abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:27:50 #61
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_118403433
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:20 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Serieus.

Lees maar dit stukje:

We decided to accept KKA as a member of WKA after studying and evaluating all the circumstances. There are several samples similar to Kurdistan such as: Wales, England, and Scotland that are members of WKA independently. Kurdistan also has the right to become a member just like the other associations from the other regions. That is why Baghdad has no right to prevent Kurdistan from becoming a member of the WKA.
Ja, ik dacht dat de FIFA zelf het ook zou overwegen. Weet je of er misschien een aanvraag wordt gedaan of dat er plannen zijn hiervoor?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:30:29 #62
372522 me_gusta
cp, mijn cp, ja mijn ceepeeee!
pi_118403495
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:27 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat de FIFA zelf het ook zou overwegen. Weet je of er misschien een aanvraag wordt gedaan of dat er plannen zijn hiervoor?
Nee, dat weet ik helaas niet :'(.
De FIFA heeft het volgens mij wel overwogen maar dat ging niet door. Zijn Engeland, Wales en Schotland ook onafhankelijk lid van de FIFA? Misschien dat ze het dan wel kunnen heroverwegen.
dag 84: de FOK!kers hebben niet door wie ik ben
dag 91: alles verloopt volgens plan, de honden zijn niet op de hoede
dag 128: paniek, OVERAL PANIEK
dag 155: Miljoenen doden, de overname van FOK! zal gesmeerd lopen
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:32:10 #63
358102 Senor__Chang
pi_118403537
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:30 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik helaas niet :'(.
De FIFA heeft het volgens mij wel overwogen maar dat ging niet door. Zijn Engeland, Wales en Schotland ook onafhankelijk lid van de FIFA? Misschien dat ze het dan wel kunnen heroverwegen.
Het probleem is dat Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland landen zijn binnen het Verenigd Koninkrijk. De Koerdische Autonome Regio is dat, helaas, niet.
Guilty as changed.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:34:39 #64
372522 me_gusta
pi_118403576
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:32 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Het probleem is dat Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland landen zijn binnen het Verenigd Koninkrijk. De Koerdische Autonome Regio is dat, helaas, niet.
Op die manier.
Maar er is toch één Centrale regering voor Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland? Waarom komt Schotland dan in het nieuws, dat ze een referendum willen o.i.d. om te beslissen over hun onafhankelijkheid?

Groot-Britannië = Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland, toch?
Verenigd Koninkrijk = Groot-Britannië + alle andere overzeese gebieden (behoren Australië & Canada ook tot het VK? Want Elizabeth is toch ook de koningin van deze landen?)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:39:49 #65
358102 Senor__Chang
pi_118403663
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:34 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Op die manier.
Maar er is toch één Centrale regering voor Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland? Waarom komt Schotland dan in het nieuws, dat ze een referendum willen o.i.d. om te beslissen over hun onafhankelijkheid?

Verenigd Koninkrijk = Groot-Britannië + alle andere overzeese gebieden (behoren Australië & Canada ook tot het VK? Want Elizabeth is toch ook de koningin van deze landen?)
Dat laatste is volgens mij de Commonwealth of Nations. Het zijn aparte staten in ieder geval.

Dat van Engeland en die anderen kan je vergelijken met Curacao binnen Nederland. Het heeft haar eigen regering en dergelijke, maar Beatrix staat ook daar aan het hoofd volgens mij.
Guilty as changed.
pi_118403773
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:20 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Serieus.

Lees maar dit stukje:

We decided to accept KKA as a member of WKA after studying and evaluating all the circumstances. There are several samples similar to Kurdistan such as: Wales, England, and Scotland that are members of WKA independently. Kurdistan also has the right to become a member just like the other associations from the other regions. That is why Baghdad has no right to prevent Kurdistan from becoming a member of the WKA.
Het WKA vergelijken met FIFA :') _O-
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_118403802
Overigens, Basra (zuid Irak) blijft nummer 1 met olie _O_ .
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_118403809
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:34 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Op die manier.

GB = Engeland, Wales, Schotland
UK is het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland.
En dan heb je nog de stukken die meteen onder de kroon vallen, zoals het eiland Man en de Kanaaleilanden. (En de Falklands en nog zowat eilanden??)
En verder de landen die koningin Elizabeth als staatshoofd erkennen: Canada, Australië en Nieuw-Zeeland.
Hoe het zit met bijvoorbeeld Bermuda en diverse Caraïbische eilanden weet ik niet meer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118403868
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:39 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Dat laatste is volgens mij de Commonwealth of Nations. Het zijn aparte staten in ieder geval.

Dat van Engeland Verenigd Koninkrijk en die anderen kan je vergelijken met Curacao binnen Nederland. Het heeft haar zijn eigen regering en dergelijke, maar Beatrix staat ook daar aan het hoofd volgens mij.
Naar het land, als onzijdig woord, dient verwezen te worden met een mannelijk voornaamwoord. Merkwaardigerwijs wordt er steeds vaker naar verwezen met een vrouwelijk voornaamwoord.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:52:03 #70
358102 Senor__Chang
pi_118403884
Engeland is toch een land binnen het VK? Net als Curacao een land is binnen het Koninkrijk Nederland?

En waarom zijn ipv haar? Oprecht benieuwd.
Guilty as changed.
pi_118404010
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:52 schreef Senor__Chang het volgende:
Engeland is toch een land binnen het VK? Net als Curacao een land is binnen het Koninkrijk Nederland?

En waarom zijn ipv haar? Oprecht benieuwd.
Oprecht antwoord: zie hierboven.
Naar een onzijdig woord dient verwezen te worden met een mannelijk voornaamwoord.
Het land..... zijn grenzen. Merkwaardigerwijze wordt steeds vaker de vrouwelijke verwijzing gebruikt.
Het Nederland.... en haar grenzen. Misschien omdat het zachter klinkt?? Geen idee. Maar het is nog steeds fout.
Engeland is een land binnen het VK. Dus Engeland zeggen als je het VK bedoelt is nog dommer dan Holland zeggen als je Nederland bedoelt.
Maar verder is de inrichting van de Britse staatsinstelling erg ingewikkeld, dus aan begrijpen daarvan heb ik me ook nooit gewaagd.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 02:08:20 #72
358102 Senor__Chang
pi_118404062
Maar dat zeg ik toch ook? Engeland is toch een land binnen het VK. Net zoals Schotland, Wales en N-I? En Curacao is toch een land binnen het Koninkrijk Nederland?
Guilty as changed.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 02:24:47 #73
372522 me_gusta
pi_118404196
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:47 schreef Baghdaddy het volgende:
Overigens, Basra (zuid Irak) blijft nummer 1 met olie _O_ .
- Groter gebied
- Pompen al veel langer
- Ontwikkeld olie-industrie
- Toegang tot zee
- Veel grotere bevolking (Irak = volgens mij 30 miljoen inwoners, waarvan 5 miljoen Koerden. 25 miljoen Arabieren / overige. Helft v/d bewezen voorraad olie bevind zich in de KRG, en KRG krijgt maar 18%. Ongeveer 10% v/d gewonnen olie wordt nu gepompt in de KRG, daarom zeuren jullie nu dat de KRG te veel krijgt. Maar als ze straks net zoveel pompen dan is die 18% zeker weer volkomen terecht? :') ).

De Iraakse regering zorgt heel erg slecht voor de Arabische bevolking. Ze moeten het budget v/d KRG verhogen naar 25% aangezien veel Arabische vluchtelingen zich in de KRG bevinden. De KRG hoeft niet voor hen te zorgen, maar doet dat wel. Bagdad weigert te betalen voor de verzorging van haar eigen (Arabische, arme en gevluchtte) burgers. Een nieuwe dictatuur is op komst in Irak :N.
pi_118404676
TS zou het extreem goed doen als minister van propaganda binnen de regering van zijn 'Kurdistan'.

Joseph Goebbels zou trots op je zijn.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_118404689
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:23 schreef me_gusta het volgende:
Waarom denken jullie dat Turkije Syrië niet durft aan te vallen? Omdat Baas VS dat liever niet heeft. Erdogan heeft blijkbaar geen zin om ontmaagd te worden door een neger lul ;).
:').

Ik was je tekst serieus aan het doorlezen. Ik was, want door dit soort toetsenbordhelderij neem ik je niet serieus. :').
  donderdag 25 oktober 2012 @ 10:27:18 #76
358102 Senor__Chang
pi_118407989
Ach, we kennen hem toch al langer dan vandaag. Laten we het erop houden dat hij een 'opvallende' schrijfstijl heeft. Ik lees zijn teksten in ieder geval met plezier :P .
Guilty as changed.
pi_118417812
Die Barzani van jou is wel het slaafje van Turkije.

Waarom heeft Turkije permanente militaire basissen in zuid-Koerdistan?
Waarom bombardeert Turkije elke dag zuid-Koerdistan?
Waarom nodigde Barzani in 1995 Saddam uit om Hewler(Erbil) te veroveren van talabani?
Waarom heeft amnesty international vernietigende rapporten over Zid-Koerdistan geschreven?
Waarom zijn journalisten niet vrij om te zeggen wat ze willen daar?
Waarom is Serdasht vermoord? Serdasht was een jonge Koerdische jongen die opstond tegen de corruptie van Barzani, voor de mensen die het niet weten.
Waarom is het standbeeld dat de Koerdische gemeenschap in ere van Sardasht hadden gemaakt vernield?
Waarom bombardeert Iran elke dag Iraaks-Koerdistan wegens de Pjak? Blijkbaar zijn ze niet bang voor USA nog Barzani.
Wat doe je hier nog als Zuid-Koerdistan zo fantastisch is en je familie daar in hoge posities bekleedt?

Zo kan ik nog even doorgaan.

Maar de conclusie is: Er is geen Koerdistan en er zal nooit een Koerdistan zijn zolang de Barzani’s daar de dienst uitmaken.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 20:26:57 #78
372522 me_gusta
pi_118432037
Ik schrok net wakker! :o Ik droomde dat ik dit bericht zou posten nadat een arme nobody, zonder enige contacten of verstand van zaken, in dit topic gereageerd zou hebben.

Nou, ik hervat nu mijn dutje weer hoor. Hihi.
pi_118434276
Vertaling; die nobody stelt lastige vragen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:17:28 #80
372522 me_gusta
pi_118434815
Een Korte geschiedenisles over ''Iraaks'' Koerdistan (Zuid-Koerdistan)
Deel 1

Koerdisch - Iraakse conflict: 1918 - 2003
Dispute between Erbil & Bagdad - 2003 - ongoing

Partijen (zonder bondgenoten):

Het Koninkrijk van Koerdistan
Peshmerga:
- KDP (Kurdistan Democratic Party)
- PUK (Patriotic Union of Kurdistan)

VS

Iraaks Mandaat
Koninkrijk van Irak
Irak:
- Republikeinse Garde
- Iraakse Leger
- Iraakse Luchtmacht
- Iraakse Politie
- Mukhabarat (Intelligence)
- Jash (Verraders)

Leiders:

Koerdistan:
- Koning Mahmud Barzanji (Koning van Het Koninkrijk van Koerdistan)
- Mustafa Barzani
- Massoud Barzani (Huidige President van Zuid-Koerdistan / KRG)
- Jalal Talabani
- Mame Risha (Legendarisch Verzetsstrijder van de P.U.K)

Irak:
- Faisal I van Irak
- Faisal II van Irak
- Abdul Karim Qasem
- Ali Hassan Al-Madjid (Ali Chemicali, de psychopaat achter de Gifgasaanval op Halabja)
- Saddam Hussein (Dictator van Irak)
- Uday Hussein
- Qusay Hussein
- Tariq Azziz

Slachtoffers:
- Honderdduizenden doden en gewonden aan beide zijde.

___________________________________________________________________________________

BELANGRIJKSTE REVOLUTIE IN DIT DEEL

Barzan Revolt - 1943 - 1945

1919: Mahmud Barzanji Revolt
Oprichting van Het Koninkrijk Koerdistan
1924: Koninkrijk Koerdistan ontmanteld, Koning Mahmud Barzanji overlijd in 1956 in vrede, thuis.

1931: Ahmed Barzani Revolt - Ahmed Barzani is de broer van Mustafa Barzani. Hij is dus de oom van de huidige President van Koerdistan, Massoud Barzani.
De Barzani Opstand duurt tot 1932, wordt onderdrukt, maar de Barzani's gaan door met het verzet. In 1943 zou er een nieuwe revolutie, o.l.v. de Barzani's uitbreken in Zuid-Koerdistan.

The Barzan Revolt (1943-1945)
Mustafa Barzani heeft de leiding over de Barzani stam overgenomen. Hij ziet in dat de Britten het druk hebben met de Tweede Wereldoorlog. Dit maal zou zijn revolutie zich niet beperken tot de Barzan regio in Zuid-Koerdistan, maar zich uitbreiden over geheel Zuid-Koerdistan. Een totale revolutie zou ontketend worden.

Barzani slaagde erin om compagnons voor zich te winnen en het verzet te organiseren. Velen Koerden hadden zich nu aangemeld om deel te nemen aan zijn revolutie, de Peshmerga's - Those Who Face Death. De Peshmerga's zouden opgedeeld worden in groepjes van 15 a 30 man. Een Guerilla oorlogsvoering zou gevoerd worden, de groepen moesten klein blijven. Barzani stelde een aantal regels op:

1. De Peshmerga's moeten ten alle tijden de bevelen van hun commandanten opvolgen.
2. Commandanten moeten ten alle tijden met hun Peshmerga's blijven, en hen als gelijke, als broers behandelen.
3. Er mag nooit geweld gebruikt worden om iets van burgers te verkrijgen.
4. Opbrengsten moeten eerlijk verdeeld worden.
5. Krijgsgevangenen moeten humaan behandeld worden en hun bezittingen mogen niet afhandig gemaakt worden.
6. Instructies moeten volledig opgevolgd worden.

DE EERSTE OPERATIE

Op 2 Oktober 1943 werd het politie station in Shanader omsingeld. Alle agenten werden gevangen genomen en geen schot werd gelost.

DE SLAG OM KHAIRZOK - 12 Oktober 1943

Op 12 Oktober 1943 werd het Politie Station van Khairzok omsingeld door de troepen van Barzani.
Het garnizoen weigerde zich over te geven en om versterking werd gevraagd. Barzani werd hiervan op de hoogte gebracht en de strategische bevelhebbers besloten om hen op te wachten. Dit zou een succesvolle veldslag worden voor de Peshmerga's. Een die van grote invloed zou zijn op het verdere verloop van de revolutie. Mustafa Barzani nam persoonlijk deel aan deze veldslag.

De Barzani's wachtten de vijand op totdat zij de Halonar Vlakte hadden bereikt. Op dit moment sloegen de Peshmerga's toe en werd het Iraakse leger compleet afgeslacht. 120 Iraakse soldaten werden gedood, inclusief de Commandant, een lid van een prominente familie in Mosul. 56 Iraakse soldaten werden gevangen genomen, de meesten waren gewond. Onder de Peshmerga's waren er 5 slachtoffers: Ahmad Afandi sneuvelde en 4 anderen raakten gewond, waaronder Mustafa Barzani. De soldaat die hem verwond had, was gevangen genomen. Barzani had zijn mannen bevolen hem extra goed te verzorgen. In Oktober 1943 was geheel Zuid-Koerdistan, op 3 gebieden na, bevrijd en schoongeveegd van Iraakse troepen.

Na mislukte onderhandelingen trok het Iraakse leger zich terug uit Zuid-Koerdistan.
Zuid-Koerdistan was nu bevrijd en dit was een overwinning voor zowel de Barzani's, als voor het Koerdische volk.

Pas in 1945, toen de Britten de Iraakse regering hulp aanboden, zou er een nieuwe revolutie uitbreken.

De Slag om Maidan Morik - 25 Augustus 1945

De Slag om Maidan Morik is een van de beruchtste veldslagen uit de geschiedenis van Koerdische revoluties. Velen heldendaden vonden hier plaats en velen Koerden sneuvelden tijdens deze veldslag. De veldslag zou een slachtplaats worden voor de Iraakse troepen. Britten hebben het beschreven als een totale afslachting.

De Koerdische Peshmerga behoudden hun posities en sloegen elke aanval van de vijand af, die gepaard gingen met hevige bombardementen (artillerie en luchtaanvallen). Eén uur voor het donker werd, gaf Mustafa Barzani het bevel voor een Massale Aanval. De Peshmerga's sloegen van alle kanten toe en kwamen uit de heuvels, bergen en valleien en de vijand werd van 4 kanten aangevallen. Het kwam zelfs tot man-tot-man gevechten en de Iraakse en deels Britse troepen raakten de controle over de situatie kwijt, verloren hun posities en moesten zich terugtrekken en een zware, vernederende nederlaag ondergaan. De Peshmerga's namen honderden wapens, waaronder machingeren en artillerie in. 80 Iraakse soldaten werden gevangen genomen en 480 werden er gedood. Onder de Peshmerga's waren er 5 dodelijke slachtoffers.

Dit was slechts het begin van een lange reeks van revoluties in bezet Zuid-Koerdistan.

Bron: Mustafa Barzani and the Kurdish Liberation Movement

Te bestellen bij Amazon.co.uk voor 70 pond.
Te bestellen bij Amazon.com voor 291 dollar.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:20:35 #81
372522 me_gusta
pi_118434978
Ik durf $10,000 te wedden dat 99,9% van jullie niet eens de basis geschiedenis / kennis heeft over Zuid-Koerdistan en de Barzani's. En dan komen jullie hier posten alsof jullie deel uitmaken van de Perzische of Ottomaanse regering en menen alle wijsheid in pacht te hebben. Lees jullie eerst in.
Bovenstaande is niet eens 0,001% van de Koerdische geschiedenis van enkel Zuid-Koerdistan.
pi_118435052
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:20 schreef me_gusta het volgende:
Ik durf $10,000 te wedden dat 99,9% van jullie niet eens de basis geschiedenis / kennis heeft over Zuid-Koerdistan en de Barzani's. En dan komen jullie hier posten alsof jullie deel uitmaken van de Perzische of Ottomaanse regering en menen alle wijsheid in pacht te hebben. Lees jullie eerst in.
Bovenstaande is niet eens 0,001% van de Koerdische geschiedenis van enkel Zuid-Koerdistan.
Koerdistan, je bedoelt dat stuk grond wat door niemand wordt erkend?
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:24:53 #83
372522 me_gusta
pi_118435212
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:21 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Koerdistan, je bedoelt dat stuk grond wat door niemand wordt erkend?
Dit zegt al genoeg over jouw kennis van dit onderwerp. Ik stel voor dat jij voortaan enkel leest, dan steek je er nog wat van op. De KRG, Kurdistan Regional Government, is namelijk internationaal erkend. Daarnaast heeft de KRG al sinds 2001 het recht, volgens INTERNATIONALE VASTGELEGDE VERDRAGEN EN WETTEN, om de onafhankelijkheid uit te roepen. (Na een minimale semi-onafhankelijkheid van 10 jaar heeft elk volk dat recht. Momenteel zit de KRG op 21 jaar).
pi_118435282
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:24 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Dit zegt al genoeg over jouw kennis van dit onderwerp. Ik stel voor dat jij voortaan enkel leest, dan steek je er nog wat van op. De KRG, Kurdistan Regional Government, is namelijk internationaal erkend. Daarnaast heeft de KRG al sinds 2001 het recht, volgens INTERNATIONALE VASTGELEGDE VERDRAGEN EN WETTEN, om de onafhankelijkheid uit te roepen. (Na een minimale semi-onafhankelijkheid van 10 jaar heeft elk volk dat recht. Momenteel zit de KRG op 21 jaar).
Wijs mij Koerdistan eens aan op een kaart dan.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:27:28 #85
372522 me_gusta
pi_118435325
quote:
10s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:26 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wijs mij Koerdistan eens aan op een kaart dan.
Als jij mij kunt leren hoe ik zoals jouw stam (den deze) kan schreeuwen O+

pi_118435346
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:24 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Dan komt nu de hamvraag;
waarom roepen jullie geen onafhankelijkheid uit? Geen 18% van de olie-inkomsten van Irak meer. Iran en Turkije kunnen ongegeneerd Koerdistan binnenwalsen aangezien zij het in geen 1000 jaar zullen erkennen.
pi_118435361
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:27 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Als jij mij kunt leren hoe ik zoals jouw stam (den deze) kan schreeuwen O+

Juist ja, met andere woorden, Koerdistan bestaat niet.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:30:23 #88
372522 me_gusta
pi_118435497
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:27 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dan komt nu de hamvraag;
waarom roepen jullie geen onafhankelijkheid uit? Geen 18% van de olie-inkomsten van Irak meer. Iran en Turkije kunnen ongegeneerd Koerdistan binnenwalsen aangezien zij het in geen 1000 jaar zullen erkennen.
pi_118435545
Heel inhoudelijk allemaal die YouTube filmpjes, maar zolang jij Koerdistan niet aan kan wijzen op een kaart en het volgens de rest van de wereld niet eens bestaat zie ik niet in waar je je zo druk over maakt. Dat er een semi-kolonie is ergens in Noord-Oost Irak die gewoon als regio binnen Irak bekend staat maakt dat weinig anders.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 21:34:43 #90
372522 me_gusta
pi_118435751
quote:
2s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 21:31 schreef Voorschrift het volgende:
Heel inhoudelijk allemaal die YouTube filmpjes, maar zolang jij Koerdistan niet aan kan wijzen op een kaart en het volgens de rest van de wereld niet eens bestaat zie ik niet in waar je je zo druk over maakt.
Koerdistan bestaat.
Ik nodig je uit om naar de KRG, Zuid-Koerdistan te komen.
Zul jij zien dat het gecontroleerd en geregeerd wordt door de Koerden en de Peshmerga's, waarbij de Arabieren 2e rangsburgers zijn en Bagdad er totaal geen macht heeft. Waar de Koerdische vlag wappert en waar Koerdisch de officiële taal is en Newroz de nationale feestdag, waar de Ey Reqib uit volle borst gezongen wordt en Ba'athisten en Arabieren, Turken, Perzen of wie dan ook, die de Koerdische taal, cultuur of mensen ten schande maken, zonder pardon aangepakt zullen worden en er niemand naar hen om zal kijken. Waar geen enkele regering, Ankara, Tehran, Damascus of Bagdad, er iets aan zal kunnen doen.

Alleen dan beseffen onwetende mensen zoals jij dat er wel degelijk een Koerdistan bestaat. Maar blijkbaar geil jij op lijntjes op een stukje papier. Dat zegt iets over jou: namelijk dat jij een snel overtuigd en zwak persoon bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')