abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_118396231
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:40 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Andersom juist: zij gaan niet achterover hangen en afwachten tot de rest van Irak eindelijk eens klaar is met elkaar opblazen voordat ze zichzelf economisch kunnen gaan ontwikkelen maar nemen nu gewoon het initiatief, iets wat vrijwel elke autonome regio op de planeet zou doen.
Het gros van de fundamentalistische strijders/zelfmoordterroristen komt uit het buitenland, daar is Irak niet verantwoordelijk voor. Het is alleen dat de regering niet erg veel armslag heeft, en daardoor ontstaat de aanzuigende werking op dat soort types.

Het is zeer min van de Koerden om een oorlogsgebied dat nog middenin de wederopbouwfase zit olie-inkomsten te ontzeggen. Wat mij betreft worden ze daar door Turkije/de VS keihard voor gestraft.
Sum es est, sumus estis sunt
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:53:32 #52
372522 me_gusta
cp, mijn cp, ja mijn ceepeeee!
pi_118400216
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 22:40 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Het gros van de fundamentalistische strijders/zelfmoordterroristen komt uit het buitenland, daar is Irak niet verantwoordelijk voor. Het is alleen dat de regering niet erg veel armslag heeft, en daardoor ontstaat de aanzuigende werking op dat soort types.

Het is zeer min van de Koerden om een oorlogsgebied dat nog middenin de wederopbouwfase zit olie-inkomsten te ontzeggen. Wat mij betreft worden ze daar door Turkije/de VS keihard voor gestraft.
Juist ja. Als jij goud vind op straat laat je het liggen?

Nee, wacht. Laat ik het duidelijker zeggen:

- Een volk (Arabieren) hebben jouw volk (Koerdisch volk in dit geval) tientallen jaren onderdrukt en vermoord. De middelen die hiervoor zijn gebruikt, zijn aangeschaft met grondstoffen die het Koerdische volk toebehoren (olie, 70 miljard vaten olie bevinden zich in de KRG, en dat is dan nog zonder de olie in de betwiste Koerdische gebieden zoals Kirkuk).

- Wanneer jouw volk (het Koerdische volk in dit geval) na decennia van onderdrukking eindelijk eens de kans krijgt om zich te ontwikkelen, dan zijn het opeens lafaards en egoïsten omdat ze HUN EIGEN GRONDSTOFFEN GEBRUIKEN VOOR HUN EIGEN ONTWIKKELING.

Dat jij je eigen volk zou verraden en de moordenaars en verkrachters van je volk (in dit geval de Arabieren) zou steunen door ze inkomsten te geven die gewonnen zijn uit de producten van je eigen volk (Koerdische grondstoffen in dit geval), zegt iets over jou. Namelijk dat jij geen gezond verstand hebt.

Wat de Koerden doen is niet alleen volkomen logisch en rendabel, maar vooral menselijk en slim.

Alleen mensen die de Koerden haten zullen anders beweren...
dag 84: de FOK!kers hebben niet door wie ik ben
dag 91: alles verloopt volgens plan, de honden zijn niet op de hoede
dag 128: paniek, OVERAL PANIEK
dag 155: Miljoenen doden, de overname van FOK! zal gesmeerd lopen
  woensdag 24 oktober 2012 @ 23:56:14 #53
372522 me_gusta
pi_118400337
Koerdistan zal vanaf nu als een onafhankelijk land (?) deelnemen aan internationale kickbox wedstrijden. Het is sinds vandaag erkend als de nieuwe, 96e lid van de WKA!

quote:
Kurdistan Kickboxing Association becomes member of WKA

Today is a pleasing and historical day because KKA was officially recognized as the 96th member of WKA,"

In a press conference held in Erbil city's Blue Sports Centre on October 15, Kurdistan Kickboxing Association (KKA) was officially announced as the new member of World Kickboxing Association (WKA).

The announcement came after a two-day strengthening course ran for the kickboxing coaches and referees at international level. The course was arranged by KKA in cooperation with Kurdistan Olympic Committee (KOC) and in coordination with WKA and Asian Kickboxing Association (AKA).

Over 150 trainers and referees from Kurdistan, Iraq, and some neighboring countries tool part in the course. After the course ended, a press conference was held for WKA president, Klaus Nonnemacher, AKA president, Abdulrahman Al-Raees, and KKA president, Adnan Noori.

Noori said "Today is a pleasing and historical day because KKA was officially recognized as the 96th member of WKA,"

Noori added "From now on, we will participate in the international championships independently and the Kurdistan flag will be our token and identity,"

Based on the protocol singed by both sides, KKA will also benefit from all the privileges and rights each WKA's member has. Kurdish trainers, referees, and fighters will have chance to take part in any trainings that WKA opens for the athletes of its members.

Noori blamed the Iraqi Kickboxing Association for not supporting and cooperating with KKA. "The Iraqi Association have never supported us; we have two fighters in the Iraqi national team but they have never been given the chance to participate in the international competitions. I am pleased that we can now participate in the tournaments under Kurdistan's name." He noted-WKA president, Nonnemacher, said "I feel happy that I am in Kurdistan Region; I would like to thank all those who welcomed our people in the best way here. I hope we will come back to Kurdistan in the future so as to make our relations better. We are trying to get Kurdistan introduced to the world outside countries in the next five years."

Then AKA president, Al-Raees said that KKA has taken a very good step internationally. Al-Raees was impressed with the capabilities of the Kurdish coaches and referees who took part in the course although he thinks they need further information so as to improve.

According to Al-Raees, AKA's first mission for Kurdistan is to invite the Kurdish kickboxing team to participate in the World Championships which is supposed to run in Greece next year. If Kurdish athletes excel in the championships, Kurdistan will be given opportunity to host international tournaments.

When asked what the Iraqi Association's stand point is regarding KKA's becoming member of WKA, Al-Raees replied "We decided to accept KKA as a member of WKA after studying and evaluating all the circumstances. There are several samples similar to Kurdistan such as: Wales, England, and Scotland that are members of WKA independently. Kurdistan also has the right to become a member just like the other associations from the other regions. That is why Baghdad has no right to prevent Kurdistan from becoming a member of the WKA. But if Kurdistan and Iraq mutually agreed to participate in the tournaments, there would be no issues."

One thing that made Kurdish sports officials mad was that no officials from IKA attended the conference for declaring KKA's membership of WKA, despite being invited.

The World Kickboxing Association is one of the oldest and the largest amateur and professional sanctioning organizations of kickboxing in the world for the sport. Its official name is "World Kickboxing and Karate Association". Its headquarters are based in Karlsruhe, Germany as well as having an office in Birmingham, England. The Association has prospered throughout Europe and North America.
Source: http://www.kurdishglobe.n(...)27451A33C78624F9AFD4

Dat FIFA weldra zal volgen :D!
pi_118400727
Hou nou eens op met het 'Arabische volk' dat het 'Koerdische volk' heeft onderdrukt. Irak was een DICTATUUR, dat betekent dat het 'volk' niks te zeggen heeft. Diezelfde man die Koerdische dorpjes heeft gebombardeerd heeft dat ook met tientallen Arabische dorpjes gedaan!
Hoe vaak moet ik dat nog uitleggen CP?

Koerdistan nu heeft meer rechten dan ooit en doet het beter dan ooit. Het is zelfs stabieler en beter ontwikkeld dan de rest van Irak. Dankzij die 17% olie die je van het 'Arabische volk' krijgt, uit Basra(want in Het Noorden mag niet gepompt worden!)

Als de Koerden toch 'hun' olie willen pompen, prima, richt maar een staat op(Turkije en Iran zullen binnen een half uur binnenvallen :') ) en zeg maar dag tegen die 17%.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 00:10:15 #55
372522 me_gusta
pi_118400953
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 00:05 schreef Peunage het volgende:
Hou nou eens op met het 'Arabische volk' dat het 'Koerdische volk' heeft onderdrukt. Irak was een DICTATUUR, dat betekent dat het 'volk' niks te zeggen heeft. Diezelfde man die Koerdische dorpjes heeft gebombardeerd heeft dat ook met tientallen Arabische dorpjes gedaan!
Hoe vaak moet ik dat nog uitleggen CP?

Koerdistan nu heeft meer rechten dan ooit en doet het beter dan ooit. Het is zelfs stabieler en beter ontwikkeld dan de rest van Irak. Dankzij die 17% olie die je van het 'Arabische volk' krijgt, uit Basra(want in Het Noorden mag niet gepompt worden!)

Als de Koerden toch 'hun' olie willen pompen, prima, richt maar een staat op(Turkije en Iran zullen binnen een half uur binnenvallen :') ) en zeg maar dag tegen die 17%.
Nee hoor. Turkije en Iran zullen dat niet doen.
Stop nou eens met dromen. Het Perzische en Ottomaanse Rijk zijn verleden tijd.
Als Iran dat doet, hebben de VS en Israël meteen de beste reden ooit om al die Perzen uit hun stoeltjes te knallen. En het Koerdisch leger bestaat niet, zoals in 1975, uit 20 duizend man met wapens uit WO1 en WO2. Het zijn er nu 300,000 zwaar bewapende, goed gertrainde en ervaren manschappen. Het Iraakse leger werd in de 1961-1970 revolutie al bijna verslagen (riep hulp in van Iran & Syrië, waardoor later de Iran-Irak oorlog ontstond) en toen had de grootste militaire macht (Hussein) te maken met 20 duizend licht bewapende guerilla strijders.

Denk eerst na voordat je als een kip zonder kop roept dat de Perzen en de Ottomanen wel even met die vervelende Koerden zullen afrekenen. Want dat gaat niet gebeuren. We leven in de 21e eeuw, niet in de 16e of 17e eeuw. Al lijkt het wel alsof heel wat landen in die regio zich nog in de 8e eeuw bevinden.
pi_118401108
Blablabla, Koerdistan is zo machtig en geweldig, reageer eens op mijn andere punten in plaats van op 1 zin te focussen en daar een propagandaverhaal van te maken. Je lijkt wel een robot.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 00:34:22 #57
372522 me_gusta
pi_118401878
Nog een aantal interessante feiten. Dat de users met weinig kennis over het Koerdische conflict eens nadenken voordat ze dingen gaan roepen:

11 September 1961:
Eerste Koerdisch-Iraakse oorlog van start. Onder Generaal Mustafa Barzani, leider van de KDP (Kurdistan Democratic Party), beginnen 15 a 20 duizend Koerdische guerilla strijders aan een revolutie. De oorlog zou 9 jaar lang duren en zou uiteindelijk eindigen in een staakt het vuren. De Koerden zouden een autonome staat krijgen zonder bemoeienis van het regime / Bagdad. Koerdistan werd in deze oorlog gesteund door Israël & Iran (tijd van de Sjah, Iran & Israël waren toen geen grote vijanden van elkaar).

Aantal slachtoffers:
Meer dan 50 duizend doden aan Iraakse zijde.
Slachtoffers aan Koerdische zijde is onbekend, maar aanzienlijk minder (totaal aantal manschappen was 20 duizend, wat sowieso véél lager is dan de 50 duizend dodelijke slachtoffers aan Iraakse zijde).

--------

April 1974:
Saddam Hussein is ondertussen aan de macht gekomen in Irak. Hij verbreekt wat was afgesproken met Koerdistan, toen Irak nog bestuurd werd door een koningin. Iraakse troepen vallen het autonome Koerdistan binnen. Mustafa Barzani en zijn Peshmerga beginnen een nieuwe strijd die tot April 1975 zou duren (één jaar). Koerdistan wordt bezet door de Ba'athisten en dit keer krijgen de Koerden geen steun van Iran.

WAAROM?
- Saddam heeft de Sjah van Iran de Shatt al-Arab belooft. Een belangrijke rivier / wateren in het Zuiden van Irak (Basra). In ruil hiervoor, moest de Sjah zijn steun aan de Koerden stoppen. Aangezien deze rivier enorm belangrijk is en het nog steeds betwist wordt, nam de Sjah dit voorstel aan.

Aantal slachtoffers tijdens de Tweede Koerdisch-Iraakse oorlog:
- 2000 Peshmerga's gedood
- 10,000 Iraakse militairen gedood
- 12,000 Iraakse militairen verwond
- 100 vliegtuigen neergehaald
- 150 tanks vernietigd

NU KOMT HET INTERESSANTE:

22 SEPTEMBER 1980 - 20 AUGUSTUS 1988:
IRAN-IRAK OORLOG

De Sjah van Iran wordt verdreven en Khomeini komt aan de macht.
Saddam verbreekt het contact dat met de Sjah was gesloten:
- Iran verliest het recht op de Shatt Al-Arab.
Khomeini pikt dit niet en de oorlog wordt verklaart.
Iran steunt weer de Koerden in Zuid-Koerdistan (Irak), terwijl de Koerden in Oost-Koerdistan (Iran) een revolutie TEGEN Islamitisch Iran beginnen. Khomeini was zijn beloftes niet nagekomen.

Slachtoffers Iran-Irak oorlog:
- Totaal: 2 MILJOEN DODEN (90%+ bestaande uit Iraakse (lees: Arabische) en Iraanse (lees: Perzische) slachtoffers.

Slachtoffers Koerdische revolutie Iran (o.l.v. Dr. Qasimlo):
- 30,000 Iraanse militairen gedood
- Aantal Koerdische Peshmerga slachtoffers onbekend, vooral Koerdische burgerslachtoffers

Waar het op neerkomt:

- Doordat de Arabieren en Perzen elkaar aan het verraden zijn en denken iets te winnen door de Koerden geen steun meer te bieden, zijn er miljoenen slachtoffers gevallen aan Perzische & Arabische zijde.

1. Vergeet niet dat Syrië nu de PKK steunt - Turkije heeft dit liever niet (in dit voorbeeld zou dat zijn: Iran die steunt bied aan de Koerden, Irak die dat liever niet heeft).

2. Vergeet niet dat Turkije en Iran geen bondgenoten van elkaar zijn. In tegendeel zelfs. Ze hebben misschien wel een gezamenlijke vijand (PKK en PJAK = één groepering, de PJAK wordt niet als terroristische organisatie bestempeld door de VN & VS, terwijl het gewoon een tak van de PKK is. Dat zegt genoeg over hoe betrouwbaar de VS & VN zijn over de uitspraken die zij maken over de PKK. Het Turkse volk trapt hier wel héél erg makkelijk in :') ).

3. Turkije & Irak zijn ook geen bondgenoten. Turkije heeft geen belangen in Arabisch-Irak. Wel in Koerdistan. Turkije zou zichzelf in de voet schieten áls het iets zou durven te doen om de veiligheid & stabiliteit van Koerdistan te schenden. Vergeet niet dat ook de VS belangen heeft in een stabiel Koerdistan. Laat het nou net zo zijn dat Turkije het al niet goed kan vinden met de grootste en beste bondgenoot van de VS: Israël. En laat Israël en Koerdistan nou goede historische banden met elkaar hebben.

Wat betekent dit?
Turken, Perzen en Arabieren hebben niet in de gaten dat zij véél meer doden en gewonden zullen hebben wanneer zij zich gaan bemoeien met Koerdische aangelegenheden. Het Koerdische volk krijgt zijn vrijheid toch wel, kijk maar naar Irak. Er zijn miljoenen doden gevallen tijdens de Iran-Irak oorlog en de Perzen worden nog steeds gedomineerd door de Islamieten (Khameini), terwijl Koerdistan vrij is. Saddam Hussein mag dan wel weg zijn, maar de Arabieren in Irak worden nog steeds onderdrukt door Maliki, een Iraanse pion. Sinds 2003 zijn er meer dan één miljoen dodelijke slachtoffers gevallen in Irak. Laat 99,5% van deze slachtoffers nou Arabieren zijn, en geen Koerden. De Koerden hebben hun zaken namelijk wél op orde en komen na wat zij hun volk hebben beloofd: vrede, veiligheid en democratie.

Een oorlog in de KRG hoeft niet altijd negatief uit te pakken voor de Koerden. In het verleden is dat ook niet altijd zo geweest. Het zal de vijanden / anti-Koerdische regeringen alleen verzwakken omdat zij nu eenmaal tegenstrijdige belangen hebben (Iran, Irak, Syrië en Turkije). Zij zullen misschien wat instabiliteit brengen, maar Koerdistan is altijd en zal altijd uiteindelijk geregeerd worden door de Koerden. Niet door de Arabieren, Turken of Perzen. Wat de Turken, Perzen en Arabieren er aan zullen overhouden... helemaal niets. Op een paar miljoen doden na dan.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:19:30 #58
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_118403248
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:56 schreef me_gusta het volgende:
Koerdistan zal vanaf nu als een onafhankelijk land (?) deelnemen aan internationale kickbox wedstrijden. Het is sinds vandaag erkend als de nieuwe, 96e lid van de WKA!

[..]

Source: http://www.kurdishglobe.n(...)27451A33C78624F9AFD4

Dat FIFA weldra zal volgen :D!
Serieus of grapje?

Zou wel vet zijn :P
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:20:35 #59
372522 me_gusta
pi_118403272
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:19 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Serieus of grapje?

Zou wel vet zijn :P
Serieus.

Lees maar dit stukje:

We decided to accept KKA as a member of WKA after studying and evaluating all the circumstances. There are several samples similar to Kurdistan such as: Wales, England, and Scotland that are members of WKA independently. Kurdistan also has the right to become a member just like the other associations from the other regions. That is why Baghdad has no right to prevent Kurdistan from becoming a member of the WKA.
pi_118403364
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 23:53 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Juist ja. Als jij goud vind op straat laat je het liggen?

Nee, wacht. Laat ik het duidelijker zeggen:

- Een volk (Arabieren) hebben jouw volk (Koerdisch volk in dit geval) tientallen jaren onderdrukt en vermoord. De middelen die hiervoor zijn gebruikt, zijn aangeschaft met grondstoffen die het Koerdische volk toebehoren (olie, 70 miljard vaten olie bevinden zich in de KRG, en dat is dan nog zonder de olie in de betwiste Koerdische gebieden zoals Kirkuk).
Je bedoelt Saddam Hoessein c.s. De schuld aan de misdaden van Saddam in de schoenen van alle Arabieren schuiven is te racistisch voor woorden. Ik zie het zo: de KRG heeft een nieuwe kans gekregen na de val van Saddam, en wat doen ze daarmee? Ruzie zoeken met Bagdad en het oorlogsgebied Irak broodnodige olie-inkomsten ontzeggen. Dat is geen vreedzaam beleid maar een voortzetting van de oude haatdragende politiek uit de Saddamperiode.

quote:
- Wanneer jouw volk (het Koerdische volk in dit geval) na decennia van onderdrukking eindelijk eens de kans krijgt om zich te ontwikkelen, dan zijn het opeens lafaards en egoïsten omdat ze HUN EIGEN GRONDSTOFFEN GEBRUIKEN VOOR HUN EIGEN ONTWIKKELING.
Nee, omdat ze de rest van Irak de inkomsten wederrechtelijk ontzeggen

quote:
Dat jij je eigen volk zou verraden en de moordenaars en verkrachters van je volk (in dit geval de Arabieren) zou steunen door ze inkomsten te geven die gewonnen zijn uit de producten van je eigen volk (Koerdische grondstoffen in dit geval), zegt iets over jou. Namelijk dat jij geen gezond verstand hebt.
Dat zegt over mij dat ik geen oordelen vel over gehele bevolkingsgroepen. Nogmaals, het slaat nergens op om de hele Arabische bevolking van Irak de daden van Saddam aan te rekenen.

quote:
Wat de Koerden doen is niet alleen volkomen logisch en rendabel, maar vooral menselijk en slim.

Alleen mensen die de Koerden haten zullen anders beweren...
Ik haat Koerden niet, hoor. Ik kan doorgaans vrij goed met Koerden door één deur, behalve op dit forum. Raar is dat. Zou het niet toch één persoon zijn die achter al die radicale Koerdenaccounts zit?
Sum es est, sumus estis sunt
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:27:50 #61
358102 Senor__Chang
pi_118403433
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:20 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Serieus.

Lees maar dit stukje:

We decided to accept KKA as a member of WKA after studying and evaluating all the circumstances. There are several samples similar to Kurdistan such as: Wales, England, and Scotland that are members of WKA independently. Kurdistan also has the right to become a member just like the other associations from the other regions. That is why Baghdad has no right to prevent Kurdistan from becoming a member of the WKA.
Ja, ik dacht dat de FIFA zelf het ook zou overwegen. Weet je of er misschien een aanvraag wordt gedaan of dat er plannen zijn hiervoor?
Guilty as changed.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:30:29 #62
372522 me_gusta
pi_118403495
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:27 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ja, ik dacht dat de FIFA zelf het ook zou overwegen. Weet je of er misschien een aanvraag wordt gedaan of dat er plannen zijn hiervoor?
Nee, dat weet ik helaas niet :'(.
De FIFA heeft het volgens mij wel overwogen maar dat ging niet door. Zijn Engeland, Wales en Schotland ook onafhankelijk lid van de FIFA? Misschien dat ze het dan wel kunnen heroverwegen.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:32:10 #63
358102 Senor__Chang
pi_118403537
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:30 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Nee, dat weet ik helaas niet :'(.
De FIFA heeft het volgens mij wel overwogen maar dat ging niet door. Zijn Engeland, Wales en Schotland ook onafhankelijk lid van de FIFA? Misschien dat ze het dan wel kunnen heroverwegen.
Het probleem is dat Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland landen zijn binnen het Verenigd Koninkrijk. De Koerdische Autonome Regio is dat, helaas, niet.
Guilty as changed.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:34:39 #64
372522 me_gusta
pi_118403576
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:32 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Het probleem is dat Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland landen zijn binnen het Verenigd Koninkrijk. De Koerdische Autonome Regio is dat, helaas, niet.
Op die manier.
Maar er is toch één Centrale regering voor Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland? Waarom komt Schotland dan in het nieuws, dat ze een referendum willen o.i.d. om te beslissen over hun onafhankelijkheid?

Groot-Britannië = Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland, toch?
Verenigd Koninkrijk = Groot-Britannië + alle andere overzeese gebieden (behoren Australië & Canada ook tot het VK? Want Elizabeth is toch ook de koningin van deze landen?)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:39:49 #65
358102 Senor__Chang
pi_118403663
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:34 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Op die manier.
Maar er is toch één Centrale regering voor Engeland, Wales, Schotland en Noord-Ierland? Waarom komt Schotland dan in het nieuws, dat ze een referendum willen o.i.d. om te beslissen over hun onafhankelijkheid?

Verenigd Koninkrijk = Groot-Britannië + alle andere overzeese gebieden (behoren Australië & Canada ook tot het VK? Want Elizabeth is toch ook de koningin van deze landen?)
Dat laatste is volgens mij de Commonwealth of Nations. Het zijn aparte staten in ieder geval.

Dat van Engeland en die anderen kan je vergelijken met Curacao binnen Nederland. Het heeft haar eigen regering en dergelijke, maar Beatrix staat ook daar aan het hoofd volgens mij.
Guilty as changed.
pi_118403773
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:20 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Serieus.

Lees maar dit stukje:

Het WKA vergelijken met FIFA :') _O-
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_118403802
Overigens, Basra (zuid Irak) blijft nummer 1 met olie _O_ .
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_118403809
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:34 schreef me_gusta het volgende:

[..]

Op die manier.

GB = Engeland, Wales, Schotland
UK is het Verenigd Koninkrijk van Groot-Brittannië en Noord-Ierland.
En dan heb je nog de stukken die meteen onder de kroon vallen, zoals het eiland Man en de Kanaaleilanden. (En de Falklands en nog zowat eilanden??)
En verder de landen die koningin Elizabeth als staatshoofd erkennen: Canada, Australië en Nieuw-Zeeland.
Hoe het zit met bijvoorbeeld Bermuda en diverse Caraïbische eilanden weet ik niet meer.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_118403868
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:39 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Dat laatste is volgens mij de Commonwealth of Nations. Het zijn aparte staten in ieder geval.

Dat van Engeland Verenigd Koninkrijk en die anderen kan je vergelijken met Curacao binnen Nederland. Het heeft haar zijn eigen regering en dergelijke, maar Beatrix staat ook daar aan het hoofd volgens mij.
Naar het land, als onzijdig woord, dient verwezen te worden met een mannelijk voornaamwoord. Merkwaardigerwijs wordt er steeds vaker naar verwezen met een vrouwelijk voornaamwoord.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 01:52:03 #70
358102 Senor__Chang
pi_118403884
Engeland is toch een land binnen het VK? Net als Curacao een land is binnen het Koninkrijk Nederland?

En waarom zijn ipv haar? Oprecht benieuwd.
Guilty as changed.
pi_118404010
quote:
7s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:52 schreef Senor__Chang het volgende:
Engeland is toch een land binnen het VK? Net als Curacao een land is binnen het Koninkrijk Nederland?

En waarom zijn ipv haar? Oprecht benieuwd.
Oprecht antwoord: zie hierboven.
Naar een onzijdig woord dient verwezen te worden met een mannelijk voornaamwoord.
Het land..... zijn grenzen. Merkwaardigerwijze wordt steeds vaker de vrouwelijke verwijzing gebruikt.
Het Nederland.... en haar grenzen. Misschien omdat het zachter klinkt?? Geen idee. Maar het is nog steeds fout.
Engeland is een land binnen het VK. Dus Engeland zeggen als je het VK bedoelt is nog dommer dan Holland zeggen als je Nederland bedoelt.
Maar verder is de inrichting van de Britse staatsinstelling erg ingewikkeld, dus aan begrijpen daarvan heb ik me ook nooit gewaagd.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 02:08:20 #72
358102 Senor__Chang
pi_118404062
Maar dat zeg ik toch ook? Engeland is toch een land binnen het VK. Net zoals Schotland, Wales en N-I? En Curacao is toch een land binnen het Koninkrijk Nederland?
Guilty as changed.
  donderdag 25 oktober 2012 @ 02:24:47 #73
372522 me_gusta
pi_118404196
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 01:47 schreef Baghdaddy het volgende:
Overigens, Basra (zuid Irak) blijft nummer 1 met olie _O_ .
- Groter gebied
- Pompen al veel langer
- Ontwikkeld olie-industrie
- Toegang tot zee
- Veel grotere bevolking (Irak = volgens mij 30 miljoen inwoners, waarvan 5 miljoen Koerden. 25 miljoen Arabieren / overige. Helft v/d bewezen voorraad olie bevind zich in de KRG, en KRG krijgt maar 18%. Ongeveer 10% v/d gewonnen olie wordt nu gepompt in de KRG, daarom zeuren jullie nu dat de KRG te veel krijgt. Maar als ze straks net zoveel pompen dan is die 18% zeker weer volkomen terecht? :') ).

De Iraakse regering zorgt heel erg slecht voor de Arabische bevolking. Ze moeten het budget v/d KRG verhogen naar 25% aangezien veel Arabische vluchtelingen zich in de KRG bevinden. De KRG hoeft niet voor hen te zorgen, maar doet dat wel. Bagdad weigert te betalen voor de verzorging van haar eigen (Arabische, arme en gevluchtte) burgers. Een nieuwe dictatuur is op komst in Irak :N.
pi_118404676
TS zou het extreem goed doen als minister van propaganda binnen de regering van zijn 'Kurdistan'.

Joseph Goebbels zou trots op je zijn.
"The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it."
― Albert Einstein
pi_118404689
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 16:23 schreef me_gusta het volgende:
Waarom denken jullie dat Turkije Syrië niet durft aan te vallen? Omdat Baas VS dat liever niet heeft. Erdogan heeft blijkbaar geen zin om ontmaagd te worden door een neger lul ;).
:').

Ik was je tekst serieus aan het doorlezen. Ik was, want door dit soort toetsenbordhelderij neem ik je niet serieus. :').
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')