gelijk in. En het is ook een feit, daar valt absoluut niet over te discussiëren: de Koerden zijn altijd een meerderheid geweest en zijn dat nog steeds in Kirkuk, zelfs na de pogingen van het regime om het te Arabiseren.
De Arabierenen en Turkmenen die er altijd al hebben gewoond mogen er van mij blijven.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 17:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij zegt niet dat Kirkoek 'Koerdisch' is. Hij zegt dat de meerderheid van de inwoners Koerden zijn, en daarom vind hij het onrealistisch dat Arabieren en Turkmenen in de stad even veel eisen als de Koerden. Maar hij zegt niet dat de Arabieren en Turkmenen weg moeten gaan, als jij het zo begrijpt.
Mijn sympathie voor Koerden slinkt met elk bericht van jou.quote:Op zaterdag 27 oktober 2012 22:35 schreef me_gusta het volgende:
[..]
De Arabierenen en Turkmenen die er altijd al hebben gewoond mogen er van mij blijven.
Maar de Arabieren en Turkmenen die er later gekomen zijn, met name tijdens de Arabisatie, moeten de stad onmiddelijk verlaten en Bagdad moet maar voor hen zorgen. Bagdad heeft destijds onschuldige, oorspronkelijke Koerdische bewoners van Kirkuk met geweld uit huis gezet en er Arabieren voor in de plaats gezet. Zij hebben dan ook geen enkele recht om er te blijven, ook al wonen ze er 20 of 30 jaar. Onschuldige mensen hebben geleden zodat zij daar kunnen leven en dat wisten zij maar al te goed. Als ze niet vrijwillig weggaan, dan maar met geweld. Ze hebben er in ieder geval geen recht op, hoe je het ook went of keert. Veel Koerden die destijds uit huis zijn gezet, hebben nog steeds niet een fatsoenlijk onderkomen en lijden er nog elke dag onder. Dat is onacceptabel en die kakkerlakken mogen er niet mee wegkomen.
Ah ja. En het Free Syrian Army en de Koerdische Volks Verdedigingskrachten zijn ook goed gestructureerde legers met een duidelijke bevelsstructuur, heldere strategie, herkenbare tactiek en zo?quote:Op zondag 28 oktober 2012 02:24 schreef me_gusta het volgende:
Jullie roepen dat Assad een stoute man is, maar ik roep al sinds het begin dat de leden van de FSA net zulke achterbakse, terroristische honden zijn. Onderstaande video bevestigd dit. Er zijn vast wel een aantal Arabieren die niets tegen Koerden hebben en liever vrede dan oorlog hebben, maar die zijn heel erg zeldzaam. Nog schaarser dan ruby diamanten als je het mij vraagt!
Waarschijnlijk trokken jullie mijn bericht, waarin ik het heb over de FSA (Free Syrian Army) die op Koerdische burgers heeft geschoten, in twijfel. Nou, mijn beste mensen, hier hebben jullie een video ter bewijs.
Een groep Koerden demonstreert in vrede tegen de FSA en opeens wordt er op een GROEP DEMONSTRATEN (bestaande uit mannen, vrouwen en kinderen) geschoten. Dit is gedaan door de FSA. Je ziet ook de chaos die hierdoor ontstaat. De Koerdische Volks Verdedingskrachten hebben hierna de terroristen van de FSA aangevallen en tientallen van hen gedood en verwond. Ook zijn er voertuigen in beslag genomen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |