abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:27:18 #76
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_118407989
Ach, we kennen hem toch al langer dan vandaag. Laten we het erop houden dat hij een 'opvallende' schrijfstijl heeft. Ik lees zijn teksten in ieder geval met plezier :P .
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_118417812
Die Barzani van jou is wel het slaafje van Turkije.

Waarom heeft Turkije permanente militaire basissen in zuid-Koerdistan?
Waarom bombardeert Turkije elke dag zuid-Koerdistan?
Waarom nodigde Barzani in 1995 Saddam uit om Hewler(Erbil) te veroveren van talabani?
Waarom heeft amnesty international vernietigende rapporten over Zid-Koerdistan geschreven?
Waarom zijn journalisten niet vrij om te zeggen wat ze willen daar?
Waarom is Serdasht vermoord? Serdasht was een jonge Koerdische jongen die opstond tegen de corruptie van Barzani, voor de mensen die het niet weten.
Waarom is het standbeeld dat de Koerdische gemeenschap in ere van Sardasht hadden gemaakt vernield?
Waarom bombardeert Iran elke dag Iraaks-Koerdistan wegens de Pjak? Blijkbaar zijn ze niet bang voor USA nog Barzani.
Wat doe je hier nog als Zuid-Koerdistan zo fantastisch is en je familie daar in hoge posities bekleedt?

Zo kan ik nog even doorgaan.

Maar de conclusie is: Er is geen Koerdistan en er zal nooit een Koerdistan zijn zolang de Barzani’s daar de dienst uitmaken.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:26:57 #78
372522 me_gusta
cp, mijn cp, ja mijn ceepeeee!
pi_118432037
Ik schrok net wakker! :o Ik droomde dat ik dit bericht zou posten nadat een arme nobody, zonder enige contacten of verstand van zaken, in dit topic gereageerd zou hebben.

Nou, ik hervat nu mijn dutje weer hoor. Hihi.
dag 84: de FOK!kers hebben niet door wie ik ben
dag 91: alles verloopt volgens plan, de honden zijn niet op de hoede
dag 128: paniek, OVERAL PANIEK
dag 155: Miljoenen doden, de overname van FOK! zal gesmeerd lopen
pi_118434276
Vertaling; die nobody stelt lastige vragen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:17:28 #80
372522 me_gusta
pi_118434815
Een Korte geschiedenisles over ''Iraaks'' Koerdistan (Zuid-Koerdistan)
Deel 1

Koerdisch - Iraakse conflict: 1918 - 2003
Dispute between Erbil & Bagdad - 2003 - ongoing

Partijen (zonder bondgenoten):

Het Koninkrijk van Koerdistan
Peshmerga:
- KDP (Kurdistan Democratic Party)
- PUK (Patriotic Union of Kurdistan)

VS

Iraaks Mandaat
Koninkrijk van Irak
Irak:
- Republikeinse Garde
- Iraakse Leger
- Iraakse Luchtmacht
- Iraakse Politie
- Mukhabarat (Intelligence)
- Jash (Verraders)

Leiders:

Koerdistan:
- Koning Mahmud Barzanji (Koning van Het Koninkrijk van Koerdistan)
- Mustafa Barzani
- Massoud Barzani (Huidige President van Zuid-Koerdistan / KRG)
- Jalal Talabani
- Mame Risha (Legendarisch Verzetsstrijder van de P.U.K)

Irak:
- Faisal I van Irak
- Faisal II van Irak
- Abdul Karim Qasem
- Ali Hassan Al-Madjid (Ali Chemicali, de psychopaat achter de Gifgasaanval op Halabja)
- Saddam Hussein (Dictator van Irak)
- Uday Hussein
- Qusay Hussein
- Tariq Azziz

Slachtoffers:
- Honderdduizenden doden en gewonden aan beide zijde.

___________________________________________________________________________________

BELANGRIJKSTE REVOLUTIE IN DIT DEEL

Barzan Revolt - 1943 - 1945

1919: Mahmud Barzanji Revolt
Oprichting van Het Koninkrijk Koerdistan
1924: Koninkrijk Koerdistan ontmanteld, Koning Mahmud Barzanji overlijd in 1956 in vrede, thuis.

1931: Ahmed Barzani Revolt - Ahmed Barzani is de broer van Mustafa Barzani. Hij is dus de oom van de huidige President van Koerdistan, Massoud Barzani.
De Barzani Opstand duurt tot 1932, wordt onderdrukt, maar de Barzani's gaan door met het verzet. In 1943 zou er een nieuwe revolutie, o.l.v. de Barzani's uitbreken in Zuid-Koerdistan.

The Barzan Revolt (1943-1945)
Mustafa Barzani heeft de leiding over de Barzani stam overgenomen. Hij ziet in dat de Britten het druk hebben met de Tweede Wereldoorlog. Dit maal zou zijn revolutie zich niet beperken tot de Barzan regio in Zuid-Koerdistan, maar zich uitbreiden over geheel Zuid-Koerdistan. Een totale revolutie zou ontketend worden.

Barzani slaagde erin om compagnons voor zich te winnen en het verzet te organiseren. Velen Koerden hadden zich nu aangemeld om deel te nemen aan zijn revolutie, de Peshmerga's - Those Who Face Death. De Peshmerga's zouden opgedeeld worden in groepjes van 15 a 30 man. Een Guerilla oorlogsvoering zou gevoerd worden, de groepen moesten klein blijven. Barzani stelde een aantal regels op:

1. De Peshmerga's moeten ten alle tijden de bevelen van hun commandanten opvolgen.
2. Commandanten moeten ten alle tijden met hun Peshmerga's blijven, en hen als gelijke, als broers behandelen.
3. Er mag nooit geweld gebruikt worden om iets van burgers te verkrijgen.
4. Opbrengsten moeten eerlijk verdeeld worden.
5. Krijgsgevangenen moeten humaan behandeld worden en hun bezittingen mogen niet afhandig gemaakt worden.
6. Instructies moeten volledig opgevolgd worden.

DE EERSTE OPERATIE

Op 2 Oktober 1943 werd het politie station in Shanader omsingeld. Alle agenten werden gevangen genomen en geen schot werd gelost.

DE SLAG OM KHAIRZOK - 12 Oktober 1943

Op 12 Oktober 1943 werd het Politie Station van Khairzok omsingeld door de troepen van Barzani.
Het garnizoen weigerde zich over te geven en om versterking werd gevraagd. Barzani werd hiervan op de hoogte gebracht en de strategische bevelhebbers besloten om hen op te wachten. Dit zou een succesvolle veldslag worden voor de Peshmerga's. Een die van grote invloed zou zijn op het verdere verloop van de revolutie. Mustafa Barzani nam persoonlijk deel aan deze veldslag.

De Barzani's wachtten de vijand op totdat zij de Halonar Vlakte hadden bereikt. Op dit moment sloegen de Peshmerga's toe en werd het Iraakse leger compleet afgeslacht. 120 Iraakse soldaten werden gedood, inclusief de Commandant, een lid van een prominente familie in Mosul. 56 Iraakse soldaten werden gevangen genomen, de meesten waren gewond. Onder de Peshmerga's waren er 5 slachtoffers: Ahmad Afandi sneuvelde en 4 anderen raakten gewond, waaronder Mustafa Barzani. De soldaat die hem verwond had, was gevangen genomen. Barzani had zijn mannen bevolen hem extra goed te verzorgen. In Oktober 1943 was geheel Zuid-Koerdistan, op 3 gebieden na, bevrijd en schoongeveegd van Iraakse troepen.

Na mislukte onderhandelingen trok het Iraakse leger zich terug uit Zuid-Koerdistan.
Zuid-Koerdistan was nu bevrijd en dit was een overwinning voor zowel de Barzani's, als voor het Koerdische volk.

Pas in 1945, toen de Britten de Iraakse regering hulp aanboden, zou er een nieuwe revolutie uitbreken.

De Slag om Maidan Morik - 25 Augustus 1945

De Slag om Maidan Morik is een van de beruchtste veldslagen uit de geschiedenis van Koerdische revoluties. Velen heldendaden vonden hier plaats en velen Koerden sneuvelden tijdens deze veldslag. De veldslag zou een slachtplaats worden voor de Iraakse troepen. Britten hebben het beschreven als een totale afslachting.

De Koerdische Peshmerga behoudden hun posities en sloegen elke aanval van de vijand af, die gepaard gingen met hevige bombardementen (artillerie en luchtaanvallen). Eén uur voor het donker werd, gaf Mustafa Barzani het bevel voor een Massale Aanval. De Peshmerga's sloegen van alle kanten toe en kwamen uit de heuvels, bergen en valleien en de vijand werd van 4 kanten aangevallen. Het kwam zelfs tot man-tot-man gevechten en de Iraakse en deels Britse troepen raakten de controle over de situatie kwijt, verloren hun posities en moesten zich terugtrekken en een zware, vernederende nederlaag ondergaan. De Peshmerga's namen honderden wapens, waaronder machingeren en artillerie in. 80 Iraakse soldaten werden gevangen genomen en 480 werden er gedood. Onder de Peshmerga's waren er 5 dodelijke slachtoffers.

Dit was slechts het begin van een lange reeks van revoluties in bezet Zuid-Koerdistan.

Bron: Mustafa Barzani and the Kurdish Liberation Movement

Te bestellen bij Amazon.co.uk voor 70 pond.
Te bestellen bij Amazon.com voor 291 dollar.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:20:35 #81
372522 me_gusta
pi_118434978
Ik durf $10,000 te wedden dat 99,9% van jullie niet eens de basis geschiedenis / kennis heeft over Zuid-Koerdistan en de Barzani's. En dan komen jullie hier posten alsof jullie deel uitmaken van de Perzische of Ottomaanse regering en menen alle wijsheid in pacht te hebben. Lees jullie eerst in.
Bovenstaande is niet eens 0,001% van de Koerdische geschiedenis van enkel Zuid-Koerdistan.
pi_118435052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:20 schreef me_gusta het volgende:
Ik durf $10,000 te wedden dat 99,9% van jullie niet eens de basis geschiedenis / kennis heeft over Zuid-Koerdistan en de Barzani's. En dan komen jullie hier posten alsof jullie deel uitmaken van de Perzische of Ottomaanse regering en menen alle wijsheid in pacht te hebben. Lees jullie eerst in.
Bovenstaande is niet eens 0,001% van de Koerdische geschiedenis van enkel Zuid-Koerdistan.
Koerdistan, je bedoelt dat stuk grond wat door niemand wordt erkend?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:24:53 #83
372522 me_gusta
pi_118435212
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Koerdistan, je bedoelt dat stuk grond wat door niemand wordt erkend?
Dit zegt al genoeg over jouw kennis van dit onderwerp. Ik stel voor dat jij voortaan enkel leest, dan steek je er nog wat van op. De KRG, Kurdistan Regional Government, is namelijk internationaal erkend. Daarnaast heeft de KRG al sinds 2001 het recht, volgens INTERNATIONALE VASTGELEGDE VERDRAGEN EN WETTEN, om de onafhankelijkheid uit te roepen. (Na een minimale semi-onafhankelijkheid van 10 jaar heeft elk volk dat recht. Momenteel zit de KRG op 21 jaar).
pi_118435282
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:24 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Dit zegt al genoeg over jouw kennis van dit onderwerp. Ik stel voor dat jij voortaan enkel leest, dan steek je er nog wat van op. De KRG, Kurdistan Regional Government, is namelijk internationaal erkend. Daarnaast heeft de KRG al sinds 2001 het recht, volgens INTERNATIONALE VASTGELEGDE VERDRAGEN EN WETTEN, om de onafhankelijkheid uit te roepen. (Na een minimale semi-onafhankelijkheid van 10 jaar heeft elk volk dat recht. Momenteel zit de KRG op 21 jaar).
Wijs mij Koerdistan eens aan op een kaart dan.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:27:28 #85
372522 me_gusta
pi_118435325
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wijs mij Koerdistan eens aan op een kaart dan.
Als jij mij kunt leren hoe ik zoals jouw stam (den deze) kan schreeuwen O+

pi_118435346
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:24 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Dan komt nu de hamvraag;
waarom roepen jullie geen onafhankelijkheid uit? Geen 18% van de olie-inkomsten van Irak meer. Iran en Turkije kunnen ongegeneerd Koerdistan binnenwalsen aangezien zij het in geen 1000 jaar zullen erkennen.
pi_118435361
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:27 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Als jij mij kunt leren hoe ik zoals jouw stam (den deze) kan schreeuwen O+

Juist ja, met andere woorden, Koerdistan bestaat niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:30:23 #88
372522 me_gusta
pi_118435497
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dan komt nu de hamvraag;
waarom roepen jullie geen onafhankelijkheid uit? Geen 18% van de olie-inkomsten van Irak meer. Iran en Turkije kunnen ongegeneerd Koerdistan binnenwalsen aangezien zij het in geen 1000 jaar zullen erkennen.
pi_118435545
Heel inhoudelijk allemaal die YouTube filmpjes, maar zolang jij Koerdistan niet aan kan wijzen op een kaart en het volgens de rest van de wereld niet eens bestaat zie ik niet in waar je je zo druk over maakt. Dat er een semi-kolonie is ergens in Noord-Oost Irak die gewoon als regio binnen Irak bekend staat maakt dat weinig anders.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:34:43 #90
372522 me_gusta
pi_118435751
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:31 schreef Voorschrift het volgende:
Heel inhoudelijk allemaal die YouTube filmpjes, maar zolang jij Koerdistan niet aan kan wijzen op een kaart en het volgens de rest van de wereld niet eens bestaat zie ik niet in waar je je zo druk over maakt.
Koerdistan bestaat.
Ik nodig je uit om naar de KRG, Zuid-Koerdistan te komen.
Zul jij zien dat het gecontroleerd en geregeerd wordt door de Koerden en de Peshmerga's, waarbij de Arabieren 2e rangsburgers zijn en Bagdad er totaal geen macht heeft. Waar de Koerdische vlag wappert en waar Koerdisch de officiële taal is en Newroz de nationale feestdag, waar de Ey Reqib uit volle borst gezongen wordt en Ba'athisten en Arabieren, Turken, Perzen of wie dan ook, die de Koerdische taal, cultuur of mensen ten schande maken, zonder pardon aangepakt zullen worden en er niemand naar hen om zal kijken. Waar geen enkele regering, Ankara, Tehran, Damascus of Bagdad, er iets aan zal kunnen doen.

Alleen dan beseffen onwetende mensen zoals jij dat er wel degelijk een Koerdistan bestaat. Maar blijkbaar geil jij op lijntjes op een stukje papier. Dat zegt iets over jou: namelijk dat jij een snel overtuigd en zwak persoon bent.
pi_118435817
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:34 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Koerdistan bestaat.
Ik nodig je uit om naar de KRG, Zuid-Koerdistan te komen.
Zul jij zien dat het gecontroleerd en geregeerd wordt door de Koerden en de Peshmerga's, waarbij de Arabieren 2e rangsburgers zijn en Bagdad er totaal geen macht heeft. Waar de Koerdische vlag wappert en waar Koerdisch de officiële taal is en Newroz de nationale feestdag, waar de Ey Reqib uit volle borst gezongen wordt en Ba'athisten en Arabieren, Turken, Perzen of wie dan ook, die de Koerdische taal, cultuur of mensen ten schande maken, zonder pardon aangepakt zullen worden en er niemand naar hen om zal kijken. Waar geen enkele regering, Ankara, Tehran, Damascus of Bagdad, er iets aan zal kunnen doen.

Alleen dan beseffen onwetende mensen zoals jij dat er wel degelijk een Koerdistan bestaat. Maar blijkbaar geil jij op lijntjes op een stukje papier. Dat zegt iets over jou: namelijk dat jij een snel overtuigd en zwak persoon bent.
Ik snel overtuigd?

Welnee, dan was ik wel meegegaan in je fabel over het land van Oz. Die KRG is weinig anders dan een Aruba of Curacao. Autonoom, maar zeker geen onafhankelijk land, wat 'verdragen' ook zeggen. Tenminste, zo staat het overal op internet, maar jij weet 't ongetwijfeld beter dan 7 miljard anderen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:37:11 #92
372522 me_gusta
pi_118435897
quote:
United States builds the largest building for its consulate in Arbil

According to a source that the United States intends to build a larger building for his country's consulate in Erbil.

Safeer News Agency quoted from a Kurdish source did not mention his name said "The United States is planning to build a larger building for its consulate in Arbil as its embassy building in Baghdad but did not disclose its area.

Source: http://www.kurdiu.org/en/hawal/index.php?pageid=112482
Toedeloe Bagdad, welkom Erbil! :W
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:38:34 #93
372522 me_gusta
pi_118435975
quote:
14s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:35 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ik snel overtuigd?

Welnee, dan was ik wel meegegaan in je fabel over het land van Oz. Die KRG is weinig anders dan een Aruba of Curacao. Autonoom, maar zeker geen onafhankelijk land, wat 'verdragen' ook zeggen. Tenminste, zo staat het overal op internet, maar jij weet 't ongetwijfeld beter dan 7 miljard anderen.

O ja? Aruba heeft een grotere Amerikaanse Ambassade/Consulaat dan Amsterdam en ze hebben een leger van 300,000 man, eigen taal, vlag, cultuur, bestuur, onafhankelijke economie en verdragen?

NIET DUS. Droom maar lekker verder joh :W.

Zuid-Koerdistan is een onafhankelijke staat, heeft alles wat een onafhankelijke staat heeft en is véél onafhankelijker dan een Aruba of Schotland. Het is dat mensen zoals jij geilen op lijntjes op een kaartje en het daarom weigeren te accepteren. Hoe eerder je het accepteer, hoe beter.
pi_118436047
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:38 schreef me_gusta het volgende:

[..]

O ja? Aruba heeft een grotere Amerikaanse Ambassade/Consulaat dan Amsterdam en ze hebben een leger van 300,000 man, eigen taal, vlag, cultuur, bestuur, onafhankelijke economie en verdragen?

NIET DUS. Droom maar lekker verder joh :W.
Aruba heeft Papiamento als taal, een eigen vlag, een eigen cultuur, een eigen bestuur, een eigen economie en inderdaad ook eigen verdragen en zelfs een eigen munt. Het enige wat mist is jouw Amerikaanse ambassade van 20 etages hoog. Kortom, waar maak je je druk om?
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118436826
Barzani was afgelopen week bij het AKP congres als goede vriend. Erdogan houdt hem heel slim dicht bij zich en Noord-Irak maakt hij economisch afhankelijk van zijn land. Zorgen dat die hand goed en strak om de Koerden heen zit dat als Barzani ooit in zijn hoofd haalt iets gek te doen die vriendelijke hand direct omgedraaid kan worden in een strakke vuist waar Barzani dan diep in verdwijnt. Aangezien Amerika Turkije in het nieuwe onzekere Midden-Oosten meer dan ooit nodig heeft zullen ook zij Turkse belangen zwaarder laten doorwegen dan Koerdische onafhankelijkheid. En daarmee houdt het sprookje op....
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 25 oktober 2012 @ 22:05:53 #96
372522 me_gusta
pi_118437536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:53 schreef Aloulou het volgende:
Barzani was afgelopen week bij het AKP congres als goede vriend. Erdogan houdt hem heel slim dicht bij zich en Noord-Irak maakt hij economisch afhankelijk van zijn land. Zorgen dat die hand goed en strak om de Koerden heen zit dat als Barzani ooit in zijn hoofd haalt iets gek te doen die vriendelijke hand direct omgedraaid kan worden in een strakke vuist waar Barzani dan diep in verdwijnt. Aangezien Amerika Turkije in het nieuwe onzekere Midden-Oosten meer dan ooit nodig heeft zullen ook zij Turkse belangen zwaarder laten doorwegen dan Koerdische onafhankelijkheid. En daarmee houdt het sprookje op....
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Zijn alle Turken zo ''slim'' als jij?

Denken dat een land met een bewezen voorraad van 70 miljard vaten olie afhankelijk is van een land als Turkije :') x 999999999999.

Erdogan houd Barzani te vriend, niet Barzani Erdogon.

Nog een nieuwsberichtje om jou uit je droom te helpen van ''Turkse superioriteit'':

quote:
The Kurdistan Regional Government’s Minister for Natural Resources, Ashti Hawrami , has announced that the Kurdish region will be self-sufficient in oil products next year

He expects an increase in Kurdistan refinery’s production from 40,000 to 100,000 barrels per day, resulting in a surplus of oil products.

Minister Hawrami also disclosed that there are more oil companies interested in workin in Iraqi Kurdistan.

http://www.gulan-media.com/english/t_de ... =1&id=2568
Geen Turken, Perzen of Arabieren meer nodig voor zulke producten.

Zuid-Koerdistan zal ook in de agrarische sector binnen 2 jaar volledig onafhankelijk zijn.
Vis, vlees, groente en fruit productie. Zuid-Koerdistan is namelijk het meest vruchtbare gebied in het Midden-Oosten. De Arabische landen bestaan namelijk vooral uit woestijn en zand, terwijl Zuid-Koerdistan rijk is aan grondstoffen, mineralen en zéér vruchtbare grond (het is niet voor niets dat Mesopotamia, i.i.g. de gebieden waar agricultuur voor het eerst ontstond, zich bevinden binnen de grenzen van het huidige Koerdistan).

quote:
Kurdistan seeks to achieve food sufficiency by bringing giant Australian agricultural companies

Kurdistan Regional Government announced on Wednesday, seeking to achieve food sufficiency by bringing two giant Australian companies in the agricultural investments field.

According to the government statement in which "Shafaq News", received a copy of it, "the Minister of Agriculture and Water Resources, Sirwan Baban met on Tuesday, the Australian Ambassador to Baghdad and his accompanying delegation."

"The two sides discussed the economic and joint trade cooperation and the animals import from Australia to Kurdistan Region in accordance with the health and international specifications standard.

"The two sides stressed the issue of the coming of the giant two Australian agricultural companies soon to the region for the purpose of implementing major projects in the agriculture field and developing appropriate mechanisms for their work."

The statement pointed out that "Baban announced the availability of the facilities and the right climate to attract investments to Kurdistan in the development fields of the agricultural and irrigation projects."

The Ministry of Agriculture and Water Resources in the regional government had demanded earlier last September that the Prime Minister of Kurdistan has officially allocated 10% of the general budget for Kurdistan for next year, away from the annual budget allocated to the Ministry to improve and develop the agricultural sector in the region, in order to improve conditions and achieve self-sufficiency in this sector. "

It is noted that the ministry carried out since 2009, a five-year plan, including grants, loans and advances to farmers in the agricultural region to achieve sufficiency with regard to agricultural products in Kurdistan.

24 October 2012

http://www.shafaaq.com/en/news/3892--ku ... anies.html
quote:
Number of banned fruit and veg in S.Kurdistan reaches 20

ERBIL, July 30 (AKnews) A source from the Ministry of Agriculture and Water Resources announced that so far 20 types of fruits and vegetables have been banned in the region since the beginning of this year.

The ministry has decided to add more types of produce from August.

Director of follow-up and planning Anwar Omer said the barred fruit and vegetable types include watermelon, melon, onion, grape, aubergine, potato, courgette and many more.

Omer added that the ministry will ban both apple and pomegranate next month due to full ripening of home fruits.
Helebje water system project underway

quote:

Capacity: supply clean water for 250,000 people
Duration: 730 days
Cost: $200 million
Company: Sang Yong (S.Korean)
52 companies participated in the bidding auction.

http://www.aknews.com/ku/aknews/2/327135/
DROOM LEKKER VERDER JOH! :D

Turkije wordt straks afhankelijk van Zuid-Koerdistan, want momenteel is ZK belangrijkste economische partner van Turkije. 50,000 Turken wonen en werken in de hoofdstad van Zuid-Koerdistan, Erbil. Dat zegt genoeg! Alle Turken gaan naar ZK, als Turkije straks iets waagt: bam. Geen olie en gas meer. Weg tientallen miljarden inkomsten voor Turkije.

En Turkije heeft niets wat de wereld nodig heeft. ZK heeft miljarden vaten olie, enorm veel gas (meer dan Nederland, en Nederland staat bekend om het hebben van veel aardgas), zal onafhankelijk zijn: geen energie, water of voedsel meer nodig, dus Turkije en Iran kunnen dit niet meer gebruiken om behoeftes te beperken.

LOL!

Lees je in voordat je praat man!

[ Bericht 8% gewijzigd door me_gusta op 25-10-2012 22:11:08 ]
pi_118437630
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:05 schreef me_gusta het volgende:

[..]

*Doet poepie op broodje en serveert*

WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Zijn alle Turken zo ''slim'' als jij?

Kan ook wel op een andere manier, hou die Turks-Koerdische ruzie maar ergens anders buiten dit forum.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_118438605
Komt die met fruit en waterzuiverings nieuwsberichten aanzetten :D

Je snapt het maar niet en moet die roze bril ff afzetten. Enige onafhankelijkheid die Noord-Irakese Koerden krijgen en kunnen afdwingen is als zij de VS of een andere grote wereldmacht meehebben. Zelf eenzijdig kunnen zij niets. Nogmaals, eenzijdig kunnen zij niets. En de VS kiest voor Turkije omdat die veel belangrijker voor hen zijn. Of je nou duizenden fruitsoorten zelf produceert, tientallen wolkenkrabbers neerzet, 500 Amerikaanse ambassade's van tien hoog, 200 contracten met allerlei Europese landen wat samenwerking of 100.000 olievaten per uur. Zolang Amerika niet mee is voor een onafhankelijk Koerdistan houdt het op.

Nu mag jij weer even mij uitleggen hoeveel "goedbewapende, moderne, strakgetrainde, ervaren, dappere, bereid-martelaat-te-worden" peshmerga's jullie wel niet hebben *;
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_118439921
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 22:25 schreef Aloulou het volgende:
Komt die met fruit en waterzuiverings nieuwsberichten aanzetten :D

Je snapt het maar niet en moet die roze bril ff afzetten. Enige onafhankelijkheid die Noord-Irakese Koerden krijgen en kunnen afdwingen is als zij de VS of een andere grote wereldmacht meehebben. Zelf eenzijdig kunnen zij niets. Nogmaals, eenzijdig kunnen zij niets. En de VS kiest voor Turkije omdat die veel belangrijker voor hen zijn. Of je nou duizenden fruitsoorten zelf produceert, tientallen wolkenkrabbers neerzet, 500 Amerikaanse ambassade's van tien hoog, 200 contracten met allerlei Europese landen wat samenwerking of 100.000 olievaten per uur. Zolang Amerika niet mee is voor een onafhankelijk Koerdistan houdt het op.

Nu mag jij weer even mij uitleggen hoeveel "goedbewapende, moderne, strakgetrainde, ervaren, dappere, bereid-martelaat-te-worden" peshmerga's jullie wel niet hebben *;
Het is alsof je tegen een betonnen muur praat.
pi_118446100
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 02:08 schreef Senor__Chang het volgende:
Maar dat zeg ik toch ook? Engeland is toch een land binnen het VK. Net zoals Schotland, Wales en N-I? En Curacao is toch een land binnen het Koninkrijk Nederland?
OK, dat zijn we eens. Hartgrondig zelfs, omdat je weet waar ik het over heb.
Maar naar een onzijdig woord, zoals het land, moet verwezen worden met onzijdige of mannelijke voornaamwoorden.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')